Olej silnikowy spokojnie SAE10W30. Co do ilości to jak postawisz pionowo (silnikiem do dołu) to zobaczysz wewnątrz ok 1cm od góry krawędź, do której umownie powinno się wlewać olej. Teraz złe wieści. łożysko powinno być odkryte i pod nim czyli od strony silnika uszczelniacz. Łożysko kulkowe poprzeczno-podłużne smarowane oczywiście wyżej wspomnianym...
pompka paliwa napędzana ciśnieniem ze skrzyni korbowej, I dlatego nie ma wężyka powrotnego. Zawór z pływakiem w gaźniku był silniejszy od ciśnienia dopływu paliwa. Wszystkie pompy paliwa napędzane mechanicznie mają wężyk powrotu.
A te 2 śruby?
Płyta rozrządu posiada kanał (340, 360, 400 miały 2 ze względu na smarowanie pompy wtryskowej) a ze względu na to że płyta ma tylko 10mm grubości kanał jest frezowany i zamykany zaślepką w kształcie patyczka do lodów, stąd takie określenie. Niekiedy potrafi się odgiąć i olej zamiast smarować kompresor i wałek rozrządu przedostaje się z powrotem do misy.
Nic nie nalewaj. Smarowanie jest wodą.
czy ktoś wie jak rozwiązać ten problem ? Wymienić silnik pompy - czyszczenie i smarowanie nic nie da. http://www.safrano.pl/3911,pompa-myjaca-...
mam taki który musi stać w pionie a chciałbym go założyć do traktora kosiarki w poziomie, O ile silnik w takowym położeniu odpali o tyle długo w nim nie podziała(zatrze się) z względu na smarowanie rozbryzgowe oraz kanały olejowe. Zazwyczaj w takim silniku nie występują pompy olejowe zębate smarujące silnik. Proponowałbym ci jedynie zamontować silnik...
O to właśnie mi chodzi czy jest taka pompka która działa na zasadzie zasysania i może być montowana nad poziomem jednostki wewnętrznej. Co do samej pracy to też nie wiem czy jest taka która załącza się tylko wtedy gdy jest w odpływie odpowiednia ilość kondensatu czy też musi ona pracować cały czas? Z prewnością taką pompkę można kupić, tylko problem...
Smarowanie niewiele wniesie, bo za jakiś czas smar zostanie wypłukany, poza tym jak luz jest znaczny, to najrozsądniej wymienić cały silnik pompy (nie jest to jakoś zabójczo drogie). Śmigło prawdopodobnie jest na wcisk, ale jego demontaż raczej przewidziany nie był i w efekcie może być jeszcze gorzej (jeśli pompuje, to lepiej zostawić ten silnik do...
Pompy jednak . A dokładniej pompy sprężarkowe . Nie ma niczego takiego w żadnej literaturze fachowej. Istnieje jedyna poprawna nazwa w języku polskim - sprężarka. Żeby jeszcze uściślić temat to czy w odbiorniku musi być suche powietrze . Bo w pompach tłokowych to jest duży problem . To jest problem dotyczący sprężania wilgotnego powietrza taki sam...
Temat jest mi znany ze swojego podwórka. Pralka Beko podczas prania stawała dęba i czekała nie wiadomo na co. Uchem wychwyciłem burczenie pochodzące z pompki. Po pogmeraniu paluchem w filtrze pralka zaczęła chodzić, jak się okazało nie na długo. Po rozebraniu pompy widać było że wirnik z powodu uszkodzenia uszczelnień pracował w wodzie, ślizgi pozdzierane...
Witam. Też jestem na etapie budowy kompresora na bazie jelcz hs 21 + butla lpg. Wszystko prawie ogarnięte. Silnik 2.2kw jednofazowy 1400obr/min sprzężony bezpośrednio sprzęgłem kłowym z pompą, smarowanie ciśnieniowe z pompy od wspomagania od civica, reduktor ciśnienia od małego kompresora trochę zmodyfikowany. Jak skończę to wrzucę zdjęcia. Teraz mam...
W filtrze jest zawór który się otwiera jeśli wkład filtrujący ma problemy z przepustowością (gęsty olej, mocno zabrudzony wkład). Zawór jest żeby zapewnić smarowanie silnikowi nawet jeśli filtr już nie przepuszcza oleju, niestety silnik wtedy smaruje się nie filtrowanym olejem. W twoim przypadku myślę że filtr jest marki MAXGEAR albo coś podobnego....
Najprawdopodobniej była dolewana woda na gorącym silniku jak miałeś ubytki ,albo gdzieś pękł jakiś wąż przepytaj kierowcę ale pewnie i tak się nie przyzna stał na parkingu i pewnie dolał wiadro zimnej wody do silnika i dlatego pękła tuleja jak piszesz ,tuleja są mokre w tych silnikach ,to nawet by się zgadzało bo uzupełniając wodę na początku ona dostaje...
Witam, koledzy pompy nurnikowe bo onich mowa są tak skonstruowane by paliwo uszczelniało i smarowało jednocześnie, te proporcje są dobrane do pewnego zakresu temperatury dlatego stosuje się podgrzewanie filtrów (oprócz oczywistego zapobiegania wydzielania parafin), lepkość ma tu znaczenie priorytetowe czy obecność śladowej ilości oleju 2T ma znaczenie...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
https://obrazki.elektroda.pl/7927297700_... Na różnych forach internetowych, w tym naszym, co trochę pojawiają się konstrukcje kompresorów bazujących na sprężarkach z lodówek. Czytając ich opisy lub komentarze, na przykład: Rurka tłocząca powinna być wygięta do góry, wtedy większość wyplutego oleju wracałoby tam, gdzie jego miejsce....
Po wlaniu 10w60 smarowanie jest. Zrobiłem 600km jednorazowo przeważnie 160km.h ani razu nie sygnalizował braku ciśnienia ale tak przy okazji dowiedziałem się, że oprócz zaworu regulacji ciśnienia w pompie jest jeszcze jeden w obudowie filtra oleju trzeba zobaczyć co tam się dzieje.
Od nowości nie rozkręcana pilarka i taki luz poosiowy był także od nowości? Bo ten luz powinien wynosić około 0.50 mm, a wynika z wymiarów długości czopa wału korbowego, plastikowej zębatki napędu pompy oleju i bębna sprzęgła. Każdy chińczyk produkuje części o innym wymiarze i po wymianie części mogą pojawić się problemy. Przy dużym luzie osiowym zębatka...
Z tego co wiem, w próżni jest trudniej zajarzyć łuk elektryczny niż w obecności gazów i dlatego pytam, czy ktokolwiek widział tego YETI o którym wszyscy mówią? Wg mnie nie chodzi o łuk elektryczny, tylko o smarowanie części ruchomych. Bez gazu (stan skupienia) sprężarka nie ma co " pompować". Nie wytworzy się różnica ciśnień i nie będzie przepływu,...
Mechanik mi poradził abym to robił, ponieważ w 1.5 dci lubią pompy opiłkować a wlanie oleju ma powodować większe smarowanie i zmniejszenie ryzyka opiłkowania pompy Możesz też się na przykład pomodlić o lepsze smarowanie. Efekt będzie podobny :) Ale dla silnika 100ml oleju silnikowego nie będzie problemem.
tadeuszgr--> dzieki Czyli ta sprezarka musi miec smarowanie olejem (tak sie zastanawiam skoro nie ma pompy olejowej to co tam smaruje tlkoki ) Hmmm a jak tam sie wlewa olej od gory cylindra sa dwa korki ..moze tam
To ci powiem ze u ciebie to cały proces technologiczny. Kilka miesięcy odstania, potem filtry 30/10/5. U mnie to olej spuszczony z miski olejowej do jakiejś bańki, często trafia od razu do zbiornika kotła 😄. I chłopaki mówią ze wlali coś do pieca. Raz w roku czyszczę zbiornik, jest na dole z 5cm szlamu który wywalam i z głowy 🤓. Ja...
Tak, po wypiciu wtyczki dalej brak obrotów smarowanie i abs się pali
Cześć, kupiłem zestaw uszczelek do zawory 2 barowego. W zestawie było 1 mały oring na zaworek na przodzie, 2 białe oringi na korpus tłoczka i 1 oring na gniazdo zaworu. Dzisiaj znowu siedziałem nad tym ekspresem i dalej lipa. Zmieniałem tloczki w zaworze, zamieniłem sprzeżyny z innego zaworu. Tłoczki kompałem w gorącej wodzie z kwaskiem cytrynowym....
Które wersje silników 2.0 TDI są awaryjne? Zasadniczo silniki 2.0 TDI można podzielić na trzy kategorie: najgorsze, godne uwagi i polecane. Najbardziej awaryjne są jednostki wyprodukowane przed 2008 rokiem, montowane w samochodach klasy średniej – mają one pompę oleju o wadliwej konstrukcji, przez silnik traci smarowanie i zaciera się turbosprężarka,...
Witam, Panowie, mam problem: 1.6 TDI CAYC, 105 km, około 200 tys. km przebiegu, 2011 rok. Po remoncie uszczelki pod głowicą, auto, kiedy się rozgrzeje, wyświetla brak ciśnienia oleju na moment i po chwili gaśnie, i tak co jakiś czas. Przy remoncie głowicy zmieniona podstawa filtra oleju (FEBI) razem z chłodnicą oleju, olej (10W40) i filtry. Podczas...
Chodzi głównie o to, że biegi ciężko wchodzą. Mam wersję z manualną skrzynią pięciobiegową i wstecznym, tylko bez żadnego sprzęgła, tylko hamulec jest. Kosiarkę dostałem od kolegi, stała 8 lat w garażu, nieużywana. Jeżeli ta maszyna stała w ‘bezruchu' przez tak długi okres czasu, to olej w niej jest w nieznanym stanie! Mogły wytrącić się z niego specjalne...
Witam ..Liqui Moly faktycznie ma dobre środki jak i oleje itp. , robiłem kilka prób na na różnych silnikach gdzie wtryski były w złym stanie i zawsze po czyszczeniu - płukaniu było tylko gorzej , lepiej zapobiegać a Liqui Moly ma środki do smarowania wtryskiwaczy i pompy a szczerze mówiąc po rozkręceniu wtryskiwaczy jeszcze nie spotkałem elementów wtrysku...
Zawieszanie to 99% uszkodzone łożyska najczęściej ślizgowe, można regenerować przez wyrównanie niecentryczności i uzupełnieniem tulejkami ale to na chwilę.Nie wielka ilość smaru nie zaszkodzi choć orginalny smar w synchronicznych to woda.
O to chodzi że silnik będzie słabo smarowany? Tak, jeżeli jest zbyt duże nachylenie, przeważnie jadąc "pod górkę" może być słabo smarowany, a z górki olej może "zalewać" tłok, cylinder, dostawać się odmą do gaźnika, no i smarowanie też może być małe, itp., bo wszystkie te silniki "kosiarkowe" są smarowane rozbryzgowo, nie ma tam pompy oleju.
Czerwone to czas załączania pompy. Można go ustawić tak aby np. pompa załączała się co godzinę lub co dwie itd. w zależności od warunków w jakich pojazd pracuje. Niebieskim ustawiamy ilość cykli pompy czyli ilość obrotów mechanizmu tłokowego podającego smar do rozdzielaczy.
Juz od konca lat 20-stych / ok. 1927-28 calkiem sporo motocykli sportowych / wyscigowych mialo tzw. 'sucha skrzynie korbowa' - bo zastosowano w nich smarowanie cisnieniowe z pompa oleju 2-sekcyjna : jedna sekcja tloczyla olej do czopa walu korbowego, a druga - o wiekszej wydajnosci wysysala olej spod walu korbowego, czyli 'osuszala skrzynie korbowa'...
Witam serdecznie ! Posiadam pilarkę Dekatech PS 36 i tak ogólnie to szukam jakiejś instrukcji na jej temat. Lecz głównym problemem jest brak smarowania łańcucha z pompy wydobywa się " ślimaczy " olej ale to nie wystarcza do nasmarowania łańcucha. Wiem że w innych piłach jest ręczne regulowanie wydajności pompy , ale ja w swojej żadnej regulacji nie...
Jeżeli rurka jest na zewnątrz tak jak w 3P to trzeba ją odkręcić na dole i sprawdzić czy tam jest ciśnienie. Jeżeli na dole nie ma ciśnienia to trzeba przeanalizować jak się olej ma tam dostawać. Jeżeli smarowanie jest z panewki na wałku rozrządu to mozliwe, że obróciła się tulejka w bloku. http://obrazki.elektroda.pl/5831652400_1...
Przede wszystkim, jak wspomniał już (at)Krzychu23 , woda ma niższą temperaturę wrzenia - silnik szybciej będzie się przegrzewał. Korozja, kamień i zamarzanie to kolejne problemy. Poza tym dochodzi jeszcze jedna kwestia - pompy wody i smarowanie ich uszczelnień. W mieszankach chłodniczych są dodatki poprawiające pracę układu chłodzenia, których w wodzie...
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Kiedyś z taką się spotkałem ale nie była wykonana z plastiku i to jest chyba główny problem z zastosowaniem tej do przetłaczania oleju. Nie wiadomo jak się zachowa plastik w kontakcie z olejem. Skoro masz tam smarowanie na smar stały to może smarowanie kropelkowe/knotowe?
kwok nie koniecznie . Znam taki model że smarowanie pompy od ponad tysiąca motogodzin jest przez ON i silnik pracuje super ;)
Wypali się co ma wypalić i będzie dobrze. Nie rozbieraj gaźnka chyba, że potrafisz złożyć. Zmień filtr i będzie hulać. ps. tam nie ma pompy oleju tylko smarowanie rozbryzgowe. Taka mała plastikowa zębatka się kręci mając napęd z wału korbowego, a z tej zęhatki wystają trzy czy cztery bolce i taka koronka kręcąc się rozbryzguje olej z dna skrzynki korbowej.
Nie masz pojęcia o termodynamice, rozprężanie gazu powoduje ochłodzenie i to znaczne, na tej zasadzie działają klimatyzatory i pompy ciepła. Tak tylko w tym silniku są tłoki poruszające się podobnie jak w silniku spalinowym. Więc występuje pewne tarcie niwelowane przez smarowanie silnika, a tam gdzie jest tarcie wydziela się też ciepło. Tylko w tym...
Przedewszystkim przy tłoczeniu powietrza, nawet gdyby była bardzo szczelna, będzie się okropnie grzała, gdy przetłacza ciecze, płyn ją chłodzi, tutaj nie ma takiej możliwości i dla tego szybko tafi ją szlak. Właśnie pompa którą mam jest przystosowana do tłoczenie tylko powietrza , jakikolwiek płyn może ją uszkodzić i wiem że długa praca jej nie zaszkodzi...
Ma Pan rację, ale zawsze można wykorzystać dwie. Na chwile obecną zdobyłem HS19, to tak na początek, dołożę smarowanie za pomocą pompy od wspomagania i zobaczymy jaki będzie efekt.
04401 Silnik smarowania centralnego - smarowanie centralne 04402 Suwy pompy smarowania centralnego - smarowanie centralne 01086 Zapas ciśnienia obwód 3 - ECAM 03517 OBD napięcie zbyt niskie lub zbyt wysokie Usuwanie błędu: Przy kodzie diagnozującym nie istnieje błąd systemu. A FFR sygnalizuje usterki ?
Opałówka jest sucha więc smarowanie pompy paliwa jest gorsze i tutaj lepszą jest pompa wirowa. Ja jestem na TAK.
Jeżeli wszystko jest wyczyszczone (prowadnica) i odpowiedni olej, to powodem może byś wyrobiony ruchomy element pompy olejowej. Za mały skok i to jest powodem małej wydajności pompy.
Temat stary, choć pytanie bez odpowiedzi... Jeśli założysz reduktor, a nie będzie zbiornika, to pompa nabije max ciśnienie jakie tylko może nabić w części przed reduktorem i albo się zepsuje albo będzie pracować z wielkim mozołem ;-) Więc jeśli reduktor to i zbiornik trzeba IMHO mieć i wyłączać pompę gdy nabije ciśnienie w zbiorniku na max. Jeśli bez...
Czołem Panowie i Panie. Muszę dorobić oś wirnika do pompy wody do oczka wodnego bo stara wyrobiła się w miejscu styku z łozyskiem ( ośka z szajs metalu ) Moc pompy 60W więc dość mocna ( modelu nie znam --naklejke zgubiła) I teraz albo dotoczyc kolejna z nierdzewki ale twardej ( kwasoodporna ? tylko które są twarde ? np 316L etc ... ) Czy pójść w pręt...
żerdzie kupujesz gotowe czy robisz sam ? Dodano po 1 Ze względu na dużą ilość zamówień na wykonanie studni w ogródkach działkowych oraz brak ludzi do pracy muszę przyspieszyć z budową wiertnicy nawet w wersji mini. Średnia głębokość na której pokazuje się nam woda to 8 m ale bywa czasami że na 13 m dochodzimy do wody jednak ręcznymi wiertnicami dalej...
Co to może być ??? Wszystko, a co jest dokładnie, to po dokładnej diagnostyce. Nie mogę jednej rzeczy zrozumieć, dlaczego wy oczekujecie od kogoś, żeby ktoś wam powiedział co może być . Przecież to jest bez sensu. Może być wszystko. Mogę Ci napisać, że to będzie pompa hydrauliczna, a jeśli nie będzie, to wydasz 8k i dalej będziesz miał to samo, to...
Są pompy smarowane paliwem są zalewane osobno olejem silnikowym (np c360 ). Ale to jest smarowanie wałka, krzywek, rolek jadących po krzywkach a sam tłoczek jest zawsze smarowany paliwem. Smarowanie olejem nie zanika przy zerowej dawce ale także smarowanie tłoczka paliwem nie zanika - tłoczek zawsze zaciąga pełna dawkę paliwa a dawka zależy od tego...
Pomijając normę i oczywista oczywistość że lejemy LDAA i tyle! aby utrzymać gwarancję co jest ważne 💪👈 ... Mamy też rozum który podpowiada nam że zastosowanie oleju silnikowego poprawnie dobranego da nam taki sam efekt 🤷 . Nie będę pisał jakiego i dlaczego uzasadniając parametry lepkościowe SAE i jakościowe API bo to mija się...
Dzięki za pomoc. Opisałem sytuację nazbyt skrótowo. Otóż, mam frezarkę na pronumie poleciała śruba posuwu w wyniku braku smarowania, uszkodzenie PLC. Efekt -wyłączenie maszyny na kilka miesięcy i masakryczne koszty wykonania nowej śruby z nakrętką. Chcę zdublować lub całkowicie uniezależnić smarowanie od PLC, wykorzystując zamontowaną w maszynie pompę....
czyli według tego rysunku po zaślepieniu przelewu całe ciśnienie idzie na smarowanie pompy ale chyba one powinno być wysokie a tam nic się nie dzieje 4,5 bar i nic więcej Dodano po 19 dzięki zeimp co do pomocy to naprawdę naciskam "pomógł" z tego co pamiętam Toboe też już naciskałem ale narazie nie mam odpowiedzi
Tam nie ma żadnej pompy, sprężarka ma smarowanie rozbryzgowe.
Panowie. Mam w swoim WAN AW silnik 7,5kW , koło pasowe na silniku 260mm , na kompresorze oryginalne koło. Silnik się cholernie grzeje. Ciśnienie jakie nabijam to 3,5. Rozruch od razu wali w trójkąt z otwartym elektrozaworem na kolektorze przez 3 sekundy. ? Myślę o zmianie koła pasowego na silniku na mniejsze bo wydaje mi się, że silnik ma za ciężko....
Pompa ma smarowanie ciśnieniowe, więc spokojnie nie zaciera się. No chyba że nasze polskie wyroby które miały tylko w dwóch punktach smarowanie. Ale i te przerabiałem i w korpusie dostawały dodatkowo 4 otwory i do tego mała pompa do smarowania. Też miało to wady. Ale lepsze niż fabryczne. Schemat ci zrobię wolną chwilą. Ale będzie robiony na kolanie....
Do traktora który ma pompę wtryskową smarowaną własnym olejem lub olejem z silnika (są to pompy rzędowe) nada się wszystko co się pali. Do takiego gdzie pompa wtryskowa smarowana jest ropą (pompa rozdzielaczowa/rotacyjna) to już ryzykowne.
Witam. Silnik jak silnik nic się nie przejmuj dasz radę. To konstrukcja własna Jcb na rynku od 2004 roku i raczej ciężko Ci będzie o kogoś kto sie na tych silnikach zna .Wystarczy regularnie (co 500mth) wymieniać filtry i olej i nic się nie dzieje ,wiec remonty to tylko pojedyńcze sztuki. Pompę oleju sobie oceń organoleptycznie ,jak chodził na leżąco...
Proszę zauważyć, że jest to kocioł atmosferyczny - co oznacza, że nie ma w nim wentylatora. Ale owszem nie jest to wina pompy (nie wprost) - coś wpada w rezonans z pompą. Trzeba zidentyfikować jakąś poluzowaną część kotła np. obudowy i dokręcić albo wytłumić (np. podkładką elastyczną itp.). Wymiana pompy jak widać nie była potrzebna - porozmawiałbym...
Wg mojej wiedzy to nie rozchodzi się o temperature turbosprężarki czy oleju którym jest chłodzona, tylko o brak smarowania (ciśnienia olej u po wyłączeniu silnika) Jeśli ktoś ma możliwośc niech zdejmie wąż z turba od stony ssącej powietrze wkręci auto na obroty np 3tys przez pół minuty, puści gaz i zagsi silnik po np 15-20sek (taki czas wystraczy np...
czyli rozumiem że zużyte szczotki również będą powodować brak świecenia kontrolki Alternator może i jest prosty (całe auto jest proste bo to bardzo stara konstrukcja), ale dostać się tam nie jest łatwo. Z tego co widzę to trzeba demontować pompę wspomagania ukł. kierowniczego, filtr oleju, dojście podciśnienia do pompy vacum i smarowanie tejże pompy....
Juz wypiołem ten filtr mam nadzieje ze sie nic nie zatrze ani nic nie stanie. Tak kolego masz racje pompa ma swoje smarowanie bo wezyk zasilający olej pompy wpiołem spowrotem. A nowego filtra bocznikowego nigdzie nie mogłem znajsc . Jeszcze muszę 1 cyl poskładac ustalic odległosc pomiedzy GMP tłoka a głowica wpadłem ze najlepiej moze cynowym drutem...
Nie musisz kupować całej pompy tylko sam silnik Plaset ,koszt około 40zł.Pozdrawiam.
Tylko borygo.Olej transformatorowy chłonie wodę z otoczenia i powoduje iż puchną w styku z nim uszczelki gumowe. Borygo powoduje smarowanie pracującej pompy oraz jest niepodatne na korozję elementów zgrzewarki oraz samej pompy.
Witam, Robie kompresor na tym agregacie, tam jest smarowanie wału z pompy oleju. Czy kierunek obrotów ma znaczenie?
Samochodu już nie będę odpalał bo mi klęknie wał .Rozmawiałem z kolegą mechanikiem .Z tego co mi powiedział to jak świeci kontrolka ciśnienia oleju to padła pompa oleju.Przebieg 330tyś to nawet się nie dziwię.Rano żeby sprawdzić czy coś się zmieniło to wlałem trochę oleju na klawiaturę że 200 ml aby smarowanie było.W tych polach to marnie z wymianą...
Jeżeli pompa ma 10 lat tyle co silnik moze być zużyta tak reszta można pompę wymienić na nową .Pompa nie koniecznie może być zużyta.Winnym za słabe ciśnienie może być zaworek kulkowy,a właściwie jego sprężyna,może być już osłabiona. Dodano po 8 P.S do kolegi Robokop Ciśnienie na pompie jest uzyskiwane za pomocą tego zaworka .Jeżeli dasz nową sprężynę...
Co do serwisówki: https://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=4... Dziękuję. Ja do tej pory miałem taką książkę: https://obrazki.elektroda.pl/3678576600_... Dostałem ją od Pana, który mi sprzedał auto. To są bardzo popularne książki tutaj w UK gdzie mieszkam. Nie wiem jaki przebieg ma tam magistrala olejowa ale albo coś ją...
Jeżeli o napęd to chyba najlepiej silnik od wózka widłowego np 4Y od toyoty pompa zębatkowa ciśnienie pracy ogranicza rozdzielacz ale 320 bar też uciagnie, napęd i smarowanie pompy realizowane przez silnik ,silnik ma moc 38kw obroty ograniczone do 2500, wydatek pompy nie pamietam ale spory, podobnie rozwiazany naped przez silnik też toyotowski ale 5k...
Stary dla mnie ważna była budowa. Czepiasz się szczegułów nie zbyt istotnych dla całości konstrukcji w tym przypadku.A wiesz w którą strone podłączyc silnik elektryczny zeby pompa powietrza miała smarowanie centralne nie tylko rozbryzgowe ? Ps. Masz racje ta butla ma 180 l. starosc nie radosc... Węcej niż 500l/min. na wyjściu nie wydusisz z tej pompy...
tak, normalnie jest sitko zgrubne na zanieczyszczenia i odstojnik do odseparowania zanieczyszczeń, wody na powrocie Na wyjściu z pompy montuje się także filtr dokładny z czujnikiem ciśnienia zdarza się że obsługa nie czyści separatora, dostanie się woda i robi się ciekawie. moim zdaniem to jest nieduża oszczednosc na kosztach oleju smarnego np. rc68...
nie sprawdzisz w żaden sposób tej pompy wymień przewód i napewno będziesz miał smarowanie tylko włóż jego tak jak był stary nie wyciągaj pompy ponieważ nie dość ze trzeba w ściśle określonej pozycji to jeszcze na określoną głębokość włożyć inaczej nie będziesz miał smarowania na serwisie są do tego przyrządy hm w sumie to twoja decyzja napewno ciebie...
W poniedziałek zrobię foto. Na smoku był tylko oring, został wymieniony i jest przykręcony. Napęd pompy chodzi, podstawa filtra myta, czyszczona, nowe uszczelki. Busa kupiłem z padniętym motorem, pękł wał. Kolego, jak wymusić smarowanie ? Dodano po 6 Silnik składałem z ojcem, jest to prosty motor.
1. Spowolnić pracę pompy perystaltycznej a tym samym zmniejszyć tarcie pomiędzy rolkami a rurką. To spowoduje również lepszą wymianę ciepła pomiędzy wodą a transportowanym gazem. Przepływ gazu musi mieć ok. 500 ml/min a wody ok. 1000 ml/min. Przecież ta pompa ma regulacje wydajności czyli obrotów ramienia z rolkami ? 2. Może pomoże smarowanie rolek...
Jeżeli smarowanie jest realizowane za pomocą pompy to ten kompresor musi chodzić tylko w jedna stronę. Bo odwrotnie pompa do smarowania chodzić nie będzie. A skoro producent nic o tym nie napisał w specyfikacji, oraz nie ma możliwości weryfikacji kierunek obrotów ze względu na hermetyczne zamknięcie. To uważam kolego, że piszesz bzdury kolego jacur
Ciśnienie wstępne jest zależne od ciśnienia w instalacji. Wysokość instalacji to jedno, ale mamy jeszcze coś takiego jak minimalne ciśnienie wymagane przez np. pompę. Pompy wymagają minimalnego ciśnienia na ssaniu aby zapewnić prawidłowe smarowanie łożysk. Zbyt niskie ciśnienie powoduje kawitację na łożysku i jego szybsze zużycie. Nie zmienia to jednak...
Witam szanowne grono. Od jakiegoś czasu walczę z ekspresem jak w tytule. Ekspres po włączeniu uruchamia płukanie, ale woda praktycznie nie leci do kubka tylko w momencie jak zaparzacz wraca na miejsce, to fuknie pod ciśnieniem wodą do tacki. Podczas parzenia kawy pompa pracuje , a kawa nie wylatuje, tylko mała ilość kawy wycieka do tacki pod zaparzaczem....
w niektórych transformatorach wymuszone obiegi oleju, a wtedy obieg zapewniają pompy zbliżone budową do obiegowych c.o. a zatem o panewkach smarowanych czynnikiem, który przetłaczają A w centralnym ogrzewaniu woda jest czynnikiem smarującym. Dlaczego zatem nie stosuje się jej, do smarowanie silników spalinowych? Jakoś podobciążeniowe przełączniki zaczepów...
Ma sprawdzić te uszczelniacze jak rozłoży piłę. Widać że chłop się stara a nie te skur... Z oleo maca. W tym wypadku nie trzeba nic "rozkładać", wystarczy sprawdzić szczelność komory korbowej "ciśnieniowo" (prosto mówiąc, uszczelnić gdzie trzeba, tam gdzie "naturalne wyloty", "napompować" i patrzeć gdzie "ucieka"). jeżeli ucieka tam gdzie nie powinno...
Wymienić bezpieczniki na nowe i wyczyścić oraz poddiąć blaszki bezpiecznikowe, bo zawsze nie łączą Sprawdzić koniecznie czy nie ma przetarć kabli. Wada w tych kombajnach to że ładowanie akumulatora idzie od alternatora przez całą maszynę do kabiny na bocznik i wraca do baterii. Bzdura. Jedyne usterki ładowania, to albo spalony alternator, jak jest...
Jeżeli chodzi o paliwo to po wymianie pompy poziom pilnowany, Ale dziwne jest to że na starej czasami zdarzyło się jeździć kilka dni na rezerwie i nic się nie działo. Z tego co wiem przy lpg BRC nie można odciąć całkiem dopływu paliwa po przejściu na gaz bo jest smarowanie wtrysków paliwem (tak mi tłumaczono w serwisie) Jeżeli chodzi o poszczególne...
Witam jak w temacie, a dokładniej nabyłem beczkę w stanie średnim i słabo ciągnie, rozebrałem pompę i od razu widać, że 5 łopatek było zastanych w wirniku, jedna złamana, i rzecz najważniejsza jeden pierścień do wymiany bo wytarty na skutek braku smarowania(ten od strony koła pasowego na wale wirnika), drugi na końcu pompy, jeszcze dobry bo tam jakieś...
A z czego i jak się wpiąć aby zrobić smarowanie ciśnieniowe czytałem o wykorzystaniu pompy wspomagania z jakiegoś małego samochodu np renault Clio czy opel corsa lecz nie wiem jak się zabrać za podłączenie i odejście oleju przy kompresorze
Wczesne wersje miały swój olej , potem było centralne smarowanie . Prosta sprawa jak jest rurka olejowa od bloku silnika do pompy wtryskowej to ma centralne smarowanie . A jak rurki nie ma to trzeba o olej samemu dbać . U góry jak przewody wtryskowe są przykręcane jest czerwony korek tam chyba jest wlew , a kontrolka to nawet nie wiem . Ciągniki co...
Ciężka sprawa, z jakiegoś samochodu ciężarowego lub dużego ciągnika ale tam często zastosowane jest smarowanie z silnika a z tym jest problem. Sa na rynku wydajne pompy sprężarkowe z własnym smarowaniem, małe fajne ale niestety dość drogie
Witam, w quantumach jest osobny zbiornik na olej, ale czasami potrafi zepsuć się pompa oleju tudzież jej napęd. Najłatwiej sprawdzić smarowanie ściągając wężyk z idący od pompy oleju do gaźnika na pracującym silniku. Pojawiające się kropelki oleju będą świadczyć o prawidłowym smarowaniu.
Mam też skuterek Hyosung dwu suwowy - silnik model na kanwie Minarelli, silnik sam rozbierałem i naprawiałem po zatarciu przez poprzednika , a moje doświadczenie mówi, że należałoby sprawdzić przewód pompy oleju - czy jest drożny, sprawdzić czy obracając wałem korbowym np poprzez "kopkę" obraca się trzpień wałka pompy oleju (po jej odkręceniu od korpusu...
Też miałem taką sytuację. Zregenerowałem turbo i po dwóch dniach śmierć. Okazało się że pompa oleju dawała bardzo małe ciśnienie i smarowanie było niedostateczne. Po wymianie pompy oleju i ponownej regeneracji turbo wszystko działa poprawnie.
Chodził na obrotach 2600-2700 rpm 3h? Coś ty nim robił? Micha w dół i panewki do oglądnięcia. Z 60 jest taki problem że tłok jest słabo chłodzony (nie ma porządnego natrysku oleju na denko tłoka) główka korbowodu z tuleją smarowana tylko rozbryzgowo. Przy takich obrotach tłok puchnie (zaciera się w cylindrze czasem pęknie pierścień) oraz cierpi smarowanie...
W poprzedniej wypowiedzi myślałem o innej sprężarce. Ta Twoja jest smarowana rozbryzgowo - nie trzeba żadnej pompy oleju, ten półksiężyc - przeciwwaga będzie chlapać, ale w obrębie skrzyni korbowej, tak ma być. W sprężarce od C330 jest bagnet do sprawdzania poziomu oleju więc powinien być i u Ciebie (wkładany od góry w obudowę skrzyni korbowej, w otwór...
Polemizowałbym, że tani "topran" będzie lepszy od elementu pieczołowicie składanego z dwóch, oryginalnych pomp, pamiętając, że luz międzyzębny może wynosić maksymalnie 0,05-0,20mm. Luz osiowy może wynosić maksymalnie 0,15mm (informacje zaczerpnięta z książki "Sam naprawiam"). O ile nie trzeba się martwić o dobre smarowanie silnika nawet z wyrobionym...
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
Smarowanie syfa pudrem oby tak dalej!
witam, ...skoro schodzi ... znaczy ni mniej ni wiecej o olej z pompy olejowej po zatzrymaniu silnika, panewki zostaw w spokoju to odwdzieczą Ci sie poprawna pracą, taka naprawa jak proponujesz to tak jest "bezbożność techniczna" sprawdż magistrale olejowa zasilajacą smarowanie głowicy ,jej drozność, pompe olejowa ze smokiem i zaworem przelewowym, ale...
Pompa bardzo krótko może pracować bez wody, która zapewnia smarowanie łopat wirnika pompy Kolega poda typ pompy Rozwiązaniem może być np. urządzenie zabezpieczające przed suchobiegiem włączony w obwód czujnika poziomu . Uszkodzona membrana mogłaby spowodować stałe zwarcie styków powodujące ciągłe zasilanie pompy, która będzie pracować aż uszkodzi zbiornik...
Witam. Posiadam piłę spalinową Oleomac GS370 mam problem z wyciekającym olejem z pompki smarowania łańcucha . Niby jest smarowanie a po wyłączeniu wycieka olej w okolicach zębatki koło pompy. Sąsiad mówił że nie ma możliwości regulacji pompy w tym modelu . Można dolać bardziej gęstego oleju albo odkręcić korek wlewu oleju bo może zaworek jest zepsuty...
Do żadkich olejów hydraulicznych stosuje się pompy zębate np do wózków widłowych, albo od silnika spalinowego -pompa olejowa- centralne smarowanie
Witam, ostatnio sąsiad poprosił mnie o poradę, grzeje mu sie c-330, dokladnie to c-328, po prostu zapnie brony,plugi mocniej przygazuje w polu od razu wode gotuje. Wyrzucony został juz termostat, nowa pompa wody, nowa chłodnica (juz 3-cia), oraz wentylator od wozka widlowego (4lopatki)zakladana inna głowica ze sprawnego ciagnika i dalej to samo. Pomysłow...
smarowanie pompy próżniowej smarowanie tulejek kalamitki smarowanie
wymiana kasety galwaniczny separator c3350 samsung
Mercedes S 400 W220 – utrata mocy, powrót po resecie, tryb awaryjny, diagnostyka ECU FGA-1304 Smartwares/Flamingo pika co 3 minuty po wymianie baterii – koniec żywotności sensora CO