Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Witam , mam pytanie odnośnie przednich prowadnic hamulcowych w audi a3 8p chcę wyczyścić i przesmarować je w swoim aucie bo zauważyłem , że nierówno zużywają mi się klocki hamulcowe . Tylko przeglądając różne fora , jedni piszą , że trzeba je smarować a drudzy ,że nie . Ja w swoim samochodzie mam takie systemy jak ABS , ESP i ASR i nie wiem czy smar...
Miałem kiedyś taki problem w Seicento 1.1. Objaw dodatkowy: grzejące się felgi. Winne okazały się niecofające się klocki hamulcowe w prowadnicach. Rozbiórka, czyszczenie i smarowanie załatwiły sprawę. Najwyraźniej ruchy przewodów hamulcowych przy skrętach powodowały lekkie przycieranie klocków o tarcze.
Ja prowadnice smaruję już od lat zawsze po wymianie klocków hamulcowych właśnie smarem miedziowym który jest odporny na wodę a prowadnicę która jest osłonięta karbowaną gumką smaruję smarem do smarowania tłoczków ze względu na to iż ww smar nie powoduje weakcji na gumkę i ta nie puchnie.
Jemu ściera się zewnętrzny więc nic od tłoczka tylko zacisk dusi sobą do tarczy a tłoczek się luzuje bez problemu. No chyba że ten pug ma tłoczki na zewnątrz...... Podłożyć coś pod koło żeby nie pojechał, podnieść auto, zdjąć koło, depnąć zdrowo na hamulec, puścić hamulec, sprawdzić czy ciężko się kręci, jeśli tak to pociągnąć zacisk do siebie (można...
W takim razie zapytam, czy można coś zrobić, aby z czasem póżniej rdzewiejąca piasta nie "przyspawała się" do tarczy? Ma się "przyspawać", przy zmianie kół np, nic nie wpadnie miedzy tarcze a piaste to raz, dwa zachowanie tego czegoś w kontakcie z wodą i solą jest nie przewidywalne, trzy odprowadzenie ciepła z tarczy ( znikome ale zawsze) cztery, cokolwiek...
Prowadnice czyszczone i smarowane. Tłoczki ruchome
Witam. W tylnych hamulcach tarczowych zużywają mi się nadmiernie klocki zewnętrzne a te od strony tłoczka są w porządku. Według teorii którą znalazłem tu: https://www.motofaktor.pl/rodzaje-zuzyci... powinienem mieć problem z zapieczonymi prowanicami w jarzmach (zatarty zacisk) Sęk w tym że akurat prowadnice mam od roku nowe, chodzą...
Koledzy,przerabiałem temat kilka razy,po kilku przejazdach (nie koniecznie po ulicy) sprawność układu hamulcowego polepszy się.Wymieniłem kiedyś klocki i tarcze (wszystkie) łącznie z smarowaniem prowadnic i pedał leciał w podłogę,okazuje się że pompa hamulcowa ma tak małą wydajność że na nowych klockach i tarczach pedał sprężynuje.Po kilku kilometrach...
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Generalnie jest on do smarowania tłoczków tam gdzie jest kontakt z płynem hamulcowym, ale śmiało możesz posmarować prowadnice, tylko nie przesadzić z ilością.
wyczyscilem prowadnice, posmarowalem smarem moedzianym i złożyłem Te prowadnicę, które chodzą w gumowych częściach zacisku, czy jarzmo czyściłeś i smarowałeś miejsce gdzie chodzą klocki? Jeśli prowadnice to ich nie wolno smarować, mają być suche wyczyszczone, i zapewniać prawidłową prace aparatu hamulcowego. Co do tych stuków, najedź na kanał, drugi...
deus.ex.machina świat się zmienia. Dawniej przy hamulcach nie używało się żadnych smarów. Tłoczek zacisku podczas montażu smarowało się tylko płynem hamulcowym. Później był okres pasty miedzianej, używali ją wszyscy nawet serwisy ASO. Dzisiaj serwis układów hamulcowych wygląda tak http://www.hamulcebosch.pl/downloads/Bos...
Kolego, kiedy porozkręcasz już sobie zaciski hamulcowe, zdemontujesz klocki, sprawdzasz czy klocki są ok. Następnie sprawdzasz tłoki w zaciskach, czy nie są zablokowane (wciskasz), następnie sprawdzasz, czy prowadnice od zacisku lużno się przesuwają w jarzmach. Wszystko dokładnie czyścisz, smarujesz klocki pastą (w miejscu, gdzie stykają się z jarzmem)...
To, że tłoczek się cofa od lekkiego podciśnienia i bicia tarcz to wada układu. W idealnym przypadku (brak bicia, brak dodatkowych sił odkształcających) tłoczek nie powinien cofać się wcale. Działa w sztywnym układzie gdzie luz między tarczą jest minimalny, wręcz zerowy. Proszę nie powoływać się na chłopski rozum. Takie są fakty i potwierdza to fizyka....
A prowadnice zacisku,były czyszczone,smarowane?Na jakiej podstawie twierdzisz że tłoczki są w dobrym stanie,że np. nie mają wżerów?
Montuje tylko TRW i ABS, jeśli klient chce taniej. Zawsze mierzę czujnikiem zegarowym bicie piasty oraz tarczy. Czasami warto zamontować tarczę w kilku różnych pozycjach, o ile konstrukcja na to pozwala, tak, aby uzyskać jak najniższe bicie. Piastę zawsze czyszczę do gołego metalu szczotką drucianą na kątówce. Pomiędzy piastę, a tarczę nie stosuje żadnego...
Ja przy wymianie klocków, tarcz wyciągam prowadnicę klocków, w imadełko czyszczę do białego, to samo sworznie,wszystko smaruję , pod gumę na tłoczku kilka kropli płynu hamulcowego, części kupuje w zaufanym sklepie , nigdy nie biorę najtańszych i nić mi nigdy nie piszczy.
Panowie, i proszę nie piszcie mi tutaj o płynie, zaciskach, zatartych tłoczkach, piastach i innych fuckupach. Ty wiesz najlepiej co siedzi w aucie. Nie raz widziałem jak mechanicy z wielkim doświadczeniem wy...li się na głupotach jeśli chodzi o hamulce. Dla przykładu głupie smarowanie prowadnic, gdzie w zacisku ATE z lamelkami w gumce prowadnicy nie...
Jak wyczyścisz to posmaruj ATE tym do tłoczków. Nie dużo, żeby nie wypływał, bo na tarczę się może dostać. Samo blokowanie prowadnic nie koniecznie może być spowodowane ich zapieczeniem, ale też ich skrzywieniem /choć pojedyńczo pracują luźno to skręcone zaciskiem blokują/. Śrub zacisku się nie smaruje. Miedziany faktycznie jest "źle widziany" w tym...
Udało się przekonać :) tarczę przetoczone, obecnie grubość 11mm, klocki SRC. Prowadnica 1 szczęki była tak pordzewiała że musiałem zbijać ją, dałem w te prowadnicę ŁT43, gdyż niemiałem innego ponoć się nie nadaje? Ze względu na gumę?? Poczyściłem i złożyłem? Do smarowanie tłoczka można używać zwykłych smarów. Czy trzeba użyć jakiejś specjalnej "pasty"?...
Hmmm... Ale mnie chodzi o nasmarowanie cylinderków "pod uszczelnieniem". Podobno od wewnętrznej strony czyli za uszczelką która blokuje wydostanie się płynu hamulcowego się nie smaruje bo sam płyn hamulcowy jest "smarowaniem", a smar daje się pod tą uszczelkę harmonijkową na cylinderek. Plastitube opisują jako smar do miejsca styku cylindra z klockiem...
To tłoczek stoi w zacisku nie odbija. Albo prowadnice zacisku brudne ale wymieniali klocki to raczej wyczyścili Niby wydaje się być oczywiste ale życie nierzadko koryguje pogląd. Ja wprawdzie nie doczytałem się o które koło chodzi. Ale nie pozostaje nic innego jak solidne podejście do zacisków hamulcowych (tłoczki, prowadniki, wkłądki ślizgowe) a w...
Udało mi się wyjąć te mocowania klocków. Nie wiem teraz czy smarować elementy pracujące - prowadnice? Jedni mówią smarować inni, że te elementy maja pracować na sucho... https://obrazki.elektroda.pl/7772040900_... https://obrazki.elektroda.pl/4007371700_...
Wymiana płynu (producenci zalecają 5-7 lat). Jeżeli jest ABS/TC/ASR itp. robimy to na pracującym silniku (otwierają się kanały w pompie ABS) Podczas uzupełniania płynu pilnujemy by nie wlewać z bąbelkami. Jeżeli to ABS metoda odpowietrzania jest inna, zaczynamy od najbliższego koła od pompy LP-PP-LT-PT. Zacisk -tłoczek rozruszać czyli wcisnąć do oporu...
Jeśli zaciski wycofają się bez problemów, będą luźno przesuwały się na prowadnicach, gumki na krążkach nie będą popękane, same krążki nie będą zatarte i tarcze będą w nienagannym stanie to oprócz oczyszczenia miejsc podparcia klocków hamulcowych z korozji nic nie musisz robić. Dodatkowo sprawdź czy zaciski dobrze się podstawiają, oraz czy siłowniki...
Ja już od lat stosuję ten smar i generalnie piszczenie występuje, również na ATE. Także może to pomoże. Smaruję wszystkie miejsca styku klocków z zaciskiem i jarzmem, łącznie z tłokami, i pod blaszki klocka jeśli je posiada. Co do prowadnic - tam trzeba dać inny smar, nie uszkadzający gumy. Ja stosuję smar silikonowy gęsty. Wycisza, jest ciągle płynny,...
zacisk jest nowy tzn. ze sklepu ale nie wiem czy nie po regeneracji. prowadnice pracują dobrze . przy wymianie zacisku czyściłem je i smarowałem. linka ręcznego też chyba pracuje prawidłowo. jakiś czas temu ją wymieniałem.tym bardziej ze tak jak pisałem na początku po naciśnięciu hamulca nożnego koło się ciężej obraca. doczytałem się gdzieś że to może...
Witam W golfie zostały wymienione z przodu wszystkie gumy(reparaturki) w maju i było wszystko ok. Po kilku miesiącach hamulce znowu zaczęły trzymać i nasmarowałem prowadnice. Teraz znowu nie odbijają i już nie wiem co z nimi może być. Hamulce grzeją się na tyle że felga była dość ciepła po przejechaniu ok 40 km(Kato-Pszczyna). Podejrzewam że mogła już...
Wszystkie koła się blokują? Wygląda że tylko przód Dodano po 3 Administracja dotąd nie zablokowała funkcji "szukaj", skorzystałeś? Co dotąd sprawdziłeś? To że wymieniłeś kiedyś części , chwała Ci za to. Pytanie...na nowe? Zweryfikowałeś coś teraz prócz uściślenia objawów? Pompa hamulcowa nowa pompa ABS używka ale sprawna a na tą chwilę brak błędów...
Płyn zmieniałem jakieś 2 lata temu przy wymianie przednich tarcz i klocków oraz klocków tylnych. Co do pompy hamulcowej to nie sprawdzałem jej. Zastanawiałem się nawet czy to nie jej wina ale pomyślałem że gdyby był problem z jedną sekcją to powinno blokować dwa koła. Hamulce pod względem mechanicznym są w bardzo dobrym stanie. Niedawno zmieniałem osłonki...
Ad. 1: Niech ręka boska broni od smarowania typowymi smarami!! - sam przez to przeszedłem, będzie jeszcze gorzej - można zniszczyć sprężyny hamulcowe. "Porykiwanie" to niestety cecha wrodzona tych hamulców. Spowodowane jest to faktem, iż czasami taśma hamująca nieco zjeżdża z przyklejonej do rotora prowadnicy z szorstkiego materiału. Sprawdź sprężynę,...
Tak więc wyciągnąłem to. Po kolei : po wydłubaniu cienkim śrubokrętem elementu nr 1, następnie wykręciłem sam niebieski trzpień - 2. Ma on zakończenie na klucz, ale rzecz jasna żaden nie wejdzie, mowy nie ma. Udało się odkręcić bez klucza. Po wyjęciu trzpienia wyszła kulka 3, trzpień 4 i sprężyna 5 które są umieszczone w elemencie nr 6. Wyjęcie tej...
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
smarowanie prowadnic smarowanie prowadnic lasera montaż prowadnic
działa wkrętarka gniazdka angielskie czujnik biegu wstecznego
modernizacja instalacji elektrycznej lombardini silnik
Chińskie prądnice trójfazowe – brak przewodu neutralnego, układ gwiazda/trójkąt, 230V/400V Indesit BWE71283XWWGGPL – bęben, łożyska, regeneracja, wymiana zespołu piorącego