Smar miedziany/miedziowy stosuję się tam, gdzie jest ryzyko zapiekania się, zatarcia. Nie nadaje się kompletnie, do połączeń z małym pasowaniem, uszczelnianych. Tak, możesz zastosować ten od tłoczków. Zdjęć nie chcę, sam Ci kiedyś manuala wrzucałem.
Nie musisz smarować sprzęt postoi dłuższy czas nie używany i mogą się pojawić problemy z wysuwem tacki .
wyczyśc i naoliw prowadnic karetki
Tam może być kupę przyczyn dlaczego te drzwi się nie domykają. Naprawiałem to kiedyś kumplowi i o ile pamiętam to był problem z mechanizmem, które lubią nawalać. Ostateczne samochód nie został naprawiony.
Kopie zrobisz programem rawrite/winimage/diskdupe. A stację potraktuj sprężonym powietrzem i dyskietką czyszczącą ( firmy speed-link) ewentualnie smarowanie prowadnic głowicy. Jak powyższe zabiegi nie pomogą to dopiero wtedy martw się jak dostosować stację z PC .
Witam , mam pytanie odnośnie przednich prowadnic hamulcowych w audi a3 8p chcę wyczyścić i przesmarować je w swoim aucie bo zauważyłem , że nierówno zużywają mi się klocki hamulcowe . Tylko przeglądając różne fora , jedni piszą , że trzeba je smarować a drudzy ,że nie . Ja w swoim samochodzie mam takie systemy jak ABS , ESP i ASR i nie wiem czy smar...
Odpowiem i Tobie i tym, którzy się o to dopytują w ten sposób: Te smarowanie daje tyle, co umarłemu kadziło tak naprawdę - jedyne co można i trzeba smarować to to, co jest zabezpieczone przed dostępem kurzu - wnętrze prowadnic osłonięte mieszkami, tłoczek pod osłonką gumową. Smarowanie jarzma to tylko powodowanie szybszego zatarcia klocka - kurz będzie...
Jeżeli dalej brak smarowania, to trzeba sprawdzić samą pompę. Wykręć tą podwójną śrubę, tylko zwracaj uwagę w jakiej kolejności jest to wszystko włożone, sprawdź sprężynę na popychaczu. Możliwe że jest uszkodzona i nie cofa tłoczka.
Temperatura pracy Smar TF (-40°C do 250°C) powinien się nadawać. Smar MAG:LT4S3 Produkt przeznaczony jest między innymi do smarowania łożyska zębatki prowadnic pilarek spalinowych i elektrycznych. Temperatura pracy: -30 do +130 °C
Dużo korzystałem z tego materiału i już nawet miałem załatwiać sterownik bo byłem przekonany że jest uszkodzony bo ciągłość obwodu silnika od sterownika była OK ,ale nie dawało mi spokoju że co jakiś czas zakręcił motorem od lewego hamulca. Hamulec postojowy lewy tylny, nie działał i wywalał błąd 02432 , napięcie hamulca lewego. Brak możliwości skasowania....
To jest typowa przyczyna w każdym aucie z szyberdachem. Nie mam pod ręką Twingo z tego rocznika, żeby sprawdzić jak to dokładnie tam wygląda i prowadzić Cię za rączkę. Jak siedzisz w tym aucie, to przecież żaden problem ustalić jak to się rozbiera, trzeba wykazać minimum zaangażowania i własnego myślenia. Skoro dach się zamyka, to znaczy, że dostaje...
Musisz sprawdzić jaka jest tego przyczyna i naprawić to bez smarowania. Zacznij od sprawdzenia czy uszczelka nie wyszła z prowadnicy i wyregulowania prowadnicy na śróbach mocujących do konstrukcji drzwi
Manuale nie podają jak i czym smarować mechaniki CD. Użyć teflonowego , rzadkiego smaru i będzie jak ta lala.
Moja diagnoza,uszkodzenie płyty głównej.Pozdrawiam.
Jeśli tak jak piszesz jest opór to nie smarowanie a dokładne czyszczenie prowadnic przy czym nie da się tego zrobić porządnie nie rozbierając chociaż trochę szyberdachu.
Witam U mnie w MS 250 też jest problem ze smarowaniem. Zdjąłem prowadnicę i po odpaleniu w otworze smarującym prowadnicę pojawia się olej ale z pęcherzykami powietrza. Co może być powodem ?
Co do lepkości to jaka jest optymalna? Powiem Ci tak: Wiele lat użytkowania i nigdy nie interesowałem się lepkością. Jedyny parametr to gęstość, tak aby nie ubywało go w nadmiarze a jednocześnie nie był zbyt gęsty i zapewniał dobre smarowanie prowadnica=> łańcuch. Generalnie,- mimo iż mam kilka prowadnic w zapasie to nigdy nie było potrzeby jej wymiany....
Witam Z objawów, które opisujesz, wynika, że gdzieś jest błąd w eksploatacji pilarki. Swego czasu zakupiłem dużo tańszą piłę do prac dorywczych, z tym, że z prowadnicą i łańcuchem Oregon. Nagle okazało się, że praca dorywcza zmieniła się w pełne dwudniowe cięcie grubych konarów i pni. Dopiero pod koniec drugiego dnia łańcuch wymagał ostrzenia a sama...
Jeżeli były suche, to nie powinny być smarowane. Smarowanie może nawet obciążyć przesuw skanera, w zależności od lepkości oleju lub smaru. Nawet w szybkich maszynach nie smaruję prowadnic, które fabrycznie nie są smarowane i nie ma problemu. Najważniejsze, żeby były czyste.
Po pierwsze: prowadnic nie smaruje się olejem maszynowym - nawet delikatnie. Nic nie piszesz czy luzy na prowadnicy głowicy są duże czy nie. Smarowanie prowadnic przy luzach doprowadza do tworzenia "klina" hamującego przesuw głowicy. Silnik krokowy gubi wtedy "kroki" w efekcie druk zniekształcony. Po drugie może być niesprawna elektronika sterująca...
2 pierwsze zdjęcia Łańcuch jest dobry tylko ktoś go przegrzał się nadmiernie rozciągnął (ktoś katował na tępym łańcuchu lub zapomniał dolać oleju do smarowania/chłodzenia prowadnicy). Znając życie rozciągnął się nierównomiernie. Koniecznie sprawdź działanie pompki oleju i smarowanie prowadnicy nawet jak ją wymieniłeś podczas remontu. Szkoda zakładać...
Pisząc te słowa myślałem o czasie przed ...i po modernizacji maszyny - popieram pomysł :). Pracownik będzie miał czas aby sprawdzić smarowanie prowadnic stempla, obserwować maszynę w pracy - zwiększy się bezpieczeństwo i bezawaryjność pracy - i o to chodzi :)
Zostawiając oryginalne zawory trzeba byłoby zaprojektować nowy wałek rozrządu obracający się 1 do 1 z wałem korbowym, otwierający zawór dolotowy w czasie ruchu tłoka w dół i otwierający zawór wylotowy w czasie ruchu w górę - problemem będzie smarowanie prowadnic zaworów, oraz szczelność zaworów wylotowych - ciśnienie "z góry " będzie go samoczynnie...
Witam. To tak po kolei: 1. Możliwe masz nieszczelny przewód doprowadzający olej do pompki lub masz nieszczelny oring na wałku pompki. 2. Sprzęgłem chyba nie, ale możliwe ze masz słabe smarowanie i łańcuch zaciera się na prowadnicy. Tak w ogóle jeśli zaczynasz prace i masz w miarę luźny łańcuch to przy braku smarowania naciągnie się. Czasami jest tak...
Witam. 1. Głośna praca napędu. 2. zawiesza się na poszczególnych utworach , zwłaszcza pod koniec płyty ( słychać wtedy szybkie przesuwanie się wózka i zwiększenie hałasu ). Czyszczenie lasera, smarowanie prowadnic nic nie dało. Proszę o pomoc, njachętniej wymienił bym cały napęd ale w u nas go nie widziałem. Ps. będę na forum dopiero wieczorem.
podkrecanie lasera bez oscyloskopu i serwisowki bym nie polecal. 7906 byl jednym z pierwszych modeli z rds-em, do wyciagania (quick-out) i bez wzmacniacza ... chyba 1989 rok, tak ze po takim uplywie czasu, jesli czyszczenie lasera i smarowanie prowadnic nie daje poprawy, trzeba wyjsc z zalozenia, ze laser jest juz zuzyty.
Nie wiem do czego będziesz używał maszyny, ale opiszę Ci moje doświadczenia z obrabiarkami CNC. Z doświadczenia wiem, że jeśli prowadnice obrabiarki są smarowane odpowiednim smarem (najczęściej silikonowy) i maszyna jest umiejętnie programowana to będzie służyła wiele lat. Pracowałem na maszynach: Albreht 510xxx (zakład produkcji mebli) Sagaryt (łożyskowa)...
Smarowanie nic nie da. Czyszczenie zębatek i prowadnic tylko jak już. Przede wszystkim komunikat "oczyść jednostkę parzenia" ma 2 formy: 1. Po każdej kawie z możliwością wyboru tak lub nie (przypomnienie pielęgnacyjne. Należy potwierdzić a potem przeprowadzić czyszczenie obiegu kawy z użyciem tabletki czyszczącej) 2. Po kalibracji (1 uruchomienie danego...
na XP działają sterowniki z oryginalnej niebieskiej płyty ze sterownikami. Trzeba tylko ręcznie znaleźć katalog /setups/power Twain/setup.exe i już... Można zainstalować stery z /setups/twainNT To też działa (pod MSO2000)... Co do zatrzymywania się lampy: sprawdzić czy skaner leży w poziomie. Pochylenie skanera o ok. 30st. blokuje lampę(silnik nie da...
Powiem tak , posmarowalem cylinder olejem do prowadnic cnc oraz smarem do lozysk . Pracowal tak 30 minut i bylo ok. Po wykreceniu swiecy byla lekko naoliwiona , moze to dzialanie oleju w benzynie ? Widzialem w silnikach modelarskich takie oliwiarki szklane, moze to bylby sposob na smarowanie . Dodano po 21 Witam Kolegów, czy któryś z was orientuje się...
Witam, Ploter HP designjet 1050c. Nie chce przejść inicjalizacji. Karetka najpierw przejeżdża wolno z prawej do lewej, później szybko z lewej do prawej zwalniając w połowie. Wjeżdża do stacji serwisowej, wysuwa się 15cm i wywala błąd Check printhead path 2. Wolny ruch karetki nie jest płynny, karetka porusza się jakby skokowo co 5 cm. Czyszczenie i...
jest bardzo prawdopodobne ze trzyma tłoczek w prawym zacisku,możliwe że podczas wymiany klocków "fachowiec" wcisnał jeden z tłoczków a drugiemu nie dał rady badź nie miał czym wcisnąć.po wymianie klocki mają wiekszą grubośc i trą o tarczę hamulcową.wskazane jest przy każdej wymianie klocków konserwowanie tłoczków,oględziny gumek oraz czyszczenie i smarowanie...
Witam. Laser w tej wieży (KSS-240A) przestał wykrywać płyty, więc go wymieniłem na nowy (kosztował 60zł). Wieża zaczęła wykrywać płyty, niektóre nawet odtwarzać, niestety po paru minutach odtwarzania zaczyna przerywać, płyta rozkręca się do dużych prędkości, po czym zwalnia i wyświetla się komunikat o braku dysku. To samo dzieje się gdy ustawie odtwarzanie...
O ile mnie pamięć nie myli, to żywotność będna obliczona jest na około 30000 kopii. Przeglądy okresowe zaleca się przeprowadzać co około 5000 kopii lub 3 miesiące. Standardowe czynności, które się przeprowadza przy takim przeglądzie to: czyszczenie optyki - obiektywu luster, sprawdzenie i ewentualne przeczyszczenie lampy proekspozycyjnej, smarowanie...
Jeśli ten dolny otwór jest tylko odpowietrzeniem to porażka bo jak się "pomajta" pilarką na boki to z tego otworu wypływa olej. Wewnątrz jest twardy wężyk w górnej części zbiornika niby nad poziomem oleju ale jednak. Powinien być tam jakiś zawór zwrotny nie pozwalający na wypływ oleju? Zatkać go kawałkiem np gumy?
Dzisiaj wyczyściłem wszystko ze wszystkich śmieci. Wygląda prawie jak nowa. Jednak po uruchomieniu nawet bez prowadnicy olej ledwo wyciekał. Założyłem prowadnicę z łańcuchem i sprawdziłem smarowanie, na kartonie była ledwo widoczna smużka. Zatankowałem drugą piłę tym samym olejem i wszystko jest jak należy. Nie pozostaje mi chyba nic innego jak tylko...
Trzeba zacząć od czyszczenia optyki lasera i prowadnic głowicy laserowej(+zębatki, smarowanie silniczka i przyległości). Często sanki się przycineją i jak "skoczą" to laser zgubi ścieżkę; ale tez kiepski laser znacznie łatwiej ją gubi...
W tych pilarkach często ludzie przeciągali szpilki trzymające prowadnicę od zbyt mocnego dokręcania wychodziły one z plastiku przez co również były problemy ze smarowaniem (odkształcone tworzywo w okolicach kanałów smarujących prowadnicę). Sprawdź jeszcze raz ten wałek pompki oraz sprężynkę umiejscowioną na czopie walu korbowego ona ma zadanie napędzać...
Stare szuflady na drewnianych prowadnicach smarowało się parafiną (świeczka) . Spróbuj pokruszyć i w szczeliny trochę wsypać, powinno pomóc. Olej będzie się mazał i kurz będzie się kleił.
Możesz zrobić zdjęcie tych szpilek.?
Miałem kiedyś taki przypadek, o ile dobrze sobie przypominam to okazało się że jest tam taka jakby śruba stabilizująca która lubi się luzować. Wybacz proszę, brak konkretów, ale pracowałem na tym urządzeniu 7 lat temu. Ogólnie pamiętam że naświetlarka potrafiła niekiedy nastraszyć a rozwiązanie było proste - nie to co wywoływarka -miałem do tego słynnego...
.czy ten karter nadaje się do dalszej eksploatacji w takim stanie?Czy nie będzie miało to wpływu na smarowanie prowadnicy Tak w ciemno bez obejrzenia elementów nikt Ci nie doradzi. Zamieszczenie dobrych jakościowo fotek by pomogło. Chociaż moim zdaniem ( z zastrzeżeniem tego co wcześniej napisałem ) to można ją zmontować i dalej eksploatować.
przekładnie ślimakowe Przekładnie ślimakowe to osobny rozdział nie wszystkie materiały są przystosowane do pracy z przekładniami ślimakowymi. Ale wymienione tworzywa ERTA PEEK mają swoją jakość i wytrzymałość oraz nie puchną nadmiernie w środowisku mokrym. ERTA PEEK-BG nadaje się szczególnie do zastosowań w łożyskach. Same tworzywa nie są tak wytrzymałe...
Ja osobiście robię maszynę na profilowanych prowadnicach szynowych INA/FAG a dokładnie na modelach KWVE25-B dla osi X oraz KWVE25-B-H-HS dla osi Y oraz Z Z tym że chcę dodatkowo zastosować automatyczne smarowanie co parenaście godzin roboczych za pomocą sprężonego powietrza i odpowiedniego podajnika smarowidła , coś na styl jak rozwiązał to trumpf w...
Tylko nie zaślep go zbyt głęboko, bo możesz zablokować kanał olejowy i nie będziesz miał smarowania na prowadnicy. tak ze 3-4 mm max
Tak, olej do prowadnic ale próbowałem też inne;np. przekładniowy, silnikowy, do tłumień urządzeń ciśnieniowych a dziś wlałem nawet napędowy. Smarowanie bliskie zeru i co się jeszcze okazuje; silnik dostaje co pewien czas ten olej. Zaczyna dymić i słabnąć. Kiedy w zbiorniczku była właśnie ropa to dym jak z diesla kiedy silnik właśnie miał atak tego dymienia....
Jedyna dopuszczalna w tej chwili (i ekonomicznie uzasadniona) forma naprawy przegubów homokinetycznych to czyszczenie, smarowanie i wymiana osłon gumowych. Regeneracja to nie tylko wymiana kulek, także wymiana tzw. koronki, szlifowanie "jabłka" i prowadnic w obudowie, zabiegi modne jeszcze na początku lat '90, w tej chwili włosi i niemieccy rzemieślnicy...
Prowadnica ma być czysta(otwór smarujący,rowek) Otwór smarujący w prowadnicy ma się zgrywać z rowkiem smarującym w pilarce. Zobacz bez prowadnicy czy olej wypływa cały czas czy tylko okresowo. Ma dosyć dobrze lecieć. Odpowietrznik ma być drożny.
Na pile wpinasz świece do fajki. Nie wkręcasz jej. Można kabelkiem zrobić połączenie do obudowy metalowej świecy z silnikiem (tak jakby była wkręcona). Wtedy dajesz na zapłon i szarpiesz w lekkim półmroku łatwiej widać czy iskara przeskakuje na świecy. Ale wg mnie ciężki olej do smarowania prowadnicy zatkał filtry oraz maleńkie dysze w gaźniku. Dla...
Olej do smarowania prowadnicy był wlany? Czy smarowanie prowadnicy działa, łańcuch mokry, rzuca mgiełkę z końcówki prowadnicy? Takie zachowanie występuje zazwyczaj kiedy nie ma oleju w zbiorniku lub łańcuch nie jest smarowany. Prowadnica się przegrzewa i zakliszcza łańcuch. W rzadkich przypadkach może blokować się łożysko zębatki zwrotnej prowadnicy,...
Jest coraz lepiej smarowanie prowadnicy pomogło
Mam starą wieżę Crown Model A368 i jest problem z CD Otóż co chwilkę słychać przeskakiwanie dzwięku z odtwarzacza CD Problem występuje także przy lekkim dotknięciu obudowy słychać to samo-przeskakuje dzwiek Wczoraj zabrałem się za czyszczenie laserka Po lekkim czyszczeniu optyki irchą jest troche lepiej ale nie do końca Po podkręceniu potencjometrem...
To pył z cięcia drewna i mgły oleju ze smarowania prowadnicy.
Rzadko się zdarza uszkodzenie pompki oleju. Serwis nie przewiduje wymiany co określony przebieg, jak to w samochodach bywa. W tych modelach (MS170, MS180) jedyny problem z pompką oleju to wężyk łączący zbiornik oleju z karterem plastikowym. Po latach guma zaczyna się kurczyć, a wtedy pompka zasysa lewe powietrze i nie działa smarowanie prowadnicy/łańcucha....
Filtr paliwa raczej wymienić niż przedmuchać. Przeczyścić filtr powietrza. Sprawdzić smarowanie łańcucha tnącego. Brak smarowania lub niewłaściwe smarowanie powoduje duże opory i może być powodem duszenia piły. Prowadnica również do smarowania i sprawdzenia pod kątem stawiania oporu
Chociażby dlatego, że pod wpływem niskiej temperatury olej robi się gęściejszy. Tak naprawdę to, dobry olej ma jednakową lepkość przy niskich i wysokich temperaturach.
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Witam problem jak w temacie przy drukowaniu popiskuje katretka. Pytanie to czy można metalowy pręt czymś posmarować a jeśli tak to czym??
:D a po co chcesz smarować prowadnice. Ich nie trzeba smarować. Są wykonane z chromoniklu i są idealnie gładkie. Nie powinno ich się smarować, tym bardziej że chcesz to robić jakąś substancją nieznanego pochcodzenia i nie przeznaczona do tych celów. No ale jak już jesteś tak uparty to możesz posmarować prowadnice olejem silikonowym.
Witam. kupiłem pile spalinowa i wszystko jest ok gdyby nie lejący się olej do smarowania prowadnicy.olej leje się przy sprzęgle odśrodkowym spot takiego czarnego plastikowego kwadratu.da się to jakoś naprawić czy oddać do serwisu? z góry dzięki
Ok. Dziękuję za podpowiedź. Silnik będzie do sprawdzenia. Tak jak pisałem póki co poprawiłem smarowanie prowadnic, ale bez poprawy.
Podstaw laser z mechanizmem może to servo padło?
Podczas smarowania łoża ( przyciskiem od przyspieszonych obrotów i tym małym przyciskiem po lewej) powinny się smarować wszystkie prowadnice? U mnie smaruje się tylko jedna głównego łoża i obie sportu. Nie widzę tez żeby smarowalo prowadnice sanek narzędziowych. Sanki narzędziowe masz smarowane kalamitkami od góry podobnie jak pierwszą tuleję i łożysko...
Skoro lekko zapocone, to masz przyczyne. Musi dobrze smarować inaczej spalisz łańcuch i prowadnice.
Witam w moim przypadku pomogła wymiana suwaków na obu wózkach, a dodatkowo nie należy smarować prowadnicy, raczej dokładnie czyścić Krzysztof
Każdą prowadnicę się smaruje. W szczytówce prowadnicy znajdują się otwory przez które należy smarować łożysko. Dodatkowo należy dbać o smarowanie olejowe łańcucha
Pokaż to zdjęcie żeby było widać piłę bo ten łańcuch jest chyba odwrotnie założony. W innym wypadku niedostateczne smarowanie.
Oryginalnie prowadnice są smarowane, nie powinny być suche. Należy spróbować pomóc ręką w czasie przesuwania szyby do góry i sprawdzić co powoduje takie opory podnoszenia szyby.
Łańcuch wyciągnięty. Napięcie łańcucha naciąga się i luzuje wraz z przesuwem na prowadnicy, w zależności od ustawienia się na zębatkach. Cięcie bokiem wynika z jego stępienia. Szybkie zużycie może wynikać z niedostatecznego smarowania prowadnicy lub niskiej jakości łańcucha (tania chińszczyzna no-name).
Nie ma co kombinować. Przez pięć lat zakładałem te moduły do samochodów Daewoo i nigdy nie było z nimi problemów. Najważniejsze aby dbać lekką pracę podnośników szyb tzn. smarować prowadnice i uszczelki jakimś preparatem na bazie silikonu. Nie wiem jak w Fiacie ale w Daewoo w silnikach od szyb były jakieś przeciążeniówki - chyba jakiś bimetal, jak przytrzymałeś...
Kolega ma za dużo kasy do wyrzucenia? Sprawdzane było smarowanie łańcucha? Jeżeli pracował zbyt długo na "sucho", to prowadnica musi być wymieniona (żeby tylko). Prowadnica jest nowa, tak samo jak łańcuch. Smarowanie jest bardzo dobre. Widzę od razu, że zaczyna się, że mam dużo kasy. Śmiech. Normalnie pytam się kulturalnie, dlaczego silnik się tak...
Tam jest tylko olej do smarowania prowadnicy/łańcucha. Sam silnik nie ma oleju.
Pytanie dotyczy; czym powinno sie smarować np. prowadnice które slizgaja sie po elementach VCR; to znaczy te które pobierają i opasuja taśme wokół bębna- czy jest do tego jakis specjalny środek?:)
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Mam problem z wyciekającym olejem do smarowania łańcucha. Po zdjęciu prowadnicy, odkręceniu metalowej blaszki osłaniającej pompkę oleju, włączyłem piłę, olej wypływał prawidłowo z otworu pompki. Niby wszystko jest ok ale po założeniu owej blaszki osłaniającej i założeniu prowadnicy olej wypływa spod blaszki a nie smaruje łańcucha i prowadnicy. Proszę...
Witam, posiadam pilarkę husqvarna 136 i mam mały problem, ponieważ nie ma smarowania prowadnicy. Zbiornik jest pełny a nie smaruje, natomiast po zgaszeniu pilarki olej sam samoczynnie uchodzi. W czym jest problem?
Jest to wynik do przyjęcia (na pewno nie pobiera za dużo oleju). Można jeszcze odpalić bez prowadnicy i obserwować czy z otworu gdzie wylatuje olej do smarowania prowadnicy leci sam olej (na samym początku może wypchnąć kilka pęcherzyków powietrza ale później już tylko olej).
Usterka była banalna, mianowicie wystarczyło posmarować trybiki białą pastą. Na smarowałem prowadnice, tryby zębate, teleskopy, ośki i ruszyło działa bez zarzutów po nad rok. Dzięki wszystkim za chęci. Pozdrawiam Remik
Amatorka na całego, w tym aucie prowadnic się nie smaruje, prowadnice gumowe mają wargi, więc musza pracować na sucho, smar miedziany na zaciskach i prowadnicach to proszenie się o nieszczęście.
Olej.Zobacz na końcu prowadnicy, czy nie ma małego otworka do smarowania obrotowej zębatki.Jak nie, od czasu do czasu wlej w łańcuch kilka kropel.
Generalnie Ja trzymam się tego by nie smarować jarzma - miejsca między jarzmem a klockiem. Nie tyle pasta ścierna, co kit, utrudniający pracę klocka. Prowadnice też tylko te, które przewidziane były do smarowania. Za to dobrym nawykiem jest smarowanie tłoczka pod gumową osłoną.
W jakiej pozycji masz czarną osłonę dłoni w czasie kiedy zatrzymuje się łańcuch? Nie masz przypadkiem aktywnowanwgo hamulca bezpieczeństwa? Zębatka na końcu prowadnicy obraca się swobodnie? Olej smarujacy jest w zbiorniku i wypływa na prowadnicę? Łańcuch napięty zgodnie z instrukcją? Osłona w pozycji roboczej - nie aktywny hamulec. Tak, zębatka obraca...
potem smaruję prowadnicę i kółko prowadnicy olejem żeby ładnie chodziło. A wlewasz do piły olej do smarowania łańcucha?
Pilarki serii 90 miały różne zębatki w zależności od typu (rodzaju kosza) w koszach z wymienną zębatką pasują różne rodzaje w zależności od prowadnicy najczęściej 3/8 call.
Nie wymyślili niczego innego. Każda pilarka potrzebuje oleju do smarowania łańcucha i prowadnicy.
Otwory w prowadnicy jak i sama prowadnica wyczyszczona. Wyczyszczone, ale czy na pewno drożne? Sprawdzałeś sprężonym powietrzem?
Najlepiej odkrecic jarzma i je dokładnie wyczyścić z rdzy i psikanc farba do zacisków 1 czy 2 warstwy,. My stosujemy sprey ceramiczny. Klocki się przykleja aby zniwelować efekt piszczenie, ponieważ jeżeli sam zacisk i prowadnice dzialaja prawidlowo to po puszczenie pedału hamulca, tłoczek w zacisku powinien się cofnąć plus minus 0.25 do 1mm powodując...
Rozumiem, że tym samym smarujesz metalowe prowadnice i białe zębatki przesuwu głowicy lasera?
Jest specjalny smar do tych uszczelek chyba jakiś parafinowy na citroenie widziałem,jak pryskali nie zostawia tłustych śladów na szybach i nie reaguje z uszczelkami prowadnic
Sprawdzałeś smarowanie bez prowadnicy? Częstym powodem braku smarowania jest za długi łańcuch co w rezultacie powoduje minięcie otworu w prowadnicy z kanalikiem w karterze pilarki, olej wtedy wydostaje się bokiem.
A czym smarować prowadnice zacisku ?
Ze smarowaniem prowadnic to bym bardzo uważał poniweż niektór preparaty mogą spowodować pęcznienie uszczelek w prowadnicach i zamiast lżej będzie gorzej a co do reszty to wszystko prawda
Cześć. Miałem to samo w mojej drukarce HP 690C. Po gruntownym czyszczeniu i smarowaniu prowadnicy - problem zniknął. Jadnak po czasie znów powrócił. I teraz mam przygotowaną buteleczke z olejem i jak się tak stanie to smaruje prowadnice kropelką oleju i znów problem nie pojawia się przez dłuższy okres czasu.
na smaruj prowadnice bedzie ok
Może daj między niego a prowadnice na szpilki delikatne dystanse takie półmilimetrowe. Może to on trze o łańcuch. Jak nie to daj je między prowadnice a piłę. Pomiędzy prowadnicę a piłę to raczej niewskazane dawanie podkładek bo prowadnica musi "płasko" dolegać, dociskać się do kanału którym podawany jest olej do smarowania. Podkładki mogły by spowodować...
Dawno nie miałem do czynienia z tą drukarką ale o ile dobrze pamiętam to folia ta kieruje papier pod głowicę tak by nie zaczepiała o niego. Ma ona takie zaczepy, zatrzaski które utrzymują ją na swoim miejscu. Jeżeli zaczepy te zostały oberwane to papier prawdopodobnie będzie zaczepiał o tą folie. Co do konserwacji to należy zdjąć obudowę, wyjąć kasetę...
jeśli kalibracja nie pomaga to małe smarowanie prowadnicy - duże opory i silnik gubi krok.
Te prowadnice mają mało wydajny system smarowania, do dłuższych prac się nie nadają w ogóle. Jest pełno o tym na yt lub innych forach. Lepiej kupić tradycyjną prowadnicę.
Witam, podpowie ktoś gdzie znajduje się ten odpowietrznik w Husqvarnie 445 Rancher. Wszędzie tego szukam i nic. Pilarka wyczyszczona jak nowa. Olej wylatuje z tej gumki, ale po wykonaniu kilku cięć przestaje lecieć i smarować prowadnicę. W serwisie bez zaglądania do pilarki stwierdzili, że to pompka oleju - w domu przejrzałem pompkę i jest czysta, jak...
To nie lustro a pryzmat z częściowo odbijającą a częściowo przepuszczającą powierzchnią. Wszystkie jego płaszczyzny muszą być idealnie czyste, to jest też bardzo istotne do prawidłowego odczytu. Tylko nie próbuj przypadkiem rozbierać głowicy do czyszczenia bo po jej złożeniu, w warunkach domowych, nie zestroisz już prawidłowo jej optyki. Sprawdź dokładnie...
smarowanie prowadnic hamulcowy smarowanie prowadnic lasera montaż prowadnic
testy akumulatorów kondensator mniejszy zasilacz blokada ustawić
Agregat malarski Parkside nie pobiera farby - przyczyny i rozwiązania Radiolink R6FG a nadajnik T4EU – kompatybilność, protokoły FHSS, modele odbiorników