Rozbryzgowe smarowanie na tych panewkach, to sprawa co najmniej dyskusyjna. Do rozbryzgowego smarowania panewek, stosuje się inny skład stopu panewki. Takie smarowanie stosowane jest w kosiarkach. Panewka ma otwór dolotowy oleju, ale posiada też rowek spiralny, który służy do równomiernego rozprowadzenia oleju na czopie oraz do odprowadzania zużytego...
służy on do smarowania "łożysk ślizgowych" na wale napędowym W silniku samochodowym też do tego służy, tylko tłumacze instrukcji od samochodów wiedzą, że te łożyska nazywa się panewkami. Bardziej istotną kwestią jest temperatura pracy i sposób smarowania. Silnik kosiarki jest chłodzony powietrzem, silniki samochodowe zazwyczaj są chłodzone cieczą....
w przypadku awarii elektroniki kosiarką raczej nie da się kosić " na piechotę" przekładnia ślimakowa stawia dość duży opór, a napęd niema sprzęgła. Co do pracy na pochyłościach to silników tego typu nie wolno podczas pracy przechylać więcej niż 10-15 stopni (smarowanie rozbryzgowe).
Czy silnik ma wymuszony układ smarowania? Czterosuwy z reguły taki mają, ale kto tam wie co Chińczycy potrafię wymyślić. Kosiarki do trawy przeważnie mają silniki ze smarowaniem rozbryzgowym, nie ma tam pompy oleju i wymuszonego smarowania wszystkich punktów tego wymagających. Są też silniki "kosiarkowe" z wymuszonym smarowaniem (z pompą i ciśnieniowym...
Panowie, mam kosiarkę 4-suw. Dakr Tekton 1233017, smarowanie rozbryzgowe. Mam sporo m2 na stoku o nachyleniu powyżej 30%. Kosiarka działa świetnie, nie ma takich z silnikiem 2-suwowym. Obawiając się o smarowanie podczas zjazdów, oraz trawersowania zastanawiam się czy nie zaszkodzi nalać więcej oleju do miski, aby ułatwić prace rozbryzgaczowi. Co sądzicie?
Witam. Od jakiegoś czasu rozglądam się za traktorkiem do koszenia trawy w rozsądnych pieniądzach. Od jednego ze sprzedawców otrzymałem ofertę kupna traktorka BLISAR GG 175 za kwotę niewiele ponad 7000 zł. Problem w tym że w internecie nie mogę znaleźć żadnych informacji na temat tej marki jak i jego użytkowników od sprzedawcy wiem że producentem jest...
Briggs ma smarowanie rozbryzgowe, w przeciwieństwie do Tecumseha, gdzie jest pompka. Powinno się unikać przechylania kosiarki powyżej 15 - 20 stopni , podczas koszenia (nie procent, tylko stopni). Turbinka rozbryzgowa jest w tyle silnika, więc przechylenie w tył jest mniej szkodliwe, niż na każdą inna stronę (oczywiście musi być maksymalny poziom oleju).
Kupiłem tą MTD parę dni temu. Silniki Kawasaki to totalna egzotyka w naszym kraju, niemniej opinię, szczególnie za oceanem mają znakomitą. Dlatego się zdecydowałem. Miałem dotychczas NACa z B&S 375 bez napędu. Przeżyła 8 lat i dalej ma się dobrze. Wykonanie tej MTD jest bardzo dobre. Przewaga nad większością kosiarek to zmienna prędkość jazdy. Kosiarka...
MTD ma przyzwoite ceny i szerokość noża 56cm, to chyba najszersza kosiarka kompaktowa. Silniki obecnie najtrwalsze produkuje Chińczyk Loncin 197(Loncin LC1P70FA-FD-F) , unikać B&S serii 6xx i 8xx mają wały jak plastelina. Wszystkie silniki jaki byś nie upił ze smarowaniem rozbryzgowym, wymaga co 20 godzin wymiany, 0,6L zwykły 15W40 lub jak znajdziesz...
przy smarowaniu rozbryzgowym korba musi machać w oleju, Nie musi, w tych silnikach na spodzie miski w takim "jeziorku" które jest jakby najniższym punktem dna miski olejowej jest zanurzone takie a'la śmigiełko które jest napędzane od wałka rozrządy i rozdryzguje olej. Wał korbowy to praktycznie nie jest zanurzony w oleju. to "śmigiełko" ktore rozbryzguje...
To są silniki dolnozaworowe ze smarowaniem rozbryzgowym. Tłok nie ma pierścienia olejowego. Nie wolno ich przechylać "na cylinder".
Silnik ten nie posiada łożysk, ani nawet wymiennych panewek. Taki luz oznacza że otwór wału został wytarty. Jeżeli wał aż tak kiwa się na boki, to dolne ułożyskowanie też pewnie do naprawy. Istnieje możliwość naprawy, ale wymaga sporo zachodu. Rozwiercenie otworów, dorobienie panewek, oczywiście z zachowaniem współosiowości górnego i dolnego ułożyskowania...
Niekoniecznie pierścienie w niektórych uszczelka pod głowicą pada tak że wali spalinami do popychaczy zaworowych albo rozrządu. Jak jeszcze dodamy do tego silnik z rozbryzgowym smarowaniem (nie pompa oleju). Wtedy spaliny przedmuchują komorę korbowa z mgłą olejową i całość wraca dolotem przez odmę gdzie potem jest spalane. Przy koszeniu potrafi wypić...
Lałem 5W30 do silnika ubijarki (chińczyk) i mam wrażenie, że zbyt szybko padł. Wymieniłem silnik i zalewam 10W30 Trawol. Może nie zrobiła jeszcze tyle co na tamtym silniku ale dymka nie puszcza. Dlaczego trawol? Mam kosiarkę z 2005r wprawdzie silnik Tecumsech ale praktycznie od początku trawol i działa do dziś. Dla tych silników 5w30 to chyba niezbyt...
Owszem, są do tego celu normalne przekaźniki czasowe, przemysłowe - nieco lepsze niż automaty schodowe. Lepsze albo i nie, a sporo droższe. Masz jakiś kompleks niższości z tym kasowaniem starych i zakładaniem nowych kont, tylko po to żeby powyzłośliwiać się na innych? Co do samej sprężarki, przekombinowana.. Dodatkowo poważny błąd konstrukcyjny. Spawa...
Silnik od kosiarki nie nadaje sie do tego, ludzie przecież silniki od kosiarek to cztero suwy dolnozaworowe i wystarczy że sie go przechyli i już po zabawie, trzeba zawory docierać, poza tym mogą tylko pracować w pozycji pionowej wału czyli tak jak są oryginalnie w podwoziu kosiarki, nie wyobrażam sobie jakie przełożenie zastosujecie do napędu koła...
Tłokom daj spokój, co najwyżej zdejmij górne pierścienie i włóż je do cylindrów na samej górze - zmierz przerwę. Widać że sprężarka chlapała olejem, aż się nagar odłożył na denkach tłoków i głowicy. Działać to to będzie i bez smarowania ciśnieniowego, nie wiem kto to wymyślił, wystarczy dorobić sprawne smarowanie rozbryzgowe, jak w silnikach kosiarek,...
roberto7727 wiem że porównanie takie sobie ale większość kosiarek spalinowych pracuje latami na smarowaniu rozbryzgowym czy to Briggs czy NAC. Więc HS17 na takim smarowaniu po modyfikacji pożyje i przeżyje niejednego chińskiego kompresorka. sawmen daj ją na 1400 obr/min. Taki kompromis. Moja sprężarka z Ikarusa kręci się 1200 obr/min i daje rade szlifierkę...
mam taki który musi stać w pionie a chciałbym go założyć do traktora kosiarki w poziomie, O ile silnik w takowym położeniu odpali o tyle długo w nim nie podziała(zatrze się) z względu na smarowanie rozbryzgowe oraz kanały olejowe. Zazwyczaj w takim silniku nie występują pompy olejowe zębate smarujące silnik. Proponowałbym ci jedynie zamontować silnik...
Jeżeli jest to silnik z pionowym wałem (od kosiarki) to, niema takiej możliwości. Są przecież silniki z wałem poziomym. Jeżeli byś się uparł to, czeka Cię wymiana koła zamachowego na tzw. ciężkie. Przeróbka zasilania silnika w paliwo. Zmiana ułożyskowania wału na łożyska toczne (to, akurat jest niewykonalne w tym silniku). Teoretycznie można pomyśleć...
Nie wiadomo w jakim stanie jest cylinder a dokładnie te rysy. Mogą one być powodem dymienia, jak i przewracanie kosiarki na bok przy czyszczeniu lub wymianie oleju. Przydałoby się jakieś zdjęcie. Ten plastik to element regulatora obrotów oraz smarowania rozbryzgowego silnika. Ma być założony tak jak na zdjęciu.