... pytam o smarowanie
Miedzianym smaruję przekładnie planetarne w rozrusznikach. Skurczykonik, jak potrafi wyciszyć rozrusznik, tylko szumi!
Pewnie wyrobił się ślimak podnoszący zębatkę, ewentualnie wymaga czyszczenia i smarowania. Rozkręć rozrusznik i sprawdź.
Rozrusznik został sprawdzony i wygląda jak nowy. Raczej nie ma możliwości smarować rozrusznika bez jego wyjęcia. Wymieniłem dzisiaj kable od aku, przede wszystkim dałem nowy "-" na blok silnika i czeak do mrozów. Jak będzie ok, to dam znać.
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Może i ty robisz różne rzeczy z rozrusznikiem skoro ci sie z babą kojarzy ale to już jest twój problem i raczej nie ma zwiazku ze sprawą . Nie wiem jak wy to widzicie ale dla mnie smarowanie rozrusznika to nie jest utopienie rozrusznika w puszce smaru dokrecacz...
Tulejki z rozrusznika jak najbardziej, są z fosforobrązu. Jak dostanie smarowanie to powinno być dobrze.
ale jesteś pewny, że to wina kopki? jak kręcisz wałem, to nic nie trze? spróbuj złożyć ja bez smarowania, albo na rzadkim olejku... zwłaszcza "koło rozrusznika nożnego" i ten drucik prowadzący na nim... a kopniak odbija Ci do samej góry?
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
tulejek nie smaruj bo są samosmarne
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
Dokładnie, sprawdzić wieniec, do tego nie smarować ośki rozrusznika w miejscu w którym chodzi bendix, jest to zbędne, a w przypadku mrozów może właśnie powodować takie objawy. Większość bendixów i tak ma tulejowanie więc im to "ryba", zresztą tym które nie mają też jest to obojętne. Byle ośka była czysta, bez wżerów korozji.
Wygląda mi to na zbyt późno cofający się bendiks. Miałem podobnie w nissanie note. Problem był tylko w zimne poranki po dłuższym postoju. Pomogło wyczyszczenie rozrusznika i złożenie na sucho. Gdy był lekko smarowany pomagało na pół roku.
Wow, rzeczywiście pamiętam że jedna szczotka coś ciężko chodziła (ale chodziła), a co do smarowania, może zadam głupie pytanie, ale czy rozrusznik się smaruje? Bo ja zawsze czyściłem go do sucha, jeśli tak to gdzie mam go nasmarować? Nie śmiejcie się . I o jakie zabezpieczenia chodzi? :D
Akumulator kwasowy ma 6 cel -po 2,1V -kazda -daje to 12,6 V -NApiecia a pradu otrzyma się tyle ile wyda wg gabarytów. ... Wynika z tego ,że najprościej jest obciążyć akumulator żarówką np 50W/12V -jeśli bedzie sie świecić i napięcie mierzone na zaciskach akumulatora bedzie w granicach 11,5V -TO BRAK CELI -JEDNEJ .. -jezeli się nie świeci -lub tylko...
wyczyszczeniu rozrusznika i jego skręceniu wkręciłem go do silnika maluszka lecz gdy chciałem go odpalić to rozrusznik kręci ale nie silnikiem Nie zakropliłeś oleju do "wolnego koła". Bo ja zaczynając samochodową przygodę przed laty wychodząc z założenia "kto smaruje, ten jedzie", przy okazji przeglądu zakropliłem tam trochę oleju. W efekcie było odwrotnie...
Bardzo dziękuję za udzielone informacje których nie mogłem znaleźć. Będą pomocne przy kolejnej naprawie rozrusznika w samochodzie.
NA SKUTEK ZWARCIA -podlaczonego do akumulatora - w akumulatorze -krzywia sie plytu -dynamicznie -bo oddzialywuja duze prady -niszcza polaczenia wewnetrzne ....w sumie dewastacja .. Smarowanie i przeglad rozrusznika to wielokrotnie przedluzony czas zycia akumulatora -cudow nie ma ...
Witam mam problem Citroen Xsara 2001 centralny nie działa, jak otworzyłem kluczykiem reszta drzwi nie działało (zbędna spacja) , (brak spacji) gdy próbowałem odpalić w stacyjce nie palą się kontrolki ładowania i smarowania rozrusznik kręci (przecinek) ale bez reakcji-silnik nie odpala. (brak spacji) Może ktoś się spotkał z taką awarią czekam na odpowiedź....
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
No to masz zatarty mechanizm elektromagnesu w rozruszniku. Rozebranie rozrusznika i porządne smarowanie powinno załatwić sprawę.
witam gazu daje tylko troche nie na maxa jeśli odpali to zmniejszam a nie tresuje go na maxa, dalej bzyka bez gazu chyba każdy wie że turbo musi dostać smarowanie po 2-3 obrotach rozrusznika lampka smarowania gaśnie w związku z tym jakieś tam smarowanie ma . niemiec tdi ma 28-36bar ciśnienia w cylindrach a żabojad dTi F9Q ma 17-18bar i napewno gorsze...
W jaki sposób czyściłeś ten bendix? Smarowałeś go czymś? po naciśnięciu startera rozrusznik kręci? Może aku słabe?
Miedzianym ja smaruję przekładnie planetarne w rozrusznikach. Jak one później cicho chodzą!
Ciekawe który pogląd będzie tobie najbardziej odpowiadał. Mój jest taki. Zespół sprzęgający (zwany powszechnie bendixem) trochę się zużył. Przy dużym obciążeniu co ma miejsce w zmarzniętym silniku następuje rozłączanie napędu z wirnika rozrusznika. Niestety jedyny ratunek wymiana tego elementu (czasem naprawiają). A zębatkę możesz smarować do woli z...
Wiem, ale tulejki w rozruszniku smaruję pomimo, ze są ze stopu samosmarującego,ponieważ dłużej wytrzymują (sam sprawdzałem), ale komu sie chce wyjmować rozrusznik w malcu, przecież to niezła gimnastyka,pomimo że to tylko parę śrub i zawsze można się poparzyć o wydech :) . Narazie
Po pierwsze, -sprawdź smarowanie Po drugie -wyczyść rozrusznik Po trzecie -sprawdź czy rozrusznikowi mocy nie brakuje, może Ci coś kradnie prąd.
adam gazda brawo.Masz całkowitą rację. Trwałość rozrusznika zależy także od ilości odpałów dziennie. Swoją drogą ciekaw jestem ile razy zaglądaliście do rozrusznika ? Ja w każdy sezon jesienno zimowy robię konserwację, przemywam i smaruje newralgiczne miejsca. Taka tradycja.
akumulator jest ok. zapomniałem dodac ze kontrolki od ładowania i smarowania swieca sie i rozrusznik tez kreci.
ok ,mam jeszcze takie pytanie jak jest alfie smarowanie bo jak kręciłem rozrusznikiem to nie podawał oleju na wałki , i przez to myslałem ze moze panewki ale moze to bedzie lepiej jak to wszystko bedzie chodziło to wtedy poda caly czas mysle ze podwójnie sie nie narobic
Perkinsa z pompą rotacyjną nie powinno się odpowietrzać przez ciągnięcie bo jak wiecie Panowie pompa ta jest smarowana paliwem i przy kręceniu rozrusznikiem by ja odpowietrzyć można ja uszkodzić. Jest to częsta przyczynia nie uznania gwarancji po regeneracji pompy wtryskowej.
Jakoś u mnie smarowanie pomogło i działa już rok i nie mam z tym żadnych problemów więc nie wiem czemu nie można smarować.
Kiedy kręcisz rozrusznikiem to kontrolki smarowania i ładowania świecą?
Nie wciskasz gazu i kręcisz rozrusznikiem.
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz...
czy podczas pracy w miarę rozgrzewania silnika nie słabnie? jeżeli tak to puchną tłoki i po zgaszeniu nie obróci rozrusznik-tłoki rzemiosło lub brak prawidłowego smarowania od spodu (dysze olejowe jeżeli takowe posiada) czy ma przedmuch z odmy?
No tragedia to to jest, bo smarowanie powinno gasnąć w sprawnym silniku jeszcze na rozruszniku - tutaj skoro pompa jest nowa, to pozostaje albo zatkany filtr, albo luzy na smarowanych czopach takie, że pompa ledwo zdąża.
Czyszczenie i smarowanie bendiksa, wymiana szczotek i jest ok.
Wytarte krzywki nie stukają... zanim założysz nowy wałek sprawdź ciśnienie oleju i smarowanie wałka.
Po złożeniu silnika i zamontowaniu zrobiłem próbę ciśnienia na wykręconych świecach żarowych, ciśnienie oleju dobre, kontrolka gaśnie na rozruszniku, smarowanie na wałki rozrządu dochodzi, ciśnienie sprężania bardzo dobre, wymiana pierścieni dała efekt. Dodano po 17 Niestety silnik nie odpala, spaliny w kolektorze ssącym i wypycha przez odmę silnika...
witam temat z zapalniem pkonany :) wymiana czujnika temperatury nie pomogla ale za to wyczyszczenie rozrusznika i jego na smarowanie tak :)
Witam.Koledzy po fachu zapomnieli ze istnieje w rozruszniku takie cudo jak lozysko slizgowe i sie go nie smaruje,nie zalewa olejem,A PO PROSTU WYMIENIA!
To na pewno nie przez smarowanie sprawdzić masy, plusa na rozrusznik, rozrusznik, no i ten płyn chłodzący czyli jego ubytek może się dostawać do cylindrów ,spróbuj wykręcić świecę jak będzie miał ciężko zapalić .
Usterka naprawiona Rozebrałem rozrusznik na części pierwsze wyczyściłem w bęzynie poskładałem i dałem troche towotu do smarowania i działa bez problemu :)
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
Nie wiem jak wy ale jak odpalałem silnik po remoncie to czekałem kręcąc rozrusznikiem aż kontrolka na liczniku zgaśnie ew. zegar ciśnienia się ruszy. Niepotrzebny pośpiech ... montując nowe turbo też kręci się rozrusznikiem aby olej poszedł z rurki smarowania. To ABC ...
elektromagnes jest rozbieralny (odlutować druty, zaznaczyć pozycję, rozgiąć obudowę a po naprawie zaklepać tak żeby dekielek nie miał luzu) i z reguły da się go przywrócić do życia. Dokładnie.Zworę się odwraca śruby piłuje i działa.Nie napychać smaru w rozrosznik,smarować olejem albo wcale.
tak jak przekrecam kluczyk slychac pykanie przy rozruszniku
Kolego hCYk obserwuję twój problem od dłuższego czasu bo mam to samo, byłem dziś rano u mechanika i wyczyścił mi przepustnicę auto pali narazię od strzała, jak pojeżdżę trochę to napiszę czy to całkowicie rozwiązało problem, a co do rozrusznika to czyszczenie i smarowanie powinno pomóc.
Ręką ręką jeszcze go nie odpalalem... Bo rozrusznik ma ciężko... Simmeringi były smarowane
Miałem kiedyś pełnoletną audiolę 80, i jak były mrozy to kombinowałem najpierw z podgrzewaniem miski olejowej (są takie panele grzewcze, mają po ok 60-80W, samochód stał w garażu nieogrzewanym), później zamontowałem podgrzewanie w układ chłodzenia (grzałka grzała płyn i blok był lekko ciepły). Dowiedz się czy do Twojego modelu nie było grzałek w bloku...
========================================... mały update: już chyba wiem ale to będzie pewne po dostaniu się do ślimaka. Obstawiam na razie 2 rzeczy : albo wytarł się ślimak albo bolec który wychodzi z karteru i przytrzymuje pompkę. Panowie mam prośbę przejrzałem tutoriale jak odkręcić bęben sprzęgła: 1. jaki sznurek do blokady tłoka? 2. czy cylinder...
(at)Wword Stycznik 16 A oraz termik 4-7 A Są gotowe skrzynki sterujace do kompresorów, etc. Np. taka https://www.tim.pl/rozrusznik-silnikowy-...
Suchy, robilem remont w tym roku. Mysle ze to może byc smar z przekładni planetarnej. Mysle by dac tam smar silikonowy albo tawot tyle ze tawot przewodzi prad i chyba slabo to bedzie działać w rozruszniku . Tego Panie kolego to ja już nie wiem. Osobiście smarowałbym tuleje i nic więcej.
problemy ze smarowaniem (...) napinacz puścił i przeskoczył Jest to bardzo możliwy scenariusz. Poziom oleju na bagnecie, był praktycznie na poziomie "dolnej kreski". Podczas kręcenia rozrusznikiem, nie słychać żadnego "oporu" związanego z kompresją w cylindrach. Obecnie, rozrusznik kręci silnikiem, tak jak gdyby były wykręcone świece ... a przy sprawnym...
Próby ustawienia rozrusznika względem silnika, skrzyni biegów nie dały spodziewanego rezultatu. Dopiero przesmarowanie bendix_a zlikwidowało nieprzyjemny zgrzyt po rozruchu. Ciekawe na jak długo takie smarowanie będzie skuteczne? Nie przepadam za takimi rozwiązaniami.
Diagnostyka była robiona jakieś 3 miesiące temu, żadnych błędów nie było. A z rozrusznikiem był już problem jakiś czas temu i był czyszczony i smarowany bo właśnie bendiks się nie wysuwał. Spalanie nie wzrosło.
Berlingo, problem prawdopodobnie ze stacyjką, bo gdy dociskam kluczyk ta pojawiają się kontrolki a jak odpuszczam to tylko od smarowania i absu zostaje, ponadto brak zasilania na rozrusznik (na tzw. wsuwke). 4 przewody ze stacyjki, czerwoby, zołty, pomarańczowy i niebieski, na czerwonym stały plus, na pomarańczowym po zapłonie, na pozostałych nic sie...
Chyba za szybko pochwaliłem ten rozrusznik. 3 dni palił jak nowy, a dziś pokazał dwa razy, że jednak nie zakręci za pierwszym razem. Objaw ten sam, czyli szum samego silnika rozrusznika bez słyszalnego kliknięcia. Teraz nie wiem czy to elektromagnes czy bendix. Widać czyszczenie i smarowanie pomogło na jakiś czas. Jedno i drugie pewnie bym podmienił...
Witam. Ta "zembatka" jest od rozrusznika. Sprawdzałeś kompresję? Pozdrawiam. Faktycznie to rozrusznik, teraz widzę. Nie sprawdzałem kompresji, nie umiem tego zrobić (jeszcze? bo może znajdę w necie tak jak ze smarowaniem kopnika).
Witam. Serdecznie dziekuje. A moze byc tak jeszcze kolego wiedzial cos o centralnym smarowaniu w Dafach:)? Pozdrawiam.
Samochód dawno temu przyjechał z Belgii. Tam na pewno się najeździł. Przebieg 300tyś na liczniku jest mało prawdopodobny zwracając uwagę na rok produkcji. Rurka nad wałkiem kręcąc rozrusznikiem ładnie smaruje krzywki, (olej leci z każdej z dziurek), co do wymiaru to każda z krzywek w zasadzie ma po 34mm. Pytanie czy zna ktoś wymiar nominalny ? Ciśnienie...
Nie możesz po prostu wyjąć czujnika i przypiąć go gdzieś do ramy? Poza tym, jak przeszedłeś na smarowanie mieszankowe to pamiętaj że silnik długo nie wytrzyma. W nowszych Piaggio montowali tłoki z plasteliny, które zacierały się nawet w nowych skuterach. Gaźniki są przyblokowane pierścieniem na wlocie, rozmiarem dyszy głównej oraz kształtem iglicy....
Nissany mają czasem przypadłość polegającą na zatykaniu nagarem magistral olejowych znajdujących się nad wałkami rozrządu. Służą one do natryskiwania oleju na krzywki wałków w celu smarowania. Gdy ulegną zatkaniu pojawia się szum potem klekotanie spowodowane wycieraniem wałka i zwiększeniem luzu zaworowego.. Polecam zdjęcie pokrywy i kontrolę wzrokową...
Musisz sprawdzić czy jest zasilanie cewki w momencie kiedy kręcisz rozrusznikiem, Nie pamiętam dokładnie obwodów zasilania po zapłonie, ale możesz zerknąć czy kiedy kręcisz rozrusznikiem nie gasną kontrolki od ładowania i smarowania - one mają cały czas świecić dopóki nie odpali silnik, jak będziesz długo kręcił to smarowanie może zgasnąć i to jest...
Prawie każdy silnik podczas rozruchu jest smarowany tym co dostało z poprzedniego uruchomienia. Czas potrzebny do wytworzenia ciśnienia przez pompę można jedynie zmierzyć i nie będzie to wynik obiektywny bo jest za dużo zmiennych nawet w obrębie takich samych silników (poziom naładowania akumulatora, przebieg, rodzaj i zużycie oleju, stan filtra itp.)...
Jeżeli problem występuje na nowym (lub bardzo dobrym na 100% pewności) akumulatorze to nie mam nadal pojęcia lecz w moim przypadku kolega Tzok (kilka postów wyżej trafił w sedno tylko szukania usterki to na tydzień). Jeden mały przewodzik odpowiedzialny za ładowanie akumulatora był nadtleniony, ładował ale lekko niższym prądem przez to po 2-3 dniach...
Witam. Mam problem z rozrusznikiem w moim zetorku. Mianowicie odpala ładnie, rozrusznik dobrze się zazębia, lecz po uruchomieniu silnika bendix nie chce się rozłączyć z wieńcem zębatym na kole zamachowym i silnik kręci rozrusznikiem. Pomaga tylko obniżenie obrotów do bardzo niskich. Regulowałem długość wysuwu bendixa, smarowałem i wszystko bez rezultatu.
bez problemowo - klucz gięty oczkowy 16 i jazda - pamiętaj o zasadach klemy z akumulatora zdjęte - potem kable z zasilania wyrzutnika - auto na zawieszeniu podnieś na maxa i nie potrzebujesz lewarka - jest też taki myk że wykręcasz 2 śruby całkowicie i idzie je wyjąć potem ta trzecia na przeciwko rury wydechowej i przy kantnięciu rozrusznika wyciągniesz...
Czyścisz klemy i słupki na akumulatorze, wszystkie powierzchnie styku. Powierzchnię smarujesz wazeliną techniczną aby tlenki się nie tworzyły.
cześc a jaki ma być << mokry>> gdzie się go smaruje i co? pozdrawiam.
Panewki moczy się w oleju silnikowym i nie potrzebują dodatkowego smarowania. Nie bardzo rozumiem co znaczy to moczenie Zajmowałem się kiedyś regeneracją rozruszników-zwykłe brązowe panewki przed założeniem moczyłem zawsze w oleju silnikowym i nie potrzebowały dodatkowego smarowania .
Pytanie z której strony padło ów łożysko... Z jednej strony masz sprzęgło które często jest smarowane olejem, a z drugiej rozrusznik. Nawet jeśli uszczelniacz jest strzelony, a moto pali to olej tam dociera (wraz z paliwem). Fakt iż jest padnięty uszczelniacz raczej nie powinien wpłynąć na żywotność łożysk. Jeśli ów silnik był siekierą rozkładany (co...
Pomysl Uaza jest najprostszy i dobry ale radzibym podpiac przekaznik pod katrolke smarowania (ladowanie gasnie juz przy kreceniu rozrusznikiem a do napompowania cisnienia silnik musi odpalic) unikniesz zbyt wczesnego zapalenia swiatel, juz podczas krecenia rozrusznikiem. Mozesz rozbudowac uklad i zrobic bramke "and" na 2 przekaznikach i drugi podpiac...
Część do wymiany , smarowanie nic nie da. Rozciągnąłeś sprężyny to chwilę podziałało. "Okazało się że jest w całkiem dobrej kondycji" Chyba nie skoro nie działał :) . Może wygląd ma ładny , kondycji raczej nie.
Czy na pewno rozrusznik, a może bateria. Jeżeli wymieniasz tulejki to wymieniaj wszystkie trzy, nie jedną. Jeżeli tulejki masz oryginalne,(one są z brązu z domieszką chyba węglową, są kruche i wrażliwe na złe nabijanie) to ich się nie smaruje (nawet nie wolno ich smarować-grozi zatarciem). Jeżeli masz dorabiane to nasmarować.
Witam wszystkich Czas też coś napisać nie tylko czytać fora posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski, akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia...
Ciśnienie by mu zaświeciło W tych nowych szajswagenach to już nie jest do końca takie oczywiste. Jak nie przekroczy wartości podanej w adaptacjach, to wcale tak chętnie nie świeci jak silnik pracuje. A napędy pompy olejowej w 2,0TDI padały ... Sprawdź smarowanie jak kolega sugeruje. Wał się kręci, jak kręcisz rozrusznikiem?
Podpięty Inny. Kupiłem nowy kompletny z przewodem za 160zl. Sprawdzałem w Zetorze jeden i drugi i wskazuje dobrze. Odłączyłem też na chwilę przewód zasilający smarowanie do głowicy i wałka rozrządu. Jest to samo . Jak odłączyłem przewód od zegara i zatkalem palcem otwór w bloku od ciśnienia oleju i kręciłem rozrusznikiem to wyczułem ciśnienie które...
Samostartem juz próbowałem. Tak jakby juz prawie załapał ale nie zapali. Elektrozawór puka. Paliwo do wtrysków dochodzi przy rozruchu(popuściłem przewody wtryskowe) rozrusznik też rozbierałem czyściłem i smarowałem(kręci jak szalony). Już go próbuje od 2 dni. Na tyle kręcenia to juz się powinien rozruszać a mrozu nie ma.
Myślę że do wymiany jest cały moduł startera. Albo fabrycznie został źle spasowany, albo się plastiki powyginały pod wpływem temperatury i blokuje się. Jest jeszcze możliwość, że spadła sprężyna z zaczepu albo brak smarowania.
Ja myślę że coś innego bo nie widzę kontrolek ładowania i smarowania. Normalnie powiedziałbym że silnik nie ma masy ale rozrusznik kręci więc raczej odpada. 15 raczej nie ginie bo kontrolka ręcznego podczas kręcenia jest, chyba że jest zasilana z innego 15 (nie pamiętam jak tam jest).
bez noża pracują bardzo źle i bardzo trudno je w ogóle odpalić Bez noża, zazwyczaj natychmiast po odpaleniu zetnie klin na kole zamachowym i silnik zgaśnie. Drugi problem ze smarowaniem opisał kolega powyżej, a ja dodam jeszcze trzeci, otóż gaźnik kosiarki jest przystosowany do utrzymywania stałych obrotów silnika, niezależnie od obciążenia
Ja bym dał fabryczną tulejkę z proszku, samosmarującą od rozrusznika lub silniczka dmuchawy a wytoczył tylko obudowę pod nią.
jeśli wszystko składałeś "na olej" to nie ma problemu - pompa olejowa zassie olej z miski i poda go dalej faktem jest że musi uzupełnić całą magistralę olejową i w związku z tym kontrolka zgaśnie później niż przy normalnym uruchomieniu silnika ale 15-20s bez ciśnienia nie powinno stanowić problemu - oczywiście jak silnik się odezwie nie możesz deptać...
Wykręciłem czujnik oleju i po zakręceniu rozrusznikiem w otworze nie pojawił się olej
czy to znaczy że rozrusznik popsuł się czy popsuła się stacyjka bo kluczykiem kręcę jak wtedy gdy wszystko było sprawne
Masy sprawdzę, ale chyba gdyby było coś z nimi nie tak to rozrusznik nie kręciłby.. I kontrolki od ładowania i smarowania również by nie świeciły.. ? W piątek wieczorem spróbuję sprowadzić autko pod dom, będę sprawdzał wszystko. Zacznę od sprawdzenia napięcia na centralce.
W momencie kręcenia zanika napięcie na ecu jeśli kostka jest do kitu. Najłatwiej sprawdzić odpalając na krótko bez stacyjki lub na zwarcie z rozrusznika. Znikają też kontrolki ładowania i smarowania - po tym widac że znika plus do ecu.
Pompy z silnikami DC szczotkowymi, na przykład firmy ABB. Stosowane przy konsolach olejowych urządzeń petrochemicznych takich jak sprężarki, turbiny, generatory... stosowane jako do awaryjnego smarowania łożysk w wypadku braku prądu, zasilane akumulatorami.
Ostatecznie odlaczylem czujnik polozenia walu korbowego i auto mie odpalilo. Zmierzylem ze nalezy krecic rozrusznikiem min 15 s zeby olej zalal rurke smarowania do konca. Do turbiny wstrzyknalem strzykawka troche oleju zanim zalozylem rurke.
Witam Wyjmij rozrusznik, przeczyść wałek wirnika tu gdzie przesuwa się po nim sprzęgło rozrusznika (bendix) bo jest na 100% zbrudzone pyłem z tarczy sprzęgła. Bendix musi się przesuwać swobodnie po wałku, w przeciwnym przypadku rozrusznik zaczyna się obracać zanim zasprzęgli z kołem zamachowym. Przesmaruj tą część wałka czystym olejem. Sam to się smaruje...
Przy takich mrozach nie odpala się samochodu na gazie a jeżeli chodzi o jazdę bez benzyny w zbiorniku to możesz zniszczyć (zatrzeć) pompę paliwa gdyż jest smarowana paliwem.
Tak, wzięli pieniądze za pierwszym razem, tj. 2 tyg. temu za wymontowanie/wmontowanie rozrusznika i jego nasmarowanie. Wczoraj już nic więcej nie wzięli, poprawili tylko raz jeszcze smarowanie nie dopatrując się zużycia części.
A przede wszystkim od wielu wielu lat nie ma już smarowania, wał korbowy już nie uderza w taflę oleju. A cóż to za silniki widziałeś, że wał korbowy musiał uderzać w tafle oleju żeby mieć smarowanie? Dodano po 55 Wysprzęglenie powoduje zmniejszenie prądu rozrusznika, To oczywiste. Dodano po 1 gaszenie "na sprzęgle" powoduje zmniejszenie drgań i silnik...
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
W takich sprzętach strasznie lubią sie zasiarczyć klemy przy akumulatorach. Ja aby tego uniknąć zawsze smaruje klemę smarem w pełni to zabezpiecza.
Tak więc poza pęknieciem glowicy tuz obok kolektora wydechowego nie bylo żadnych konsekwencji , glowicy nie wygieło , szklanek nie zmiażdżylo , broki całe silnik byl juz wysilany nie raz chodzi bardzo dobrze , jest smarowanie, pali na dotyk . Od tamtego czasu został rownież zregnerowany rozrusznik a układ chłodzenia zalany jest płynem. To był wielki...
Czy ta kosa to dwusuw? Jeśli tak to odpada teoria z doszczelnianiem pierścieni olejem (ot inny system smarowania). Po prostu się dotarła i ma dobrą komprechę albo rozrusznik ma za małą średnicę. Dodam jeszcze że mam starą piłę Shtil i ma ona dekompresator fabrycznie - na dzień dzisiejszy nie potrzeba go używać bo z powodu zużycia komprechę już traci.
Słuchaj, ja miałem tak samo w golfie 2!!! 1.6 benz U mni eproblem polegał na rozruszniku samym w sobie, mianowicie był wewnątrz troche pokruszony elektromagnes i jak całość sie rozgrzała od silnika to nie chciło kręcić bo sie przyblowkowywał, objawy takie jak przy rozładowaym akku a potem juz wogule nawet nie zakręcił, rozebrąłem naprawiłem i myślałem...
rozrusznik smarowanie smarowanie podnośnika smarowanie tokarki
czerwony ekran telewizor sharp kompresor akumulator czujnik polozenia przepustnicy astra
akumulator żelowy akumulator żelowy
Dekoder Wiwa H.265 zatrzymuje się na ekranie powitalnym Ciepłomierz Sensus PolluCom nie działa - co robić?