Łożysk raczej nie czepiałbym się po tym co napisał autor topica... Ale skoro o tym mowa, to czy mierzyłeś temperaturę tych łożysk? Czy są smarowane?
Też tak kiedyś miałem. Smarowanie niewiele daje i na krótko. Wyrobiona tuleja i oś silnika od wentylatora ma luz więc drgania powstają. Smarowanie nie zlikwiduje tego luzu. Tylko wymiana wentylatora, chyba że dorobisz tulejki bo nie występują jako część zamienna.
Czy ten wentylator jest obrotowy na boki? Może ta przekładnia z tyłu silnika Ci hamuje silnik. Pozdr Adam
Jeżeli wentylator pracuję a jego pisk zmienia się z prędkościa obrotową to nie jest wina sterowania. Na dworze jest wilgotno i są minusowe temperatury takie zjawisko negatywnie wpływa na urządzenia elektrycznie i samą elektronikę. Wraz ze spadek temperatury i wzrostem wilgotności na urządzeniu typu wentylator(silnik)powstają większe opory w momencie...
kup nowy silnik i nie smaruj niczym
Do sprawdzenia kondensator rozruchowy. Było o tym wielokrotnie na forum. Tam nie ma kondensatora! Wg. Mnie wentylator do wymiany. Może po smarowaniu pochodzi trochę, ale nie za długo.
Przykładowy silnik do trucków Caterpillar C16, dane w załączniku, są też dane odnośnie hamowania o którym wspominałem wyżej. Przedstawione dane dla standardowego silnika bez napędu wentylatora, napędzane są: sprężarka, układ smarowania, pompa paliwa, pompa płynu chłodzącego. Nie wspomniane czy napędzany jest alternator (opcjonalny 12V 65A albo 24V 45-65A)....
Odkręć jeszcze z tyłu ten plastik z mechanizmem obrotu wiatraka, tam jest jeszcze takie łożysko ślizgowe. Popryskaj jakimś środkiem smarującym. Mam jeden podobny, rozkręciłem cały, wszystko poczyściłem, próbowałem różnych smarów, środków itp. -nie pomaga na długo. Raz pochodzi tydzień i potem znowu się coś przytrze i znowu trzeba rozbierać i smarować...
Koledzy fachowcy od wentylatorów, pomóżcie. Mam taki wentylator od dmuchawy zespołu gazowego kotła C.O., przy okazji innej naprawy rozebrałem ów wentylator, aby go oczyścić. Nie znam się za bardzo na elektronice, ale wydaje mi się, że wentylator nie jest łożyskowany, tylko "wał" obraca się pomiędzy panewkami silnika (panewki wydają się być aluminiowe)....
Kolego, czy masz na pewno zapewnione chłodzenie silnika. Czy założyłeś dokładnie osłony cylindra i głowicy, może nie założyłeś "wentylatora" na kole magnesowym. Objawy uszkodzenie takie, jakby silnik nie miał smarowania lub chłodzenia (chyba, że nabyłeś części o marnej jakości). Myślę, że po remoncie nie "katujesz" silnika.
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
W drukarkach laserowych znajduje się lustro napędzane silnikiem BLDC obracającym się z bardzo wysoką prędkością. Hałas jest spowodowany zwykle tym, że we fabryce poskąpiono smaru/oleju do panewek. Jak widać HP ma w tym doświadczenie, bo z wentylatorami w laptopach jest ten sam problem. Ten sam problem robiłem w starej drukarce Laserjet która miała 15...
moze nie jestem specem od komputerow ale maszyn elektrycznych..Z tego co wiem to panewek z fosforobrazu sie nie smaruje..a juz napewno nie smarem grafitowym.ten ostatni polecam do resorow i srub prawdopodobnie w zuzytych silnikach moze smarowanie smarem lozyskowym poprawic chwilowoprace silnika ale na jak dlugo? powodzenia w eksperymentach!!!
Pomka np. od obiegu wody w co oraz jakaś chłodniczka z wentylatorem. Co do smarowania, to nie wiem, czy ten kompresor był smarowany pod ciśnieniem z instalacji silnika, czy też sam z siebie - rozbryzgowo.
...znaczy się olej silnikowy jest "be"? czyli kilkaset milionów silników na świecie nie powinno działać? a plastikowe pokrywy zaworów w silnikach też nie powinny istnieć, bo olej je "wyżre"? Nie no, ludzie... Olej silnikowy to najlepsze co może być do smarowania osi wentylatora. Przecież w silniku na trasie kręci się on na około 2-4 tys RPM i działa...
Witam serdecznie. Mam BeQuiet Straight Power E7 550W. Zatarł się w nim wentylator (zatrzymał się, po czyszczeniu i smarowaniu - już drugim - pracuje ale tłucze się jak silnik który zaraz ma wypluć korbę). Wentylator o oznaczeniu BQT T12025-HF DC 12V 0.45A (25). Takiego już nie znalazłem do kupienia. Dwa przewody, sterowanie napięciowe, bez monitorowania...
Rozkręcić obudowę wentylatora i tam gdzie jest silnik A ja myślałem ze wentylatorów się nie rozkręca.. no popatrz. Z tyłu wentylatora pod nalepką najczęściej masz taki gumowy albo plastikowy korek. Tam wlewasz dwie trzy krople oleju silnikowego (do auta) zamykasz koreczek i gotowe smarowanie.
Pisałem - nie smaruj. Ten "silnik" praktycznie nie ma mocy, nie ukręci. Nigdy nie słyszałem w tych wentylatorach (nie wiatrakach) "kliku".
Po dłuższej przerwie w eksploatacji łożyska silnika wymagają smarowania , zwłaszcza że w takich silnikach stosuje się łożyska ślizgowe o dużej powierzchni . Sprawdź napięcie DC na kondensatorze elektrolitycznym i na diodzie Zenera. . Konieczne jest również sprawdzenie pojemności dużego żółtego kondensatora znajdującego się na PСB od strony druku.Podczas...
Z turbiną może być taka sprawa jak u mnie w poziomym grzejniku z wiatrakiem. Najpierw rusza, a potem z powodu braku smarowania zaczyna piszczeć i zwalnia. Posmarowanie najgęstrzym olejem spowodowało, że działa normalnie. Z wentylatorami do komputeta jest to samo. Turbina wymaga dobrego smarowania i chłodzenia olejem, dlatego nie należy od razu jechać...
Kontrolery kolejności stosuje się w śrubach - tam lewe obroty mogą uszkodzić moduł. Tłokówce generalnie wsio ryba w którą stronę fyrla - byle nie za długo ( wentylator chłodzący czy smarowanie), ale widziałem fiaaca co 3 lata biegał pod prąð, n30 airpola też... 😀.
http://obrazki.elektroda.pl/4963881700_1... http://obrazki.elektroda.pl/5712967100_1... Witam, wybaczcie laikowi ale mam pytanie: czy jest sens smarować silnik elektryczny? NA dołączonych obrazkach widać jak to wygląda - rozebrany silnik od wentylatora z okapu kuchennego, był mocno zatłuszczony i zabrudzony, jako tako...
No tak. Nie twierdzę, że wykonuje się to smarowanie bardzo łatwo. Łatwe rozwiązanie to zakup nowego silnika/wentylatora. Lecz jeśli nie chcesz płacić to musisz pokombinować. Jasne, że problem może być w złączu. Faktycznie potrafi się przegrzać. Ale skoro kolega rozbiera to widzi i ocenia. Ponadto może się okazać, że zamknite przepływy powietrza. Wnioskuję...
Jakość tych silników ma wiele do życzenia gdyż wirnik silnika jest osadzony na samosmarnych tulejkach.Zapas oleju smarnego jest umiejscowiony w nasyconą podkładkę filcową przylegającą do tukejki.Gdy zawartość oleju zostaje zużyta w okresie exploatacji wentylatora następuje powolne przycieranie się wirnika silnika a co za tym idzie spadek obrotów aż...
Niestety mechanika też (at)ritterx w jedną stronę łożyskowanie działa na filmie olejowym , a w drugą jak zwykłe łożysko ślizgowe (z odprowadzeniem oleju) Łożyska tego typu nie są porowate (jak np. w wentylatorkach , nie są "samo smarowne") To jest ten sam przypadek gdy silnik BLDC jest chłodzony umieszczonym na jego wale wentylatorem o niesymetrycznej...
To na rozbryzgowym smarowaniu z obrotami nie poszalejesz . Jak ma wentylator to i obroty można dać tylko to smarowanie to nieporozumienie . Można tak zrobić ale to do jakiś dorywczych prac np pompowanie kół i to raz na miesiąc . Po prostu trwałość będzie taka jak i silnika bez oleju , pojedzie ale ile ? 5 km ?
a to nie uszczelka pod głowica? że płyn ubywa? miałem to samo w golfie 2 1. 6b plus gas jadł olej jak szalony to przez gaz bo jest strasznie suchy i dla tego automatycznie silnik spala olej by jakoś mieć smarowanie. mi golf też gasł był problem potem wentylator się nie włączył w korku i silnik się ugotował. wydaje mi się że to uszczelka pod głowica
Powodem zatarcia może być brak chłodzenia, lub brak smarowania. Czy wentylator czegoś nie wciągnął ? Treba by też sprawdzić pompkę olejową.
Wyjmij wentylatorek, zdejmij naklejkę od spodu wentylatorka, wyjmij dwoma igłami uszczelkę, kup olej do silników wysoko-obrotowych w sklepie elektronicznym wpuść kropelkę poskładaj i będzie chodził, ja tak smaruje wentylatory od 5 lat i wszystko chodzi cicho.
Ja kupiłem cały wyłącznik, nie wiedząc, że jest on rozbieralny. W sumie zamontowałem ten nowy i działa, ale naprawa starego okazała się trywialna, styki na blaszkach były lekko podpalone (poczerniałe) i styk był kiepski. Drobniutki papier ścierny i przełącznik jak nowy!! Dodano po 12 I jeszcze poruszałem tym czarnym kołem na górze kilka razy... To "czarne...
Udało mi się to naprawić :) Thermomix działa jak poprzednio. Co zrobiłem? Jako że i tak czekała mnie wymiana silnika na nowy zaryzykowałem i wyjąłem stary silnik. Nie trzeba było nić odkręcać. Silnik jest włożony do obudowy bez przykręcania, na gumach, które amortyzują jego drgania. Chciałem łożyska jakimś smarem w sprayu (typu WD40) psiknąć. Nie mogłem...
Pytanie podstawowe jak duży jest ten kompresor? Jaki silnik? Jednofazowy, trójfazowy? Jakiej mocy? Czy na szajbie napędzającej sprężarkę masz wentylator? Jeżeli jest to dość duży kompresor z silnikiem o mocy kilku kW to i wentylator chłodzacy musi być duży. Może daj jakieś zdjęcie tego kompresora. Jeżeli chodzi o spadek sprawności kompresora nie jest...
https://obrazki.elektroda.pl/8579375900_... Chyba mój silnik wentylatora pada, trzeba go ruszyć aby wystartował, lekko turkoce jak wchodzi na obroty i chyba wolniej kręci niż kiedyś... Jest na turbince wentylatora napis M-326, gdzie można kupić? Próbowałem smarować smarem wazelinowym, a potem WD40 efekt jak wyżej. Gdzie kupić lub jak reanimować...
Witam.Procedury o których piszesz nie mogą trwać.Postój wentylatora powyżej ośmiu minut rozpoczyna ewakuację ludzi.Rezerwowy wentylator ma załączony silnik pompy smarowania ,cała armatura pomocnicza jest w ciągłej gotowości do załączenia silnika głównego.Sygnalizować to musi odpowiednia kontrolka na szafie sterowniczej.Elektryk uruchamia silnik poprzez...
W piekarniku masz pokrywę na układzie termoobiegu odkręć i sprawdź czy wentylator lekko się obraca. Silnik pracuje na ślizgach , doraźnie możesz oczyścić ślizgi (nie smaruj wysoka temperatura). Rozwiązanie długoterminowe to wymiana na nowy.
Witam. (at) Zico63 W fabrycznym rozwiązaniu, wiatrak chodzi równo z obrotami silnika, od momentu startu, nawet na zimnym silniku. Ale tak musi, bo tłoczy również powietrze do tzw. "ogrzewania". No to może kolega wyjaśni, po kiego grzyba specjaliści do FIAT'a montowali tam termostat? Z własnego doświadczenia Fiat 126p 650E 126.A1.076/E (po przekładce,...
I teraz pytanie brzmi czy mam szukać 7.5kW 2800 czy 1400... 1440 w pierwszej kolejności, drugorzędnie 2880 rpm. A może 5.5kW by wystarczył? Jak zmniejszysz delikatnie wydajność o czym pisałem wyżej to by wystarczył. Czy pogorszy się smarowanie od tego w sposób istotny ? Wątpię. Silnik można z powodzeniem kupić z drugiej ręki, wymienić profilaktycznie...
witam, Panowie tak sie zastanawiam czy temperatura otoczenia spowodowała takie dziwne teksty doradcze czy zakamuflowana złośliwość postowiczów? KOMUTATOR ,SZCZOTKI ORESZCIE NIE WSPOMINAM, po pierwsze turbina napedzana jest spalinami i umieszczona na wylocie a wentylator w kolektorze dolotowym, całość na jednym wałku łożyskowanym slizgowo smarowanym...
Problem to brak smarowania na łożyskach ślizgowych silnika. Przesmaruj je a wtedy silnik będzie pracował przy wyższych obrotach co spowoduje lepsze wychłodzenie spiral i wtedy bezpiecznik termiczny nie zadziała!
Nie zawsze smarowanie jest korzystne. Przykład : pt. 7 gdyby dźwigienka była czysta to prawdopodobnie kurz ceglany by tam nie osiadł. Prawdopodobnie była zatłuszczona to i kurz się lepiej przyczepia. W wentylatorach z nagrzewem typu "farelka " są silniczki z łożyskami ślizgowymi. Z czasem silnik coraz wolniej się obraca. Posmarowanie ośki kroplą oleju,...
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Sprawdź czy nie zaczepia śmigło wentylatora zamocowane nad płytą magnetofonu na osi silnika o tę płytę. Trzeba podgiąć zaczepiającą łopatkę śmigła lub wyregulować podkładką odstęp śmigła od tej płyty.
Sprawdzenie, czy następuje wyłączenie uzwojenia rozruchowego. Na górnym zdjęciu (ze strzałkami) widać pod cewką miedzianą malutki fragmencik okrągłego rdzenia, który, w momencie rozruchu powinien na krótko (około 0,5 sekundy) podskoczyć do góry i załączyć uzwojenie rozruchowe a po nabraniu prędkości przez silnik - rdzeń powinien opaść na dół i rozłączyć...
https://obrazki.elektroda.pl/6739928800_... Witam na prezentacji naprawy urządzenia jakże popularnego w czasie obecnych wysokich temperatur: wentylatora chłodzącego nawiewem powietrza. Tym razem trafił mi się model kolumnowy, a którego specyficzna konstrukcja wewnętrzna przyczyniła się do powstania tegoż artykułu. Zgłoszenie serwisowe...
Krzysiek, pobawić się można ale, ale oryginalny sterownik kontroluje prąd silnika sprężarki oraz wentylatora, posiada zabezpieczenie pod jak i nad napięciowe, potrafi na podstawie pobieranego prądu oszacować obciążenie sprężarki i dostosować moc/obroty, ma wbudowaną przetwornicę. Poza tym nie wiadomo czy sam silnik nie jest zatarty a jest to jedna z...
Dorobić z blachy osłonę i zakryć całe. To jest tylne wyjście ze sprężarki, drugie masz z przeciwnej strony i jest tam wałek prawda? Tam była szajba w autobusie napędzająca wentylator chłodnicy, a miejsce które pokazujesz napędzał wał z silnika przez kolo zębate.
Odświeżam temat fiata po przerwie zwiazanej z wyjazdem , fiat jak nie odpala tak nie odpala . W między czasie zostały wymienione wałki rozrządu na nowe łącznie z popychaczami ,smarowanie wałków jest ok. Ciśnienie sprężania po wymianie ok 14 bar na każdym , jednak po zagrzaniu do wentylatora silnik juz nie zakręci , podejrzewam ,, puchnące" tłoki ,prosze...
Witam! Jestem totalnym laikiem w takich sprawach, proszę o wyrozumiałość :) Posiadam wentylator biurkowy Hoffen HMA0023 na akumulator. Został uszkodzony, spadł i urwane zostały przewody biegnące od akumulatora do silniczka, generalnie cały wentylator się rozpadł. Przylutowałem te przewody, ale po tym zabiegu wentylator stoi dęba. To znaczy przy braku...
Przekładnia dwustopniowa i co dalej ? Wielkie straty, duży pobór prądu przez silnik wentylatora, problematyczne umieszczenie zestawu pod maską. Przekładnia zębata wymaga smarowania, ale z odpowienio ukształtowanymi zębami nie wprowadzała by na wirnik dużych naprężeń promieniowych (ale koszt takiej jednostkowej przekładni ..... ), przekładnia pasowa...
Powinien być tam gdzie jest śrubunek ale albo jest niesprawny albo go tam nie ma. Płytki w głowicy też do sprawdzenia. Na wylocie powinna być chłodnica sprężonego powietrza (rurka z żeberkami) z możliwością spuszczenia kondensatu (wody) w najniższym punkcie przed wejściem do zbiornika. Sama sprężarka powinna być chłodzona- wentylatorem z koła pasowego...
Koła w porządku, Świce dobre, termostat nowy i działa poprawnie. A o jakich czujnikach mówisz?? Sonda lambda jest 4 przewodowa. Właśnie czytałem o tym że trzeba wpiąć się między czarny a szary i powinno być tam napięcie między 0,1-0,9V na niskich obrotach i rozgrzanym silniku.. A i mam odrazu zapytańca- czy to prawda że w tym samochodzie wentylator...
Owszem, są do tego celu normalne przekaźniki czasowe, przemysłowe - nieco lepsze niż automaty schodowe. Lepsze albo i nie, a sporo droższe. Masz jakiś kompleks niższości z tym kasowaniem starych i zakładaniem nowych kont, tylko po to żeby powyzłośliwiać się na innych? Co do samej sprężarki, przekombinowana.. Dodatkowo poważny błąd konstrukcyjny. Spawa...
Dobre. Trochę "niefachowo", ale dobre. Rozumiem, że dla siebie? Jak dla klienta, to ja bym dał do f-my na dołożenie termistora (np. Silkem - Wrocław). Miałem kiedyś sytuację z agregatem chłodniczym na lodowisku - spalił się silnik (ruszyło bez smarowania pompy). Dobrze, że projekt nie był mój... :-D Jak robię na zlecenie, to zawsze daję zabezpieczenia....
Jeszcze raz dziś wszystko sprawdzałem. Masa jest OK Przy załączeniu klimy wszystko jest OK.Kontrolki gasną klima startuje. Po ok 1min na chwilę załącza się wentylator na ok 5s i wyłącza się. Na desce rozdzielczej zapala się kontrolka awarii. Zauważyłem jescze jedną rzecz Posiadam ASTRĘ 1.7 DTI(silnik ISSUZU) 2002rok na pompowtryskiwaczach. Przy załączonym...
Po kilku latach używania pompy Gardena 4000, po kilkudniowym postoju silnik przestał pracować. Słychać chęć ruszenia ale silnik stał. Podejrzewałem blokadę na łożysku. Po rozebraniu pompy u użyciu siły mechanicznej pokonałem opór wirnika i silnik znowu pracuje, Jednak problem pozostał. Podejrzewam niesprawność łożyska typu zatarcie z powodu uszkodzenia...
zgadza sie to termostat. I tego nie smarowałem tylko maznałem smarem uszczelke zewnetrzna termostatu żeby się lepiej osadziła i dociagnałem mocniej śruby jak go montowałem. Przejechałem się autem, potem zagrzałem silnik aż się uruchomił wentylator i wydaje się, że po problemie. W najblizszym czasie bede obserwowal stan płynu i temperature. w razie co...
Witam, kolejny raz rozbieram wyciągowy okap kuchenny, by kolejny raz rozebrać silnik wentylatora i posmarować zastosowane w nim łożyska panewkowe. Robię to, bo łożyska się zacierają prawdopodobnie z tego powodu, iż stosuję niewłaściwy smar. Do tej pory smarowałem smarem do łożysk tocznych ŁT4 i uniwersalnym z zawartością teflonu. Skutek zastosowania...
Może być również zatarty wirnik silnika w tulejkach stanowiących łożyska.Jeżeli silnik buczy to znaczy jest zatarty i skończyło mu się smarowanie .Do tulejek stanowiących rolę łożysk przylega okrągły wycinek z filcu i na ten filc trzeba nanieść kilka kroply oleju do maszyn krawieckich aby uzupełnić ubytek oleju zarówno na dolnym jak i górnym łożysku.
Przyczyna nieobracania sie wiatraczka moga byc 2 rzeczy: 1.(najczesciej) przycieranie sie łorzyska(ślizgowego bo kulkowe to rzadko sa)w tym celu nalerzy je nasmarowac.Aby to zrobic odkrecamy wentelator od radiatora,zdzieramy naklejke od spodniej strony wiatraka,pod naklejka jest wlasnie łozysko nalerzy je nasmarowac najlepiej wazelina techniczna (tłusty...
https://obrazki.elektroda.pl/4679060900_... Witam, chciałbym zaprezentować mój pomysł na kompresor do warsztatu samochodowego. Kompresor ten zbudowałem ok. 6 lat temu, założenie było, że ma być wydajny, w miarę cichy, bezobsługowy. Po takim czasie eksploatacji 24h 6 dni w tygodniu stwierdzam, że spełnia wszystkie moje wymogi i warto...
Co się tyczy smarowania to musisz zwrócić uwagę aby nie przedobrzyć i użyć odpowiedniego smarowidła aby po czasie się nie skrystalizował i nie zatrzymał tego silnika. Zapewne w silniku masz panewki samo-smarowne ale czas zrobił swoje :cry: .
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Po miesiacu od nasmarowania walka tego glosnego silnika licenc. sprawdzalem jak chodzi. Troche ciszej, ale nadal 2x glosniej od pozniejszego modelu wentylatora z siln.Silma-Noname. Zamienilem same smigla miedzy nimi i halas sie wyrownal. Czyli jednak smiglo z licencyjnego modelu widocznie ma ciut inny profil i mocniej dmucha. I pewnie mocniej obciaza...
Będę się jednak starał zrobić smarowanie ciśnieniowe. Nie muszę się martwić odpowietrzeniem skrzyni korbowej, bo ciśnienie spod tłoka będzie uchodzić przewodem odprowadzającym olej do specjalnie zrobionej skrzynki olejowej, w której będzie pompa oleju napędzana paskiem klinowym. Skrzynka będzie miała odpowietrznik. Wtedy olej dodatkowo chłodzi sprężarki....
Dzisiaj zbadamy silnik montowany w kultowych samochodach Volkswagen Garbus i jego pochodnych. Zobaczymy, co było kluczem do sukcesu wynalazku Ferdinanda Porsche i dlaczego jego produkcja trwała ponad 65 lat. https://obrazki.elektroda.pl/2334439300_... Źródło: https://www.renooffroad.com/scudders-per... Silnik...
Ciśnienie za duże na zimnym, ma być do 4atm. Sprawdzany był układ wtryskowy? Pompa, wtryski, kąt wtrysku? Luz zaworowy i stan głowic? Pasek nie ślizga się na kole wentylatora? Za wentylatorem nie masz tarczy dławiącej? Z odmy dmucha spalinami? Zawór służy do ograniczenia maksymalnego ciśnienia jakie może panować w magistrali olejowej, na zimnym i gęstym...
Dzień Dobry, Mam problem z silnikiem w wentylatorze. Silnik pracuje w pionie, na jego wirującej osi zamontowane są łopatki wirników, lecz przegrzewa się i przepala bezpiecznik termiczny (150st.C). Sądzę, że wina leży w łożyskach, a raczej ich braku i w słabym smarowaniu - Oś jest zamocowana na panewkach, smarowanie ŁT43 pomaga tylko na parę tygodni,...
Witam. W moim piekarniku niestety łożysko wentylatora termoobiegu górnego uległo uszkodzeniu (działa ale opór toczenia jest znacznie większy niż w dolnym wentylatorze i zdarza się mu nie wystartować). Po przeszukaniu internetu znalazłem cały nowy silnik, niestety cena jego zwala z nóg 362zł ale jest to jakieś rozwiązanie. Nie chciałbym pochopnie wydać...
1055kg - po 1kg/zł 1055zł Grzoszowe sprawy - a to silnik z dopalaczem więc uciąg zajefajny pewniem bo moc 2900kW. Fajny by był do ciągnika SAM 4X4 tylko to zużycie paliwa 550l/h. Ale słyszałem że po właczeniu dopalania dużo więcej ciągnie paliwa. Po pierwsze moc silników odrzutowych wyrażana jest w kN i nie są to tysiące bynajmniej. Po drugie jakim...
Wiemy przecież, że więcej klientów ,,nagarnie" auto elektryczne, z bardziej sprawnym silnikiem napędzającym. Moja myśl, krąży wokół silnika, z bardzo małą szczeliną, między wirnikiem a stojanem. I aby to uzyskać, tu najważniejsze jest ułożyskowanie wału wirnika. I tu, podglądam widziane przeze mnie, maszyny prądu stałego, amerykańskie, stosowane do...
Dzięki pracy na niskim poziomie mocy klimatyzator oddala się od swojego nominalnego COP np. 4 i zbliża do teoretycznego np. 30. Nie pisz bzdur. Jakie COP=30 ??? Nie masz pojęcia o chłodnictwie, a po raz kolejny się wypowiadasz, robiąc ludziom wodę z mózgu. niskie prędkości wentylatorów to z grubsza pierwiastek aerodynamicznych oporów nominalnych, Co...
Sprawdź czy na wale korbowym jest czerpak oleju (taka łopatka na panewce korbowodu), który w czasie obrotu wału, nabiera olej i wyrzuca go do góry. Jak nie ma to sprężarka smarowanie miała z silnika. Jak chcesz mieć smarowanie rozbryzgowe to musisz ją dorobić, gdy jej nie ma. Oczywiście wtedy, gdy sprężarka ma wał na łożyskach tocznych. Na forum jest...
Kolego "k999" post należy czytać od początku a nie od końca (to taka mała uwaga). Jeśli autor postu pisze, że próbował "zregenerować" stary wiatrak i efekt był nie zadowalający czyli "przez 2h było ok a potem znów hałas" to uważasz, że jeśli zwolnimy obroty silnika to będzie ok (ciszej na pewno ale czy bezpieczniej dla sprzętu?)(zastanów się? ) Lepszym...
Widać, że autor tematu ma postawioną diagnozę, więc chyba się nie obrazi na to, że sobie podyskutujemy. :D Dzięki Kenworth 18 za podane informacje. sigwa18 i mrice również dziękuję za poprawienie samopoczucia. :D Jednak chciałbym wrócić do sposobów łożyskowania wirnika silnika napędowego pompy i przyczyn tak szybkiego jego zużycia. W starych jest silnik...
Nie wiem jak dbaliście, moi przedmówcy (at)mierzejewski46 i" (at)dizmar o smarowanie tych "nieudanych" silników, ale na południu Polski m. innymi powiaty krośnieński, gorlicki, nowosądecki, a pewnie gdzieś indziej też, w latach 80, 90 spotykało się tzw. trójkołowce, służące dość powszechnie do zwózki plonów z pola. I o dziwo, nikt, po każdym kursie...
Witam, Zdobyłem sprężarkę HS-18. Wymaga odświeżenia, a chciałem z niej zrobić kompresor do warsztatu. Jak wiadomo jest to dość kłopotliwy model, bo od strony napędu (koło zębate) ma panewkę i wymaga smarowania ciśnieniowego (z instalacji samochodowej). I choć sama instalacja do smarowania ciśnieniowego olejem jest do wykonania, to jednak jeszcze ta...
Cześ chciałbym zapytać się was, jak mogę chociaż trochę wyciszyć wentyl Intela na procku Intel Inside Pentium 4 1,7GHz. Słychać szum powietrza i wyjący silnik.Silnik ma łożyska kulkowe może to dlatego?? Niewiem czy je smarować czy nie.POMÓŻCIE. Cały komp mam wyciszony:D dysk i sasiłkę tylko ten Intelek chałasuje aż uszy więdną:|. Z góry dziękuję!!!
Witam Panowie. Po co zakładać turbokompresor do malucha ? Smarowania, chłodnice, itp. A co z układem wydechowym, który będzie do wyrzucenia ... Skoro on ma fabrycznie kompresor !!! Wystarczy założyć gaźnik od japońca (motocykla) podciśnieniowy, obciążeniowy, Wykorzystać wentylator do chłodzenia silnika i gotowe.Wydech trzeba zrobić nowy bofabryczny...
Kolego to jest HS-11 i jak mogłeś wlać olej jak ona ma smarowanie obiegowo ciśnieniowe. Jak zaślepisz to ci uszczelniacze wydmucha , jak nie zaślepisz to ci olej wydmucha. Mam sprężarke HS-17 pracuje na 2300obr/m silnik 5,5kW. Naprawiam Stary. Oczywiśćie obroty ok 2000obr/m i wentylatorek na głowice gdyż w orginale wiatrak chłodnicy ją chłodzi.
Na początek to w Toledo z 92r nie było filtra przeciwpyłkowego.Aby wyjąć wentylator należy odgiąć na bok zapadkę plastykową i przytrzymując ją przekręcić wentylator odpiąć kostkę z przewodami i masę ,nasmarować tulejki ślizgowe i zmontować z powrotem.Operacja pomoże na jakiś czas ponieważ najczęściej przyczyna leży nie w broku smarowania lecz wyeksplatowania...
Zamiast przeróbki fabrycznej konstrukcji bardziej wskazane jest znalezienie przyczyny przegrzewania silnika np: pompa olejowa(złe smarowanie, nie odbiera ciepła), ślizgający się pasek klinowy napędzający pompy oleju i chłodziwa, zapchane żeberka chłodnicy itp. Leczenie objawów, a nie przyczyny jest ryzykowne. -
Niedługo bedziesz wymieniał na nowy. Przepalanie się termika , to skutek , a przyczyna jest inna.Mieli racje servisanci z pierwszego postu. Kolega ma rację - przyczyna jest inna... Mam ten sam problem i już wiem co jest powodem ciagłego przepalania się "termika". U mnie łożyska wentylatora są niestety lekko zatarte. Powodują one bardzo duże opory obrotu...
Pamiętać należy ,że dane sprzed prawie 10 lat to epoka . Ten valvo też miał 80 st ,a już ma 90 st . Także im bardziej mineralne tym temp. będzie bliższa zapłonowi ropy . Nie masz DPF to spoko czerwony orlenowski 2T. Oleje nie mają być syntetyczne ,pól syntetyk to max ,a technologia tak poszła ,że dzisiejszy półsyntetyk z lepszej półki jest jak syntetyk...
F1 KONTROLA CISINIENIA W OPONACH F2 OSWIETLENIE PRZEDZIALU BAGAZU F3 SWIATLO SIODLA F4 RADIO ( OPCJA DLA WERSJI XL) F5 INSTRUMENTY F6 OSUSZACZ POWIETRZA F7 IMMOBILIZER F8 TACHOGRAF ( OPCJA DLA ESP I LKS) F9 INHIBITOR POKLADU SKRZYNI BIEGOW F 10 CZUJNIK EMISJI SPALIN LUB (OPCJA OPLATY AUTOSTRADOWEJ ) F11 LEWAREK ZMIANY BIEGOW F12 JEDNOSTKA STERUJACA...
Wentylator założony poprawnie, ale największy błąd popełniłeś smarując łożyska WD 40. Smaruje on słabo, ale za to bardzo dokładnie wymywa smar który był w łozysku. Niestety szybko może się okazać że łożysko jest do wymiany. Jeżeli wszystko na razie działa składaj i czekaj na kolejne zgłoszenie naprawy :)
Witam, posiadam Zestaw Narzędzi Pneumatycznych SNP-3 ze Skierniewic. Agregat sprężarkowy jest zawieszany na ciągniku i zasilany przez WOM. Chciał bym podłączyć do tego silnik elektryczny i mieć możliwość używanie tego na co dzień w warunkach warsztatowych, a jak przyjedzie czas to zdjąć silnik i zapiąć pod ciągnik i pojechać w pole, i tu jest jeden...
Udało się mi zrobić sprężarkę z silnika 126p. Do testów podłączone miałem rury stalowe w ocynku. Wtedy na mosiężnym kolanku blisko głowicy temperatura maksymalna po jakiejś 1 minucie pompowania wynosiła 152°C. Mojej sprężarki chciałbym okazyjnie używać do piaskowania małym pistoletem. Gdyby piaskować bez przerwy, sprężarka zatrzymała by się raz na jakiś...
Cała grupa vw audi z lat około 1996 2001 ma zacierający się mechanizm wycieraczek, jest to bardzo irytujące jak w deszczu nagle wszystko staje, pomaga tylko albo mocne rozwiercanie prowadnic (tulejek) albo wymiana na nowe, raz wszystko udało mi się rozebrać fajnie pięknie wymyłem wyczyściłem oskrobałem ośki i nasmarowałem, jakież moje było zdziwienie...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
Miałem podobne przypadek w "kadeciku", ale w moim zatarł się silnik dmuchawy tj. oś silnika kręciła się bardzo ciężko i "wywalało" bezpiecznik. Później doszło do tego, że oś wirnika kręciła się razem z ułożyskowaniem, następstwem czego było zupełne zablokowanie silnika dmuchawy i palenie kolejnych bezpieczników. O ile nie spaliło się uzwojenie silnika...
czynnik najpierw przechodzi przez grunt, potem przez powietrzny wymiennik, wymiennik musiałby być w pomieszczeniu , żeby przy dużym mrozie nie wychładzał tego co przyjdzie z ziemi, do tego kanały + czerpnia i wyrzutnia z przepustnicami- żeby odcinać zewnętrzne powietrze, problem w tym, że przy tym rozwiązaniu zimny czynnik zawsze będzie podróżował...
czy tutaj konieczny jest zbiorniczek do smarowania? Tak przy długotrwałej pracy smarowanie kropelkowe. Regulatory z wentylatorem. Aparatura RC z Mikser V-Tail. MSP Nabierak i wyprowadzenie do chłodzenia wodnego. Polecam wodoszczelną obudowę odbiornika. https://obrazki.elektroda.pl/6165002700_... https://obrazki.elektroda.pl/8040688100_...
Witam. Na mój gust to czujnik temperatury w chłodnicy. Choć może to być i termostat, który cały czas może być zamknięty i nie otwiera duże obiegu układu chłodzenia. Czy po uruchomieniu auta i jego pracy przez klika minut chłodnica jest cieplejsza? Jeśli jest cały czas zimna to tak jak napisałem wyżej - termostat. Jeśli ciepła to czujnik. Co się tyczy...
Sama chłodnica oleju w silniku kaszla to nie problem, pompa daje rade, ale jak już podejdzie kolejny element do smarowania to faktycznie może być spory problem. Dobrym pomysłem by było zmontowanie drugiego obiegu smarowania na pompie elekttrycznej dla turbinki, ale wtedy mody silnka wyjdą poza poziom cenowy który jest dla mnie dostepny. Więc początkowo...
Hmmmm no dziwna sparwa ale może to być cos z zapłonem może coś z modułem jest nie tak, kable wysokiego napięcia moga miec przebicie, jeżeli słychac zawory to moze mieć slabe smarowanie, sprawdź stan oleju w silniku, no ale jeszcze jaki to jest te stuk zaworów klekotaja czy spalanie stokowe? jezeli spalanie stokowe to bedzie coś z zapłonem a jeżeli dzwonią...
Witam. S ą dwa wentylatory w tym piekarniku, ale taka nier ó wna praca silnika, to podejrzewam wynik zatartych ł o ż ysk ś lizgowych i niestety nieunikniona wymiana silnika. Pasowało by samo zdj ę cie nalepki typu silnika, kt ó rego to dotyczy. Spróbuj go nasmarować. Witam. Tych lo ż ysk si ę nie smaruje, tym bardziej ze pracuj ą w PIEKARNIKU w kontakcie...
Bezpieczna i wygodna wiertarka do płytek drukowanych https://filmy.elektroda.pl/63_1738236538... https://filmy.elektroda.pl/20_1738236314... Jak zwykle urządzenie powstało w wyniku potrzeb praktycznych. Wiertarka pracuje już chyba 6 lat bezawaryjnie i ma szacunkowy przebieg powyżej stu tysięcy :D otworów. Również, mimo częstego używania przez osoby...
ok zgadzam sie ze tłoki pracują równo jeden z drugim ale w silniku 4 cylindrowym tak jak piszesz jest naprzemiennie lecz nadal dwa tłoki chodzą równo ze sobą a w maluszku 2 ale razem golf jest chłodzony cieczą co o ile sie nie myle zresztą tez nie wiem dokładnie o jaki model silnika i z jakiego modelu golfa wam chodzi ale jest prawdopodobnie na pasku...
witam kolega Iglotkz ma racje zapal silnik i poczekaj az nabierze temperatury i powinny sie załączyć przy ok 95-100 stopniach ( w zależności od rodzaju silnika) wentylatory od klimy sa te same co od silnika (chociaż widziałem auta z oddzielnymi wentylatorami) Fryc to kłamca bo chciał Ci wcisnąć auto ale nie o to chodzi klimatyzacja moze sie nie włączać...
Mój kuzyn-sąsiad ma Passata 1.9 tdi w automacie, właśnie 110 km. To chyba ten sam silnik jest. Auto ma przejechane 272 tysiące mil w tym 170 tysięcy przejechał kuzyn. Wymienił w nim przepływkę, wentylator się zatarł i musiał regenerować turbinę bo wyrzucała olej w dolot. Diesel fajna sprawa tylko trzeba o niego dbać. Nie gasić od razu, tylko poczekać,...
smarowanie wentylatora smarowanie silnika volvo smarowanie silnika
centralny zamek kierunkowskazy czyszczenie głowicy magnetofonowej fluke opinie
Skoda Fabia 1.9 SDI – szarpanie silnika, czarny dym, praca na trzy cylindry – diagnostyka i typowe usterki Podłączenie dwóch spiral grzewczych 230V/400V do siły – schematy, zabezpieczenia, normy