tulejek nie smaruj bo są samosmarne
Tulejek nie smarujesz niczym, możesz dać po kropli oleju. Wieloklin wirnika, po którym suwa się bendix, moźesz delikatnie przesmarować smarem grafitowanym - byle bez przesady.
Jakie smary są najlepsze do tulejki rozrusznika w Yamaha FJR 1300? Wybierz smar molibdenowy, miedziany lub litowy, aby zapewnić trwałość i ochronę przed zużyciem.
Ci się przypmniało... A może rozrusznik klinuje sie gdzieś na wieńcu i ten nie pozwala mu sie cofnąć co? A może masz zwarcie w instalacji co? A ty sobie odpuszczasz... To może odpuść sobie samodzielną naprawę i oddaj auto do naprawy, bo jak na razie jesteś głuchy na rady innych. Masz jakiegoś guru, co to umie "naprawić" rozrusznik w swoim aucie i na...
Do tego najlepiej jeszcze przejrzeć całość. Czyli stan łożysk/tulejek. Czyszczenie smarowanie. Tak samo stan szczotek i komutatora. Generalnie robi się z tego mała renegacja. PS Zawsze jak nie zazębia albo wyrzuca rozrusznik. Jak ja robię to stary bendiks ląduje w koszu.
Jutro rozbieram go w drobny mak i będę próbował przywrócić do pełnej sprawności. Kolego wiesz może gdzie można sprawdzić dokładne średnicę tulejek, numer szczotkotrzymacza itd.? Czym smarować układ planetarny? Smar grafitowy będzie odpowiedni?
Ja jednak zalecam smarowanie tulejek mimo ze są za stopu samosmarującego- mam doswiadczenie w tej dziedzinie i zauwazyłem ze wytrzymuja znacznie dłużej.
a czy smarujesz smarem tulejki w rozruszniku ??????
Sprawdź napięcie na rozruszniku podczas kręcenia. Sporo już naprawiałem usterek że rozrusznik regenerowany i smarowany pod razy a problemem by nieprawidłowy styk na masie albo zasilaniu. Niestety rozrusznik pobiera setki A i tu oporności rzędu mili omów mają znaczenie. Najlepiej jakby ci się udało podłączyć miernik po śrubę mocowania rozrusznika oraz...
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
Tulejki z rozrusznika jak najbardziej, są z fosforobrązu. Jak dostanie smarowanie to powinno być dobrze.
Witam wszystkich Czas też coś napisać nie tylko czytać fora posiadam focusa 1,8 tdci z 2003roku od nowości i znam jego bolączki z odpalaniem, otóż ciężko palił gdy temp. spadała do około 0st.C Przebieg 235000 km. .Przerobiłam filtry, świece, wtryski, akumulator (miał już 9latek oryginał) a efekty marne .Podłączyłem Texe i zastanowił mnie spadek napięcia...
NIe to napewno nie to ladowalem akumulator odlaczylem go od klem po kilku godz podlaczylem i nadal to samo hebla nie mam Jednak proponuje zobaczyć poziom elektrolitu w akumulatorze (jeśli akumulator posiada taką opcję). Może zajrzyj też do rozrusznika (stan wirnika, tulejek, szczotek). Nie zaszkodzi zmierzyć manometrem ciśnienie oleju w układzie smarowania...
Olejkiem smaruję rdzeń elektromagnesu- też delikatnie, żeby nie wypływało na boki. Błąd, porada wręcz szkodliwa! Rdzeń ma być suchy i czysty. W rozrusznikach jedyne co się smaruje, to wieloklin wirnika po którym "lata" bendix i tryby przekładni planetarnej. Tulejki montuje się suche, bez smarowania.
Na tym zdjęciu jest kuleczka, ale ona spełnia inną rolę. Posmaruj wałek główny, widełki i olejkiem rdzeń automatu. Tulejek się nie smaruje gdyż są wykonane ze specjalnego materiału tzw. samosmarowne. Ja do naprawy używam zawsze nowych części, a Ty widzę jedziesz na starociach więc efekty mogą być różne. Tą kuleczką się nie przejmuj, nie wszystkie miały.
Ciekawe metal trze o metal i to się nazywa samosmarne ? Zwykły stop mosiądzu. Co innego gdyby mia rowki smarne. Akurat w mojej specjalizacji jest mechanika precyzyjna i takiej głupoty nie słyszałem, by przy tak dużym obciążeniu tuleja jakimś cudem się sama smarowała. Może to tak wygląda do kilkuset odpaleń silnika ale na dłuższą metę to już tylko degradacja....
Zauważyłem przy smarowaniu tulejek że ta taśma co owijana jest wokół zwojów na stojanie była popękana (w złym stanie). Można kupić nową cewkę za 29 zł z przesyłką (allegro). Na pewno nie warto dlatego że wymiana takiej cewki pewnie jest pracochłonna i efekt nie zawsze może być dobry... A cały rozrusznik na allegro 50 zł... W sumie nie chodzi mi o pieniądze...
Podepnę się pod temat. Sytuacja u mnie: - samochód VW Golf 1.9 TDI PD 2001, olej 5w30 - akumulator BERGEN mam go miesiąc (tzw Ca-Ca) 74 Ah, 720A-prąd rozruchowy (takie dane katalogowe), poprzedni był Varty i wymieniłem go bo miał parametry troche słabsze i podczas -15st słabo kręcił i padał po pełnym naładowaniu po 4 próbach uruchomienia silnika, każda...
Witam. Auto Skoda Octavia 2002 2.0 AQY. Rozrusznik Bosch 02A911023L. W zeszłą zimę 2013r coraz wolniej zaczynał kręcić aż w końcu nie drgnął. Przepaliła się ta "plecionka" o szczotkotrzymacza, szczotki były zablokowane , skorodowane jednym słowem syf. Wymieniłem ( u mechanika ale patrzyłem na ręce) szczotkotrzymacz, i profilaktycznie elektrowłącznik....
Miałem kiedyś pełnoletną audiolę 80, i jak były mrozy to kombinowałem najpierw z podgrzewaniem miski olejowej (są takie panele grzewcze, mają po ok 60-80W, samochód stał w garażu nieogrzewanym), później zamontowałem podgrzewanie w układ chłodzenia (grzałka grzała płyn i blok był lekko ciepły). Dowiedz się czy do Twojego modelu nie było grzałek w bloku...
Tulejki i smarowanie pewnie nie pomogą jeśli ośka wirnika pod tulejkami wytarta. Jeśli tak to można się poratować stoczeniem wirnika.
Klemy masz oryginalne, czy już zmienione ? Przy zarobieniach "końcówek" korodował i wygniwał przewód. Elektromagnes, jego cewka ma dwa uzwojenia, jedno przyciągające, drugie podtrzymujące. Przyciągające bierze masę ze szczotek rozrusznika, poprzez wirnik, i oprócz zawieszania, tu może być przyczyna braku działania pierwszej fazy pracy rozrusznika. Brak...
Ja bym dał fabryczną tulejkę z proszku, samosmarującą od rozrusznika lub silniczka dmuchawy a wytoczył tylko obudowę pod nią.
Po pierwsze w tranzicie nie ma świec żarowych tylko może byc jedna świeca płomieniowa umieszczona na kolektorze ssącym. a jeżeli chodzi o rozrusznik to sprawdż szczotki luzu na wirniku raczej nie bedzie bo tam jest wirnik łożuskowany na łożyskach kulkowych a nie na tulejkach samo-smarujących jak to nie pomoże to jest jeszcze jedna usterka w tych rozrusznikach...
A co powiecie panowie na teze o rozmagnesowaniu stojana? Przerobiłem kilka razy tema typu źle zapala na gorącym (zimny wiadomo) No i po zbadaniu tematu że sterownik silnika "poda" paliwo jeśli obroty wału korbowego przekroczą 180 obr/min podjąłem walkę z jednym takim rozrusznikiem(przy 80'c wody dawał 160 obr/min). No to rozbiórka , szczotki, tulejki,smarowanie,...
odrkreeć równiez włącznik elektromagnetyczny czyli tzw automat (3 srubki na 8 klucz) i zobacz czy masz na smarowany sworzen jak nie to go wyczysc i nasmaruj po co masz pózniej jeszcze raz go naprawiaćpozdrawiam Jacek
Dużo herezji u kol. KaW i trochę chłopskiej mądrości. Ogniwa aku.ołowiowego mają nie 2,1 a 2,2v tuż po ładowaniu.Obciążenie żarówką 50W to lepsze niż nic ale nie wystarczające.By wykryć pęknięty mostek. Trzeba większego obciążenia ok.50A(o ile wogóle uda się wymusić taki prąd) i równoczesnego pomiaru napięcia.Żarowką 50W, amperomierzem i zegarkiem można...
Słuchaj, ja miałem tak samo w golfie 2!!! 1.6 benz U mni eproblem polegał na rozruszniku samym w sobie, mianowicie był wewnątrz troche pokruszony elektromagnes i jak całość sie rozgrzała od silnika to nie chciło kręcić bo sie przyblowkowywał, objawy takie jak przy rozładowaym akku a potem juz wogule nawet nie zakręcił, rozebrąłem naprawiłem i myślałem...
Tulejki zostaw w spokoju, winna przekładnia planetarna, swoją drogą często spotykana wada w golfach IV. To ciekawa sugestia. A jak ją naprawić. Na czym polega jej awaria? Tą umyłem i delikatnie przesmarowałem. Dodano po 3 Znalazłem jeszcze taki patent: "W VW to z rozrusznikami choroba że po wyłączeniu jeszcze chwilke chodzą. Ja stosuje do smarowania...
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Czasem trafia mi się rodzynek w postaci zatartego rozrusznika, zwykle w starszych autach. Niby niewiarygodne ale taki cwaniaczek jak ty dorabia tulejki ze zwykłego mosiądzu. Myślisz że na ile odpaleń wystarcza ci takie smarowanie ?? Pytam tak z czystej ciekawości,...
Ja w golfie IV 1.9 tdi mam 75 ah i 760 en rozruchu A to dziwne w Audi ten sam silnik ma już 82Ah. Jezdziłem mietkiem z aku 180ah od kombajbu zadnych problemów lacz za duże udeżenie =szybsze zużycie wieńca na kole zamachowym, po kilku latach do wymiany W mietkach ogólnie wiekowe auta i tam wszystko jest do wymiany , tylko się nie wymienia aż padnie...
Guide dotyczy ogólnie samochodów PSA czyli citroen peugeot z silnikami benzynowymi 8V z serii TU. Pacjent : citroen saxo 1,1 TU1M z 98r. Przebieg 202kkm. Poza rozrządami i regulacją luzu zaworowego nic przy silniku jeszcze nie robione. Brak wycieków oleju (przede wszystkim nie ciekło z pod uszczelki pod głowicą z kanału olejowego – nad alternatorem...
smarowanie tulejek wymiana tulejek rozrusznika praska tulejek
silnik nożyce żywopłot światła przeciwmgłowe felgi malowanie
Inwerter lodówki LG, Samsung – czy można zasilać 3 żarówki 230V? PWM, napięcie, ryzyko uszkodzenia Alpine TDM-7526T – demontaż panelu, rozpołowienie, śruby, taśma FFC, VFD