Czym najlepiej smarować stacyjkę i zamki? Suchy smar lub grafit.
WD-40 nie jest najlepszym środkiem do tego, ale od bólu, do wstępnego płukania może być. Próbuj. Jak nie on, to może zmywacz do hamulców (jest agresywniejszy, może uszkodzić plastiki lub lakier). Jeśli już ruszy, to nie smaruj zamka jakimś przygodnym smarem.
Być może kluczyk przez dłuższy czas był nieużywany bo pilot działał. Nazbierało się we wkładce zamka zabrudzeń i teraz się zacina. Kup na stacji benzynowej lub w samochodowym wd40 lub preparat do smarowani zamków (taki z cienką rurką) i psiknij do zamka po czym włóż kluczyk i kilkakrotnie próbuj do skutku aż ustąpi. Psikaj i próbuj kluczykiem do skutku....
Jak w temacie, dzisiaj zajmiemy się naprawą wkładki do zamka Renault Scenic 1 Poglądowe foto tego zamka. http://obrazki.elektroda.pl/3708129800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8106762500_1... Naprawa nie jest spacerkiem i wymaga troszeczkę umiejętności. Mój zamek popsuł się i klucz włożony do środka nie otwierał drzwi...
Często zdarza się tak, że nie sam mikrostyk jest winny. Może wyrobić się ramie zamka i go nie wciska, lub też nazbierać się może syfu miedzy ramieniem a mikrostykiem, zwłaszcza gdy ktoś smaruje zamki np wd40.
jest to rocznik 93. błażej nie wiem jak Ty ale ja zwykle przed jazdą zamykam drzwi.juz smarowałem zamek dawno wiec odpada. a ten przełącznik to ten cypelek od zabezpieczenia dla dzieci czy co??
Zamek kosztuje 150 pln, to chyba nie mało. Ale sprawdzę tą linkę, może z nią coś nie tak. Tylko trochę roboty będzie, chyba potrzeba demontować plastikowe osłony. A to będzie trudne. Ale spróbuje. Dodam, że smarowałem cały zamek Wd40, i chyba było gorzej. 🤐
Jedynym rozwiazaniem jest Czyszczeniei smarowanie zamka. Po zdjęciu tapicerki, odkręć zamek. Wysusz go dobrze i przesmaruj smarem który nie zamarza. Uwaga nie przesadzaj ze smarem bo nadmierna ilość spowoduje że zgromadzona później woda nie wypłynie z zamka. Zamek zamarza, gdyż skrapla się w nim para wodna.
konrad940, WD40 to do smarowania zamków się nadaje. najlepiej wyczyść jeszcze raz w benzynie ekstrakcyjnej jest najlepsza do tego. Później podstaw LCD i po kolei zastosuj się do tego co napisał kolega fischer8.
WD-40 wypłukuje smar z zamka. Nie rozumiem w ogóle sugestii niektórych. Zamki, stacyjki itp również można konserwować. Są przecież specjalne smary i oliwki do zamków. Dodano po 2 Poszukaj trochę u wujka google znajdziesz masę informacji na Twój temat odnośnie smarowania zamka czy tez stacyjki
Uszczelniacze walu korbowego, te przy łożyskach. Luz zamka nie może przekraczać 0.8mm.
A mówił wam ktoś kiedyś, że zamki się smaruje? Przynajmniej raz na 10 lat? A po co? Jak się połamie trzeba kupić nową.
A od kiedy to smaruje się wkładki?
Smarowałeś może jakoś niedawno zamki? :)
zobaczyć czy nie pękła rurka idąca do zamka klapy tylnej Kolega chyba usiłuje wytłumaczyć, że zaniedbał okresowe smarowanie wkładki zamka bagażnika (żeby można było otworzyć kluczykiem w razie awarii) i do bagażnika nie może się w tej chwili ogóle dostać. :D
Jak tak miałem w Renault Thalii gdy konczyły się siłowniki.Wymiana na nowe i po kłopocie jest.Na początek użyj coś do smarowania zamków aby lżej chodziły.
Witam, kiedyś kupiłem , bodajże w Casto*ramie specjalny środek do smarowania zamków bębenkowych, nie pamiętam producenta, chyba Abus... jest to kilkucentymetrowej wysokości aplikator środka, w spray'u, z rurką.
Zamki Gerda kiedyś miały taką funkcję, że zamknięte od zewnątrz kluczem "na dwa razy" nie dawały się otworzyć od środka (żeby złodziej, który wszedł oknem nie mógł wynosić rzeczy drzwiami). Od wewnątrz dawało się zamknąć tylko na "raz". Może więc spróbować kluczem?
Witam. Przepraszam, że jako użytkownik się tutaj pytam ale to forum jest najbardziej niezależną dla mnie opinią. Kupiłem autoklaw używany Mocom Millennium B micro, potrzebny na początek do czasu zarobienia na coś nowego. Po zakończonej sterylizacji na niektórych pakietach po stronie foliowej pływa sobie woda, tak jak by ktoś łyżeczkę wody na folie wylał....
Już od kiedy zaczęły sie pierwsze przymrozki, mam problem z otwarciem przednich drzwi od strony kierowcy. A zwłaszcza rano. Wszystkie inne drzwi otwierają się bez problemu, a te ani nie drgną. Myśle że zamek jest ok , bo kluczyk normalnie się przekręca i kołek wyskakuje do góry, ale ciągle coś trzyma. Pomaga dopiero dłuzsza jazda z włączonym na maksa...
Co może być przyczyną zacinania się zamka w klapie? Kurz, brud, brak smarowania i konserwacji, rdza, wilgoć, korozja, ...
Też miałem taki problem poradziłem sobie z nim w ten sposób ze kolega naciagnoł linke od klapy ja klape docisnełem tak troche mocniej i energicznie poczym energicznie pociągnełem do góry i po kłopocie.Oczywiście nie pogiełem klapy;)Zamki jakie robią korodują zacinaja sie czasem wymagaja smarowania,regulaci.
ja troszke o wd-40 nie jest srodkiem smarujacym musisz jeszcze go nasmarować gdyż stanie zamek wd spenetrowało zamek ale i smar który był faktycznie pomógł ruszyć zamek ale nie smaruje trzeba jeszcze go przesmarowac
Generalnie ten zamek nie wymaga smarowania. A jeśli już chcesz koniecznie, to tylko grafitem jak radził Kol. ta_tar wyżej. Niestety, użycie WD-40 nie jest w przypadku zamków dobrym pomysłem i zwykle efekty są odwrotne do oczekiwanych.
Wiem że wymieniłeś siłownik ale czy rozruszałeś(smarowanie), cały mechanizm zamka itp.A czy styki w drzwiach przeczyszczone i sprawdzona instalacja elektryczna w drzwiach.W większości przypadków padają siłowniki.Tak jakby słabły silniczki w nich.Zima też pozostawia problemy w tych drzwiach.
Witam. Mam właśnie taki problem jak podałem w temacie. Co radzicie na coś takiego ? Już zdejmowałem ten plastik, smarowałem ten zamek i nadal jest to samo... Też mi nie migają światła jak chce zamknąć samochód czy to normalne ? Bo wydaje mi się że jak nie mogłem zamknąć samochodu bo drzwi były otwarte to światła i tak migały... Oczywiście cały samochód...
WD-40 w rękę i do dzieła ,psiknij w zamki kto smaruje ten jedzie.
Grzeje się grot zapalniczką i wkłada do zamka, i tak kilka razy, aż przekręcisz. Jak puści, smarowanie i gotowe. Gerwazy fajny, ale trzeba go mieć pod ręką.
Witam bardzo by się przydała pomoc . Kupiony na złomie używany zamek , razem z okablowaniem . Nie działa kluczyk (symuluje ruch kluczyka wkładką ) . Z pilota wszystko działa poprawnie . Zamek mam na zewnątrz , jestem wpięty w wtyczce pomiędzy drzwiami a karoserią . Dla sprawdzenia podpięte 2 żarówki 21W , polaryzowane diodami 10 A . Czyli centralny...
Witam po pierwsze centralnych zamków nie smarujemy WD-40 jest to preparat odrdzewiający anie smarujący do smarowania zamków użyj smaru w spreju do zamków. Po drugie sprawdzić czujniki otwartych drzwi któryś z nich nie działa i stąd te objawy z centralnym zamkiem.
Kto smaruje tej jedzie. Przez szczeliny w okolicy klamki i rygla spryskaj zamek wewnętrzny za pomocą np WD40 (środek penetrujący, czyszczący, smarujący, antykorozyjny). Jeżeli to nie pomoże , zdemontuj tapicerkę drzwi i wyczyść dokładnie i przesmaruj zamek wewnętrzny.
Nie powinno smarować się zamków płynem typu WD -40 bo wtedy dopiero robią się problemy z zamkami. Przemyj isopropanolem w sprayu -do kupienia w sklepach elektronicznych.
Kto smaruje ten jedzie ;) Więc trzeba coś tam wlać do zamka i delikatnie poruszać kluczem i tak do skutku ...
przyczyną jest rocznik 93 ,miałem taką omege ,na okrągło wyciągałem zamki i smarowałem ,chece sie zaczynaja w zimie .W końcu stwierdziłem że jest za stara żeby ją tak pilnowac i często tylne drzwi zostawały otwarte.
Co do szub to skoro słychać przekaźniki to raczej wszystkie zasilania są, stawiam na uszkodzone silniki albo przepalony "termik" (tak było w moim samochodzie) Natomiast co do zamka to moim zdanie wyjęcie zamka wyczyszczenie i prze smarowanie powinno załatwić sprawę ;)
Co do WD40 - działa super - jest to jedyny preparat który podziałał na moją antene przy -20. W oplach były dwie wersje centralnych zamków: z elektroniką i bez. W wersji bez elektroniki czas działania siłowników był dokładnie taki sam jak czas ruchu kluczyka, ponieważ na cięgnie od zamka znajdował się czujnik uruchamiający pozostałe siłowniki. W tych...
Generalnie istnieją systemy dostępu do pomieszczeń, które zamiast tradycyjnych zamków elektromagnetycznych z elektrozaczepem i kotwicą, wykorzystuje silny elektromagnes i płytkę montowaną na drzwiach lub framudze (w zależności od potrzeb): http://obrazki.elektroda.pl/8771768500_1... Wykorzystanie więc takiego elektromagnesu do dociągania...
To samo mam w Cordobie (dzwi i zamki jak w Ibizie i Polo). Nie mam pojęcia co dokładnie przymarza i którędy dostaje się woda w każdym razie latem wymontowałem zamki, dokladnie wyczyściłem na koniec zatopiłem w oleju. Niestety nic to nie dało, przyszła zima i zamarzają dokładnie jak przed smarowaniem.
Nieużywana wkładka w zamku przestała działać. Weź preparat do smarowania zamków i spróbuj nasmarować wkładkę psikając do środka. Możliwe że jest też zabrudzona kurzem. Psikaj do środka i próbuj rozruszać ją kluczykiem. Masz taki zapasowy bierny kluczyk możesz się nim posłużyć. Nasmaruj i po kilku dniach puści.
Można użyć oliwki do maszyn do szycia... Smaruje, nie zasycha i potem nie stawia oporu...
Podobno w golfie III to jest wada fabryczna przy centralnym zamku, zamarza jakiś tłoczek i smarowanie nic nie daje, tylne zamki są takie same i normalnie się otwierają :) zostaje podgrzewanie i wtedy otwiera. Datego muszę przetestować tą nagrzewnice :D Po jakichś 10 min od odpalenia silnika zamki odmarzają więc chyba wiele ciepła nie potrzebują. Przetestować...
Ale czemu jakaś zielona śmierdząca maź Olej PAG (smaruje sprężarkę)[/quote]
montertb, jeżeli chodzi o korbowody to ja bym nawiercił tak jak na rysunku otworki 3 mm z delikatną fazką od zewnątrz np. 6mm. Natomiast jak tak na to patrzę to jaką masz gwarancję, że Ci się panewka nie obróci i ze smarowania nici? W skręcanych korbowodach zazwyczaj jest zamek na panewce a tutaj wygląda to tak jakby była tylko wprasowana. Co do łożyska...
Witam. Mam problem, otóż przypadkowo zatrzasnąłem zamek do pozycji pionowej. Zatrzasnąłem go przy smarowaniu i nie idzie go wyciągnąć, a zamknąć auta nie mogę. Kluczyk i pilot nic nie daje.
Może na początek smarowanie(zdiecie tapicerki),przelotka w drzwiach.
Jeśli wymaga rozebrania tapicerki klapy, czy ktoś wie co najcześciej się zawiesza, psuje? Czy sam mechanizm pneumatyczny jest jakimś problemem czy kwestia smarowań zapadek, jakieś sprężyny?
No to klops, chyba czeka mnie wymiana wszystkich zamków bo taka sama sytuacja jest w pozostałych zamkach. Poprzedni właściciel pojazdu chyba w ogóle nie używał klucza do otwierania drzwi i wszystkie zamki zaśniedziały. Ten materiał z którego wykonane są zamki jak nie ma smarowania to tak jak było wcześniej pisane robi się "bateria". elelmenty są zbyt...
Tak. Mam. Na rynku jest dostępna cała gama smarów w sprayu o różnorakim działaniu. Więc należy stosować właśnie je. Zresztą sam jeden zaproponowałeś. Więc dlaczego stosować zawsze i wszędzie WD40, które średnio się do smarowania nadaje?
Wtedy często dowiadujemy się że któryś z zamków otwierany z tradycyjnego klucza nie działa, nie był wykorzystywany przez x lat. Kiedyś byłem świadkiem sytuacji, gdy po awarii pilota właściciel próbował się dostać do samochodu, bo nie działał żaden zamek na kluczyk. Ostatecznie musiał poprosić "fachowca" i włamać się do tego auta. Dlatego w swoich autach...
Autorze, ten klucz złamany jest tak fatalnie (głęboko), że nie można go uchwycić precyzyjnymi szczypcami szpiczastymi? Niestety nie da się. Od początku klucz bardzo ciężko było włożyć, obrócić i wyjąć. Smarowanie nie pomagało, po prostu wkładka jakaś kiepska włożona. Albo dostałem klucz kiepsko dorobiony.
Weź z 0.5 kg smaru rozsmaruj na 5cm i podłącz żarówkę 5W niech sobie zobaczy że nie zaświeci. Masakra z kim mamy teraz doczynienia. To jest ok kiedy smar nie jest w częściach nieruchomych (w sumie po co smarować jak coś nie ma tarcia). Kiedy jest w częściach ruchomych metalowych występuje tarcie to do chodzą opiłki. Ale na to trzeba sporo czasu a na...
Witam, u mnie było to samo tylko że w prawych, tylnych drzwiach.Nie chciały sie otwierać. Trzeba było kilka razy wciskać przycisk wewnątrz auta, dopiero odblokowywał sie zamek. Musisz zdjąć tapicerkę i wymontować szybę, następnie odkręcić zamek drzwi. Tam wszystko na nowo przesmarować. U mnie to pomogło, już pól roku po smarowaniu i żadnych kłopotów...
kolega MichaelR dał Ci rozwiązanie. Podobnie jak w passatach sypią się tam nagminnie switche w kasetach zamków. Jakoś dziwnie jest to skonstruowane bo jak rozbierasz zamki to wszystko tam pływa. Kolega radzi, aby odpiąć mase... no można, ale to troche takie. Ja demontuje zamki, czyszcze, smaruje i jest git. Zakładam, że styki drzwi-słupek czyste masz?...
Oddaj auto do sprawdzenia w ręce mechanika/warsztatu i powyższe info uzyskasz. Poza planowanym serwisem, należy sprawdzić stan rzeczywisty różnych podzespołów/elementów, a to trzeba widzieć/dotknąć ;D Ja dorzucam: -nasmarować zamki i ograniczniki drzwi/pokrywy silnika/bagażnika (rzadko wykonywane = niewiedza) -uszczelki drzwi -pasy bezpieczeństwa (powinno...
Temat zamykam. Toyota Yaris immobilizer ma każda najwyraźniej. Dorobienie kluczyka na awaryjne otwarcie najtaniej ok 30zł, z immo w moim przypadku 350zł, podejrzewam, że dużo taniej się nie uda zrobić. Zamki prawdopodobnie od nowości nie były smarowane i po naoliwieniu chodzą bdb. Dzięki za pomoc :) Pozdrawiam
odp typu ,,oddaj do mechanika" w niczym mi nie pomogą. Z dociekania "czemu to tak się zrobiło" po lakonicznym opisie, też nic nie będzie. Generalnie przyczyna wyjściowa jest jedna - z jakiegoś powodu dochodzi do tarcia pomiędzy czopem wału, a materiałem ślizgowym panewki. Ten się uplastycznia i wręcz przylepia do czopu - na skutek zwiększonego tarcia,...
Powinno działać to tak, że do wkładki wciskam kluczyk, przekręcam żeby odkluczyć, a następnie wciskam palcem wkładkę żeby otworzyć sam bagażnik. Czyli wciskanie robi za klamkę. Teraz tylko pytanie czy jest dostęp do cięgien odpowiedzialnych za blokadę zamka. To z drugiej strony zamka :) sorry siedzę na wolnym necie i laptopie. Pewnie wyżej masz guzik...
Główne czy korbowe ? Tu nie trzeba numerycznych maszyn tylko ślusarza dobrać panewki (jeżeli to korbowe) o odpowiedniej grubości większe gabarytowo i o zbliżonej średnicy czopów, dociąć zrobić zamki wywiercić otwory do smarowania gdzie trzeba i tyle. A jak nie to zamówić, wygną Ci z taśmy jakie chcesz i nie za 400PLN tylko może za 40PLN.
witam ponownie więc rozebrałem na smarowałem ale mam wrażenie że to wkładka zamka dała ciała ponieważ jak wkładam kluczyk i przekręcam kluczyk to to co powinno podnieść to ciągadełko które zwalnia zamek nie rusza się po mimo przekręcania kluczyka ten czop (powiem na to czop gdyż nie wiem jak to nazwać ) nie rusza się . . .
Rozbierz tapicerkę i zobacz. Zmiany temperatury powodują rozszerzalność cieplną materiałów. Kto smaruje ten jedzie ;)
Jeżeli obie strony sztywno są w swoich miejscach to proponowałbym użyć smarowania w aerozolu oczywiście jak temperatura będzie dodatnia. W ujemnej zapadka mogła przymarznąć w pozycji otwartej i nie zamykać się. Miałem podobną sytuację i kilka psików WD-40 pomogło na lata.
Dokaladnie tak jak kolega napisal : 1 Zamiana kabli zielonych z niebieskimi(naped silniczkow) rozwiazal problem odwrotnego dzialania pilota (swoja droga byly zle kolorystycznie wyprowadzone z centralki) 2 Trzepotanie sie skobli przy probie zamkniecie z kluczyka - przyczyna silniczek w drzwich od pasazera nie byl w stanie otworzyc zamka ze wzgledu na...
Gdzie WD-40 jest stosowane to od razu widać, bo po dłuższym czasie jest okidane. Później na powierzchniach robi się skorupa, trzeba to zeskrobywać by jako tako działało (nie mylić z oliwieniem i smarowaniem tj. jeszcze inna para kaloszy. Do bolszych urządzeń to się może nadaje (sam używam ) ale nie do precyzyjnych. A takim precyzyjnym jest niekiedy...
W tych liniach drzwi to Ci chodzi czy kable są sprawne? nie popękane itp? to Ci powiem że są sprawne na 100% Kable idą tylko do 1 zamka pod podwójną wtyczkę, jest to zamek prawych przednich drzwi wchodzi on w silnik centralnego zamka jedyna opcja że tam coś nie łączy przy zamykaniu auta z centralnego, o ile pamiętam przemywałem wszystkie zamki sprayem...
Nie jest powiedziane , że winny jest mikrostyk . odkręć 2 śróbki wysuń trochę zamek , przepryskaj i przykręć . Odrdzewiacz jest agresywny i słabo smaruje , ale Koledzy tu polecają ...
Zamki i tam gdzie się tylko dało smarowałem i tak nic nie dało a co do pracy siłowników to słychać w każdych dżwiach. Jest jeszcze jeszcze jeden problem zapadka od strony pasażera z przodu jest wciśnięta i nie da się jej odblokować. Dodano po 9 Jedynie nie zdejmowałem tapicerki ale to już chyba jutro zrobię:?:
Najpierw trzeba wyjąć bębenek popuszczając mechanizm przytrzymujący bębenek zamka przez "TORX 2" Następnie trzeba wyjąc klamkę zewnętrzną podciągając biały element mechanizmu ze zdjęcia 6 . Odpwiednie ustawienie mechanizmu umożliwia wyciągnięcie klamki zewnętrznej . Następnie trzeba odkręcic wkręt lub roznitowc nit ( nie pamiętam) przytrzymujący mechanizm...
Sharan 2003 od jakiegoś czasu klapa nie zamyka się. Nie załapuje zamek rygla w momencie zamykania klapy. Szukałem regulacji i nie mam pomysłu czy jest i jaka. Oczywiście smarowałem WD 40. Regiel to pojedynczy pręt i raczej w nim nie ma regulacji. Jeśli ktoś z Was ma pomysł o co z tym chodzi to liczę na pomoc.
A czy środek wkładki smarować?
Witam, najpierw nie działał centralny, więc otwieraliśmy kluczykiem, bo to leciwe auto i używane awaryjnie. Jednak obecnie zamek od strony kierowcy dodatkowo jakby zablokował się, bo nie jest możliwe otwarcie kluczykiem -nie da się przekręcić, ani nie da się otworzyć klamką od wewnątrz. Wymaga to smarowania czy może jeszcze coś? Stało się to przy temperaturach...
Drugim kluczykiem też nic.a co do zapadek to nie wiem,ale zamek cały czas używany z kluczyka, bo pilota nie posiadam,od pasażera tez czasem były używane i wszystko było ok, jeszcze wczoraj były z 10 razy otwierane i zamykane jak po sklepach jeździłem,dzisiaj dopiero tak się stało,i dziwne że przy obu zamkach naraz.wpuszczałem juz kiedyś do nich WD40...
czy ta sprężarka była rozbierana, demontowane tłoki. sprawdziłbym ustawienie zamków pierścieni, oczywiście same pierścienie smarujące i uszczelniające. zamki na tłoku powinny być przesunięte względem siebie.
(at)fryck Z uwagi na to, że środkowy cylinder ma najsłabsze smarowanie (jest najwyżej), pierwszy kończy żywot. Pierścienie przede wszystkim. Rozebrać to i zweryfikować - gładź cylindra, zamykanie się pierścieni (szczelina zamka) etc.
witam Mam zamek centralny "z kluczyka" w drzwiach kierowcy i pasażera(5d auto), w tylnej klapie też jest zamek centralny, otworzę nim samochód, ale nie zamknę go całego - tylko zamek bagaznika. Niestety dziś miałem problemy z otwieraniem i zamykaniem samochodu, kluczyk wchodzi do 5/4 głębokości i nie chce wejść, trzeba minimalnymi ruchami góra/dól itp...
No i jak nie używałeś i nie smarowałeś to się utleniła i zaśniedziała. Będzie ciężko. Spróbuj psiknąć WD, może z olejem. Może się ruszy.
Stopę korbowodu dokładnie się czyści, drugą połówkę obudowy tak samo. Panewki dobrane do wymiaru wału korbowego zakłada się tak aby zamek panewki (taki ząbek) trafił na wycięcie w stopie korbowodu. To samo z drugą częscią panewki. Następnie smarujemy olejem i możemy skręcać pamiętając że zamkek na pokrywie łożyska MUSI być po tej samej stronie co zamek...
Teoretycznie nie powinno się smarować olejami, smarami itp. Można czasami prysnąć specjalnymi preparatami lecz też to zależy od stopnia niedomagania. W twoim przypadku zapadki zakleszczyły się (brud, piach, kurz, zużycie) i dlatego zamek się zablokował. Z tym olejem po czasie może być, że dolałeś oliwy do "ognia". Olej + kurz to zgon dla zapadek. Bynajmniej...
Z wkładką wszystko ok. Regularnie smarowana, nie zacina się, lekko przekręca się. Dodam, że problem nie występuje przy uruchomionym silniku, bądź po długiej jeździe (np. godzina jazdy).
Dlaczego tak uparłeś sie na ZWORE ?? ktoś Ci takie urządzenie już sprzedał? Jeżeli zaniknie zasilanie, a nie będzie buforowego akumulatora, to drzwi staną otworem :D . Jeśli zaś będzie zastosowany, to musi mieć sporą pojemność, bo taka zwora potrafi pobierać do 200 mA. Zastosuj elektrozaczep, lub elektrozamek, niewielki akumulator awaryjny, na wypadek...
Witajcie mam problem na szczęście czasami Wygląda to następująco otwierając z kluczyka auto nie zawsze otwiera prawe przednie drzwi. Przy ponownym zadziałaniu pilotem zamek zadziała (albo przyciskiem z drzwi kierowcy też zadziała). Styki odtwarzałem w zamku oraz na wtyczce (był połamane luty wcześniej). Zamek po otworzeniu zamknięciu w tych problematycznych...
witam u mnie też tak się działo i była to wina linki w pancerzu ,po prostu sie nie wracała do końca .Szczypce minimum siły i śmiga jak ta lala.Oczywiście została prze smarowana wd-40 a było to od strony kierowcy Pozdro może pomoże ;-p
Wymieniłem dziś siłownik na taki z Poloneza ( ponoć mocniejszy ) i działa idealnie :) fajnie że się trafiły te siłowniki :) Miałem smarować tamten siłownik i pewnie to by było to bo był cały brązowy od kurzu .... mechanikę zamka przemyłem płynem penetrująco konserwującym Mam nadzieję że już będzie dobrze :) Pozdrawiam Wszystkich pomocnych temat Zamykam
Ja bym na początku delikatnie preparatem w sprayu "CX80 DuPoint Teflon" czyści, konserwuje, smaruje ruchome elementy zamków i styków elektrycznych (z opisu na etykiecie)
Witam wszystkich. Od jakiegoś czasu pojawił się u mnie problem z elektrozaczepem furtki. Elektrozaczep z funkcją pamięci . Na początku był problem z otwieraniem furtki tzn mimo że elektrozaczep zadziałał nie mogłem otworzyć furtki. Nieraz musiałem bardzo mocno szarpnąć by otworzyć. Pomyślałem że nasmaruje zamek i psiknąłem na niego trochę smarem wurth....
Mam dokładnie taki sam problem - latem wszystko się zamyka bez problemu a jak tylko się zrobi zimniej to tył się nie zamyka ani nie otwiera. sosowałem różne WD-40, rozbierałem, smarowałem i nic. Podejrzewam jakąś usterkę elektryki. Może ktos już odnalazł w czym tkwi problem.
Możliwe , że zamek jest mocno zabrudzony lub coś się wyłamało na ryglowaniu , spróbuj spryskać zamek i klamkę od środka ( przy otwartej szybie wciśnij wężyk w kierunku zamka) jakimś środkiem czyszcząco-smarującym i kilkakrotnie energicznie ręcznie pociągnąć i szybko puścić klamkę , ten sam zabieg przy zew. i wew. może wskoczy jak nie to niestety trzeba...
Dzisiaj dokonałam przełomu - odgłosy w samochodzie to RYGIEL ZAMKA PRZEDNICH DRZWI. Po nasmarowaniu jest dużo lepiej, chociaż czasami coś jeszcze słychać. I tu pytanie - co mogę z tym zrobić - wymienić rygiel? Smarować go do skutku?
Dla zainteresowanych: pomogło smarowanie siłownika :)
Witam wszystkich! Mój problem to zamek centralny w Mondeo 98' 1,8 benzyna. Otóż gdy jest mróz ( wystarczy ok.7') to zamek centralny nie otwiera drzwi. Przekręcam kluczyk ( pilot się rozprogramował ) i puszcza tylko pierwsza blokada, wyłącza się alarm ale zamek nie otwiera się. Jedyna droga do auto to przez bagażnik :cry: Co może być tego przyczyną i...
Istotne jest jakie to auto, bo z konstrukcji siłownika wyniknie jego możliwość demontażu i usunięcia ewentualnych oporów mechanicznych. Np siłownik tyłu Seata Altei itp.- jest tak zanitowany że odechciewa się naprawy, mimo 300zł wartości. Czasem nitowanie fabryczne zbyt mocno ściska obudowę/ wręcz deformuje/. Ale po usunięciu tarć, zadziorów ślimaka...
Wszystko wróciło do normy (samoistnie)i jest OK. Pewnie faktycznie powodem nienormalnego zachowania była kwestia łącznika. Może niewłaściwe wyregulowanie, może jakieś zacięcie, może wzrost temperatury otoczenia (luźniejsza konsystencja smaru - bo chyba jakieś smarowanie tam jest)? Grunt, że wszystko działa. Dziękuję za zainteresowanie i szybką odpowiedź.
Mnie się wydaje ,ze to nie jest mechaniczna usterka i smarowanie nic tu nie pomoże. Sterownik centralnego pewno dokładany lichej jakości. Duże wahania temperatury i wilgoć robią swoje. Dostań się do niego , otwórz i przemyj benz. ekstrakcyjną.
Na giełdzie w Gliwicach jest facet, który robi wszelakie zamki i to tanio a najważniejsze, że na miejscu. Samo smarowanie nic to nie pomoże, bo prawdopodobnie ząbki się wytarły. Można to rozebrać (doszczętnie) i dorobić bolce (te, co dotykają kluczyka, nie te, co są niżej) tak, aby po włożeniu kluczyka łączenie bolcy (zapadek) pokrywało się z brzegiem...
Proponuje pojsc do najblizszego sklepu mysliwskiego - zakupic smarowidlo do broni kompozytowej np. glocka ktory ma loze z plastiku a zamek z metalu, ten smar doskonale sprawdzi sie w slide... jezeli w ogole juz smarowac, bo ja nigdy nie potrzebowalem smarowac w telefonach slide... skoro producent nie smaruje, to po ki h... smarowac, zeby chyba tylko...
Czy zamek nie ma takiego "dżinksa'', który po przesunięciu umożliwia otwarcie drzwi mimo iż elektrozaczep pracuje prawidłowo? 1. prawie na pewno- nie! (jeszcze się upewnię) 2. tak, naciskałem palcem rygiel, oprócz tego- drzwi się otwierają od lekkiego pchnięcia (tzn niby rygiel zaskakuje, jest "klik", ale gdy się nawet -słabo- popchnie to puszcza)....
Witam panowie. Mam pewien problem,mianowicie zrobiłem remont silnika c-328.Wstawiłem wał od c-330,korbowody od c-330 wraz z panewkami i panewki martwe od c-328,wymieniłem również pompe olejową(myslałem ze przyczyne remontu,poniewaz przed remontem ścieły sie zamki na panewkach na wale z braku smarowania). Złozyłem wszystko,podłączyłem manometr a tu wyskoczyło...
Tulejki powinny być wykonane z brązu samosmarnego ,to taki porowaty odlew gdzie w porach jest olej ale jaki nie wiem.Albo mechanik wymienił tulejki na zwykły brąz , a może masz za duże przedmuchy z odmy i dlatego musisz często czyścić mechanizm .A stosowałeś biały smar w sprayu do zamków on na mrozie nie gęstnieje.
Zapomniałem dopisać ten pół stały lekko penetruje w pierwszej fazie bo on tak powiedzmy wrze jak pędnik z niego paruje. natomiast dobrze nadaje się do aplikowania do środków zamków i smarowania języczków. Oczywiście z rozsądkiem w okolicach wkładek zamkowych na klucz.
Tani i wsze stronny ŁT-43 (16zł za 400gr) lub jak dobrze poszukasz 16,90 za kartusz, 0,8kg. Smar ŁT 43 - smar litowy o konsystencji pasty. Charakterystyka: zmniejsza zużycie i tarcie, wykazuje odporność na działanie wody i utlenianie, temperatura pracy od -30ºC do +120ºC, może być zamienny i mieszany ze smarami litowymi innych producentów, klasa NLGI...
Piotrek! Ja nie od zawsze tutaj mieszkam (gdzie mieszkam) i też prowadziłem warsztat w PL. Nigdy nie kasowałem serwisu nie smarując wkładek zamków, zamków, czy nie sprawdzając całej reszty. Leszku bez urazy-I po zrobieniu porządnej roboty musiałeś wyjechać żeby zarobić.Bo tu jak będziesz "porządny mechanior" to jesteś ten drogi którego omijają bo Czesio...
smarowanie wkładki zamka smarowanie tulejek kalamitki smarowanie
napęd głośna praca przycisk otwierania elektrozaczepu router prędkość wysyłania
sterownik silnika peugeot sterownik silnika peugeot
Jak dopompować naczynie kompensacyjne w instalacji grzewczej? Philips Sonicare 2100 - migająca czerwona lampka po ładowaniu