Masz schemat. http://obrazki.elektroda.pl/7635764200_1...
Łożyskowanie wałka w C20NE, jak i krzywki, są smarowane olejem dostarczanym przez trzeci (środkowy) czop wałka, kanałem w obudowie wałka łączącym się bezpośrednio z magistralą olejową głowicy. Popychacze hydrauliczne zasilane są z poziomego kanału olejowego, zakończonego zaworem przelewowym (kulka ze sprężyną) po stronie rozdzielacza pod górnym brokiem....
części do "nektry" możesz szukać u serwisantów aristona a czyszczenie i smarowanie tego zaworu nie pomaga na długo lepiej go wymienić koszty nie sa tak wysokie jak jeszcze kilka lat temu
Można by jeszcze sprawdzić ciśnienie smarowania podpinając manometr. Upewnisz sie czy czujnik działa prawidłowo. Jeżeli ciśnienie jest prawidłowe (min.0,8 bara na wolnych obrotach- silnik oczywiście rozgrzany) to przyczyna będzie zatkany kanał smarowania. Zawory tak naprawde nie są smarowane ( po to jest uszczelniacz zaworu nad prowadnicą, ważne jest...
Możesz smarować, a właściwie powinno się smarować elementy ruchome wewnątrz zaworów i zasuw. Smarowanie zwiększa ich żywotność, a w wielu wypadkach jest wymagane. Smaruje się obowiązkowo gwinty zaworów grzybkowych, wszelkie oringi, a po kilku latach użytkowania połączenie wkładki ceramicznej z pokrętłem w bateriach jednouchwytowych. O zasuwach wszelkich...
Witam.Spawa się wyjaśniła.powodem stuków było złe zainstalowanie przez firmę gazowniczą przewodu do smarowania zaworów-wpieli go w kolektor ssący na 4-tym cylindrze.Cały olej tak smarował zawory aż zapiekło pierścionki na 4 garze.lubryfikacja wywalona,pierścionki nowe włożone ,autko wróciło do życia.
2. Zdjęcia sprężyn bez demontażu głowicy? Teoretycznie da się to zrobić, ustawiając tłok tak aby zawór się na nim oparł. Ale ryzykujesz tym, że może Ci on wpaść do komory spalania. Po za tym nie widzę sensu ( po za wymianą uszczelniacza trzonu) tej operacji. PS. Pytanie dodatkowe, jak są smarowane prowadnice zaworów skoro od góry są uszczelnione? Ten...
Niekoniecznie standardowa usterka - może być słaby siłownik i nie domyka trasy c.o. Oczywiście zaczynamy od czyszczenia i smarowania zaworu 3D.
Kolego czy przypadkiem w tym silniku smarowanie zaworów nie odbywa się poprzez laskę popychaczy?Sprawdź czy w lasce nie ma przypadkiem kanału olejowego.
To jest zbiornik na olej, dodatkowe smarowanie zaworów tzw. lubryfikacja, montowane razem z instalacją lpg ale nie w każdych.
Zawór do wymiany na nowy. Kiedyś też myślałem, że ma być taki opór. Aż pękł. Na przyszłość, poza sezonem warto raz w miesiącu pokręcić tym zaworem, żeby się nie zapiekł. Ja czasami lekko psiknę WD-40, chociaż serwisant odradził mi smarowanie tego zaworu czymkolwiek.
Witam. Wyremontowałem swojego JINLUNA i pojawił się nowy problem.... Gwiżdżą mi zawory. Rozebrałem i są prawie suche. Pompa oleju była wymieniana. Zmieniłem na starą, która była sprawna i dalej do samo. Przedmuchałem dodatkowo kanały. Macie może pomysły, co może być przyczyną słabego smarowania zaworów?
Witam, posiadam lacetti ego 1.4 2005rok przebiegu 58000 chciałem założyć gaz i mam pytanie w kilku zakładach polecają założenie gazu z urządzeniem do smarowania zaworów w innych zakładach nie proponują tego rozwiązania ktoś pomoże co zrobić? Niby urządzenie pomaga w smarowaniu zaworów ale czy to aby na pewno warto przepłacać za to jeszcze do tego samochodu...
Witam, posiadam lacetti ego 1.4 2005rok przebiegu 58000 chciałem założyć gaz i mam pytanie w kilku zakładach polecają założenie gazu z urządzeniem do smarowania zaworów w innych zakładach nie proponują tego rozwiązania ktoś pomoże co zrobić? Niby urządzenie pomaga w smarowaniu zaworów ale czy to aby na pewno warto przepłacać za to jeszcze do tego samochodu...
Smarować nie, ale ważne jest, żeby dokładnie oczyścić miejsca przylegania uszczelek.
Odkręć korek dolewania oleju i sprawdź czy jest smarowanie zaworów, albo odkręć dekielek zaworów. Przypuszczam, ze olej zamiast smarować zawory, spływa do cylindrów. W bloku silnika jest rurka która dostarcza olej smarujący zawory, ta rurka musi być mocno wciśnięta w głowicę, bo inaczej olej może spływać między głowice, uszczelkę i blok.
Pytasz powaznie? "Pasta na bazie proszków metalicznych i smarów stałych. Zapobiega zapiekaniu i zacieraniu połączeń mechanicznych. Do montażu śrub, szpilek, opraw itp. pracujących w bardzo wysokich temperaturach i w agresywnym środowisku. Smarowanie zaworów, zasuw, uszczelek."
Ale czy w ogóle należy smarować oringi w bloku zaparzającym i od zaworu?
witam. mam nowa instalacje firmy BRC. dodatkowa został zamontowany zbiornik ok 400ml z płynem (lubrykant). jest to do smarowania zaworów. płyn ten mi się skończył a nie wiem za bardzo co to jest i gdzie go kupić.
Gumowa jest do plastikowych pokryw. Najważniejsze żeby wszystko było dobrze oczyszczone, jak będzie tłuste to uszczelka przy ściskaniu rozejdzie się na boki i dobrze nie uszczelni.
ten otwór na samym środku jest otwór na rurkke, która prowadzi olej do głowicy i smaruje popychacze zaworów. To trzeba zaślepić.
Sama wymiana uszczelki pod głowicą z uszczelniaczami oraz dotarciem zaworów to koszt około 500PLN. Planowanie głowicy 50-100PLN plus ewentualne prowadnice i zawory oraz kpl uszczelek i uszczelniaczy. Ceny z okolic W-wy. Polecam zacząć od próby olejowej sprawdzisz wtedy pierścienie i tuleje cylindrowe (dla nie znających tematu - sprawdzenie ciśnienia...
Szkoda mordować megankę czym innym niż instalacja sekwencyjna. Smarowanie zaworów czyli "lubryfikacja" to typowa maść na szczury : źle wykonanej instalacji nie pomoże , a dobra jej nie potrzebuje. Wyciąganie pieniędzy. Jeśli chcesz konkretu to proponuję instalację ze sterownikiem stag300 , reduktor zavoliN i wtryskiwacze hana2000. Szczególnie zwracam...
Rozrząd w porządku ale ie napisałem wcześniej że coś w silniku piszczało na wolnych obrotach podejrzewałem uszczelniacz na wałku rozrządu bo go wymieniałem i myślałem że się źle ułożył ale po odkręceniu pokrywy od zaworów zauważyłem że nie było smarowania zaworu na pierwszym tłoku od prawej strony. Mógł paść zawór i nie ma kompresji?
Dobra to zmienię czujnik .Też mi to jest dziwne że niby chodzi bez smarowania a zaworów nie słychać .
Molikota to nazwa zwyczajowa smaru molibdenowego opartego na bazie dwusiarczku molibdenu. Charakteryzuje się doskonałą stabilnością mechaniczną, odpornością na utlenianie, wilgoć, korozję i odpornością na wysokie temparatury (w zależności od odmiany - powyżej 1000*C), jest niezastąpiony np. do smarowania zaworów w piecach gazowych. Tym niemniej może...
A świece wymieniłeś. Jeśli pada cewka samochód robi się mułowaty i występuje błąd związany z wielokrotnym wypadaniem zapłonów na cylindrach . Cewka orginał czy zamiennik?. Objaw występuje na gazie czy na benzynie?. W tych silnikach był problem z luzem zaworowym ponieważ tam występują płytki zaworowe. Instalacja gazowa musi również posiadać (olejacz)-...
Toyota Sienna Van rocznik 2006 3.3l sprowadzona z USA czy warto zakładać instalację gazową . Skąd moje pytanie - słyszałem taką opinię , że silnik w tym samochodzie ma " cienkie " zawory i na gazie dosyć szybko się zużywają . Jestem laikiem w tym temacie i chciałbym uzyskać jakąś poradę od fachowców . Słyszałem o instalacji gazowej z dodatkowym smarowaniem...
Większy problem to brak ołowiu w benzynie, a w tym wypadku LPG. Ze co proszę ?? Nie wytrzeźwiałeś jeszcze po Świętach, pisząc takie bzdury ? :cry: Od kiedy to do LPG stosuje się tzw. dodatki przeciwstukowe (czteroetylenek ołowiu), celem ograniczenia spalania detonacyjnego? I sam sobie za to plusy stawiasz ? Ja nie piłem, więc jednak ty nie wytrzeźwiałeś....
https://sklep.agropilot.com.pl/wyposazen... taki zaworek na znanym portalu aukcyjnym, jest za 14 zł, tylko nie wiem czy będzie działał, bo to do smarowniczki i czy wytrzyma. Ma z dwóch stron gwint zewnętrzny M10X1, ale to nie problem, bo...
Dwa, bo dystrybutory pamiętają jeszcze pewnie stare czasy, gdzie to sprzedawano benzynę ołowiową do starych silników i bezołowiową do nowoczesnych, wyposażonych w katalizator. A że "ołowiówki" już nie ma, to by zbiorniki nie rdzewiały, możesz teraz poszaleć i wybrać sobie pistolet :D A tak dla przypomnienia: czteroetylek ołowiu był dodawany do benzyny...
Chyba za mocno grzejesz. Spróbuj ściągnąć plastik i jakoś go nasmarować. Tylko zastanawiam się czym by to długo działało. Nie chodziło mi o smarowanie pokrętła tylko zaworu :D
Prowadnice można kupić nowe i je zmodyfikować pod standardowe uszczelniacze. Tyle tylko, że nie ma to najmniejszego sensu - spłoną przy pierwszym "pałowaniu". I będzie jeszcze gorzej zresztą - nie chłodzone i smarowane trzonki zaworów będą zacierać się w prowadnicach.
Rozmawiałem ze znajomym odnośnie tejże przeróbki. Stwierdził że głowica C-330 nie może pracować z uszczelniaczami zaworowymi, prowadnice zaworowe są zaprojektowane do smarowania olejem i przy braku smarowania dochodzi do zatarcia zaworu w prowadnicy który kończy się połamaniem prowadnic.
Ja jednak wolę zrobić smarowanie pod ciśnieniem, zastanawiam sie tylko jakim zaworem zredukować ciśnienie, ciekawe czy zawór od co który ustawiony jest na powiedzmy te 3 atm wytrzyma, stosował już ktoś coś takiego?
Dziękuję za odpowiedź, w zasadzie wysłowiłem się niezbyt ściśle, nowego zaworu nie mam zamiaru rozkręcać, chodziło mi o to, czy nie należy smarować łączenia zaworu z pompą i wężykami oraz czy przy "tym cienkim wężyku" łączącym zawór z korpusem nie powinno się przy okazji wymienić uszczelki, gdyż mam wrażenie, że nie ma tam pełnej szczelności oraz czy...
nicvo6 podaj mi choć jedną Toyotę z wtryskiem bezpośrednim, po co zabierają głos ludzie którzy nie mają pojącia o samochodach. Wszyscy proponujecie instalacje, ale nikt nie porusza tematu silnika VVTi, kojarzycie te silniki w Toyotach? Jeżeli założysz gaz to oczywiście tylko sekwencyjny wtrysk, właściwie nie ma znaczenia jakiej firmy (my zakładamy różne...
Benzyna nie idzie przez żadne zawory, jedynie wtryskiwacze benzyny są odcinane na przekaźnika w centralce LPG. Instalacja LPG w żaden sposób nie ingeruje w układ zasilania benzyną, jedynie rozcięte jest sterownie wtryskiwaczy. Jeśli był montowany układ smarowania zaworów, prawdopodobnie był zdejmowany kolektor dolotowy, więc albo go nie dokręcili, albo...
Słabo dochodził olej smarowania wałków.
zgadza sie istalka na niemcy musi byc wykonana pefect tez je robimy ...ale jestem ze slaska:) polecam Omegas-Landi renzo lub tez Prince-Viale ta 2 zakladamy juz kupe czasu ale omegas tez sam szef w swym lexie ma landi-renzo ale prince wg.mnie jest systemem ktory niezawodnie chodzi w 99%aut ale jest lekko drozszy od omegas ale praktycznie niezawody.jesli...
Rozrząd ci się nie przestawił bo chodzi jak traktor. Smarowanie wałka jest? Zdejmij tą pokrywę zaworów i sprawdź czy jest smarowanie.
Zamykam bo zauważyłem że ta dziura prowadzi do zaworów dokładnie do sprężyn pewnie je smaruje
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Niestety olej wystarczy. Zobacz jakie są obwarowania dotyczące butli z tlenem i zaworami tlenowymi. Tych zaworów WOGOLE nie wolno smarować. Zadra w tym przypadku może być inicjatorem zapłonu a co za tym idzie gdy jest podwyższone stężenie tlenu - wybuchem.
Musisz ściągnąć kopułkę zaworów i przyglądnąć się smarowaniu wałka rozrządu. Sprawdzanie luzu zaworów powinno się robić regularnie przy jeździe na LPG. Pozdrawiam
Skłaniałbym się do rozbiórki silnika i po kolei weryfikacja, ale jak dół zrobiony i pompa nowa? czy inna? to następne punkty smarowania. Czyli wałek rozrządu, krzywki zaworów w głowicy. Ciśnienie na granicy, o ile manometr jest sprawny. Podmienić czujnik na próbę koszt nie duży ok 140 - 190 zł z tego co pamiętam 4-ro pinowy zakręcana wtyczka i były...
A gdzie tego zaworu szukać?
Witam, Taki objaw daje podparcie zaworu , lub zblokowanie w prowadnicy. Takie zdarzenie może skutkować zgięciem zaworu i jego zablokowaniem . Należy sprawdzić czy jest smarowanie klawiatury , ,luzy pomiędzy dźwigienkami a trzonkami zaworów oraz czy zawory nie są zablokowane w prowadnicach.
Zostawiając oryginalne zawory trzeba byłoby zaprojektować nowy wałek rozrządu obracający się 1 do 1 z wałem korbowym, otwierający zawór dolotowy w czasie ruchu tłoka w dół i otwierający zawór wylotowy w czasie ruchu w górę - problemem będzie smarowanie prowadnic zaworów, oraz szczelność zaworów wylotowych - ciśnienie "z góry " będzie go samoczynnie...
Witam Czy po czyszczeniu egr w toyocie corolli 2005 diesel 1.4 d4d wymagana jest jakaś adaptacja / udział komputera diagnostycznego ? I drugie, czym należy smarować (o ile trzeba) ośkę zaworu ? Pytam, bo chciałem go wyczyścić samodzielnie, a nic nie wiem o adaptacji. Czy wystarczy po prostu włożyć wyczyszczony zawór z nowymi uszczelkami. pozdrawiam
To działa na takiej zasadzie, że olej pompowany jest do górnej części silnika, ścieka potem po wale korbowym i smaruje panewkę? Jeżeli niema otworu, w miejscu panewki korbowodu, to tak. Są też silnik z kanałem smarującym.
Miałem taki problem w K5. Przez kilka miesięcy smarowałem tłoczki zaworów, polerowałem ich powierzchnie bez efektu. Po kilku załączeniach pojawiała się praca ciągła pompy i spadało ciśnienie. W końcu zauważyłem, że pomimo zdemontowania tłoczka sterującego wyłącznikiem, sam wyłącznik pozostaje w położeniu załączonym. Dopiero naciśnięcie palcem (tego...
Jakby to przystępnie napisać - w układzie dolotu są najczęściej dwa otwory (dysze): 1 zaciąga powietrze do śruby i wytwarza początkowe ciśnienie potrzebna do otwarcia ssania i smarowania, często z zaworem zwrotnym w kierunku do sprężarki 2 otwór (dysza) przez która powietrze wylatuje dopóki elektrozawór nie jest przesterowany, Sprężarka na luzie powinna...
schemat smarowania jet taki jak napisałes sprawdz zawor przy obudowie kola zamachowego na wysokosci walka rozrzadu swego czasu zajmowalem sie silnikiem v8
głowicę wcześniej zamontowałem bez jej remontu żeby sprawdzić czy będzie chodził „spód” i teraz strącam ją ponownie żeby ją zrobić, bo pali olej. Przed jej zamontowaniem założyłem nowe uszczelniacze i myślałem, że przestanie lub będzie mniej kopcić, ale kopci tak samo. Dlatego zastanawia mnie w jaki sposób olej ze smarowania zaworów idzie...
Paliwo zwykle z Orlenu. Jak się mocno zagrzał to tak jakby lekko osłabł i musiałem mu dać ciut więcej gazu. No i zaczął głośniej pracować , lekkie stuki w okolicy głowic i zaworów , smarowanie TAB było dobre ,. Gasi i zapala normalnie , żadnych lewych obrotów. Czujnika temperatury nie mam , nigdy nie było z tym problemu aż do wiosny. Tak mnie teraz...
Pracuję w serwisie Ford i głowice wcale nie padają jeżeli się o nie dba(nie wolno ich przegrzewać i oczywiście dobry olej M-1 Super Syn).Głowice są aluminiowe ,gniazda też.Te silniki jeżdżą w Fordach od wielu lat i nic im się nie dzieje.Serwisujemy Focusy z gazem które mają przbiegi ponad 300000 km i jest ok.Ponadto układy tradycyjne są wystarczjące...
Załóż sekwencję, w zasadzie nie ma znaczenia producent, dużo ważniejsze jest, by była założona dobrze. Mocny reduktor się pewnie przyda, bo ta twoja mazdeczka ma trochę koników, co do smarowania gniazd zaworów, to nie mam zdania. Zajrzyj na forum mazdy, w poniższych działach znajdziesz pewnie odpowiedź, jeśli nie to ktoś ci na pewno pomoże. http://forum.mazdaspeed.pl/viewforum.php...
Poza kątem wyprzedzenia z tego co pamiętam z przed lat głównym problemem starych silników była temperatura spalania benzyny bezołowiowej o ok 200stopni wyższa od ołowiowej gdyż taka temperatura wymagana była do nagrzania katalizatora do właściwej temperatury. Kolejnym problemem był brak ołowiu który smarował chyba trzonki zaworów. Oczywiście należało...
A jak wygląda tzw. branie oleju przez silnik? Ja z nagarem na świecach (ale nie czarnym, a beżowym) miałem do czynienia w polskich silnikach gonionych na benzynie gdy kompresja odbiegała od wzorcowej, a zużycie oleju było zbliżone do górnych wartości podanych przez producenta. W poldku po zagazowaniu nagar znikł. Więc zacząłbym od sprawdzenia kompresji...
1,5 mies. temu To nie dawno, jak widzisz po postach przyczyn może być kilka. Pomocy co to może być i ile zostawię mechanikowi? Niestety naprawa zapewne będzie polegała na ponownym rozebraniu góry w gorszym przypadku i dołu jeżeli to uszczelki tulei a więc nowe uszczelki, śruby głowicy być może olej. Przed naprawą może okazać się że, nie zdiagnozują...
A tam w ogóle jest jakiś zawór regulujący ciśnienie? A możesz mi wskazać jaki kolwiek silnik spalinowy z wymuszonym, ciśnieniowym układem smarowania który nie ma zaworu? A bieg jałowy dla tego silnika to nie jest pyrkanie. Tylko 950-1000obr/min. A jak jest w ładowarce i ciągnie pompę to już 1100obr/min. A minimalne ciśnienie dla tego silnika to właśnie...
W niekorzystnych warunkach przez okres do około 15 sekund to dość normalne, ale jak to tak gługo trwa to może mieć to związek ze słabym smarowaniem silnika( jego nieszczelnością) regulatorów hydraulicznych zaworów, zużyciem pompy, wtryskiwaczy, nie działającym "ssaniu", pośrednio także nie działającemu cz. temperatury.
Posiadam kocioł gazowy Ariston Genus dwufunkcyjny i mam z nim taki problem. Chodzi o zawór trzydrożny który przycina się i nie chce wrócić na swoje miejsce po wyłączeniu pieca. Rozbierałem już go, czyściłem i smarowałem trzpień zaworu wazeliną techniczną jednak problem pozostał. Kiedy miałem odkręconą tą membrankę do której przychodzą dwie cienkie rurki...
Witajcie . Czy jest jakiś magik co zna dobrze te silniki i pomógł by mi wyjaśnić temat smarowania w tym silniku? Moje pytanie jest odnośnie zaworów dopowiadających za smarowanie podzespołów . Z tego co wiem są dwa jeden duży metalowy drugi mniejszy i górę ma plastikową jeden wiem ze odpowiada za chłodzenie tłoków a drugi ?za co on jest odpowiedzialny...
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
A co z TURBINĄ? Ma duże luzy na wirniku? A może gdzieś wypadła zaślepka w układzie smarowania? Nie masz zaciętego zaworu nadciśnieniowego w pompie olejowej?-częsty przypadek ale w W123.. Zostaje jeszcze hydrauliczny napinacz łańcucha..
Mnie uczono, że nie powinno się smarować, szczególnie w przypadku acetylenu jest to niebezpieczne. Dlatego też większość zaworów wykonuje się z mosiądzu, aby nie wymagały smarowania. Zapewne rodzaj smaru ma znaczenie. Być może jest jakiś współczesny wynalazek, który by się nadawał.
Akurat Maluch ma powrót paliwa do zbiornika. https://obrazki.elektroda.pl/6516058300_... Tylko, że raczej jest to wyjątek. Jest to chyba związane z małym gaźnikiem i mniejszą siłą potrzebną do „przegwałcenia” zaworu iglicowego. Tak przynajmniej pamietam tłumaczenia na warsztacie kiedy w poprzednim tysiącleciu pobierałem...
Rzeczywiście, nowe modele siłowników nie wymagają już smarowania. Dziękuje wszystkim za odpowiedźi i pozdrawiam.
Jeżeli dźwigienki zaworowe są smarowane (można to sprawdzić po zdjęciu pokrywy zaworów) to nie jest źle. Sprawdzić wartość ciśninia to obowiązek! Czujnik ciśnienia zadziała przy ciśnieniu około 0,3 bara(atm).
Zależy jaki masz rocznik. W Volvo koduje się dopiero po 2006 czyli z silnikiem D5244T5 D5244T4 itp Jeśli masz starą D5'tkę z metalowa pokrywa zaworów to tam się nie koduje.
dziękuję bardzo za pomoc 5. a czemuż się nie pianuje? :P mój szacht jest 3 razy większy od rury spalinowej, sąsiadom z góry spadnie cegłówka na mój trójnik i co?, chciałem trochę popianować żeby cegłówka spadła na poduszkę z piany... 6. okej już znalazłem "Smar silikonowy do smarowania oringów , uszczelek zaworów itp.w urządzeniach sanitarnych, pneumatycznych,...
Witam widzę że wontek umarł. Ale mam pytanie dotyczące smarowania zaworów, na jakiej zasadzie działa. Przy jednym ze zdjęć w tym wątku zauważyłem że zawór który jest w zbiorniku powietrza. Wydaje mi się że jest on odpowiedzialny za SMAROWANIE, miał podłączony przewód hydrauliczny i jest przykrecony do głowicy. W takim razie jeżeli jest on w zbiornikach...
Nie. Chyba że olej ścieka na czujnik i styki wariują. W każdym razie wyciek z pod pokrywy zaworów nie ma wpływu na parametry smarowania.
To mnie zaskoczyło pozytywnie, w OL rozumie, bo mam pewnie ciut bogaciej niz pb choć afr tam jest podobny okolo 12.6. Jedni twierdzą, że lubra ma obniżyć temp spalania i to miało by sens jakby ta temperatyra byla wyższa a u mnie nie jest. Inni twierdzą, że ma smarować przylgnie zaworów z gniazdami, no super ale to nic nie da bo tylko zasyfic można zawory...
Coyote75 dzieki ! ok podziałam. przy okazji zafunduje czyszczenia palnika i komory. zawór trójdrogowy na pewno nie był czyszczony od nowości ! użyć jakiegoś specialnego preparatu czy może być benzyna ekstrakcyjna ewnt łagodniejszy ludwik ? jakieś elementy wewnątrz zaworu wymagają smarowania przed złożeniem ? jeśli tak to jaki preparat należy użyć ?...
jak kat jest zapchany to samochód nie jedzie na wysokich obrotach a układ wydechowy porusza się na złączach przy przegazówce.a olej to wina zaciętego zaworu w ukłdzie smarowania
Witam użytkowników tych pieców te zawory trójdrożne sam raz w roku czyszczę i smaruję i poprostu chodzą "to jest proste jak..."
napewno zostanie zmieniona uszczelka pod glowica na miedziana bo fabryczna wytrzymuje tylko do 0.5 bara. sprawa ze smarowaniem jest tez juz zalatwiona. podkrecic zawor na pompie olejowej
Przytarta panewka na wałku. Trzeba jak najszybciej ją wymienić i koniecznie zajrzeć do miski oleju! Typowy problem ze smarowaniem w Mazdzie!
O ile nie wymieniałeś często wody to wymiana zaworu może nie będzie konieczna. Napisz czy w momencie przełączania się zaworu z co na cwu zatrzymuje się pompa. Może jest sposób na twój problem Witaj, możesz coś o tym więcej napisać... Posiadam podobny kocioł, z tym że dwufunkcyjny 24kW (VUW 240-5) od 2003 roku. Zawór był wymieniany w 2006 roku, na nowy...
W kompresorach śrubowych silnik pracuje a "sprężanie" jest załączane/wyłączne zaworem więc nie ma potrzeby za każdym razem uruchamiać i wyłączać silnik napędowy. Sterowanie to już inna sprawa - trzeba badać smarowanie, temperaturę, ciśnienie i może kilka innych parametrów. Do tego niezależne zawory bezpieczeństwa o odpowiednim przepływie w stosunku...
no właśnie to o czym piszecie to wiem ale mi chodzi o maksymalne ciśnienie w układzie smarowanie tego silnika
Witam Mam problem z Hyundai I40 1.7 CRDI 2012r. W silniku rozciągnął się łańcuch i zaczął mocno hałasować. Po wymianie rozrządu, rozrząd już nie hałasuje, ale jest hałas z pod pokrywy zaworów. Wymienione zostały popychacze i wyczyszczony układ smarowania olejem. Nadal hałasuje. Wałki rozrządu ok. Czy ktoś ma dokumentację do tego silnika, przekrój układu...
Opisałeś może dokładnie, ale sens tego opisu marny. Trudno pojąć dlaczego wał szlifowano raz za razem. Jakoś nie potrafię sobie wyobrazić sytuacji skakania ciśnienia oleju w układzie smarowania silnika. Teoretycznie wadliwe działanie zaworu regulacyjnego, ale coś nie pasuje. Ponadto czytam, że wymieniona też pompa smarowania. Więc może delikatne pytanie...
Dzień Dobry Wszystkim, podczas czyszczenia-smarowania zaworu trójdrożnego, zauważylem, że oringi na ruchomym tłoku są zużyte. Oczywiście pomierzyłem i ... zgubiłem kartkę. Nie chcę znowu rozbierać tego wszystkiego, tylko dla samego pomiaru. Czy mogę prosić o informację: jakiej średnicy i jakiej grubości oringi powinienem kupić ? Nowy zawór kosztuje...
No rozleciał ci się zawór minimalnego ciśnienia - ale on nie jest z tworzywa tylko z metalu (najczęściej aluminium) masz kilka postów wyżej zdjęcie, ten zawór powinien utrzymywać wewnątrz sprężarki na max otwartym wylocie od 4 do 5bar , inaczej może ci zacząć przesączać separator albo możesz mieć słabe ciśnienie smarowania.
Części łudząco podobne jedyne co mnie zastanawia to fakt że w częściach zamiennych jest do kupienia cylinder sprężarki a w mojej cylinder z komorą korbową są jednością - nie widzę miejsca skręcania czy podziału. W sumie to chodzi mi o zakup kilku części: zaworów i uszczelek oraz wykonanie smarowania. Czy zdecydować się na smarowanie rozbryzgowe czy...
Takie pęknięcia nie są normalne, widzisz jedynie skutek, szukaj przyczyny. Do tego jeśli silnik pracował dłużej z tym uszkodzeniem, może być problem z smarowaniem, lub już jest.
Przyczyny i pobierania oleju Uszkodzone pierścieni i wtarta powierzchnia cylindrach Uszkodzone uszczelnienia wału korbowego Uszczelniacze zaworowe Ewentualnie odma skrzyni korbowej lub zawór podciśnienia skrzynki rozrządu Ubytek oleju moez być też przez inne niesczelności poza w/w Nieszelne mocowanie miski mikropęknięcia miski uszczelka miski i skrzyni...
Gdyby był problem ze smarowaniem, to zatarły by się koniki klawiatury a nie zawór, po to są uszczelniacze na trzonkach żeby olej się do nich nie dostawał. Tak naprawdę widzę dwie opcje: Pierwsza, to nie dokładnie umyta głowica po docieraniu zaworów i pasta ścierna dostała się do prowadnicy, druga to uszkodzona, żle rozwiercona prowadnica. W tym silniku...
Ja jeżdiłem przez 2 lata na eurosuper 95 z orlenu. Miałem maluszka z 96 roku. Jeździł pięknie a poza tym miałem wrażenie że nawet na eurosuper miał większego kopa. Nie masz się co bać jeżdzić maluszkiem na bezołowiówce. Problem tkwi tu w tym że 95 jest bardziej sucha i prowadnice zaworów nie są odpowiednio smarowane. Tyle że maluszki eleganty mają już...
Witam ponownie wlasciwie troche sie rozpedzilem bo tak naprawde nie mam instrukcji obslugi tego pieca wobec tego poprosze o kilka wskazowek technicznych czy przed wyjeciem zaworu trzeba spuszczac wode z calego pieca czy tylko z instalacji CO, czym smarowac zawor czy wogole smarowac czy tylko przeczyscic itp. Jesli jest to mozliwe podaj mi poszczegolne...
Serwis który kasuje za sprawdzenie urządzenia na gwarancji to ......... Jak pisałem miałem jeden taki przypadek przesmarowane i myjka już nie wróciła od kilku miesięcy. Seria 1050 to nowe modele które cenowo odskoczyły od reszty dzięki czemu stać je na przeciętnego Kowalskiego. Co będzie dalej czas pokaże ale że nie jest to firma która jak ma problemy...
Witam Mam taki problem, że całą kawę którą ekspres robi, wylewa do pojemnika na fusy. Gorąca oraz zimna woda podczas czyszczenia idą ok. Ekspres rozkręcony, wszystkie zębatki sprawne, uszczelki ok, smarowanie ok. Czy taki objaw był przed wymianą zaworu?
Rozkręcam powoli zawór we wlocie 13duzo szyfu są tam dwa tlocki gumowe kture stoją w miejscu czym najlepiej czyścić i smarować cdn
Co do lekkiego dmuchania, to chyba może być, ale sprawdź, czy tak samo dmucha na wysokich obrotach. Ja dzisiaj sprawdzałem w swoim Passacie no i na wolnych obrotach lekko dmucha przez otwór wlewu oleju, ale już na wysokich nie dmucha. Jeśli chodzi o wyrzucanie oleju, to przy dmuchaniu małe kropelki oleju napewno bedą porywane i wyrzucane na zewnątrz,...
Masz do sprawdzenia przeciwcisnienie pod turbo ta stalowa rurka łącząca kolektor z zaworem EVB - sprawdź połączenie i zawor. Dolej płynu chłodniczego lub sprawdź stan. Na początek spróbuj napełnić pompę centralnego smarowania pod siodłem. Wyciągnij KSM i sprawdz czy nie ma we wtyczkach oksydacji.
Witam serdecznie, Mam taki problem na maszynie, z którą pracuję już od dłuższego czasu. Chodzi o ploter do cięcia szkła. Do pracy samego plotera nie mogę się przyczepić, ale mam problem z wychładzaniem narzędzia oraz jego smarowaniem. Nigdzie nie mogę znaleźć zaworu, który miałby regulować przepływ cieczy liniowo od 0-100% w zakresie napięciowym 0-10V....
smarowanie tulejek smarowanie husqvarna kalamitki smarowanie
schemat prasa hydrauliczna wymiana pierścień tłokowy karta zabezpieczona zapisem
samsung wf70f5e0w2w tagan opinie
Dokumentacja techniczno-ruchowa DTR do prasy mimośrodowej LEN 25 C – Šmeral Trnava, MAGMET, parametry, schematy Silniczek A240411532112 – który pin to zasilanie, a który masa? Identyfikacja wyprowadzeń