(at)vcc Raczej nie od nas, nie widziałem w temacie podobnej konstrukcji. Za 3k, to można mieć 2 nowe sprężarki Polmo (podobne do Jelcza) z fabrycznym smarowaniem rozbryzgowym na łożyskach tocznych, zostaje wtedy ok. 700 zł na silnik, zbiornik, presostat i osprzęt.
Tani i wsze stronny ŁT-43 (16zł za 400gr) lub jak dobrze poszukasz 16,90 za kartusz, 0,8kg. Smar ŁT 43 - smar litowy o konsystencji pasty. Charakterystyka: zmniejsza zużycie i tarcie, wykazuje odporność na działanie wody i utlenianie, temperatura pracy od -30ºC do +120ºC, może być zamienny i mieszany ze smarami litowymi innych producentów, klasa NLGI...
tawot grafitowy stosowany jest do urządzeń pracujących w ciężkich warunkach tam gdzie inne lepsze smary nie maja racji bytu, i przede wszystkim do smarowania powierzchni ciernych a nie toczących się względem siebie. Poza tym, smary grafitowe odporne są na działanie wody i tylko w takich przypadkach można je stosować do smarowania łożysk tocznych. Grafit...
Już miałem pisać prośbę o wrzucenie serwisówki na forum, bo z goole nie dało się ściągnąć. Niestety serwisówka niewiele mówi o budowie silnika i konstrukcji układu smarowania. Widzę że wał korbowy jest podparty na łożyskach tocznych, natomiast korbowody jak się domyślam również są łożyskowane tocznie, lecz smarowanie dopływa z pompki przez pokrywę zapłonu...
Główne przeznaczenie ŁT-43 to smarowanie łożysk tocznych. http://www.orlenoil.pl/KARTY_BEZPIECZENS... http://www.impol.com.pl/index.php?option... www.tedexproduction.pl/files/tedex243t-4...
ŁOŻYSKO. Póki smar nie będzie odrzucony - możliwe że opory będą niższe. Łożyska toczne smarowane olejem mają znacząco większe dopuszczalne obroty maksymalne, z czego wynika, że smarowanie olejem jest znacznie lepsze niż smarem stałym. Opory ruchu tej przekładni powodowane przez olej nie powinny stanowić istotnego problemu. Co więcej olej powinien poprawić...
Na klemy i kołki akumulatora najlepszy jest smar miedziowy stosowany również w serwisach samochodowych. Najlepszy bo niby przewodzi prąd? Nic bardziej mylnego. Najlepsza jest właśnie wazelina. Serwisy to już smaru miedziowego używają do nawet do smarowania łożysk tocznych. Do konserwacji połączeń akumulatora należy używać wazeliny technicznej. Przy...
1 - Smar grafitowy jest świetny do smarowania zawiasów, łańcuchów rowerowych, przegubów homokinetycznych i innych wysoko obciążonych i wolno trących części. NIE NADAJE SIĘ do smarowania łożysk tocznych. 2 - Smary ciekłe są b.dobre do łożysk (małe opory toczenia), ale często trzeba uzupełniać. Dużo trwalszy efekt uzyskamy stosując smar do łożysk tocznych...
Słyszysz szum pracy wiatraczka wentylatora czy pisk/hałas łożysk tocznych ? Czasami smar zużywał się i sam wałek nie mając smarowania zwiększał hałas . Spróbuj nasmarować wentylatory. Ich obroty i zarazem szum może zwiększać się w trakcie działania gdy wzrośnie temperatura radiatora lub zwiększysz głośność. Działaj :)
Czy są może osoby, które na oryginalnym chińskim łańcuchu zrobiły powyżej 3000 km.? Ja na łańcuchu chinolskim zrobiłem do tej pory 1700 km. ale co chwilę się zrywa, rypie i muszę go sklecać z zapasowych części łańcucha-mordęga. Ja na swoim łańcuchu zrobiłem już 2500km i nie miałem z nim żadnych problemów. Nawet się zbytnio nie rozciągnął. Jest kilka...
smarowanie mieszankowe przy zasilaniu gazem wyglądało w tym silniku zapewne tak: - polej do tych rurek pół kielonka oleju i podłączamy gaz :) na trochę starczy :) szczególnie, że łożyska toczne sporo wytrzymają bez smarowania
(at)kenworth18 Opis produktu smaru który stosowałem. Zastosowanie: Maszyny spożywcze, Napędy śrubowe, Pompy, Prowadnice ślizgowe, Przekładnie i Koła zębate, Smarowanie gumy i elastomerów, Smarowanie tworzyw sztucznych, uszczelnienia, uszczelnienia o-ringi i zawory, Łańcuchy, Łożyska toczne, Łożyska ślizgowe panewki tuleje Wydaje mi się zatem że smar...
Simmering i jego tuleję powinieneś posmarować np. wazeliną techniczną przed włożeniem bębna do zbiornika, jeżeli tego nie zrobiłeś simmering może się szybciej zużyć (jeżeli jest dobrej klasy to niekoniecznie) Dobra, żeby troszkę uporządkować kilka pytań. - wazeliną techniczną należy posmarować simering na wieżchu od spodu i jego tuleję. - tak/nie -...
Do tej pory smarowałem smarem do łożysk tocznych ŁT4 i uniwersalnym z zawartością teflonu. Skutek zastosowania jednego lub drugiego jest taki sam - po kilku godzinach pracy silnik zwalnia wydając przeraźliwe dźwięki - To w końcu po kilku godzinach czy dniach?
Ta sprężarka ma tylko smarowanie rozbryzgowe w Ursususie C360 3P z silnikiem Fergusona. Nie ma wtedy bagnetu a w miejscu górnej śruby mocującej dekiel tylni jest podłączony przewód ciśnienia oleju. Jednak to tylko pseudo smarowanie ciśnieniowe gdyż olej jest tylko rozpylany w postaci mgiełki, a cała sprężarka jest na łożyskach tocznych, a nie tak jak...
Jeżeli będzie pracować w systemie doraźnym typu majsterkowicz wystarczy zalać tak by stopa korbowodu lekko muskała powierzchnię oleju. I zaślepić oczywiście króćce. Wymiana jak dobry olej (np. schell corena 150) co 100 godzin pracy. Lepsza opcja: Nawiercamy centralnie i prostopadle stopę korbowodu (5 zwojów) i wkręcamy na "cement" pręt twardy aby sterczał...
A propos smaru, to zerknąłem jeszcze raz na specyfikację tego Penrite'a i wyraźnie jest napisane cytat: "Zastosowanie Molygrease EP 3 % to smar ogólnego przeznaczenia w sektorze motoryzacyjnym i przemysłowym. Jest szczególnie odpowiedni tam, gdzie będzie wystawiony na działanie warunków atmosferycznych i/lub wyciskany. W takich sytuacjach cienki film...
Najlepiej rozbierz sprężarkę i będziesz wiedział co robić dalej. Jak jest smarowana rozbryzgowo, to powinna mieć dwa łożyska toczne, a na korbowodzie łożysko igiełkowe. Znalazłem wał z mojej sprężarki, która rozleciała się. Też na 100%, miała mieć smarowanie rozbryzgowe. Odkręciłem dekiel, łożysko było, więc myślałem że wszystko OK, ale niestety z drugiej...
Smar grafitowy? Polecam lekturę, np. http://www.rimkowalczyk.pl/product/103.h... Do smarowania łożysk stosuje się smar do łożysk tocznych, nie grafitowy.
Witam, mam następujący problem, trafił mi się kompresor w którym czopy korbowe wału są do przeszlifowania, jednak z tego co szukałem oryginalne panewki są nie do dostania. Czopy główne są na łożyskach tocznych. Smarowanie rozbryzgowe. Czy macie namiary na jakiś katalog online, bądż firmę gdzie można by dobrać panewki po rozmiarach a nie po marce? Dorobienie...
Znając życie, smar przewodzący nie smaruje i nie przewodzi ;) Przepuszczanie kilkudziesięciu amperów prądu stałego przez łożysko, gdzie występuje punktowy styk elementów tocznych, lub w najlepszym razie liniowy, nie wróży dużej żywotności elementów. Smary zawierają różne substancje w tym także elektrolity, więc na mój chłopski rozum, przepuszczenie...
WD jest do czyszczenia a nie do smarowania. Do tego dobry będzie smar do łożysk tocznych-ślizgowych z teflonem. Jakie kolwiek oleje rzepakowe-roślinne po czasie zaczynają proces rozkładu gdyż jest to roślinny wytwór.
Łożysk nie smarowałem bo boję się, że jak już zdejmę wiatrak to go zepsuję. Jeśli będziesz go demontował uważnie to nic nie zepsujesz. 1. Zdejmujesz gumę zabezpieczającą która znajduje się pod naklejką. 2. Usuwasz zabezpieczenie delikatnie aby go nie złamać. 3. Zdejmujesz gumkę. 4. Wysuwasz łopatki wirnika poprzez uchwycenie ich i pociągnięcie do siebie....
Moim zdaniem silnik od trabanta nadaje się pod warunkiem, że nie będziemy pobierali powietrza z komory korbowodowej. Sprężarki też są na łożyskach tocznych lub ślizgowych (radzieckie) i poprzez smarowanie rozbryzgowe dają sobie radę. Jeśli chodzi o silnik od motorynki to jeśli jest dobry tzn. można go uruchomić to może lepiej go sprzedać lub wymienić...
BANANvanDYK Dziękuję za odpowiedź. Jednocześnie jestem pełen podziwu dla Twojej spostrzegawczości i analizy konstrukcji. Jednak nie do końca się zgadzam z niektórymi tezami. Po pierwsze pokrywki między łożyskami a simeringami NIE są odrzutnikami oleju. Odrzutnik musiałby się obracać! Ich rola jest podwójna. Stanowią "kieszeń" na olej. Chodzi o to aby...
Czasem w sklepach można spotkać takie "obrączki"-pojedyncze kółka dedykowane do konkretnego wymiaru osi i otworu w pompie Ile wchodzi sznura do jakiej pompy trudno powiedzieć. Najczęściej jest to kilka zwoi. Grafitowy jest bardziej odpowiedni do wysokich temperatur- pompy gorącej wody, osie zaworów parowych itp. Czy te łożyska są prawidłowo nasmarowane?...
Silniki składane dawnym sposobem za pomocą młotka... Może i jeździły, ale też ciekawie wyglądały kiedy trafiały potem do specjalistów. Generalnie temat nadaje się do napisania bardzo długich postów, jakoś nie mam czasu i ochoty pisać od A do Z, więc odpowiem tylko na ważniejsze sprawy. W Simsonie wrażliwe były czopy wału korbowego produkcji DDR, fabrycznie...
Czy ktoś z kolegów odpisujących na post zwiedzał fabrykę pralek? Łożysk w pralce się nie smaruje. Smar dla łożyska w pralce jest ciałem obcym, który może spowodować jego uszkodzenie tak jak woda, dlatego kulki toczne zabezpieczone są kołnierzem. W procesie produkcji delikatnie smaruje się oś bębna i kołnierz zimmeringu, tylko po to aby oś bębna w procesie...
Najpierw niech wyczyści wszystko w środku i sprawdzi jaka jest porpawa. Jak wyrobiła się tulejka mosiężna to i tak i tak wiatrak do wymiany. Zresztą w 510 jest łożysko ślizgowe więc jest samosmarowne a nie toczne więc żadne smarowanie itp nie pomoże.
Wazelina techniczna w wyższej temperaturze (w pralce może być do 95st.) przechodzi w stan płynny, spływa do najniższego punktu simmeringu i nici ze smarowania. Są specjalne smary do simmeringów ale dość drogie. Ja stosuję zwykły smar do łożysk tocznych i nie mam problemów z reklamacjami.
Ja używam smaru ŁT-4 do łożysk tocznych ( Nie stosuj żadnych olei !! ). Tak jak napisałem, smar ten jest odporny na temperatury i nie jest za gęsty ani za rzadki. Smarowanie: wpuszczasz troszkę w tuleje oraz smarujesz rdzeń na którym jest zamontowany wiatrak. Musisz uważać aby nie pękło ci zabezpieczenie, zdejmuj je delikatnie, nie pogub gumek. Po wyczyszczeniu...
Witam. Co do łożysk ślizgowych - owszem można powiedzieć że są ( w pewnym sensie ) lepsze . Ale przy odpowiednim wykonaniu . Stosowanie takich łożysk w których występują zjawiska filmu olejowego to nie takie proste . Chodzi o precyzję wykonania i smarowanie pod ciśnieniem . dławiki , itp. To zupełnie inna bajka . Zastosowałbym łożyska kulkowe ( lub...
Do takiego czegoś stosuje się pierścienie ślizgowe i szczotki, jak w silniku pierścieniowym. Użycie łożysk jako elementu przewodzącego przy dużym prądzie może spowodować wypalanie powierzchni tocznych i szybki wzrost oporu na powierzchniach kontaktu, zwłaszcza, że jest tam środek smarujący. Z drugiej strony może to spowodować zespawanie się elementów...
Podkładki dystansowe są z dobrej jakości stali, ale składu materiału nie znam. Myślę, że trzeba szukać w sklepach motoryzacyjnych lub w sieci. Jeżeli masz w misce łożysko toczne, to ważne, by podkładka nie zasłaniała go, bo nie będzie smarowania. Czyli tą podkładkę muszę umieścić na wał pierwsze a później miskę jeśli się nie mylę ? Tak. Czasem można...
Witam Nie jest prawdą, że wiatraki do komputerów są najniższej jakości. Mam Boxowego Semprona 3000+ 512L2 i był doń radiator coprawda niewielki ale oparty na śmigle Delty. Chłodzenie intela też potrafi chodzić naprawde długo i bez zarzutu. Jedyne, czego trzeba przestrzegać, to regularne smarowanie, ponieważ łożyska kulkowe bez smarowania mogą uledz...
tak jak napisałem w opisie nawet nie mam pojęcia z czym oryginalnie współpracowała ta pompa. A może kolega wie coś na ten temat? :) Nie pompa tylko sprężarka. Pochodzi ze Stara 660, niespecjalnie to udana konstrukcja... A czy ta sprężarka nie była przypadkiem smarowana ciśnieniem oleju z magistrali silnika? Bo jeśli tak, to oczywiście uprawnione są...
Żadna kontrolka ani check engine się nie zaświeciła, więc coś tam tego oleju jeszcze zostało, A niby co miało się tam zaświecić ? Nie ma kontroli poziomu oleju,nie ma też kontrol ciśnienia oleju bo to łożyska toczne,sterownik silnika odpowiada za zapłon i wtrysk ,nie zajmuje się olejem więc czujniki nie obejmują smarowania. Zarżniesz silnik i nic sie...
Witam Planuje przy okazji remontu wymienić łożyska wału oraz uszczelniacze w pilarce. Znalazłem nr. kat. 9503 003 0311 Łożysko toczne 6002. Na allegroszu są dwa rodzaje łożysk o tym nr. otwarte (takie jak oryginalne) oraz zamknięte gumą po obu stronach. Zamkniecie było by dodatkowym uszczelnieniem poza simeringiem, to chyba dobrze. Ale co ze smarowaniem...
Jeżeli jest to silnik z pionowym wałem (od kosiarki) to, niema takiej możliwości. Są przecież silniki z wałem poziomym. Jeżeli byś się uparł to, czeka Cię wymiana koła zamachowego na tzw. ciężkie. Przeróbka zasilania silnika w paliwo. Zmiana ułożyskowania wału na łożyska toczne (to, akurat jest niewykonalne w tym silniku). Teoretycznie można pomyśleć...
Takie oznaczenie ma na obudowie (kartyerze) skrzyni korbowej. Ona nie była smarowana olejem z silnika bo ma miejsce na bagnet, tylko w tym miejscu teraz wkręcona jest śruba w celu "zaślepienia" tego otworu i ma też korek spustowy no i nie ma panewek tylko łożyska toczne na wale.
W obu przypadkach trzeba było portfel zostawić w spokoju. Tej śrubie nic nie jest.Porządna szczotka druciana smar i do dziury. ( oj nie masz chłopskiego rozumowania), tofot to smar stały którym chłop smarował "buksy"(piasty ślizgowe) przy wozach konnych. Nazwa rozszerzyła się na smary stałe tak do łożysk ślizgowych jak i tocznych. W pracy przy zawieszeniach...
Wazeliną można klemy posmarować i nic złego się nie stanie. Ale to musi być wazelina a nie coś co tak sobie nazwał konfekcjoner. Ja często używam wazeliny (do innych celów) ale tylko aptecznej która ma na tubce napis że spełnia wymagania Farmakopei Polskiej. Kiedyś kupiłem wazelinę w sprayu i to nie była wazelina ino jakiś nieznany olej z "tajemnym"...
Jest tak jak napisał kolega Pfemek. Przy zdjęciu nogi z gazu układ regulacji (gaźnik/wtrysk) odcina paliwo do momentu osiągnięcia przez silnik minimalnych obrotów, wtedy paliwo jest przywracane, żeby silnik nie zgasł. Oczywiście zależy to od konstrukcji układu zasilania paliwem. Inna sprawa, że przy zjeżdżaniu z górki należy hamować silnikiem, bo jeśli...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
Trochę za mocno wisi - w "zwykłych" napędach - gdy łańcuch jest wewnątrz szyny - nie powinien dotykać jej wnętrza (za wyjątkiem dobicia do zamknięcia przed odprężeniem w niektórych typach) - czyli zwis - max jakiś 1 cm. Smarowanie - sam łańcuch - najlepszy chyba specjalistyczny żelowy smar do łańcuchów rowerowych - nie ścieka, dobrze wnika i nie zbiera...
Ze względu na pogodę mam zamiar zdjąć cały napęd z podstawy i zrobić bo sobie w domu łącznie ze smarowaniem całego mechanizmu, Odkręcasz silnik, nie rozkręcasz korpusu tylko dokładasz smaru, towotu na full i wkładasz silnik ponownie. I tu teraz są schody bo silnik trzeba prawidłowo zamontować zgodnie z instrukcją w załączniku oraz uważać by nie urwać...
http://obrazki.elektroda.pl/4887294500_1... Ten opis nie jest dla każdego - niektórzy uważają, że narzędzia się kupuje, nie robi. W większości przypadków to prawda - ale jeśli chodzi o kompresor, budując go samemu, mamy możliwość idealnego dopasowania go do naszych potrzeb. Ogólnie - w samoróbkach według mnie chodzi o to, żeby było...
roznitowywać obudowę i smarować łożyska Tak próbowałem - tam nie ma łożysk. Jest tulejka toczna, która zwyczajnie się wciera. Generalnie można to rozłożyć (chwilę "zabawy") a potem złożyć z powrotem też nie jest dużo pracy ale niestety trzeba by dorobić tulejkę to raz (tokarz w okolicy) no i z tym efektem jest różnie... ja dotoczyłem niby za 30zł co...
W sumie nie ma większego znaczenia czy zastosujesz typ ZZ i 2RS bo łożyska ma chronić przed wodą nowy uszczelniacz a smarowanie mają oba typy łożysk bo to łożyska zamknięte. Nie namawiam na kupowanie w "tym" sklepie bo tylko podałem jaki zestaw naprawczy należy skompletować. Łożyska markowe i w lepszych cenach można nabyć w każdej hurtowni zajmującej...
Lanos to silnik Opla. Nie ma "silnika nie do zajechania ",każdy jeden silnik bez oleju czeka to samo.No chyba ze jest to silnik na łożyskach tocznych a nie panewkach,to pojeździ dłużej. Nie ma oleju,to kompazyt na panewce się zwałkuje i silnik stanie,albo się przetrze i za chwile obróci panewkę w korbie i też stanie. Lampka kontroluje ciśnienie ,a nie...
smarowanie łożysk ślizgowych tocznych smarowanie łożysk smarowanie łożysk wentylator
domofony breloki ustawić drugie router outlook wysłać
Najlepszy tani router 5G do pracy zdalnej w bloku Jak zmostkować moduł bezpieczeństwa MSI 200 Leuze?