Moim zdaniem właśnie to łożysko powinno dotykać do wałka rozrządu i nie może być luzu. Po to właśnie jest hydro popychacz z jednej strony dźwigienki a z drugiej oparty jest na zaworze. Musisz sprawdzić czy popychacze są napełnione,jeśli nie to coś się dzieje ze smarowaniem silnika.
co do zamulonej przepustnicy ,to jednak bym polemizowal,kolega pisze ze ma cieple powietrze a jedynie po wlaczeniu wntylatora slabnie,co do silnika krokowego,sprawdz czy dziala jego stycznik pozycji 0,jesli nie to moga wlasnie wyspaic z nim problemy-tzn nie bedzie dziala prawidlowo gdyz sterownik silnika ,,widzi''zeprzepustanica jest uchylona linka,ze...
marek513 napisał: a ta pompka nie może pracować z włączonym silnikiem. A to cud jakiś, jak źle wepniesz w obieg to nic nie pomoże na brak cyrkulacji. Może źle się wyraziłem, nie powinna pracować na włączonym silniku. Silnik sam pracuje z cieczą a pompka ma za zadanie pracować tylko po wyłączeniu silnika aby nie zagotować płynu w samej turbosprężarce,...
To w kolektorze zostaw w spokoju, podgrzewacz nie ma wpływu na pracę rozgrzanego silnika. Gaśnięcie silnika na biegu jałowym, głównie podczas ruchu pojazdu - kiedy ciśnienie powietrza w okolicy dolotu jest zmienne - może być spowodowane nie tylko jedną przyczyną. Migająca kontrolka ciśnienia raczej nie ma z tym związku, ale może oznaczać uszkodzenie...
Tylko montujesz. Sprężarka jest smarowana oleje z silnika.
To żadna obudowa tylko pompa wody, do wymiany To tylko osłona, która służy właśnie do wymiany pompy. Niestety przy wymianie pompy trzeba jednocześnie wymienić olej w silniku. Po spuszczeniu płynu chłodzącego około 1 litra zostaje w rurze dolotowej i ten płyn spłynie przez misę olejową po wyjęciu pompy. Dodano po 1 Ni tam nie przepuszcza, jak zdejmiesz...
Miałem kiedyś pomysł aby zastosować pompę smarowania silnika z renault 1,6 16V bo ma ona już smok i koło łańcuchowe ale w ciągu dalszym brakowało zaworu regulacji ciśnienia
Niczym nie smarujesz.
1 bar na wolnych wystarczy.
Witam wie ktoś do czego jest zbiornik z olejem na obrocie w hiab 102 to jest do smarowania obrotu ?
Kolego robił byś fotkę przyzadu do ich wyciągania bo mnie czeka robutka
Lekko wyczuwalny powinien być, na tzw. "film olejowy". Po polsku - smarowanie.
Witam! Mam pytanie ile litrów oleju wchodzi do manualnej skrzyni biegów w renault megane 2 1.5 dci 101 KM?
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
Sprawdź czy w korbowodach są kanały do smarowania sworznia.
to połowa szyberdachu wychodzi. Wybacz, po nicku wnioskuję pokolenie 2000+ ("masny"), nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Nie otwiera się cały? Otwiera się sam? Nie trzyma? Jeśli przepuszcza powietrze, to przepuści i wodę, o szyberdach trzeba dbać i smarować uszczelkę.
Jak w temacie, dzisiaj zajmiemy się naprawą wkładki do zamka Renault Scenic 1 Poglądowe foto tego zamka. http://obrazki.elektroda.pl/3708129800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8106762500_1... Naprawa nie jest spacerkiem i wymaga troszeczkę umiejętności. Mój zamek popsuł się i klucz włożony do środka nie otwierał drzwi...
Kable są ok,a czujnik jutro wymienię, zobaczymy.Czy można nim jeździć?Stan oleju jest,więc smarowanie też...
Zawór ciśnieniowy raczej termostat ,kolego tego się nie smaruje francuzy mają taką specyfikę ze trzeba dać nowe opaski i oczyścić ze środka bród
Teoretycznie smar do złączy elektrycznych (oczywiście niskonapięciowych). Ponieważ pewno mała opłacalność nabywania smaru specjalnie dla tego przypadku to stosuje sie wazelinę techniczną (lub kosmetyczną) oraz smary silikonowe. Skoro zawodzą syki to prosty wniosek, że należy je posmarować ale delikatnie.Powierzchnie z tworzyw w zasadzie nie wymagają...
najprawdopodobniej lekko zatarły się łożyska zespołu sprężarki,ale jest pytanie czy auto długo jeździło bez lub z małą ilością czynnika chłodzącego? czynnik ten zawiera olej do smarowania samej sprężarki.
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
tak dzięki serwis rowiązał problem
Opornik SMD obu ledów poszedł się je....ć(albo nie kontakci bo i takie przypadki były), pogrzebać w płycie zegarów i będzie działać. Jak by to było za trudne to odnaleźć na płycie rezystor ograniczający napięcie na ledy ładowania i oliwy, zmierzyć poziom napięcia przed i po rezystorze, przed ma mieć 12-14V a po-ok 2V
Tu jest instrukcja silnik K9K i inne o głowicy str. 19. " Wymienić wszystkie śruby głowicy po ich wymon- towaniu. - Nie należy smarować nowych śrub." cytat
Smarowałem i nic, dalej to samo.
Łożysk się nie smaruje przecież. Jeżeli jesteś pewien, że to wysprzeglik to naprawa polega na wymianie.
Schematu czego-ukladu smarowania, ukladu chłodzenia?
Mixsol jest olejem który trzeba wymieszać a i tak osiada na dnie ,2t Semisynthetic Orlen jest olejem syntetycznym i nie osiada sam go stosuję regularnie do Diesla dla smarowania wtrysków polecam lekturę i fora Opel- Fiat - Renault
Witam W zestawie z pompą mam uszczelkę metalową do korpusu silnika i gumową do króćca plastikowego. Czy uszczelkę metalową czymś smarować ?.
Chodzi Ci o uszczelniacz ? ,to smarowany przed założeniem koła ,z resztą zawsze delikatnie olejem smaruje wargę uszczelniacza albo wałek
Czy to nie jest czujnik ciśnienia oleju zy jakiegoś smarowania?
Smarować https://obrazki.elektroda.pl/5438511800_...
Wpadła mi ostatnio pompa oleju od silnika 1,6 16v renault Czy nadawała by sie do smarowania owej sprężarki? Jakie musiała by mieć obroty?
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
Witam Mechanik stwierdził ze najlepiej nie smarować niczym . Czy dobrze to się okaże
Ten silnik słynie ze słabego smarowania na panewkach. Sprawdź dokładnie jeszcze raz.
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
Mechanik mi poradził abym to robił, ponieważ w 1.5 dci lubią pompy opiłkować a wlanie oleju ma powodować większe smarowanie i zmniejszenie ryzyka opiłkowania pompy
najpierw powiedz jaki hamulec jest z tyłu tarcza czy beben? wcale nie musi to byc zasługa linki tylko tylnego hamulca pozdro
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne.
Najpierw trzeba wyjąć bębenek popuszczając mechanizm przytrzymujący bębenek zamka przez "TORX 2" Następnie trzeba wyjąc klamkę zewnętrzną podciągając biały element mechanizmu ze zdjęcia 6 . Odpwiednie ustawienie mechanizmu umożliwia wyciągnięcie klamki zewnętrznej . Następnie trzeba odkręcic wkręt lub roznitowc nit ( nie pamiętam) przytrzymujący mechanizm...
O ile dobrze pamiętam to do smarowania krzywki, ale nie jestem pewny. Już chwilę temu to było.
To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga?? Dodano po 11 Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
Witam ,mam pytanie czy niski stan oleju w skrzyni biegów może powodować jej rozłączenie. Na miarce tylko sam jej czubek się macza . Dodam że kontrolka od smarowania skrzyni a w zasadzie od braku jej smarowania się nie zaświeca.
Może ktoś ma schemat elektryki-w dziale download jest od nowej megane ll.Dotąd jeszcze udało mi się naprawić wszystkie połamane na zgięciu kable w tylnej klapie,ale tam raczej w żadnym przewodzie nie ma +30 przy wyłączonej stacyjce-idą tam przewody do ogrzewanej szyby,silnika wycieraczki,podświetlenia tablicy,zamka centralnego.Centralki alarmu,która...
Trzeba było przyjrzeć się mu dokładniej to byś się domyślił. Służy do smarowania kół zębatych 5 biegu.
jak tam Renia
Nie, jw.samochód zakupiłem używany, zatarł się. Przy demontażu silnikaokazalo się, że kabel od czujnika ciśnienia oleju został odcięty. Po podłączeniu bądź odłączeniu niema reakcji. Sprawdziłem kabel który wychodzi z głównej wiązki, okazało się ze jest masa a mimo to kontrolka nie świeci. Ostatecznie zrobiłem to inaczej, wlutowalem się w zapalniczke...
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
przy 170, to mysle ze bym wystartowal w powietrze jakby sie urwalo. Wszystko na miejscu, teraz sprawdzilem, to oleju zasmakowal nieco, bo ubylo. Plam pod autem niet. Czyzby zle smarowanie lub olej do wymiany?
Mi się wydaje że dodatek oleju jest celowy aby smarował pompę wody. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze.
Krzysiek, pobawić się można ale, ale oryginalny sterownik kontroluje prąd silnika sprężarki oraz wentylatora, posiada zabezpieczenie pod jak i nad napięciowe, potrafi na podstawie pobieranego prądu oszacować obciążenie sprężarki i dostosować moc/obroty, ma wbudowaną przetwornicę. Poza tym nie wiadomo czy sam silnik nie jest zatarty a jest to jedna z...
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
MECHANIK MÓWIŁ ŻE TO TEŻ ZALEŻY OD PALIWA....MNIEJ TŁUSTE ,I POMPA MOŻE WYDZIELAĆ PO JAKIMŚ (DURZYM) CZASIE TE PRZEKLĘTE OPIŁKI , Z TEGO WYNIKKA SMAROWANIE...Z TEGO WYNIKA ,GÓWNIANEGO PALIWA NIE LAĆ....
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć. Ciekawa teoria :D nie słyszałem jeszcze o takom przypadku. Pierścień zgarniający który ma pełne smarowanie się starł, a uszczelniające gdzie występuje minimalne smarowanie i extremalne temperatury jest nietknięty. Pomyśl logicznie zanim napiszesz.
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Sprawdź wąż doprowadzający olej do turbiny i samą turbinę czy nie ma wycieków, może mieć też słabe smarowanie, a w tych silnikach ta usterka sie zdarza.
klucz dynamometryczny to nie wszytsko ... to sa srubki plastyczne, i je sie dokreca ostatecznie poslugujac się kątem obrotu ! oczywiscie przed zakreceniem nalezy sprawdzicj ich dlugosci. powierchnie styku sie takze czyms tam smaruje. polecam dialogys i poczytac instrukcje serwisowe renault - takze noty techniczne !
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Zależy, smarowanie działa na około 6 miesięcy, więc nie wiem czy warto jest bawić się w rozbieranie tego.
Witam ..Liqui Moly faktycznie ma dobre środki jak i oleje itp. , robiłem kilka prób na na różnych silnikach gdzie wtryski były w złym stanie i zawsze po czyszczeniu - płukaniu było tylko gorzej , lepiej zapobiegać a Liqui Moly ma środki do smarowania wtryskiwaczy i pompy a szczerze mówiąc po rozkręceniu wtryskiwaczy jeszcze nie spotkałem elementów wtrysku...
brudny filtr, a w nim masz zapewne źle działający zawór przelewowy. i dla tego kontrolka smarowania wyłącza się nieco później i załącza jak olej się za mocno przygrzeje.
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
A z czego i jak się wpiąć aby zrobić smarowanie ciśnieniowe czytałem o wykorzystaniu pompy wspomagania z jakiegoś małego samochodu np renault Clio czy opel corsa lecz nie wiem jak się zabrać za podłączenie i odejście oleju przy kompresorze
Jak tak miałem w Renault Thalii gdy konczyły się siłowniki.Wymiana na nowe i po kłopocie jest.Na początek użyj coś do smarowania zamków aby lżej chodziły.
Tylko że tam schemat nie wystarczy, wyczucia i odpowiedniego ułożenia elementów podczas składania nie da się opisać, ja też zanim się nauczyłem kilka sztuk składałem godzinami z całym alfabetem łaciny. A właśnie, jakbyś rozbierał to nie ułam tego czarnego plastiku o co nie trudno, służy ono do smarowania 5 biegu.
Tak znam. Bo często trzeba poprawiać po takich sebixach. Bo pooglądał YT i sam naprawiał p kosztach a potem płacz Bo wychodzi 2-3x drożej Bo więcej popsute. Przykład renault clio 2 i tylny bęben. Wymiana łożyska przy pomocy lewarka i wnęki okna w piwnicy. Ale brak szczypiec do pierścieni segera. I super pomysł. Przepcha to w drugą stronę Bo tam nie...
Hmmm Pozdrawiam kolegę Stacha... który twierdzi że kolektor ssący w silniku DCI potrzebuje smarowania :D Na podstawie moich łasnych obserwacji stwierdzam że turbina w silnikach DCI Renaulta pod wględem żywotności nie jest jakimś tytanem. Nawet na syntetyku ta turbina wytrzymuje ok 40 000 km. Nie więcej.
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
To jest typowa przyczyna w każdym aucie z szyberdachem. Nie mam pod ręką Twingo z tego rocznika, żeby sprawdzić jak to dokładnie tam wygląda i prowadzić Cię za rączkę. Jak siedzisz w tym aucie, to przecież żaden problem ustalić jak to się rozbiera, trzeba wykazać minimum zaangażowania i własnego myślenia. Skoro dach się zamyka, to znaczy, że dostaje...
Tak jeżeli pompa napędzana jest paskiem klinowym .W masterze pompa pracuje na kołach zębatych rozrządu, smarowana olejem . Aby ją wymienić trzeba rozkręcić pół silnika. Producent nie przewiduje wymiany tzn. tak powiedzieli w Renault no chyba że przecieka.
Jak jeździ na rezerwie i pojedzie zatankować 15 litrów, to też pompa nie zaciągnie? Możliwe jak syf zatkał wlot do kosza pompy nom już ją sprawdziłęm podłączyłem pod aku , i niby robi bzz :) ale nie podaje paliwa ( nie zasysa ) . Zanim podpalisz samochód albo garaż , daj na warsztat. Jak na prawdę czujesz się na siłach sprawdź pompę na stole , drożność...
Turbosprężarka może puszczać i przedostaje się olej z układu smarowania do części kompresora gdzie dalej do dolotu i silnika. Wypadało by najpierw zrobić diagnozę a turbosprężarkę zostawić na koniec.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Musisz ściągnąć kopułkę zaworów i przyglądnąć się smarowaniu wałka rozrządu. Sprawdzanie luzu zaworów powinno się robić regularnie przy jeździe na LPG. Pozdrawiam
Co za mania smarowania pastą miedziową klem przecież zamiast pomóc zaszkodzi/pasta miedziana przewodzi prąd/ sąsiad sobie posmarował i rano nie było baterii co za ironia.
A jak zamierzasz spusci olej np przy wymianie nie odrecajac korka ? Zreszta najprawdopodobniej masz zablokowany gdzies kanal olejowy i chyba przy okazji zaworek bocznikowy w pompie olejowej. Mozliwe ze zamiast oleju w silniku jes tjakas breja ktora zatkala bocznik w pompie oraz kanal olejowy. Chyba bez odkrecenia misy sie nie obedzie. musisz wyczyscic...
A ja się zastanawiałem skąd czasami po zgaszeniu silnika słychać delikatny odgłos, jakby turbina się zatrzymywała. Zaraz jadę na ryby, to sobie popatrzę na to kółko i mam pytanie jeśli jest to takie drogie może warto zdemontować i na smarować to ustrojstwo? Pozdrawiam i dzięki.
Mam dokładnie taki sam problem - latem wszystko się zamyka bez problemu a jak tylko się zrobi zimniej to tył się nie zamyka ani nie otwiera. sosowałem różne WD-40, rozbierałem, smarowałem i nic. Podejrzewam jakąś usterkę elektryki. Może ktos już odnalazł w czym tkwi problem.
Coś tam było smarowane, zaciski mam ze szrotu bo były problemy, są od scenika teraz. Jutro obadam i podrzucę temacik. Myślałem, że ogólnie to gdzieś się reguluje to.
U wulkanizatorów to swego czasu modne było smarowanie smarem miedziowym. To najlepsza metoda żeby aluminiowego koła nie dało się potem odkręcić. Jaki byłby odpowiedni ? Żaden. Ma być czyste i suche.
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Witam nikt tu nic nie napisał ale już doszedłem o co chodzi. Więc podpowiadam innym użytkownikom. W nowych samochodach a przynajmniej w megance kontrolka smarowania gaśnie razem z innymi kontrolkami po włączeniu zapłonu a nie dopiero po uruchomieniu silnika tzn w samochodzie jest wszystko ok. Więc temat zamykam :)
Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa. Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie. Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest...
Witam. Jest problem jak w temacie. A mianowicie to jest Renault Laguna 2 Anglik. Cieknie woda, gdy tylko jest deszcz. Już czyściliśmy podszybie. Dawaliśmy silikon, gdzie tylko się dało i dalej to samo. Była zmieniana szyba ale całą naokoło smarowaliśmy silikonem i pod uszczelkami też. Woda leje się po bezpiecznikach, tak jakby gdzieś spod deski rozdzielczej,...
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Czy spotkał się ktoś z kolegów z zamiennikiem takich zawiasów? Też mam problem. Smaruje, psikam, pomaga na chwilę i znów połamana lampa albo brak możliwości zamknięcia drzwi. Na wymianę na oryginalne raczej się nie zdecyduje bo cena z kosmosu.
Witam! Jestem również w trakcie naprawy tego samego silnika, jednak w Megane Coupe. U mnie wygląda to tak, że samochód pracuje przez jakieś 10 minut po czym gaśnie i nie daje się już odpalić. Po około 2 godzinach, gdy całkiem ostygnie, znów można go odpalić. Najpierw oddałem auto do ASO Renault w Zielonej Górze, jednak w zasadzie to nic nie zrobili......
Dla silnika Renault 1.5 dCi (kod silnika, np. K9K 732), momenty dokręcania wałka rozrządu i głowicy przedstawiają się następująco, na podstawie dostępnych danych serwisowych: Wałek rozrządu: Śruba koła wałka rozrządu: 30 Nm + kąt 86° ± 6°. Zaleca się stosowanie nowych śrub, ponieważ mogą być typu TTY (rozciągane plastycznie). Łożyska/obudowa wałka rozrządu:...
Witam .Mam niejakie doswiadczenia z olejem 2t do 1,5 dci .Miałem megi II z 2003r z silnikiem 86KM i nieswiadom wad tej cudnej konstrukcji delphi ze zdziwiem stwierdziłem pewnego dnia ze odpala po 3 wcisnieciu start .Stan licznika 135tkm Po zrobieniu wtrysków w zakładzie (zapewne tylko zaworki) wysiadły apiac po 3 tygodniach. Znajomy mnie oswiecił że...
Skoro jest 10W40 to kup ELF COMPETITION 10W40 zalecany przez Renault. Nie polecam Castrola firma strasznie się popsuła, i turbina nie będzie miała takiego smarowania jak potrzeba. Tutaj masz specyfikację olejową ELF: [url=http://www.elf.com.pl/produkty/osob... i [url=http://www.elf.com.pl/katalogi/olej...
Witam ponownie po sprawdzeniu linki i odłączeniu jej od cięgieł okazało się że problem był po stronie pedalu gazu a dokładnie pręt do ktôrego mocowany jest po jednej stronie pedał gazu a po drugiej wspornik do linki osadzony jest w tulejkach igiełkowych (chyba) i to wszystko tam było zasyfione rdzą po wyczyszczeniu i na smarowaniu pedał chodzi leciutko...
Często turbo sypie się bo zatyka się przewód dostarczający olej do jej smarowania czy to było czyszczone/zmieniane? Jeżeli nie to mocno sugerował bym rozegranie turbiny i sprawdzenie czy się uszczelniacze nie posypały. Naj gorszy scenariusz to pierscienie
U mnie w tym silniku w instrukcji pisze że wymagane (zalecane) 0W30 i 0W40 w zimmnych i umiarkowanych krajach, w ciepłych krajach 5W30 i 5W40. Tak pod ciśnieniem ale przy uruchomieniu szybciej dotrze do smarowania koła jak jest na poziomie max. U Znajomego jak miał połowę poziomu oleju to mu klekotał przy uruchomieniu silnika w zimach ale jak dolał...
ja smarowałem żelem do włosów ale po 2 miesiącach wysychał i lipa. Postanowiłem zastosować tzw. żel na wysokie temperatury min. do uszczelek itd. (taki żelik) już 2 lata chodzi bez zarzutu :)
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Czasem trafia mi się rodzynek w postaci zatartego rozrusznika, zwykle w starszych autach. Niby niewiarygodne ale taki cwaniaczek jak ty dorabia tulejki ze zwykłego mosiądzu. Myślisz że na ile odpaleń wystarcza ci takie smarowanie ?? Pytam tak z czystej ciekawości,...
smarowaniem silnika diagnostyka renault renault renault renault modus
instrukcje naprawy mercedes linia różnicowa zwarcie płycie laptop
Napięcie zasilania czujnika Hall HW-108A, HW108A AKM, moduł HW-108(A), Hall 49E, LM393 Challenger TV Mainboard 40-MS08GP-MAB2HG Firmware Guide