Tylko montujesz. Sprężarka jest smarowana oleje z silnika.
Niczym nie smarujesz.
Miałem kiedyś pomysł aby zastosować pompę smarowania silnika z renault 1,6 16V bo ma ona już smok i koło łańcuchowe ale w ciągu dalszym brakowało zaworu regulacji ciśnienia
Sprawdź ciśnienie smarowania.
Witam wie ktoś do czego jest zbiornik z olejem na obrocie w hiab 102 to jest do smarowania obrotu ?
Lekko wyczuwalny powinien być, na tzw. "film olejowy". Po polsku - smarowanie.
Witam! Mam pytanie ile litrów oleju wchodzi do manualnej skrzyni biegów w renault megane 2 1.5 dci 101 KM?
1 bar na wolnych wystarczy.
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
Sprawdź czy w korbowodach są kanały do smarowania sworznia.
to połowa szyberdachu wychodzi. Wybacz, po nicku wnioskuję pokolenie 2000+ ("masny"), nie bardzo rozumiem co masz na myśli. Nie otwiera się cały? Otwiera się sam? Nie trzyma? Jeśli przepuszcza powietrze, to przepuści i wodę, o szyberdach trzeba dbać i smarować uszczelkę.
Kable są ok,a czujnik jutro wymienię, zobaczymy.Czy można nim jeździć?Stan oleju jest,więc smarowanie też...
najprawdopodobniej lekko zatarły się łożyska zespołu sprężarki,ale jest pytanie czy auto długo jeździło bez lub z małą ilością czynnika chłodzącego? czynnik ten zawiera olej do smarowania samej sprężarki.
Jak w temacie, dzisiaj zajmiemy się naprawą wkładki do zamka Renault Scenic 1 Poglądowe foto tego zamka. http://obrazki.elektroda.pl/3708129800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8106762500_1... Naprawa nie jest spacerkiem i wymaga troszeczkę umiejętności. Mój zamek popsuł się i klucz włożony do środka nie otwierał drzwi...
Tu jest instrukcja silnik K9K i inne o głowicy str. 19. " Wymienić wszystkie śruby głowicy po ich wymon- towaniu. - Nie należy smarować nowych śrub." cytat
Witam W zestawie z pompą mam uszczelkę metalową do korpusu silnika i gumową do króćca plastikowego. Czy uszczelkę metalową czymś smarować ?.
Opornik SMD obu ledów poszedł się je....ć(albo nie kontakci bo i takie przypadki były), pogrzebać w płycie zegarów i będzie działać. Jak by to było za trudne to odnaleźć na płycie rezystor ograniczający napięcie na ledy ładowania i oliwy, zmierzyć poziom napięcia przed i po rezystorze, przed ma mieć 12-14V a po-ok 2V
co do zamulonej przepustnicy ,to jednak bym polemizowal,kolega pisze ze ma cieple powietrze a jedynie po wlaczeniu wntylatora slabnie,co do silnika krokowego,sprawdz czy dziala jego stycznik pozycji 0,jesli nie to moga wlasnie wyspaic z nim problemy-tzn nie bedzie dziala prawidlowo gdyz sterownik silnika ,,widzi''zeprzepustanica jest uchylona linka,ze...
Smarowałem i nic, dalej to samo.
tak dzięki serwis rowiązał problem
Schematu czego-ukladu smarowania, ukladu chłodzenia?
Teoretycznie smar do złączy elektrycznych (oczywiście niskonapięciowych). Ponieważ pewno mała opłacalność nabywania smaru specjalnie dla tego przypadku to stosuje sie wazelinę techniczną (lub kosmetyczną) oraz smary silikonowe. Skoro zawodzą syki to prosty wniosek, że należy je posmarować ale delikatnie.Powierzchnie z tworzyw w zasadzie nie wymagają...
Zawór ciśnieniowy raczej termostat ,kolego tego się nie smaruje francuzy mają taką specyfikę ze trzeba dać nowe opaski i oczyścić ze środka bród
A więc jestem już w temacie mądrzejszy. Otóż silniki pasują zamiennie (blok z głowicą zamknięte), różnica jest w osprzęcie, przystawkach do dzwonu skrzyni biegów, kołach zamachowym i pasowym wału i pompy wody, kolektorze wydechowym i średnicy otworu w wale korbowym na wałek sprzęgłowy. W moim przypadku przekładam silnik z Ducato do Mastera i trzeba...
Mixsol jest olejem który trzeba wymieszać a i tak osiada na dnie ,2t Semisynthetic Orlen jest olejem syntetycznym i nie osiada sam go stosuję regularnie do Diesla dla smarowania wtrysków polecam lekturę i fora Opel- Fiat - Renault
Witam. Mam Renault Master 2014 r 2.3 dci 150 KM M9T w którym urwała się dysza smarowania tłoka. Dzwoniłem po serwisach część nie występuje osobno tylko kompletna z blokiem. Czy ktoś dobierał już z was taką dyszę?
Czy to nie jest czujnik ciśnienia oleju zy jakiegoś smarowania?
Chodzi Ci o uszczelniacz ? ,to smarowany przed założeniem koła ,z resztą zawsze delikatnie olejem smaruje wargę uszczelniacza albo wałek
Łożysk się nie smaruje przecież. Jeżeli jesteś pewien, że to wysprzeglik to naprawa polega na wymianie.
uszkodzona jest uszczelka pod głowicą za kolektorem wydechowym wydostaje się olej z pod uszczelki głowicy z kanału olejowego na smarowanie głowicy norma w tych silnikach
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Smarować https://obrazki.elektroda.pl/5438511800_...
Ten silnik słynie ze słabego smarowania na panewkach. Sprawdź dokładnie jeszcze raz.
Wpadła mi ostatnio pompa oleju od silnika 1,6 16v renault Czy nadawała by sie do smarowania owej sprężarki? Jakie musiała by mieć obroty?
Po wstępnych oględzinach: -jeszcze są ślady honowania na ściankach cylindrów, aczkolwiek są wyczuwalne lekkie progi na samej górze, gdzie zatrzymuje się tłok -silnik kupiłem z usterką, pasek rozrządu, przez poluzowaną pompę common rail spadł. Zawory całe, żadnych śladów odbić na nich, czy na tłokach, popychacze do sprawdzenia -olej czarny, ale nie smoła...
Witam Mechanik stwierdził ze najlepiej nie smarować niczym . Czy dobrze to się okaże
To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga?? Dodano po 11 Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
Wymień filtr oleju bo zakatujesz silnik. Ten kisiel z oleju i płynu okleja się na filtrze zmniejszając jego przepustowość, olej idzie na silnik by-passem pomijając filter - silnik smarowany niefiltrowanym olejem. Zużycie silnika błyskawiczne.
Mechanik mi poradził abym to robił, ponieważ w 1.5 dci lubią pompy opiłkować a wlanie oleju ma powodować większe smarowanie i zmniejszenie ryzyka opiłkowania pompy
O ile dobrze pamiętam to do smarowania krzywki, ale nie jestem pewny. Już chwilę temu to było.
najpierw powiedz jaki hamulec jest z tyłu tarcza czy beben? wcale nie musi to byc zasługa linki tylko tylnego hamulca pozdro
Może ktoś ma schemat elektryki-w dziale download jest od nowej megane ll.Dotąd jeszcze udało mi się naprawić wszystkie połamane na zgięciu kable w tylnej klapie,ale tam raczej w żadnym przewodzie nie ma +30 przy wyłączonej stacyjce-idą tam przewody do ogrzewanej szyby,silnika wycieraczki,podświetlenia tablicy,zamka centralnego.Centralki alarmu,która...
Trzeba było przyjrzeć się mu dokładniej to byś się domyślił. Służy do smarowania kół zębatych 5 biegu.
Witam ,mam pytanie czy niski stan oleju w skrzyni biegów może powodować jej rozłączenie. Na miarce tylko sam jej czubek się macza . Dodam że kontrolka od smarowania skrzyni a w zasadzie od braku jej smarowania się nie zaświeca.
Nie, jw.samochód zakupiłem używany, zatarł się. Przy demontażu silnikaokazalo się, że kabel od czujnika ciśnienia oleju został odcięty. Po podłączeniu bądź odłączeniu niema reakcji. Sprawdziłem kabel który wychodzi z głównej wiązki, okazało się ze jest masa a mimo to kontrolka nie świeci. Ostatecznie zrobiłem to inaczej, wlutowalem się w zapalniczke...
jak tam Renia
przy 170, to mysle ze bym wystartowal w powietrze jakby sie urwalo. Wszystko na miejscu, teraz sprawdzilem, to oleju zasmakowal nieco, bo ubylo. Plam pod autem niet. Czyzby zle smarowanie lub olej do wymiany?
Mi się wydaje że dodatek oleju jest celowy aby smarował pompę wody. Mam nadzieję, że mnie ktoś poprze.
MECHANIK MÓWIŁ ŻE TO TEŻ ZALEŻY OD PALIWA....MNIEJ TŁUSTE ,I POMPA MOŻE WYDZIELAĆ PO JAKIMŚ (DURZYM) CZASIE TE PRZEKLĘTE OPIŁKI , Z TEGO WYNIKKA SMAROWANIE...Z TEGO WYNIKA ,GÓWNIANEGO PALIWA NIE LAĆ....
witam najpierw potrzebna jest diagnostyka silnika jezeli duzo pali to prawdopodopnie padł jakis czujnik cewki wymienisz jak sie zepsuja a co do klimy to trzeba sprawdzic filtr przeciwpyłowy, moze byc juz zapchany i trzeba go wymienic ew. przedmuchac sprezonym powietrzem. raz na dwa lata nalezy wymienic czynnik w ukladzie klimatyzacji i olej ktorym jest...
klucz dynamometryczny to nie wszytsko ... to sa srubki plastyczne, i je sie dokreca ostatecznie poslugujac się kątem obrotu ! oczywiscie przed zakreceniem nalezy sprawdzicj ich dlugosci. powierchnie styku sie takze czyms tam smaruje. polecam dialogys i poczytac instrukcje serwisowe renault - takze noty techniczne !
Sprawdź wąż doprowadzający olej do turbiny i samą turbinę czy nie ma wycieków, może mieć też słabe smarowanie, a w tych silnikach ta usterka sie zdarza.
Krzysiek, pobawić się można ale, ale oryginalny sterownik kontroluje prąd silnika sprężarki oraz wentylatora, posiada zabezpieczenie pod jak i nad napięciowe, potrafi na podstawie pobieranego prądu oszacować obciążenie sprężarki i dostosować moc/obroty, ma wbudowaną przetwornicę. Poza tym nie wiadomo czy sam silnik nie jest zatarty a jest to jedna z...
Jak jeździ na rezerwie i pojedzie zatankować 15 litrów, to też pompa nie zaciągnie? Możliwe jak syf zatkał wlot do kosza pompy nom już ją sprawdziłęm podłączyłem pod aku , i niby robi bzz :) ale nie podaje paliwa ( nie zasysa ) . Zanim podpalisz samochód albo garaż , daj na warsztat. Jak na prawdę czujesz się na siłach sprawdź pompę na stole , drożność...
Zależy, smarowanie działa na około 6 miesięcy, więc nie wiem czy warto jest bawić się w rozbieranie tego.
A z czego i jak się wpiąć aby zrobić smarowanie ciśnieniowe czytałem o wykorzystaniu pompy wspomagania z jakiegoś małego samochodu np renault Clio czy opel corsa lecz nie wiem jak się zabrać za podłączenie i odejście oleju przy kompresorze
A czy przypadkiem nie zapala się lampka od smarowania??? Podnosząc obroty zwieksza się ciśnienie oleju więc ja tak dedukuję że może chodzić o uszkodzony czujnik ciśnienia oleju, lub zbyt niskie ciśnienie oleju w silniku. Proponuje sprawdzić ciśnienie i czujnik. To na początek, jak nie zadziała to bedziemy szukać dalej.
Tylko że tam schemat nie wystarczy, wyczucia i odpowiedniego ułożenia elementów podczas składania nie da się opisać, ja też zanim się nauczyłem kilka sztuk składałem godzinami z całym alfabetem łaciny. A właśnie, jakbyś rozbierał to nie ułam tego czarnego plastiku o co nie trudno, służy ono do smarowania 5 biegu.
Tyle że ciśnienie może być normie a pierścienie olejowe mogą nie istnieć. Ciekawa teoria :D nie słyszałem jeszcze o takom przypadku. Pierścień zgarniający który ma pełne smarowanie się starł, a uszczelniające gdzie występuje minimalne smarowanie i extremalne temperatury jest nietknięty. Pomyśl logicznie zanim napiszesz.
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Pisze pan że zmienił czujnik ciśnienia ale który bo są dwa jeden to ciśnienie oleju silnika a drugi to ciśnienie magistrali chłodzenia tłoka. Mozę się zacinać zawór który reguluje ciśnieniem chłodzenia tłoka ten który jest pod turbiną, może padać czujnik ciśnienia magistrali chłodzenia tłoka. W aktualnej chwili będzie ciężko wyłapać moment usterki no...
Jak tak miałem w Renault Thalii gdy konczyły się siłowniki.Wymiana na nowe i po kłopocie jest.Na początek użyj coś do smarowania zamków aby lżej chodziły.
brudny filtr, a w nim masz zapewne źle działający zawór przelewowy. i dla tego kontrolka smarowania wyłącza się nieco później i załącza jak olej się za mocno przygrzeje.
A jak zamierzasz spusci olej np przy wymianie nie odrecajac korka ? Zreszta najprawdopodobniej masz zablokowany gdzies kanal olejowy i chyba przy okazji zaworek bocznikowy w pompie olejowej. Mozliwe ze zamiast oleju w silniku jes tjakas breja ktora zatkala bocznik w pompie oraz kanal olejowy. Chyba bez odkrecenia misy sie nie obedzie. musisz wyczyscic...
Witam ..Liqui Moly faktycznie ma dobre środki jak i oleje itp. , robiłem kilka prób na na różnych silnikach gdzie wtryski były w złym stanie i zawsze po czyszczeniu - płukaniu było tylko gorzej , lepiej zapobiegać a Liqui Moly ma środki do smarowania wtryskiwaczy i pompy a szczerze mówiąc po rozkręceniu wtryskiwaczy jeszcze nie spotkałem elementów wtrysku...
A ja się zastanawiałem skąd czasami po zgaszeniu silnika słychać delikatny odgłos, jakby turbina się zatrzymywała. Zaraz jadę na ryby, to sobie popatrzę na to kółko i mam pytanie jeśli jest to takie drogie może warto zdemontować i na smarować to ustrojstwo? Pozdrawiam i dzięki.
Najpierw trzeba wyjąć bębenek popuszczając mechanizm przytrzymujący bębenek zamka przez "TORX 2" Następnie trzeba wyjąc klamkę zewnętrzną podciągając biały element mechanizmu ze zdjęcia 6 . Odpwiednie ustawienie mechanizmu umożliwia wyciągnięcie klamki zewnętrznej . Następnie trzeba odkręcic wkręt lub roznitowc nit ( nie pamiętam) przytrzymujący mechanizm...
Hmmm Pozdrawiam kolegę Stacha... który twierdzi że kolektor ssący w silniku DCI potrzebuje smarowania :D Na podstawie moich łasnych obserwacji stwierdzam że turbina w silnikach DCI Renaulta pod wględem żywotności nie jest jakimś tytanem. Nawet na syntetyku ta turbina wytrzymuje ok 40 000 km. Nie więcej.
Jak w temacie. Po wymianie pompy wspomagania niestety na używkę przez 3 dni był spokój. Potem olej silnikowy znów zaczął dostawac się do zbiorniczka i go wyrzuca przez niego. Zastanawiam się czy nie jest to związane z kompresorem powietrza bo on napędza pompę wspomaganie i smarowanie silnikowym olejem jest pomiędzy wałkiem pompy wspomagania a właśnie...
Tak jeżeli pompa napędzana jest paskiem klinowym .W masterze pompa pracuje na kołach zębatych rozrządu, smarowana olejem . Aby ją wymienić trzeba rozkręcić pół silnika. Producent nie przewiduje wymiany tzn. tak powiedzieli w Renault no chyba że przecieka.
Turbosprężarka może puszczać i przedostaje się olej z układu smarowania do części kompresora gdzie dalej do dolotu i silnika. Wypadało by najpierw zrobić diagnozę a turbosprężarkę zostawić na koniec.
Musisz ściągnąć kopułkę zaworów i przyglądnąć się smarowaniu wałka rozrządu. Sprawdzanie luzu zaworów powinno się robić regularnie przy jeździe na LPG. Pozdrawiam
Radze jak poprzednicy zmierzyć ciśnienie oleju .Główną przyczyną spadku ciśnienia w układzie smarowania jest zużycie czopów głównych na wale silnika,spory wydatek lepiej kupić cały silnik raczej jest to nie do naprawienia w tym modelu brak zestawów naprawczych. Proszę jeszcze zastosować inny filtr oleju. Dodano po 11 Jeszcze miałem podobny przypadek...
Co za mania smarowania pastą miedziową klem przecież zamiast pomóc zaszkodzi/pasta miedziana przewodzi prąd/ sąsiad sobie posmarował i rano nie było baterii co za ironia.
Coś tam było smarowane, zaciski mam ze szrotu bo były problemy, są od scenika teraz. Jutro obadam i podrzucę temacik. Myślałem, że ogólnie to gdzieś się reguluje to.
Mam dokładnie taki sam problem - latem wszystko się zamyka bez problemu a jak tylko się zrobi zimniej to tył się nie zamyka ani nie otwiera. sosowałem różne WD-40, rozbierałem, smarowałem i nic. Podejrzewam jakąś usterkę elektryki. Może ktos już odnalazł w czym tkwi problem.
Skoro jest 10W40 to kup ELF COMPETITION 10W40 zalecany przez Renault. Nie polecam Castrola firma strasznie się popsuła, i turbina nie będzie miała takiego smarowania jak potrzeba. Tutaj masz specyfikację olejową ELF: [url=http://www.elf.com.pl/produkty/osob... i [url=http://www.elf.com.pl/katalogi/olej...
"Patent" renaulta polega własnie na tym ze przegub jest nierozdzielny półosią. Przy wymianie uszkodzonego trzeba kupic całość. Nie napisałeś która to strona, a od tego zależy ile będziesz sie męczyć. Generalnie żeby wymienić gumy na przegubach zewnętrznych trzeba wyciągnac połoś z auta i zdemontować krzyżak (przegub wewnętrzny), dopiero tamtędy można...
Z Twojego opisu wynika niezbicie że turbinę masz ewidentnie do renowacji-nie ma najmniejszego prawa przycinać się.Może to świadczyć o nadmiernych luzach na łożysku ślizgowym,a to pociąga za sobą nieszczelność układu smarowania wirnika turbiny.Sprawdź stan czystości rur ssących przed kolektorem dolotowym i daj znać.
Witam ponownie po sprawdzeniu linki i odłączeniu jej od cięgieł okazało się że problem był po stronie pedalu gazu a dokładnie pręt do ktôrego mocowany jest po jednej stronie pedał gazu a po drugiej wspornik do linki osadzony jest w tulejkach igiełkowych (chyba) i to wszystko tam było zasyfione rdzą po wyczyszczeniu i na smarowaniu pedał chodzi leciutko...
To jest typowa przyczyna w każdym aucie z szyberdachem. Nie mam pod ręką Twingo z tego rocznika, żeby sprawdzić jak to dokładnie tam wygląda i prowadzić Cię za rączkę. Jak siedzisz w tym aucie, to przecież żaden problem ustalić jak to się rozbiera, trzeba wykazać minimum zaangażowania i własnego myślenia. Skoro dach się zamyka, to znaczy, że dostaje...
Witam. Jest problem jak w temacie. A mianowicie to jest Renault Laguna 2 Anglik. Cieknie woda, gdy tylko jest deszcz. Już czyściliśmy podszybie. Dawaliśmy silikon, gdzie tylko się dało i dalej to samo. Była zmieniana szyba ale całą naokoło smarowaliśmy silikonem i pod uszczelkami też. Woda leje się po bezpiecznikach, tak jakby gdzieś spod deski rozdzielczej,...
U wulkanizatorów to swego czasu modne było smarowanie smarem miedziowym. To najlepsza metoda żeby aluminiowego koła nie dało się potem odkręcić. Jaki byłby odpowiedni ? Żaden. Ma być czyste i suche.
Witam nikt tu nic nie napisał ale już doszedłem o co chodzi. Więc podpowiadam innym użytkownikom. W nowych samochodach a przynajmniej w megance kontrolka smarowania gaśnie razem z innymi kontrolkami po włączeniu zapłonu a nie dopiero po uruchomieniu silnika tzn w samochodzie jest wszystko ok. Więc temat zamykam :)
Do kolegi kkknc: Przytoczony 2.1TD z Wranglera to silnik marki Renault, był obecny również w modelu Cherokee. Prosty silnik, ale z doładowaniem. Trafic posiadał ten sam silnik ale bez doładowania, więc do testów ten silnik byłby lepszy. Co do silnika ze Scorpio 2.5D, to "słynny" silnik włoskiej marki VM Motori. Silniki tej konstrukcji były montowane...
To w kolektorze zostaw w spokoju, podgrzewacz nie ma wpływu na pracę rozgrzanego silnika. Gaśnięcie silnika na biegu jałowym, głównie podczas ruchu pojazdu - kiedy ciśnienie powietrza w okolicy dolotu jest zmienne - może być spowodowane nie tylko jedną przyczyną. Migająca kontrolka ciśnienia raczej nie ma z tym związku, ale może oznaczać uszkodzenie...
Często turbo sypie się bo zatyka się przewód dostarczający olej do jej smarowania czy to było czyszczone/zmieniane? Jeżeli nie to mocno sugerował bym rozegranie turbiny i sprawdzenie czy się uszczelniacze nie posypały. Naj gorszy scenariusz to pierscienie
witam,dzięki za info,jeśli Cię dobrze zrozumiałem,to tulejki które są stosowane w tych typach są takie same,jeśli tak to potwierdź gdyż konkretnie chodzi mi o zamówienie sobie tulejek do rozrusznika,pozdrawiam. 18.50 dodam że już dałem sobie radę z naprawą,mam rozrusznik VALEO D9E76,do którego przychodzą dwie tulejki śr.zewn.15,wewn.12mm,po wymianie,smarowaniu...
Czy spotkał się ktoś z kolegów z zamiennikiem takich zawiasów? Też mam problem. Smaruje, psikam, pomaga na chwilę i znów połamana lampa albo brak możliwości zamknięcia drzwi. Na wymianę na oryginalne raczej się nie zdecyduje bo cena z kosmosu.
Witam Podstawowa sprawa to książka do clio . Nie mam skanera dlatego nie podeślę ci tych stron o tylnym zawieszeniu. Ale tak po krótce : 1. Podnosisz tył auta i odkręcasz koła a następnie czopy które trzymają tylną belkę (po dwie śruby) - i opuszczasz tylną belkę tak żeby nie urwać przewodów hamulcowych - wyciągasz drążki skrętne. 2. Sciągasz czopy...
Witam wszystkich Spotkała mnie przykra awaria a mianowicie zatarły się mi panewki na wale pomimo że miesiąc wczesniej zmieniłem olej na 0w40 i jego poziom był prawie max. Zrobiłem remont silnika Nowy oryginalny wał silnika, panewki, korby, nowa pompa olejowa, zimeringi, usczelki, głowica splanowana, dotarte zawory itp. Silnik zalany castrol edge 5w40...
na poczatek proponuje odkrecic przepustnice i ja umyc z nagaru oleju tez przydało by sie odkrecic silnik krokowy jest montowany w rzepustnicy wyczyscic go j psiknac wd 40 by poprawic smarowanie powinno pomuc jak by cos do dajcie znac na adres hansen_erni(at)op.pl pomoge w razwiazaniu tego problemu
U mnie w tym silniku w instrukcji pisze że wymagane (zalecane) 0W30 i 0W40 w zimmnych i umiarkowanych krajach, w ciepłych krajach 5W30 i 5W40. Tak pod ciśnieniem ale przy uruchomieniu szybciej dotrze do smarowania koła jak jest na poziomie max. U Znajomego jak miał połowę poziomu oleju to mu klekotał przy uruchomieniu silnika w zimach ale jak dolał...
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Tak znam. Bo często trzeba poprawiać po takich sebixach. Bo pooglądał YT i sam naprawiał p kosztach a potem płacz Bo wychodzi 2-3x drożej Bo więcej popsute. Przykład renault clio 2 i tylny bęben. Wymiana łożyska przy pomocy lewarka i wnęki okna w piwnicy. Ale brak szczypiec do pierścieni segera. I super pomysł. Przepcha to w drugą stronę Bo tam nie...
Jeśli puściłeś plusa bezpośrednio z panela do sprężarki to gratuluję bardzo. Tylko czekać aż coś pierd......e. Jak bedzie nieszczelność i gaz ucieknie to zatrze się kompresor bo bęzie chodził bez smarowania. Jak przestanie działać wentylator to ciśnienie wzrośnie powyżej 28 bar i albo coś rozerwie albo ukręci się kompresor.
Przyjaciele, wciąż uważałem, że przyczyną problemu, brak wydajności może być wadliwa pompa próżniowa. Włącz wspomaganie hamulca i sterowanie wszystkimi podłogami, sterowanie turbo, egr, egr, ssanie. Jeśli robi się mała próżnia, hamulce są w porządku, ale nie ma co kontrolować próżni silnika. Jeśli wszystkie zawory zostaną uruchomione (myślę, że jest...
Ten plastik jest i dość delikatny, a sam element jest zaprojektowany tak, jakby był przewidziany do usterki. Zastanawia mnie konieczna ilość tego materiału, co to jest w zwoje sprężyn wciśnięty. Podejrzewam, że ma on wyciszać i smarować mechanizm. W tych, co mam, już trochę te sprężyny wyłysiały. Czy to jest argument za ich wymianą, czy po prostu dołożyć...
Nie widziałeś nigdy wieszającego się bendixu ? Czy ty kiedyś próbowałeś rozebrać rozrusznik ? Czasem trafia mi się rodzynek w postaci zatartego rozrusznika, zwykle w starszych autach. Niby niewiarygodne ale taki cwaniaczek jak ty dorabia tulejki ze zwykłego mosiądzu. Myślisz że na ile odpaleń wystarcza ci takie smarowanie ?? Pytam tak z czystej ciekawości,...
A ja przy okazji pragnę zwrócić uwagę na inną sprawę. Otóż by nie wozić w nadmiarze benzyny, często jeżdzi się na gazie mając benzynę w zakresie świecącej się rezerwy paliwa. Niektórzy właśnie nie zdają sobe sprawy, że jeżdżąc na gazie też ubywa benzyny. Dochodzi do tego, że właśnie w lecie mozna odpalić na gazie (przy braku benzyny w baku). Jeśli bezyny...
diagnostyka renault renault renault renault modus diagnostyk renault renault
pomiar prądu pomiar pradu świecą diody laptopie zdjąc simloka
uzwojenie silnika schemat elektryki skutera
Nagły spadek mocy w Toyota Land Cruiser 3.0 diesel Naprawa potencjometru ALPS w Sony STR-GX70ES