Sprawdź w eperze jak wygląda instalacja i będziesz wiedział czego brakuje. Pozdrawiam
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
A jak wygląda smarowanie turbiny zabudowanej w kluczu? Zabudowywałem te urządzenia w serwisie Skody. Najpierw sprężone powietrze szło przez odwadniacz a następnie powietrze szło przez naolejacz, który podawał ustaloną niewielką dawkę oleju który wraz z powietrzem smarował turbinę klucza.
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Turbina nie zaciąga oleju !!! Pompa oleju jest odpowiedzialna za dostarczenie oleju do turbosprężarki w celu smarowania tylko i wyłącznie.
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
Turbina ma swoje smarowanie olejem z silnika, jeżeli nie przeszkadza ci olej na silniku możesz jeżdzic.
To za mało pompuje?? Turbo było wymieniane z 2 lata temu i nagle przestawiona sztanga?? Dodano po 11 Dodam jeszcze najważniejsze. Poobracało panewki. Jest nowy wał i korbowody. Nie wiem jak długo samochód jeździł z tą awarią i jak było przed naprawą. Przypuszczam że przez brak smarowania turbinę szlak trafił.
witam. kolego nie do kazdego silnika mozna zalozyc turbine. po 2 turbina ma zasilenie i powrot oleju.
Ja miałem od zawsze problemy z mocą mojego 1.9 TDI 90hp. 96 passat. CZyściłem zawory... min. N75 N18 Smarowałem turbinę a co się okazało? Przepływka była brudna... umyłem ją ciepłą wodą z kranu, zamotnowałem no i auto jak nowe. Pojechałem na test na obwodnicę i przeżyłem szok. 195km/h. Później sobie przypomniałem, że opony mam do 160 :)
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Twoja turbina już osiągnęła kres żywota swego amen. Zapewne wycieka z niej olej mający smarować turbinę i dostaje się do kolektora wydechowego, jak i również ssącego (bo taki teraz on jest skoro turbina nie działa) Iskry z wydechu to efekt płonącego oleju w wydechu. Moc spada bo z powietrzem dostaje się do cylindrów olej.
Rurka jest przykręcona obok podstawy filtra oleju . Bez demontaży katalizatora chyba się nie da.
Mechanik mówi, że to może być od pompy, bo nie ma smarowania.
Witam. Od niedawna jestem właścicielem Seata Leona i ostatnio zauważyłem że na intercoolerze od turbiny jest olej (tak więc musi być nieszczelność). A czy turbina jest smarowana tym samym olejem co silnik czy też ma swoje smarowanie?
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Problem jest tego typu ze turbina wciagneła olej Nie wciągnęła tylko wpompowała olej którym jest smarowana do silnika.Po wymianie silnika,lub naprawie(zależy co poszło) obowiązkowo turbina do wymiany -regeneracji i cały układ dolotowy do czyszczenia
Z turbiną może być taka sprawa jak u mnie w poziomym grzejniku z wiatrakiem. Najpierw rusza, a potem z powodu braku smarowania zaczyna piszczeć i zwalnia. Posmarowanie najgęstrzym olejem spowodowało, że działa normalnie. Z wentylatorami do komputeta jest to samo. Turbina wymaga dobrego smarowania i chłodzenia olejem, dlatego nie należy od razu jechać...
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Hebel aku nie jest uszkodzony, zielony?....... sprawdziłeś po miesiącu? turbo - sprawdz czy nad visco nie jest uszkodzony zawór VGT przewód powietrza idzie od filtra(tego który wymieniłeś) do zaworu, czy nie ucieka powietrze? smarujesz turbinę? ,możesz rozebrać i nasmarować ośkę w środku. sprawdzałeś turbo do ilu kręci? sztanga pracuje bez problemu?...
Tak turbina jest smarowana olejem silnikowym. Na glebie pod wydechem zostają sadze czarne? Jeżeli tak- jedz do speca na wymianę końcówek wtryskiwaczy. Od ręki mu przejdzie. Po wymianie o ile to możliwe przeczyść kolektor ssący, pewnie i EGR już dawno leży. Jak możliwe - zaślep. Przerabiałem zimą ten sam problem w wolnossącym Oplu. Dodano po 2 PS. Jak...
witam, kolego sztomel, po pierwsze wiesz jaką ma temp wirnik turbiny? około 400st, olej nawet najlepszy przy 280 smazy sie i łózyskowanie które jest slizgowe po paru takich zatrzymaniach jest do wymiany( spiecze się lub przypiecze i nie osiagnie swojej wydajności turbina), po jezdzie trzeba dać od 1-kilku min w zależności od tem zewnetrznej i czasu...
Tak jak w temacie. Padła mi turbina i nie chce aby padła nastepna... ...auto przez ten czas tez nie zuzywało oleju... Jak nie brał oleju to nie smarował turbiny, tak by powiedział mój mechanik. Sprawdź rurki doprowadzające olej do turbo.
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Zatarta turbina, brak smarowania turbo itp...
Tam nie ma żadnego oringa. Wyciek masz z zasilania czy ze spływu oleju z turbiny? Niewprowadzaj goscia w bład.Tak jest tam oring na jednym i drugim koncu rurki ktora zasila olejem turbine. Zdecydowanie bo niedawno robilem turbine klientowi w takim samochodzie. Nawet zabojad 2005 rok ma od strony silnika tez oringa bo przerabialem temat jak sie tam...
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina?
witam, po pierwsze na zimnym silniku powinno dać się lekko olejowi podgrzać by smarował turbinę tak około 1-3min zależy od temp. otoczenia, podrugie sprawdż ciśnienie doładowania, możliwe żę jest zzaniskie lub co mniej prawdopodobne zawysokie, tak powyżej 1500rpm powinna turbina już podawać ciśnienie, sprawdż wszystkie węże doprowadzajace powietrze...
Sprawdź rurkę od smarowania turbiny , jest tak dziwnie łączona zaciskana ale nie na sztywno , u mnie ciekło z tego łączenia w dodatku ścieżka oleju od strony silnika nie było z wierzchu widać.
Bez względu na stan oleju powinien odpalić. Może być inna sytuacja, np. że powstał tak duży wyciek oleju na zewnętrznych przewodach olejowych (np. smarowanie turbiny), że napinacz łańcucha nie dostał oleju i przeskoczył łańcuch rozrządu. Dlatego nie pali. I sto innych przyczyn...
Podziękowanie dla seweryn7701. Ciągnik złożony ale mam jeszcze jedno pytanie bo montuję do niego turbinę i gdzie było by najlepiej zrobić powrót oleju smarowania turbiny, gdzie się wpiąć w filtr oleju. Która rurka?
No to ciekawe w jaki sposób ma się filtr powietrza zabrudzić olejem z turbiny. Robić nie robić?? To zależy ile tego oleju pompuje w układ dolotowy bo któregoś razu kluczyk w stacyjce może ci nie pomóc w wygaszeniu silnika jak zaciągnie olej z interculera. Kolego, w przypadku o którym piszesz że nie da się silnika zgasić kluczykiem (rozbieganie silnika),...
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
proponuje jeszcze sprawdzić drożność przewodu powrotu oleju ,jeśli byłby zapchany to w turbinie narasta ciśnienie i wtedy będzie wysadzać nawet przez uszczelniacz pierścieniowy bo gdzieś pójść musi-turbina jest smarowana przez swobodny przepływ oleju
Rozkrec ten Nypal do smarowania pod turbina i zobacz czy sztangi nie zaciera sie następnie nasmaruj. Z boku przy ramie z lewej strony sprawdz wszystkie śruby które trzymają waz od intercoolera. Opaski dokrecone? Sprawdź czy flansza która wchodzi Na turbo nie ma luzu i powierzchnia styku sie nie wytarla. Przeprowadź test turbiny ile obrotow chce się...
Sprawdzona turbina czyli jak? Mechanik ściągał wąż od turbiny? Sprawdzał luz? Czy otworzył maskę i powiedział ze Ok? Na moje oko, to turbina skończyła swoje życie. Objawy podobne do uszkodzonego uszczelniacza na stronie gorącej. Olej się sączy ze smarowania turbiny do układu wydechowego. Żeby to sprawdzić trzeba zdjąć wydech za turbina. Jeśli mechanik...
Już od dawna!!! Nie byłbym sobą, gdybym jeszcze nie podłubał. Zalecam wymianę odmy w OM642 na po zmianową. Taki przemilczany element, a bardzo ważny w ch*j. Nie będę się rozpisywał na co ma wpływ, ale powiem tylko tyle, że jak odma jest uszkodzona, to smarowania turbiny nie będzie. To podaję jako zagadkę, dlaczego? Pozdrawiam.
Okazało się z EGR dmucha :) przez nieszczelną uszczelkę. Ponoć można sprawdzić smarowanie turbiny poprzez podstawienie pojemnika na wylocie oleju od spodu i dla każdej turbiny na 60 sek dana ilość ml
Brak smarowania ,lub zatarty wirnik
Nie ma sęsu tak kombinować lepiej go sprzedaj i kup inny z orginalną turbiną te ciągniki nie są drogie Dodano po 7 Turbina to inne tłoki,inne korbowody,trochę inne smarowanie,jak założysz do tego silnika turbo to długo nie pochodzi ze względu na większe obciążenia /wieksza moc/
Po takim zabiegu, włącznie z nawiercaniem bloku, aby dorobić smarowanie turbiny, silnik od Vito 2,3D wytrzymał 15.000 km. Warto? Moim zdaniem całkowicie bez sensu. Kup cały silnik, ceny znacznie spadły.
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
Zaślepić smarowanie turbiny, Zaślepić odpływ oleju. Samą turbinę można wyjąć, rozebrać wypatroszyć, zaślepiając otwory po ośce, złożyć i zamontować. Auto będzie słabe. Nic na to nie poradzisz. Znów pytanie czy niewirujące łopatki nie będą przeszkadzały wylotowi spalin i prawidłowemu zasysaniu powietrza. Jak nie wypatroszysz, łopatki będą wirować i z...
Mój kuzyn-sąsiad ma Passata 1.9 tdi w automacie, właśnie 110 km. To chyba ten sam silnik jest. Auto ma przejechane 272 tysiące mil w tym 170 tysięcy przejechał kuzyn. Wymienił w nim przepływkę, wentylator się zatarł i musiał regenerować turbinę bo wyrzucała olej w dolot. Diesel fajna sprawa tylko trzeba o niego dbać. Nie gasić od razu, tylko poczekać,...
GofNet, przyszlo mi to do glowy bo pisales o zlym smarowaniu turbiny: a jak juz mowilem to paliwo nie ma kontaktu z turbina:D Otóż turbina na tak gęstym oleju będzie źle smarowana i się zatrze a nikt tego nie lubi Ale juz wyjasniles, ze miales na mysli wtryski. I masz racje, zbyt gesty (czysty OR przy niskiej temp.) moze zatrzec wtryskiwacze/pompe wtryskowa/whateva'....
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Witam. mam male pytanko. czy jest jaka kolwiek możliwosc załozenia turbinki w polonezie na abimexie?? czy cisnienie oleju ktore jest w polonezie jest wystarczalne aby sprezarka miala odpowiednie smarowanie i czy spaliny maja wystarczajaca moc aby turbina mogla robic to do czego jest ona stworzona?
A może tak profilaktycznie montować kraniki na przewodzie zasilającym turbinę w olej do smarowania ?. Po otwarciu maski - jeden ruch-obrót kranika i silnik powinien zatrzymać się.
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
Byłem z tym problemem w ASO powiedzieli, że to smarowanie turbiny "nie ma się czym martwić tak się dzieje na zimnym silniku przy pierwszym uruchomieniu, olej dojdzie gwizd ustępuje" Oj to ci głupot nagadali ,żadna turbina nie gwizda na zimnym silniku, chyba że masz wytarte tulejki w turbinie.
Kolego Dany, turbina jest smarowana i chłodzona olejem , a kol. Kwok miał na myśli nie plucie , tylko przepuszczanie oleju. Gdyby pluła , byłaby niegrzeczna , a ona jest zepsuta. Pozdrawiam.
Jak chcesz wyjąć ten EGR to od razu zakup nową uszczelkę rury od smarowania turbiny, bo będziesz musiał ją odkręcać.
Sterownik,instalacja silnika,zawory sterujące ciśnieniem doładowania,dodatkowe węże odpowietrzające,intercoller(chyba) węze ciśnieniowe turbiny,układ smarowania turbiny i odpływu oleju itd. Ale co tam dla 25 dodatkowych koni na pewno warto i bedzie taniej niż kupno auta z turbiną.ach polska...
Problem wygląda tak: Padła turbina, okazało się że nie ma smarowania, mechanik wyremontował silnik, zmienił pompę na nową sprawdził drożność kanału olejowego, niby wszystko ok a olej na turbinę ledwo się sączy - to za mało na turbo. Wałek rozrządu nie jest zatarty, na wałku jest smarowanie. Co może być przyczyną ?
auto sporadycznie kopci na czarno po przygazowaniu i przyspieszeniu pusci czarna chmure sadzy ,nie dymi na wolnych obrotach zero bledow pod komputerem, rowna praca silnika,odpala bez problemow na zimnym i cieplym silniku ,nie bierze oleju, turbina nie ma luzu i nie chalasuje ale jest maly wyciek oleju z przewodu smarowania turbiny, doslownie po wytarciu...
"sprawdziłem ciśnienie oleju jest wysokie ale w granicach normy . Oprócz ciśnienia ma jeszcze być odpowiednia wydajność i drożność łącznie z rurą powrotu. Jeśli zmierzył ciśnienie na zimnym silniku,to nic mu to nie da. Silnik należy rozgrzać dobrze ,zmierzyć ciśnienie na przewodzie smarowania,a potem sprawdzić jeszcze wydajność . Jeśli ten przewód...
witam podczas ruszania i na 2 biegu wyraznie slychac turbine,wystepuje charakterystyczny gwizd,wczesniej to sie nie dzialo,tak samo w czasie jednostajnej jazdy po raptownym dodaniu gazu ''gwizda'',slyszalem ze jest to objaw tego ze turbina nie ma smarowania i sie ''zaciera'' a moze to jest normalne ze turbina gwizda,wczesniej tez mialem samochody z...
aaaa..... już łapię, trzeba pamietać jak w każdym dieslu że nie wolno dawać w piz..... na zimny silnik a po dłuższej szybkiej jeżdzie nie wolno od razu gasić silnika, musi spaść temperatura oleju w silniku i turbina musi mieć niskie obroty, bo po zgaszeniu jeszcze trochę sie obraca a nie ma już smarowania łożysk wewnątrz pozdro T
Chłodnica oleju jest po to aby w początkowej fazie rozgrzewać olej idący na smarowanie turbiny a po nagrzaniu silnika obniżać ją. Można tak jeździć ale nie na dłuższą metę bo smarowanie turbiny będzie kiepskie i może szlag ją trafić.Radziłbym wymienić chłodnice jak najszybciej.
Witam! Otwarłem turbinę od strony wydechu, nasikałem kilka razy WD40 i próbowałem rozruszać ale jest bez zmian. Palcami da się obrócić ale spaliny tego nie poruszą. Będę jeszcze próbować posikać od strony sprężarki ale do osi się za bardzo nie dostanę. Sztomel miał rację , to nie nagar na turbinie , tylko zapieczona oś. Niesmak jednak mam bo co by tu...
Olej w dolocie w vw to normalka ale jak wycieka to już nieszczelnośc no i zależy ile tego oleju. Intercooler jest najniżej i tam sie zbiera ale jak pękł ci przewód smarowania turbo i jechałeś to nie ciekawie . Pewno turbina dostała za swoje
Uczciwie mówiąc wiarygodne informacje możesz uzyskać tylko od osób, które zrealizowały pomysł. Jako, że nie jest to tuning wizualny, lecz konkretne i trochę złożone działania. Po pierwsze trzeba dostosować się do posiadanej (możliwej do pozyskania) turbosprężarki. Jako, że parę groszy to kosztuje. Po drugie dostosowanie kolektora ssącego i wydechowego....
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
Zdejmij wąż za turbiną do kolektora ssącego i zobacz czy ta turbina po remoncie nie pcha tam oleju, który przedostaje się ze smarowania turbiny. Druga z możliwości to nowe pierścienie na stare tuleje co daje marny efekt a co gorsze to też jest możliwe że są obrócone pierścienie i efekt będzie dokładnie odwrotny do zamierzonego. Może też być pęknięta...
Kolego z tego co mi wiadomo to do turbo nie podłącza sie żadnych weży z wodą tylko z olejem. Turbina jest zasilana spalinami a chłodzona i smarowana olejem. Sa jeszcze turbiny zasilane z walu ale do nich sie tez nie podlacza weży z wodą
Jeżeli faktycznie ma 2-3 mm to do regeneracji. Po wymianie wyjmij sitko z przewodu olejowego do turbiny, zapycha się i turbina nie ma smarowania. Wymień olej, filtr oleju i najlepiej filtr powietrza. W tym silniku bardzo dobrze wyjmuje się turbinę więc nie powinieneś mieć problemu żeby to zrobić samemu mając podstawowe narzędzia. Na ściankach w miejscu...
Witam. Posiadam samochód marki Peugeot 806 z silnikiem 2.0 TURBO, padła turbina i chciałbym z niej zrezygnować, po prostu ją usunąć. I teraz mam pytanie do fachowców z czym to się będzie wiązać? Czy wystarczy tylko zaślepić przewody olejowe do smarowania turbiny, czy może będzie trzeba zmienić jeszcze coś typu zapłon, program w komputerze(na tym nie...
Turbina ma kilkadziesiąt tys.obr./min. przed zgaszeniem silnika należy chwilę odczekać aż turbina stanie i dopiero wyłączyć silnik.Turbina ma smarowanie olejem silnikowym przy wyłączeniu natychmiast kręci się jeszcze długo bez smarowania,szybciej przez to ulega uszkodzeniu.
Tak wężyk smarowania turbiny jest od spodu przykrecony na 2 szóstki, śrubki to lepiej z kanału.
Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma u VW, wcale nie musiał być źle eksploatowany.
druga pod spodem mokra na wylociedo intercoolera. Po wybuchu silnika. Nie jestem rzeczoznawcą więc moja odpowiedz nie jest wiążąca ale nie jest to możliwe by olej jak piszesz " wylał się do intercoolera" układ smarowani silnika i układ zasilania powietrzem to dwa odrębne układy jednakże bardzo blisko są obok siebie chodzi mi o jej smarowanie bo w przypadku...
Do smarowania można używać zwykłego smaru do łożysk, ale są to łożyska kryte z zapasem smaru, którego wystarczy do końca "żywota" łożysk. Turbinę odkręca się jedną nakrętką na końcu wirnika silnika - sama schodzi. Trzeba tylko pamiętać o kolejności ułożenia elementów. Proponuję jednak wymienić łożyska na nowe /to niewielki koszt/ i wyczyścić komutator...
Takie same jak każdy inny element smarowany olejem pod ciśnieniem.
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
coś z turbinką, do 2tyś za mała siła spalin i jej nie ciągnie, smarowanie turbiny może za słabe
oj koleg z tego co tu piszesz to padła turbina nie wiadomo tylko co się stało z silnikiem . jeśli piszesz ze z tyłu samochodu pojawił się kłąb niebieskiego dymu to znaczy ze olej poszedł na tłoki i dostał silnik smozaplonu i dlateg nie chciał zgasnąć . ile ma ciśnienia na tłokach ? Dodano po 8 turbine odłącz i spr . tylko nie odłaczaj przewodów od smarowania...
zawór EGR był wyciągany sprawdzany i pozostawiony odłączony, przy klapie nie było nic robione a chodzi o silnik 100km bez przepustnicy i dławika przy egr, jedyne co było robione to jak już pisałem, czy nieszczelność na rurce od smarowania turbiny zanim zostało to naprawione mogło się przyczynić do padnięcia turbiny. bo przed wizyta w warsztacie był...
Najnormalniej zarżnąłeś turbinę. Ciśnienie oleju nie zaczęło smarować a silnik dostał buta. Przyznaję rację koledze sunrise 84 - nie znam się. Proszę autora o podanie przyczyny po naprawie.
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Turbina strasznie świszcze i bardzo dymi, bardzo jest gorąca jakby nie miała smarowania... Ty to przekładałeś czy mechanik?
Co do nakrętki ,to za mało .Żeby ją odkręcić ,to trzeba unieruchomić wirnik ,z drugiej strony. Jest to możliwe?Bo za turbinę nie radzę niczym trzymać ,bo się zegnie (skrzywi) i będzie "biła" A łożysk się nie smaruje ,tylko wymienia.
Diesel od Toyoty - najlepszy to 1.4 D4D który w tej Corolli występował. W Citroenie każde HDI które byly w C4 są dobre. A wiadomo, podstawa to zależy dużo od tego jak był eksploatowany. Np. sitko w smarowaniu turbiny w 1.6 HDi
Witam, posiadam Audi A4 B7 1.8T BFB. Diagnoza: Zatarte wałki rozrządu zaczęły oddawać opiłki do układu smarowania olejem czego efektem jest turbina nadająca się do regeneracji oraz całkowita regeneracja głowicy. Szukam wałków do tego silnika bo dosyć ciężko je znaleźć. Nie chcę pakować się w używane dlatego proszę o pomoc gdzie takie wałki mogę dostać?
witam,nigdy nie jest za duzo nauki, ale bidon ujal to najlepiej, ja bym dodal ,ze samochod zawsze trzeba traktowac z 'czuciem', a on bedzie o tym pamietal.jezeli chodzi o auta nowe /jezdzace na syntetyku/ to mniejszy klopot gdyz olej ma lepsze wlasnosci smarne szczegolnie w niskich temp. /mam na mysli smarowanie turbiny/, zasada jest taka;/jak juz to...
Wczoraj poświęciłem sie i postanowiłem sam wymienić turbine jeszcze raz. ... Dodam jeszcze, że w czasie kiedy on sie wkreca na obroty i chwile tak chodzi pojawia sie pod samochodem plama oleju. Olej wycieka z okolic koleltora. Rurki olejowe do smarowania turbiny prawidłowo zamontowałeś?
jak na moje z tego co piszesz to przez pompę vacum do silnika dostawał się ropa rozrzedzając olej, potem przez to padła turbina (brak smarowania, uszczelniacze zaczęły przepuszczać ropo-olej) i rozbiegało silnik. Motor jest pewnie zatarty na amen i stoi na dębowo. Vacum pompę montowałeś nową? Dodano po 5 Kolego uszczelka pod głowicą. Zlej olej to się...
Coś kiepsko z tą lokalizacją wycieku. Ja tam widzę rurkę olejową od smarowania turbiny. Daruj sobie kleje bo będziesz go tylko potem zeskrobywać, albo za to dopłacisz do naprawy.
1.6 HDi i problem ze smarowaniem turbiny - trzeba wywalić sitko na przewodzie olejowym, - to jest główny powód zacierania się turbin w tym silniku. Ja mam 2.0 HDi to jak nigdy nie narzekałem na układ paliwowy, tak pojawiły się opiłki w paliwie - koszt naprawy - wyniósł mnie do 2 tys zł. A przebiegu sporego auto nie ma. Dobra benzyna tańsza w naprawie...
Jeśli wirnik trze o obudowę to turbo tylko i wyłącznie do wymiany. W grę nie wchodzi żadna regeneracja. Ale zanim założysz nowe turbo to pasowałoby ustalić dlaczego stare turbo wyzionęło ducha tj. sprawdzić szczelność dolotu, sprawdzić smarowanie turbiny olejem, sprawdzić odpływ oleju do miski itp, itd.
Mogło dojść do zapieczenia pierścieni na tym tłoku z którym miałeś problem, jeszcze możliwe jest że uszczelnienia na turbinie nie trzymają i dochodzi do zasysania oleju z smarowania turbiny z powietrzem do komory spalania.
Witam posiadam Mana 10163 mam taki problem że zepsuła się w nim turbina jak się okazało nie ma smarowania ciśnienie oleju wynosi 6 Mpa popuszczając przewód smarowania spręzarki jest ciśnienie oleju na zegarze na filtrze tez jest prawidłowe ciśnienie odkręcając przewód olejowy od sprężarki olej nie płynie wogóle. I dlatego nasuwa się pytanie co zablokowało...
Na gazie ma mniej, bo gaz jest do regulacji i trzyma obroty około 650. Ale ona się zapala zazwyczaj około 1800 obr/min Dodano po 2 A może coś jest nie tak z turbina i jej smarowanie zawodzi? Lecz wg mnie ciągnie dobrze i nic nie słychać niepokojącego. W poniedziałek pojadę i pomierze jeszcze raz na dokładnym manometrze, wg mechanika coś nie tak, może...
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
Witam Ja bym jednak EGR-u nie wykluczał bez sprawdzenia bo wskazują na to kody błędów. Więc moim zdaniem dobrze było by sprawdzić. EGR mógł np. się zapchać przez częstą jazdę po mieście i na krótkich odcinkach. Rurkę wymieniłem tylko jako dodatkową uwagę raczej nie ma związku z tym problemem. Jak się zatka i smarowanie będzie nie wystarczające padnie...
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
Powodów może być wiele. Gaz w tdi nie jest sterowany linką tylko jest potencjometr, który mierzy położenie pedału gazu. Może być potencjometr uszkodzony (swoją drogą do golfa 3 tdi z tego powodu prosto się dokłada tempomat ;)) Jednak główna przyczyną jest pewnie nieszczelność w układzie dolotowym. Jak Kolega wyżej pisał jest bardzo prawdopodobne, że...
Tak szarpie tylko w momencie odpalania, później jest dobrze. Silnik ma jednak takie delikatne drgawki nie zawsze wyczuwalne . Gość, który sprzedał mi to auto twierdził, że w tym modelu nie ma koła dwumasowego i filtra cząstek stałych . Jak sprawdzić to koło dwumasowe? Dziś wypiąłem wtyczkę od czujnika temperatury, na rozgrzanym silniku odpalałem bez...
Ciśnienie oleju na wolnych jest ok?Na smarowanie turbiny też idzie trochę oleju nie przewidziane na te pompę.Ważne by przy każdej wymianie oleju wymienić oring ten mały na końcu śruby,bo ciśnienie leci na łeb.
smarować turbina przewód wymiana turbina turbina uszczelka smarować
watomierz bateria silniczek krokowy civic zaciskać linek
junkers celsius autobus bezpiecznik
Gorenje zmywarka błąd E3 – brak grzania, diagnostyka grzałki, NTC, przekaźnik Melex – nie działa jazda do przodu, tylko do tyłu: naprawa F-N-R, styczniki, Curtis, Sevcon