Sprawdź w eperze jak wygląda instalacja i będziesz wiedział czego brakuje. Pozdrawiam
Twoja turbina już osiągnęła kres żywota swego amen. Zapewne wycieka z niej olej mający smarować turbinę i dostaje się do kolektora wydechowego, jak i również ssącego (bo taki teraz on jest skoro turbina nie działa) Iskry z wydechu to efekt płonącego oleju w wydechu. Moc spada bo z powietrzem dostaje się do cylindrów olej.
- pierścienie - panewki - luzy na smarowaniu turbiny - uszkodzenia odmy Zapomniałeś dodać - uszczelniacze zaworowe. Zmieniłbym je w pierwszej kolejności.
Kolego o niku novile nit tu nie krytykuje pomysłu czy wykonania ale zastosowane materiały to jakby zbudować czołg z tektury i jechać nim postrzelać, I tu kolego "trzygwiazdy0" się zej...ście mylisz. Turbina jest mechaniczne zaprojektowana, bo pochodzi z auta osobowego i ma jaką tam wydajność. Samo sprzęgło jest w pile, zaś mechaniczna jego strona jest...
Wszyscy macie trochę racji , ale wina tutaj leży w nieszczelności wtryskiwaczy. Przez to padają odma i turbo.Część wtryskiwacza pomiędzy uszczelką gumową a uszczelką miedzianą znajduje się pod pokrywą zaworów. Gdy wydmucha uszczelkę miedzianą gazy spalinowe dostają się pod pokrywę zaworów, wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowego, odma rzyga olejem i niszczy...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
Czy wymiana przewodu smarowania turbiny w Peugeot Partner 1,6HDi MK1 polift, , 90KM (9HX (DV6ATED4)) wymaga demontażu katalizatora aby dojść do śruby w bloku silnika czy może wystarczy odkręcenie turbiny ? Czy ktoś poratuje ściągawką z procedurą serwisową ? Z góry dziękuję :) Pozdrawiam Krzysztof
Wie ktoś może gdzie podłączyć smarowanie turbiny w silniku mercedesa w124 200d chciałbym zostawić go w oryginale, ale 75km to trochę mało i wyciągnąć planuje z niego troszeczkę więcej wtryski od 2.7. Turbo od sprintera i tp, ale jak się wgryźć w olejenie, żeby podłączyć ta spreżarkę, bo nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na to pytanie??
Nooo, ssanie to jest przecież "negatywny nadmuch", prawda? Z jednej strony ssie, a z drugiej tłoczy. A ssaki mają tylko ssanie, bez tłoczenia (ew. ssanie i tłoczenie nie występują w tym samym czasie). Na tym polega różnica między turbiną, a ssakiem, jak się wie, to łatwo odróżnić! To, że turbina ma wirnik - nic dziwnego, bo przecież turbina pracuje...
A ja się zastanawiałem skąd czasami po zgaszeniu silnika słychać delikatny odgłos, jakby turbina się zatrzymywała. Zaraz jadę na ryby, to sobie popatrzę na to kółko i mam pytanie jeśli jest to takie drogie może warto zdemontować i na smarować to ustrojstwo? Pozdrawiam i dzięki.
No teraz to bardzo prawdopodobne ze turbina puszcza olej. A jak wirnik turbiny? Siedzi sztywno czy ma luzy? Łopatki całe? Ja stosuję taki sposób na sprawdzenie szczelności turbiny. Stary osuszacz do klimtyzacji nadaje się do tego idealnie, napelniam olejem, podłączam jedna stronę do sprężarki, druga pod smarowanie turbiny a na wylot turbiny tzn spływ...
Brawo.... A kolega nie pomyślał że przez tą odmę raz powietrze jest wypychane a raz zaciągane... Jak ci zasa syf do silnika to sobie zrobisz remont taniutko radze poszukać takiego wynalazku jak oil tank czy jakoś tak na allegro jest to taki zbiorniczek z filtrem żeby olej w nim się zbierał z odmy a potem się go spuszcza... Jak tak zrobisz to będzie...
witam. kolego nie do kazdego silnika mozna zalozyc turbine. po 2 turbina ma zasilenie i powrot oleju.
W szopie regenerowana? Kanał smarowania turbiny ok? Sitko może na wlocie jest zabite. Sprawdzone czy jest cisnienie i przepływ na tym przewodzie. 3 turbiny zajechać to .....
Tam nie ma żadnego oringa. Wyciek masz z zasilania czy ze spływu oleju z turbiny? Niewprowadzaj goscia w bład.Tak jest tam oring na jednym i drugim koncu rurki ktora zasila olejem turbine. Zdecydowanie bo niedawno robilem turbine klientowi w takim samochodzie. Nawet zabojad 2005 rok ma od strony silnika tez oringa bo przerabialem temat jak sie tam...
Bez względu na stan oleju powinien odpalić. Może być inna sytuacja, np. że powstał tak duży wyciek oleju na zewnętrznych przewodach olejowych (np. smarowanie turbiny), że napinacz łańcucha nie dostał oleju i przeskoczył łańcuch rozrządu. Dlatego nie pali. I sto innych przyczyn...
Nie jestem pewien ale czy w przewodzie smarującym turbinę jest jakiś filtr oleju . Być może jest on przytkany i masz słabe smarowanie .
Turbina to nie wszystko, a gdzie smarowanie, chłodnica oleju, poza tym układ korbowo-tłokowy musi to wytrzymać
Już od dawna!!! Nie byłbym sobą, gdybym jeszcze nie podłubał. Zalecam wymianę odmy w OM642 na po zmianową. Taki przemilczany element, a bardzo ważny w ch*j. Nie będę się rozpisywał na co ma wpływ, ale powiem tylko tyle, że jak odma jest uszkodzona, to smarowania turbiny nie będzie. To podaję jako zagadkę, dlaczego? Pozdrawiam.
A jak wygląda smarowanie turbiny zabudowanej w kluczu? Zabudowywałem te urządzenia w serwisie Skody. Najpierw sprężone powietrze szło przez odwadniacz a następnie powietrze szło przez naolejacz, który podawał ustaloną niewielką dawkę oleju który wraz z powietrzem smarował turbinę klucza.
Turbina nie zaciąga oleju !!! Pompa oleju jest odpowiedzialna za dostarczenie oleju do turbosprężarki w celu smarowania tylko i wyłącznie.
Przyczyny mogą być dwie pierwsza czy zostały wymienione oringi na pompowtryskach lub druga pompa tandemowa tj. pompa vacu i pompa paliwa w jednym to jest jedna z najczęstszych przyczyn przedostawania się paliwa do oleju w silnikach tdi na pompowtrysku. Na allegro są dostępne zestawy naprawcze tej pompy. tak wygląda pompa : http://moto.allegro.pl/vw-t5-2-5-tdi-174...
Jest 2 możliwości- źle zrobione turbo albo dołożenie obrotów silnikowi zaraz po odpaleniu. Zanim silnik zrobił ciśnienie oleju i smarowanie turbiny dostał max obr. Turbo chodziło na sucho. Ta druga sprawa jest bardziej prawdopodobna.
Sitko na przewodzie smarowania turbiny zmienione?
To jest ten cienki metalowy przewód który idzie od góry turbiny do bloku To jest rurka smarowania czy taka rurka która idzie od spodu turbiny z takimi charmonijkowymi gięciami?? To jest spływ
Sprawdź rurkę od smarowania turbiny , jest tak dziwnie łączona zaciskana ale nie na sztywno , u mnie ciekło z tego łączenia w dodatku ścieżka oleju od strony silnika nie było z wierzchu widać.
Jak chcesz wyjąć ten EGR to od razu zakup nową uszczelkę rury od smarowania turbiny, bo będziesz musiał ją odkręcać.
Turbina według wielu fachowców jest OK . Wtryskiwacze pół roku temu były kupione nowe i zaprogramowane . Co do poziomu oleju to miałem ostatnio jego wyciek przez rurke do smarowania turbiny którą też kupiłem własnie nową . A czy Przepływomierz ma jakieś znaczenie do tego że auto dymi ???
Owik, masz plusa za avatar, jest świetny (ale podobnie jak mój raczej chyba nie wzbudza zaufania :D). Co do wartości boków pomiarowych to owszem, są one dostępne dla tego typu silnika bez żadnych punktów a silnik AUY to bliźniak silnika AJM, więc te wartości są sobie równe. Obecnie znowu zawitały do nas ujemne temperatury więc na pierwszy ogień powinno...
Chłodnica oleju jest po to aby w początkowej fazie rozgrzewać olej idący na smarowanie turbiny a po nagrzaniu silnika obniżać ją. Można tak jeździć ale nie na dłuższą metę bo smarowanie turbiny będzie kiepskie i może szlag ją trafić.Radziłbym wymienić chłodnice jak najszybciej.
Witam koledzy mam pytanie odnośnie silnika 2.2 diesel znanych z forda transita i z dostawczych citroenów i peugeotów , chodzi mi konkretnie jaka powinna być wartość ciśnienia na przewodzie smarowania turbiny
Olej stihl ma temp zaplonu ponad 200st.C co go zupelni dyskwalifikuje bo bedzie sie dopalal na turbinie.
W przewodzie smarującym turbinę jest sitko, które się zapycha trzeba je wywalić .
Tak wężyk smarowania turbiny jest od spodu przykrecony na 2 szóstki, śrubki to lepiej z kanału.
o tym pomyślałem obligatoryjnie. Naczytałem się czym pachnie za dużo przedmuchów pod deklem. Wg informacji poprzedniego właściciela wymieniono 2 tyg. temu rurkę od smarowania turbiny. Dodane 12.08. Dzisiaj była wymiana oleju. Przy okazji na słuch ustaliliśmy że najprawdopodobniej terkocze jedna z klap (przepustnic) które wybierają powietrze chłodzone/...
Tak jak w temacie. Padła mi turbina i nie chce aby padła nastepna... ...auto przez ten czas tez nie zuzywało oleju... Jak nie brał oleju to nie smarował turbiny, tak by powiedział mój mechanik. Sprawdź rurki doprowadzające olej do turbo.
Problem jest tego typu ze turbina wciagneła olej Nie wciągnęła tylko wpompowała olej którym jest smarowana do silnika.Po wymianie silnika,lub naprawie(zależy co poszło) obowiązkowo turbina do wymiany -regeneracji i cały układ dolotowy do czyszczenia
Układ smarowania turbiny puszcza olej do komory spalania. Norma u VW, wcale nie musiał być źle eksploatowany.
Jeżeli chcesz miec turbo w wsk 125 musisz: 1.Chłodzenie cieczą zrobic 2.Zrobic smarowanie turbiny 3.Zamontowac intrcooler PS: Z czego ta turbina?
Te dwa dodatkowe, to smarowanie czyli musisz wejście jedno podpiąć pod magistralnie olejową a drugi wyjście oleju podłączona do skrzyni korbowodowej. Podłączenie tak jak turbiny.
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Byłem z tym problemem w ASO powiedzieli, że to smarowanie turbiny "nie ma się czym martwić tak się dzieje na zimnym silniku przy pierwszym uruchomieniu, olej dojdzie gwizd ustępuje" :idea:
Nie jestem pewien ale chyba masz za niskie napięcie na cewce zapłonowej.Ale u mnie gdy miałem zamoczony (przypadkiem) czujnik smarowania turbiny i czujnik od dolotu z intercoolera w vw vento 1.9 TDI silnik wchodził na obroty jakie tylko chciał bo miałem pompę sterowaną elektronicznie
Okazało się z EGR dmucha :) przez nieszczelną uszczelkę. Ponoć można sprawdzić smarowanie turbiny poprzez podstawienie pojemnika na wylocie oleju od spodu i dla każdej turbiny na 60 sek dana ilość ml
coś z turbinką, do 2tyś za mała siła spalin i jej nie ciągnie, smarowanie turbiny może za słabe
Siema, T5 1.9 TDI, pierwsza turbina wymieniona przez kogoś z powodu niby jej niesprawności na ponoć regenerowaną, po 300 km urwało oś. Wymieniłem na używkę, po 3 miesiącach urwało oś. Ciśnienie oleju na wejściu turbiny ok. 1,2 bara, zresztą, po urwaniu wirnika wpompowuje olej do tłumika więc raczej smarowanie jest.
zawór EGR był wyciągany sprawdzany i pozostawiony odłączony, przy klapie nie było nic robione a chodzi o silnik 100km bez przepustnicy i dławika przy egr, jedyne co było robione to jak już pisałem, czy nieszczelność na rurce od smarowania turbiny zanim zostało to naprawione mogło się przyczynić do padnięcia turbiny. bo przed wizyta w warsztacie był...
Podziękowanie dla seweryn7701. Ciągnik złożony ale mam jeszcze jedno pytanie bo montuję do niego turbinę i gdzie było by najlepiej zrobić powrót oleju smarowania turbiny, gdzie się wpiąć w filtr oleju. Która rurka?
Niedrożne przewody zasilające turbo w olej, dość powszechny problem w tych motorach. Silnik był płukany myty wał po pierwszym szlifie. Turbina 4 miesiące.. Dostałem fakturę zakupu.. Sitko z przewodu doprowadzenia smarowania turbiny wyrzucone. Olej po 2 tys km wymieniony. Powrót oleju z turbo (przewód) wymieniony.
Umyj silnik w rejonie wycieku np zmywaczem do hamulców. Uruchom silnik zobacz skąd zaczyna cieknąć. Możesz zrobić zdjęcie i zamieścić na forum. Potencjalne źródła to pompa podciśnienia, smarowanie turbiny , powrót oleju z turbiny. Nieszczelny przewód powietrzny turbiny.
smarować turbina przewód wymiana turbina turbina uszczelka smarować
trafo 16mm2 uruchomi laptop matryca lenovo czujnik bimetalowy
charakterystyka diody charakterystyka diody
Beretta Kompakt Green – za niskie obroty wentylatora podczas zapłonu, błąd kotła gazowego Beko WML61023N – filtr przeciwzakłóceniowy a kondensator rozruchowy silnika szczotkowego