Jaki czas wtrysku?
Zrobię zrzuty z testera i pokażę. Zastanawiam się, czy nie jest dmuchnięta uszczelka pod głowicą pomiędzy 2 i 3 .
Przy pracy na gazie zawsze będzie błąd wtryskiwacza benzyny bo jest odcięty i komputer silnika testując nie "widzi" go i zgłasza błąd. Przy pracy na benzynie błąd przechodzi ze statusu obecny w status błąd zapisany .Tak samo sonda lambda - komputer silnika dostaje podstawiony sygnał z emulatora lub częściej obwód otwarty sondy lub zwarty do masy i zgłasza...
Czy to oznacza, iż uszkodzony jest sterownik IAW16FM.EC? Nie można tego wykluczyć, aczkolwiek warto byłoby sprawdzić ciśnienie paliwa i wydajność pompy paliwa oraz ciągłość wiązki między ECU a wtryskiwaczem. Błąd sondy lambda jest następstwem niewłaściwego dawkowania paliwa przez układ wtryskowy.
Używałeś IAW ECU Scan czy IAW Scan 2? Centralka CODE to immobiliser i to w zasadzie nie jest błąd lecz status - immobilizer nie jest aktywny. Dziwne tylko, że błąd zniknął/nie powrócił. Jeśli wentylator załącza się przy 68°C to albo wybrałeś zły sterownik albo ten parametr jest inaczej interpretowany niż w SC albo masz uszkodzony lub niewłaściwy czujnik...
Zawory były regulowane dwa lata temu w ASO (przejechane około 10k km od tego czasu), korek oleju kwadratowy. Dodatkowy objaw być może mający związek z tym faktem to zdarzające się samoistne gaśnięcie silnika po nagrzaniu, gdy jest zostawiony na luzie. Sprawdzę jeszcze w Multiecuscan czasy ładowania i wskazania sond lambda.
a dużo to znaczy ile pali? on mniej jak ok 7l na trasie i 9 w mieście nie spali, no chyba że się jeździ jak dziadek termostat w 90% sejów jest zepsuty, jak sprawdzić masz wyżej napisane, jak będziesz kupować to najlepiej Wahler, bo calorstar/wernet to gówno komp pasuje z Cieniasa 900 i z Uno 900 - one są bez immo, więc możesz taki kupić i wypinasz swój...
Nad sterownikiem silnika znajduje się czerwony przekaźnik który zasila plusem pompę paliwa oraz cewki zapłonowe, wtryskiwacz, zawór evap i podgrzewacz sondy lambda. Jeśli jest uszkodzony to sterownik zgłosi błąd cewek wtryskiwacza i evap-u. Zobacz czy po wyjęciu przekaźnika z gniazda i zwarciu grubym drutem większych wejść w gnieździe pompa wystartuje....
Różne patenty stosują gaziarze, nie masz założonego jakiegoś resetera błędów? Co to za instalacja LPG - mikser czy wtrysk? Próbowałeś jeździć wyłącznie na benzynie przez jakiś czas (bez przełączania na gaz)? Jaki to rocznik, po 2003 (z dwoma sondami lambda/EURO-03?). Objawy przypominają typową usterkę ECU w tym modelu, ale wtedy byłby zapamiętany błąd...
Witam Mam ostatnio problem z moim Seicento ponieważ niedawno za 18 litrów gazu zrobiłem 200 km co daje 9 litrów na 100 km. Według mnie jest to za dużo, co może być przyczyną, byłem u gazownika ustawiał coś i było ok Pewnie instalacja rozregulowuje się.Nie tankowałeś na innej stacji (błąd dystrybutora, gorsza jakość paliwa itp) Czy może być winna sonda...
Witam! Jestem posiadaczem Fiata Seicento 1.1 MPI Z 2004r. Wyskoczyła kontrolka check engine (świeci się cały czas), silnik pracuje bardzo nierówno na biegu jałowym (czuć szarpania), przy mocniejszym depnięciu w pedał przyspieszenia można wyczuć smród zgniłych jaj, jest też mniej żwawy i wykazuje nieco większe spalanie niż normalnie, na zimnym silniku...
A błędy w pamęci ECU są zapisywane chronologicznie, od kolejności wystąpienia? Dodano po 39 Bo wskazywałoby na to, że ostanim błędem, który wystąpił był błąd czujnika położenia wału. Dodano po 7 Mam lpg 2 generacji, brc lambda blitz (sterownik lpg), po przegazówce przełącza się na gaz. Do gazu jest osobna sonda lambda. Przy gazie wtryskiwacz benzyny...
W międzyczasie podmieniłem parę rzeczy (już się nauczyłem, żeby nie wymieniać części bez diagnozy :) ): -przepustnicę (tj. całe urządzenie z wtryskiem, regulatorem ciśnienia itd.) -komputer, -czujnik temp. wody Mocno dokręciłem zawór na butli i odłączyłem elektrozawór, żeby wyeliminować ewentualne puszczanie lpg,. W końcu podłączyłem się do komputera....
P0170 wg mnie jest związany z sondą lambda regulacyjną (przed katalizatorem)
Masz attuator na wężu i mikser w dolocie - instalacja II generacji, na pewno nie fabryczna, jak już to salonowa/czyli dołożona przez dealera. Instalacja IV generacji to wtrysk fazy LOTNEJ, niewiele droższa, a o wiele lepiej nadająca się do tego silnika. Co do interfejsów diagnostycznych - kombinować coś samemu czy lepiej podjechać do kogoś? Nie bardzo...
Podepnij pod FES-a i prześledź temperaturę silnika jaką pokazuje na ekranie czy nie odbiega w znaczący sposób od tej jaka powinna być. Co do spalania możesz skontrolować działanie termostatu czy duży obieg jest zamknięty na zimnym silniku. To powinieneś wiedzieć jak zrobić (chłodnica do ponad 80 stopni powinna być zimna w całości). Nie masz wskaźnika...
Witam. Mam problem z seicento 900 2001r. samochód zaczął nierówno chodzić na wszystkie gary, Świece są okopcone bardzo dużo pali dodam że jeździ tylko na benzynie, kopci na czarno przy rozpędzaniu się szarpie wolno wchodzi na obroty, ciągle pali się kontrolka wtrysku Wymieniłem świece na nowe kable wn filter oleju i olej czujnik podciśnienia sonda lambda...
Przejechałem się dziś z miernikiem podpiętym do gniazdka zapalniczki i napięcie wydaje się w porządku. Mam pomiędzy 13,7 a 14 V w całym zakresie obrotów, niezależnie od włączonych świateł i dmuchawy. Alternator był wymieniany dwa lata temu na regenerowany, kupiony z pewnego źródła, więc raczej jest jeszcze dobry. Niemniej problem udało mi się chwilowo...
Obstawiałbym połączenia wykonane przez instalatorów LPG - do sondy lambda, lub wtryskiwaczy, ewentualnie awarię emulatora, lambda, etc. Z reguły najpierw szuka się wad w miejscach, gdzie była dokonana ingerencja w instalację. Trudno powiedzieć bez diagnostyki. W tym układzie, jeżeli błąd wystąpił co najmniej trzy razy (przy ciągłym błędzie każde zdjęcie...
Witam. Mam pytanie inne niż wszystkie.. Co zrobić aby zapisać jakiś błąd w sterowniku SPI seicento IAW 16F? Musze przetestować urządzenie diagnostyczne i nie wiem jak wywołać jakiś pewny błąd. Odłączałem czujnik położenia wału i 3 razy próbowałem włączyć (oczywiście silnik nie ruszył) a kontrolka dalej nie świeci. Włączałem też silnik na kilka sekund...
A więc tak- szarpie tylko na benzynie -tzn,że nie układ zapłonowy po rozgrzaniu,-błąd zasilania paliwem regulowany od sondy tylko przy niskich obrotach-więc prawdopodobnie zbyt bogata mieszanka Sugestia-odepnij wtyczke od sondy lambda i spróbuj przejechać się kawałek Jezeli nie pomoże-zrób to samo z wtyczką od TPSu. Komputer ma złe odczyty któregoś...
Styk 87 czerwonego przekaźnika zasila plusem pompę paliwa, wtrysk, cewki. , oraz elektrozawór pochłaniacza oparów paliwa i podgrzewacz sondy lambda (przez bezpiecznik 10A przy czerwonym, przekaźniku.Nie ma innych dodatkowych wiązek w tej instalacji co opisałem. Jak podałem wcześniej u mnie w czarnym przekaźniku pod pinem 86 jest plus stały ciągnięty...
Przez weekend udało mi się sprawę ogarnąć. Podpięty do kompa wywalał błąd sondy lambda, wymieniłem ją, ale falowanie nie ustało... okazało się że zamiennik krokowego z allegro to chłam i nie ogarnia poleceń od ecu, więc wsadziłem z powrotem stary oryginalny silniczek i okazało się że jest malinowo. Żadnych błędów na kompie trzyma ładnie obroty w okolicy...
Wydaje mi się, ze czujnik temperatury jest w porządku, sugeruje się załączaniem wentylatora chłodnicy. Dziś wymieniłem jeszcze świece, nigdy od nowości nie były zmieniane. Co do parametrów pod komputerem, to były dwa błędy: -nieprawidlowe napięcie zasilania -błąd czujnika podciśnienia (czy jakoś tak podobnie brzmiało) tylko, że ten czujnik już wymieniłem....
Masz jakieś błędy czy prowadzisz doświadczenia..
Zdecyduj się czy dolewasz 4,5 litra na 10 tysięcy, czy litr na 10 tysięcy. W tym pierwszym przypadku katalizator będzie miał już dość, ale z drugiej strony przy aż 300 tysięcy km i jeszcze jeżdżąc na LPG to bardzo niewielkie zużycie jak na ten silnik (450ml na tysiąc). A jeśli litr na 10 tysięcy (100ml na tysiąc) to tylko pogratulować stanu motoru,...
sonda lambda Jak kolega napisał to ze błędów żadnych nie ma to nie znaczy ze wszystko działa prawidłowo. Odepnij sondę zobacz jak się zachowuje.
http://obrazki.elektroda.pl/3558627100_1... http://obrazki.elektroda.pl/8065909100_1... http://obrazki.elektroda.pl/6345947600_1... Zapomniałem przyciąć obrazki w paincie. Ale po powiększeniu widać dobrze. Kupiłem kabel i oto co pokazuje program. Obrazek 3 zrobiłem zrzut już na wyłączonym silniku. Zauważyłem...
W ten sposób możemy gadać i gadać. Czujnik może być dobry a komputer widzieć -40°C ponieważ kabelek będzie dziabnięty. Weź jedź na porządną diagnostykę, raz miałem SC z zapchaną rurką idącą do MAP, auto kopciło lepiej niż rozjechany stary diesel. Gdyby było zwarcie do masy, wtedy by zapaliła się kontrolka na stałe ta od awarii wtrysku.Rezystancja byłaby...
Kolego kwok - daruj sobie złośliwości, chcę pomóc. Nie masz monopolu na wiedzę w tym zakresie. Ja niedawno miałem problem z Seicento VAN'em MPI - po rozgrzaniu silnika silnik szarpał, tracił moc, dusił się, generalnie było BARDZO ŹLE i trzy warsztaty po wszelkich możliwych diagnozach i dowolnych bzdurach poddały się. Sprawa zaczęła się właśnie od delikatnego...
Połączyłem się z komputerem. Mam pytanie odnośnie programu iaw scan 2 , w zakładce błędy one pojawiają się same jeśli jakieś są ? czy trzeba klinąć gdzieś aby przeprowadzić skan ? Sonda lambda wskazuje wartość 1, na wykresie również jeden i linia pozioma nic się nie zmienia, jaka wartość sondy powinna być ? Samochód nadal dużo pali w granicach 10l/100km
Witam. Przed diagnostyką komputerem sprawdź, czy w instalacji Tartarini - jeżeli to była "oryginalna fabryczna" instalacja zakładana przez FIAT - występuje emulator sondy lambda AEB-426 (podłączony pod 1 sondę lambda i gniazdo OBDII). W moim Seicento 1,1MPI (2005 r.) głównym zadaniem tego emulatora było kasowanie błędów sterownika silnika, żeby nie...
Ogólnie to wszystko google powie, ale jeśli już chcesz wiedzieć to w epromie masz mapy sterowania zapłonem, czasem wtrysku paliwa w funkcji obrotów/obciążenia/sygnału z czujnika temperatury/sondy lambda itd... Jeśli chodzi o motorole HC11F1 jak dobrze pamiętam, sterownik zapisuje błędy, zakodowany jest kod immobilizera oraz informacje adaptacyjne
Witam. Prawie 30l/100km benzyny "spalało" mi swego czasu Seicento 1,1MPI (40kW) :) Brak mocy, czarny dym z rury wydechowej itp - a najciekawsze to, że brak błędów w ECU. Przyczyną była uszkodzona I sonda lambda, ale na LPG chodził prawidłowo, zużycie gazu ok 9l/100km. Sprawdź działanie emulatora wtrysków i czy jest on prawidłowo zainstalowany - może...
Witam. Wymienisz sam w garażu tylko musisz dysponować kluczem dynamometrycznym. Mogą wystąpić problemy z odkręceniem kolektora wydechowego od głowicy (słaby dostęp do śrub mocujących). Głowica przed założeniem nowej uszczelki do planowania (ew. do regulacji zawory - płytkami). Jeżeli posiadasz oryginalną instalację LPG montowaną przez FIAT (ze sterownikiem...
Heh, właśnie to jest też sprawa do wyjaśnienia. Jak tylko zrobię test - opiszę. Zastanawia mnie jednak jeszcze jeden problem - typ miksera gazowego, długości rur gazowych i wpływ tego na pracę czujnika podciśnienia. Czy może się okazać że tu występuje jakaś zależność ? ps. Przy pierwszym podłączeniu Euroscana miałem 3 błedy: lamba, wtryskiwacz i tps...
sonda lambda seicento błąd sonda lambda sonda lambda napięcia seicento
ustawienie poziomu paliwa mitsumi m35sp schemat wycieraczki szyby tylnej
praca równoległa transformatorów philips senseo
Marantz PM8000 – przekaźnik stand-by klika po włączeniu, TA7317P, zasilacz, DC na wyjściu Fiat Ducato nie gaśnie po wyjęciu kluczyka – stacyjka, przekaźnik, elektrozawór STOP