zielony-szary żółty-czarny niebieski-biały biały(szary)-biały
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
Zestawienie połączeń wg koloru przewodów: czarny - niebieski - fioletowy - fioletowy - biały - sygnał biały - czarny - brązowy - czerwony - czarny - grzałka biały - czarny - brązowy - czarny - czarny - grzałka szary - biały - kremowy - kremowy - zielony - masa Pozdrawiam. :D
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) 2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) 3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) 4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)
Panowie sonda jest ta co była lecz stopiła sie wtyczka od wydechu i moje zapiski zagineły :( sonda 4 przewodówka Biały Biały Szary Czarny
Białe przewody to grzanie zasilanie 12V czyli jeden biały musi być przyłączony do masy drugi do plusa bo jak to niby miałoby działać . Mierząc sonde odłączoną od sterownika to pomiędzy białymi jest mały opór kilkanaście ohm, pomiedzy białymi a czarnym czy szarym nie powinnien omomierz nic pokazać ( przerwa). Zapal samochód, daj mu popracować parę minut...
1. Biały - > brązowy 2. Biały - > zielony 3. Szary - > czerwono - biały 4. Czarny - > czarno - brązowy To jest prawidłowa kolejność. Szary i czarny to podgrzewanie, natomiast dwa białe to sygnał.
Ok ale mowia w dwoch sklepach ze ta ENGITECH ENT600024 jest zamiennikiem i bedzie ok tylko ze te kable sa innego koloru niz ja mam.ja mam czarny szary żółty biały a w tej nowej jest biały biały szary czarny
Sonda dwustanowa "zwykła" ma przeważnie cztery kabelki, np. dwa białe czarny i szary. Te sondy tak kosztują około 3 stówy. Szerokopasmowe mają więcej kabelków np. 6 i są dużo droższe.
sondy boscha 5V mają cztery różnokolorowe przewody: żółty, czerwony, biały i czarny tego ostatniego nie jestem pewien, a sondy 1V dwa białe, szary i czarny to już na 100%, może być też że masz sondę trzyprzewodową to wtedy napewno jest 1V o ile mi wiadomo 5V nie występuje na 3 kablach
Powiększ sobie ten obrazek - to jest schemat do silnika ABU T4 - wtyczka, G39 - sonda Na pin T4/1 przychodzą przewody: od strony inst. biało-czerwony a od strony sondy biały Na pin T4/2 przychodzą przewody: od strony inst. brązowo czarny a od strony sondy biały Na pin T4/3 przychodzą przewody: od strony inst. czarny a od strony sondy szary Na pin T4/4...
Jak 2 białe, czarny i szary, to sonda 0-1V, jak czerwony, żółty, biały, czarny, to 0-5V
Znajomy ma podobny problem, z tym że urwany jest tylko biały (w tej samej wiązce z izolacją aluminiową jest jeszcze czarny ucięty/niewykorzystany nie wiem do czego). Trzy pozostałe są podłączane następująco: ecu <> sonda żółty - czarny (sygnał 0-1V) biały -(prawdopodobnie)- szary (dodatkowa masa) biało-czarny - biały (grzałka) brązowy - biały...
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
Masz trzy białe? Chyba dwa białe i szary oraz ten czarny - sygnałowy. Mówimy o przewodach od sondy , a nie od ECU. Nastawiamy multimetr na 2V prądu stałego , plus podpinamy do czarnego przewodu minus przyrządu do SZAREGO lub masy . W czasie pracy rozgrzanego silnika na wolnych obrotach sonda oscyluje z częstotliwością 1 Hz napięciem od 0,2 do 0,8V.
Może być uniwersalna wtyczkę należy przelutować/kwas/.
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Jak podłączysz kontrolkę 2W na białe to ma ona po rozruchu świecić. Czarnym leci sygnał , szary masa sygnału.
Tak sondę pierwszą widać po otwarciu pokrywy. Poznasz ją po kolorowych 5 przewodach, te za 100zł mają tylko szare biały i czarny.
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Witam ! Kolega kupił zamiennik lambdy o oznaczeniu MGK-NKT do Opla Vectry 1.8 16 V 125 KM i oryginalne kolory przewodów od lambdy w samochodzie to : czarny żółty biały szary Natomiast w zamienniku są dwa białe , szary i czarny !!! Jak to podłączyć ? Pozdrawiam !
witam mam problem dotyczący podłączenia sondy lambda bez kostki zamierzam kupić sonde z allegro boscha 4 przewodową gdzie przewody sondy są : 2 białe-grzałki 1 szary-masa 1czarny-sygnał a przewody od strony sterownika to: czarny- ? biały-? biało-czerwony-? brązowo-czarny-? bede wdzieczny za pomoc. dziekuje
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
witam.. a czy nie było by prościej wpiąć sie woltomierzem na wtyczkę i sprawdzić napięcie . u mnie są 4 przewody dwa białe 12v podgrzewanie i jeden czarny i jeden szary (sygnałowy) lambda 1V zapinasz miernik dodajesz gazu i patrzysz czy działa pozdrawiam
witam sonda w focusie jest taka sama jak w innych sam. najprostsza metoda sprawdzenia; - 2 białe przewody to obw.grzałki rezyst.ok 5-10 Ω - zasilanie na nie +12 v po stacji po odpaleniu silnika odczekaj ok. 2 min. wepnij woltomierz na przewody czarny i szary - przełączanie w zakresie 0,15- 0,9 v
Witam. W Volvo V40 1999 z silnikiem B418S2 (1.8 122km) mam uszkodzoną grzałkę sondy lambda (błędy P0135 i P0141). Po sprawdzeniu miernikiem grzałka nie ma ciągłości obwodu. W samochodzie jest czteroprzewodowa sonda NTK KBA 16693 OTA 4F-5F1 o kolorach kabli czerwonym, białym, czarnym i żółtym. Z racji tego, że nowa jest dość droga znalazłem używaną sprawną...
Który kabel się wpioles bo są 4 biały, biały, czarny, szary, którym mierzymy sygnał?
Jeżeli jest to sonda starego typu z 4 przewodami a nie szerokopasmowa to Niemiec ma rację. Ma oscylować gdy silnik jest ciepły i masz stale obroty - nie ważne czy to bieg jałowy czy 2000 czy 4000 obr/min. Przy pedale w podłogę w czasie jazdy ma pokazywać ok 0.8V a przy hamowaniu silnikiem tak do 2tys obr/min powinna pokazać 0V. Mowa tu o starym typie...
Czy orientuje się ktoś czy sondę z fiata bravo mogę podpiąć do zafiry 1.8 obie są na 1V kolory się zgadzają Czarny sygnał Szary Masa Biały Grzałka + Biały Grzałka -
Nie firmowe sondy nie działają tak długo jak jakies markowe np bosch. 2 sprawa to lepiej kupic dedykowaną do twojego auta. 3 sprawa dało by sie zaadoptowac tylko mase trzeba tej 4 przewodowej sondzie skąś podac. Jakie masz kolory przewodow w nowej sondzie? Pewnie 2 białe to jest grzałka 1 czarny to jest sygnał i podajże szary to masa, ktorą musisz podać...
Cześć. Proszę o pomoc w następującym problemie, w moim aucie jakim jest Renault Laguna II 1.8 B+G mam problem z podłączeniem drugiej sondy lambda. Otóż na komputerze wyskakiwał mi błąd ogrzewania sondy lambda - przerwa w obwodzie. Po podniesieniu samochodu okazało się, że mam wyrwaną wtyczkę w całości. Zakupiłem nową sondę i mam problem z podłączeniem,...
zmierz pomiedzy; szarym i masa czarnym i masa białym i białym odłacz wtyczke i zmierz rezystancje na grzałce sondy
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Witam Posiadam bmw e36, 1.8 benzyna, padła mi sonda lambda. W aucie oryginalnie jest 4-przewodowa ( 2x biały, czarny, szary , a od kolegi dostałem 3-przewodową (2x biały, czarny). Z tego co wiem szary przewód jest od masy. Czy da się jakoś ją przerobić? Czy wystarczy dorobić kabel do masy?
Witam , wyskakuje mi co jakiś czas błąd P0134 . Postanowiłem przyjrzeć się sondzie lambda . I tak to u mnie wygląda mianowicie sonda 4 żyłowa 2 białe kable do grzałki , 1 czarny , 1 szary. Zmierzyłem oporność samej grzałki i wyszlo mi w granicach 5 om wiec jest ok. nie ma z niej przejścia do masy . Wziłem na zapalonym silniku zmierzyłem napięcie miegzy...
Podłączyłem już wszystkie czujniki oprócz sondy lambda. Mam w związku z tym pytanie - co się stanie jeśli nie podłączę rezystora wstępnego ogrzewania sondy lambda? Wiem, że wtedy sonda dłużej będzie uzyskiwała temperaturę pracy, ale czy będzie to miało jakieś negatywne skutki na pracę silnika po rozgrzaniu? Na razie podłączam tylko czujnik sondy lambda,...
Mamy dwa białe, szary i czarny. Jeśli mam się podpiąć pod biały to pod który?
witam, czujnik przed katalizatorem daje info do kalkulatora proporcjonalnie do zawartosci tlenu w spalinach , bogata mieszanka sygnał wysoki, uboga sygnał niski, opór na białych przewodach 3-15 om, czarny sygnał, a szary masa, i zmienia dość szerokim stopniu od 0,9Vdo 0,1 V, zamieszcze info na dowlandzie to sobie ogladnij,pozdrawiam
Standardowa sonda, skoro masz podczas mierzenia 0V to daje ubogo bardzo, kolorami sie nie przejmuj jeśli kupisz sonde orginalną do tego auta i będzie z wtyczką to tylko podłączasz i gotowe, jeśli kupisz zamiennik to będzie bez kostki i będziesz musiał podłączyć kostke ze starej sondy do nowej białe kable to grzałka obojętnie jak mają być podłączone...
Coś mi się zdaje że nie pomoże diagnostyka ale kody migowe można czytać. Poniżej kilka moich pomysłów z życia wziętych. 1. wymiana sondy lambda - steruje ona kontem wyprzedzenia zapłonu i dla tego auto nie równo pracuje 2. dymienie może być przyczyną właśnie uszkodzenia sondy ale może również sygnalizować uszkodzenie uszczelki pod głowicą (szary dym...
Witam drodzy forumowicze. Szukam opisu przewodów sondy lambda wg. kolorów. Jest tego mnóstwo w internecie i tutaj na forum, jednak nie udało mi się znaleźć rozpiski sondy, którą mam ja. Jest to sonda za kątem Renault Megane 4 i ma przewody: czarny, szary, biały i czerwony. Czy ktoś wie, które zasilają grzałkę?
Wtyczka sondy, pin C do stera pin 17, szaro biały. pin A do przekaznika głównego, pin 5, biały. pin B masa czarny. Sprawdź mase, zasilanie, przejscie do stera.
Witam. W tych autach stosowane były sondy 1V. Jeżeli znasz się na mierniku możesz sprawdzić ją sam. Dwa białe przewody sondy to grzałka. Po odpaleniu auta powinno być na nich około +12 do +14v. Szary przewód to stała masa sondy. Możesz ją sprawdzić żarówka 12v5w podpiętą do + akumulatora a drugim końcem do szarego przewodu sondy (sonda musi być podpięta...
Ruszałem przewodami przy podłączonym komputerze i nic się nie zmieniało. Białe przewody od grzałek raczej sprawne, bo rezystancja jest na wtyczce. Ale dobrze piszesz, że by sprawdzić przewody. Jutro sprawdzę ciągłość pary (szary, czarny) od sondy do wtyczki.
na pinach 9V na grzałce 0.43V Na jakich pinach? Przy sondzie jakie masz kolory przewodów? Dwa białe, czarny i szary? Jeśli tak, białe to grzałka, czarny to sygnał sondy, a szary to masa.
no tak czarny-czarny, białe-białe a szary?
Dwa białe to podgrzewanie sondy (grzałka), szary to masa a czarny sygnałowy. Tak jak napisał kolega łączysz "po kolorach" (starych z oryginalnej sondy). Kolejność białych nie odgrywa roli.
Czarny to masa. Szary to sygnałowy do wskaźnika. Przechodzi w biały do wskaźnika. Białych nie podłączasz. Wszystko na schemacie.
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
Kupiłem nową sondę, ale są inne kolory kabli. W oryginale jest 2 czarne, biały i niebieski. W nowej 2 białe, szary i czarny. Może wiecie jak podłączyć. Nie znalazłem żadnych opisów.
Witam Chciałbym wymienić sondę lambda w hondzie accord z 94' załączam zdjęcia.... jakie kolory kabelków mam a jakie mam w nowej sondzie... i nie za bardzo się orientuje który z którym podłączyć... jak ktoś się orientuje, robił takie coś, bądź wie jak to zrobić proszę o pomoc. Dodam jeszcze że sonda jest zamiennikiem firmy BOSAL http://obrazki.elektroda.pl/3288916200_1...
Schemat jest chyba prawidłowy i faktycznie wygląda na to, że kabel czarny 13V jest zamieniony miejscami z jednym z kabli białych. Doszedłem do tego odkręcając komputer i mierząc zwarcie pomiędzy pinami i poszczególnymi kablami. Wyszło na to, że kable dochodzące do sondy to: szary- ZE3- może ok biały- ZD3 !!! (błąd, biały teraz jest podłąszony jako grzałka...
dlaczego pod szary podlacz sie pod czarny i sprawdz jak dziala na benzynie bez MK No przecież muszę podłączyć przy sondzie lambda pod czarny jako kabel sygnałowy oraz kabel szary który idzie do masy. Jak mam inaczej sprawdzić czy sonda działa? Teoretycznie można jeszcze sprawdzić podłączając miernik do czarnego kabla a masę wziąć z jakieś masy auta....
Witam wszystkich. widzę ę dawno tu już nic nie pisał ale może pomożecie mi w temacie grzałki sondy z pięcioma przewodami w VW POLO 1.4 benzyna oznaczenie silnika AUD. Otóż komputer wyrzuca mi błąd P0141 Podgrzewana sonda lambda 2, rząd cylindrów1-niesprawność obwodu grzejnego. Szukałem coś na ten temat ale spotkałem się z dwoma wersjami które przewody...
Białe przewody to grzałka i nie powinno mieć znaczenia jak sa podpięte.
Witam - mam pytanie jak podpiąć uniwersalną sondę lambda do Laguny 1.8 benzyna zagazowana. Oryginalna jest 4 przewodowa i uniwersalna również - 2 białe , 1 szary , 1 czarny. Kolory są takie same czy nie ma różnicy co do białych przewodów i czy to prawda jak mi w sklepie powiedziano że końcówek nie powinno się lutować tylko na szybkozłączkach? Witam....
nie rozumiem sprysiu , Stanisław Chwalisz to po chińsku pisze czy jak :?: , bo w/g mnie to po polsku. Biały to biały, szary to szary a czarny to czarny, więc nie wiem w czym problem.
Dziś znalazłem sondy ! są dwie w tej drugiej za katalizatorem mam przerwane dwa kable biały i czarny a drugi biały i szary są podłączone na desce rozdzielczej nić się nie świeci !!!
Witam :) W samochodzie jest wiązka 5 przewodowa dla sondy (czarny z białym paskiem, biały, brązowy, fioletowy z białym paskiem, biały). Do tej wiązki 5 przewodowej podpięta była sonda 4 przewodowa (biały, biały, szary, czarny). Stara sonda była podpięta w następujący sposób: -- czarny sondy do białego w wiązce, -- biały sondy do czarnego z białym paskiem...
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Poczytałem na innych forach ,zamieniłem kolory czyli podłączyłem czarny z czarnym ,biały z białym, biały z czerwonym ,szary z żółtym . Błąd wykasowałem i jak na razie jest ok. Dzięki. Dodano po 13 A co do tej sondy to kupiłem ja w sklepie , i to sprzedawca mi ją dobrał z katalogu więc chyba powinna być dobra.
witam mam problem z nissan Murano 3.5 v6 problem dotyczy podpięcia sondy lambda ktoś wcześniej uciął wtyczkę oryginalną przy wiązce wychodzącej od kompa/auta i przylutował kable do sondy uniwersalnej wymieniłem nowa sondę boscha uniwersalna z wtyczka uniwersalna i wywala cały czas ten sam błąd p0037 nowa sondę podpoiłem tak samo jaka była po kablach...
To jest sonda z dwoma białymi czarnym i szarym przewodem?
Witam. Xsara Picassa 2002 r , 1.8, LPG. Sonda lambda ma 4 wyprowadzenia. 2 białe, szary i czarny. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Na moje tak, około 5 Ohm lub około 8 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę wypiąć końcówkę, zostawić ją w powietrzu. Podpiąć się woltomierzem (...
Pozerkam jeszcze, bo wtyczka sondy lambda ma oznaczenie 4NR - fakt ma 4 piny ale u mnie jest biała ;) Może ktoś zmieniał? Albo jest druga sonda? Kolory to: czarny NR czerwony RG żółty JN biały BA brązowy MR zielony VE niebieski BE pomarańczowy OR szary GR wielobarwny MC zielono-żółty VJ
Jeszcze raz dla jasności: szary - masa czarny - masa??? biały - sonda>??? biały - grzałka??? Dobrze to zrozumiałem? Jeżeli tak to nie jest obojętne jak podłączę białe - no chyba, że białe są od grzałki, a szary z czarnym od sondy... W mojej trójprzewodowej są przewody:szary i dwa białe - czyli rozumiem, że to wolny czarny mam podłączyć do masy...
Witam, W ostatnim czasie padła mi sonda lambda, samochód brał mi nawet 12l/100km Mój znajomy dał mi nowiutką sondę 55560916 do Z16XE Z16YNG Opla. Z tego co sprawdzałem to ona pasuje, lecz mam problem z podłączeniem. Mianowicie: Z sondy wychodzą 4 kable : czarny,szary,fioletowy oraz biały. A stara sonda posiadała: czarny,szary, 2xbiały. Zastanawiam się...
Sonda lambda z czterema przewodami to sonda z grzałką na białych przewodach więc napięcie należy mierzyć na czarnym i szarym. Bo przecież należy mierzyć spadek napięcia na sondzie a nie na znacznej części instalacji samochodu. Jeżeli uszkodzona grzałka to sonda będzie działała prawidłowo przy rozgrzanym silniku. Grzałka działa tylko po to żeby na zimnym...
Biały masa , szary grzanie 12V. Oporność grzałki 6 Omów. Czarny masa sygnału, żółty sygnał 5V. Gdy sonda się rozgrzeje i zaczyna pracować napięcie sygnału zmienia się od 4,8 do 1 V.
witam mam sondę pięcioprzewodową o kolorach: czerwony, biały,żółty, czarny i szary - pytanie brzmi który kolor do czego, muszę ją zaadoptować do czteroprzewodowej obydwie są 5 voltowe
Witam, zakupiłem lanosa z roku 2000, silnik 1,5, jest on z instalacją gazową, leonardo(elpigaz) jest ona odłączona, już połowę podpiąłem ale, mam pytanie co do kabla fioletowego i szarego, muszę rozciąć kabel od sondy lambda, i wpiąć go (fioletowy do sondy, a szary do silnika: SONDA<<------kabel fioletowy z leonarda-------i na wejście do silnika...
Witam i proszę o pomoc. Toledo 1998 1,6 (AFT)benzyna bez gazu, Vag podaje błąd 00635 czyli ogrzewanie lub obwód sondy lambda, więc sprawdziłem i jest tak rozpinam kość na przewodzie do sondy i od sterownika po włączeniu zapłonu jest napięcie pomiędzy przewodami czarnym a szarym 1,35V a pomiędzy dwoma białymi 4,8V, po odpaleniu silnika i rozgrzaniu go...
Witam Mam problem z dopasowaniem odpowiedniej sondy lambda przed katalizatorem. Czy ktoś jest w stanie pomóc? Pół roku temu padła sonda , okazało się ze jest założony jakiś zmienik no- name(kable 2x biały,szary czarny) . Kupiłem nową sondę Bosch dobraną w Intercars nr 0 258 006 171(kable 2xbiały,szary,czarny) po założeniu nowej sondy nadal pojawiał...
Witam, mam pytanko do specjalistów od elektryki samochodowej : Mam stare Subaru w którym padła sonda. Oryginalna sonda Bosch oraz wtyczka idąca z instalcji ma 3 przewody (czarno-biały, szary, oraz czerwono-żółty). Zakupiłem nową sonde uniwersalną Bosch 3-przewodową i mam drobny problem z podłączeniem ponieważ ma ona 1 przewód czarny i 2 białe. Instrukcja...
jak sonda ma przewody czarny i biały to tak.Jak ma przewody czarny i szary to nie.A tak w ogóle to 2-przerwodowej nie widziałem.Gdzie to cacko siedzi?
Ja mam torchę inny problem z sondą w oplu Agila 1,2. Po włączeniu zapłonu napięcie na czarnym wynosi 0,45V ( silnik jest nagrzany ). Po jakimś czasie na wolnych obrotach rośnie do 0,6V ale przy dodaniu gazu nagle spada do poziomu 0 - 0,3V i już tak pozostaje niezależnie od obrotów. Po ponownym uruchomieniu silnika taka sama sytuacja. Szary przewód łapie...
Witam wszystkich. Pacjęt to Peugeot 806 silnik 2.0 Turbo Lpg, XU10J2TE. Już mnie uj strzela z tym 28 letnim autem. Mam wypadanie zapłonów na wolnych obrotach i LPG i Pb. Trochę trzęsie silnikiem. Jak obroty wzrastają powyżej 1000 to nie czuję przerw. Trzepnęło mnie po łapach w okolicy cewki z jednego przewodu WN, więc je wymieniłem na nowe NGK plus...
Wtopiłeś. Jezeli twoja nowa ma dwa białe,czarny i szary to możesz sobie ją na ścianie powiesić.
Dwa białe to grzałka i tak ma być. Sygnał sondy masz na czarnym a szary to masa.
5 (szary czarny czerwony żółty biały)
A więc tak: Od ecu: czarny biały żółty czarny sonda: czarny szary biały fioletowy W tej sondzie jest tak, że czarny - sygnał; szary masa; biały i fioletowy to grzałka Niestety nie podmieniłem bo druga sonda jest od fiata z silnikiem 1.2 a więc inaczej niż w moim 1.4 masa sondy jest masą silnika. Tak więc poza tym dalej nic nie wiem :( pojadę do innego...
Dzięki wielkie za zainteresowanie sie postem Już chyba naprawdę ostatnie pytanie. Z jednej strony słyszę że sondy uniwersalne to badziewie i nie zakładać z innej to że uniwer. Bosch i NGK są OK i polecają je. To może nie jest bardzo duża różnica w cenie ale uniwersalną Boscha dostałem za 160zł. Tylko to podłączenie nie ma nigdzie gotowych schematów...
Moja sonda ma 4 przewody: 2 białe, szary i czarny, a co do parametrów to nie mogę ich sprawdzić bo nie znalazłem specyfikacji w internecie. Da się tą sondę dokładniej sprawdzić VAGiem? Jeżeli tak, to jak to zrobić?
gartuluję sprawdzania sondy omomierzem!!! Z sondy powinny wyrastac 4 kable-2 białe szary i czarny. Białe to podgrzewanie , szary masa a czarny sygnał. Na czaarnym kablu podcza spracy silnika napięcie powinno oscylować w zakresie 0,2-0,8 V możesz to sprawdzić dowolnym woltomierzem
Witam Po wizycie na myjni i umyciu podwozia zapaliła się kontrolka check engin, pomyślałem że jak wyschnie to błąd zgaśnie, niestety nie. Pojechałem do mechanika który podpiął pod komputer i wyszło że jest to problem z drugą sondą lambda (ma cztery kabelki czarny, szary, biały, fioletowy). Wskazanie tej sondy było stałe i wynosiło 1200, żeby było ciekawiej...
Wysiadła mi sonda lambda w xanti 1.8 8v 94r. Benzyna. Kupilem dzis nową uniwersalną z ngk czteroprzewodową. Problem w tym ze nie wiem jak podłączyć kable. W nowej mam dwa białe do grzałki, czarny sygnałowy i szary masowy. W kostkach w samochodzie mam takie pary biały i kremowy, czerwony i zielony. Co i jak mam pod co podpiąć? czekam na porady Pozdrawiam
Jeżeli masz try przewody: biały x2 i czarny, lub biały, szary i czarny to: 2x biały - grzałka sondy; czarny - sygnał z sondy(wpinamy miernik i mierzymy wartości względem masy, masa sondy z układu wydechowego); 2x biały - j.w., szary - masa. Odpalasz autko i patrzysz na mierniku co się dzieje.
Witam kolegów Od niedawna jestem posiadaczem Suzuki. Do tej pory byłem zadowolony z użytkowania tego samochodu, lecz czasami podejrzewałem, że autko za dużo pali (poruszam się nim wyłącznie w mieście i jak sądziłem to było główną przyczyną) niepokoił mnie również zapach spalin, gdy samochód stał w garażu a silnik pracował to po krótkim czasie można...
To zależy, jaki to kod silnika i rocznik. Bywa, że jest jedno-przewodowa, trzy lub cztero-przewodowa. Sonda jest wkręcona w kolektor wydechowy (trzeba zaglądnąć mniej więcej od strony podszybia), i : - przewód czarny (sygnałowy) JEST ZAWSZE, - dwa białe (podgrzewanie sondy), jeżeli jest trzy-przewodowa, - jeden szary (masa sondy), jeżeli jest cztero-przewodowa,...
dzięki za odpowiedź , powiem Tobie ,że co mechanik to inna przyczyna i naprawa, jak ich znam to oni wolą wymienić element niż znaleźć przyczynę w postaci naderwanego kabelka itp, a jak można sprawdzić miernikiem sondę ? ja mam cztery kable( czarny,szary,żółty ,biały) Dodano po 3 sprawdzałem miernikiem sondę lambda , mam nadzieje że dobrze wyłączyłem...
Masz mieć po odpaleniu po 30 sek 0,8V na sondzie i potem oscylacje. I wszystko w temacie. Jeśli tam siedzi Bosch 4 kab. 2 białe czarny i szary.
poszukuje schematu podłaczenia sondy sondy lambda do renault megan 1.6 16v z 2001 roku czy może ma ktoś taki schemat urwały się kable od wtyczki instalacji i zrobił się problem sonda 4 kable 2x biały szary czarny druga strona rózowy zielony pomarańczowy brązowy
mitsubishi eclipsec16 valve , DOHC 2000, system ECI multi, Kod silnika 4G63 , rok 94. Auto posiada sondę czteroprzewodową o kolorach : dwa czarne ,niebieski i biały. Czy którys z kolegów moze mi podpowiedziec co to za sonda , w jakim zakresie pracuje , który przewód jest syganałowy a które o grzałki i masy i czy mozna ja zastąpic sonda czteroprzewodowa...
Witam hyba tak napięcie zasilania: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały informacje o kształcie fali: jałowa praca gorącego silnika
Myślicie, że te przewody są na 100% dobrze podłączone? Chciałbym być spokojny o to podłączenie, przynajmniej wiedziałbym że problemu trzeba szukać gdzie indziej. Co do nowej sondy raczej nie ma problemu, Internet jest zgodny - białe grzałka, czarny sygnał, szary masa. Dziwne, że nie mogę namierzyć oznaczenia kolorów wtyczki z samochodu. https://obrazki.elektroda.pl/7533246600_...
czarny sygnał,białe grzałka,szary na masę.
Jak sprawdzić w sondzie lambda 5 cio przewodowej czy działa grzałka? Jestem jeden kabelek biały, pozostałe to szary, czarny, żółty, niebieski
Dwa białe , czarny i popielaty lub szary.
sonda lambda biały biały czarny szary czarny biały lambda żółty szary czarny biały lambda
wytrzyma kondensator stacji multimedialnej citizen swift
tester rezonatorów kwarcowych klimatyzator zelmer
Bufor ciepła 1000l - czas działania i efektywność Skutki zatkania otworu wentylatora w łazience