Jak ty ową masę tam sprawdziłeś? To nie jest zwykła masa. Żarówka 2W między te przewody lub oscyloskop bo normalnym miernikiem raczej nic tam nie sprawdzisz. Jedna z sond to pin 63 a druga 65. Co znaczy jak się wszystko porządnie nagrzeje? Katalizator nie zaczyna swojej pracy zaraz po odpaleniu auta. On też się musi nagrzać a ta sonda nie jest tak blisko...
Z tego co się orientuję to jest szerokopasmówka LSU 4.9, czyli taka jak się stosuje głównie w dieslach i tylko najnowszych benzyniakach.
Współczuje ,że jesteś bez pracy , dlatego masz bardzo wąskie pole manewru! Próbuj sam , jeżeli potrafisz. Wcześniej dowiedź się jak sprawdzić sondę pierwszą i drugą. Wpisz w nasza wyszukiwarkę "sonda lambda" i drugie hasło "sonda diagnostyczna". Zapoznaj się z ich zasadami działania , następnie pomierz ich pracę i jak będziesz miał wątpliwości zadaj...
Sprawdzasz nie tą sondę. To sonda diagnostyczna katalizatora.
Witam, tak uszkodzona sonda ma wpływ na spalanie. Pierwsza (przed katalizatorem) . Próbowałeś wejść w tryb diagnostyczny komputera aby sprawdzić błędy?
Sonda pierwsza - regulacyjna - 036906262J Sonda druga - diagnostyczna - 036906262F
Mało prawdopodobne, że to sonda, z zrób test analizatorem spalin na stacji diagnostycznej, a wszystkiego się dowiesz.
Tak dla pewności to czy błąd pojawił się po złożeniu rozrządu czy rozrząd był między innymi sprawdzany ponieważ auto nie chodzi prawidłowo ? Mam to samo auto i już mnie różnymi rzeczami zaskakiwało (w tej chwili rozłożone na części). Podłączałeś pod analizator ? Możesz podejrzeć wsp. lambda na urządzeniu diagnostycznym ? Druga sonda nie pokazuje za...
Ok 15 min.
Sondy uniwersalna jak najbardziej mają zastosowanie, ale jako sondy REGULACYJNE. Z diagnostycznymi już tak łatwo nie jest. Czołowy producent sond lambda czyli NGK-NTK do Twojego auta sondy nie robi, więc wnioskuję że siedzi tam najprawdopodobniej DENSO. Moim zdaniem, w tym wypadku zostaje Ci ASO :(
czym powinienem się kierować aby zmienić na starą lub zostawić tą co jest? ...chyba zostało to już napisane - należy się kierować zgodnością wskazań obecnej sondy (nie sądy), czytanymi ze sterownika silnika przez interfejs/komputer diagnostyczny, ze wskazaniami analizatora spalin.
A sonda lambda ? Przy wtrysku mechanicznym to wątpię że będzie .
wiec jaka jest wasza diagnoza (Czy padla sonda lambda)..???
Dzień dobry Od jakiegoś czasu zmagam się z komunikatem "CHECK ENGINE" i "CHECK EMISSIONS". Znajomy serwisant sprawdził temat i stwierdził, że jest to błąd od grzałki sondy lambda diagnostycznej. Sprawdził sondę oraz wiązkę pomiędzy sondą i komputerem i mówi, że tutaj wszystko w porządku. Sugeruje ostrożnie, że może to być błąd komputera. Dodam kilka...
Potrzebuje pomocy, bo mechanicy rozkładają ręce. Wyskoczył mi check. Po podpięciu do kompa p0420 - mała sprawność katalizatora. Zdecydowałem się na wymianę i kupiłem polski zamiennik JMJ (firma ma dobre opinie). Do tego wymieniłem dwie sondy lambda (diagnostyczną i kontrolną Boscha). Po wymianie dalej pojawia się błąd p0420. Po skasowaniu i przejechani...
Proponuję podłączyć komputer diagnostyczny i sprawdzić parametry pracy sondy lambda. Po rozgrzaniu silnika komputer wylicza dawkę paliwa na podstawie parametrów z sondy lambda. Bardzo możliwe, że sonda zawiesiła się w pozycji mieszanki ubogiej i nie można uruchomić silnika ponieważ silnik otrzymuje za mało paliwa.
Twoje objawy wskazują na ubogą mieszankę. Możliwe powody: - niskie ciśnienie paliwa, - zanieczyszczone "zapieczone" wtryskiwacze. - uszkodzona sonda lambda. Procedury diagnostyczne: sprawdzić ciśnienie paliwa. Przeprowadzić analizę spalin z jednoczesną kontrolą sondy lambda.
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Nie jest to właściwa praca sondy lambda - nie ta oscylacja. Znajdź szukajką , jak powinna pracować sonda lambda ale nie diagnostyczna!
No niestety nie widać wykresów sondy lambda, a czy wykres sondy drugiej ( diagnostycznej) jest całkowicie stały? jak wygląda?
Po podłączeniu pod komputer wyskoczył tylko błąd sondy lambda. Jaki to model interface diagnostycznego?
Sonda szerokopasmowa, jest tak zwana pompa tlenu i tam w zaleznosci od składu mieszanki zmienia sie prad. Ale w praktyce sprawdza sie sonde dedykowanym sprzetem diagnostycznym, który moze podawac wartosci np w procentach.
Ten błąd jest zbyt ogólny, jaki błąd podaje komputer diagnostyczny?
Bez programu diagnostycznego nie da rady.....a i z programem trzeba mieć doświadczenie chyba że błąd ewidentny...
Sonda lambda na diagnostycznym przyrządzie pomiarowym wskazuje na benzynie 0,016 (prawie 0) i brak zmian, na gazie reguluje prawidłowo do chyba 0,8. Sonda Bosch wymieniana ok.2 lat temu. Jedyne objawy to duże spalanie benzyny, czasami zgaśnie na LPG przy zdjęciu nogi z gazu jak zimny przy dojeżdzaniu do skrzyżowania, co może być przyczyną - proszę o...
Sprawdzić komputerem diagnostycznym jak pracuje sonda lambda. Jest LPG w aucie? Bo jeśli tak to może tu leży problem.
Program diagnostyczny podaje błąd lambdy jaki i na staraj tak i na nowej jednak nie podając przyczyny. Nie ma takich programów diagnostycznych
tak jak kolega napisał Sonda za katalizatorem to sonda diagnostyczna sonda przed to sonda regulacyjna. Znam przypadki że np Honda acord nie chce działać na zamienniku bosch natomiast na NGK jest ok
Sonda regulacyjna pracuje w zakresie 0-1v lub nieraz 0-5v i napięcie oscyluje w tych granicach a diagnostyczna w zakresie przeważnie ok 0.5 volta i jej wahania napięciowe są niewielkie. Tyle mi wiadomo. Posprawdzaj przewody przy tej sondzie - obwód podgrzewacza . Możliwe że gdzieś robi zwarcie.
Błędne wskazania programu diagnostycznego. Błędy dotyczyły dolnej sondy lambda oraz domykania szyb. Sonda wymieniona, przejechałem ponad 1000km i na razie jest ok.
bład jeden sonda lambda . Taka informacja nic nie mówi, trzeba konkretnie przeczytać co wyświetla komputer diagnostyczny (np. sonda lambda mieszanka zbyt bogata/uboga, obwód grzałki zwarcie/przerwa etc.) Dymienie na biało to nie tylko uszczelka pod głowicą i spalanie płynu, skład mieszanki też może robić swoje, niedrożna, zatkana odma również
2 stanowa pod kabel sygnałowy zawsze podpiete pod auto. szerokopasmowa tylko dedykowanym sprzetem diagnostycznym
Jaka jest różnica spalania trasa(prędkość) - miasto. Masz emulator sondy lambda i podłączenie diagnostyczne do programowania sterownika gazu?
Fiaty jak napisał przedmówca miały 3pinowe a to wygląda jak wtyczka do sondy lambda tudzież złącze diagnostyczne do instalacji lpg STAG i innych
Czyli ty masz złącze diagnostyczne 30-pinowe. Linia K to w wtyczce diagnostycznej pin C1 Linia L to w wtyczce diagnostycznej pin C2 Mozesz to podłaczyć na piny tak jak Ci napisałm lub poszukac kogos kto ma stara wtyczke diagnostyczną.
Za takie zachowanie często odpowiada uszkodzona/zużyta sonda lambda. Podjedź do kogoś, kto potrafi interpretować wskazania VAGComa. Można też na stacji diagnostycznej uzupełnić rozkminkę o odczyty z analizatora spalin (choć przekroczenie wartości może mieć i inne przyczyny. Ale czyste spaliny to sprawna sonda). Od tego bym zaczął.
Emulator typu tulejka jest do drugiej, diagnostycznej sondy lambda. To pierwszej, regulacyjnej wmulatora tulejki się nie stosuje. Genetalnie pierwszej się nie emuluje z wyjątkiem instalacji LPG pierwszej i drugiej generacji.
Jeśli masz dwie sondy to ta przed katalizatorem ma pływać, robić taką sinusoide, a druga (za katalizatorem, diagnostyczna ) ma trzymać napięcie :>
Tu śrubokrętem i młotkiem nić nie naprawi. Masz dwie sondy lambda , przed i diagnostyczna za katalizatorem'. Żadne wypadanie zapłonów , w tym też cewki , tylko za bogata mieszanka. Diagnostyka - bez niej , to tak jak Brandy napisał.
A co z zachowaniem się pierwszej sondy ? Czy nie daje ona zbyt ubogiej mieszanki ? I diagnostyczna to wyłapuje i wyrzuca błąd ? Diagnostyczna czuwa nad katalizatorem, a nie nad regulacją składu mieszanki.
Zacząłby od sprawdzenia sondy lambda.
To błąd niskiej sprawności kata, nie drugiej sondy. Nie wiem czy to do mnie ta uwaga. Nie wiem też, czy to katalizator, czy druga sonda lambda. Silnik od wymiany do wymiany oleju, nie wymaga żadnych dolewek, rura wydechowa czysta. Gdy zaczął pojawiać się check, pojechałem więc najpierw na stację diagnostyczną sprawdzić spaliny. Ponieważ nie było żadnych...
Witam. Co to moze byc ze ta kontrolka od kompa świeci. Byłem u goscia na diagnostyce i sprawdzał mi ten błąd i wyszło ze to niby sonda lambda, sprawdził sąde przez komputer diagnostyczny i mówił ze sonda działa bez zarzutów. Wykasował błąd i po chwili auto dalej łapie błeda. Czy to napewno moze byc coś z sondą. Juz jedną wymieniłem i robi to samo. :-(
Witam! Tu masz wykres z 4 sond lambda pracujących na wolnych obrotach silnika zamontowanych w Fordzie. W Sonacie powinien wyglądać podobnie. Dwa pierwsze wskazania (czerwony i zielony) są z sond przed podwójnym katalizatorem (sondy regulacyjne czyli bank 1, sonda 1 i bank 2, sonda 1) a trzecie i czwarte wskazanie (niebieski i różowy) z sond za katalizatorami...
Witam. Moim zdaniem masz problem z instalacją gazową. Albo jest uszkodzony reduktor-parownik, albo potrzebna jest regulacja gazu. Uszkodzenie parownika wyklucza poprawne wyregulowanie gazu. Zrób 100 km na samej benzynie, jeżeli nie będziesz miał problemów z odpalaniem to winny jest gaz. Auto jadąc na źle wyregulowanym gazie może błędnie adoptować sterownik...
Nie no ja cały czas myślę o wymianie sterownika. Już 2 razy wymieniałem główną sondę ta na 5 przewodów. Ale sądzę , że sonda ta diagnostyczna też może być uszkodzona, ponieważ jak założyłem nową sondę 5 przewodową na zepsuty sterownik to po roku czas zepsuła sie i ona. Zareklamowałem i dostałem nową. Chcę wymienić już wszystko sterownik plus 2 sondy...
Ponownie proszę kolegów o pomoc. Przy sprawdzaniu sondy lambda programem diagnostycznym wyskoczył mi błąd "czujnik spalania stukowego" oraz "awarie ogólne wejścia/wyjścia" Myślę, że dobrze przetłumaczyłem. 807002 Błąd usunąłem. Silnik popracował trochę bez jeżdżenia- błędu nie było. Teraz pojeździłem trochę autem i błąd powrócił. Błąd jest widoczny...
To znaczy , diagnostycznej , za katalizatorem!!!
Tak jak wszystkie elementy sonda z czasem się zużywa, a dokładnie zanieczyszcza się osadem z węgla. Jeżeli zauważyłeś wzrost spalania lub jeżeli masz instalację gazową - nieprawidłowe działanie. Warto zastanowić się nad wymianą. Oczywiście jeżeli masz możliwość warto sprawdzić układ wtryskowy programem diagnostycznym.
Pierwsza stoi na bogatej dawce , druga / za katalizatorem/ diagnostyczna wskazuje - katalizator w normie! Czym to było diagnozowane , jaka temp. silnika , na gazie czy na benzynie?
W jakich warunkach wykonywałeś diagnostykę? Auto rozgrzane do temperatury roboczej? Druga sonda tylko diagnostyczna badająca sprawność katalizatora. Masz jakieś błędy?
Sonda lambda... podjedź na stację diagnostyczną i poproś o badanie na analizatorze spalin - porównaj wskazania analizatora (wolne obroty i 3000rpm) z wskazaniami sondy jakie widzi ECU. Jeśli będzie znaczna rozbieżność to sonda jest do wymiany (albo nieszczelny kolektor wydechowy przed sondą).
Białe tak,czarny to sygnał(+) ,szary masa. Prawdopodobnie dlatego że to sonda za katalizatorem (diagnostyczna)
W rozdzielaczu sprawdż czy trzpień otwierający paliwo się nie zacina,jedyna możliwa usterka,na regulatorze ciś. sprawdzamy prąd nie nap.regulator sterowany jest prądowo.Ten system ma dostępny też integrator sondy lambda w gniazdku diagnostycznym.24V miały wałek ssący przestawiany,może coś się zacina,blokuje.
Okrągłe gniazdo służy do podłączenia diagnoskopu: obroty silnika, kąt wyprzedzenia zapłonu, ew. napięcie na sondzie lambda. Tak więc nie rób sobie nadziei. Sterownik silnika podpięty jest czasem do prostokątnego gniazda diagnostycznego pod maską. Tu też nie rób sobie nadziei: to bardzo prymitywny system diagnostyczny oparty na przebiegu prostokątnym...
Usprawnić system recyrkulacji spalin, jeśli po tym zabiegu błędy kata będą sie powtarzać to trzeba sprawdzić skład spalin Sprawność katalizatora poza zakresem, do sprawdzenia skład spalin, czy jest w normie(stacja diagnostyczna). Jeśli spaliny ok, prawdopodobnie uszkodzona druga sonda, lub jej złącze.
Nie wiem ile ten samochód ma czujników tlenu , ale może być to także objawem zepsutego katalizatora . Jeżeli ma instalację gazową to może być uszkodzony emulator sondy lambda - jego też można podłączyć pod tester diagnostyczny .
Po prawidłowo podłączonych klemach i przekręceniu zapłonu nie gasną kontrolki ciśnienia oleju sondy lambda i absu, po podłączeniu urządzenia diagnostycznego w układzie silnika brak błędów, w układzie hamulcowym widzi błąd nie do usunięcia, dlatego w pierwszej kolejności chciałem sprawdzić przekaznik, jeśli nie on to albo sterownik główny albo pompa.
TDCI i sonda lambda ciekawe rozwiązanie.
Dokładnie. Podłączenie służy tylko do celów diagnostycznych.
Witam. Nie jestem pewien czy wybrałem odpowiedni dział i kategorię,jeśli nie to przepraszam. Mam pytanie do fachowców którzy mieli już do czynienia z wymianą sondy lambda w Skodzie Octavi kombi I (1U5) benzyna 1.6 rok produkcji 2006 Moje pytanie:Jaka powinna znajdować się sonda lambda(chodzi mi o typ,numer,oznaczenia) w układzie wydechowym,sonda lambda...
Nie musisz odłączać, bo i tak nie pracuje ta sonda! Brak masz w zasilaniu (lub uszkodzona sonda) i właśnie tak silnik pracuje. Do sprawdzenia zasilanie sondy manualnie, reszta tylko testerem diagnostycznym! P.S.: A i następnym razem zapoznaj się z tematyką zagadnienia o jakie pytasz, bo to forum techniczne i takie posty jak ten, lądują już z reguły...
Grzałka jest uruchamiana gdy układ wydechowy jest zimny i silnik uruchomiony - wtedy trzeba sprawdzać. Chyba że możesz z testera diagnostycznego wysterować funkcję grzania sondy.
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Możesz mieć uszkodzoną sondę lambda. najlepiej jechać na diagnostykę komputerową auta w programie diagnostycznym powinno wykazać czy sonda walnięta czy co innego bo może być też czujnik temperatury silnika
Witam! W sterowniku o którym piszesz, do poprawnej pracy instalacji gazowej nie jest wymagane podłączenie sondy lambda. Sygnał ten jest tylko podłączany w celach diagnostycznych. Pozdr.
Skoro kontrolka wtrysku informuje o błędzie to najprościej odczytać pamięć diagnostyczną. Sonda lambda chyba nie ma dużo w tym udziału. Na zimnym silniku i tak nie ma sprzężenia z komputerem wtrysku. Możesz ją odpiąć dla sprawdzenia czy to nie ona miesza. Podejrzewam albo MAP (jego przewód podciśnieniowy także) albo potencjometr przepustnicy ale to...
Zapal silnik i trzy razy otwórz i zamknij drzwi naciskając przy tym pedał hamulca. Następnie dodaj pięc razy gazu tak pod 4 tyś obr i naciśnij trzykrotnie klakson . Spowoduje to uruchomienie procedury diagnostycznej sondy lambda-jak masz to pole z diodkami co informuje o terminie wymiany oleju diody zaczą pulsować od prawej do lewej w rytm zmian napięcia...
Jak mniemam pytasz o sondę diagnostyczną (za katalizatorem). Znalazłem takie numerki: NGK OZA659-EE5, BOSCH 0 258 006 172, DELPHI HES20315-12B1. Znalazłem również BOSCH 0 258 986 615 uniwersalna, którą zaznaczono jako regulacyjną i diagnostyczną, więc wynika z tego że pewnie są jednakowe ale 100% pewny nie jestem :) Oczywiście jest różnica w długości...
kolgo montowałem instalacje brc i sa 2 przewody do sondy lambda jeden do sondy drugi do komputera <sonda przecieta >i powiem tak mielismy adp 186 komputer diagnostyczny który robił pomiary szeregowo i za kazdym razem była sonda lambda do wymiany pozniej sondy nie rozcinalismy tylko dopinalismy ten co idzie do sondy a ten do kompa nie podpinalismy...
Witam. Mam problem z Renault Laguna 2 3.0 benzyna V6. Kilka dni temu wymieniłem sondę lambda, bo tak mi pokazywał interfejs diagnostyczny. Po wymianie zaczął mi mrugać check, później zgasł. Po podłączeniu do podręcznego interfejsu (ELM) pokazało błąd P0300. Z tego co wyczytałem jest to wypadanie zapłonu. Czy ktoś może mi napisać czy to może być spowodowane...
Gdy osiągnie odpowiednią temperaturę , czy to od grzałki czy też od spalin. Ona kontroluje sprawność katalizatora. Różne patenty są robione z tą sondą. Wpisz do naszej wyszukiwarki / sonda diagnostyczna/ , miłej lektury.
wolałbym nie majstrować w sofcie-emulator sondy diagnostycznej wystarczy.
Nie widzę problemu. Wystarczy ,że odezwie się do mnie forumowicz. Mogę mu podać nawet numer oryginału po jego vinie jak sam nie potrafi poszukać na stronie mazdaepc.com/parts/ ewentualnie z mojego samochodu bo widać oznaczenie oryginału. Nie wiem jakie miał objawy przed awarią? Niekoniecznie błąd w Ecu musi oznaczać uszkodzenie elementu. Wystarczy ,że...
o kurcze, ale to jutro, bo mam do garażu 15 km. Zapytam, jak mocowane są koła zębate do wałków? klin? Edit: może uzupełnię jeszcze informacje. Sprawdziłem jak się ma katalizator... Nie ma go, ktoś wcześniej go wydłubał. Wkręciłem w diagnostyczną sondę lambda redukcje która wyciąga ją ze strumienia spalin. ogólnie jej napięcie to 0,3V. ( z tego co wiem...
Post może nie najświeższy ale postanowiłem coś od siebie dopisać, ponieważ ostatnio również szukałem opisu wyprowadzeń komputera systemu MULTEC w C14NZ. Uzupełniając to co na swoim schemacie uzupełnił kolega narasta: Y10 - kopułka aparatu zapłonowego i czujnik Halla Y32 - wtryskiwacz K58 - przekaźnik pompy paliwa M21 - pompa paliwa X15 - selektor oktanowy...
Więc tak, auto na zimnym się nie dławi. Podłączyłem się skanerem diagnostycznym i sonda lambda przy rozgrzanym silniku na wolnych obrotach stoi na 0.45v, okopcone swiece na czarno. Auto przy nagłym dodawaniu dławi się jakby brakowało paliwa lub powietrza . Swiece nowe.
Mamy rozumieć ,że wymieniłeś sondę REGULACYJNĄ , czy tak? Wskazania sondy DIAGNOSTYCZNEJ katalizatora są w normie.
Można , poszukaj na forum - sonda diagnostyczna.
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, mianowicie przeprowadzam sobie badania dotyczące zaworu EGR. Moje pytanie brzmi dlaczego po wypięciu zaworu EGR w parametrach rzeczywistych odczytanych poprzez tester diagnostyczny katalizator oraz sonda lambda nie jest gotowa do pracy ??? Z czego to wynika ???
Tylko teraz pytanie czy ta pierwsza za kolektorem odpiwiedzialna za sklad mieszanki, czy ta druga diagnostyczna.
Co do sond to pierwsza powinna oscylować a druga (diagnostyczna) powinna mieć stałą wartość.
Ja mialem podobny problem z moją Mazdą 6 1.8. Sprawdź odczyty sond lambda. U mnie padła pierwsza (regulacyjna). Druga (diagnostyczna) była ok. Z tego co już sam doczytałem to jakikolwiek kod błędu pokaże tylko drugą sonda. U mnie tak było ale polecam podpiąć Forscan i patrzeć na pracę sond. U mnie pokazywało przy pierwszej sondzie chwilowe wartości...
A może znacie jakiś inny, lepszy program współpracujący z moim interfejsem? Oczywiście FiatECUScan bardzo dobry do fiatów pod ELM, pokaże przebieg pracy sondy. Przyznam że sam czasem robię fiata tym programem i uważam że ma większe możliwości od niektórych profesjonalnych uniwersalnych testerów diagnostycznych.
Druga sonda jest tylko diagnostyczna , jeżeli wali taki błąd , to albo niewłaściwie dobrana sonda albo katalizator do wymiany!
Witam. Najlepiej podczas przeglądu (lub nawet teraz) podjechać na stację obsługi, by podłączyli autko do komputera diagnostycznego. Wyświetli się powód takiego działania autka - kod serwisowy. Przy instalacji gazowej czasami zdaża się, że zapala się ta lmpka (powodem jest przekroczenie na sondzie lambda). Reset - kolega mówił, że wystarczy odłączyć...
Nowoczesne sondy szerokopasmowe są indywidualnie kalibrowane (każda sztuka). W prymitywnych sondach wąskopasmowych punkt przełączania powinien leżeć w tym samym punkcie, ale w miarę "starzenia" się sondy, ten punkt się przesuwa. W przypadku tanich zamienników jest to całkowita loteria, podobnie jak z przepływomierzami czy czujnikami temperatury - zaryzykowałbym...
A może by tak podłączyć pod komputer diagnostyczny, skoro wyskakiwał check engine?
Właśnie o to chodzi, że wszystko jest sprawdzone, odma nie przytkana i cała, dolot szczelny, ciśnienie paliwa w normie, wykres sondy lambda perfekcyjny, druga sonda diagnostyczna ok, nowe świece, przewody wymienione, sam silnik tez pracuje wręcz perfekcyjnie, nie chodzi o tylko przeczytanie całego internetu, napisałem tak dlatego żeby nie dostać odpowiedzi...
Sprawdź odczyt z sondy lambda, czy dział prawidłowo, oczywiście za pomocą komputera diagnostycznego, przepływomierz też sprawdź podczas jazdy.
Witam Czy Audi a3 8p sportback 1.6 102km rok 2006 - ma tylko dwie sondy lambda: pierwsza przed katalizatorem ( Bank1 sensor1) oraz druga diagnostyczna za katalizatorem (Bank 1 sensor2 ) ? Czy w tym aucie jest przepływomierz powietrza - gdzie go szukać, koło filtra powietrza ( nie potrafię zlokalizować) ? pozdr
Problem prawdopodobnie jest w innym miejscu. Okazało się, że mam wgrany soft od 1.6 8V 83KM. Odłączenie sondy lambda w celach diagnostycznych (chciałem sprawdzić co bruździ lpg czy PB) rozwaliło adaptacje. Obecnie wywaliłem wszystkie adaptacje zgrałem FW (w celu porównania) i wrzuciłem z X14XEL ale było gorzej. Wgrałem ponownie mój wsad X16SE i jakoś...
Dziękuję za podpowiedzi. Po podłączeniu auta pod komputer diagnostyczny nie wykazuje żadnych błędów.
Grzałka zasilana jest od momentu uruchomienia silnika a nie od momentu włączenia zapłonu. Autko bez LPG. Które przewody są od grzałki wiem. Dodam tylko że jest to sonda za katalizatorem czyli sonda diagnostyczna.
Moze to glupie pytanie ale co to sa Techy lub KTS ? Ja potrzebuje podgladnac tylko prace sondy lambda i temperature rejestrowana przez czujnik
Bo pełna wersja ScanMyOpel to kolejne 60zl, jak żona się dowie to będzie lipa, Jakbyś nie próbował robić czegoś na czym kompletnie się nie znasz i od razu pojechał do fachowca, to auto byłoby naprawione, i żona zadowolona. A tak niepotrzebnie wymieniłeś sondę, kupiłeś bezużyteczne "urządzenie diagnostyczne", a samochód jaki był taki jest.
W większości aut nie, w niektórych, zwłaszcza nowszych jednak ma, generalnie przyjmij, że tylna jest tylko sondą diagnostyczną, do kontroli pracy katalizatora. Tylko w autach elektrycznych nie ma nawet pierwszej. ( w sensie zły dział)
Chciałem zauważyć że kolega pisze o poprawnej pracy na Pb. Wniosek- sonda lambda pracuje. W przypadku sekwencji, sygnał z sondy wykorzystuje się dla celów diagnostycznych. Mając obraz jej pracy, na ekranie komputera można o wiele precyzyjniej wyregulować czas pracy wtryskiwaczy gazowych, zarówno na biegu jałowym jak i pod obciążeniem w czasie jazdy.
Bo tester diagnostyczny to tylko pomóc w szukaniu usterki a nie urządzenie które pokazuje ci dokładnie co jest zepsute. Należy sprawdzić okablowanie oraz czy sterownik realizuje podgrzewanie sondy.
sonda lambda sonda diagnostyczny lambda diagnostyczny diagnostyczny lambda
podłączenie mikrofonu pinów przykleić kopułka sterownik uszkodzić citroen
slicam aktualizacja slicam aktualizacja
Hormann B60: Niedziałająca optyczna krawędź zabezpieczająca Płytka antenowa SWA-9001: Wzmocnienie i odbiór w zalesionym terenie