..miernik cyfrowy do sprawdzania pracy sondy akurat najmniej się nadaje ale z tego co piszesz pracuje..Lambda w dobrej kondycji powinna generować 2 przebiegi na sekunde od 0,2V do 0,8V..chaotyczność bedzie spowodowana właśnie przez miernik cyfrowy dlatego idealnym przyrządem do obserwacji przebiegu Lambdy jest oscyloskop lub ewentualnie linijka diodowa...
witam. mam pytanko może trochę nie na temat ale nie chciałem zakładać nowego topica. również mam problem sondą lambda (vag pokazuje błąd 525 czyli niskie napięcie na sondzie). jakim programem zarejestrowałeś ten przebieg napięcia na sondzie lambda?
Załóż coś lepszego niz czajna.Sonda nie żyje . Napięcie na białym przewodzie grzałki jest?Masa jest?Sprawdź to. Sonda raczej tylko : NTK,Bosch,NGK,Magneti Marelli.
ten numer z palnikiem to chyba kawał co do sondy to oprocz napiecia wazne jest tez jak sonda próbkuje a wiec jak czesto zmienia zakres wskazan
u mnie coś się stało bo nie ma ani masy ani napięcia. Co radzicie?
Wygląda na to, że nie potrafić mierzyć a mierzysz.:D Mierzysz podstawione z emulatora jak sądzę. Szanowny kolego, umiem mierzyć! W moim przypadku na unieruchomionym silniku po włączeniu zapłonu napięcie na przewodzie sygnałowym sondy jest takie samo po wyjściu z ECU , czyli przed emulatorem, i za emulatorem, ponieważ w tym układzie emulator jest wyłączony....
Na biegu jałowym napięcie sygnału z przepływomierza mierzone multimetrem ma wynosić od 0,7 do 0,8 V.Minus masa plus jeden z czterech pinów na wtyczce przepływomierza.
Kompletnie brak oznak życia sondy, nawet po gwałtownym dodaniu gazu? Jakie napięcie na sondzie pokazuje tester?
Tam jest sonda szerokopasmowa i pomiar napięcia ci nic nie da. To nie sonda gdzie napięcie oscyluje w przedziale 0-1V.
Mam problemy z ogrzewaniem sondy lambda w VW Passat B5FL 1,8T AWT z 2001r + LPG. Sonda nowa bosch, oporność grzałki 6 ohma, Napięcie skacze od 11 do 13v na wtycze od sondy między pinem 3 i 4. Na vcds w bloku odpowiedzialnym za grzałki informacja skacze na 2 i 4 polu heating on na off. Natomiast w polu 3 odpowiedzialnym za grzałkę przed katalizatorem...
Tego oscyloskopu używam średnio raz w tygodniu do radioelektroniki i spisuje się b. dobrze. Przed pomiarem jest kalibrowany. A pokazuje to co do niego "dochodzi". Stąd moje wątpliwości, czy dobrze mierzę. Na podstawie tego artykułu co prawda dotyczącego sond NGK http://www.ngk.de/pl/produkty-i-technolo...
Odepnij sondę, włącz zapłon i sprawdź jakie jest napięcie z komputera - powinno być ok ~0,5V Czy odłączałeś akumulator?
Jak mogę zasymulować bogatą mieszankę? Włącz sobie wykresy napięcia z sond lambda i w trakcie pracy psiknij plakiem w dolot. Napięcie powinno skoczyć na 0,8.
Zobacz jakie daje napięcie jak juz jest nagrzana - powinno być ok. 0.5V (dokładnie jest to fala prostokątna o takiej amplitudzie). Zobacz też czy się ono zmienia po "przygazowaniu". Sondę możesz używać uniwersalną 4-o przewodową (z grzałką) - koszt na Allegro ok 100 PLN.
Pewnie nieszczelność dolotu albo MAF. Co do katalizatora odczyt napięcia tylnej sondy po nagrzaniu.
A głębsza diagnoza? Nie za wysokie napięcie na benzynie? I ten błąd? Może tak być przez przepustnice??
to nie wystarczy! trzeba sprawdzić jakie napięcie daje sonda! zdarzają sie sondy które pracują w zakresie 0-5V ale w tym aucie powinna być sonda typowa pracująca od 0V-1V
Jest kilka typowych objawów "kończącej" się sondy - np. brak zmian napięcia w pełnym zakresie jej pracy, ale nie zawsze jest winna temu sonda. Napisz może jakie masz problemy z sondą, lub autem
Jeżeli wynik pomiaru sondy wynosi 0,52 to kwalifikuje się ona do wymiany Napięcie przy pomiarze sondy powinno wynosić w granicach 1,3 do 1,55 wolta Polecam lekturkę http://www.mototechnika.republika.pl/pli...
Tego nie wiedziałem, człowiek uczy się całe życie. Powiedz mi jeszcze w razie W mam sondę od Passata 3 przewody, w niej mogę wziąć masę z silnika?
Kiedyś wyciągałem regulator i był szczelny bez napięcia. Ale u mnie jest podobny problem. Myślę, że może mieć to coś wspólnego z sondą lambda.
Wojtek w Golfie nie było silnika RP (passat),a co do współczynnika w blokach danych to też musi się zmieniać. a jaki masz czas wtrysku?
Jak to jest z tą sondo lambda napięcie prawidłowe to 0,2 do 0,8 czy jak wyżej opisuje Mariusz 0,95 do 1,05. Według opisów które znalazłem to prawidłowy przedział działania to 0,2 do 0,8 ze skokiem nie dłuższym niż 300ms. Jak to jest z tą sondą. Pytanie do Mariusza czym sprawdzałeś sonde w Passacie.
A więc kolejna wizyta u znajomego mechanika i pod komputer sterownik sie "adoptue" i niby ok wyszło że sonda lambda nie ma napięcia wiec wymieniono i dalej du... pokazuje jeszcze błąd "halotron" czy ktoś miał taki problem co tu robić bo już mam dość tego passata
Mam podobny problem w silniku 2E. Wymieniłem już pompe paliwa, bo padła. Objawy są takie, że pracuje jak napisałeś, czyli nie wchodzi na obroty. Na forum doczytałem się , ze może to być potencjometr przepływomierza. Zaraz idę sprawdzać wartości napięcia. Drugą sprawą może być sonda lambda. Jakbym zrobił, a mam taką nadzieję, to odpiszę. Pozdrawiam.
Sprawdź napięcie na sondzie lambda, na paliwie i na gazie. W moim samochodzie (Seat z silnikiem 1F - układ podobny 1,6 ) była uszkodzona sonda i dodatkowo źle nastawiona emulacja sondy lambda. Jak pomierzysz to daj znać może coś wymyślimy.
Skoro musi się nagrzać, to ja stawiam na sondę lambda. Sonda pracuje dopiero gdy złapie temperaturę. Wcześniej sterownik silnika daje "domyśle dane", a potem bierz sygnał z sondy. Jak sonda działa nieprawidłowo, to silnik potrafi gasnąć na wolnych obrotach. Sondę można sprawdzić wpinając miernik w obwód. Prawidłowo pracująca sonda daje "falujące" napięcie...
Mam samochód VOLVO 740GL 2,3 i jakiś rok temu założyłem instalację gazową. Po zamontowaniu gazu samochód działa bez zarzutu jednak po przejechaniu kilkunastu km na gazie zapaliła się kontrolka sondy LAMBDA i świeći się stale, nie gaśnie nawet gdy jadę dość długo na benzynie. Jedyny sposób na zgaszenie kontrolki to odłączenie akumulatora na jakiś czas...
Sama sonda lambda to nic innego jak taka bateryjka która wytwarza napięcie o wartości zależnej od ilości tlenu w spalinach. Im więcej tlenu (uboga mieszanka) tym niższe napiecie wytworzy i na odwrót. Napięcie to powinni oscylować wokół 0,5V, wtedy skład mieszanki jest odpowiedni.Jeśli chodzi o czujniki temperatury, wszystkie trzy powinny mieć inne parametry...
Witam, mianowicie posiadam passata B3 91r. 2.0B-LPG 8v kod silnika 2E, auto od jakiegoś czasu zaczyna sprawiać wiele kłopotów tj. zimny szarpie nie chce wejść powyżej 1000obr/min lub powyżej 4000obr/min na rozgrzanym objawy dotyczą jazdy na benzynie na gazie auto zimne chodzi ok poza tym, że od czasu do czasu zawiesza sie na obrotach lub "sam dodaje...
Mam drobne nieprawidłowości w pracy silnika (drgania na wolnych obrotach) i duże spalanie LPG (ok.13 litrów w mieście i na trasie - nie ma znaczenia deptany czy nie). Czy na podstawie tych danych można przyjąć, że sonda lambda jest wykończona czy raczej szukać przyczyny gdzie indziej (korekta miejscami jest +25%, chwilami napięcie jest 0V a momentami...
ZNALAZŁEM NA FAJNEJ STRONCE JAN BIEŃ Poniżej przedstawiam prosty tester-symulator do komputerów sterujących dawkowaniem gazu LPG . Pomysł zrodził się z potrzeby gdy dostałem od dystrybutora systemów sterowania AUTRONIC w Krakowie ok 20 płytek elektroniki sterującej firmy AUTRONIC do naprawy . Przy takiej ilości naprawianych sterowników uznałem za konieczność...
Przewód sygnałowy z sondy lambda jest doprowadzony do przekaźnika (widać na zdjęciu ten przekaźnik) z tego co się doczytałem pełni to rolę odcięcia sondy przy jeździe na lpg by nie zbierało "śmieci" do kompa. Tylko teraz pytanie jak zachowuje się sterownik gdy nie ma sygnału z sondy. Nie uruchamia się wtedy tryb awaryjny? Zazwyczaj tak jak pisałem...
Jak w temacie. Pasek jeździł przez ostatnie 1,5 roku wyłącznie na gazie. Coś jest uszkodzone i postanowiłem się za to zabrać. Wymieniłem czujnik temperatury (wskazuje teraz ok110 stopni, więc głupieję), a czujnik jest oryginalny. Przepływomierz pomierzyłem i jest ok. Pompa paliwa wymieniona i działa. Objawy są takie, że czasem uda się zapalić na benzynie,...
Dziekuje za wszystkie podpowiedzi.A co do sondy lambda: jakim miernikiem najlepiej ją zmierzyć?(nie mam dostepu do oscyloskopu)I jak powinien wyglądać przebieg napięcia na niej?Druga sprawa: pod osłoną dźwigni zmiany biegów mam dwie wtyczki: czarną i brązową - do ktorego przewodu trzeba się podłączyć?Trzeicia sprawa:jak powinno sie sprawdzać TPSa?Z...
Witam, załozyłem gaz miesiac temu i od tego momentu mam klopoty z paskiem. Silnik ABS jednopunktowy, gaz parownik lovato, centralka autronic al-700 . Moj problem tkwi w tym że po włączeniu dodatkowego żródła pobierajacego napięcie samochód słabnie. Wystarczy włączyć światła i juz czuć jak samochod jest slabszy na gazie (na benzynie prawie nie odczuwalne)....
Jakie powinno być napięcie wyjściowe lambdy na rogrzanym silniku? Wystarczy je mierzyć woltomierzem czy lepiej oscyloskopem? Ale tam chyba nie ma az tak szybkich zmian napiecia... Jest to sonda trójprzewodowa jakby co. I jakie powinny być napięcia wyjściowe przeplywomierza w funkcji obrotów? Bo sama ścieżka oporowa jest w praktycznie idealnym stanie,...
Czy możliwe jest aby silnik na wielopunktowym wtrysku spalał tak dużo paliwa ( 1litra na około 15 startowań silnika) przy źle działającej sądzie bo po przejściu na gaz mam zrobione automatyczne odcięcie zasilania pompy paliwa więc auto na paliwie pracuje około 4 - 6 sekund. Sprawdzanie silnika na przyrządach w serwisie to wyjdzie koszt większy niż...
to,że zapala się kontrolka ABS-u nie musi mieć związku z problemami silnika istnieje tylko jeden wspolny mianownik.Jeśli padnie ładowanie napięcie w instalacji spadnie poniżej 10v jak sie nie myle ABS się wyłączy zapali się kontrolka i w wyniku dalszego spadku napięcia zaczną się chocki na benzynie.Sprawdz ładowanie na wol.obr i na podwyższonych. Dodano...
Chłopaki maja racje że z mała wiedzą sprzęt wyprowadza w pole i to ostro bo błąd powoduje np. 10 usterek. Np. błąd sondy lambda – wiec mechanior wymienia sondę a tu lipa dalej to samo. Okazuje się że winą są rzeczy nie diagnozowalne jak przewody wysokiego napięcia. Więc kup tester nastawiając się na dana markę aby zdobyć w niej doświadczenie....
Witam. Vw Passat B5 2001r 1.8T-AWT, padła turbina przy wymianie turbiny ściągnąłem też pokrywę od klawiatury okazało się że ślizgi napinacza łańcucha rozrządu są wydarte, tzn wydarły się rowy prawie do gołej blachy, więc wymieniłem na dobre używane co by nie zakładać podrobionej nówki. Rozrząd ustawiony na znaki, sprawdzałem go kilka razy, po odpaleniu...
Hmm... Dzisiaj sprawdziłem TPS-a. No cóż. Regulacja chyba nie wchodzi w grę. Na zamkniętej przepustnicy styki 1-2 0.18v, na 1-4 0.02v Wszystkie reakcje prawidłowe. Nawet nie ruszałem torxów. Nie wiem, co dałoby podniesienie napięcia na nominał 0.20 - 0.25v ale podejrzewam że emisja wzrośnie. Chyba że się mylę. Właśnie. O ile mógłbym jeszcze zjechać?...
4B0 906 018 F i B 8D0 906 018 A i B Zobacz sobie tu - http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... Dodano po 6 sonda szerokopasmowa wskazanie prawidłowe Kurde nie wydaje mi się żeby to była sonda szerokopasmowa. Po numerze cześci wychodzi, że ta sonda kosztuje koło 450 zł. czyli ułamek ceny szerokopasmowej.
Witam Wszystkich. Postanowiłem kupić Żonie Passata, żeby było bezpiecznie i bez zawracania głowy, że coś nie tak. W okolicy stał taki fajny B5 przed FL z 1.8t ANB 150km. Rzekomo 198tys., Tiptronic, ale fajnie działa, obejrzany, niewielkie pieniądze, no to "biere". Do domu około 80km, to na spokojnie posprawdzałem wszystko, po prostu lalka. Nic nie stuka,...
Witam Zacznę od początku moją historię z tym samochodem. Parę dni temu do mojego warsztatu pewien chłopak przyprowadził passata świeżo sprowadzonego z niemiec z następującymi objawami: braki w mocy i gdy był zimny to coś pukało w silniku. Podpielismy od komputera był błąd sondy lamby ale gościu zaraz po sprowadzeniu zamonotwał w nim instalacje gazową(...
Witam. Dzisiaj pofatygowałem się i pojeździłem trochę z laptopem podłączonym poprzez interfejs LPG do sterownika Bingo-M, dzięki czemu zdiagnozowałem pracę sterownika LPG w różnych warunkach. Okazało się, iż ustawienia, które mam w Bingo-M są moim zdaniem w miarę dobre. Zmieniłem jedynie funkcję cut-off z 1300/24% na 1300/34% i w czasie różnych prób...
Idąc za radami wszystkich i znajomego wymieniono: kopułkę, palec rozdzielacza, przekaźnik pompy, kable wysokiego napięcia i ... kostkę stacyjki, po której usterka tymczasowo znikła. Tymczasowo, bo wilgotność powietrza jest obecnie względna, a usterka objawiała się podczas gdy na dworze było dość wilgotno. Teraz pozostaje mi tylko czekać na wilgotny...
To ja się dołączam do postu. Problemy podobne, przeszukałem całą elkę i ten post jest najbardziej zblizony do mojego problemu, a zakładać nowego chyba nie ma sensu. Szukam konkretnej podpowiedzi, ale na wstępie zaznaczam, ze nie bałdzo potrafię się posługiwać miernikami napięcia, więc ewentualne rady o "mierzeniu" przemilczę :-( Mój pasek to B4 1.8...
Witam. Prosze o odczyt logów i pomysł na usunięcie usterki. Każdego dnia po odpaleniu auta na zimnym silniku przez kilka sekund auto faluje na obrotach pomiedzy 1400-400 i nagle gaśnie , gaśnie 3-4 razy i przy 5 próbie już auto odpala normalnie . Przepustnica czyszczona , była również podmieniana i problem był ten sam. Świece nowe, cewki podmienione...
napięcie sonda lambda sonda lambda napięcie lambda sonda napięcie
przekaźnik ogrzewanie szyby elektryczna tylna klapa inspekcja samochodzie
Brak sygnału anteny naziemnej z multiswitcha Audi A4 B6 1.8T AVJ 2002 - Kod błędu P0341 i masło w zbiorniczku