Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Jeden kabel grzałki do emulatora tak jak masz, a 2gi do +12V samochodu. Sonda musi być zamontowana w aucie, by użyć jej grzałki do emulowania tejże. Przynajmniej tak rozumiem schemat. Zasilanie emulatora idzie właśnie przez grzałkę sondy. Ew można użyć opornik 5-10W o rezystancji podobnej do grzałki sondy. Na ogół to 3-4Ohm
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
Zapaliła się kontrolka silnika i po odczycie pokazały się błędy Błąd p0030 razem z błędem p3072. Została wymieniona sonda lambda 1 przed katalizatorem. Oczywiście skasowany błąd ale po odpaleniu auta znowu pojawiły się te same błędy. Normalne że się pojawiły bo nie przeprowadziłeś żadnej diagnozy. Trzeba sprawdzić zasilanie grzałki jak i ciągłość przewodów...
witam jestem posiadaczem audi a6c5 2.4b + gaz v6 1999r 165km automat i mam taki problem, pomiędzy 50km a 60kam jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością i nie ma różnicy czy na benzynie czy gazie. ora pokazuję się błąd sąda 1 pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sąde też pokazywało ten błąd i czujnik jest nowy założony. (at)ElektrodaBot...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam ponownie skupiłem się na obwodzie sondy lambda znalazłem schemat podłączenia komputera 37820-P1J-E11 który zamieszczam dla potomnych https://obrazki.elektroda.pl/2158161700_... wg schematu sonda 4 przewodowa zacisk nr 1 kolor przewodu biało-czerwony +ekran leci do komputera na zacisk D14 (sygnał) zacisk nr 2 przewód zielono-niebieski...
Dzień dobry, ze względu na chęć użycia samochodowej wąskopasmowej sondy lambda w motorowerze chciałbym dowiedzieć się: 1) Jak sprawdzić czy sonda osiągnęła już właściwą (czyli z tego co czytałem minimum 300 st.C) temperaturę pracy? Chcę wykorzystać tę informację do sterowania grzałką w sondzie, tak aby jej temperatura nie była za niska, ale też aby...
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
Dzięki. Tzn, że sonda pokazuje mi prawdę. Czyli mieszankę ubogą. Tylko podczas szybkiego dodawania "gazu" na chwilę przechodzi w stan wysoki (mieszanka bogata). Nie ma charakterystycznego dla sondy lambda przebiegu. Samochód jeździł przez jakiś czas na rozszczelnionym układzie dolotowym. Przegryziony został przez kunę przewód podciśnieniowy od kolektora...
Witam Panowie. Jaką moc ma grzałka sondy lampda zwykłej 1v, nie szerokopasmowej?? Uszkodziła mi się grzałka, natomiast odczyt z sądy bez zastrzeżeń... Moim zdaniem bezsensu wymieniać sondę dla samej grzałki, tymbardziej, że te do tanich nie należą... I chcę coś podstawić zamiast grzałki, tylko moje próby podkładania rezystorów o niskiej mocy poprostu...
Gdy sam. jest zimny to szarpie nim, potem jest ok. Mierzyłem rezystancje na dwóch białych przewodach i nic... czyli walnięta grzałka. Moje pytanie - czy przy walniętej grzałce sonda już po nagrzaniu spalinami powinna normalnie pracować (0.2V - 0.8V)? Bo moja umarła i cały czas pokazuje 0.15V (ubogo).
Witam. Kolejne lekkie pytanie :) Mam sondę lambda 4 przewodową z grzałką. -Czy grzałka ma być cały czas zasilana podczas pracy silnika? -Jak podpiąć sondę do komputera gazowego? Idzie to do pojazdu na gaźniku, dla regulacji składu mieszanki na gazie. Jednak nie wiem jakie napięcie dostarczyć sondzie do poprawnej pracy. Bo na grzałkę muszę dać +12 i...
Mam auto na wtrysku i z katalizatorem, jakoś dużo pali, jaka jest procedura sprawdzania takiej sondy? Interesuje mnie kolejnośc czynności i odczyty np na multimetrze.
Sprawdz zasilanie grzałki sondy (przewody białe) po odpaleniu ma świecic kontrolka wpięta w te przewody. Miernikiem sprawdz napiecie na czarnym. Ma na rozgrzanym oscylować od 0,1-0,8V. Jeśli ma tylko 0,4V lub niżej mimo obrotów raczej sonda trup. Mierz to na benzynie bez lpg. Kup sondę Bosch ,NTK,Magneti. Żadnego dziadostwa.
Witam, posiadam Opla Omegę 2.0 16v '96 Pb/lpg z sondą Lambda 4 przewodowa, 5V Proszę o pomoc w podpowiedzi jak "oszukać" komputer że ogrzewanie sondy Lambda działa, choć w rzeczywistości nie działa ;P . Od paru miesięcy pali mi się kontrolka błędu na desce rozdzielczej. Po podłączeniu do OP-com wyczytałem że występuje błąd nr "91- O2 za wysokie napięcie...
Witam potrzebuję pilnie odpowiedzi na pytanie dotyczącze sondy lambda w moim aucie. Jest to sonda 3-przewodowa (dwa białe i jeden czarny)i po podłączeniu miernika do przewodu czarnego i masy , na gazie jak i na benzynie ,przy nagrzanym silniku pokazuje mi 0,45V i wartość ta nie ulega zmianie. Dodam tylko że miernik jest cyfrowy z tych tańszych i nastawiam...
Hej! Chcę zrobić sobie prosty "analizator spalin" do regulowania gaźników na podstawie wskazań wąskopasmowej sondy lambda (0-1 V). W związku z tym mam dwa pytania: 1. Z racji że zastosuję sondę ogrzewaną, będzie miała ona 4 przewody: dwa białe, jeden czarny i jeden szary. Czy moglibyście mi wytłumaczyć który przewód jest od czego? Wydaje mi się że będzie...
Witam wszystkich serdecznie! Ponieważ jestem laikiem, albo inaczej, znającym tylko podstawy fizyki, prosiłbym o poradę jak w temacie, czyli: dlaczego grzałka w bojlerze nie grzeje? Podłączonych mam szeregowo 8paneli po 235W każdy. Zmierzone napięcie wynosi 250V. Z tego co wyczytałem ze stron www w pochmurny dzień panele pracują ze sprawnością ok. 10%,...
No i niestety nawet na oryginalnej sondzie jest problem. Odczyty zaniżone do maks. 0,6V i przerwa w obwodzie grzałki. Niewykluczone, że uszkodziłem obwody wyjściowe sondy w DME przy pierwszej wymianie. Zrobiłem karygodny błąd i odciąłem przewody sondy bez jej odłączenia. Padł bezpiecznik 25A a obwód musiał się zamknąć przez masę nie zasilonego DME,...
Nie słyszał a robił. Wszystko to czyli kotły sondy boscha (samochodowe) przetworniki w walizkach , kontenerach i platformach przywieżli niemcy. Zadanie domowe -przejść się do jakiegoś zakładu samochodowego i poprosić o sondę lambda. Potrzebny jest jeszcze słoik 1L z wieczkiem akumulator 12v lub zasilacz ,dowolna ilość oscyloskopów oraz butla CO2. W...
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Witam. Z tego co pamiętam to tam jest szerokopasmowa sonda lambda i tam za wiele nie pomierzysz, oprócz ciągłości przewodów. Ale zacznij od sprawdzenia oporności grzałki - chyba pin 3 i 5 od strony sondy lambda. Na zimny silniku 3-10Ω. Jeżeli będzie dużo więcej to wymiana, jeżeli będzie ok to sprawdź zasilanie od strony samochodu na pinie 5 powinno...
temat wałkowany podlacz multimetr elektroniczny, ustaw voltomierz i zmierz zakres pracy na goracym silniku. powinno oscylowac pomiedzy 0 a 1V sprawdz opornosc grzałki i zasilanie na nia brak zasilania - sprawdz dlaczego brak rezystancji grzałki- do wymiany nie oscyluje- do wymiany oscyluje wolno - do wymiany
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Na czym polega uszkodzenie sondy? , co to znaczy " może sterownik ją przepala"? Sprawdzałeś zasilanie ze sterownika na sondę - grzałki i sensora? Sterownik podaje masę kluczowaniem na grzałkę.
Wszystkie sondy jakie znalazłem w katalogu mają 4 przewody u mnie była i jest dalej sonda którą ma 4 przewody. Czy to normalne Nie rozumiem??? Masz LPG czy tylko PB? Bo to ważne. Trzeba sprawdzić zasilanie grzałki ,napięcie samej sondy. Jeśli jest ok to kup nową uniwersalną Bosch,NTK. Połącz przewody i gotowe.
Temat stary jak węgiel ,ale dopisze sie dla potomnych,jak ktoś to czyta ,to niech wie :) Według mnie kolega gracus7 sie ciutke pomylił jeśli chodzi o kolory. Jesli sonda ma 4 przewody to: Czarny -zawsze sygnał sondy Białe 2- to zasilanie i masa grzałki Szary -to masa sondy.
Masz jakiś program diagnostyczny to możesz sobie porównać to co pokazuje a co jest na mierniku. Pisałeś , że wcześniej pokazywał błąd katalizatora a teraz sondy więc zakładam , że rozmawiamy o sondzie za katem. Możesz jak najbardziej sprawdzić oporność grzałki ale poza tym sprawdzić czy jest zasilanie grzałki , czy jest sterowana , czy jest masa i jakie...
Grzałka sondy jest po to aby,możliwie jak najszybciej po odpaleniu silnika sonda miała właściwą temperaturę i prawidłowo odczytywała skład spalin,przy gorącym silniku i rozgrzanym układzie wydechowym ecu i tak odłącza zasilanie grzałki
"Sonda 4 przewodowa 5V (taka jest w silniku 1,8 16V) nie ma "stałej" masy na przewodach. Masę podaje ECU w celu włączenia grzałki. Pozostałe sygnały to: +5V, wyjście napięcia sondy +12V zasilanie grzałki " Juz sam nie wiem... mozecie mi podac namiar na jakis profesjonalny program dla mechanikow/serwisow gdzie moge potwierdzic na 100% schemat kabli w...
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Błąd dotyczy usterki w obwodzie prądowym także sprawdź ciągłość przewodów w wiązce. Pin 1 sondy - 70 ecu, pin 2 sondy - 71 ecu , pin 3 sondy + zasilanie grzałki , pin 4 sondy - pin 5 ecu masa grzałki , pin 5 sondy - pin 51 ecu , pin 6 sondy - pin 52 ecu
Czy jesteś pewny że masz sekwencję lub to co nazywasz emulatorem sondy jest nim naprawdę? Najlepiej daj zdjęcia bo może masz coś tam zrobione w dziwny sposób bądź źle coś rozumiesz. Emulatory sondy montowano przy starszych instalacjach a nie przy 4 generacji. Czy możesz dać cały opis błędu? Nie widać go dla MAP sensora a jest to bardzo ważna część opisu...
Witam! Na schematach nie mogłem znaleźć odpowiedzi dotyczącej mojego problemu. Mianowicie w mojej A8 zastałem urwane przewody od kostki sondy lambda. Kable od sondy są całe i kostka też ale znalazłem urwany uchwyt kostki i pewnie wiązka położyła się na kolektorze wydechowym. Ale w czym problem. Problem polega na tym, że z wiązki wychodzi 5 przewodów...
czy to normalna sytuacja gdy z odłączoną sondą w multiecuscan'ie napięcie sondy coś koło 455mv pokazuje To jest normalne , taką wartość przyjmuje sobie sterownik. Przy samym ecu między pomaranczowym i masą po zaplonie jest 12v jak trzeba, po wyłączeniu zaplonu pojawia się przejscie z masą, , natomiast na wtykach od grzałki są dwie masy cały czas. Wyzej...
Nie bierz sobie do serca tego , tak jakoś pomyślałem o tych studiach . Właśnie jeżeli jest obwód na grzałce , to fizycznie nie przerwana / spalona/. Już wcześn iej podałem , że sterownik silnika Simos , pin nr. 20 podaje masę na grzałkę sondy , natomiast plus po przekażniku pompy paliwa. Sonda zasilanie grzałki to dwa białe kable. Schemat /fragment...
mam poważny problem z sonda lambda w aucie honda hrv z 2000 roku mianowicie zaświeca sie kontrolka heck i czytając błędy komputerem kts520 wyrzuca błąd "0130 sonda lambda przed katalizatorem . napięcie" wymieniłem sondę na nowa uniwersalna i błąd ciągle sie wpisuje ale ciekawe jest to ze tylko wtedy gdy jest zimny silnik jak sie silnik zagrzeje troszkę...
Witam mam tu na zakładzie skodzinę z usterką szerokopasmowej sondy lambda ,przed wymianą wyskakiwał błąd dot. grzałki sondy .Wymieniłem na nówkę boscha i teraz wyskakuje błąd dot. 16555 - Zespół 1; system pomiaru paliwa P0171 - 35-00 - system za ubogi po kasowaniu usterka po czasie powraca .Nieszczelności na wylocie nie ma okablowanie sprawdzone 3-ma...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
Sonda jednoprzewodowa ogólnie nie różni się od sondy 2, 3 czy 4 przewodowej. Podobnie jak 2 przewodowa nie posiada grzałki (czyli wymaga więcej czasu do osiągnięcia temperatury roboczej). W sondach 1 i 3 przewodowych czujnik sondy bierze masę z korpusu sondy, natomiast w 2 i 4 przewodowych z ECU (przy czym może ale nie musi być ona połączona z korpusem...
Trochę trudno mi uwierzyć w pękniety pierścień czy przytartą gładź cylindrową w tym samochodzie który ma 67 tys km i najczęściej 3-5 km dziennie robił . Oczywiście wszystko możliwe i sprawdzę to w tym tygodniu. A wtryskiwacz mam zamiar sprawdzić poprzec podłaczenie ich pod listwę z jednej strony a pod menzurki z drugiej . Tylko nadal nie bardzo widzę...
Witam. Nissan Micra K12 1.2 2003r. Pojawił się błąd silnika, niski sygnał sondy nr.1- uboga mieszanka. Na testerze w parametrach bieżących podczas pracy silnika sonda nr 1, pokazuje napięcie 0.00v a sonda nr 2, 0.27 v, nie reagują na zmianę pracy silnika. Sonda w ogóle nie próbkuje. Zasilanie sondy nr.1 i nr. 2 , wynosi 0.27v, i nie wiem czy to prawidłowe...
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
Dzisiaj zaizolowałem czujnik temperatury sylikonem, temperatura nie spada już tak bardzo ma minimum 50°C czyli już nie jest tak źle:D mam jeszcze pytanie dotyczące sondy lambda, jak szybko powinien zmieniać się stan z ubogiej na bogatą na wolnych obrotach a jak szybko na wysokich tzn około 3000rpm? U mnie stan wysoki trwa około 3 sekund a niski zależnie...
Witam, posiadam od nowości Punto I z 97r., auto z LPG II gen (Stag-50). Sonda lambda przy przebiegu 180tyś km była wymieniana na magneti marelli (oryginał). Przyczyną wymiany był brak jej pracy. Nie rysowała wykresów. Po wymianie wszystko okej. Obecnie jest ponad 210tyś km i postanowiłem podpiąć komputer. Co zaobserwowałem: -uruchamiam auto (wszystko...
za 5 zł to chyba żarówką sprawdzają zasilanie grzałki -chyba jakiś kowal :):) jak sprawdzałes tą sonde tzn.czym że ci wychodzi 1.2 v Dodano po 1 albo odłącz sonde i napisz jak pracuje bez niej ok
Kolory przewodów od strony sondy są standardowo tak oznaczone. Dwa białe to zasilanie grzałki sondy, szary-dodatkowa masa a czarny to sygnałowy. Musiałbyś znaleźć schemat instalacji elektrycznej w Twoim samochodzie i zobaczyć czy dobrze jest połączona sonda tzn czy na odpowiedni pin centralki silnika podaje sygnał.Na schemacie elektrycznym będzie kolorami...
za 200 zł kupisz oryginalną sondę BOSCH która bedzie pasowała do BMW musi być 4 przewodowa i wytwarzać napięcie do 1V a jak będzie inna wtyczka to o ile potrafisz to śmiało możesz to polutować tylko jest ciężko to zrobić bo są tam stalowe druty dlatego lepiej zacisnąć nowe końcówki i nie słuchaj bzdur że lutować nie wolno bo niby w przewodzie idzie...
Potrzebujesz najpopularniejszej sondy cyrkonowej, która sama generuje napięcie w zakresie 0-1V. Jeśli masz krótki, żeliwny kolektor wydechowy i zaraz za nim współną rurę wydechową to powinna wystarczyć jednoprzewodowa sonda bez podgrzewania zamontowana na samym początku tej rury, przy kolektorze. Jednoprzewodowe sondy to wyłącznie sondy cyrkonowe. Jeśli...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
sonda lambda zasilanie sonda lambda bezpiecznik grzałki sonda lambda zasilanie astra
mplab pic16f84a berlingo radio fabryczne kierownica przyciski radia
hilti udaru bateria parkside styki
Lenze E94AMHE0074 DC Bus Undervoltage Error Persists After Drive Replacement Hamulec wpada do końca przy wolnym naciskaniu - przyczyny i rozwiązania