Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
Witam drodzy forumowicze. Szukam opisu przewodów sondy lambda wg. kolorów. Jest tego mnóstwo w internecie i tutaj na forum, jednak nie udało mi się znaleźć rozpiski sondy, którą mam ja. Jest to sonda za kątem Renault Megane 4 i ma przewody: czarny, szary, biały i czerwony. Czy ktoś wie, które zasilają grzałkę?
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Zobacz czy to ten.
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
c20 ne- miał sonde z 3 przewodami wiec musisz znalezc wiecej kabli 1-brazowy masa grzałki 2-brazowo-niebieski sygnałowy w ekranie kolor do kompa 3-czerwono -niebieski +zasilanie grzałki dotyczy motronic m1.5 w ml 4.1 zasilanie grzałki ma biały kolor
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
F57 25 A czerwono zielony kabel. To samo zasilanie co AFM.
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć zasilanie grzałki?
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Totalna bzdura. Zacisk 85, 86 to cewka przekaźnika i tu nie ma podłączonego wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma być podłączony pod styk roboczy czyli 30, 87 a druga strona wtryskiwacza pod sterowni silnika który podaję masę. Z 87 wychodzi zasilanie na wtryskiwacz, pompę paliwa i grzałkę sondy lambda. Licznik nie ma zasilania ze sterownika silnika. Jedynym...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
nie do końca te Twoje metody są dobre. raz że w PSA kolory mają małe znaczenie - istotne jest oznaczenie numerowe nadrukowane na przewodach, dwa że zasilanie grzałki nie jest "stałe", trzy - masa dla sondy jest z reguły wirtualna ;) podaj więc kod silnika, i ktoś wesprze Cię schematem typu nr przewodu->nr pinu wtyczki sondy. 10 min i po bólu.
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam widzę że sondę masz sprawna i znasz parametry mi skacze błąd grzałki sondy p1103 i nie wiem czemu mierzylem grzałke opór 4.5 napięcie na pracujacej grzalce 11.90 do 12 V czyli ok jedynie ten parametr w vcds niski to chyba rezystancja 2820 a u Ciebie byli 35000. I nie wiem co tu nie gra. Co jakiś czas wyrzuca check.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Nie napisałeś jaką masz sondę. Kolega podał opis dla NTK (NGK) a Ty masz Bosch LSU-4. Dla Boscha grzałka to szary (+), biały (-). Szary ma zasilanie po stacyjce zaś masa podawana jest z ECU, tzn ECU steruje mocą grzałki.
Zasilanie grzałki idzie przez bezpiecznik.
Ja w sumie myślałem że to chodzi o sondę przed katalizatorem bo ta za katalizatorem to na pewno ma 4 przewody i mierząc opór na dwóch białych kabelkach wychodzi mi około 7 ohm. Mierzyłem napięcie na zasilaniu tych białych kabelków i po rozpięciu wtyczki na wyłączonym silniku miałem 2.5 V. Nie sprawdzałem napięcia na pracującym silniku bo jakoś zająłem...
Odcięcia pompy paliwka gazownik nie wstawił przypadkiem? Czasami w gratisie przy okazji odcięcia pompy obcinają też zasilanie grzałki sondy.
tak
Według tego schematu minus na grzałkę ze sterownika silnika , plus z przekaźnika pompy paliwa. http://obrazki.elektroda.pl/2849076200_1...
Witam, szukam części dotyczącej zasilania grzałki pierwszej sondy lambda, od sterowania z ECU aż do grzałki. Pozdrawiam, RS
Co do wyższego spalania - sprawdziłbym zasilanie do grzałki sondy lambda, złącze przed sondą oraz samą grzałkę. Do prawidłowej pracy sonda musi byc rozgrzana dlatego na początku pracy silnika ogrzewa ją grzałka. Poznać ten typ sond można po tym że mają 4 przewody.
Sprawdź probówką 12v nie miernikiem ,czy jest prąd na zasilaniu grzałki. Drugi kabel który idzie do ECM (masa)to "sterowanie "grzałki. Jak tamten kabel dobry i grzałka ok to masz uszkodzony ECM bo innego?
Mam taki problem, ze na kablu prowadzacym do grzalki sondy lambda nie ma zasilania. Jak idzie ten kabel? Jakies przekazniki
Nie chodzi mi o zasilanie grzałki sondy tylko sygnał i masa bo nie wiem czy jest prawidłowo podłaczona
Sonda LAMBDA też ma przewody do komputera sterującego, a dopiero zasilanie dwoma przewodami. Nie rozśmieszać klientów (przed chwilą oglądałem zmienników). Lambda pracuje bez żadnego zasilania, dwa przewody to zasilanie grzałki która przyśpiesza pracę sondy i utrzymuje temperaturę na stałym poziomie.
Ustawienie potencjometrami podanych progów napięcia będzie właściwe jedynie dla przypadków sondy lambda pracujących w zakresie 0,1-0,9V. W niektórych samochodach spotyka się sondy z "podciągniętym" napięciem o 0,7V, co oznacza że zakres ich pracy będzie w przedziale 0,7-1,6V. Wówczas układ ten będzie musiał mieć ustawione inne progi napięć. Co do samego...
Zapaliła się kontrolka silnika i po odczycie pokazały się błędy Błąd p0030 razem z błędem p3072. Została wymieniona sonda lambda 1 przed katalizatorem. Oczywiście skasowany błąd ale po odpaleniu auta znowu pojawiły się te same błędy. Normalne że się pojawiły bo nie przeprowadziłeś żadnej diagnozy. Trzeba sprawdzić zasilanie grzałki jak i ciągłość przewodów...
Jest to autko z gaźnikiem na 100% (miałem go wykręcone w celu wyczyszczenia). Kolektor wydechowy też miało zwykły(bez sondy), dlatego będzie wymieniany od audi 80 z wtryskiem i z sondą lambda. Ja bym podłączył grzanie sondy pod zasilanie po stacyjce A czy to nie będzie miało wpływu na żywotność grzałki w sondzie lambda?
Wpisz w nasza szukajkę ; sonda diagnostyczna i ... czytaj , tam wszystkiego dowiesz się! Dodam ,że sonda winna oscylować w granicach od 0,2 do 0,9 V. Sprawdź czy masz zasilanie na grzałkę sondy.
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
Witam ponownie. Wymieniłem na ryzyko 2 sondy oryginał Bosch i na razie spokój.
Kolego, masz schemat. Pin 8 o którym mówisz w gnieździe przekaźnika to bezpośredni +12V z akumulatora. Pin 12 w ogóle nie ma znaczenia, bo nie jest używany (przynajmniej do sterowania pracy silnika). Sprawdzaj jak kolega wyżej radzi. Żarówką. Jeśli nie umiesz działać ze schematem, odeślij problem do elektromechanika. Na odległość trudno pomóc. Mogę...
Brak zasilania 12 V na wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda, czyli generalnie brak zasilania na jednej z linii 12 V po stacyjce... strzelałbym więc, że problem z przekaźnikiem zasilania. Do zweryfikowania przez podłączenie kontrolki równolegle do zasilania grzałki sondy lub wtryskiwaczy i obserwowanie czy jak nie chce palić, to kontrolka się świeci....
Polecam interfejs OBD2 na bazie ELM327 , pełno tego na każdym portalu aukcyjnym, obejrzysz nim pracę sondy czy korekty zasilania . Oznaczenia przewodów w Twojej sondzie typowe : Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście Na biegu jałowym sonda może nie oscylować, najlepiej jej działanie sprawdzać na...
Temat stary jak węgiel ,ale dopisze sie dla potomnych,jak ktoś to czyta ,to niech wie :) Według mnie kolega gracus7 sie ciutke pomylił jeśli chodzi o kolory. Jesli sonda ma 4 przewody to: Czarny -zawsze sygnał sondy Białe 2- to zasilanie i masa grzałki Szary -to masa sondy.
Na czym polega uszkodzenie sondy? , co to znaczy " może sterownik ją przepala"? Sprawdzałeś zasilanie ze sterownika na sondę - grzałki i sensora? Sterownik podaje masę kluczowaniem na grzałkę.
witam poszukuje schematu zasilania grzałki sond lambda dokładnie chodzi o niebiesko-czerwony przewód czyli plus do grzałki sond po odpaleniu samochodupo prostu go nie ma a z tego co wiem powinien wychodzic z przekaznika pompy paliwa ale może ktoś coś podrzuci ? ;-) ECU silnika wali błedem że obydwie grzałki nie halo.\ pozdrawiam
1. niebiesko-biały >> czarny (sygnał) 2. brązowo-czarny >> szary (minus sondy) 3. brązowy >> biały (- zasilania grzałki) 4. czarno-czerwony >> biały (+ zasilania grzałki)
Przeprowadź jeszcze regulację zaworów. Ostatecznie : https://piterparts.pl/content/6-blad-p42...
Miernik i sprawdzić grzałke sondy, dwa białe kable. Potem zobaczyć czy z auta przychodzi zasilanie
Masz uszkodzoną sondę lambda. Sprawdz czy wystepuje na niej napiecie zasilania grzałki. Niektóre sondy niebardzo chcą działać bez grzałki podłączonej. Jak jest wymień sondę. Pozdrawiam
Może być tak że ten 18010 jest od tego że czasami kasuje błędy odpięciem aku. Lecz też czuje że mi aku siada powoli przed zimą i może od tego. Może być i od jednego i od drugiego. Ale ten błąd 16518 Wiem że sonda lambda ale co bardziej może oznaczać ten błąd ? To jest która sonda ? (bo chyba mam 2 ale ręki nie dam sobie uciąć). Pierwsza sonda. Problem...
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać. sam sobie zaprzeczasz. sprawdz oporosc grzałki i zasilanie na nia. sprawdz przekaznik grzania sondy.
Za co się brać żeby ogarnąć to auto Z góry dziękuję za pomoc Za prawidłową diagnozę.Tam powinny być sondy szerokopasmowe.Także odczyt bank 1 i 2,prąd i korekty.Odczyt z dolnych choć wiadomo co będzie.Sprawdzić zasilanie grzałek przed wymianą sondy.
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
Lenistwo lenistwo kolego jak bym się znał jak ty, to bym tu nie pisał dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam. Kolego piwko jak sprawdzić zasilanie grzałki i rezystancje.
Sharan1.8t brak mocy i lekkie drgania auta Pierwszym podejrzanym EGR Niekoniecznie. Są dwa błędy odnośnie sondy lambda: 17511 to problem z grzałką, a drugi z odczytem/parametrami. EGR wywali przy okazji. Do Autora: sprawdź, czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Osobiście obstawiam ubitą sondę.
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
A wykasowałeś błąd po wymianie sondy. A co by to miało dać w tym oplu?Nic.Sprawdzić zasilanie na grzałce i ciągłość drugiego kabelka do ECU pin B15.Jak ok leży ECU.
Mariusz ma rację. Zasilanie grzałki sondy jest 12 V . Natomiast zasilanie czujnika tlenu jest 5 V. Jest to typowa sonda oporowa - zimna 100 kΩ, ciepła 10 kΩ.
Na początek skup się na przekaźniku pompy paliwa. Zobacz czego tam brakuje gdy niechce palić. Masz tam wejście napięcia bezpośrednio z akmulatora. Wyjście na pompę paliwa, wtryskiwacze i grzałkę sondy lambda. Plus po kluczyku do zasilania cewki przekaźnika. Masę jako sterowanie cewki wystawianą przez sterownik silnika na warunkach podanych przez kolegę...
Raczej 98-grzałka sondy lub zasilanie.
Co sądzicie o sygnale z sondy lambda sterującej przed katalizatorem pytam z czystej ciekawości. Sygnał zmierzony na fioletowym przewodzie i masą na sterowniku. Sądzę, że zmierzyłeś zasilanie grzałki sondy. Sygnał jest na przewodzie czarnym ;) https://obrazki.elektroda.pl/2844213200_...
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
Na początek sprawdź bezpiecznik 12(15A) w skrzynce pod maską. Zasilanie obu grzałek jest po tym bezpieczniku.
Z przekaźnika systemowego. Obie sondy z tego samego. Zasilanie ma być pełne, czyli napięciem jakie jest na akumulatorze. Dodano po 2 Natomiast masami grzałek steruje ECU. Z pinów 5 i 63, odpowiednio dla sondy 5 i 3 przewodowej. Błędnie podałem masę grzałki jako pin 68. Powinno być 63. Poprawiłem.
Prawdopodobnie wypada Ci zapłon. Sprawdź wszystkie świece czy mają DOBRĄ iskrę. Dobrą tzn. mocną, najlepiej sprawdzaj w nocy jak jest ciemno. To, że je wymieniłeś nie znaczy, że jest tam iskra. Sondę Lambda możesz profilaktycznie sprawdzić czy ma zasilanie (grzałki), masy i jaki daje sygnał (0,1 - 0,9V). Po tej pseudo "regulacji" przepustnicy jakie...
Działa to w ten sposób, że sterownik zapina masę grzałki poprzez opornik pomiarowy, mierz spadek napięcia na oporniku i wie, czy układ grzałki jest ok, czy nie. Trzeba sprawdzic czy jest zasilanie (plus) na grzałkę, i czy jest ona sprawna, ma miec bodaj 12 om.
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
To zrób test grzałki, zobacz czy zasilanie idzie.
Szczerz mówiąc to nie wiem. Z tego co mi powiedział elektromechanik to ze sterownika nie jest podawane napięcie do grzałek sondy lambda. A ty mówisz ze zasilanie jest z pompy paliwa więc sterownik nie załącza masy chyba....
sprawdz jak jest z zasilaniem grzałki może kiepsko łączy na wtyczce janusz
Oporność 14 Ohm jest prawidłowa , druga (80Ohm) nie. Zasilanie grzałek jest z 12V , a masa kluczowana ze sterownika.
Grzałka sondy jest po to aby,możliwie jak najszybciej po odpaleniu silnika sonda miała właściwą temperaturę i prawidłowo odczytywała skład spalin,przy gorącym silniku i rozgrzanym układzie wydechowym ecu i tak odłącza zasilanie grzałki
Sprawdź zasilanie grzałki sondy i przejścia przewodów sygnałowych pomiędzy wtyczką ecu a wtyczką sondy
Ma być cztero - przewodowa. Dwa białe przewody zasilanie grzałki , czarny - sygnał na kompa. , szary - masa sygnału.
Na schemacie nie doszukałem się obwodu zasilania grzałki sondy lambda a co do przeszkód w diagnozowaniu to największą jest mróz na poziomie -20 i brak swojego garażu ;/ jutro zabiorę się za szukanie przerw w opisanym obwodzie. Wszystkie bezpieczniki sprawdziłem w grę wchodzi jakiś brak połączenia na stykach pod skrzynka bezpieczników.
kolego jezeli jeżdzisz na gazie to proponuje przerobić zasilanie ECU benzyny i problem sam zniknie one już tak mają
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
A tak domowym sposobem? Sonad ma 5 przewodów 1. Szary 2. Biały 3. Żółty 4. Niebieski 5. Czarny Do jakiego z nich podłączyć zasilanie 12V aby sprawdzić czy działa grzałka?
wyślwietla coś o podgrzewaniu sond lambda że jest coś źle no i coś jakiś problem z zasilaniem sond To sprawdź czy dostają 12V na grzałki, a nie wymieniaj od razu sond, zimne nie pracują
Nie poprzegryzało Ci coś wiązek elektrycznych pod maską? Masz błędy zasilania grzałek obu sond lambda, wszystkich wtryskiwaczy i obu cewek zapłonowych. Masz tam LPG?
Witam. Z tego co pamiętam to tam jest szerokopasmowa sonda lambda i tam za wiele nie pomierzysz, oprócz ciągłości przewodów. Ale zacznij od sprawdzenia oporności grzałki - chyba pin 3 i 5 od strony sondy lambda. Na zimny silniku 3-10Ω. Jeżeli będzie dużo więcej to wymiana, jeżeli będzie ok to sprawdź zasilanie od strony samochodu na pinie 5 powinno...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin. W końcu mogłem się za to wziąć. Zrobiłem przejściówkę, trójnik między sondą a wiązką i wprowadziłem przewód kontrolny do kabiny żeby móc robić pomiary w czasie jazdy. Okazuje się, że zasilanie grzałki komputer podaje dopiero po jakimś czasie od uruchomienia...
Najprawdopodobniej dwa siwe. Zmierz przy okazji zasilanie tej sondy, podepnij żarówkę 21W i włącz zapłon.
Mam powracający błąd 16514 uszkodzenie obwodu i czasem z grzałka błąd sondy lamda która ma 5 przewodow i 6 pinow o następujących kolorach Czarny Srebrny lub siwy Żółty Różowy lub fioletowy Biały I chciałbym sprawdzić oporność grzałki a pytanie na jakich pinach sprawdzać żeby jej nie uszkodzić na siwym i białym? I ile powinien wskazać multimetr żebym...
Jaka opornosc grzałki? napisałes jakies bzdury 005. co to oznacza? ile ohm? czy masz zasilanie 12V na grzałke?
Sprawdzić zasilanie grzałki, sprawdzić czy ECM steruje grzałką (prawdopodobnie PWM) Do tego wystarczy zwykła żaróweczka. Będzie też potrzebny miernik do pomiaru sondy, a także przydał by się tester, by wysterować grzałkę. Przerażające?
Błąd P0420 pochodzi z sondy za katalizatorem, ale nie sygnalizuje usterki sondy tylko katalizatora. Oczywiście może się zdarzyć, że to wina sondy lub jeszcze kilka innych przyczyn. Czy masz tam może LPG? P0132 oznacza za wysokie napięcie na sondzie przed katalizatorem (np. zwarcie zasilania grzałki z przewodem sygnałowym, ale też nie koniecznie).
Bank1 zatem pierwsza sonda. Tyle, że ja bym się wstrzymał z wymianą do czasu przemierzenia wiązki i zasilania na grzałkę sondy. Później sygnał i dopiero wymiana.
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
sonda lambda niskie zasilanie grzałki sonda lambda zasilanie sonda lambda bezpiecznik grzałki
amica wymiana pompy amplituner przygasa iskrownik beretta
Dokumentacja do ekspresu Siemens S75 TK69009 Objawy uszkodzonego czujnika MAP w Peugeot 1.4 8v