To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Zasilanie masz stałe z bezpiecznika. Ecu "pulsuje masą"
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Podbijam temat, gdyż również poszukuję schematu bezpieczników do Riftera z 2021 roku. Ja w szczególe szukam bezpiecznika grzałki sondy lambda - jeśli ktoś mnie może pokierować to będę wdzięczny.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Przez ten bezpiecznik nie idzie czasem grzałka sondy lambda ?
Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Witajcie , proszę o pomoc . Nie mam zasilania na grzałkę sondy lambda, czy wie ktoś który bezpiecznik ( przekaźnik) odpowiada za grzałkę? Niby wszystkie sprawdziłem i są ok ale może są jakieś o których nie wiem. Sonda wymieniona na nową 100% sprawna. Pacjent Mercedes E klasa W211 Kombi 2003r 1.8 Kompresor 163KM
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
co oznacza E-28 i 87 . E-28 pomijamy ( nieistotne dla tematu oznaczenie połączenia przewodów w wiązce) Dla ustalenia dalszego połączenia 87 potrzebna pozostała część schematów. W tym przypadku będzie to bezpiecznik nr 9 o wartości 10 A znajdujący się w skrzynce w kabinie. Z tym że bazujecie tutaj na schemacie silnika AZF a macie AZQ. Może być inny...
Z najbardziej prądożernych odbiorników na tym bezpieczniku to będą grzałki sond lambda. Spróbuj je odpiąć.
Z bezpiecznikiem można
Zobacz czy sonda działa, ma swój bezpiecznik do grzałki w skrzynce koło akumulatora, co również należy sprawdzić
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Sprawdz miernikiem grzałkę sony ewentualnie bezpieczniki
Zasilanie grzałki idzie przez bezpiecznik.
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Na początek sprawdź bezpiecznik 12(15A) w skrzynce pod maską. Zasilanie obu grzałek jest po tym bezpieczniku.
bezpiecznik na pewno na grzałkę musi być.
Odświeżam temat. Jednym z winowajców była sonda lambda - Pęknięty bezpiecznik na zasilaniu grzałki. Ale nie zlikwidowało to (i nie mogło) zalewania silnika w trakcie zapalania. Po posprawdzaniu wszystkich czujników, potencjometrów w akcie desperacji podpiąłem oscyloskop do wtryskiwacza. Pomiar szerokości impulsów wykazał impulsy na wtryskiwaczu o szerokości...
Przelutuj srebrny przekaznik z bezpiecznikiem za ecu.
Napięcie powinno być zbliżone do napięcia akumulatora. Sonde od aku dzieli tylko przekaźnik i bezpiecznik, oczywiście grzałke sondy.
Nie może, a napewno jest bezpiecznik grzałek sond! Co do przekaźnika to były różne rozwiązania, podaj kod silnika to się ustali dokładniej. W każdym razie przekaźnik jak i bezpiecznik będzie w skrzynce elektrycznej w komorze silnika. Grzałka jest na białych kablach wtyczki sondy
Tak, jeśli ma przepalony bezpiecznik, lub spaloną grzałkę :D
Najpierw spraw abyś miał 12V na grzałce, to jest pierwszy trop. Niżej bezpieczniki. Lewy skrajny s243 zabezpiecza właśnie D80. Zmierz napięcie na obu jego stykach bez wyciągania go. https://obrazki.elektroda.pl/1295514100_... Ty mierzysz to 7V względem masy czy względem pinu 4 we wtyczce sondy?
Tam masz dwa przekaźniki , jeden zależny od drugiego ; sprawdź przekaźnik pierwszy z lewej od przekaźnika pompy i wtrysków . On podaje 12 V na cewkę przekaźnika pompy , na ECU , na grzałki sond lambda i zawór odpowietrzenia zbiornika. Posprawdzaj bezpieczniki , a szczególnie nr30. ECU to Motrionic 1.5.5.
Mogło być zwarcie w obwodzie grzałki sondy i spaliło bezpiecznik
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
kolego a błąd który wyskakuje odpowiada za obwód sondy czy grzałki? podaj dokładny numer błędu i sprawdz również bezpiecznik F9 10A
Bezpieczniki są ok, w przewodach grzałki w kostce sondy jest +12 V, takie jak akumulator, napięcie -10,5 V w parametrach, kompie sonda nie reaguje, ma 0 mV. Może podeśle ktoś, gdzie są masy na sterowniku. Hm, albo padł sterownik.
Prąd jaki płynie przez bezpiecznik, ruszając wtedy przewodami. Otworzyć skrzynkę bezpieczników, sprawdzić czy nie ma wody, pozostałości po niej. Od czasu do czasu proponują rozejrzeć się za wodą, i zgniłymi przewodami, te hmm, nowe auta z elektroniką naćkaną w każdym miejscu stały się słabo wodoodporne. Wiek wiekiem, ale to chyba nawet specjalnie robią...
Sonda 5 przewodowa to sonda szerokopasmowa sprawdzanie tylko za pośrednictwem testera diagnostycznego. W APE plus dla obu sond jest podawany po kluczyku za pośrednictwem przekaźnika (tego samego co dla pompy paliwa) oraz bezpiecznika wspólnego dla obu sond. Jeżeli brak plusa to w pierwszej kolejności zainteresował bym się wspomnianym bezpiecznikiem....
Da się podłączyć sondę czteroprzewodową. Musi grzałka grzać cały czas, tylko po co robić sobie kłopot i przerabiać instalację (bezpiecznik dodatkowy do sondy i przekaźnik) Pozdrawiam.
Bezpiecznik od grzałek sond ok? Napięcie na grzałki dochodzi?
A powiedz mi co sprawdzić w tych przewodach które są takie same ? Żeby je dobrze podłączyć? I jeszcze ma pytanie to na zaznaczonym zdj to opornik ??? I ostatnie pytanie, jest w aucie tym bezpiecznik od sondy lambda ??? Musisz sugerować się numeracją pinów w sterowniku i w złączu. Inaczej jest tylko 50% szansy że podłączysz to poprawnie. Szczerze mówiąc...
Rok produkcji 2001. Silnik 1.4l 8zaworowy 75KM. Dodano po 11 typ silnika (TU3JP) BVM 5 sterownik SAGEM. Dodano po 28 Wg schematu przewód zasilający (minus) grzałkę sondy jest podłączony ze sterownikiem SAGEM S2000. Tzn, że zasilanie grzałką jest sterowane przez komputer. Pytanie czy stale czy impulsowo. Plus jest stały za bezpiecznikiem.
Witam Forumowiczów Sharan 2.0 ady 99 r. bez gazu. objawy, szarpanie na zimnym, na ciepłym troszkę mniejsze, głownie przy równej jeździe, auto mułowate vag pokazuje: grzała - przerwa lub zwarcie do + sonda - przerwa lub zwarcie do + Brak zasilania na grzałce sondy lambda, napięcie na sondzie ok 1.3v na rozgrzanym silniku Bloki pomiarowe vag pokazują...
Sondy lambda cztero lub pięcio-przewodowe mają grzałkę na pokładzie.Najlepiej jakąś dokładną rozpiskę bezpieczników wziąć i po kolei sprawdzać,nie zaszkodziłoby rzucić okiem na przewody w komorze silnika od czujników i sondy,czy gdzieś nie przetarte,przypieczone itp.
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
No i niestety nawet na oryginalnej sondzie jest problem. Odczyty zaniżone do maks. 0,6V i przerwa w obwodzie grzałki. Niewykluczone, że uszkodziłem obwody wyjściowe sondy w DME przy pierwszej wymianie. Zrobiłem karygodny błąd i odciąłem przewody sondy bez jej odłączenia. Padł bezpiecznik 25A a obwód musiał się zamknąć przez masę nie zasilonego DME,...
Grzałka jest zasilana z ECU. Plus po stacyjce, a masowanie impulsowe. Sondy dobrze dobrane? Rezystancja? Bezpieczniki sprawdzałes?
Tak 12v na grzałkę. Nie wiem czy powinno jeszcze na któryś przewód 5v, bo u mnie tylko jest na grzałkę 12v. Dodano po 10 Mój silnik to 1998 88kw. bezpiecznik nr 12 to Bose® Sound System *.
Brak napięcia na grzałkach sond , przed i za katalizatorem. Są zasilane przez bezpiecznik - szukaj spalonego bezpiecznika. Jeżeli bezpieczniki dobre , to sterownik silnika , który dla sond podaje masę.
Nie napisałeś jaki kod silnika i rok auta. Dodano po 1 Wtryski, cewka, EVAP, podgrzewacz kolektora ssącego, dwie grzałki sond lambda i EGR są zasilane z tego samego bezpiecznika F10 30A. Sprawdź czy wszystko ok w zasilaniu. Dziwne że wywala tylko obwód cewki B, powinno wywalać oba odwody A i B jak nie będzie zasilania cewki na pinie nr 4. Może masz...
Od tyłka strony bierzesz się za robotę. Z tego samego bezpiecznika zasilane są wtryskiwacze, cewka zapłonowa i grzałki obydwu sond. Wtryski i cewkę jako sprawców zamieszania możesz raczej wyeliminować - pozostają obydwie sondy - któraś zrobiła bezczelnie zwarcie zasilania. Tak że bądź uprzejmy sprawdzić, czy bezpieczniki na pewno masz sprawne. W sumie...
Jakie masz napięcie na przepływomierzu (pin 3), grzałce sondy lambda, zaworze filtra z węglem? Sprawdź bezpiecznik 43 w skrzynce przy lewych drzwiach i zobacz jakie na nim jest napięcie. Te elementy są zasilane z jednego bezpieczniki i wygląda na to że jest uszkodzony bezpiecznik bądź przerwany przewód. Jeżeli po usunięciu tej usterki będzie jeszcze...
Witam, Ostatnio pojawił mi się błąd sondy lambda (obwód grzałki sondy lambda bank 1 czujnik 1). Nie zastanawiając się wymieniłem sondę na nową. Lecz błąd nie zniknął. Ciągle jest to samo. Sprawdziłem przewody biegnące od sterownika do sondy i wydaja się być okej. Na najgrubszych przewodach biegnących od sterownika do kostki jest napięcie 12V, przy uruchomionym...
Witam Fiat Panda 1.1 MPI 2005r (bezkolizyjny) z fabryczną instalacją LPG po generalnym remoncie silnika. Auto jeździ na razie na samej benzynie z racji przebytego remontu. Auto mojej żony tak na marginesie. Na benzynie od bardzo dawna wywalał błędy grzałek obydwu sond Lambda. Po remoncie silnika postanowiłem się tym zająć. Na gazie z racji zainstalowanego...
ja jestem posiadaczem rovera 620 z 94r, objawy mam identyczne jak przedmówca - tj. silnik chodzi elegancko jak jest ciepły, jak wystygnie do momentu rozgrzania zapala się kontrolka "check engine" - po rozgrzaniu do ok 1/4 wysokości wskaźnika temperatury gaszę auto, odpalam i jest ok... problem występuje zarówno przy wciśniętym sprzęgle jak i na biegu...
Witam. Szukam pomocy jak naprawić usterkę z poborem prądu w moim aucie. Zakończyłem diagnostykę i za cały pobór odpowiada jeden bezpiecznik. Jest to bezpiecznik F43(20A), odpowiada za: - sterownik instalacji elektrycznej samochodu −J519− (T73b/13) - żarówka przedniego lewego kierunkowskazu −M5− - żarówka przedniego prawego kierunkowskazu −M7− - żarówka...
Grzałki są sterowane masą, czyli minusem. Od strony + MUSi być pełne napięcie 12V na pinach sterownika jak i na wtyczkach sond (mierzone względem masy właściwej, a nie masy sond, bo minusem są sterowane ze sterownika. W pierwszym punkcie piszesz <napięcie dodatnie wynosi 10V względem masy>, jeżeli mierzyłeś to względem masy właściwej (karoserii),...
Czytane m.in programem VCDS. Moja poprzednia sonda również była NGK (identyczna jak ta teraz) i na niej auto długo śmigało. Niestety spaliła się grzałka (brak przejścia między pinami). Nie pamiętam numeru błędu. Brzmiał coś w deseń "usterka sondy lambda, strona 1 sekcja 1" błąd stały, usterka elektryczna i informacja, że błąd dotyczy przerwy w obwodzie...
Niemożliwe, aby obie sondy się "spaliły". Albo diagnosta d...pa albo Cie okłamano. Rzeczywiście taka odległość bez działających sond skutkuje wyminą katalizatora i zwiększonym spalaniem. Pokusił bym się o sprawdzenie bezpiecznika na grzałki sond , jest jeden na obydwie.Nie wiem jaki numer ale na wieczku powinien być opis.
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Grzałki sond są zabezpieczone bezpiecznikiem . Na tym obwodzie idzie też zawór evap, ale też wtryski ,cewka ,pompa. Także gdyby bezpiecznik był uszkodzony to powinno łapać błąd drugiej grzałki. A jak by obwód był uszkodzony to był by problem z resztą tych podzespołów. Na jednym z pinów grzałki ma być 12v podczas pracy silnika. A na drugim ( PWM ) masa...
W cała wiązka od sond do sterownika i skrzynki bezpieczników w komorze prześwietlone wszystko jest ok mechanik dał mi do myślenia że mogą się zawory nie domykać i cofa paliwo z tłoków, no ale jeżeli nie domyka to paliwo powinno spłynąć na tłoki gdy samochód jest zgaszony a nie stać na zaworach... Co wy na to? Grzałki sond lecą przez bezpiecznik.Nie...
Z tego co piszesz wnioskuję że uszkodzony jest obwód grzałki sondy λ. Być może podczas majstrowania z wydechem zrobiło się zwarcie i spalil się bezpiecznik. Sprawdź rezystancje grałki sondy, ciągłość przewodów i bezpiecznik.
Witam, walcze z checkiem juz od sporego czasu. Wymieniłem sonde na inną, później jeszce raz (oryginały używane) i cały czas ten sam błąd, a nawet dwa. Konkretnie P0036 (H02S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, heater control circuit i P0141 (O2S, blok cylindrów nr 1, grzałka nr 2)-wadliwe działanie, sensor heater circuit. Byłbym mega...
Grzałka jest zasilana z przekaźnika pompy paliwa przez bezpiecznik F29. Z tego samego bezpiecznika jest zasilany MAF i EVAP. Sprawdź na nich napięcie. Przewód czerwono zielony. Przeoczyłem jeszcze regulator ciśnienia doładowania.
Witam, nie mogę sobie poradzić z błędem po swapie, po zagraniu silnika wyskakuje błąd i nie gasnie 16519 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit Malfunction P0135 - 35-10 - - - Intermittent Sonda nowa Boscha, przewody z Sondy do ECU całe, na zimnej sondzie grzałka 9ohm po rozgrzani multimetr piszczy. Napiecie na kablu czarnym i szarym 0,9v....
Witam. W mojej Skodzie Fabii 1.4MPI padła mi sonda lambda. Po podłączeniu do VAG'a w teście starzenia (grupa nastaw 034) wyświetliło brak reakcji sondy lambda i dziwną temperaturę katalizatora (-32"C). Napięcie na sondzie stało na poziomie 0.3V. Jako iż w ASO sonda kosztuje straszne pieniądze, wstawiłem 4 przewodową sondę uniwersalną. Napięcie sondy...
Witam. Śledzę od jakiego czasu tematy na forach w internecie ale nie znalazłem takiego problemu, jak gdzieś był poruszony ten problem to Przepraszam. Jestem właścicielem VW Sharan 96r. 2.0 ABY + Gaz sekwencja. Kupiłem go rok temu i w zimie zauważyłem, iż auto jak odpala rano czasami jak by nie miało ssania, chodzi nierówno około 900obr/min po jakiejś...
I czego nie rozumiesz? Masz błąd sondy, jej grzałki, sonda ma podgrzewanie, które wg komputera nie działa. Ma przerwę, "przepaliło" się. Jak bezpiecznik. Zmieniłeś. Błąd pozostał. To może nie sonda, a przewody do sondy nie kontaktują, są "przepalone", uszkodzenie tkwi w instalacji, drucikach, stykach, nie dochodzi do sondy napięcie na grzałkę? Miernik...
Bierz z wtryskiwacza bezpiecznik 5A wsadź. Wtryskiwacz jest odcinany w trakcie jazdy - auto ma LPG. Pompa również ma odcięcie po włączeniu LPG przez kolejny przekaźnik, jedynie świeżo po odpaleniu silnika jest włączona, także chyba mógłbym z niej wziąć te dodatkowe 1,5A do grzałki, przekaźnik jest do 30A, także nie powinno go obciążyć zbytnio z tego...
Nie ma bezpiecznika ani przekaźnika na grzałkę. Jest ona zasilana z ecu. Dodano po 1 http://mobile.autokult.pl/14053,budowa-d... Dodano po 2 Żeby było napięcie na grzalce muszą być spełnione odpowiednie warunki, co masz opisane w materiale do którego dałem ci kink
dzisiaj powtórzę pomiary żeby mieć absolutna pewność do tego co pisze... jedno jest pewne : grzałki maja oporność mierzona na złączach ok4ohm w poście 11 wprowadziłem w błąd , taka identyczna sondę mam za katalizatorem , a przed (ta co ma za duża oporność) mam sondę pięcioprzewodowa (z wtyczka 6pinowa) (z powodu trudnego dostępu musiałem źle odczytać...
Witam Posiadam golfa 4 V6 w którym są 2 sondy lambda regulacyjne (5 przewodów). Problem polega na tym iż jedna z nich a konkretnie z 2 banku nie chce nic wskazywać Lambda Factor ciągle wskazuje 1.000 kiedy z 1 banku ładnie oscyluje. Przy normalnej jeździe z laptopem na nogach sonda z 1 banku na pełnym gazie schodzi na 0.800 a na 2 stoi na 1 bądź pokaże...
Witam kolegów, ponieważ nie znalazłem na forum konkretnej odpowiedzi pozwoliłem sobie założyć nowy temacik. Chodzi o to że trafiło do mnie suzuki ignis 1.3 z 2003r i problemem jest błąd P0141. Grzałka sondy ma ok 12ohm i na zimnym silniku nie dochodzi do niej napięcie, podmieniałem na sonde używke z rezystancją 5 ohm i jest to samo. Bezpieczniki pod...
Jeśli do grzałki dochodzi masa na biało-brązowy i brakuje +12V to poprowadź sobie przewód z biało-czerwonego sondy do bezpiecznika 18.
A może zwyczajnie jest przebicie z grzałki sondy, wyjmij bezpiecznik od grzania i zmierz napięcie. U mnie tak było i właśnie cały czas 1,3V .Po wymianie sondy wszystko wróciło do normy.
Witam Mam problem z ww. autem a mianowicie chwile po skasowaniu błędu związanego z grzałką sondy Lambda Zespół 1, pojawia się ponownie. Została sprawdzona rezystancja grzałki i wynosi około 4,4 ohma, przewody od ECU do sondy również zostały sprawdzone. Podczas diagnostyki VCDSem w kanale 041 jest widoczna rezystancja grzałki zespołu 1 i 2 i tutaj jest...
hmm, zmierzyłem i przepływomierz wydaje się pracować poprawnie. Widać że sondy nie pracują - cały czas wykres stoi na 0,430V na każdej z sond - sondy nowe bosha oryginalne. (jedna wymieniona w zeszłym roku, druga 2 tygodnie temu) Zastanawiam się czy to czasem nie bezpiecznik? Poprzednia sonda co była wkręcona w kolektor (jakaś uniwersalna) wyrziciła...
decybel91 ta informacja jest pewna na 100%? bo już miesiąc się z tym męczę bez rezultatów, a jak to będzie pewne to kupie sondę. teraz wyskakuje mi błąd 41 czyli grzałka sondy Dodano po 10 Czy w accordzie jest jakiś przekaźnik od sondy? bo bezpieczniki sprawdziłem
Moim zdaniem możesz podłączyć pod bezpiecznik pompy, bo 1A przy 12woltach to 12 watów. Więc emulator na pewno pobiera mniej. Ok, dzięki. Dodano po 34 Cześć wszystkim. Panowie mam szybkie pytanko, zamontowałem elektroniczny emulator drugiej sondy (swoją drogą działa rewelacyjnie, koniec błędu na desce:))), już przetestowany) w instrukcji należy podłączyć...
Witam. Wywala mi błąd grzałki sondy 1. Wymieniłem sondę na marki FAE. Błąd jest dalej, ale stwierdziłem brak napięcia na grzałce sondy. Napięcie mierzyłem multi metrem na zapalonym silniku. Powinno być ok 14v. Nie mam pojęcia skąd to napięcie idzie. Bezpiecznik nr. 21.jest sprawny. Proszę o jakichś schemat instalacji elektrycznej. Dodano po 9 Chciałbym...
Witam! W samochodzie Mini One 1.6 benzyna z 2007 roku po zakupie pojawił się błąd związany z pierwszą sondą lambda (przed katalizatorem). Błąd dotyczył Sensor 1 Bank 1 i to zostało wymienione. Po kilku tygodniach znowu pojawiła się kontrolka check engine i samochód zaczął inaczej chodzić oraz zużycie paliwa wzrosło. Po diagnostyce ELM 237 pojawił się...
Przekaźnik pompy zasila bezpiecznik nr: - 28, 15A- pompa paliwa - 32, 10A - wtryskiwacze - 34, 10A - elektrozawór regulacji turbiny - 43,10A - przepływomierz, elektrozawór zbiornika z węglem, grzałkę sondy lambda. Skoro nie ma żadnych efektów tych błędów czyli one nie pojawiają się w czasie jazdy a w momencie odpalania auta. Jeżeli masz słaby akumulator...
W trzy lub cztero przewodowej sondzie znajduje się odpowiednia grzałka która daje dość szybko do ok 300 stopni C. Podłączona jest do ACC i w trakcie pracy silnika cały czas zasilana. Jeśli będziesz ją montował nie zapomnij o bezpieczniku. Przewody od grzałki są białe i ich polaryzacja jest dowolna. Pozostałe to czarny-sygnał, szary-masa. Pytanie czy...
Bezpiecznik 43 to zasilanie grzałki lambdy i przepływomierza. Napięcie na tym bezpieczniku jest przez jakieś 2 sek po włączeniu zapłonu, podczas kręcenia rozrusznikiem i w czasie pracy silnika. Daj diode LED z rezystorem 1K podłączonym szeregowo pomiędzy 2 a 3 i kręć rozrusznikiem- dioda ma migać.
objawami uszkodzonej sondy jest duże spalanie, nierówna praca silnika na wolnych obrotach ale nie koniecznie to musi być jej wina gdyż za takie objawy mogą być winne inne elementy np brudny i zapchany filtr powietrza, uszkodzony wydech, niesprawny silnik krokowy itd... sonde można sprawdzic zwykłym voltomierzem! podłącz miernik do czarnego przewodu...
między pinem 4tym we wtyczce, a plusem jest 12v ciągle nawet bez zapłonu Tu jest dobrze. W tym modelu masa na grzałkę jest stała , nie jest sterowana z ECU. natomiast przy 3cim (pomaranczowym) napiecia nie ma I tu jest problem. Zasilanie grzałki idzie z przekaźnika (engine control relay) przez bezpiecznik. Tą samą linią zasilany jest między innymi...
Trochę trudno mi uwierzyć w pękniety pierścień czy przytartą gładź cylindrową w tym samochodzie który ma 67 tys km i najczęściej 3-5 km dziennie robił . Oczywiście wszystko możliwe i sprawdzę to w tym tygodniu. A wtryskiwacz mam zamiar sprawdzić poprzec podłaczenie ich pod listwę z jednej strony a pod menzurki z drugiej . Tylko nadal nie bardzo widzę...
Odwoziłem dziś szwagra na Okęcie i mogłem przez te 360 km podpiąć się pod komputer i od czasu do czasu obserwować oscylację sondy podczas jazdy, zatrzymywania itd Wszystko obserwowałem bez wykasowywania błędu sondy lambda z ecu samochodu. A więc błędu w czasie rzeczywistym sondy nie było, był tylko błąd zapisany w pamięci ecu auta. Odpaliłem auto po...
Szanowni forumowicze opiszę swój problem i proszę o pomoc w jego rozwiązaniu. Auto z tytułu posta Alfa Romeo Mito 1.4 MultiAir 105 KM czyli wersja bez turbiny podczas spokojnej jazdy poza miastem pojawiają się bardzo częste "dziury mocy", czyli samochód prawie całkowicie nie reaguje na pedał gazu. Możemy wcisnąć go do oporu i w ogóle się nie rozpędza....
.., że sonda lambda nie podaje sygnału (ma stałe napięcie 0,45V) i sporadyczne problemy z przepływomierzem powietrza. Czyżby to? Sonda? Można jakoś ją reanimować czy jest zgon? Ja u siebie tez miałem podobnie niezależnie od tego czy silnik pracuje czy tez nie dawała stałą wartość napięcia - pomoże jedynie wymiana na nową. Mozna poszukać uniwersalnych...
Szkoda, że nie podałeś bardziej dokładnych informacji odnośnie silnika, rocznik. Kabel czarny - sygnałowy, kabel szry - masa, kable białe - przewody elementu grzewczego (sprawdź między nimi opór powinno być przy temp. 20'C od 3-15 omów). Zdejmij wtyczke zapal auto i spr. czy przychodzi 12V na jeden z białych przewodów względem masy akumulatora, jeśli...
napięcie zasilania elementu grzewczego: 12V opór elementu grzewczego: 3 - 15 omów (20°C) kabel sygnału: czarny sygnał, kabel uziemienia: szary przewody elementu grzewczego: biały zasilanie grzałki ze sterownika pin b52 a z instalacji + 12 v bezpiecznik,ale nie sądze by to był bezpiecznik, ponieważ miałbyś jeszcze błąd zaworu oczyszczania i egr
Od dłuższego czasu walczę z tym silnikiem, jego kultura pracy pozostawia wiele do życzenia. Zostało sprawdzone już chyba wszystko co się dało, mianowicie: Kompresja na poziomie 13-13.5 bara. Rozrząd sprawdzany dwa razy, składany na blokadach. Podmieniane czujniki położenia wału, walka rozrządu, świece, cewki, przepływomierz, przepustnica, wtryskiwacze,...
Rozrusznik kręci jak oszalały? A może coś się stało z paskiem rozrządu? Zajrzyj, czy pasek się nie zerwał lub czy nie "stracił" zębów. Nie ma "drugiego" wyłącznika zapłonu - jest jeden i ma dwie wtyczki - może o to chodzi... Słychać pompę paliwa? Sprawdź bezpieczniki i przekaźniki pod czarną obudową obok centralki wtrysku. Jeden przekaźnik włącza układ...
Witam ponownie. Wczoraj zamontowałem nową uniwersalną (dobraną z katalogu 0258986507 BOSCH). Wykasowałem błąd (wyjęcie bezpiecznika 10 sek.) Kontrolka zgasła ale po zapaleniu silnika zapaliła się na nowo. Właśnie wróciłem z zaprzyjaźnionego warsztatu, skasowali błąd na komputerze przez OBD2 ale po zapaleniu silnika pojawia się znowu błąd grzałki sondy...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Na wstępie napiszę, że auto jest po swapie z 2.3 AGZ na 3.2 BHE i jeździło przez ponad 2 lata bez problemów. Był tylko jeden błąd - grzałka jednej z sond przed katalizatorem. Od dłuższego czasu auto stało sobie w garażu, bo nie miałem na nie czasu ale niedawno przy jeździe zapaliła się kontrolka ESP. Po odczycie VCDS esp stwierdziło, że trzeba sprawdzić...
Dobra panowie sprawa wyjaśniona. Byłem u znajomego mechanika, po podpięciu bezproblemowo pod komputer wyskoczyła cała litania błędów: sonda lambda 2(grzałka), wypadanie zapłonu 1 i 3 cylindra, czujnik klimatyzacji(spalony- to było przyczyną zadymienia spod maski), czujnik stopu i wiele innych. Usunął te błędy, przejechałem ponad 100km, w czasie jazdy...
Witam. Samochód Toyota rav 4 pierwszej generacji 94r. z silnikiem 3SFE 2.0 16V + GAZ sekwencja. Komputer wyrzuca cały czas błędy 21(sonda lambda lub jej obwód) i 25(skład mieszanki - zbyt uboga). Po skasowaniu pamięci komputera czy to poprzez bezpiecznik EFI (15A) czy odłączenie klemy z akumulatora pozostaje w dalszym ciągu błąd 21 a po przejechaniu...
bezpiecznik grzałki sonda bezpiecznik sonda lambda sonda lambda zasilanie grzałki
airbag kasowanie pasta bezołowiowa przygasa płomień
kupowanie unitra kupowanie unitra
Kawiarka Jura - komunikat "System napełniania" i wyciek wody Budowa turbiny w Massey Ferguson 3060