Różowy zasilanie grzałki +12V po bezpieczniku. Biały masa grzałki ze sterownika silnika. Siwy i brązowy czujnik sondy ze sterownika. Podałem dane w aucie a teraz trzeba poszukać jaka to sonda i dopasować kable kolorami.
Od strony samochodu wygląda to tak, że przeważnie zasilanie grzałki to kable grubsze a masa i sygnał cieńsze. Od strony sondy przeważnie dwa białe to grzałka,szary masa, a czarny sygnał. Zasilanie grzałki (+)na jednym przewodzie jest zawsze .Albo po odpaleniu albo na zapłonie to zależy od instalacji. A na drugim masowym sterownik załącza masę (PWM)...
Skład mieszanki ma się zmieniać co chwilę, czyli ma być bogato, po chwili ubogi i tak w kółko. Skoro w aucie nie masz katalizatora to ciężko z danych będzie powiedzieć czy jest ok. Chyba że ktoś to będzie porównywał do auta bez katalizatora. Ogólnie to z analizatora ciężko powiedzieć czy jest ok bo nie ma kata, auto może brać olej więc do czego to porównywać?...
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Dzięki za odpowiedź. 1. Z tego, co ja rozumiem, to sonda za katem ma być bogata, jak jest zimny silnik, a później ma oscylować w miarę równo z pierwszą, ale z delikatnym przesunięciem i tak jest w tym aucie. 2. Myślę o tym, żeby zamienić miejscami, ale w Smarcie wygląda, że trochę rozbierania będzie, dlatego jeszcze się powstrzymuję. 3. Z tego, co pamiętam,...
Z błędów, które masz (P0170, P0171, P0139, P1118), wynika, że warto koniecznie sprawdzić wiązkę elektryczną sondy lambda, zwłaszcza tej za katalizatorem (Bank 1 Sensor 2). Nawet jeśli sonda jest nowa, to: •może nie dostawać zasilania do grzałki (błąd P1118), •może mieć problem z masą (zła masa = zła reakcja sondy), •albo sygnałowy przewód daje przekłamania...
Witam. Problem dotyczy Forda Focusa MK2 1.6 Duratec. Przebieg 110 tyś km Od jakiegoś czasu walczę z dodatnią korektą ( +10 ) na wolnych obrotach. Sonda bank 1 pracowała w zakresie 0,1V do 0,69V druga sonda stała stabilnie na 0.69V. Piąty i szósty wykres. https://obrazki.elektroda.pl/2697091900_... Czytając różne wypowiedzi postanowiłem...
Zapaliła się kontrolka silnika i po odczycie pokazały się błędy Błąd p0030 razem z błędem p3072. Została wymieniona sonda lambda 1 przed katalizatorem. Oczywiście skasowany błąd ale po odpaleniu auta znowu pojawiły się te same błędy. Normalne że się pojawiły bo nie przeprowadziłeś żadnej diagnozy. Trzeba sprawdzić zasilanie grzałki jak i ciągłość przewodów...
witam jestem posiadaczem audi a6c5 2.4b + gaz v6 1999r 165km automat i mam taki problem, pomiędzy 50km a 60kam jest duże szarpanie i tylko pomiędzy tą prędkością i nie ma różnicy czy na benzynie czy gazie. ora pokazuję się błąd sąda 1 pierwszy żąd i czujnik G28, ale jak mechanik podmienił sąde też pokazywało ten błąd i czujnik jest nowy założony. (at)ElektrodaBot...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Witam ponownie skupiłem się na obwodzie sondy lambda znalazłem schemat podłączenia komputera 37820-P1J-E11 który zamieszczam dla potomnych https://obrazki.elektroda.pl/2158161700_... wg schematu sonda 4 przewodowa zacisk nr 1 kolor przewodu biało-czerwony +ekran leci do komputera na zacisk D14 (sygnał) zacisk nr 2 przewód zielono-niebieski...
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
Dzięki. Tzn, że sonda pokazuje mi prawdę. Czyli mieszankę ubogą. Tylko podczas szybkiego dodawania "gazu" na chwilę przechodzi w stan wysoki (mieszanka bogata). Nie ma charakterystycznego dla sondy lambda przebiegu. Samochód jeździł przez jakiś czas na rozszczelnionym układzie dolotowym. Przegryziony został przez kunę przewód podciśnieniowy od kolektora...
Sprawdz zasilanie grzałki sondy (przewody białe) po odpaleniu ma świecic kontrolka wpięta w te przewody. Miernikiem sprawdz napiecie na czarnym. Ma na rozgrzanym oscylować od 0,1-0,8V. Jeśli ma tylko 0,4V lub niżej mimo obrotów raczej sonda trup. Mierz to na benzynie bez lpg. Kup sondę Bosch ,NTK,Magneti. Żadnego dziadostwa.
No i niestety nawet na oryginalnej sondzie jest problem. Odczyty zaniżone do maks. 0,6V i przerwa w obwodzie grzałki. Niewykluczone, że uszkodziłem obwody wyjściowe sondy w DME przy pierwszej wymianie. Zrobiłem karygodny błąd i odciąłem przewody sondy bez jej odłączenia. Padł bezpiecznik 25A a obwód musiał się zamknąć przez masę nie zasilonego DME,...
Nie słyszał a robił. Wszystko to czyli kotły sondy boscha (samochodowe) przetworniki w walizkach , kontenerach i platformach przywieżli niemcy. Zadanie domowe -przejść się do jakiegoś zakładu samochodowego i poprosić o sondę lambda. Potrzebny jest jeszcze słoik 1L z wieczkiem akumulator 12v lub zasilacz ,dowolna ilość oscyloskopów oraz butla CO2. W...
Sprawdziłem również w tej mojej Zafirze zasilanie i sygnały na przepływomierzu. Zasilanie jest ok, sygnały również. Zamówiłem przepływomierz z firmy HELLA i sprawdzę jutro jaka będzie sytuacja. Sprawdziłem zasilanie na sondę nr 1 lambda i jest prawidłowe. Sprawdziłem oporność grzałki i jest ok. Zobaczę jeszczę sondę nr 2 pod podwoziem w wydechu. Zrobiłem...
Witam. Z tego co pamiętam to tam jest szerokopasmowa sonda lambda i tam za wiele nie pomierzysz, oprócz ciągłości przewodów. Ale zacznij od sprawdzenia oporności grzałki - chyba pin 3 i 5 od strony sondy lambda. Na zimny silniku 3-10Ω. Jeżeli będzie dużo więcej to wymiana, jeżeli będzie ok to sprawdź zasilanie od strony samochodu na pinie 5 powinno...
temat wałkowany podlacz multimetr elektroniczny, ustaw voltomierz i zmierz zakres pracy na goracym silniku. powinno oscylowac pomiedzy 0 a 1V sprawdz opornosc grzałki i zasilanie na nia brak zasilania - sprawdz dlaczego brak rezystancji grzałki- do wymiany nie oscyluje- do wymiany oscyluje wolno - do wymiany
Witam Mam problem z kontrolka Check, Sonda wideband 5(6) przwodowa Byłem na diagnozie i niby (wykazało : Sonda lambda 1 ;grzałka niesprawna) Kasowali bład kilka razy ale nie znikł. Sprawdzilismy miernikiem sonde i (niby jest sprawna) Przewód 3 i 4 opór 3.6 Oma (ciepły silnik) 6 Oma Przewody 2 i 6 opór 110 Oma (chyba zasilanie grzałki ) PS Kasuje błąd...
Na czym polega uszkodzenie sondy? , co to znaczy " może sterownik ją przepala"? Sprawdzałeś zasilanie ze sterownika na sondę - grzałki i sensora? Sterownik podaje masę kluczowaniem na grzałkę.
Wszystkie sondy jakie znalazłem w katalogu mają 4 przewody u mnie była i jest dalej sonda którą ma 4 przewody. Czy to normalne Nie rozumiem??? Masz LPG czy tylko PB? Bo to ważne. Trzeba sprawdzić zasilanie grzałki ,napięcie samej sondy. Jeśli jest ok to kup nową uniwersalną Bosch,NTK. Połącz przewody i gotowe.
Temat stary jak węgiel ,ale dopisze sie dla potomnych,jak ktoś to czyta ,to niech wie :) Według mnie kolega gracus7 sie ciutke pomylił jeśli chodzi o kolory. Jesli sonda ma 4 przewody to: Czarny -zawsze sygnał sondy Białe 2- to zasilanie i masa grzałki Szary -to masa sondy.
Masz jakiś program diagnostyczny to możesz sobie porównać to co pokazuje a co jest na mierniku. Pisałeś , że wcześniej pokazywał błąd katalizatora a teraz sondy więc zakładam , że rozmawiamy o sondzie za katem. Możesz jak najbardziej sprawdzić oporność grzałki ale poza tym sprawdzić czy jest zasilanie grzałki , czy jest sterowana , czy jest masa i jakie...
Grzałka sondy jest po to aby,możliwie jak najszybciej po odpaleniu silnika sonda miała właściwą temperaturę i prawidłowo odczytywała skład spalin,przy gorącym silniku i rozgrzanym układzie wydechowym ecu i tak odłącza zasilanie grzałki
"Sonda 4 przewodowa 5V (taka jest w silniku 1,8 16V) nie ma "stałej" masy na przewodach. Masę podaje ECU w celu włączenia grzałki. Pozostałe sygnały to: +5V, wyjście napięcia sondy +12V zasilanie grzałki " Juz sam nie wiem... mozecie mi podac namiar na jakis profesjonalny program dla mechanikow/serwisow gdzie moge potwierdzic na 100% schemat kabli w...
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Czy jesteś pewny że masz sekwencję lub to co nazywasz emulatorem sondy jest nim naprawdę? Najlepiej daj zdjęcia bo może masz coś tam zrobione w dziwny sposób bądź źle coś rozumiesz. Emulatory sondy montowano przy starszych instalacjach a nie przy 4 generacji. Czy możesz dać cały opis błędu? Nie widać go dla MAP sensora a jest to bardzo ważna część opisu...
Błąd dotyczy usterki w obwodzie prądowym także sprawdź ciągłość przewodów w wiązce. Pin 1 sondy - 70 ecu, pin 2 sondy - 71 ecu , pin 3 sondy + zasilanie grzałki , pin 4 sondy - pin 5 ecu masa grzałki , pin 5 sondy - pin 51 ecu , pin 6 sondy - pin 52 ecu
Witam! Na schematach nie mogłem znaleźć odpowiedzi dotyczącej mojego problemu. Mianowicie w mojej A8 zastałem urwane przewody od kostki sondy lambda. Kable od sondy są całe i kostka też ale znalazłem urwany uchwyt kostki i pewnie wiązka położyła się na kolektorze wydechowym. Ale w czym problem. Problem polega na tym, że z wiązki wychodzi 5 przewodów...
czy to normalna sytuacja gdy z odłączoną sondą w multiecuscan'ie napięcie sondy coś koło 455mv pokazuje To jest normalne , taką wartość przyjmuje sobie sterownik. Przy samym ecu między pomaranczowym i masą po zaplonie jest 12v jak trzeba, po wyłączeniu zaplonu pojawia się przejscie z masą, , natomiast na wtykach od grzałki są dwie masy cały czas. Wyzej...
Sonda jednoprzewodowa ogólnie nie różni się od sondy 2, 3 czy 4 przewodowej. Podobnie jak 2 przewodowa nie posiada grzałki (czyli wymaga więcej czasu do osiągnięcia temperatury roboczej). W sondach 1 i 3 przewodowych czujnik sondy bierze masę z korpusu sondy, natomiast w 2 i 4 przewodowych z ECU (przy czym może ale nie musi być ona połączona z korpusem...
Nie bierz sobie do serca tego , tak jakoś pomyślałem o tych studiach . Właśnie jeżeli jest obwód na grzałce , to fizycznie nie przerwana / spalona/. Już wcześn iej podałem , że sterownik silnika Simos , pin nr. 20 podaje masę na grzałkę sondy , natomiast plus po przekażniku pompy paliwa. Sonda zasilanie grzałki to dwa białe kable. Schemat /fragment...
Witam! Samochód to Opel Astra H 2008r 1.4 benzyna 90KM + LPG - Z14XEP, przebieg około 148000km. Posiadam otóż taki problem: Od pewnego czasu silnik na jałowych obrotach wpada w mocne wibracje (efekt jakby niedomykającego się EGR, ale tego nie sugeruję, tylko porównuję :) ). Przy jeździe z pedałem gazu na 30-60% auto bardzo szarpie. Podczas ruszania...
mam poważny problem z sonda lambda w aucie honda hrv z 2000 roku mianowicie zaświeca sie kontrolka heck i czytając błędy komputerem kts520 wyrzuca błąd "0130 sonda lambda przed katalizatorem . napięcie" wymieniłem sondę na nowa uniwersalna i błąd ciągle sie wpisuje ale ciekawe jest to ze tylko wtedy gdy jest zimny silnik jak sie silnik zagrzeje troszkę...
Witam mam tu na zakładzie skodzinę z usterką szerokopasmowej sondy lambda ,przed wymianą wyskakiwał błąd dot. grzałki sondy .Wymieniłem na nówkę boscha i teraz wyskakuje błąd dot. 16555 - Zespół 1; system pomiaru paliwa P0171 - 35-00 - system za ubogi po kasowaniu usterka po czasie powraca .Nieszczelności na wylocie nie ma okablowanie sprawdzone 3-ma...
Trochę trudno mi uwierzyć w pękniety pierścień czy przytartą gładź cylindrową w tym samochodzie który ma 67 tys km i najczęściej 3-5 km dziennie robił . Oczywiście wszystko możliwe i sprawdzę to w tym tygodniu. A wtryskiwacz mam zamiar sprawdzić poprzec podłaczenie ich pod listwę z jednej strony a pod menzurki z drugiej . Tylko nadal nie bardzo widzę...
Witam. Nissan Micra K12 1.2 2003r. Pojawił się błąd silnika, niski sygnał sondy nr.1- uboga mieszanka. Na testerze w parametrach bieżących podczas pracy silnika sonda nr 1, pokazuje napięcie 0.00v a sonda nr 2, 0.27 v, nie reagują na zmianę pracy silnika. Sonda w ogóle nie próbkuje. Zasilanie sondy nr.1 i nr. 2 , wynosi 0.27v, i nie wiem czy to prawidłowe...
Witam. Mam poważny problem z sondą lambda w Audi a4. Komputer wywala błąd : podgrzewana sonda lambda - zwarcie do plusa Sonda zaczyna pracować bardzo długo po odpaleniu silnika bo nie ma podgrzewania.... Mam vag'a i sonda normalnie pracuje : daje odczyt itp ale dopiero gdy sie nagrzeje od spalin... Przez to autko mi baaaardzo duzo pali na krótkich odcinkach...
Dzisiaj zaizolowałem czujnik temperatury sylikonem, temperatura nie spada już tak bardzo ma minimum 50°C czyli już nie jest tak źle:D mam jeszcze pytanie dotyczące sondy lambda, jak szybko powinien zmieniać się stan z ubogiej na bogatą na wolnych obrotach a jak szybko na wysokich tzn około 3000rpm? U mnie stan wysoki trwa około 3 sekund a niski zależnie...
Witam, posiadam od nowości Punto I z 97r., auto z LPG II gen (Stag-50). Sonda lambda przy przebiegu 180tyś km była wymieniana na magneti marelli (oryginał). Przyczyną wymiany był brak jej pracy. Nie rysowała wykresów. Po wymianie wszystko okej. Obecnie jest ponad 210tyś km i postanowiłem podpiąć komputer. Co zaobserwowałem: -uruchamiam auto (wszystko...
za 5 zł to chyba żarówką sprawdzają zasilanie grzałki -chyba jakiś kowal :):) jak sprawdzałes tą sonde tzn.czym że ci wychodzi 1.2 v Dodano po 1 albo odłącz sonde i napisz jak pracuje bez niej ok
Kolory przewodów od strony sondy są standardowo tak oznaczone. Dwa białe to zasilanie grzałki sondy, szary-dodatkowa masa a czarny to sygnałowy. Musiałbyś znaleźć schemat instalacji elektrycznej w Twoim samochodzie i zobaczyć czy dobrze jest połączona sonda tzn czy na odpowiedni pin centralki silnika podaje sygnał.Na schemacie elektrycznym będzie kolorami...
za 200 zł kupisz oryginalną sondę BOSCH która bedzie pasowała do BMW musi być 4 przewodowa i wytwarzać napięcie do 1V a jak będzie inna wtyczka to o ile potrafisz to śmiało możesz to polutować tylko jest ciężko to zrobić bo są tam stalowe druty dlatego lepiej zacisnąć nowe końcówki i nie słuchaj bzdur że lutować nie wolno bo niby w przewodzie idzie...
Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej...
Potrzebujesz najpopularniejszej sondy cyrkonowej, która sama generuje napięcie w zakresie 0-1V. Jeśli masz krótki, żeliwny kolektor wydechowy i zaraz za nim współną rurę wydechową to powinna wystarczyć jednoprzewodowa sonda bez podgrzewania zamontowana na samym początku tej rury, przy kolektorze. Jednoprzewodowe sondy to wyłącznie sondy cyrkonowe. Jeśli...
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Witam Mam takiego golfa IV 1.6 16V AUS na warsztacie, który już był wcześniej przez kogoś grzebany. Poprzedni mechanik wymienił sondę szerokopasmową, bo tak mu wskazywał komputer, po wymianie nadal pojawia się błąd 17589 "przerwa w obwodzie napięcia referencyjnego" I teraz 2 rzeczy które mnie nie pokoją: - Sonda widać że nowa, ale ma pogiętą obudowę,...
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
c20 ne- miał sonde z 3 przewodami wiec musisz znalezc wiecej kabli 1-brazowy masa grzałki 2-brazowo-niebieski sygnałowy w ekranie kolor do kompa 3-czerwono -niebieski +zasilanie grzałki dotyczy motronic m1.5 w ml 4.1 zasilanie grzałki ma biały kolor
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
nie do końca te Twoje metody są dobre. raz że w PSA kolory mają małe znaczenie - istotne jest oznaczenie numerowe nadrukowane na przewodach, dwa że zasilanie grzałki nie jest "stałe", trzy - masa dla sondy jest z reguły wirtualna ;) podaj więc kod silnika, i ktoś wesprze Cię schematem typu nr przewodu->nr pinu wtyczki sondy. 10 min i po bólu.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
podejrzewam że pin 80 "Massa" upper oxygen sensor z czarnym przewodem sondy. Akurat sondy lambda mają szary przewód masy sygnałowej, czarny to jej sygnał, a białe zasilają grzałkę
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
czarna wsuwke z zielono czarnym przewodem Zasilanie grzałki sondy lambda - pin 87a zielona wsuwke z przewodem czerwono czarnym Nie przypominam sobie do czego ale to -pin M75s żółtą wsuwke z przewodem niebiesko czarnym Zasilanie wtyczki OBD - M30ag przewód na oczko ø8 żółto brązowy Masa głowicy dla ECU nie napisałeś jaki silnik wiec strzelam że...
Przecież przewody są kolorowe... Poza tym jest tam masa, sygnał i zasilanie grzałki (masa i 12V po stacyjce). Zasilanie grzałki to dwa przewody w tym samym kolorze (grzałka jest odizolowana od masy pomiarowej, nie ma znaczenia na który dasz masę, a na który zasilanie), masę sondy bez problemu ustalisz (połączona z masą nadwozia), ostatni przewód to...
Podaj na jakich przewodach mierzysz to zasilanie i co chcesz zmierzyć zasilanie grzałki?
Nie napisałeś jaką masz sondę. Kolega podał opis dla NTK (NGK) a Ty masz Bosch LSU-4. Dla Boscha grzałka to szary (+), biały (-). Szary ma zasilanie po stacyjce zaś masa podawana jest z ECU, tzn ECU steruje mocą grzałki.
Zasada jest jedna i prosta - nie trzyma się samochodu z włączonym zapłonem, jeśli nie ma się zamiaru uruchomić silnika (w starszych samochodach groziło to zniszczeniem cewek zapłonowych). Bezpiecznik F1 odpowiada m.in. za zasilanie sterownika silnika. Sam sterownik silnika pobiera ok 0,4A, każdy załączony przekaźnik (sama jego cewka) 0,15-0,2A. Pompa...
W większości starszych samochodów z sondą wąskopasmową grzałka jest zasilana z tego samego obwodu co pompa paliwa, jednym słowem pracuje tak długo jak silnik, nie ma ryzyka przegrzania sondy. Znalazłem w katalogu Boscha, max current load Nernst cell 250 µA [url=http://www.bosch-motorsport.de/medi...
Z tego co wiem i sprawdziłem kiedyś to grzałka jest zasilana cały czas niezależnie rozgrzana sonda czy też nie czy nie.Taka sonda czteroprzewodowa na napięcie 0-1V sama sobie generuje to napięcie na podstawie różnicy jonów tlenu w spalinach i w powietrzu atmosferycznym a dzieje się to dopiero w warunkach przewodzenia tych jonów czyli w temperaturze...
Od niedawna również jestem posiadaczem Toyotki 1,8 z silnikiem Lean Burn z uszkodzoną sondą. Udało mi się kupić używaną sondę (nawet dwie -jedna z numerem 89463-20060 druga 89463-20070) napięcie na wyjściu sondy (sygnałowym) powinno być w przedziale 0-1V tak jak dla normalnej sondy lambdy, bardzo istotna jest jednak grzałka sondy. Grzałka sondy powinna...
Z przekaźnika systemowego. Obie sondy z tego samego. Zasilanie ma być pełne, czyli napięciem jakie jest na akumulatorze. Dodano po 2 Natomiast masami grzałek steruje ECU. Z pinów 5 i 63, odpowiednio dla sondy 5 i 3 przewodowej. Błędnie podałem masę grzałki jako pin 68. Powinno być 63. Poprawiłem.
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
Z tego co kojarzę w tym modelu ten sam bezpiecznik zasila również grzałkę sondy lambda, może tam należy poszukać problemu
Pytanie zasadnicze: czy pcm zasila (choćby przez moment) tą grzałkę? Dla tego się pytałem czy driver sprawny. Wystarczyło zasilić płytę 12V i podać 5V na wejście choćby z 5V na procesor. Zakładając, że PCM daje napięcie na grzanie, to pewnie ma po driverze rezystor pomiarowy szeregowo z grzałką i stąd bierze wartość prądu na grzałce. Widzi mały spadek...
Zasilanie grzałki idzie przez bezpiecznik.
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
Totalna bzdura. Zacisk 85, 86 to cewka przekaźnika i tu nie ma podłączonego wtryskiwacza. Wtryskiwacz ma być podłączony pod styk roboczy czyli 30, 87 a druga strona wtryskiwacza pod sterowni silnika który podaję masę. Z 87 wychodzi zasilanie na wtryskiwacz, pompę paliwa i grzałkę sondy lambda. Licznik nie ma zasilania ze sterownika silnika. Jedynym...
Nie chodzi mi o zasilanie grzałki sondy tylko sygnał i masa bo nie wiem czy jest prawidłowo podłaczona
Co do wyższego spalania - sprawdziłbym zasilanie do grzałki sondy lambda, złącze przed sondą oraz samą grzałkę. Do prawidłowej pracy sonda musi byc rozgrzana dlatego na początku pracy silnika ogrzewa ją grzałka. Poznać ten typ sond można po tym że mają 4 przewody.
Odcięcia pompy paliwka gazownik nie wstawił przypadkiem? Czasami w gratisie przy okazji odcięcia pompy obcinają też zasilanie grzałki sondy.
Witam, szukam schematu 2 sondy, może być też opis kostki przy sondzie, chodzi mi głównie o zasilanie grzałki.
Sonda LAMBDA też ma przewody do komputera sterującego, a dopiero zasilanie dwoma przewodami. Nie rozśmieszać klientów (przed chwilą oglądałem zmienników). Lambda pracuje bez żadnego zasilania, dwa przewody to zasilanie grzałki która przyśpiesza pracę sondy i utrzymuje temperaturę na stałym poziomie.
F57 25 A czerwono zielony kabel. To samo zasilanie co AFM.
Grzałka sondy lambda jest zasilana napięciem wartości akumulatora czyli 12V do 14,4V. Typowe wartości sondy lambda są to oscylacje (zmiany wartości) z zakresu od 0V do 0,8V po około 2-ch minutach pracy, i można mierzyć pomiędzy pinami 12 i 19 sterownika ECU.
O matko, sonda nie generuje napięcia, o na jest zaliczona jako czujnik. Komputer ją zasila a w zamian sonda wysyła informacje do komputera. Widziałeś kiedykolwiek sondę lambda z bliska? I przebieg napięcia na jej wyjściu? Zasilana jest w niej tylko grzałka. Bez niej też będzie działać. Więc nie pisz bzdur.
Trzeba odpiąć wtyczkę od drugiej sondy i zmierzyć oporność grzałki, oraz zobaczyć czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Co do braku aktywności to trzeba zobaczyć czy na sondzie wytwarzane jest napięcie podczas pracy silnika.
Ja w sumie myślałem że to chodzi o sondę przed katalizatorem bo ta za katalizatorem to na pewno ma 4 przewody i mierząc opór na dwóch białych kabelkach wychodzi mi około 7 ohm. Mierzyłem napięcie na zasilaniu tych białych kabelków i po rozpięciu wtyczki na wyłączonym silniku miałem 2.5 V. Nie sprawdzałem napięcia na pracującym silniku bo jakoś zająłem...
Mariusz ma rację. Zasilanie grzałki sondy jest 12 V . Natomiast zasilanie czujnika tlenu jest 5 V. Jest to typowa sonda oporowa - zimna 100 kΩ, ciepła 10 kΩ.
Na dzień dobry i tak silnik pracuje na mieszance wzbogaconej , więc sonda nie jest mu potrzebna. Jak osiągnie temperaturę pracy - przechodzi do Closed Loop , i wtedy zaczyna z niej korzystać. sam sobie zaprzeczasz. sprawdz oporosc grzałki i zasilanie na nia. sprawdz przekaznik grzania sondy.
Lenistwo lenistwo kolego jak bym się znał jak ty, to bym tu nie pisał dziękuje za odpowiedz i pozdrawiam. Kolego piwko jak sprawdzić zasilanie grzałki i rezystancje.
Sprawdzić zasilanie grzałki, sprawdzić czy ECM steruje grzałką (prawdopodobnie PWM) Do tego wystarczy zwykła żaróweczka. Będzie też potrzebny miernik do pomiaru sondy, a także przydał by się tester, by wysterować grzałkę. Przerażające?
albo ma pomysł od czego można zacząć sprawdzanie? Od diagnozy. Czy sterownik pokazuje błędy? Czy grzałka jest zasilana? Czy masa sondy i kabel do ECM są całe?
Daj znać czy sonda rozwiązała problem. W drodze eksperymentu Możesz odpiąć przewód zasilający grzałkę i w to miejsce wstawić R 6 Ω
Sharan1.8t brak mocy i lekkie drgania auta Pierwszym podejrzanym EGR Niekoniecznie. Są dwa błędy odnośnie sondy lambda: 17511 to problem z grzałką, a drugi z odczytem/parametrami. EGR wywali przy okazji. Do Autora: sprawdź, czy dochodzi zasilanie na grzałkę. Osobiście obstawiam ubitą sondę.
Jest to autko z gaźnikiem na 100% (miałem go wykręcone w celu wyczyszczenia). Kolektor wydechowy też miało zwykły(bez sondy), dlatego będzie wymieniany od audi 80 z wtryskiem i z sondą lambda. Ja bym podłączył grzanie sondy pod zasilanie po stacyjce A czy to nie będzie miało wpływu na żywotność grzałki w sondzie lambda?
Stary post ale może się przyda przyda informacja W nowych wozach tak to właśnie działa że grzałka jest zasilana impulsowo. pozdrawiam
Wpisz w nasza szukajkę ; sonda diagnostyczna i ... czytaj , tam wszystkiego dowiesz się! Dodam ,że sonda winna oscylować w granicach od 0,2 do 0,9 V. Sprawdź czy masz zasilanie na grzałkę sondy.
Michcio997 - prubkowanie sondy jest nastepujace: - 0 do 0,1V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 4 - 5%,co wskazuje na mieszanke 0,7 - 0,8 V - zawartosc procentowa tlenu wynosi okolo 0 - 0,5% co wskazuje na mieszanke bogata 0,5V - Lambda=1,czyli mieszanka ma prawidłowy stosunek stechiometryczny. Musisz tez wiedziec,jaka masz sonde - z grzalka...
Kolego, masz schemat. Pin 8 o którym mówisz w gnieździe przekaźnika to bezpośredni +12V z akumulatora. Pin 12 w ogóle nie ma znaczenia, bo nie jest używany (przynajmniej do sterowania pracy silnika). Sprawdzaj jak kolega wyżej radzi. Żarówką. Jeśli nie umiesz działać ze schematem, odeślij problem do elektromechanika. Na odległość trudno pomóc. Mogę...
Grzałka to odbiornik , musi mieć zasilanie czyli na jednym plus na drugim minus...
Miernik i sprawdzić grzałke sondy, dwa białe kable. Potem zobaczyć czy z auta przychodzi zasilanie
sonda lambda niskie zasilanie grzałki sonda lambda zasilanie sonda lambda bezpiecznik grzałki
drgania styków mirek napęd bramy garażu winda sterowanie
ładowanie lifepo4 piekarnik whirlpool
Legalność montażu świateł przeciwmgielnych na okrągłym uchwycie Jasne paski na wydrukach z Xerox VersaLink C7000