Proszę bardzo. S1 - sonda pierwsza. S2 - sonda druga.
Najczęściej winna jest przepustnica powietrza, wiązka elektryczna z ECU do przepustnicy lub ECU. Rzadziej mapsensor czy sonda lambda.
Podaj kod błędu. Jakiej firmy była ta sonda ?
Do wtyczki starej, zmierz rez6stancje grzalki i podepnij rownolegle zarowke 12V zmierz wtedy czy nie ma plusa cxy masy na sondzie.
Diagnostyka komputerowa i podgląd parametrów czujników mógłby dużo powiedzieć a szczególnie czujnik temperatury, przepływa, sondy.
Też mnie dziwi, że te 13,8 V jest stałe, jednak co steruje wyłączeniem grzałki ? Patrząc na załączony schemat to grzałka sondy będzie się grzała tak samo długo jak na wtryski będzie przyłożone 13 V- czyli cały czas. Czy tu też się mylę ? Mylisz się. Tak by było gdyby grzałka miała podaną "normalną" masę - tak było w starszych rozwiązaniach. Tutaj masz...
Dodam jeszcze, że byłem u gazownika i wyregulował mi mieszankę (śrubkami) i przez 2 dni było OK, ale potem wszystko wróciło. Dodam że instalacja ma 6 lat i ustawienia w AL-700 nie były nigdy zmieniane bo wszystko chodziło prawidłowo. No ale już nie chodzi prawidłowo :D Wymieniłeś Autronica i twierdzisz, że dalej jest to samo. Czy ktokolwiek podłączał...
Witam czy znał pan przyczynę tego błędu sondy?
Myśle że tu znajdziesz odpowiedź :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44...
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Sonda nie ma wpływu na skład mieszanki? Oczywiście że ma. Ale ma też wpływ wiele innych rzeczy. Jak np MAF,EVAP,NTC ,dziura w dolocie itd. Trzeba wziąć tester ,i posprawdzać parametry.Trzeci raz już ci to piszę. Wydawało się oczywiste, że trzeba przynajmniej sondę wymienić. Nie jest to oczywiste . Znowu ktoś ci nagadał głupot.
dobrze by było odpytać sterownik diagiem
Miernik w dłoń i sprawdź sondę.
Nie podałeś kodu silnika ale dla silnika NFU wygląda to tak: sonda pierwsza - ECU 1(nr na wtyczce sondy) - przewód nr 1351A - plus na grzałkę (połączony z plusem drugiej grzałki) 2 - przewód nr 122 - pin E2, wtyczka 32V NR (masa grzałki) 3 - przewód nr 131 - pin B3, wtyczka 32V GR 4 - przewód nr 130 - pin A3, wtyczka 32V GR sonda druga - ECU 1 - przewód...
Koleś Kit, dziękuję Ci - jak widzisz totalny amator ze mnie. Jeżeli bym wiedział jak to może i parametr "bias voltage" bym wyciągnął z Peugeot Planet. Jeżeli po tym co opisałem uważasz, że nie są to wartości prawidłowe, to muszę poszukać sondy.
Jesteś pewien, że ten 1.4 to vti? Co do błędów to pisze wyraźnie, że padnięta grzałka 1ej sondy.
Jaki masz kod silnika ? Nie widzę na schemacie pompy. Tak czy tak ,sterownik kontroluje to na dwa sposoby ,razem albo osobo. Pierwszy to kontrola przekaźnika pompy, a drugi to kontrola składu spalin za pomocą sond.
A sprawdziłeś czy nie ma uszkodzonych przewodów ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Sprawdź napięcie na sondzie. A po odłączeniu sondy co pokazuje? Niekoniecznie sonda jest uszkodzona, może samo ECU jest uszkodzone?
Jakie dane live? Temperatury ? Ciśnienie w cylindrach? Dolot szczelny? Ciśnienie paliwa ? Odczyt sond?
W tym aucie jej nie znajdziesz.
Problemu szukać w okablowaniu lub może poprzednik usunął programowo 2 sondę .
Nie musisz tego wiedzieć gdzie idą, musisz wiedzieć jak to działa. Jak wtyczka czteropinowa to dwa piny zasilanie ,a pozostałe dwa sieć CAN. To sprawdź ,jak ok sonda leży.
patrzyłem czy napięcie dochodzi do kostki To wiem, ale gdzie dotykasz sondy ?
Dziurawy regulator, martwa sonda.
No właśnie. Dopóki silnik nie ma minimum tych 70°C to nie ma co patrzeć na pracę sond.
Auto było w ASO Peugeota? Bo pewien nie jestes? Jakie masz napiecia z ECU na sondy? 450 mV? Analiza była robiona? Ile lambda wychodzi?
Czujnik temp Przepustnica Sonda jak tam sprawa wygląda Świeczki itd?
Jak mogę ją sprawdzić? jakieś dane tej sondy?
Jak wskazania sondy?
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
A sprawdzałeś sondę ?
Witam, mam pytanie. Czy podczas wymiany sondy lambdy w Peugeocie 407 benzyna 1.8 rocznik 2006 trzeba przesunąć silnik, zdemontować poduszki silnika aby zamontować sondę lambdę?
Jeszcze katalizator /zatkany,sonda/.
Ja zacząłbym od regulacji zaworów potem sprawdz skład spalin,jak są złe to raczej sonda.
Termostat,sonda,czujnik NTC ten od ECU. Na początek to sprawdź.
Sonda lambda?
Mówisz o tym czujniku przy termostacie jak rozumiem a jak sprawdzić sondę?
To żle pokazuje Pokazuje pewnie dobrze i to świadczyłoby o uszkodzeniu sondy
jak auto masz na gaz to masz może emulator sondy
a sonda lambda??
Można zacząć od pomiaru zwykłym miernikiem jak pracuje pierwsza sonda ale mimo wszystko dobrze było by podłączyć jakiś tester albo wersję programu pod elm która pokaże parametry pracy sond.
Wymiana na oryginalną sondę rozwiązała sprawę.
Wymiana sondy lambda pomogła
Jaki masz kod silnika? 6,7,8 znak w numerze Vin. Poza tym na zdjęciu powyżej, te numery co masz można rozkodować, np 1350 to przednia sonda lambda.
Chłopie, zostaw tą sondę. Jakie ma ciśnienia sprężania, sa równe?
to, że błąd masz na sonde nie znaczy, ze jest ona uszkodzona, zrób diagnostyke
tzn ze plus masz od przekaznika pompy paliwa (najczesciej) i minus od ecu podaje impulsowo. Podaje, odłacza, podaje, odłacza. Jezeli brak ci grzania sondy to zadna sonda nie bedzie ci chodzic. Szukaj bezpiecznika. Sprawdz zasilanie na wtyczce sondy.
Witam Czy sonda lambda do peugeot 307 1.4 16v jest taka sama jak do peugeot 307 1.6 16v? Proszę o pomoc. Dziękuje.
Musisz kupić albo oryginalny używany katslizator, albo zbudować coś ze strumiennica i wkretkami pod sondy.
Po stronie pasażera 3 podłużne nacięcia w desce, za nimi czujnik temperatury, rozbierz i sprawdź czy wentylatorek nie jest zabity kurzem.
Sprawdź emisje spalin i sondy lambda.
Uszkodzenie reaguje na temperature silnika. Sonda żyje?
Hej! Jak juz pojedziesz na serwis niech sprawdzą ci działanie sądy przed i za katalizatorem. Jeśli z katalizatorem bedzie coś nie tak to bedzie ci sie pojawiał taki komunikat. Raczej bez sprawdzenia komputerem nic nie zdziałasz chyba ze cie stać na nowe sondy.
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
Zapomniałem napisać że ma gaz ale został wypięty przez mechanika.Nie wiem co oznacza KFW.Zamieniłem wtryski miejscami 2z4 i nic to nie dało ,dalej pokazuje błąd(zwarcie na 2 wtrysku).Ten błąd pojawia się przy odpaleniu silnika jak jest zimny.Czy to nie jest wina pierwszej sondy.
Skłaniałbym się ku wymianie sondy lambda.
Coś tu źle podajesz. O ile dobrze mi się wydaje to Peugeot 207 był od 2006 do 2012 roku. A wersja silnika KFV szła od 2006-2009.
Czy czujnik obrotow walu moze miec na to wplyw ze nie dochodzi napiecie do dyszy wtryskiwacza? A moze sonda lambda?
Prąd dochodzi do jednej jak i drugiej sondy, poprzednio zmierzyłem za kostką na uszkodzonej sondzie. Około 12,3V idzie na grzałki (według miernika). Błędy ze sterowania są nadal, grzałki mają oporność po 8 ohm. Ów dioda była przepalona jak ją sprawdziłem, zastanawia mnie czy to przypadkiem nie ten druciarz od gazu przylutował. Dzisiaj rozbebeszę instalację...
Spalanie wróciło do normy czyli 8l. Objawy ustały. Czyli nie ma,sensu kupować gównianych sond za 75zł. https://allegro.pl/oferta/ntk-sonda-lamb...
Jak masz możliwość zamień drugie sondy miejscami coby je wykluczyć. Masz metalowy katalizator i ceramiczny go nie zastąpi . KAtalizator nigdy ci się nie zapcha nie bój się o to . To nie FAP!!!! Jesli już stwierdzono ponad wszelką wątpliwość usterkę katalizatora to ratuje cie jego wymiana na taki sam lub tulejka kątowa na 2 sondę?
Zaczynasz od sondy i podłączenia jej do gazowni. Do tego szczelność dolotu.
Ustal przy pomocy żarówki 21W czy masz na włączonym zapłonie pewne 12V we wtyczkach obydwu sond i wtryskach.
Jak masz 50mV a mieszanka na analizie wyjdzie bogata to sonda leży.
Sonda już oryginalna.
Jak wyżej, sprawdzić drożność katalizatora i to czy zawartość jest cała. Sprawdzić sondę lub sondy lambda.
Sprawdź pracę sondy lambda
To jest silnik 1.1 z wtryskiem. Ci którzy zakładali instalacje gazową mówili że to sonda lambda. Czy to możliwe?
ja obstawiam uszkodzenie sondy nie sterownika
Bo alternator nie laduje lub nie ma plusa "moteur tounant" z innego powodu.
Sprawdź defekty zapamiętane w kalkulatorze wtrysku. Może sonda lambda nie działa jak należy a może..... Trudno zgadnąć. :)
Odłącz akumulator na chwile i zapal na benzynie, jak pójdzie równo to sonda jest podejrzana.
Witam, proponuję sprawdzić czy sonda Lambda pracuje prawidłowo.
Dzień dobry, Peugeot 307 1.6 16V 2007. Błąd P1337 wyskoczył nagle i szarpał. Po ponownym odpaleniu chodzi równo, tylko korekta chwilowa +25%, a sonda cały czas napięcie poniżej 0,1 V i już błędu nie wyrzuca żadnego. Przelewa benzyna, co czuć nawet po spalinach. Podciśnienie 36 kPa trzyma jak zawsze na wolnych obrotach, więc dziury w dolocie nie ma....
180 tys przebiegu i ponad 10 lat to dużo na takie małe autko. ... Znaczy, ze nie znasz tej mechaniki. Jest nie do zdarcia. Przebieg 350 - 400 000 km nie jest wyjatkiem. Dodano po 4 ...dolna sonda pokazuje wartosc w zakresie 700-710 i ze jest do wymiany.... A moze, po prostu, mieszanka jest bogata i stad duze spalanie i stale wskazania sondy?
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
Bezpieczniki całe..ale zamówiłem BSM i Jadę właśnie podmienić może pomoże. Też się martwię że usmażyło komputer. Podpinałem zwykły tester i tylko błąd jest sondy która jest rozpięta
Od sondy lambda i katalizatora
Na początek sprawdź co pokazuje sonda przed i za katalizatorem.
Masz złe tłumaczenie błędów. Podaj jego kod. Chodzi o niskie napięcie że względu na zawartość cząstek ppm które są przez w.w sondę lambda monitorowane.
Wyskakuje mi błąd taki jak w opisie po odłączeniu sondy błąd na chwilę znika jednak po czasie wraca. Ile sond ma Peugeot 407 1.8 benzyna 2007 rok ?
Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę. To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
nagle czuję jagby ktoś walił gumowym młotem w podłogę A co ma walić w karoserię? Sonda lambda?
Wstawił mi sondę za 120zł (podstawową). Z Bosch-a sondy kosztują ok. 400-600zł.(nie opłaca się). Zobaczymy za jakiś czas czy nie zmienisz zdania na ten temat. Teraz wszystko jest w porządku. Średni czas pracy sondy to ok. 100 000km, a dolna sonda wysiada szybciej. Widać że nie masz zielonego pojęcia o czym piszesz i że opierasz się na wypowiedzi swojego...
Ale został jeden błąd który ciągle się pojawią po skasowaniu tzn: P0038 Zmierz rezystancję grzałki B1S2 na pinach sterownika. Z doświadczenia podpowiem że jak nie masz kasy na nową porządną sondę lepiej kupić trzy używane oryginalne i wybrać działającą ( resztę zwrócić ) niż jedną nową w zamienniku typu NTY.
allegro.pl/oferta/emulator-drugiej-sondy...
Myślę odłączyć ECU na noc i sterownik gazu ale go nie podłączać, pojeździć trochę na benzynie bo mam wrażenie że zaczęło się takie spalanie po wymianie sondy lambda.
Wyeliminuj nieszczelnosci kolektora ssacego i ukladu wydechowego przed sada lambda i sprawdz napiecie sondy lambda.
Judi a więc zmierzyłem ciśnieni i jest wszystko ok na każdym cylindrze 10,5 na zimnym i 9,5 na ciepłym , zastanawiam sie nad sonda lambda
Witam, mam problem z sondą lambda, mianowicie po wymianie przejadę 1000-2000 km i sonda pada. Wymienię na nową i sytuacja się powtarza - nie wiem co mam robić, gdzie szukać przyczyny - to już 4 sonda. Co steruje sondą? Pomocy.
Nie bardzo rozumiem gdzie i jak mam sprawdzić emulację sondy lambda ? W moim aucie nigdy nie było sondy ani katalizatora. Myślisz, że powinna być emulacja sondy > Piotr
Ja tak nie umiem czytać takich znaczków bez wykresu.Jest to bardzo męczące.Chwilami wydawało się że sonda idzie strasznie na ubogo a korekta rośnie.Już ci pisałem że może być problem z paliwem.Dlatego zmierz manometrem fizycznie.Możliwe że i jeszcze sonda szwankuje.Ja ci więcej nie powiem.Może ktoś coś jeszcze podpowie.
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Witam Problem jest taki ze auto kopci, nierowno chodzi na wolnych, wskazania sondy lambda 0.9-1 - czyli za bogata mieszanka ale komp tego nie koryguje. Czy jest mozliwosc ustalenia skladu mieszanki - gdzies widzialem ze mozna sklad regulowac na przeplywomierzu??? Czy walnieta jest sonda lambda??
zobacz jaka sonda pokazuje mieszanke
A co na to sonda lambda? Skoro jest za bogata mieszanka?
Wydmuchaj powietrzem wszystkie złączki czujników, a zwłaszcza CZUJNIK POŁOŻENIA PRZEPUSTNICY I SONDY LAMBDY.
Przejechałem 250 km po wyczyszczeniu czujnika i błędy wróciły. Niestety czeka mnie wydatek w granicach 900 zł na nowy czujnik. Cześć, Czy wymieniłeś już sondę NOX i błędy ustały. Mam identyczną sytuację. błędy pojawiają się co 500-1000km. Zbiornik wymieniał poprzedni właściciel i zastanawiam się nad sondą NOX. Daj znać.
Pierwsze to kontrola akumulatora --ma być sprawny. Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza. Możesz sobie zerknąć , nie ma tam co prawda twojego kodu błędu ale wygląda na to , że anomalie obwodu sondy to często problem ECU. https://www.ecutesting.com/common-faults...
peugeot sonda sonda diagnostyczna peugeot numer sonda peugeot
obniżenie transformatora trzeszczy potencjometr lozyska ariston
dexon subwoofer dexon subwoofer
Silnik komutatorowy w pralce Samsung R1045AV Dziwny zapach z kabla zasilającego laptopa