Dodam jeszcze, że byłem u gazownika i wyregulował mi mieszankę (śrubkami) i przez 2 dni było OK, ale potem wszystko wróciło. Dodam że instalacja ma 6 lat i ustawienia w AL-700 nie były nigdy zmieniane bo wszystko chodziło prawidłowo. No ale już nie chodzi prawidłowo :D Wymieniłeś Autronica i twierdzisz, że dalej jest to samo. Czy ktokolwiek podłączał...
nie do końca te Twoje metody są dobre. raz że w PSA kolory mają małe znaczenie - istotne jest oznaczenie numerowe nadrukowane na przewodach, dwa że zasilanie grzałki nie jest "stałe", trzy - masa dla sondy jest z reguły wirtualna ;) podaj więc kod silnika, i ktoś wesprze Cię schematem typu nr przewodu->nr pinu wtyczki sondy. 10 min i po bólu.
Nie podałeś kodu silnika ale dla silnika NFU wygląda to tak: sonda pierwsza - ECU 1(nr na wtyczce sondy) - przewód nr 1351A - plus na grzałkę (połączony z plusem drugiej grzałki) 2 - przewód nr 122 - pin E2, wtyczka 32V NR (masa grzałki) 3 - przewód nr 131 - pin B3, wtyczka 32V GR 4 - przewód nr 130 - pin A3, wtyczka 32V GR sonda druga - ECU 1 - przewód...
Sonda nie ma wpływu na skład mieszanki? Oczywiście że ma. Ale ma też wpływ wiele innych rzeczy. Jak np MAF,EVAP,NTC ,dziura w dolocie itd. Trzeba wziąć tester ,i posprawdzać parametry.Trzeci raz już ci to piszę. Wydawało się oczywiste, że trzeba przynajmniej sondę wymienić. Nie jest to oczywiste . Znowu ktoś ci nagadał głupot.
Proszę bardzo. S1 - sonda pierwsza. S2 - sonda druga.
Podaj kod błędu. Jakiej firmy była ta sonda ?
Najczęściej winna jest przepustnica powietrza, wiązka elektryczna z ECU do przepustnicy lub ECU. Rzadziej mapsensor czy sonda lambda.
Być może sonda kończy żywot.Przy sprawnym kacie napięcie na drugiej sondzie raczej około 0.6-08v.Oczywiście po nagrzaniu,wykres w miarę plaski.Po dodaniu gazu i puszczeniu spadek na obu do zera.Czas "wstawiania" sond mówi wiele o całym układzie.
Moja teoria się sprawdziła
W EP6 zasilanie grzalki sond tylko przechodzi przez ECU. Zasilanie pochodzi z bezpiecznika F5 na PSF1 (skrzynka pod maska). Po drodze (miedzy ECU i sondami) jest wezel ekwipotencjalny (polaczenie kilku przewodow) w wiazce, zasilajacy obie sondy, podrzewacz oparow oleju i elektrozawor zbiornika par benzyny (canister).
A sprawdziłeś czy nie ma uszkodzonych przewodów ? http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... Sprawdź napięcie na sondzie. A po odłączeniu sondy co pokazuje? Niekoniecznie sonda jest uszkodzona, może samo ECU jest uszkodzone?
dobrze by było odpytać sterownik diagiem
Po stronie pasażera 3 podłużne nacięcia w desce, za nimi czujnik temperatury, rozbierz i sprawdź czy wentylatorek nie jest zabity kurzem.
Myśle że tu znajdziesz odpowiedź :) http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic44...
Auto było w ASO Peugeota? Bo pewien nie jestes? Jakie masz napiecia z ECU na sondy? 450 mV? Analiza była robiona? Ile lambda wychodzi?
Diagnostyka komputerowa i podgląd parametrów czujników mógłby dużo powiedzieć a szczególnie czujnik temperatury, przepływa, sondy.
Witam czy znał pan przyczynę tego błędu sondy?
Czujnik temp Przepustnica Sonda jak tam sprawa wygląda Świeczki itd?
Termostat,sonda,czujnik NTC ten od ECU. Na początek to sprawdź.
zasilanie na wtyczce sond to około 1v Zasilanie z przekaźnika wielofunkcyjnego. Brakuje Ci plus 12V. Pewnie upalony styk lub uszkodzona wiązka. Sprawdzaj żarówką minimum 21W, miernik wyprowadzi Ciebie na manowce.
Koleś Kit, dziękuję Ci - jak widzisz totalny amator ze mnie. Jeżeli bym wiedział jak to może i parametr "bias voltage" bym wyciągnął z Peugeot Planet. Jeżeli po tym co opisałem uważasz, że nie są to wartości prawidłowe, to muszę poszukać sondy.
1. Gdzie znajduje się sonda lambda w peugeot partner 1.9d 1997r. 2. Jakie są objawy jej uszkodzenia? 3. Czy te roczniki posiadają taką sondę?
Bo alternator nie laduje lub nie ma plusa "moteur tounant" z innego powodu.
Wymiana na oryginalną sondę rozwiązała sprawę.
Wymiana sondy lambda pomogła
Cześć, czy ktoś mądry wie, gdzie w Peugeot 508 BlueHDi znajduje się moduł o oznaczeniu: BFRM z przekaźnikiem sterującym SCR. Darek
Prawdopodobnie problem zaczyna się w chwili rozpoznania sondy lambda , czyli powyżej temperatury 60 stop.wcześniej ECM nie bierze jej pod uwagę. To prawdopodobnie stary Peugeot. A sonda pewnie uszkodzona ,albo grzałka.
Miernik w dłoń i sprawdź sondę.
Może trzeba zaryzykować wymianę sondy..... się starzeją...
Problemu szukać w okablowaniu lub może poprzednik usunął programowo 2 sondę .
Chłopie, zostaw tą sondę. Jakie ma ciśnienia sprężania, sa równe?
Jeżeli przy zimnym silniku i ciepłym jest taka sama temp. w dolocie to należy się temu przyjrzeć.
Witam, mam pytanie. Czy podczas wymiany sondy lambdy w Peugeocie 407 benzyna 1.8 rocznik 2006 trzeba przesunąć silnik, zdemontować poduszki silnika aby zamontować sondę lambdę?
Witam Czy sonda lambda do peugeot 307 1.4 16v jest taka sama jak do peugeot 307 1.6 16v? Proszę o pomoc. Dziękuje.
za katalizatorem kontroluje dopalanie w katalizatorze druga sonda służy do kontroli przedniej sondy i kontroli kata
Jesteś pewien, że ten 1.4 to vti? Co do błędów to pisze wyraźnie, że padnięta grzałka 1ej sondy.
Szczerze mówiąc nie jest to dużo ani mało. Pamiętaj że mamy zimę i jeżeli jest to jazda po mieście z niedogrzanym silnikiem to nie ma co się spodziewać niskiego zużycia paliwa . Moja propozycja to zatankuj go do pełna przejedź się na trasie i wtedy sprawdź spalanie. Wymiana na oślep elementów nic nie pomoże.
Zaczynasz od sondy i podłączenia jej do gazowni. Do tego szczelność dolotu.
Sonda lambda?
a sonda lambda??
Ale został jeden błąd który ciągle się pojawią po skasowaniu tzn: P0038 Zmierz rezystancję grzałki B1S2 na pinach sterownika. Z doświadczenia podpowiem że jak nie masz kasy na nową porządną sondę lepiej kupić trzy używane oryginalne i wybrać działającą ( resztę zwrócić ) niż jedną nową w zamienniku typu NTY.
Dziurawy regulator, martwa sonda.
Sprawdź defekty zapamiętane w kalkulatorze wtrysku. Może sonda lambda nie działa jak należy a może..... Trudno zgadnąć. :)
Na początek sprawdź co pokazuje sonda przed i za katalizatorem.
ja obstawiam uszkodzenie sondy nie sterownika
Sonda już oryginalna.
Jakie dane live? Temperatury ? Ciśnienie w cylindrach? Dolot szczelny? Ciśnienie paliwa ? Odczyt sond?
Bezpieczniki całe..ale zamówiłem BSM i Jadę właśnie podmienić może pomoże. Też się martwię że usmażyło komputer. Podpinałem zwykły tester i tylko błąd jest sondy która jest rozpięta
Spalanie wróciło do normy czyli 8l. Objawy ustały. Czyli nie ma,sensu kupować gównianych sond za 75zł. https://allegro.pl/oferta/ntk-sonda-lamb...
Jak mogę ją sprawdzić? jakieś dane tej sondy?
patrzyłem czy napięcie dochodzi do kostki To wiem, ale gdzie dotykasz sondy ?
to, że błąd masz na sonde nie znaczy, ze jest ona uszkodzona, zrób diagnostyke
Jak wskazania sondy?
A sprawdzałeś sondę ?
To jest silnik 1.1 z wtryskiem. Ci którzy zakładali instalacje gazową mówili że to sonda lambda. Czy to możliwe?
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
Jaki masz kod silnika? 6,7,8 znak w numerze Vin. Poza tym na zdjęciu powyżej, te numery co masz można rozkodować, np 1350 to przednia sonda lambda.
Jaki masz kod silnika ? Nie widzę na schemacie pompy. Tak czy tak ,sterownik kontroluje to na dwa sposoby ,razem albo osobo. Pierwszy to kontrola przekaźnika pompy, a drugi to kontrola składu spalin za pomocą sond.
Od sondy lambda i katalizatora
Jeszcze katalizator /zatkany,sonda/.
sonda sprawna
Zasilanie na grzałki sond jest? Sprawdzałes bezpieczniki?
Witam, Auto ma dwie sondy, przed i za katalizatorem. Obie grzalki sa zasilane jak wyzej (pin 1). Sonda przed katalizatorem: pin 2 - Sterownik silnika pin E2 zlaczki 32-pinowej czarnej, pin 3 - j.w. pin B3 zlaczki 32-pinowej szarej, pin 4 - j.w. pin A3 tej samaj zlaczki. Sonda za katalizatorem: pin 2 - sterownik silnika pin D2 zlaczki czarnej, pin 3...
Ja tak nie umiem czytać takich znaczków bez wykresu.Jest to bardzo męczące.Chwilami wydawało się że sonda idzie strasznie na ubogo a korekta rośnie.Już ci pisałem że może być problem z paliwem.Dlatego zmierz manometrem fizycznie.Możliwe że i jeszcze sonda szwankuje.Ja ci więcej nie powiem.Może ktoś coś jeszcze podpowie.
Może ale nie musi a takie pytania to do "'gościa" albo wrozki bo nikt na podstawie Twojej informacji nie jest w stanie powiedzieć coś sensownego.Jedź do warsztatu co Ci nie tylko zczytają błąd ale naprawią to autko
Ustal przy pomocy żarówki 21W czy masz na włączonym zapłonie pewne 12V we wtyczkach obydwu sond i wtryskach.
Witam. Czy ktoś może mi pomóc w wyborze sondy lambdy REGULACYJNEJ do Peugeota 1,4 benzyna 73 KM z 2009 roku? Najlepiej jakiś dobry sprawdzony zamiennik za rozsądne pieniądze.
Pierwsze to kontrola akumulatora --ma być sprawny. Usterka związana z układem: pomiaru paliwa lub powietrza (mieszanka paliwowo-powietrzna) - obwód wtryskiwacza. Możesz sobie zerknąć , nie ma tam co prawda twojego kodu błędu ale wygląda na to , że anomalie obwodu sondy to często problem ECU. https://www.ecutesting.com/common-faults...
Witam, proponuję sprawdzić czy sonda Lambda pracuje prawidłowo.
Mówisz o tym czujniku przy termostacie jak rozumiem a jak sprawdzić sondę?
jak auto masz na gaz to masz może emulator sondy
Uszkodzenie reaguje na temperature silnika. Sonda żyje?
Sprawdź emisje spalin i sondy lambda.
A co na to sonda lambda? Skoro jest za bogata mieszanka?
Odłącz akumulator na chwile i zapal na benzynie, jak pójdzie równo to sonda jest podejrzana.
To żle pokazuje Pokazuje pewnie dobrze i to świadczyłoby o uszkodzeniu sondy
Można zacząć od pomiaru zwykłym miernikiem jak pracuje pierwsza sonda ale mimo wszystko dobrze było by podłączyć jakiś tester albo wersję programu pod elm która pokaże parametry pracy sond.
Jak skończyła się naprawa ? Co było problemem?
Skłaniałbym się ku wymianie sondy lambda.
Błąd P2173 jest błędem związanym z niesprawnym zaworem EGR. P2173 Peugeot 308 znaczenie: PKodeks układu napędowego - Problem jest związany z silnikami, skrzynią biegów i systemami emisji spalin. 2MFG - Specyficzne dla producenta 1Pomiar paliwa i powietrza 7Zawór układu recyrkulacji spalin 1 3Napęd położenia zaworu TFP bez przełożenia napędu W konsekwencji...
Czy czujnik obrotow walu moze miec na to wplyw ze nie dochodzi napiecie do dyszy wtryskiwacza? A moze sonda lambda?
sprawdź przekaźnik zespolony,zasila EVAP, jeżeli EVAP nie będzie miał prawidłowego zasilania pochłaniacz par paliwa zostaje wyłączony z pracy.a wtedy odczyt sondy będzie zakłócony i sporadycznie będzie wywalał jej błąd
Jak masz 50mV a mieszanka na analizie wyjdzie bogata to sonda leży.
Musisz kupić albo oryginalny używany katslizator, albo zbudować coś ze strumiennica i wkretkami pod sondy.
Albo sonda albo czujnik podciśnienia albo kolektor ssący nieszczelny - tu szukal j przyczyny. Samo się nie naprawi. Pozdrawiam
Tylko wyłączenie SCR, wymiana sond to nieskończona historia... Sam to przerabiałem.
Sondy sa zasilane z bezpiecznika F34 na BM34 pod maska przez pin J5 czarnej zlaczki 46-pinowej i sterowane przez ECU przez piny E2 i D2 czarnej zlaczki 32-pinowej. Pozdrawiam,
Witam, Mam taki przypadek z Peugeot 206 1.1 2005, przebieg tylko 70 tys., bez LPG, - silnik odpala za każdym razem zimny i ciepły, normalnie pracuje, przyspiesza, nie gaśnie, nie przerywa itp. - podczas diagnostyki z uszkodzonym wtryskiwaczem okazało się, że sonda lambda przed katalizatorem źle pracuje na wolnych i wyższych obrotach - sonda nie oscyluje....
Jak wyżej, sprawdzić drożność katalizatora i to czy zawartość jest cała. Sprawdzić sondę lub sondy lambda.
Sprawdź pracę sondy lambda
I co, nikt nic nie powie. Myślałem, że tutaj się czegoś dowiem.
Judi a więc zmierzyłem ciśnieni i jest wszystko ok na każdym cylindrze 10,5 na zimnym i 9,5 na ciepłym , zastanawiam sie nad sonda lambda
Masz złe tłumaczenie błędów. Podaj jego kod. Chodzi o niskie napięcie że względu na zawartość cząstek ppm które są przez w.w sondę lambda monitorowane.
Błędy czytane to : P0010 P0013 P0597 P0598 P0443 P0135 P0141
allegro.pl/oferta/emulator-drugiej-sondy...
Jeżeli często wypala DPF może to świadczyć o jego dość dużym zabrudzeniu. I dlatego wchodzi w tryb wypalania O ile dobrze pamiętam to wartość na sondzie powinna być 0.7-1V
Wiem o tym i dlatego też pytam co to może oznaczać. Nigdy nie widziałem żeby sonda zachowywała się w ten sposób.
Witam, mam problem z sondą lambda, mianowicie po wymianie przejadę 1000-2000 km i sonda pada. Wymienię na nową i sytuacja się powtarza - nie wiem co mam robić, gdzie szukać przyczyny - to już 4 sonda. Co steruje sondą? Pomocy.
witaj. koledzy maja racje. Jednak nie napisałes jaki to samochód, jesli masz mechaniczna regulacje szczelin zaworowych to ja sprawdz, to tez czesta przyczyna nierownomiernej pracy na biegu jałowym szczegolnie w peugeot..
A jak można to sprawdzić?
sonda diagnostyczna peugeot numer sonda peugeot peugeot emulator sonda
thunderbird konfiguracja przygasa płomień shure uszkodzony
lodówka bosch toshiba firmware update
Błąd Oxc19a0002 w drukarce HP 3525 - Rozwiązania Regulacja gaźnika w pilarce Faworyt RG 5300 18