śmiało wymieniaj o ile wydech sprawny przed sondą.
Jeżeli kontrolka sie zapala na postoju pali za dużo mozna by kod wybłyskać ale wygląda że zbliża sie koniec sondy.
sam montaż instalacji gazowej nie mógł uszkodzić sondy. w samochodach w których jest sonda trzeba raz na jakiś czas przejechać pare kilometrów na benzynie żeby oczyściło sonde. Gaz ma dużo wyzszą temperature spalania i sonda się przegrzewa i zanieczyszcza. podczas montażu mogli założyć źle lub uszkodzony emulator sondy i z tego powodu może wynikać problem....
Prąd na grzałkę sondy idzie?
Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Zapewne X14SZ. Pomierz napięcie na sondzie miernikiem dodając gazu, zobacz jak się napięcie zmienia, bo ten błąd wcale nie musi oznaczać usterki samej sondy.
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
Taka sonda jak piszesz będzie odpowiednia. ( 0,05 -0,9 ) Pozdrawiam
Nie dobrana dobra sonda.
Nie kupuj używki i nie kupuj jakiejś chińszczyzny. Spisz nr ze starej sondy i go podaj to coś się dobierze. Czasami jest tak że sondy są identyczne przed i za a maja inne nr bo różnią się wtyczkami i długościami przewodów - odpowiednik boscha uniwersalny dla obu może być ten sam.
Czy sonda lambda może być przyczyną większego spalania Może.
Żarówka miedzy przewody grzania sondy taka z 12W 5W odpalić silnik zobaczysz czy zaświeci ale wg mnie 10 ohm to dużo raptem 15 W grzania sondy.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Usun calkowicie wnetrze katalizatora i wstaw nowa sondę
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Skad wiesz że masz uszkodzoną sondę?
Jeśli wypadają zapłony to napięcie na sondzie jest niewłaściwe, ale to skutek, nie przyczyna. Napięcie na sonde podaje komputer, czy nie ? Gzie szukać przyczyny złego napięcia na sondzie ?
Chyba faktycznie będzie bogato dostawał, ale sondę zmierz
Przeciez masz linka, zamów, przyślą, zmierzysz sobie.
Sprawdzić wiązki/złącza sond.
jeśłi błąd mówi "za uboga mieszanka" i spalanie wzrosło to raczej od sondy wypada zacząć
Czyli moja pomyłka, byłem pewien że jest tam ALDL. Ale i tak powinno dać się wymigać, podobnie jak w vectrze: http://forum.opel24.com/topic/18-i-kody-... Poza tym na początku przyjżałbym się czujnikowi temperatury. Sondę zostaw na końcu. Miałem corse 95 rok, C12NZ, zdrowy motor i nie palił mi więcej niż 5,5l, niezależnie od stylu jazdy.
Wada grzałek dyskwalifikuje sondy. Brak sygnału może mieć kilka przyczyn.
OK, jeszcze pytanie czy w takim silniku występują dwie sondy czy jedna?I jaki jest nr tej sondy.
Kupiłem NGK bo na bosch-a trochę narzekają ale problem jest dalej Byłem dzisiaj u mechanika założył mi skasował błąd,sprawdził czy zmienia wartości i miało być wszystko OK ale... Po przejechaniu ok 10km check znowu świeci Pomocy bo gdzie się nie pytam to odpowiadają trzeba podłączyć pod kompa i kasują 50 PLN Może ktoś wie co jest nie tak w tym aucie,co...
Możliwe przyczyny P0170 - uszkodzone wtryski - nie szczelny układ dolotowy - nieprawidłowe ciśnienie paliwa - instalacja lpg. - uszkodzona sonda - uszkodzone ECU.
Sondę wymieniłeś bo dużo paliło, i pow wymianie nie poprawiło się, czy zaczęło się to po wymianie sondy?
Witam Pacjent Corsa D 1,2 benzyna. Problem z sondami lambda a głównie chodzi o drugą za katalizatorem. Wskazuje stałą wartość i się nie zmienia 4800 mV. Czy to normalne czy padła całkiem? 🤔
Tutaj odczyt z obu sond https://youtu.be/OwXL4H1TWyY
Sprawdziłeś bezpieczniki ? Wtyczki przy ecu nie były zalane ? Okablowanie całe ? Sprawdź bezpiecznik F33 15A on odpowiada za wszystkie 4 rzeczy które Ci głupieją ( EGR,sondy i przepływka) a potem leć po kablach
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Żadne NTY, kupuj coś porządniejszego, kto Ci powiedział żeby sondy wymieniać parami? Jesteś na 100% pewny że padła grzałka? Czy może nie dostaje zasilania?
Heated Oxygen Sensor (podgrzewany czujnik tlenu, czyli inaczej sonda lambda)
A skąd wiadomo, co z czym zamieniłeś. Dołączona była tabelka z rozpiską. Czytałeś? Dodano po 1 Pytałem jakie błędy były na poprzedniej sondzie.
Zapach znany DOBRYM mechaniorom świadczy o zbyt bogatej mieszance. kiedyś się gaźniki na nos regulowało... A do podglądu sondy tylko analogowy miernik albo oscyloskop. I ZAWSZE na podłączonej sondzie.
Mysle ze pomoge: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... tu masz wszystko wyjaśnione co do sondy..
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Spalanie powinno oscylować w granicach 7 l/100.Sprawdź skład spalin i pracę sondy lambda.
Jesli sonda uszkodzona będzie palił tyle co bez niej.
Ostatnio przerabiałem sondę tyle że w Vectra B. Mechanik mi powiedział że w tej kwestii Opel nie trawi zamienników - wymieniłeś na oryginalną sondę?
Zdecydowałem się na sondy uniwersalne z uwagi na niższy koszt ich zakupu (w tym przypadku 250 zł/szt.) Konieczne jest jednak dopasowanie długości przewodu wraz z zamontowaniem wtyku ze starej (uszkodzonej) sondy. No to zarobiłeś , a teraz trzeba będzie dołożyć trochę kaski do naprawy Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: Opel Corsa C 1229 ccm...
Na moje oko leży przepływka. Przy pełnym bucie a więc( WOT)sonda ma stać na bogato. Jak nie ,to jest to albo niskie ciśnienie pasliwa albo lezy MAF. Lewizne w dolocie wykluczamy podnosząc obroty do 3000rpm trzymając chwile patrzymy na korekty MAF i sondy . Skomplikowane?
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie.
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
DIS jest to zespolona cewka zapłonowa - jest to jedna taka podłużna czarna kostka która jest nałożona na górę silnika w mojej corsie tego nie ma. Co do sondy to próbowałem i nie pokazywała nic komputer nie pokazywał po jej wymianie przynalmniej na benzynie praca jest równiejsza ale tak jak pisałem w innym poście po pewnym czasie pojawiają się jakieś...
Witam wszystkich podepnę się pod temat i mam pytanie czy powtarzający się ten błąd w corsie c 1,2 16V w której nie ma gazu może być spowodowany błedami sondy lambda? Według różnych opisów wychodzi tak ,że właśnie problem z sondą i chciałbym się upewnić czy możliwe by było że to powoduje sonda? Pozdrawiam.
U mnie było to samo,podłączyłem kompa okazało się,że to sonda labda.Jest o.k.
Sprawdź sondę lambda.
BOSCH 0 258 986 505
Słuchaj, ten kod wyskauje zawsze kiedy kończy swój żywot przepływomierz. Po prostu przepływka straciła swoje przepływkowe właściwości. Czasami wystarcza taki test-odkręca się dwa wkręty mocujące przepływomierz, i delikatnie się go obraca o pewien kąt.Jeżeli napięcie na sondzie zaczyna fluktuować-winowajca wiadomy.
Trzeba podpiąć komputer diagnostyczny i sprawdzić w parametrach bieżących temperatury "widziane" przez sterownik, pracę sondy etc.
Na zgaszonym. W większości mierników do pomiaru prądu jest osobne gniazgo do sondy pomiarowej.
Sądzę, po twojej wypowiedzi, że to będzie wina symulatora sondy. Pozdrawiam.
czy oszukam druga sonde jesli ogranicze przepływ spalin
To nie wskazuje na uszkodzenie sondy , lecz na bogatą mieszankę paliwową. Sterownik nie wyrabia z jej regulacją.
Jak na wolnych kuleje tylko to możliwa lewizna w dolocie. Co pokazują sondy i korekty na ciepłym?
Na pewno nie ten sam, to jednostka Opla - http://www.autocentrum.pl/oceny/opel/cor... Głowy sobie nie dam uciąć za te 2 sondy, może przed 2003 rokiem była jedna, ale generalnie Z18XE miał dwie sondy.
Żółty i zielony to grzałka sondy. Nie ma specjalnego znaczenia ,który będzie plusem a który sterowaniem minusowym,bo to tylko grzałka,czyli rezystor PTC,ale tam jest masa impulsowa. Ogromne znaczenie ma za to sygnał i masa sygnału. Wynika z tego ,że sterowanie grzałki masz podpięte jako masę sygnału. Stąd te błędne odczyty sterownika. Czyli mam po...
Cena robocizny niska. Sondy cena dobrego zamiennika. http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda-l...
a nie jest tam przypadkiem zainstalowana szerokopasmowa?
Jeżeli corsa tysiączka albo 1,2 lub tez Agila wywala błąd P0170 to znaczy że umarł przepływomierz. Zadne sondy albo inne duperele.
Wg mnie sonda sie już "skończyła". Wydaje mi się, że napięcie na wyjściu sondy powinno oscylować w okolicy 1,5V.
Sonda przed ale sprawdź ją i obwód.
jak wymieniasz tylko na podstawie odczytanego błędu, to nie przykładasz się za bardzo do roboty. Np. błąd sondy lambda corsa x10xe, po wymianie masz to samo - winny przepływomierz i co kasujesz klienta za sonde i przepływomierz?. Tester pomaga skrócić czas poszukiwania usterki ale nie rozwiązuje problemów, że odczytujesz i wszystko wiesz :D
kto podpowie jak przy pomocy op-coma, zdiagnozować czy sonda lambda jest sprawna?
Wykręć sondę i spróbuj odpalić
Spalanie, czy latem czy zimą, jest za wysokie. Te silniczki potrafią palić niewiele ponad 5 litrów. Albo gnieciesz gaz i hamulec bez opamiętania, albo trzeba się przyjrzeć sondom, MAF itp. Auto ma moc? Sprawnie się odpycha?
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Napisał że szczelność dolotu sprawdzana, a przepustnica nie otwiera się raczej 1/4 po odpaleniu. A nawet jak ,to nie ma możliwości całkowitego braku podciśnienia nie wspomnę już o hamulcach. Jak coś ciągnie to albo ze skrzyni korbowej, (to i korek by zasysało),Evap, oringi na wtryskach ,klapki wirowe,albo jak jest egr to też coś tam wpada. Tak czy tak...
to ja wiem że książkowa lambda powinna wynosić 1,05 i mam na myśli stosunek powietrza do paliwa, a u mnie 0,8 świadczyło by o niedoborze tlenu w mieszance, albo o zbyt dużej ilości paliwa, wniosek taki uszkodzona nowa sonda??
Po wymianie sondy lambda silnik chodzi jak nowo narodzony. Żadnego falowania, żadnych skoków obrotów. Reasumując problem leżał w uszkodzonym czujniku prędkości obrotowej w aparacie zapłonowym oraz w niespawnej sondzie lambda.
Jesteś pewny ,że podglądasz sondę przed katem?
Na poczatek wyblyskaj bledy. Sposob jest opisany wiele razy na elektrodzie A w jakim celu, skoro nawet nie wiadomo co to za instalacja? Na początek pasowało by do jakiegoś fachowca się udać -zapalona kontrolka to zła emulacja wtryskiwacza /sondy, jeśli to 2 generacja gazu to dodatkowo źle ustawiona centralka, ewentualnie martwa sonda.
Nie musisz mi wierzyć chciałem tylko doradzić ja mam założoną 4-przewodową. Doradzili mi tak w jednej firmie zakładającej gaz. I teraz wszystko chodzi. ja tylko mówię co sądzę o tym przypadku bo miałem podobnie. Jasne że można założyć 2-przew. Ja zrobiłem tak jak mi doradzili. Dodano po 12 nie wiem czy dobrze znalazłem na googlach ale 2 Pozostałe przewody...
Podepnij się pod kompa :P nw może sonda lambda ? albo przepływomierz ?
Przy niedomkniętym EGR lub kłamiącym MAF, co też w nich jest częstą usterką, będą tez błędy sondy/korekt.
Mam problem, ponieważ wymieniłem termostat plus sondę lambda i moja Corsa nadal pali około 12litrów. Temperatura po rozgrzaniu jest 90 stopni. Wczoraj zauważyłem, że mam dziurę w tłumiku przed pierwszym. Co mogło mi się stać? Dlaczego tyle pali?
To powyżej masz symbol sondy, którą należy kupić. Każda inna, to złom na krótką metę.
A co ma spawanie do tego.Ktoś kto by uszkodził elektronikę przy spawaniu zawsze musi być wybitnie uzdolniony. Miernikiem to sprawdzisz raczej grzałkę i kabelki. .A resztę to tester i podgląd parametrów. Co do p0170 to podgląd nie tylko sondy ale i korekt.
Problem rozwiązany: po wymianie rozrządu i sondy lambda przed katalizatorem.
Uszkodzenie obwodu grzania swiadczy o otwartym obwodzie czyli spalonej grzalce sondy bądż złym podłączeniu. Możliwe usterki to sonda , bezpiecznik( jesli jest taki) , okablowanie , lub ECU. Błąd 0130 zniknie jak sonda zacznie działać
Rozumiem. Dzięki za odpowiedź i jakaś wskazówkę. No wymieniałem ze 3 sondy, plus emulator sondy i nic to nie dawało.
W aucie tym występuje problem z dużym zużyciem benzyny, które wynosi ok. 9.5l .Auto nie jest zagazowane . Dodatkowo nie ma takiego odejścia i czasami zastanawia się czyma jechać czy nie ???Proszę o sugestie bo mi się widzi sonda lambada:D
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Może być też zapchany wydech, aby się przekonać wystarczy wykręcić sondę lambda i wtedy zapalić.
Rozrząd wymieniłem, nie był przestawiony, termostat też nowy. Potwierdzam też że czujnik temperatury do ecu jest w kolektorze ssącym więc jest to silnik C14NZ. A ten czujnik co mam pod kopułką jest niepotrzebny. Pozostaje jeszcze sprawdzić czujnik w kolektorze i sondę lambda.
witam, sprawdz aparat zaplonu /palec,kopulka/,przewody wys.nap. swiece,pozdrawiam,/czy sonda dziala prawidlowo?/
O2 to sonda lambda jak nie wiesz gdzie się znajduje to lepiej nie bierz sie za naprawe auta a jak już musisz to sprawdź też przepływomierz
Oznacza to ze sonda stoi na bogatej, jak nie masz zadnej elektroniki to normalne ze wystepują błedy.
Zalej jakiegoś specyfika do czyszczenia wtryskiwaczy albo oleju do 2t. Oleju 2T do benzyny? Nie. To do starych diesli się lało, a nie do silnika 4T z sondą i katalizatorem.
witam ponownie .czy da sie sprawdzić sondę lambda??? jest jednoprzewodowa .
Po wymianie sondy , nie ma błędu? Sprawdz przynajmniej miernikiem prace sondy.
jeżeli chodzi o cewkę zazwyczaj skrajne przewody to zasilanie i masa a sygnałowe są w środku, co do sondy do czarny jest sygnałowy
Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, mianowicie przeprowadzam sobie badania dotyczące zaworu EGR. Moje pytanie brzmi dlaczego po wypięciu zaworu EGR w parametrach rzeczywistych odczytanych poprzez tester diagnostyczny katalizator oraz sonda lambda nie jest gotowa do pracy ??? Z czego to wynika ???
Podaj wartość przepływu powietrza na biegu jałowym.
Zakładam, że 1 gen., ponieważ brak ECU, brak silnika krokowego na wężu. Założone jest coś takiego jak na zdj. https://obrazki.elektroda.pl/6930455500_... Przełącznik operuje przekaźnikiem zapewne od wtrysków, prócz tego podpięty jest pod reduktor i cewkę. Jedyna regulacja to parownik i śruba na wężu, ten cały przełącznik jedynie ma...
Mam w autku 2 błędy 57-4 i 57-2 są to błędy grzałki ale grzałka sprawna w sondzie? Oprócz kontrolki serwisu nic sie nie dzieje.
To skąd masz to napięcie ujemne, człowieku-wypinij wtyczkę łaczącą soondę z instalacją, i zmierz napięcie na złączu od strony instalacji wozu, n ałaczonym zapłonie powinno być około 450mV; jeżeli jest uszkodzony sterownik wynosi 1,096V, niezorientowanym podpowiadam,że sonda w tym systemie to sonda rezystancyjna.
corsa sondy corsa błąd sondy wartości sondy lambda corsa
instalacja elektryczna motoroweru netia aktywacja esp8266 flashowanie
ogniwo lifepo4 podłączenie żyrandola przewody
Casio fx-4500P: Obsługa liczb zespolonych Błąd 01309: Brak wspomagania i świecące ESP