Jeżeli kontrolka sie zapala na postoju pali za dużo mozna by kod wybłyskać ale wygląda że zbliża sie koniec sondy.
Przeciez masz linka, zamów, przyślą, zmierzysz sobie.
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Prąd na grzałkę sondy idzie?
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
sam montaż instalacji gazowej nie mógł uszkodzić sondy. w samochodach w których jest sonda trzeba raz na jakiś czas przejechać pare kilometrów na benzynie żeby oczyściło sonde. Gaz ma dużo wyzszą temperature spalania i sonda się przegrzewa i zanieczyszcza. podczas montażu mogli założyć źle lub uszkodzony emulator sondy i z tego powodu może wynikać problem....
Żadne NTY, kupuj coś porządniejszego, kto Ci powiedział żeby sondy wymieniać parami? Jesteś na 100% pewny że padła grzałka? Czy może nie dostaje zasilania?
Brak ifo jaki to silnik ? Błąd P0400 oznacza, że ilość gazów spalinowych wchodzących do cylindra jest niewystarczająca 1. niesprawne układy sterujące otwieraniem zaworu EGR stare poprzecierane wężyki podciśnieniowe. 2. niesprawny sam zawór EGR np. zapieczony, pracujący nieprecyzyjnie. 3. błędny pomiar ilości powietrza przez przepływomierz (podobno objawia...
Bierzesz cyfrowy miernik - woltomierz, nastawiasz na zakres 20 V lub coś koło tego - zakres ma być większy niż mierzone napięcie. Przystawiasz sondy miernika do ładowarki, włączasz ładowarkę i być może miernik pokaże jakieś napięcie. Jeśli wynik jest poprzedzony znakiem minus, to na masę miernika podany został plus z ładowarki. Jeśli miernik wskaże...
Nie kupuj używki i nie kupuj jakiejś chińszczyzny. Spisz nr ze starej sondy i go podaj to coś się dobierze. Czasami jest tak że sondy są identyczne przed i za a maja inne nr bo różnią się wtyczkami i długościami przewodów - odpowiednik boscha uniwersalny dla obu może być ten sam.
Wada grzałek dyskwalifikuje sondy. Brak sygnału może mieć kilka przyczyn.
Witam Pacjent Corsa D 1,2 benzyna. Problem z sondami lambda a głównie chodzi o drugą za katalizatorem. Wskazuje stałą wartość i się nie zmienia 4800 mV. Czy to normalne czy padła całkiem? 🤔
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Nie dobrana dobra sonda.
czy oszukam druga sonde jesli ogranicze przepływ spalin
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
jeśłi błąd mówi "za uboga mieszanka" i spalanie wzrosło to raczej od sondy wypada zacząć
Usun calkowicie wnetrze katalizatora i wstaw nowa sondę
ok sprawdze to . ale jakie przewody odpowiadaja za grzlke? tam sa 2 brazowe. czarny, bialy ok dwie sondy padly ta przed i za katalizatorem. wymienione i dziala
Możesz mieć rację bo jak się tak przyjrzałem temu licznikowi to już śrubokręt ktoś pakował do niego. Sprawdzę to i odezwę się za jakiś czas.
Nie mam domysłów a mam niemal pewność.
Po odpięciu sondy na maultimetrze ustawione na 20k pokazuje 3,73 KOhm, na dwóch białych przewodach. Przy zapalonym silniku i odpiętej sondzie na stykach w kostce na dwóch białych przewodach jest napięcie ok 11voltów, na dwóch sygnałowych 0,45v.
Jesli sonda uszkodzona będzie palił tyle co bez niej.
Zacznijmy od konkretów. Jaki silnik?
Auto odstawiłem do mechanika. Wymieniłem jeszcze silniczek krokowy i mam sensor... Auto jeździ ale ledwo. Dowiedziałem się też, że problem nie jest mechaniczny. W piątek odstawiam corsine do elektryka. Jak ktoś odkryje przyczynę to napiszę na forum :) Aha zapomniałem powiedzieć. Ciśnienie ma prawidłowe. Latam z tym autem od miesiąca, zapomniałem odpisać
oni nie mają do tego sprzętu i trzeba szukać stacji z lepszym sprzętem. Po prostu Cię zbyli bo pewnie jesteś upierdliwym klientem. Czy możliwe jest, że wyrzuciłem trzy stówki w błoto? Możliwe, trzeba było od razu dać to zdiagnozować komuś kto wie co robi, a nie tylko czytanie błędów i wymiana.
Zdecydowałem się na sondy uniwersalne z uwagi na niższy koszt ich zakupu (w tym przypadku 250 zł/szt.) Konieczne jest jednak dopasowanie długości przewodu wraz z zamontowaniem wtyku ze starej (uszkodzonej) sondy. No to zarobiłeś , a teraz trzeba będzie dołożyć trochę kaski do naprawy Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: Opel Corsa C 1229 ccm...
Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, mianowicie przeprowadzam sobie badania dotyczące zaworu EGR. Moje pytanie brzmi dlaczego po wypięciu zaworu EGR w parametrach rzeczywistych odczytanych poprzez tester diagnostyczny katalizator oraz sonda lambda nie jest gotowa do pracy ??? Z czego to wynika ???
Około 4 omy na zimnej grzałce. ( białe) Reszty się nie mierzy.
Może ktoś wie, co to za błąd? Zaraz ktoś cię opierniczy za lenistwo. Na podanej stronie wyraźnie jest napisane co to za błąd i za co odpowiada. mam filmik nagrany jak ktos che moge przeslac?
a nie jest tam przypadkiem zainstalowana szerokopasmowa?
Przede wszystkim dziękuję za zainteresowanie - każde wsparcie mile widziane. W czasie zaczytywania parametrów temperatura płynu chłodzącego miała 107 °C. Czy to za mało jak na rozgrzany silnik? Rozumiem, że najłatwiej będzie zdemontować EVAP i sprawdzić, czy przepuszcza powietrze. Chyba, że odłączyć go od kolektora i zaślepić (kolektor). W ten sposób...
Nie pamietam kodu ale zaswiecił sie od adaptacji sondy w ramkach zamrozonych mialem ze na trasie przy 100km/h korekcja 24
Mam w autku 2 błędy 57-4 i 57-2 są to błędy grzałki ale grzałka sprawna w sondzie? Oprócz kontrolki serwisu nic sie nie dzieje.
Samochód to Opel Corsa D, silnik benzyna 1.2 A12XER, problem objawia się nierówną praca na biegu jałowym (przebieranie), oraz kiepskimi hamulcami (twardy pedał) Brak błędów w sterowniku. Po dodaniu gazu trzymając jednocześnie drugą nogą wciśnięty pedał hamulca, czuć że pedał mięknie. Zostało wymienione serwo hamulcowe, problem nadal występuje. Wykluczony...
Jakiej firmy reduktor masz w tym aucie?
Słyszał coś o kodach błyskowych?
Dziekuję serdecznie za odpowiedź.Pozdrawiam Piotr Sz.
Żarówka miedzy przewody grzania sondy taka z 12W 5W odpalić silnik zobaczysz czy zaświeci ale wg mnie 10 ohm to dużo raptem 15 W grzania sondy.
Witam wszystkich podepnę się pod temat i mam pytanie czy powtarzający się ten błąd w corsie c 1,2 16V w której nie ma gazu może być spowodowany błedami sondy lambda? Według różnych opisów wychodzi tak ,że właśnie problem z sondą i chciałbym się upewnić czy możliwe by było że to powoduje sonda? Pozdrawiam.
Zmierz napięcie na kablach sygnałowych (od strony auta)przy odpiętej wtyczce na sondzie 1 i 2 a także masę. Nie ma mowy o żadnym sterowniku bez pomiaru tych wartości. A wykres na tylnej będzie płaski póki grzałka nie dogrzeje sondy ale to cię narazie nie interesuje.
Dzień dobry, Opel Corsa C rocznik 2002, silnik 1.2 benzyna Z12XE. Corsa robi 17 km do pracy i 17 km z powrotem w mieście, ale bez stania w korku. Noc spędza w ogrzewanym garażu. Spalanie z 3 ostatnich tankowań wyniosło 8,5 litra na 100 km. Przed zimą spalanie wynosiło 7,5 litra na 100 km. Auto jeździ dobrze i ma moc. Błędów w sterowniku brak. Temperatura...
Na moje oko leży przepływka. Przy pełnym bucie a więc( WOT)sonda ma stać na bogato. Jak nie ,to jest to albo niskie ciśnienie pasliwa albo lezy MAF. Lewizne w dolocie wykluczamy podnosząc obroty do 3000rpm trzymając chwile patrzymy na korekty MAF i sondy . Skomplikowane?
Brakuje tutaj odczytu z Long Term Fuel Trim. W sumie kluczowe parametry to MAP, korekty (obie ), i sondy . Oczywiście na nagrzanym i w CL. Najlepiej to by było jak byś nagrał te parametry w formie jakiegoś logu albo wideo, ale video tylko gdzie sondy pracują na wykresię nie w okienku. Bo na zdjęciach nikt nie zobaczy pracy stale zmieniających sie napięć...
Mam też taki samochód i silnik też z LPG ale wg mojej wiedzy kontrolka auto z kluczem jest bardziej związana z immobiliserem - usterka elektroniczną . Może da radę odczytać to co trzyma w pamięci spróbuj wcisnąć pedał hamulca i gazu do końca i trzymając naciśnięte przekręć kluczyk na zapłon bez odpalania silnika może coś odczytasz licząc mignięcia kontrolki...
Jak na wolnych kuleje tylko to możliwa lewizna w dolocie. Co pokazują sondy i korekty na ciepłym?
Ciekaw jestem jak sprawa się zakończyła bo ostatnio tez walczę z wypadaniem w corsa c 1.0 Na początku błąd grzania sondy lambda z czasem podczas jazdy na równym gazie pod górę lekkie falowanie mocy. Po kilkuset km brak mocy wypadanie zapłonu i szarpie silnikiem na wolnych obrotach. Miałem nieszczelnosc na dolocie ale juz zrobiłem niestety nic się nie...
śmiało wymieniaj o ile wydech sprawny przed sondą.
corsa sondy corsa błąd sondy wartości sondy lambda corsa
kontrolka cordoba cewka napięciowa iskrownikiem piecyku
bateria parkside bateria parkside
Czy można używać suszarki po zalaniu? SH3208 LED Driver: Features and Troubleshooting