Nie kupuj używki i nie kupuj jakiejś chińszczyzny. Spisz nr ze starej sondy i go podaj to coś się dobierze. Czasami jest tak że sondy są identyczne przed i za a maja inne nr bo różnią się wtyczkami i długościami przewodów - odpowiednik boscha uniwersalny dla obu może być ten sam.
Jeżeli kontrolka sie zapala na postoju pali za dużo mozna by kod wybłyskać ale wygląda że zbliża sie koniec sondy.
śmiało wymieniaj o ile wydech sprawny przed sondą.
Prąd na grzałkę sondy idzie?
Taka sonda jak piszesz będzie odpowiednia. ( 0,05 -0,9 ) Pozdrawiam
na obydwu sondach napięcie powinno sie zmieniać.
Czy na zimnym silniku jest tak samo? Bo jeśli tak, to prawdopodobnie masz zapadnięty katalizator i zatyka ci wylot.
Ten błąd to uszkodzona grzałka sondy, musisz ją wymienić. Ona tylko monitoruje pracę katalizatora, przyczyny usterek szukaj gdzie indziej. Przepływomierz, lewe powietrze. A możesz sprawdzić odczyty pierwszej sondy?
Jest jeszcze opcja nieszczelności na wydechu. Od samego kolektora do sondy za katalizatorem.
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Zasilanie grzałki sprawdzaj probówka 12v . Na jednym przewodzie masz mieć stały plus a na drugim ECM załacza masę. Jest to Sterowanie PWM dlatego na masowym żarówka będzie lekko migać. Dwa pozostałe przewody to masa i sygnał do ECM. Tutaj miernik. Te 0.45 jest utrzymywane przez ECM (bias voltage ) i nie jest to napięcie sondy. Nie zawsze jest to też...
Czy sonda lambda może być przyczyną większego spalania Może.
Słuchaj, ten kod wyskauje zawsze kiedy kończy swój żywot przepływomierz. Po prostu przepływka straciła swoje przepływkowe właściwości. Czasami wystarcza taki test-odkręca się dwa wkręty mocujące przepływomierz, i delikatnie się go obraca o pewien kąt.Jeżeli napięcie na sondzie zaczyna fluktuować-winowajca wiadomy.
Nie dobrana dobra sonda.
Przeciez masz linka, zamów, przyślą, zmierzysz sobie.
Usun calkowicie wnetrze katalizatora i wstaw nowa sondę
To nie wskazuje na uszkodzenie sondy , lecz na bogatą mieszankę paliwową. Sterownik nie wyrabia z jej regulacją.
Zapewne X14SZ. Pomierz napięcie na sondzie miernikiem dodając gazu, zobacz jak się napięcie zmienia, bo ten błąd wcale nie musi oznaczać usterki samej sondy.
Czyli moja pomyłka, byłem pewien że jest tam ALDL. Ale i tak powinno dać się wymigać, podobnie jak w vectrze: http://forum.opel24.com/topic/18-i-kody-... Poza tym na początku przyjżałbym się czujnikowi temperatury. Sondę zostaw na końcu. Miałem corse 95 rok, C12NZ, zdrowy motor i nie palił mi więcej niż 5,5l, niezależnie od stylu jazdy.
Wypadanie zapłonów - sprawdź świece, przewody WN, czujnik położenia wału. Może masz przebicie w cewce WN i gubi iskrę wtedy niedopalone paliwo idzie na katalizator i zapycha go. Jeśli masz niesprawny układ paliowy to zniszczysz katalizator. Jeśli jeden cylinder nie pali będzie wyczuwalne szapanie silnikiem i brak mocy. Sond lambda może mieć zwarcie...
Witam Pacjent Corsa D 1,2 benzyna. Problem z sondami lambda a głównie chodzi o drugą za katalizatorem. Wskazuje stałą wartość i się nie zmienia 4800 mV. Czy to normalne czy padła całkiem? 🤔
Wada grzałek dyskwalifikuje sondy. Brak sygnału może mieć kilka przyczyn.
jeśłi błąd mówi "za uboga mieszanka" i spalanie wzrosło to raczej od sondy wypada zacząć
Skad wiesz że masz uszkodzoną sondę?
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Chyba faktycznie będzie bogato dostawał, ale sondę zmierz
czy oszukam druga sonde jesli ogranicze przepływ spalin
Żarówka miedzy przewody grzania sondy taka z 12W 5W odpalić silnik zobaczysz czy zaświeci ale wg mnie 10 ohm to dużo raptem 15 W grzania sondy.
Możliwe przyczyny P0170 - uszkodzone wtryski - nie szczelny układ dolotowy - nieprawidłowe ciśnienie paliwa - instalacja lpg. - uszkodzona sonda - uszkodzone ECU.
Jak by dłużej pochodził w wszedł by w tryb awaryjny ,zwłaszcza po odpięciu drugiej sondy za kat.
Żadne NTY, kupuj coś porządniejszego, kto Ci powiedział żeby sondy wymieniać parami? Jesteś na 100% pewny że padła grzałka? Czy może nie dostaje zasilania?
Po wymianie sondy powinno się zdejmować kleme minusową - reset kompa. Termostat: 1.Jeśli jest wskaźnik temperatury to należy zaobserwować czy w czasie jazdy nie spada za nisko - poniżej właściwej temperatury pracy czyli około 88stopni , albo gdy wskaźnika nie ma sprawdzić czy normalnie działa ogrzewanie czy przy pokrętle ustawionym na max. jeśli powietrze...
Sonda uniwersalna? Zakładałeś wtyczkę?
Sprawdziłeś bezpieczniki ? Wtyczki przy ecu nie były zalane ? Okablowanie całe ? Sprawdź bezpiecznik F33 15A on odpowiada za wszystkie 4 rzeczy które Ci głupieją ( EGR,sondy i przepływka) a potem leć po kablach
Sprawdzić wiązki/złącza sond.
Jeśli wypadają zapłony to napięcie na sondzie jest niewłaściwe, ale to skutek, nie przyczyna. Napięcie na sonde podaje komputer, czy nie ? Gzie szukać przyczyny złego napięcia na sondzie ?
Tak myślę o sondzie, ale raczej diagnostycznej czyli tej za katalizatorem, skoro auto normalnie jedzie.
Zdecydowałem się na sondy uniwersalne z uwagi na niższy koszt ich zakupu (w tym przypadku 250 zł/szt.) Konieczne jest jednak dopasowanie długości przewodu wraz z zamontowaniem wtyku ze starej (uszkodzonej) sondy. No to zarobiłeś , a teraz trzeba będzie dołożyć trochę kaski do naprawy Najpierw padła pierwsza sonda - regulacyjna: Opel Corsa C 1229 ccm...
Tutaj odczyt z obu sond https://youtu.be/OwXL4H1TWyY
Błąd jest na gazie czy benzynie? Wykresy są z gazu czy benzyny?
Wg mnie sonda sie już "skończyła". Wydaje mi się, że napięcie na wyjściu sondy powinno oscylować w okolicy 1,5V.
Jesli sonda uszkodzona będzie palił tyle co bez niej.
Sonda przed ale sprawdź ją i obwód.
Spalanie, czy latem czy zimą, jest za wysokie. Te silniczki potrafią palić niewiele ponad 5 litrów. Albo gnieciesz gaz i hamulec bez opamiętania, albo trzeba się przyjrzeć sondom, MAF itp. Auto ma moc? Sprawnie się odpycha?
OK, jeszcze pytanie czy w takim silniku występują dwie sondy czy jedna?I jaki jest nr tej sondy.
Sondę wymieniłeś bo dużo paliło, i pow wymianie nie poprawiło się, czy zaczęło się to po wymianie sondy?
Jak na wolnych kuleje tylko to możliwa lewizna w dolocie. Co pokazują sondy i korekty na ciepłym?
BOSCH 0 258 986 505
Cena robocizny niska. Sondy cena dobrego zamiennika. http://www.iparts.pl/auto-czesci/sonda-l...
Na moje oko leży przepływka. Przy pełnym bucie a więc( WOT)sonda ma stać na bogato. Jak nie ,to jest to albo niskie ciśnienie pasliwa albo lezy MAF. Lewizne w dolocie wykluczamy podnosząc obroty do 3000rpm trzymając chwile patrzymy na korekty MAF i sondy . Skomplikowane?
Jeżeli corsa tysiączka albo 1,2 lub tez Agila wywala błąd P0170 to znaczy że umarł przepływomierz. Zadne sondy albo inne duperele.
masa sondy to niebieski sygnał sondy to to biały plus grzałki to zielony minus grzałki to żółty Zakładam że masz silnik Z10XEP Dodano po 14 Można zmierzyć napięcie między białym i masą. powinno oscylować pomiędzy około 80-800 mV. Napięcie mierzone na wtyku od instalacji ,przy wypiętej sondzie, powinno stać na poziomie 450mV. Wykonaj pomiar pomiędzy...
Heated Oxygen Sensor (podgrzewany czujnik tlenu, czyli inaczej sonda lambda)
Kupiłem NGK bo na bosch-a trochę narzekają ale problem jest dalej Byłem dzisiaj u mechanika założył mi skasował błąd,sprawdził czy zmienia wartości i miało być wszystko OK ale... Po przejechaniu ok 10km check znowu świeci Pomocy bo gdzie się nie pytam to odpowiadają trzeba podłączyć pod kompa i kasują 50 PLN Może ktoś wie co jest nie tak w tym aucie,co...
Mysle ze pomoge: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic26... tu masz wszystko wyjaśnione co do sondy..
U mnie było to samo,podłączyłem kompa okazało się,że to sonda labda.Jest o.k.
Zapach znany DOBRYM mechaniorom świadczy o zbyt bogatej mieszance. kiedyś się gaźniki na nos regulowało... A do podglądu sondy tylko analogowy miernik albo oscyloskop. I ZAWSZE na podłączonej sondzie.
Spalanie powinno oscylować w granicach 7 l/100.Sprawdź skład spalin i pracę sondy lambda.
Witam wszystkich podepnę się pod temat i mam pytanie czy powtarzający się ten błąd w corsie c 1,2 16V w której nie ma gazu może być spowodowany błedami sondy lambda? Według różnych opisów wychodzi tak ,że właśnie problem z sondą i chciałbym się upewnić czy możliwe by było że to powoduje sonda? Pozdrawiam.
Sprawdź sondę lambda.
Rozumiem. Dzięki za odpowiedź i jakaś wskazówkę. No wymieniałem ze 3 sondy, plus emulator sondy i nic to nie dawało.
Trzeba podpiąć komputer diagnostyczny i sprawdzić w parametrach bieżących temperatury "widziane" przez sterownik, pracę sondy etc.
a nie jest tam przypadkiem zainstalowana szerokopasmowa?
Kupiłem Denso, ceny w sklepie w którym pytałem wahały się od 150 do 300, Denso kosztował 210. Chciałem taki w cenie po środku. Jeżdżę tydzień, narażone działa. Objawy były takie że auto na wolnych obrotach falowało i traciło moc przy ruszaniu, jak się rozpędziło to szło ok. Nie miało też mocy. W Norauto powiedziano mi że odczyty z sondy są nieciekawe...
Oznacza to ze sonda stoi na bogatej, jak nie masz zadnej elektroniki to normalne ze wystepują błedy.
Na zgaszonym. W większości mierników do pomiaru prądu jest osobne gniazgo do sondy pomiarowej.
u mnie wywalalo checka tylko przy gwałtownym dociśnięciu gazu na 4 albo 5 biegu wtedy wymieniłem lambde i jest do dziś ok. X10XE 2003 r.? przecież to jest seria B a ją skończono produkować w 2000 r. sam mam te konfigurację
Podaj wartość przepływu powietrza na biegu jałowym.
Sądzę, po twojej wypowiedzi, że to będzie wina symulatora sondy. Pozdrawiam.
Witam, mam pytanie czysto teoretyczne, mianowicie przeprowadzam sobie badania dotyczące zaworu EGR. Moje pytanie brzmi dlaczego po wypięciu zaworu EGR w parametrach rzeczywistych odczytanych poprzez tester diagnostyczny katalizator oraz sonda lambda nie jest gotowa do pracy ??? Z czego to wynika ???
Przy niedomkniętym EGR lub kłamiącym MAF, co też w nich jest częstą usterką, będą tez błędy sondy/korekt.
Ostatnio przerabiałem sondę tyle że w Vectra B. Mechanik mi powiedział że w tej kwestii Opel nie trawi zamienników - wymieniłeś na oryginalną sondę?
oni nie mają do tego sprzętu i trzeba szukać stacji z lepszym sprzętem. Po prostu Cię zbyli bo pewnie jesteś upierdliwym klientem. Czy możliwe jest, że wyrzuciłem trzy stówki w błoto? Możliwe, trzeba było od razu dać to zdiagnozować komuś kto wie co robi, a nie tylko czytanie błędów i wymiana.
Ok.Dzięki.
Mam problem, ponieważ wymieniłem termostat plus sondę lambda i moja Corsa nadal pali około 12litrów. Temperatura po rozgrzaniu jest 90 stopni. Wczoraj zauważyłem, że mam dziurę w tłumiku przed pierwszym. Co mogło mi się stać? Dlaczego tyle pali?
O2 to sonda lambda jak nie wiesz gdzie się znajduje to lepiej nie bierz sie za naprawe auta a jak już musisz to sprawdź też przepływomierz
Wykręć sondę i spróbuj odpalić
kto podpowie jak przy pomocy op-coma, zdiagnozować czy sonda lambda jest sprawna?
Uszkodzenie obwodu grzania swiadczy o otwartym obwodzie czyli spalonej grzalce sondy bądż złym podłączeniu. Możliwe usterki to sonda , bezpiecznik( jesli jest taki) , okablowanie , lub ECU. Błąd 0130 zniknie jak sonda zacznie działać
Na pewno nie ten sam, to jednostka Opla - http://www.autocentrum.pl/oceny/opel/cor... Głowy sobie nie dam uciąć za te 2 sondy, może przed 2003 rokiem była jedna, ale generalnie Z18XE miał dwie sondy.
Ok. Dzięki.
poluzowane szczeki hamulcowe tzn nie trzymaja zabezpieczenia szczek takie sprezynki a co do spalania troche za duzo sprawdz termostat i czujnik temperatury zasysanego powietrza byc moze silnik jes niedogrzany i pracuje na wzbogaconej mieszance wzglednie sonda lambda powinien palic w granicach 5,5-7l
Jak z WN?
Nie pamietam kodu ale zaswiecił sie od adaptacji sondy w ramkach zamrozonych mialem ze na trasie przy 100km/h korekcja 24
Możesz mieć rację bo jak się tak przyjrzałem temu licznikowi to już śrubokręt ktoś pakował do niego. Sprawdzę to i odezwę się za jakiś czas.
Jesteś pewny ,że podglądasz sondę przed katem?
Problem rozwiązany: po wymianie rozrządu i sondy lambda przed katalizatorem.
Mam w autku 2 błędy 57-4 i 57-2 są to błędy grzałki ale grzałka sprawna w sondzie? Oprócz kontrolki serwisu nic sie nie dzieje.
W aucie tym występuje problem z dużym zużyciem benzyny, które wynosi ok. 9.5l .Auto nie jest zagazowane . Dodatkowo nie ma takiego odejścia i czasami zastanawia się czyma jechać czy nie ???Proszę o sugestie bo mi się widzi sonda lambada:D
Podepnij się pod kompa :P nw może sonda lambda ? albo przepływomierz ?
Po wymianie sondy lambda silnik chodzi jak nowo narodzony. Żadnego falowania, żadnych skoków obrotów. Reasumując problem leżał w uszkodzonym czujniku prędkości obrotowej w aparacie zapłonowym oraz w niespawnej sondzie lambda.
To powyżej masz symbol sondy, którą należy kupić. Każda inna, to złom na krótką metę.
Czujnik temperatury możesz wykręcić i przebadać na stole, całą pracę temperatura/rezystancja - znajdziesz dane bez problemu, jeżeli sonda jedno-przewodowa to pracuje w zakresach 0-1V tak mniej więcej, nie powinna schodzić na jakieś ujemne wartości - najlepiej podłącz drugą używkę. Sprawdź drożność wydechu!!! bo często przytyka katalizator lub jeden...
Napisał że szczelność dolotu sprawdzana, a przepustnica nie otwiera się raczej 1/4 po odpaleniu. A nawet jak ,to nie ma możliwości całkowitego braku podciśnienia nie wspomnę już o hamulcach. Jak coś ciągnie to albo ze skrzyni korbowej, (to i korek by zasysało),Evap, oringi na wtryskach ,klapki wirowe,albo jak jest egr to też coś tam wpada. Tak czy tak...
Jakiej firmy reduktor masz w tym aucie?
A co ma spawanie do tego.Ktoś kto by uszkodził elektronikę przy spawaniu zawsze musi być wybitnie uzdolniony. Miernikiem to sprawdzisz raczej grzałkę i kabelki. .A resztę to tester i podgląd parametrów. Co do p0170 to podgląd nie tylko sondy ale i korekt.
Auto odstawiłem do mechanika. Wymieniłem jeszcze silniczek krokowy i mam sensor... Auto jeździ ale ledwo. Dowiedziałem się też, że problem nie jest mechaniczny. W piątek odstawiam corsine do elektryka. Jak ktoś odkryje przyczynę to napiszę na forum :) Aha zapomniałem powiedzieć. Ciśnienie ma prawidłowe. Latam z tym autem od miesiąca, zapomniałem odpisać
Problem polega na tym iż, gdy podłączyłem go do programu diagnostycznego AB-COM mieszanka paliwowa skacze raz bogata, raz uboga a napięcie na sondzie lambda (O2 sensor o ile sie nie myle) skacze raz 200, 400 albo i 1000mV. Witam serdecznie. Sam mam corsę z silnikiem 1.0 oznaczenie X10XE i u mnie mieszanka też skacze z ubogiej na bogatą i odwrotnie...
Ciekaw jestem jak sprawa się zakończyła bo ostatnio tez walczę z wypadaniem w corsa c 1.0 Na początku błąd grzania sondy lambda z czasem podczas jazdy na równym gazie pod górę lekkie falowanie mocy. Po kilkuset km brak mocy wypadanie zapłonu i szarpie silnikiem na wolnych obrotach. Miałem nieszczelnosc na dolocie ale juz zrobiłem niestety nic się nie...
Po wymianie sondy , nie ma błędu? Sprawdz przynajmniej miernikiem prace sondy.
corsa błąd sondy wartości sondy lambda corsa zwarcie sondy
zakładanie nowych tematów matryca lc470eug schemat woltomierz cyfrowy
włącznik wyłącznik świateł philips senseo
Kasowanie odkamienienia w piecu Rational SCC10 Gdzie kupić baterię do kamery Panasonic RX27?