Witam Raczej trzeba będzie ro-scalić komórki i posortować
Zrozumiałem (w końcu) :) Kłopotem jest tu ilość tych arkuszy Ex1. Żadna formuła z bezpośrednim wskazaniem komórek źródłowych nie wejdzie bo będzie za długa. Prawdę mówiąc lepiej by było to "łączyć" w accessie. Może zrobić 12 plików pomocniczych z 70 arkuszami i jednym głównym sumującym te arkusze. Każdy z arkuszy byłby połączony z konkretnym plikiem...
Zrobiłem coś takiego i dalej nic, a co gorsza nawet nie ma żadnego błędu a baza msql dalej nie posortowana. Proszę dodarcie coś mądrego co tu może być nie tak. Połączenie z bazą działa na 100% bo dodaję i usuwam rekordy Nie gorączkuj się, nie wiem jak sprostać Twojemu wyzwaniu dodania czegoś mądrego, ale szczerze mówiąc "problem" jest tak prozaiczny,...
Rzecz w tym, że rozpiska musi być w pionie, jedna grupa pod drugą. Żeby nie wpisywać ręcznie (trochę tego dużo się zrobiło), dorobiłem kolumny pomocnicze i teraz można przeciągać formuły w dół. W tej chwili potrzebne nam do w/k 35/15 Uwaga w S1 jest wyjątek. "Kopiowalne" jest dopiero od S2 (tak mi się dopasowało z MOD).
Dzień dobry, Ten wariant jest trochę trudniejszy od poprzedniego. Po pierwsze trzeba ustalić w której kolumnie najdalej może wystąpić zaznaczony tekst. Jeśli to wiadomo, ten etap można pominąć. Jeśli nie, to szukamy frazy "Ciężar całkowity" w każdym wierszu i notujemy numer kolumny, następnie znajdujemy najwiekszy z tych numerów. Jest to numer kolumny,...
Zwróć uwagę na rozmiar. W pierwszym przypadku obrazki nie mieszczą się w komórce. Po zmniejszeniu (dopasowaniu rozmiarów komórki/obrazka) sortowanie działa prawidłowo.
Jeśli chodzi o pobieranie danych i ich sortowanie, to można by to tak zrobić jak w pliku poniżej (jeden z wielu wariantów): 964013 W kodzie praktycznie brak obsługi błędów, więc bierzesz odpowiedzialność za rzetelność swoich danych, będą chińskie albo złe formaty daty, makro się wywróci, będziesz sabotować własne działania w obróbce danych, makro się...
Z formułą PRAWY() chodziło mi o to, że nie zawsze (?) dane muszą być wprowadzane w takiej kolejności jak podałeś w pliku. Zastosowanie tej formuły w dodatkowej kolumnie np. F, ustalenie ilości znaków na np. 1 pozwoli i posortowanie arkusza wg tej kolumny pozwoli Ci na uzyskanie danych w takiej kolejności, że będzie je łatwiej podzielić. Z transpozycją...
Jest do tego narzędzie sortowania http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
czy w exelu mozna automatycznie poukladac komorki alfabeycznie chcem zrobic baze danych
Najczęściej dane zapisywane są od wiersza 1 lub wiersza 2. Głównie chodzi o to że jedna z kolumn w obydwu tabelach zawiera identyczne dane i one sa kluczowe do sortowania i porównywania. W końcowym efekcie chcę uzyskać taki rezultat aby wiersze z obu tabel były na jednym poziomie oraz pusty wiersz był tam gdzie nie ma identycznych danych (jak w załączonym...
Pokaż przykładowe pliki :!: Albo uruchom wyszukiwarkę forum :D przykładowo wątek https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Dzień dobry, Można za pomocą funkcji INDEKS i PODAJ.POZYCJĘ jak w załączonym przykładzie. Formuły można kopiować pionowo. Będzie działać przy założeniu, że nazwy się nie powtarzają i że nazwy są zgodne z indeksami. Te formuły bazują na zgodności nazw, a zgodność indeksów jest domniemana.
Jeżeli chodzi o arkusz to nie ma problemu. Zamień Sheets("Arkusz1") na ActiveSheet wtedy wypełnianie tabeli będzie dotyczyć aktywnego arkusza. W załączeniu sortowanie nie na "Tabeli" edit -------------------------- Jak już jest sortowanie trochę inaczej, to numerację (Lp) dodałem do pętli wpisujących dane tabeli C
Witam, w załączniku przedstawiam tablę którą musze posortować wg kolumny J, potem kolumny I i wg kolumny C. Jednak jak próbuję zaznaczyć komórki i biorę sortuj to wyskakuje mi taki komunikat: Ta operacja wymaga aby scalane komórki miały takie same rozmiary. Jak mam posortować te dane ???? proszę o pomoc:(
Dzień dobry, Aby rozdzielić scalone komórki należy przed sortowaniem dopisać linijkę: [syntax=vb]oneRange.UnMerge[/syntax] Rozumiem, że po sortowaniu komórki mają pozostać rozdzielone. Jeżeli zaraz po sortowaniu wyniki mają być drukowane, to makra można połączyć. Zastanawiam się tylko nad tymi pustymi liniami, które są między wierszami danych. Czy one...
Należy scalić wiersze dotyczące tego samego hasła w pierwszej kolumnie lub powtórzyć to samo hasło dla każdego wiersza w którym jest jego opis (w kolumnie po której chcesz sortować - może to być również ukryta kolumna). Innego rozwiązania nie widzę. Jeśli chcesz mieć kilka wierszy w jednej komórce stosuj Alt+Enter to zawsze lepsze niż używanie kilku...
Funkcja do wstawienia w nowym arkuszu, oczywiście w odpowiednich miejscach dodać odnośniki: =JEŻELI(B1>0;A1;"") Jedynym minusem będą "dziury" w miejscach, gdzie były osoby z zerami, ale od czego jest sortowanie potem ;)
Tak jak kolega fuutro doradził. Jeżeli jednak dane nie są pod sortowanie (chodzi ci tylko o odwrócenie wierszy a nie przestawiania między wierszami) proponuję dodać jedną kolumnę. W pierwszej komórce dodanej kolumny wpisujemy 1 w drugiej 2. Zaznaczamy myszką te dwie komórki i "chwytamy" prawy dolny róg zaznaczenia. Przesuwamy w dół do końca danych....
Można prosić o trochę jaśniejsze sformułowanie problemu bo chyba nie do końca rozumiem o co panu chodzi. Rozumiem, że nie o proste zaznaczenie tylko danych liczbowych które mają być posortowane i wybraniu Dane/Sortuj ?
Niestety nie widzę żadnego związku jednych danych z drugimi. Na ten moment odpadam
Kolego kacper607 wprowadzając do arkusza formułki warto czasem skorzystać z help-a (to nie wstyd), w którym są opisane zasady korzystania z nich. W załączniku masz arkusz z poprawioną formułą. Dodatkowym warunkiem potrzebnym do prawidłowego działania Wyszukaj.Pionowo() jest posortowanie danych na arkuszu. Jeżeli w Twoim przypadku numer SIGIP się nie...
Nie bardzo... Do tej pory klepałem to ręcznie, ale zrobiło się dużo więcej tych danych i szukam ułatwienia...
Witam Nie wiem jak za bardzo do tego podejść, czy od strony makra czy jakichś funkcji, potrzebuję z danych jakie dołączam przekopiować do kolejnego arkusza dane te które są np. wpisane 2011-11-10 potem te dane posortować według kolumny F a następnie utworzyć wykres skumulowany gdzie głównym słupkiem będzie to co jest w kolumnie F np. BC a w skład tego...
Dzień dobry, W takiej sytuacji zawsze lepiej dać załącznik z przykładowymi danymi, bo po co tracić czas na kopiowanie z tekstu. Próbka danych jest mała, ale sądzę, że wystarczy zwykłe WYSZUKAJ.PIONOWO zabezpieczone funkcją JEŻELI.BŁĄD przed komunikatem o braku danych. Zakładam, że Excel w wersji >=2007. Załączony plik .xls proszę wczytać do Excela i...
Sprawa jest trochę skomplikowana, bo hiperłącza w Excelu nie lubią sortowania, a sortowanie nie przesuwa odpowiednio hiperłączy. Do tego jeszcze funkcja HIPERŁĄCZE nie obsługuje tablic, tylko pojedyncze komórki. Być może jest to do zrobienia z wykorzystaniem funkcji LAMBDA, nie próbowałem, ale obawiam się, że mogłoby to być dość powolne rozwiązanie....
Pięknie dziękuję bardzo za odpowiedź. Być może niedokładnie opisałem swój problem z sortowaniem. Otóż mam bazę danych (nazw plików) do której co jakiś czas dodaję kilkanaście tysięcy nazw plików. Nazwa pliku to ok. max 60 znaków. W nazwie występują znaki liczbowe, tekstowe i interpunkcyjne. Chciałbym, aby sortowanie odbywało się w sposób identyczny...
(Baza Zielone) 1 - nie do końca wiem czy o to Ci chodzi (próbowałem zrozumieć co chcesz osiągnąć - możliwe, że właśnie to co w załączonym pliku). Najprościej będzie posortować po pierwszej kolumnie tak aby puste wartości (matki) zostały na końcu i wówczas do kopiowania danych używasz formuły: 1060144 (Baza Niebieskie) 2 - już napisałem powyżej. Robisz...
łatwe stworzenie wykresu z pominięciem tych wad dla których procent odpadu jest poniżej 2% Automatyczne tworzenie wykresu z aktualnie pobranych danych można uzyskać poprzez odpowiednio przygotowany (poprzez funkcje arkuszowe) blok "Dane do wykresu" - uzyskuje się wtedy wykres :spoko: - jak na zrzucie. 859824 Jak widać zestaw funkcji wybiera tylko dane...
W załączniku zmieniona wersja z 4 argumentami: 1. - numer Id 2. - kolumna Id 3. - kolumna dat początkowych 4. - kolumna dat końcowych. Przy dużej liczbie danych, to będzie trochę nieefektywne, bo te same obliczenia będą wykonywane wielokrotnie. Lepiej zrobić sobie osobną tabelkę na wyniki, gdzie poszczególne numery Id będą występować jednorazowo. PS....
Podałeś zdecydowanie za mało informacji. Jeśli Twoje dane robocze liczą ok. 10 tys. wierszy, to przykład powinien obejmować ok. 50 wierszy w reprezentatywnym układzie. Należy to pokazać w załączonym pliku wraz z oczekiwanym wynikiem. Z przykładu, który pokazałeś nie wynika m.in. 1) czy wszystkie wartości w kolumnie A występują parami, czy mogą też być...
Filtrowanie jest ok. ale nie musze w ten kod wstawić przynajmniej xl down by sortowanie działało do ostatniego wiersza. Kiedyś znalazłem taki kod ale nie teraz nie udało mi się go wprowadzić by zadziałało. Doszedłem do czegoś takiego [syntax=vbscript]Sub sort_zrodlo() ' ' sort_zrodlo Makro ' ' Dim lastRow As Long lastRow = Range("a2:o" & Rows.Count).End(xlUp).Row...
Mam plik w Excelu, który waży ok 50 mb... Teraz pytanie jak to zrobić? Taka ilość danych wskazuje na potrzebę zaangażowania do obliczeń innych aplikacji :cry: np. z pakietu Office możesz wykorzystać bazy danych Access. :idea: Całą tabelę importujesz do Accessa i tam szybciutko przeprowadzisz dowolne sortowanie, :D a za pomocą odpowiednio zaprojektowanych...
Aaaa, dzięki. Nie mogłem wpaść na pomysł o co mu chodzi :D Wydaje mi się jednak, że formuła jest ciekawszym rozwiązaniem. Osobiście filtrowanie/sortowanie zrobiłbym w oddzielnym arkuszu żeby nie dotykać oryginalnych danych.
Zastanów się czy zamiast sortować arkusz roboczy nie lepiej udostępnić dla technologa odpowiedni raport, zgodny z jego potrzebami.Wtedy nic się nie rozjedzie, a będzie można zrealizować jeszcze wiele "zachcianek" różnych ludzi.
Dzięki za pomoc. Nie oczekiwałem gotowca. Oczekiwałem naprowadzenia. Poradziłem sobie funkcją jeżeli. Przyznam się, że z indeks oraz podaj.pozycję nie wiele styczności miałem.
Byś chyba musiał użyć funkcji warunkowej JEŻELI i potem operować MIN, MAX, >, <, etc. EDIT: Albo jeszcze lepiej: utwórz sobie listę z danych i potem posortuj xD
Ładny raport, to jest to.;) Dane wejściowe są. Ale jak ma wyglądać 'ładny raport', to nie wiadomo... W załączniku masz importowanie i sortowanie zaimportowanych danych z pllików pracowników. Teraz rób ładny raport z arkusza 'Dane'.
Tak się zastanawiam, czy MAX(JEŻELI przy porównaniu zda egzamin. Trzeba by przetestować. Na danych autora, zdaje się, działa. Sortowanie byłoby wtedy zbędne... :arrow: marek003 Nie przesadzaj :) Była potrzeba, to się wygrzebało. W drugą stronę - co nieco skradłem i Tobie :D
Na zdjęciu widać że zaznaczyłeś kolumnę G w całości czyli i komórki z danymi i bez danych. Spróbuj zaznaczyć tylko komórki z % i daj sortowanie. Zapewne program zapyta czy rozszerzyć zakres. U mnie na Excel 2010 działa sortowanie.
To nie taki hop-siup: w VBA masz trochę ograniczoną liczbę obiektów którymi by można to wykonać w miarę prostu, więc trzeba samemu napisać dwa fragmenty kodu: jeden odpowiedzialny za wyłuskanie niepowtarzających się wartości z podanego zakresu i drugi, który je posortuje rosnąco (zakładając, że te dane mają być posortowane). Można by do tego wykorzystać...
Makro poniżej przesuwa nazwiska w prawo o wartość numeru grupy+1, a następnie usuwa puste komórki w obszarze danych. Nazwiska nie są posortowane. Jeżeli jest potrzeba. sortowania to na początku makra dopisać sortowanie.[syntax=vbscript]Sub Przepisz_Nazwiska() Dim Tab_Opis As Variant With ActiveSheet Tab_Opis = Array("Grupa 1", "Grupa 2", "Grupa 3",...
To znaczy tym razem chodzi o normalne sortowanie danych, rozumiane jako operacja, a nie za pomocą formuł. To jest przypadek trochę niestandardowy. Po pierwsze: sortowanie w ramach filtra dotyczy pojedynczych kolumn, a tu potrzebujesz sortować najpierw według nazwy, potem według ceny, czyli wg dwóch kolumn. Należy więc użyć normalnego sortowania. Dane...
yyyy a to: [url=https://support.office.com/pl-pl/ar...
Aby moc skorzystać z opcji sortowania dane muszą sie znajdować na jednym wspólnym arkuszu. Nie można posortować danych na osobnych arkuszach bo dane te nie są spójne. Zakładając bazę danych, uzależniamy między sobą dane w poszczególnych kolumnach ( wierszach ) już na etapie projektowania arkusza.
Ok, dzięki za poprawioną tabelę! teraz tylko muszę jeszcze sprawdzić, jakie daje efekty sortowanie wg kąta malejąco i np. x rosnąco. Dzięki za pomoc Adamas_nt! Pozdrawiam!
Stworzyłem makro, które wstawia do komórki excela zdjecie produktu, którego nazwa znajduje się w komórce obok. Niestety po sortowaniu pliku zdjęcia nie zmieniają lokalizacji razem z resztą danych. Czy jest jakiś sposób aby "przywiązać" zdjęcie do komórki, tak aby możliwe było sortowanie?
Niżej masz przykład zastosowania formuły o której pisałem. W kolumnie czwartej skopiowałem kolumnę trzecią ale poprzez (prawy klawisz myszy) "wklej specjalnie" - wartości. Nie sortowałem jeszcze danych ale w "moim" przypadku powinienem zaznaczyć wszystkie dane i wybrać z menu "Dane" - Sortuj... ustawić wg czwartej kolumny czyli "D". Po czymś takim ustawią...
Czyli sortowane ma być wg daty realizacji - kolumna C w zestawieniu szef, tak? To jest stałe kryterium, czy też szef może zechcieć pewnego dnia zobaczyć układ wg sortowania wg kolumny A? ;)
Dzień dobry, Scalanie komórek utrudnia lub uniemożliwia wykonanie różnych operacji m.in. sortowania. Dlatego lepiej nie scalać komórek dopóki nie wykona się wszystkich operacji i dopiero na końcu scalać, jeśli to niezbędne. Należy pamiętać, że w przypadku komórek scalonych dane są przypisane tylko do komórek znajdujących się w lewej górnej komórce zakresu...
[url=http://dzono4.w.interia.pl/kurs/tab... w VB Excel
Jeżeli ten tekst będzie "łącznie" w jednej komórce/kolumnie nic nie zrobisz. Tak to działa - co jest logiczne jeżeli chodzi o tekst. Innym wyjściem jest zastosowanie wcześniej "opcji" tekst jako kolumny i rozdzielenie liczb od tekstu. I dopiero wtedy podwójny klucz sortowanie po tekście i po cyfrach. Ale to jest zależne od danych jakie posiadasz.
DANE / Filtruj DANE / Sortuj
Formuły są dużo bardziej skomplikowane. Specjalnie dałem taki przykład aby było widać mój zamysł. Zakres zmian opiera się na ok 25 kolumn z czego 15 zawiera specjalne formuły co daje wynik końcowy. Ja chcę zmienić wynik końcowy tylko w takim zakresie jak podałem. Niestety tylko wchodzi w grę goal seek. Sortowanie odpada z uwagi na pobieranie danych...
Jeżeli nie będziesz z tego "strzelał" :D to może Ci wystarczy przybliżone oszacowanie - jak na zrzucie :idea: 921727 Błąd w Twojej formule wynika ze specyfiki funkcji PODAJ.POZYCJĘ() :cry: Generalnie wszelkie wyszukiwanie w tablicy z duplikatami (100% :cry: ) generuje błąd, a dodatkowo przy wyszukiwaniu mniejszych lub większych wartości konieczne jest...
Kłopot polega na tym że chcesz "mieć ciastko i zjeść ciastko" Najpierw pozbywasz się daty a potem znów chcesz ją zrobić (dodając 1) To sie robi inaczej tylko że dla ciebie nie będzie przydatne. Dla excela kolejne daty to kolejne cyfry zaczynając od 1 dla 01.01.1900, 2 dla 02.01.1900 itd. To że widzisz to jako datę to właśnie zawdzięczasz formatowaniu....
Witam i bardzo proszę o pomoc, przeglądnęłam wiele wątków o podobnej tematyce, ale nie znalazłam rozwiązania mojego problemu. Dodam, że jestem dość zielona w programowaniu w VBA, ale jakieś tam podstawy rozumiem. Mam dane w arkuszu, których część jest edytowalna, a część powinna być zablokowana do edycji. Chciałabym, żeby można było dane sortować i...
Można zastosować konsolidację danych (z opcją sumowania - domyślną), wskazując jako jeden z zakresów listę wzorcową z kolumną zerową. Dzięki temu wszystkie pozycje z tej listy zostaną uwzględnione. Po konsolidacji wszystkie pozycje będą uwzględnione 1 raz. Potem wyniki konsolidacji trzeba posortować wg listy niestandardowej wg wzoru. Po sortowaniu pozycje,...
Zaznaczasz wszystkie kolumny, W górnym menu Dane>Sortuj
Witam Mam problem z odczytam danych z tabeli po zmianie jej sortowania ( odczytuję błędnie ) Mam tabelę zawierającą linki do innych skoroszytów w których wartości komórek pobierają wartość z innej kolumny tej samej tabeli i wszystko działa OK dopóki nie zmienię sortowanie w tabeli wartości ustawiane odnoszą się do nagłówków a nie wartości w tabeli jak...
Jak to "tak już jest"? Tzn że "ten typ tak ma" i nie można nic na to poradzić? Akurat to co ci nie odpowiada jest jak najbardziej prawidłowym działaniem excela. Jeżeli odwołuje się do jakiejś konkretnej danej np A5 w innym arkuszu to pomimo sortowania w arkuszu w którym mam formułę oczekuje że pomimo przesunięcia związanego z sortowaniem zawsze będzie...
Załącznik powinien być adekwatny do danych rzeczywistych. Nie da się pisać formuł na każdą okoliczność. Liczby pomocnicze muszą być całkowite dodatnie i w odpowiednim porządku wyznaczonym przez kierunek sortowania. W kolumnie J nie może być duplikatów.
Taka formuła to: wyszukaj.pionowo(szukana;przeszukiwana tablica, numer kolumny z której ma być zwracana dana; 0 ) Szukane dane mają być w pierwszej kolumnie tablicy (nie muszą być posortowane gdy jest 0 jako ostatni parametr formuły
Wiadziałem w innych topikach że trochę kumasz VBA więc czego sam nie dołożysz sortowania? Przecież to nie jest trudne. Jak czegoś nie rozumiesz to nagraj makro i przeanalizuj jak jest zbudowane. Wprowadź swoje poprawki i ... tadam ... :) proste :) Poniżej dołożyłem sortowanie po A i po E Po E bo chyba o to głównie chodzi - gdyż funkcja w kolumnie B...
Sheets("DRUKI SORTOWANIE").Select Range("A1").Select Selection.Copy Sheets("KP").Select Range("V28:W28").Select ActiveSheet.Paste Taki fragment można zapisać krócej tak: Gdzieś na początku makra: [syntax=vb]Set wsSort = Sheets("DRUKI SORTOWANIE") Set wsKp = Sheets("KP")[/syntax] a dalej: 1. jeżeli chcesz skopiować tyko wartości, bez formatów: [syntax=vb]wsKp.Range("V28:W28").Value.....
Jest jakiś trik by po nowym wpisie posortowała się z automatu? Można wykorzystać makro zdarzeniowe typu [syntax=vbscript]Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)[/syntax] dla arkusza z danymi, które będzie sortowało po każdej zmianie w określonym zakresie :D . Poprzez trick z importem danych z jednego arkusza do drugiego można ustawić kwerendę...
Poprawić bez łączenia pliku - po prostu nie logiczne zadanie MATCH(' dd.mm.yyyy '! Być może arkusz ma nieco inną nazwę. Dodano po 4 ActiveCell.FormulaR1C1 = "=INDEX(Vendors!C[-6]:C[-5],MATCH('" & Format(Date, "dd.mm.yyyy") & "'!C[-6],Vendors!C[-6],0),2)"
Problem opiszę w krokach, co myślę, że pozwoli nam łatwiej się komunikować i go rozwiązać. Wstęp Będzie to plik składający się z listy tematów spotkania (nazwy spotkania), daty ich utworzenia, oraz paru innych kolumn. Plik będą obsługiwać użytkownicy totalnie bojący się cokolwiek robić, którzy prócz wpisania danych w wiersze nie potrafią nic. Opiszę...
Witam, Chciałbym zaznaczyć, że nie miałem nigdy do czynienia wcześniej z excelem. Mam do posortowania listę osób, oraz czasów wykonywanych przez nich operacji w naszym systemie. Każdy wykonuje dziennie do kilkuset operacji, każda zalogowana z czasem i identyfikatorem w postaci imienia i nazwiska. Planuje posortować te dane w taki sposób, aby najpierw...
Jak dla mnie to zaprzeczenie zasadom działania bazy, powinna być jedna. Wyciągnąć dane możesz przy pomocy filtrów, sortowań, formuł, arkuszy raportów itp. Jak już bardzo chcesz mieć osobne arkusze na kolory zrób to formułami ale główny arkusz pozostaw.
No to trzeba było od razu... Najprościej (znooowuuu) zbić string z dwóch (lub więcej - aż do uzyskania unikatów) kolumn. W przykładzie (dostosuj do swoich danych) D, wykrzyknik i C zapisywane w kolumnie K.[syntax=vb]Sub SortE() Dim wrsOst As Long Dim rw As Long Dim lista() As Variant Dim poz As Integer Dim i As Long, j As Long Dim ile As Integer Dim...
Sortowanie danych to podstawy Excela i nie wolno, chcąc w nim pracować, iść na łatwizne. Trzeba to przetrawić samemu aby nabiło się do baniaka. Można napisać że, help Excela jest po to aby go czytać a nie "olewać", więc tylko podam z brzegu, adresy stron o rzeczonym problemie ( jest ich mnogo a google zasypuje informacjami ): http://office.microsoft.com/pl-pl/excel-...
Pewnie można, ale to już dłuższa historia... :) Najprościej - jeżeli plik-źródło jest w tej samej lokacji - wstawić kwerendę wybierającą dane (Dane->Importuj dane zewnętrzne->Nowa kwerenda bazy danych, wybrać Excel Files * i OK, wskazać plik-źródło (można zaznaczyć "Tylko do odczytu"), a dalej z kreatora" wybrać zakładkę, rozwinąć ją krzyżykiem, wybrać...
Posortowałem sobie kolumnę Jeśli po filtrowaniu i sortowaniu będziesz miał taką logiczną spójność danych :?: :D to wystarczy taka prosta formuła jak na zrzucie :spoko: 1145831
Szkoda, że nie ma załącznika, bo np. nie wiadomo, czy ilości towaru są całkowite, czy ułamkowe. Dane nie muszą być posortowane, sortowanie jest zawarte w formule. Propozycja formuły odnosi się do danych w załączniku. Zakresy trzeba sobie dostosować. [syntax=text]=JEŻELI(F4<=0;"BRAK TOWARU"; JEŻELI.BŁĄD(LET(lista;SORTUJ(FILTRUJ($B$...
Centralki 4200 nie posiadają interfejsu LAN dlatego nie można danych taryfikacyjnych z centrali przesłać bezpośrednio po lub do sieci. Rekord taryfikacyjny z centrali jest wysyłany do portu RS, a co dalej z nim zrobisz to już inna "bajka". Dane takie możesz przechwytywać on line np. bezpośrednio za pomocą jakiegoś programu (przykładowo Hyper terminal),...
To sortujesz czy filtrujesz te wyniki? Bo piszesz o sortowaniu, a stosujesz autofiltr zamiast polecania .Sort(), wtedy drugi wiersz byłby drugim wierszem i nie byłoby problemu...
Dzień dobry, Namiastką sortowania liczb jest użycie funkcji MAX.K albo MIN.K, w zależności czy chce się sortować od największej do najmniejszej czy odwrotnie. Zakresy proszę sobie dostosować do potrzeb, licznik też musi liczyć od 1, więc w razie przesunięcia danych w pionie formuły trzeba poprawić. Pozdrowienia
Dzięki za odpowiedź. Twój opis jest najszybszy ale stały nie zmienia się w raz ze zmianą danych w tabelach i nie uwzględnia listy jednokrotnego wyboru ale może wprowadziłem Ciebie w błąd źle opisując mój problem. Wyjaśnię go bardziej dokładnie: Lista rozwijana bez powtórzeń (jednokrotnego wyboru) – Każdą pozycję na liście mogę wybrać tylko jednokrotnie...
1. W Karcie Zużycie w komórce C1 wybieram z Listy Osobę z Listy Pomocniczej 1 z Arkusza SORTOWNIA =PRZESUNIĘCIE(SORTOWANIE!$I$1;1;0;ILE.NI... 2. W Karcie Zużycie w komórce B5 wybieram z Listy Kartę Pracy z Listy Pomocniczej 2 z Arkusza SORTOWANIA na podstawie wyniku z komórki C1. =PRZESUNIĘCIE(SORTOWANIE!$K$1;PODAJ.POZY...
Celem operacji jest "obróbka" w Excel-u pliku bazowego z większą ilością najczęściej używanych pozycji kosztorysowych, następnie zapisywanie tego pliku (po wprowadzonych zmianach) właśnie jako Dane XML i otwieranie w Zuzi. "Obróbka" polegałaby głównie na usuwaniu zbędnych pozycji i pozostawianiu tych potrzebnych. A dlatego w Excelu chciałbym to robić,...
Witam, 1. Czy jest możliwe automatyczne sortowanie tylko w kontrolce Combobox? Nie chcę sortować całej bazy danych która składa się z kilkunastu kolumn, tylko żeby sortowanie odbywało się w pobranej liście Combobox z jednej kolumny. 2.W jaki sposób wykonać autouzupełnienie - czyli po wpisaniu pierwszych liter do comboboxa rozwinie się lista posiadająca...
Witam! Mam w Excelu tabelkę, w której na bieżąco aktualizuje się dane (kolumna F). Po czym jest to sortowane wg wartości kolumny F, więc kolejność non-stop się zmienia. Na wykresie kołowym mamy procentowy udział, który automatycznie się aktualizuje. Problem w tym, że zmieniają się również kolory danych na wykresie. Czy możliwe, żeby każdy element kolumny...
Witam! Od dłuższego czasu szukam informacji czy jest dostępna taka funkcja otóż: Mam parę tysięcy wierszy w tabeli excel z listami materiałowymi którą porównuje z bazą danych. Jedyną zmianą jaką wprowadzam w tabeli jest zaznaczenie kolorem już zrobionych/niepoprawnych itp wierszy Problem polega na tym że niektóre części (grupy wierszy) były już sprawdzone...
Wg mnie masz dwa "błędne" rozwiązania. Pierwsze to to że na sztywno przypisałeś obszar do NAZWA w związku z tym nie pojawia ci się nowa pozycja jeżeli dołożysz ją do "słownika". Tu można zamiast "stałego" wskazania obszaru, wykorzystać adr.pośr() i adres() by "zakres" NAZWY był "płynny". Druga rzecz polega na tym że nie zablokowałeś dolarami ($) "obszaru"...
Nie wiem jaką masz wersję excela, ale od 2007 w górę to będzie karta DANE->Sortuj, otworzy się okno dialogowe, gdzie będzie można wskazać kolumny i kolejność sortowania. P.S. Podmień dane w pliku o ile są prawdziwe, za dużo danych osobowych jest publicznie przedstawione
W tym przypadku poprawność danych/lista odpada. Może rozwiązanie z [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/vi... tematu? -sortowanie listy -filtrowanie W załączniku dostosowałem Arkusz2 do opisu. "Aktywny" zakres to D2:D10. Wartość zapisuje się przy zamknięciu formularza. Trzeba tylko dopracować położenie formularza: [url=http://cpearson.com/excel/FormPosit...
A pisałem że to jeszcze nie koniec. :) Co do zmian pozycji magazynowych to nie do końca przekonany jestem czy da się to prosto przełożyć. O ile z edycją i zmianą nie powinno być kłopotu o tyle z usunięciem nie do końca. W Ankiecie by lista była "ładna" wykorzystuje sortowanie więc usuwanie zrealizowałem właściwie tak samo jak wprowadzenie zmian, tylko...
Przepraszam, że odświeżam tak stary temat ale mam podobny problem, a zasugerowane w wątku rozwiązanie nie jest skuteczne. Chodzi mi o to, że mam zakres danych, który chciałbym podawać do makra parametrem (makro umieszczone w komórce nad zakresem), a makro miałoby sortować zakres za każdym razem gdy ktoś wprowadzi do niego dane. Makro postaci: Function...
Pożądany efekt ma być taki jak w arkuszu "Efekt dla B FINALNY" w pierwszym załączonym pliku tyle, że dla wszystkich przepisów głównych - tj. w tym wypadku A, B, C, D...od nich mają się zaczynać "sekcje". Dla większego zrozumienia umieściłem załącznik w którym opisuję, krok po kroku co powinno być zrobione jeszcze raz, tego od tej chwili się trzymajmy....
Opis mocno zagmatwany, a wygląda na to, że chodzi o uporządkowanie wierszy w kolejności malejącej wg danych w KW1 lub KW2, czy się mylę? Można to zrobić formułą, ale nie rozumiem, dlaczego sortowanie nie wchodzi w grę? Czy liczba wierszy do obróbki ma być pobierana z jakiejś komórki? Czy to zawsze będzie od pierwszego wiersza do n-tego, czy od m-tego...
Chce przeszukać swoją bazę danych, ale napotykam na problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowice funkcja "Wyszukaj.pionowo" może szukać wartości tylko dla 1 komórki. Natomiast u mnie jest w kolumnie kilka takich samych komórek. Jakiej funkcji użyć, żeby zamiast 1 komórki (np. A2) były np zakres komórek (A2:A4). Nie chodzi mi o sortowanie, bo...
Jak najbardziej należy się uczyć i VBA ale z kolei nie wszystko na raz. Piszesz że słabo znasz excela (funkcje) a chcesz się brać od razu za VBA. Można ... tylko boje się że się wcześniej zniechęcisz całkowicie do excela nie tylko do VBA (tym bardziej jak nie miałeś do czynienia z jakimkolwiek programowaniem). Poniżej kod i przykład który za przyciśnięciem...
Dzięki (at)Prot rozwiązanie jest ok przy założeniu, że dane w tabeli są udostępniane niewielkie ilości różnych komórek Spółki. Problem, że ta tabela jest udostępniana różnym komórkom w Spółce i różna jest konfiguracja potrzebnych kolumn. Niestety kreatywność użytkowników przerasta najśmielsze oczekiwania :crazyeyes: :shii: Finalnie pozostaję przy rozpoznawaniu...
Słuchaj sprawa wygląda tak. Ja mam plik Excela w którym mam pewne dane które co jakiś czas dodaję. Część z danych udostępniam innym osobom np nazwa towaru. Dotychczas wycinałem odpowiednie kolumny i wiersze np.cena zakupu/ kosztorys itp. i wysyłałem plik. Urzytkownicy dodawali swoje pozycje i wracało to do mnie. Ja wklejałem do mojego arkusza wprowadzone...
Na podstawie działania. Kod o nazwie D04 mam np na końcu tabeli a po drodze są inne na litere T i działa wszytsko normalnie więc niema znaczenia. To że w konkretnym przypadku otrzymałeś wynik zgodny z oczekiwaniem o niczym nie świadczy. "Zepsuty zegar też 2x na dobę pokazuje właściwą godzinę" Zrób sobie więcej testów na różnych danych posortowanych...
Dobry wieczór, Problem można rozwiązać również wykorzystując procedurę Konsolidacji w grupie Dane. Kursor należy umieścić w lewym górnym rogu tabelki wynikowej. Tabelka powinna zawierać tylko nagłówki. Kolumna z numerami części powinna być pusta. Wybierany polecenie Dane/Konsoliduj i wskazujemy kolejno tabelki z Arkusza2 jako zakresy do konsolidacji....
Przecież wyraźnie pisałem: efekt możesz uzyskać poprzez podział tabeli na dwie "podtabele", posortowaniu wg odpowiednich kolumn tzn. jedną sortujesz wg kolumny "title", a drugą wg "permalink" ;-) Dodatkowo zwróć uwagę na bezwzględną adresację zakresu wyszukiwania (tj. te $ w formule). np. tak jak w załączniku 1180557
Jak można zrobić, żeby przed uruchomieniem tej procedury makro sprawdziło czy w tabeli ("A3:D&) nie ma już danych osoby wstawionej do komórek Przykładowo - sprawdzanie nazwiska (w praktyce trzeba by zastosować rozbudowany słownik bo mogą występować pracownicy o tym samym nazwisku :D ) można zrobić poprzez małą modyfikację Twojego kodu :spoko: [syntax=vbscript]...
Chodzi mi o etykiety serii danych Jeśli chodzi Tobie o efekt taki jak na zrzucie :?: 1017376 To można zrealizować poprzez zmianę formatowania (np kolor czcionki) etykiety serii danych dla każdej kategorii. Przy takim rozwiązaniu jak na zrzucie każda wartość dla 4 i 5 kategorii będzie miała etykietę czerwoną :idea: Można zatem poprzez odpowiednie "rozmieszczenie"...
sortowanie kopiowanie danych excel sortowanie danych sortowanie excel
płyta indukcyjna schemat amica komputer audio synchronizacja amazon assistant
kontrolkę poduszki powietrznej pralka electrolux panel sterowania
ecoMAX 800 R1 PLUM – nie ładuje się program, problem z firmware, bootloader, micro-SD NE646 Dolby-B – opis wyprowadzeń i zastosowanie w magnetofonach, schemat aplikacyjny