Kiedy obciążysz alternator, napięcie spada, regulator to kompensuje, ale ma swoje ograniczenia. Dlatego żeby utrzymać nominalne napięcie przy rosnącym obciążeniu potrzeba zwiększać obroty.
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Astra J: Napięcie ładowania spada z 14,7V na zimnym silniku do 12,3V po nagrzaniu. Czy to problem z regulatorem napięcia, diodami prostowniczymi czy połączeniami elektrycznymi?
Jeżeli dasz gazu to też spada??? napięcie??? Jeśli tak to mostek w alternatorze. A jeśli tylko na wolnych obrotach to regulator. (Jest on nowy? czy ze starego przełożony? Zobacz jakie jest napięcie na alternatorze. Plus miernika przykładasz do dużej śruby grze dochodzi gruby czerwony przewód a masę weź z jego obudowy. Uważaj na ręce. Będziemy wiedzieli...
Może po prostu przez ten czas grzeją świece żarowe albo działa jakiś inny prądożerny odbiornik, alternator nie wyrabia, być może akumulator nie trzyma i napięcie spada. Po wyłączeniu odbiornika wszystko wraca do normy
Ludziska! Mam problem. Na postoju, przy włączonej klimatyzacji, światłach, po załączeniu dmuchawy silnika (tutaj problem staje się najbardziej widoczny), ew. z lub bez grzania tyłka napięcie ładowania spada z 14.2 do 13-12,5V. Wymieniany był kabel główny ładowania, napinacz paska osprzętu (alternator na osprzęcie), pasek klinowy, a sam akumulator również...
Da radę zamontować większy, z tego co pamiętam powinien pasować od 1,9 TDI. Elektrycznie bez problemu, zobacz mocowanie. Do ilu spada napięcie na alternatorze jak wzmacniacz gra?
S podłączony bezpośrednio do klemy + alternatora niweluje spadek napięcia na długim kablu akumulator-rozrusznik-alternator. Oczywiście możesz go podłączyć razem z B+ pod śrubę rozrusznika, ale napięcie ładowania nieznacznie spadnie
A sama klimatyzacja bez wentylatora do ilu zbija napięcie? Jak głównie stoisz to i może wskakiwać na 2gi bieg skoro pierwszy nie wyrabia. Mnie w merivie chyba na 1 działa a ze 3 są. Tyle że mnie spada na sekunde przy odpalaniu wentylatora konkretnie (wentylator około 300W bo też jest jeden) ale potem wraca w okolice 14 lub niżej jak się stoi na postoju....
Ten wykres wydaje się być wyrwany z kontekstu. Chodzi zapewne o prąd płynący przez kontrolkę. Wynika on z rezystancji uzwojenia wzbudzenia i żarówki. Dopóki nie dojdzie do wzbudzenia się alternatora ten prąd jest najwyższy i spada wraz ze wzrostem obrotów, gdyż alternator zaczyna produkować pewną ilość energii, która przez diody wzbudzenia zaczyna zasilać...
Witam. Mam Opla Merivę 1,4 z 2005 roku. Od chyba ponad 1,5 roku mam problem z rozładowującym się akumulatorem na postoju, mianowicie, nie ma poboru prądu, a napięcie spada. Alternator jest nowy, ładowanie 14,3 V, rozrusznik też nowy. Byłem już chyba u pięciu elektryków i nikt nie wie co mu jest. Po zgaszeniu silnika napięcie leci w dół. Jeśli ktoś...
Jeżeli podłączając bez regulatora napięcie pod obciążeniem spada bez względu na obroty to chyba ten alternator jest coś cienki. Do jakiej wartości napięcie spada:?:
Kiedyś walczyłem z podobnym alternatorem. Wymieniłem regulator dający większe napięcie, podmieniłem uzwojenie, wirnik. I miałem ten sam problem, niskie napięcie na wyjściu. 13,5-13,2V. Jak podliczyłem cenę podmiany to wyszedł nowy zamiennik alternatora. Zamiennik na maszynę do sprawdzania i trzymał znamionowo. 13,9V na pełnym obciążeniu, 14,4V na najmniejszym....
może uzwojenie stojana pada,bez obciążenia coś produkuje prądu ale jak podłączysz obciążenie to napięcie spada,sprawdż stojan
a dlaczego jesli alternator ładuje to odrazu na akumulatorze nawet rozładowanym mamy 14,5V j Bo pomiaru dokonałeś na pewno na pracującym silniku, stąd jest napięcie takie jakie daje alternator. Jak wyłączysz silnik i odczekasz kilka minut, to jak akumulator jest rozładowany to napięcie spadnie. alternator łąduje takim prądem non stop i czy to nie jest...
Tak, będzie wielokrotnością. Dodano po 27 Moc rzeczywista jest taka, jakie będzie obciążenie. Alternator ma coś takiego jak regulator napięcia, który dąży do tego, aby na wyjściu panowało określone napięcie (w przypadku alternatorów samochodowych jest to ok 14.5V). Teraz alternator jest obciążany elektrycznie czyli jest z niego czerpana moc. Napięcie...
<Czy piszczący pasek na starcie samochodu to duży problem? Wymieniać go?> Jeśli przy stałych obrotach silnika wzrośnie prąd pobierany przez instalację z alternatora, to wzrasta moment obrotowy jakim jest napędzany alternator (w dużym uproszczeniu siła z jaką pasek obraca kółko pasowe alternatora). Gdy dzieje się to na wolnych obrotach i pasek...
W moim pojeździe alternator najpierw utrzymuje 14.4V, a po ok. 20 minutach obinża napięcie do 13.8V nawet przy 7 stopniach poniżej zera. To jest obecnie normalne zjawisko. Jak zaczyna rosnąć temperatura alternatora (regulatora napięcia zblokowanego z alternatorem), to napięcie jakie generuje alternator spada, spada również prąd oddawany przez alternarnator....
Witam. Jakie wskazania kontrolki ładowania, świeci podczas pracy silnika, świeci po włączeniu zapłonu? Należy sprawdzić napięcie na alternatorze, jak również na akumulatorze. Cena regulatora napięcia trochę mówi za siebie, lecz nie twierdzę że jego wina. Jaki to alternator(jakiej firmy, jak wygląda regulator).
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V, to że w miarę nagrzewania się alternatora (a właściwie regulatora) napięcie spada jest normalne i właściwe, nie powinno jednak spadać poniżej 13,8V. Natomiast 5-cio letni akumulator, który w dodatku został głęboko wyładowany, nadaje się...
Alternator suchy poszedł do serwisu na przegląd. Wrócił i wygląda jak nówka. Po założeniu zniknęły wszystkie problemy z napięciem.... No akurat nie w tym francuskim ścierwie. Włączenie nadmuchu powoduje spadek napięcia do 13,7 V. Potrafiło spaść do 13,2 V. Napięcie spada po włączeniu nadmuchu. Francuzi nie potrafią robić porządnych aut.
Kontrolka się zapali jeśli napięcie dla komputera spadnie. Na klemach nie masz napięcia czy jak?
Jeśli na zaciskach akumulatora jest 13V a na zacisku (+) alternatora więcej należy wyeliminować opory na stykach pomiędzy alternatorem a akumulatorem ( śniedź, luźny zacisk, brud). Regulator jest tak zbudowany, że ma utrzymać zadane napięcie. Odchyłki od napięcia regulatora są w zależności od obciążenia...ale przyjmuje się min 13.8V w czasie pracy silnika...
a sprawdzałeś napięcie na akumulatorze czy na alternatorze jak tylko na akumulatorze to sprawdź jeszcze na alternatorze czy wskazania są takie same bo może być tak że przy takim obciążeniu napięcie spada pomiędzy alternatorem a akumulatorem (podpalony albo zakorodowany przewód,robiłem coś takiego w brawo)
Jeżeli napięcie spada i się nie ładuje, to wniosek taki, że uszkodził się alternator, biorąc pod uwagę jeszcze to, że coś się faktycznie spaliło. Na twoim miejscu bym spróbował naładować najpierw akumulator prostownikiem.
Mogę odpowiedzieć tylko częściowo. Ładuję akumulator w samochodzie z panelu PV, ale bez takiego regulatora jak na rysunku (a mam PWM), tylko z układem kontroli napięcia. Uruchamiam czasem silnik, bez odpinania panelu i nic nienormalnego się nie dzieje. Prawdopodobnie z regulatorem będzie podobnie, bo on gdy osądzi, że akumulator jest naładowany, to...
hey, po uruchomieniu klimy czy ogrzewania szyby napięcie ładowania na alternatorze spada do 12.2V :( chyba że się przegazuje to wskoczy na chwilę na 13,5V jak obroty wrócą do jałowych z powrotem spada napięcie, a bez większego obciążenia trzyma 14,4V, wymieniony alternator na nowy i dalej to samo co na starym. Golf 4 3.2 benzyna.
W t25 jest tak samo i od 6 lat ten sam akumulator, nigdy nie doładowany. Inteligencji to tam nie ma, tylko uzależnienie napięcia od temperatury. Im zimniej tym do wyższego napięcia ładuje, a że temperatura mierzona jest na altetnatorze, to wystarczy się zatrzymać (brak przewiewu) i napięcie spada. Obecnie produkowane akumulatory są nic nie warte i dlatego...
Witam wszystkich fachowców . Problem tkwi iż przy wyższych obrotach silnika napięcie spada . wymieniłem alternator na inny i dalej ten sam problem . Napięcie ładowania bez aku w normie . golf II 1,6 d altek Bosh 65Ah
Co to za auto, alternator sprawny?
Przy rozruchu napięcie spada pobieżnej 10V To jest akceptowalne. Bez podglądu parametru stanu naładowania akumulatora zachowanie alternatora jest dla mnie jak najbardziej prawidłowe. Odpal silnik z zapiętym miernikiem , włącz nawiew i zostaw tak na 5-10 minut . Zobacz czy nie podniesie napięcia .
Witam Mam problem z napięciem alternatora po zakupie nowego akumulatora. Pokazuje miernik 15.65V po odołączeniu wtyczki od alternatora napięcie spada do 14.20 V. Wtyczka ma trzy piny pin S odpowiada za podawanie napięcia akumulatora do regulatora alternatora a jak sprawdzałem to pokazuje 9V a na akumulatorze 12.3V co może być tego przyczyną?
ładowanie alternatorem poniżej 14V nie spada choćbym sie starał. A dlaczego ma spadać? Akumulator tylko służy do rozruchu, jak silnik zapali, to prawie całość obciążenia przejmuje alternator.
Witam znowu. Dzisiaj uruchomiłem alternator. Ładowanie 28V, przy jeździe kosiarki napięcie spada na 21-23V. Po silniku spalinowym nie widać obciążenia. Po 25min koło pasowe alternatora miało 70 stopni, alternator 53 stopnie. Silniki napędowe elektryczne zimniejsze niż wcześniej (stabilniejsze napięcie?). Bezpieczniki za alternatorem i pomiędzy akumulatorami...
Nie polecam jazdy z tak wysokim napięciem w instalacji, zachodzą nieodwracalne zmiany w akumulatorze, skracasz żywot zarówek, a najgorsze, że może paść jakaś elektronika. Czy ten drugi regulator był na pewno dobry? Jeżeli przewód alternator-akumulator jest OK (odkręć, oczyść, nasmaruj, skręć -również klemę), to uszkodzenie powinno być w regulatorze...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Nie wiem w jakim ciągniku chcecie to montować ale taki alternator na pasku klinowym nie pójdzie !!!Może dlatego spada napięcie po włączeniu świateł !!
To znaczy ze półprzewodniki szlak trafił. Miałem podobna sytuacje z alternatorem zamontowanym na silniku deutz. Trzymało napiecie przez ok 5 sek ale był za mały wydatek prądowy i wraz z obciążeniem występowało zjawisko "siadania" napięcia. Co tez obserwowałeś.
A jaki alternator jest zakodowany? Zapala za 10min bo mu spadnie napięcie i go boli.
Masz jakiś problem z akumulatorem, światła przygasają, nie możesz rano odpalić czy inne cyrki czy tylko mierzysz napięcie i stwierdziłeś, że po włączeniu np. dmuchawy napięcie w instalacji spada? Kontrolka ładowania gaśnie po uruchomieniu i nie pokazuje się podczas pracy silnika? W tym sprzęcie wzbudzeniem alternatora a co za tym idzie, jego wydajnością...
cześć Ople gubią często styk na zagniatanej części klemy akumulatora i tam spada napięcie.
Myślę, że w tym feralnym ogniwie (celi) wystąpiło zwacie i akumulator ma napięcie znamionowe 10V. Alternator daje swoje 14,6V. Dla potwierdzenia tej teorii zaświeć światła mijania na zatrzymanym silniku i obserwuj, czy napięcie na akumulatorze spada do 12, czy do 10V. Powinieneś niezależnie od tego reklamować urządzenie.
Problem może leżeć po stronie regulatora, ale nie koniecznie należałoby sprawdzić sam alternator na "stole" a instalacje w aucie pod kątem ciągłości,,spadków napiecia.Z Twoich pomiarów wynika ze napięcie spada poniżej napięcia sprawnego akumulatora. Nie należy podłączać wtyczki alternatora podczas pracy silnika. Dodano po 34 Problem może leżeć po stronie...
Raczej wszystko jest ok. Maksymalne napięcie ładowania wynosi 14,4V. W różnych samochodach różnie jest zrealizowanie sterowanie. Np. w starym nissanie po odpaleniu napięcie ładowania miałem 14,4V. W trakcie jazdy powoli spadało aby ustabilizować się na wartości około 13,6V po 20min jazdy. W Hondzie ładowanie jest dwufazowe - jeśli aku pobiera prąd to...
A mierzone bezpośrednio na alternatorze? Zrobiłem pomiar na alternatorze i na akumulatorze, jest to samo. Zmieniłem pasek, zmieniłem również regulator napięcia, niewiele to zmieniło. Aku 12,4 V Po uruchmieniu silnika 14,5 V przez około 10 sek pózniej spada ładowanie do 13,4 V wraz z rozgrzewaniem silnika spadają obroty i ładowanie do 12,8V dodając...
Hej :) Dobry żart jest zawsze fajny :) Dziękuję za poradę, To, że wypiąłem kabel od wzbudzania alternatora, to był przypadek, ponieważ cała akcja wzięła się od tego, że aku się rozładował i szukałem przyczyny. Wymieniłem regulator napięcia, bo jest scalony ze szczotkami, i to nie rozwiązało problemu. W końcu wypiąłem ten malutki kabelek i alternator...
Przez te 8-10 sekund po rozruchu zawsze nie ma ładowania napięcie spada poniżej 12,5V a alternator się nie wzbudza pod dodatkowym obciążeniem wszystkich odbiorników, obroty silnika na ten czas spadają. Nagle ładowanie następuje i wszystko wraca do normy. Zawsze trwa to tyle samo niezależnie czy wtyczka jest podpięta do alternatora czy nie. Przepustnica...
Alternator jest częścią niezależna. Tzn. jego pracą steruje tylko regulator napięcia w nim zamontowany. Spada napięcie w instalacji to regulator podnosi prąd wzbudzenia alternatora i napięcie rośnie do wartości ustalonej fabrycznie. Jak napięcie rośnie to ten prąd powinien malec i napięcie maleje. Ważna rzecz. Nie mylić prądu wzbudzenia z prądem jaki...
(at)jarek2140 Rób tak dalej a będziesz szukał następnego alternatora albo naprawiał ten. Nie wolno odłączać alternatora od instalacji auta tak jak ty to robisz. Alternator musi pracować pod obciążeniem, inaczej może dojść do uszkodzeń mostka prostowniczego. Chcesz sprawdzić czy jest ładowanie - to mierz napięcie na podłączonym przewodzie. Jeżeli w czasie...
Witam, mam problem z ładowaniem aku a mianowicie, n awolnych obrotach 1,5 tyś ładowanie wynosi 13,5 natomiast powyżej 3 tyś spada na 12,7 , 12,4 . Sprawdziłem napięcie na kablach od alternatora i na wszystkich jest tyle samo.....gdzie jeszcze szukać problemu aby być pewnym że to regulator jest do wymiany a nie coś przy alternatorze?
Po włączeniu świateł bez akumulatora spada do 12v, ale czy na zaciskach aku. Nie powinno być takie jakie dostanie akumulator czyli około 14v? Nie zawsze, w takich konstrukcjach jak "traktorki" często nie..., bo nie ma tam klasycznego alternatora.
Kolego nie wypisuj herezji jak się nie znasz. Oczywiście alternator to nie czarna dziura i moc musi skądś brać. Rozwiń proszę na czym polegają moje herezje. Oczekuję wyjaśnienia a nie wypowiedzi w stylu humanisty "nie bo nie" W żadnym sprawnym samochodzie z alternatorem napięcie na biegu jałowym nie spada do poziomu 12,9V
Witam. Pilna sprawa, bo -13 na zewnątrz, a w autku pojawiły się problemy z ładowaniem. Jak to się stało? Otóż klema dodatnia akumulatora jakimś cudem się poluzowała, podczas jazdy objawiało się to tym, że raz kontrolki świeciły jasno na desce, a na drugi dzień słabiej. Uznałem początkowo, że mi się po prostu wydaje. Trwało to niecałe dwa dni, do momentu...
Witam. Regulator napięcia zimą utrzymuje wyższe napięcie (14.4v) a latem niższe (13.8), więc przyrost napięcia wraz ze spadkiem temperatury jest normalny. Możliwe że alternator jest uszkodzony skoro napięcie spada do tak niskiego poziomu. Jeśli potrafisz to sprawdź diody w prostowniku, pamiętaj że alternator ma mostek główny oraz pomocniczy.
To, że spada napięcie wraz z rozgrzewającym się silnikiem, a właściwie alternatorem, to wygląda na normalne zjawisko w obecnych alternatorach z regulatorem napięcia w środku. U mnie w corolli napięcie spada z 14.3 do 13.9 V, w megance też to wygląda podobnie, ale spadek do 12.3V, to trochę za dużo. Przypuszczam, że powodem tego jest nadmierne grzanie...
1. Nie wolno odłączać regulatora od akumulatora podczas pracy silnika! 2. Na obrotach biegu jałowego alternator nie ma wydajności takiej, aby uzyskać pełne napięcie ładowania na akumulatorze. 3. Pełne ładowanie zaczyna się zwykle od ok. 3000 RPM, w praktyce najwyższa wydajność przypada w okolicach 5000 RPM. 4. Wiedz że elementy takie jak światła, wentylator...
Jezli z tego trafora (+ prostownik) chcesz ładowac akumulatory, to posyłam Ci schemacik takiej ładowarki z tyrystorem, jako elementem wykonawczym dla regulacji ładowania tak, zeby ładowac bezpiecznie. Oczywiście, możesz zmodyfikowac układ, wyrzucic zarówkę, itp. Napięcie ładowania jest określone przez napięcie bramki tyrystora pomniejszone o 0,6V. Jezeli...
Oczywiście na tym można jeździć jeżeli napięcie nie spada gwałtownie po włączeniu obciążenia na które ma wpływ słaba izolacja uzwojenia stojanu i sprawność głównych diod bo pewnie już ma swoje za sobą.P
Napięcie akumulatora zaraz po ładowaniu wraz z rezystancją wewnętrzną. https://obrazki.elektroda.pl/1523612800_... Wolne obroty BEZ OBCIĄŻENIA: Zaraz po odpaleniu bez włączonych odbiorników napięcie na aku: 14,31 V / 14,32 V Napięcie mierzone na alternatorze bez obciążenia: 14,42 V / 14,43 V Spadek napięcia: "na alternatorze" z "na...
Jakie auto ? Zwróciłem na to uwagę 15 lat temu w corolli z 2005 roku jak przeszedłem na emeryturę. Sprawdziłem również w megance z 1999 roku. Ostatni samochód gdzie to sprawdzałem, to peugeot 2008 z 2014 roku. W każdym jest dokładnie tak samo - na zimnym alternatorze (regulatorze napięcia), napięcie jest rzędu 14.4 V, a na gorącym napięcie spada do...
gdzie wspomaganie elektryczne nie dostaje odpowiedniego napięcia. Od najprostszych rzeczy.... przeczyścić styki na łączach. ) akumulator może być słaby Nie wydaje mi się. Za daleko brniesz. Masz już napięcie z alternatora. P.S. Fakt, że gdy jest zbyt słaby akumulator, gdzie podczas rozruchu zbyt mocno spada napięcie, to w niektórych samochodach potrafi...
Przy sprawnym a wyładowanym akumulatorze obniżone napięcie to zjawisko normalne -alternator też ma swoją wydajnosć, z obciążeniem napięcie spada. W zdrowym układzie napięcie rośnie w miarę ładowania akumulatora. A co do problemów z połączeniami - radzę sprawdzić zacisk alternatora i przedewszystkim same klemy akumulatora.
Witam mam pytanie po odpaleniu alternator daje napięcie około 13,4-13,5 czy tak powinno być ?? aha i podczas rozruchu napięcie spada do 10 z kawałkiem na klemach czy to jest dopuszczalne ?
Napięcie mierz miernikiem na akumulatorze. I bezpośrednio na alternatorze. Napisz
Podłącz zwykły woltomierz do akumulatora(na zgaszonym silniku)napięcie powinno wynosić ok 11,0-12,0V.Odpal silnik, jeżeli w trakcie odpalania napięcie spadnie poniżej 9V to znaczy że akumulator jest rozładowany. Po odpaleniu (na umiarkowanych obrotach) napięcie na akumulatorze powinno wynosić ok 14,4V (alternator ładuje prawidłowo).
Nie do takiego stopnia,tam jest 120A alternator.
O ile aku jest w miarę nowy, to sprawdziłbym pobór prądu przy wyłączonych wszystkich odbiornikach. Powinien być mniejszy niż 0,6xpojemność aku wyrażona w Ah [mA], czyli dla aku 40 Ah: 0,6x40=24 mA. Jeżeli pobór jest większy o kilka mA, to może pomóc wymiana aku na większy. Jeżeli pobór jest znacznie za wysoki, to trzeba znaleźć odbiornik pobierający...
poprostu na wolnych ładuje na obrotach ładowanie spada dlaczego ?
Jaki Masz alternator? Jeśli to możliwe zrób foto. Wszystko wskazuje na dość dziwny ale dość typowy objaw. Przyczyną takich objawów jest korozja na alternatorze. Nie dysponuję w tej chwili żadnym zdjęciem alternatora i jest dość trudno to wytłumaczyć, ale spróbuję. Stojan alternatora składa się z 3 podstawowych elementów pakiet blach z uzwojeniami włożony...
Akumulator naładowany do pełna (ładował się przez noc). Po uruchomieniu silnika napięcie w granicy 13,70V na akumulatorze jak i na alternatorze. Pod obciążeniem napięcie skokowe w granicy 13,35V-13,50V. Pobór prądu na wyłączonym jakieś 0,19A ale po chwili spada do 0,00A.
Witam Mam problem z ładowaniem w Bizonie. Chodzi o alternator i regulator ładowania. Instalacja jest połączona zgodnie z rysunkiem https://obrazki.elektroda.pl/4921468500_... . Alternator to A120E 6 diodowy, regulator wibracyjny RC1/28. Sprawa wygląda następująco, gdy mam wypięty wtyk 18 z alternatora mam napięcie na przewodzie z regulatora...
Można podłączyć 1 cewke i będzie 1 fazowy. Ale moc mocno spadnie , a napięcie wzrośnie o 1,7. Ale po co? Jak podłączysz wszystkie szeregowo to wyjdzie ci 0V.
Witam posiadaczy Mercedesa A klasa W168 1.7. Rocznik 2004. Jak wszyscy zainteresowani już wiedzą, wyjęcie alternatora chłodzonego wodą graniczy z cudem w tym samochodzie, ale do rzeczy. Mianowicie, po uruchomieniu silnika ładowanie na poziomie 17V, po chwili przestaje ładować i napięcie spada. Kontrolka ładowania nie świeci. Na tablicy wskazówki prędkościomierza...
Witam. Mam problem z moim Focusem 1,8 TDCI z 2002. Parę dni temu podczas jazdy zagotował mi się akumulator (3 letni Bosh 70Ah 640mA). Wiadomo do mechanika i zmierzyliśmy napięcie ładowania - 15,3. Wymieniliśmy regulator napięcia i łożyska (przy okazji) w alternatorze, nowy akumulator i dalej to samo - 15,3 V. No to nowy alternator no i niestety dalej...
więc założony został alternator z T4 2.4D wszystko pasuje idealnie jedynie koło pasowe przełożone zostało z wcześniejszego alternatora lądowanie 14.6V napięcie nie spada jak na razie poniżej 13V więc jest dobrze
Akumulator sprawdzany w spoczynku? Czy pod obciążeniem? Sprawdzałem akumulator w spoczynku oraz oczywiście po włączeniu świateł, bo właśnie wtedy owa kontrolka się wyświetla, ale napięcie nie spada drastycznie, trzyma się około 11v po włączeniu świateł. Na włączonym silniku? To o wiele za mało. Akumulator w spoczynku powinien mieć 12,4-12,6 V. Jak...
Ale jeśli oborty silnika nie mają wpływu na częstotliwość chwilowych spadków napięć to tez może być wina alternatora ??
Jak jest różnica napięć to ładować będzie tylko jeden alternator a kiedy spadnie napięcie w instalacji dołączy się drugi. Dobrze myślę?
Gdy napięcie spadnie poniżej określonego poziomu ustalonego przez rezystory i diodę zenera tranzystory zaczynają przewodzić i dostarczają prądu do uzwojenia wzbudzenia co z kolei zwiększa napięcie dostarczane przez stojan - itd. To typowy regulator napięcia alternatora. Google -> 39,000 odpowiedzi dla zapytania Regulator napięcia alternatora schemat...
Temat rozwiązany wyczyściłem klemy od środka pilnikiem na w aku też spiłowałem i napiecie 14,1 przy światłach i z nadmuchem, dopiero na ful klima jak jest włączona to spada. Jest ok !
na wolnych obrotach 13,57V pod obciążeniem spada do 13,52V
Oczywistym jest, że w przypadku ładowania stałym napięciem, tak jak ma to miejsce w aucie, w początkowej fazie ładowania rozładowanego akumulatora pobierany prąd jest znaczny, a następnie pobór prądu spada. I choćbyś miał ogromny alternator to i tak nic to nie zmieni, bo po osiągnięciu pewnego poziomu naładowania, aby naładować akumulator do maksymalnej...
Problemem jest brak ładowania na wolnych obrotach (650-800) pod obciążeniem typu włączone światła oraz nawiewy wychodzi 12,5V-12,0. Pomierz prąd pod jakim napięcie spada. Jaki silnik?
Cześć, Miałem słabe ładowanie akumulatora. Wymieniłem nowy regulator i mostek prostowniczy. Efekt jest taki, że na zimnym silniku (ze światłami) jest 14V, ale w trakcie jazdy (jak sądzę rozgrzewania się alternatora) napięcie spada po kilku kilometrach do 13,6V. Spadki na przewodach minimalne. Czego to może być wina? Czy może być problem z uzwojeniami,...
Witam koledzy mój problem polega na tym że moja astra ma zbyt małe ładowanie na biegu jałowym wszystko wyłączone ma 13.7V a jak włączę światła drogowe dmuchawe na full ogrzewanie tylniej szyby to spada na 12,5V a na biegu jałowym jak odpale samochód to napięcie powoli samo spada co jest nie tak?? regulator napięcia czy może alternator??
Pasek od alternatora dobrze napięty i w dobrym stanie?? Regulatory tak mają że jak się rozgrzeją to napięcie ładowania spada, ale nie powinno spadać do takiego stopnia. Altek na stół...
Umknął mi jeden istotny jego wpis : jak auto pracowało na tym aku obok auta to po przyłożeniu przewodu od auta do alternatora automatycznie spadało napięcie z 14 do wartości akumulatora w aucie nie mam pojecia co może pobierac tyle prądu lub gdzie może być jakieś zwarcie To zmienia postać rzeczy i powoduje, że niektóre moje poprzednie komentarze nie...
wymieniłem w swoim nowym samochodzie alternator o tych samych numerach i w momencie, kiedy puszczam gaz spada napięcie. i to jest sedno sprawy , dlaczego był wymieniony , ?
No to ja też się odezwę, bo jak dla mnie to całe podnoszenie napięcia ładowania diodą to "maskowanie gó.na dezodorantem" Bo jeżeli faktycznie z upływem czasu rośnie oporność na stykach wewnątrz alternatora to po prostu spada skuteczność alternatora i sztuczne podniesienie napięcia ładowania rzeczywiście powinno podnieść całą krzywą ładowania do góry...
Przy włączeniu kos (elektromagnes) napięcie spada do 11,9-12,2 V, tak samo ze światłami, alternator nie był sprawdzany pod obciążeniem prądem zwarciowym.
Alternator po remoncie (wymiana regulatora ze szczotkami, pierścień, łożyska) na maszynie pokazywał 14,5V. Po zamontowaniu w samochodzie miernik pokazuje zaraz po uruchomieniu 14V, po włączeniu świateł napięcie spada do 13,7V, dalej naciskam stop, włączam przeciwmgielne i nawiew to napięcie spada do 12V. Jaka może być przyczyna? Czy jak dam dodatkowy...
Napięcie celi jest 2,4V i więcej nie wsadzisz. i co z tej twojej mądrości wynika :?: 2,4V x 6 = 14,4V a to oznacza, żeby naładować akumulator do tego napięcia, napięcie jakie mierzymy na trzpieniach akumulatora połączonego z alternatorem lub prostownikiem musi być nieco wyższe aby zachodził proces ładowania. Zauważ, że po zaprzestaniu ładowania, napięcie...
Napięcie na postoju to tak 12,45 jak nie odpala Jak leci - spada napięcie przy próbie uruchomienia?
Nie wiem po co i w sumie jak. Wartość prądu 70A alternatora to nie jest podana wartość ładowania aku jest to maksymalna wydajność alternatora. Czyli przy obciążeniu 70A będziemy mieli podane napięcie 14,2-14,4V Alternator nie służy tylko do ładowania aku, zasila on cały samochód podczas jazdy. Prąd ładowania akumulatora zależy od różnicy potencjałów...
Dzień dobry, proszę o pomoc w lokalizacji usterki. Samochód to Opel Zafira B 1.9 CDTI 120 KM. Problem tkwi i w ładowaniu a dokładniej w jego falowaniu. Bezpośrednio po uruchomieniu silnika, następuje dość powolny wzrost napięcia na słupkach akumulatora, do tego dochodzi dość późne wzbudzenie alternatora. Napięcie wzrasta, od około 11,5V do 14.45V. Gdy...
WITAM!!! Napiecie podczas pracy silnika czy to na biegu jalowym czy tez na wiekszych obrotach nie moze byc nizsze poniewaz alternator od razu zaczyna prace i napiecie jego wynosi 14V , natomiast sprawny akumulator przed odpaleniem minimum 12V po to jest regulator alternatora zeby sterowal ladowaniem akumulatora tzn.zeby go naladowal do zadanej pojemnosci...
Myślę że nie trafna ,gdyż gdy włączone światła (obciążenie alternatora wzrasta ,napięcie delikatnie spada), regulator inaczej się zachowuje,co objawia się tym że kontrolka przestaje migać.Alternator jest samowbudny ,więc jak się wzbudzi przez kontrolkę i wewnętrzny magnetyzm szczątkowy ,to mimo że odłączysz kontrolkę to i tak będzie ładował.
W każdej ciężarówce układ ładowania działa podobnie, dlatego pozwolę sobie zacytować słowa kolegi krisbrum . Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez...
Witam ponownie. Więc tak. Pasek od alternatora naciągnięty prawidłowo, wiatraczkiem od alternatora można zakręcić ale z w miarę dużym oporem. Obudowa od alternatora bynajmniej od góry nie jest nigdzie pęknięta. Przewody są ok bo mierzone napięcie bezpośrednio na alternatorze jest takie samo jak opisywane w pierwszym poście. Co zauważyłem to to, że podczas...
Witam. Dotyczy: Astra F 1.7D (17dr) 1994. Wymieniłem cały przewód "+" łączący alternator - rozrusznik - akumulator z powodu spadu napięcia pomiędzy alternatorem a akumulatorem, co skutkowało żarzeniem się kontroli ładowania przy włączaniu kolejnych odbiorników. Po wymianie przewodu ładowanie mierzone na klemach akumulatora poprawiło się (14,5V), jednak...
Alternator jest OK, to znaczy że bardzo szybko ładuje napięciem około 14,5V. Jak to kolega sprawdzał. Chodzi o temperaturę alternatora. Mnie też początkowo wydawało się wszystko ok, bo mierzyłem na zimnym altku. U mnie w corolli, przy zimnym alternatorze (zimny silnik) napięcie ładowania jest 14.4V, ale jak alternator się rozgrzeje, to napięcie spada...
pasek alternatora spada spada napięcie gaśnie spada napięcie akumulatora
wyłącznik przedlicznikowy obudowy czarna lista wyciek pompy paliwa
stukanie filtrze powietrza lenovo monitor
Kody błędów MAN TGX 480 2016 - lista i opisy Lokalizacja przekaźników wentylatorów Skoda Octavia I