Witam wszystkich! Mam pewien problem z moim civicem 1.4 (d14a8) generacja VI. Otóż po rozgrzaniu silnika, mysle ze od momentu wyłączenia sie ssania obroty spadają na biegu jałowym. Na przykład dojeżdżając do skrzyżowania wbijam na luz, samochód tocząc sie ma prawidłowe obroty, dopiero kiedy calkowicie sie zatrzyma obroty spadają z 1000 do 500 a czasami...
Silnik zawsze będzie miał podniesione obroty jeżeli samochód toczy się wybiegiem. To prawda ale jeśli chodzi o drugą część problemu jaką jest spadek obrotów przy hamowaniu winy trzeba szukać w układzie podciśnienia zasilającym serwo hamulca obajwy zapewne ujawniają się szczególnie w czasie gwałtownego hamowania - jeśli tak trzeba sprawdzić drożność...
Być może masz dziurawe serwo hamulcowe, przez co silnik zasysa lewe powietrze, stąd falowanie obrotów. Wypnij przewód podciśnienia, przytkaj palcem i wtedy zobacz czy coś się zmieniło.
Serwo zmienia podciśnienie.
Dzięki za zainteresowanie. Powodem łapania błędu był luźny przewód w kostce cewki. To juz naprawione, błędów nie łapie. Pozostał problem spadających obrotów. Zarówno na pb jak i lpg, a co najlepsze, nie zawsze i nie ma reguły. Czasami jest idealnie, czasami obroty spadają przy hamowaniu. Brak mi pomysłów. Edit: cewke podmienialem bo mam drugą sprawną...
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.
Jest w fordach czujnik który informuje sterownik o prendkośći pojazdu
Być może nie przeczę lecz zastanawiające jest to iż jak hamujesz to obroty spadają .. dziwna sprawa .
Na początek proponuje sprawdzenie szczelności dolotu i układu podciśnienia i czyszczenie przepustnicy i egr. Pozdrawiam
Kolego tutaj zapewne problem leży albo w przepustnicy, albo w module kontroli wtrysku. Mogę tylko powiedzieć, że potrzebujesz dobrego "fachmana", aby to dokładnie zdiagnozować i naprawić/usunąć usterkę. Co do pedału przyspieszenia (gazu), to też przez neta nie mogę wykluczyć, ale skoro mierzony przez fachowców...
Dlatego też im wyższe obroty wiertarki tym bardziej spadają obroty przy hamowaniu uchwytu. To co wogóle stabilizujesz?
Witam. Mam problem tego typu. W czasie gdy jadę samochodem przy wrzuceniu na luz czy nawet wciśniętym sprzęgle i przy silnym hamowaniu spadają obroty w silniku. Jeśli puszczę hamulec obroty wracają do normy ale jeśli bardziej go docisnę obroty tak spadną, że samochód potrafi zgasnąć. Co może być tego przyczyną? Ford Escort, 93', benzyna, 1,4
Witam mam problem z Lagunom II 1.9dci 2001r. Mianowicie ostatni czas dotknął mnie problem z obrotami. Po kręceniu powyżej 2tys obrotów i zmianie biegu wolno spadają mi obroty i niekiedy też po hamowaniu spadają po niżej 900 obr. tak jak by miał zgasnąć i trzeba dodać troszkę gazu żeby się ustabilizowały. Proszę o pomoc.
Jest to seicento 1.1 sporting 2000 rok pr.Zdaje sie ze mpi,nie jestem pewien.Po rozgrzaniu sie silnika iprzeccodzeniu z wyzszych obrotow na bieg jalowy/wysprzeglanie/czesto gasnie.obroty spadaja wtedy do zera,jesli same nie wzrosna to gasnie.
Elektryczny retarder też ma swój określony kierunek obrotów, ale jest to związane tylko z chłodzeniem. Jednak taki retarder ma przewagę nad olejowym (hydraulicznym) bo działa w pełnym zakresie obrotów, a hydrauliczny natomiast działa tylko przy określonych w wysokich obrotach i w czasie spadku obrotów jego moment hamujący znacznie spada. Swego czasu...
Nie wiem czy ma to jakiś związek z tym ale dzisiaj zauważyłem że obroty bardziej spadają gdy skręcam w prawo niż gdy w lewo
Rozpędź samochód tak do ok 80 km i puść gaz jeśli obroty spadną do jałowego lock-up nie trzyma jeśli obroty spadają proporcjonalnie do hamowania silnikiem lock-up trzyma. Nie nie jest to potencjometr tylko zwykły włącznik z dwoma wyjściami ( 1- na światła stop i elektromagnes lewarka biegów 2 - na informację do kompa. ) co się tam psuje?? Pewnie styki...
Przy hamowaniu silnikiem, kiedy obroty silnika spadają do 1200, to ECU zaczyna wtryskiwać paliwo. Może komputer błędnie widzi obroty. Sprawdź to.
Witam, oraz kolejny wracam do tematu . Podciśnienie sprawdzone , odma czysta, alternator po regeneracji bo już ładowanie było dość niskie i nadal spadają te obroty przy hamowaniu . Został też domeny olej do skrzyni i zero reakcji więc to chyba nie skrzynia .
Witam wszystkich. Mam następujący problem. Użytkuję wózek widłowy Linde H20D 1998r. od 5 lat. Od niedawna podczas ostrego hamowania wózek gaśnie. Przy lekkim hamowaniu czuć że spadają obroty silnika ale nie gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania. Nie ukrywam że jest to denerwujace, mało tego konieczna już była naprawa rozrusznika z tego powodu....
Najpierw zapala się ładowanie a potem spadają obroty
Sterownik wie kiedy następuje hamowanie silnikiem, wystarczy mu do tego połozenie pedalu gazu i odczyt prędkości obrotowej,. Gdy nie naciskasz gazu a obroty mimo to nie spadają raptownie to ECM traktuje to jako hamowanie silnikiem, gdy wysprzęglisz obroty spadają bo silnik nie jest napędzany od kół i sterownik przechodzi na obroty jałowe. Opisz dokladnie...
witam. Posiadam volvo s80 , 1999r. w automacie ,ostatnio spotkałem sie z problemem ze podczas hamowania spadają obroty do 500tys i zaczyna ciężko chodzić kierownica . Czy orientuje się ktoś co się dzieje ? z góry dziękuję . Pozdrawiam .
[quote="sanfran"] Najwyraźniej nie wszystko rozumiem. Jednak wyjaśnij mi proszę dlaczego wiatrak zaczyna hamować.
Wspomnę jeszcze o innym istotnym fakcie - przy wciskaniu hamulca silnikowi wyraźnie spadają obroty, a przy hamowaniu w czasie jazdy silnik lubi zgasnąć. Sprawdź przewody metalowe idące od serwa czy nie są pozaginane...jak nie to najprawdopodobniej uszkodzone serwo hamulcowe. Pozdrawiam
Witam, tak jak w temacie posiadam Chrysler Grand Voyager 3.3 benzyna 96r. Samochód podczas ciągłej jazdy zachowuje się ok, problem zaczyna się przy hamowaniu obroty nieraz spadają poniżej 800 czyli tak na około 500 i jak jadę dalej prosto to silnik sobie wyrówna obroty i jest ok.Problem jest wtedy jak hamuję i skręcam ( np na skrzyżowaniu) obroty spadają...
Witam po raz pierwszy! Właśnie zakupiłem Merca 124 3.0 b+g automat 89r Niestety mam już problem :cry: ... W aucie spadają obroty, podczas hamowania lubi zgasnąć. Zachowuje się tak samo na benzynie i na gazie... Nie wiem za bardzo za co się złapać... Podobny temat byl juz poruszany, jednak nie znalazlem odpowiedzi oraz informacji jak sobie poradzić z...
Np gdy mam obroty 3000 i spadają przy hamowaniu silnikiem do 2000 i wtedy czuć szarpnięcie podobne jak przy takim hamowaniu i nagłym dodaniu gazu.
Golf 2 1.6PN benzyna 70 KM Pierburg 2EE Gaśnie przy hamowaniu (z redukcją biegu) Tak jak w tytule, obroty spadają, samochód bardzo często gaśnie albo się zadławi przy redukcji biegu, zrzuceniu na luz podczas jazdy z hamowaniem (dojeżdżanie do ronda, zakręty itd.). Dzieje się to losowo, raz przejadę trasę bez żadnego zgaśnięcia, a raz gaśnie co zakręt. Pali...
Witam mam problem ze Skoda. Podczas jazdy powyżej 40km/h przy zmianie biegów dostaje obrotów na maxa. Gdy hamuje i rzucam na luz obroty spadają. Przy każdej zmianie biegów obroty na maxa. Abyś tylko wcisnął sprzęgło. A hamulcem wszystko się naprawia. Co to może być? Na komputerze nie ma żadnych błędów. POMOCY
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Serwa nie podejrzewałem gdyż hamulce hamują perfekcyjnie, nawet nie zwracałem uwagi na to, że, obroty spadają podczas hamowania. Raz na postoju nawet udusiłem silnik, obroty było 850obr, i mocno nacisnąłem kilka razy i silnik zgasł. Ale jak nacisnę raz i trzymam to obroty spadną ale zaraz się podniosą do 850. Natomiast jak silnik jest zimny ma obroty...
Witam Mam golfa III 1.8 90KM. Samochód czasami przy dodawaniu gazu dławi się/szarpie i za chwile dopiero przyśpiesza. Przy hamowaniu lub wciśnięciu sprzęgła co jakiś czas obroty spadają tak nisko że ledwo zipie, nie ma reguły na to kiedy zacznie się tak dziać. Może się psuć przez tydzień a później drugi tydzień jeździć bez problemu :| Drugi problem...
Uszkodzony czujnik temp. Zacina sie regulator wolnych obrotów. Zmierz sonde na jej wtyczce. Na wypietej zmierz oporosc grzałki od strony sondy. Od strony wiazki, zasilanie grzałki i napiecie referencyjne ok 0,45 V. po wpieciu wtyczki zmierz jej sygnał. Nagłe zwiekszenie obrotów spowoduje podniesienie napiecia do ok 1V. Hamowanie silnikiem zubaza mieszanke...
Jak jadę lagunką to potrafi mi zgasnąć gdy przyhamuje ( czyli jak spada z wysokich na niskie obroty). i wtedy gaśnie A gaśnie bo jest jakieś przebicie na zapłonie, jakieś spiecie, coś nei działa, coś nie gra.. Rozrusznik swoją drogą ale na pewno przez niego nei gaśnie..
Powracający problem na tym forum - brak odcięcia gazu po puszczeniu pedału tzw cut off. Jeśli masz silniczek krokowy z zaworem na rurze doprowadzajacej gaz do miksera - powinien on odcinac odrazu. Ale nie sprawdzaj tego sam, do ustawienia tylko na komputerze odpowiednim softem. Jest to częsty błąd gazowników- czasem jak odległość od zaworu do miksera...
Obroty na jałowym są w tej chwili około 850-900 a powinny być ok. 750. Po prostu słychać że są wyższe niż były zawsze, i to samo podaje komunikat. Gdyby to było tylko to z obrotami to bym się tym nie przejmował. Niestety od razu po zapaleniu auta obroty idą w okolice 3000 i bardzo powoli spadają, podczas jazdy czasami jak wrzucę na luz to silnik dalej...
Hejka, w starym trupie obroty spadały od zawsze przy hamowaniu więc myślałem, że taka jest specyfika tego silnika, ale ostatnio potrafi zgasnąć przed rondem czy skrzyżowaniem. Na luzie można go przygazować i schodzi grzecznie do 1k obrotów; trzyma równo obroty, nie faluje. Problem taki sam na benzynie i na gazie. Na całkiem zimnym silniku kiedy ma wyższe...
Widzisz zaraz po rozruchu akumulator przyjmuje jakieś 50A. Nawet mały 45Ah. Dość szybko spada w miarę uzupełniania ładunku. A współczesne alternatory nawet przy hamowaniu silnikiem podnoszą napięcie do ponad 15V. Dziwnie to trochę wygląda. Kiedyś puszczając pedał gazu spadały obroty spadało napięcie. Było widać jak zwalniają wycieraczki i dmuchawa nawiewu....
jeździłem z ta rurką w zimie i to tylko przez miesiąc . później ją wyciągnąłem i założyłem wlot tak jak powinien być . wiedziałem że ciepłe powietrze dla silnika to zło ale tylko takie wyjście mi pozostało jeśli nie chciałem żeby mi ciągle gasł w czasie jazdy . na szczęście nie mam tego problemu . ale może wiecie dlaczego spadają mi obroty kiedy hamuje...
Witam Moim zdanie problem jest w podpięciu cewki. Cewka ma trzy wyjścia 1 zapłon 2 ładownie i światła 3 światło stop napięcie dochodzi do 50V przy wysokich obrotach natomiast trakcie hamowania 12 obroty silnika spadają. Mój wniosek jest taki ze są zamienione wyjścia z cewki.
A jak tam wskazania sondy lambda na luzie będać na gazie? Pracuje w jakimś zakresie czy stoi na jednej pozycji? Świece dwu elektrodowe czy pojedyczne? Jaki luz ustawiony na nich jak to jedno elektrodowe? Oczywiście filtr powietrza, gazu wymienione? Szlam z reduktora spusczony? Masz tam obrotomierz? Obroty przy hamowaniu spadają czy po zahamowaniu?
Witam, zakupiłem Astrę (diesel 1,7) cdti. Objawy są takie, że na biegu jałowym jeśli auto stoi obroty spadają na ok. 800 przy ciepłym silniku. Przy zimnym około 900. Najdziwniejsze jest to, że jeśli jadę z prędkością np. 100km/h i wrzucę na luz to obroty spadają na min i gdy zacznę hamować wszystko jest ok do prędkości 50km/h. hamując dalej obroty podnoszą...
Witam, Od jakiegoś czasu, rzadko ale jednak, zdarza się, że samochód prosto po zapłonie gaśnie. Oczywiście wystarczy dodać mu trochę gazu i wszystko jest "W porządku", ale już przy zmianie biegów obroty spadają znacznie szybciej, a podczas hamowania do zera samochód zrzuca obroty- albo od razu do zera, albo na około 500 i "próbuje je ustabilizować"....
Bardziej obciążony alternator, spadają obroty silnika, w konsekwencji większa podatność na unieruchomienie silnika. To tylko domysły...
obroty chwile po zapaleniu są ok 700 po chwili spadają do ok 550 600, powietrze idzie tylko na siłownik nr 2 czyli regulator cisnienia spalin, klapka nr 1 rusza się ręką lecz nie idzie na nią powietrze, w czasie jazdy widać po siłowniku że ta klapka działa i hamuje
Co do obrotów to ustaw 4 cylindy 2 cewki (tak jest w x16szr). Mają być poprawnie widziane obroty. PWA ustaw spokojni 80 a nawet 90. Lepiej na zapas niż na brak. Co do Bezwładoności TPS to pownieneś ustawić więcej niż masz na idlu - więc nie 0.18v a ponad 0.50V - sprawdź lekko dodając gazu na postoju ile ci wskakuje wartość napięcia i taką ustaw. Od...
Problem rozwiązany. Pstrykanie to gaz wypuszczany z zaworu bezpieczeństwa, po regeneracji parownika problemu nie ma - "grzybki" zaworów wewnątrz parownika były już powybijane. Teraz pozostał tylko problem ze spadającymi obrotami , czasem prawie do 0 rpm przy hamowaniu w trakcie jazdy w korku lub przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Co to może powodować...
Jak powstaje celowa nieszczelność to ta wartość spada z tego względu, że silnik zwiększa obroty biegu jałowego (bo dostał powietrza), ale przepustnica jest zamknięta. Dlatego też nie ma szansy na to, że przy nieszczelności na drodze od przepustnicy do grzybków zaworów ssących silnik utrzymał prawidłowe niskie obroty biegu jałowego; no chyba, że ta powstanie...
hamowania obroty spadające obroty honda wolno spadające obroty
color laserjet zamiennik brotje energy błędy wykonanie obudowy metalowej
bateria hilti electrolux mruga start
Ogrzewanie podłogowe zasilane bojlerem elektrycznym – schemat, koszty, dobór mocy, automatyka Beko zmywarka nie włącza się – brak reakcji na przycisk, modele DIN28431, DFN28422, diagnoza usterki