Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
Może podałbyś model tego silnika. Może na tym module elektronicznym jest jakieś oznaczenie. Byłoby o wiele łatwiej. Normalnie to ten większy kondensator służy do rozruchu i po rozpędzeniu silnika, powinien zostać odłączony. Dalej silnik powinien pracować tylko na tym mniejszym kondensatorze.
Niekoniecznie. Jak miałem dziurę w dolocie to obroty po wysprzęgleniu opadały za bardzo, ale po jej zatkaniu obroty potrafiły przez jakiś czas zawieszać się w okolicach 1600 obr/m (przypuszczam, ze musiał sobie od nowa zebrać korekty). Efekt? Na wysprzęgleniu oczywisty ale na biegu też czuć - toczenie się na jedynce czy dwójce i on nie zwalnia, a jak...
Zmierz opornosc wtrysku pb i wstaw równolegle do przekaźnika i jego stykow odcinajacych wtrysk opornik okolo 10 razy większej rezystancji niż wtrysk pb. Emulacja sondy jakie próbowałem niewiele poprawiła. Silnik wcześniej byl na brc blitz potem stag 2l potem stag xl i na każdym było tak że potrafił podbić rpm lub dodać gazu na cutoff. Tam jest jakiś...
Niestety ale dzieje się tak w obie strony.
Problem rozwiazany
Same prądnice u mnie leżą bo pracują jako silniki do regulowanego posuwu maszyny + prawo/lewo. Lekko nie mają bo jest hamowanie odwrotnymi obrotami. Rozwiązane z czasu kiedy falowniki były bardzo drogie a że pracuje dobrze to po co przerabiać?.
tak to immo
Po pierwsze alternator ma stałomocową charakterystykę, przy małych obrotach hamuje ogromnym momentem wraz ze wzrostem obrotów moment maleje O obroty bym się nie martwił , spokojnie wytrzymuje 12000obr i tylko łożyska sa ogramniczeniem. Sprawność alternatora to max 50% i tu jest problem.
Być może nie przeczę lecz zastanawiające jest to iż jak hamujesz to obroty spadają .. dziwna sprawa .
Mam ten sam problem, wiadomo co było przyczyną ?
Możesz kontrolować obciążeniem (odbiorniki do 6kW) i to wystarczy bez hamowania obrotów. Moje gdybania dla drutu 4.5 mm/kw przy chłodzeniu na maszcie: https://obrazki.elektroda.pl/4442559100_... Prądnica będzie odporna na maksymalną moc turbiny. Oby klimat się nie zmieniał.
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Bo jak wypadła ta klapka z kolektora to nie ma ciśnienia na serwie.
Nie było żadnych błędów olej w skrzyni wymieniony 300 km temu i mam zagadkę co to może być? Czy świece i przewody? Czy przepustnica? Czy może półosie? Bo nie chciałbym iść w skrzynie biegów..... choć też słyszałem że może to być konwerter..... Zresztą sam nie jestem mechanikiem.....
Witaj! Opisz całą sytuację piszczenia. Czy przy hamowaniu przygaszają światła, czy silnik przy hamowaniu zwalnia obroty. Od tego jest uzależniona odpowiedź./Światła przygasają to bym sprawdzał instalacje wraz z wyłącznikiem stopu.-Przy hamowaniu zwalnia obroty to bym szukał w regulacji sprzęgła./ Pozdrawiam Miro.Nasz
Może to być spowodowane zapowietrzaniem się układu paliwowego - powietrze dostaje się do pompy, ale również może to byś początek końca pompy. A może po prostu wlał jakieś byle jakie paliwo i pompa nie pracuje jak należy.
Najczęściej powodem iskrzenia na nowym wirniku(komutatorze)jest jednak uszkodzony stojan, co nie zawsze da się sprawdzić poprzez zmierzenie oporności uzwojeń. Pomijając tak oczywiste uszkodzenie, jak wadliwe łożysko, które mogłoby być powodem hamowania obrotów wirnika, to inne przyczyny obstawiam albo wadę wirnika, albo niedobrany wirnik do stojana,...
To, na co ja się powołuję, opiera się na niezliczonych doświadczeniach - wskaż choć jedno porządnie udokumentowane doświadczenie, które by potwierdziło twoją tezę. Poza tym, określenia takie jak "moga dzieki kinetyce ukladu zmagazynowac w niej energie" są zlepkiem słów bez sensu. W całości twojej wypowiedzi też sensu nie widać. Zwracam uwagę, że siła...
Witam. Co się dzieje, że jest potrzebny wałek obrotu :?: Ja mam jakiś hałas podczas hamowania obroty. Zauważyłem, że czym większy ciężar na łyżce tym hałas jest większy. Czy to może być jakiś problem z tym wałkiem na obrocie :?: :?: Pozdrawiam :bye:
W takim razie pewnie któryś wężyk spadł przykładowo przy kolektorze dolotowym. Stąd mogą być takie objawy i niedomagania. Zdemontować filtr i rury, wcześniej odpiąć przepływomierz. Pod nimi, od strony podszybia jest listwa wtryskowa, przewody i rurki. Warto sprawdzić czy nie spadły, czy są całe, one także mogą bruździć. :)
Wentylator wstępnie zalożony. Chyba trzeba będzie czymś zasłonić przestrzenie dookoła wentylatora aby nie zakłócało wymuszonego przepływu powietrza, ale dół obudowy przy mostku chyba zostawię jak jest. Wentylator ma wbudowany układ z termistorem ntc chyba powyżej 50k i hamuje obroty bo jest zimny, jak go zwieram to obroty startują na maksymalne. Wprowadzę...
Przy dużych suwnicach połączenie wózków było właśnie przez elektryczne sprzężenie wirników natomiast ja spotykałem się z suwnicami mniejszymi gdzie sterowanie odbywało się na stojanie opornicami i 5 biegów podnoszenia było trzema biegami opuszczania, pierwsze dwa to było faktyczna zmiana obrotów a 3 hamowanie przeciwnymi obrotami.
Przy takim "merdaniu" tym siłownikiem o żywotność krańcówek się nie bój, prędzej mechanicznie uszkodzi się przekładnia. Przełączanie kierunku obrotów bez pośredniego hamowania to bardzo kiepski pomysł.
Na PB jest OK Na LPG przy hamowaniu obroty zafalują i raz zgaśnie a raz nie...
Jeżeli regulacja obrotów działa, to tranzystor jest sprawny( nie ma on nic wspólnego z hamowaniem wrzeciona). Przyczyną jest włącznik/ przełącznik kierunku obrotów.
Światło padające na wirujący panel hamowałoby jego obrót - więcej, niż nadwyżkę energii z większej sprawności pochłonęłoby napędzanie obrotu...
Przespustnica jak się kończy to albo naprawa albo wymiana, nie ma żadnego silniczka krokowego!!!!!!! KOszt nie mały zresztą jak wszystko w tym aucie.
Zauważyłem, że występuje szczególnie kiedy hamuję silnikiem. Jak wtedy silnik może zwiększać obroty skoro jest hamowany kołami?
Pracujesz oczywiście na świeżym paliwie, filtr powietrza czysty i gaźnik przeglądnięty. Jeśli silnik ma odpowiedni poziom oleju i nie jest "przytarty", to może wystarczy tylko zwiększyć mu obroty tj. odpowiednim wkrętem w gaźniku, który nieco więcej uchyli przepustnicę. Tylko dla przypomnienia. Co jakim czas należy sprawdzić nóż i w razie potrzeby podostrzyć...
szczelnośc układu po pierwsze primo po drugie primo przewód do serwa
Problem rozwiązany - problemem okazała się nieszczelność kolektora (pęknięcie oraz zużyte uszczelki) Przez co spaliny uciekały. No i te zgrzyty to chyba nie były tak na prawde zgrzyty skrzyni tylko takie "pierdzenie" spalin przez te nieszczelności, pewnie egr pomaga hamować obroty przy zmianie biegów. Żaden serwis tego nie wykrył, a serwis scani chciał...
Tak dwukierunkowy najtańsze dostaniesz na aledrogo oznaczenie Regulator szczotkowy ESC 320A - dwukierunkowy w zasadzie bez hamulca hamulec w spuście gazu przez hamowanie zmiana kierunku obrotów. około 60 zł jest to regulator o ciągłej pracy około 45A. Silnik 15T do dużych szybkości lub wolniejszy z większym momentem obrotowym 55T. Czy przeniesienie...
To w tych chińskich też są mostki prostownicze? Teraz mam sterowanie hamowaniem dzięki drutowi oporowemu przez sterownik który bada napięcie akumulatora tylko zastanawiałem się czy sam mostek jest tak efektowny jak np cały sterownik turbiny wiatrowej Tak w większości jest mostek prostowniczy, czasem w klasycznej formie diodowej innym razem aktywny....
Coś je hamują obrotami, spadek obrotów tak do 2000obr.min... Ale widać wyraźnie jak prądnica hamuje pod obciążeniem... A jak myślisz skąd się bierze prąd jaki produkuje prądnica? Daj mocniejszy silnik i połącz na sztywno, nie żadne paski bo nie przeniosą mocy.
Panowie, może ktoś pomoże. Mam traktorek MTD z silnikiem BS15.5 OHV. Dyferencjał taki sam jak u autora. W zeszłym sezonie zerwało mi pasek napędu noży. Wymieniłem pasek, ale jadąc do przodu traktorek jedzie, ale hamuje. Tak jakby robił obrót i nagle hamował i za kosztem pełnym obrotem to samo. Jadąc w tył nie ma tego dziwnego zjawiska. 2 tygodnie temu...
Na podstawie wyliczeń. OTW to w większości równania matematyczne ich przekształcenia i na tej podstawie wnioski. Jest nawet taki pomysł statku międzygwiezdnego który wytwarzał by sztuczną grawitację. Załóżmy że mamy w przestrzeni kosmicznej silnik o stałym ciągu tak dobranym by dla całego statku i ładunku wytwarzać przeciążenia 1G (ziemskie 9,8 m/s2)....
Witam w corsie c 1.2 zaczęła mi mrugać kontrolka od oleju najpierw podczas hamowania później na wolnych obrotach na rozgrzanym silniku. Co to może być ?
Szczotki nie wydają się być ułamane, ale silnik dosyć ciężko chodzi - jakbym paluchem nie zakręcił to więcej niż 1 pełny obrót silnik nie zrobi. W wciśnięciu styku rozpoczynającego pracę urządzenia silnik nie zawsze się uruchamiał, ale jak pokręciłem trochę to tartował. To zrób coś z tym. Z deka masz taki sam badziewny silnik jak mój. W twoim tylko...
Chodzi mi głowie prosty sposób na zabezpieczenie przed nadmiernymi wiatrami.Kiedyś napisałem na forum wraz ze szkicem ale moderator usunął do kosza,pomyślałem chyba głupi pomysł.Jednak myśl powraca i chciałbym poznać opinię innych. Sposób który zaproponowałem:piasta wraz z łopatami nałożona na wał na wieloklinie lub drobnym frezie suwliwie,do piasty...
Ten nagły spadek obrotów przy wyhamowaniu auta towarzyszy mi od kupna tego auta, skrzynia była regenerowana że względu na szarpanie podczas ruszania. Głowica była kompletnie regenerowana po tym jak okazało się że poszła uszczelka. Wszystkie te czynności nie wyeliminowały spadku tych obrotów, nowa przepustnica oczywiście wraz z adaptacją no i przeplywka....
Odcina paliwo przy hamowaniu silnikiem. Steruje zaworem elektromagnetycznym na dyszy wolnych obrotów.
Tak to prawda przy tzw hamowaniu ilnikiem nie dochodzi do spalania sterownik wylacza wtryskiwacze. Latwo to tez zauwazyc podczas zimy jadac za samochodem ktory kopci para wodna.
Witam mam problem z hondą. Honda postoji kilka godzin i gdy odpale i przejade ok. 100 metrów przy hamowaniu obroty rosną do ok. 4000/5000 i zaczyna wyć . pozniej jak dodam gazu jedzie normalnie i ma normalne obroty. Co może sie dziac. z góry dzieki za odpowiedzi ;]:cry:
A jakbyś tak jednak poszedł w stronę przeróbki sterowania z falownikiem? Łagodny start po rampie czasowej, żadnych szarpnięć, regulacja obrotów, hamowanie DC itd? Falownik 5,5kW, rezystor z 1...2kW i temat załatwiony ku radości Twoich wnuków i ich dzieci :) V.
Miałem taki problem w audi a4 B5 za 98 roku i co najlepsze tez silnik 1.6 benzyna dojeżdżałem do czerwonego światła czy stopu hamowałem i auto OFF zgasło strasznie to było drażniące walka przez kilka lat z różnymi czujnikami, sondami, przepustnica, przepływomierz itd i w końcu po 5 latach auto sprzedałem a usterka nie została znaleziona. Niby inna marka...
Witam mam problem z silnikiem 1.9 tdi bxe w volkswagenie golfie V. Podczas jazdy przy biegu jałowym jak zaczynam hamować obroty zaczynają spadać i samochód zaczyna gasnąć. Po tym jest problem z odpaleniem jak taka sytuacja się przydarzy. Żadna kontrolka na desce rozdzielczej się nie świeci. Samochód kręci ale żeby odpalił trzeba minimum z 15-20 sekund...
Jakiej byś turbiny nie kupił, regulator musi być. Bo grzałki będą hamować obroty turbiny i przy słabym wietrze nie wystartuje jak ja obciążyć bezpośrednio. Moim zdaniem moc grzałek powinna być nieco większa niż moc prądnicy. Tu masz dyskusje, która się toczyła na podobny temat: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Witaj U mnie to ustało i do dzis nie wiem co było przyczyna.czasami bardzo sporadycznie wejdzie na obroty podczas hamowania Pozdro
Czy ma to hamulec zewnętrzny ?
Wole dac wszystko na metalowych zebatkach bo tak jak pisze poprzednik , przy dekoracji pacą "hamuje" obroty tacy wiec musi wszystko wytrzymać taką pracę. Mam juz nakreslone bliżej wszystko więc zostało mi zorganizować trochę czasu i wziąć sie za dokladniejszy projekt. Dziekuje wszystkim za zaangażowanie.
Narobiłeś się jak chłop forwalczny i d... Co odpowiada w tym samochodzie za wolne obroty?
Czytając pierwszy post wywnioskowałem, (teraz widzę, że chyba błędnie), że próbujesz w kosiarce przełączać jej obroty, prawo/lewo. Jednak, samo pominięcie hamowania przy wyłączeniu kosiarki może stwarzać niebezpieczeństwo dla użytkownika. Producent nie bez powodu tą funkcję wprowadził.
... i dlatego możemy uzyskiwać energię z pływów - trochę przez to hamujemy obrót Ziemi, ale raczej trudno to będzie zauważyć - w skali naszego życia długość doby słonecznej zmieni się o ułamek milisekundy - ale to już będzie wymagało korekt czasu, żeby zegarowy nie rozjechał się w zauważalnym stopniu ze słonecznym - co jakiś czas zrobią dobę trwającą...
jeśli to ten układ który ja opisałem to silnik krokowy pełni dwojaką funkcje 1 reguluje wolne obroty 2 tłoczek silnika krokowego jest włącznikiem zestyku wolnych obrotów - służącym do informowania komputera zamknietej przepustnicy (realizacja hamowania silnikiem i regulacji biegu jałowego)
[quote="sanfran"] Najwyraźniej nie wszystko rozumiem. Jednak wyjaśnij mi proszę dlaczego wiatrak zaczyna hamować.
Tam jest napisane "lub czasowy", ustaw może dla testu krótki czas lub poobserwuj diody, żeby brama na pewno zakończyła cykl, kliknij ponownie i wtedy zobacz. Bo wygląda na to że sprawdziłeś co trzeba i sterownik jest dziwny. Ogólnie powinieneś iść w stronę krótkiego czasu rozruchu/hamowania i długiego "pracy na wysokich obrotach".
Witam, tak jak w temacie posiadam Chrysler Grand Voyager 3.3 benzyna 96r. Samochód podczas ciągłej jazdy zachowuje się ok, problem zaczyna się przy hamowaniu obroty nieraz spadają poniżej 800 czyli tak na około 500 i jak jadę dalej prosto to silnik sobie wyrówna obroty i jest ok.Problem jest wtedy jak hamuję i skręcam ( np na skrzyżowaniu) obroty spadają...
Wymieniłem silniczek krokowy bo obroty skakały na zimnym silniku to teraz silnik gaśnie na skrzyżowaniach to znaczy wrzucę na luz i przy hamuję obroty spadną do 400 a potem do zera i gaśnie po odpaleniu na nowo pracuje normalnie aż do następnego zatrzymania czy jest to wina przepływomierza powietrza czy czujnika temperatury silnika czy też filtr paliwa...
a gdzie jest ten silniczek krokowy autko 1,4 99r. gaz....
Uszczelniacze puszczają, gdy podciśnienie w kolektorze ssącym jest największe. Czyli na wolnych obrotach, przy hamowaniu silnikiem. W praktyce po postoju na czerwonym na skrzyżowaniu, po ruszeniu jest max emisja dymu. Podczas jazdy prawie zanika. Pierścienie puszczają pod obciążniem czyli przy butowaniu. Czasami odma nie wyrabia i wszystko pływa w oleju....
Nie masz przypadkiem odczucia że podczas hamowania lekko wzrastają obroty silnika - uszkodzone przepony w serwie. Tak jest w benzynie, a tu nie wiemy jaki silnik.
mysle ze wykasowanie nic nie pomorze ja mam taki sam problem z fiatem seicento 1.1 gasnie mi na wolnych obrotach na bezynie a na gazie brc sequent 24 szarpie nie da sie jechac.w seswisie na komp.wskazuje uszkodzenie woln,obr.wymienilem przepustnice wraz z silnikiem krokowym i po skasowaniu bledow w serwisie kontrolka czek dalej swieci.u szpecow ktorzy...
witam! mam golfa II 1.8 z 2e ecotronik lipa polega na tym że z odpalaniem nie mam najmniejszych problemów za to przy hamowaniu obroty strasznie spadają czasami silnik gaśnie lub wchodzi na ok. 2000 i nic sie nie da zrobić nie wiem na czym patent polega bo są dni kiedy hula jak nówka z salonu i nie warjuje. (moze ktoś ma jakiś schemacik jak to wszystko...
Wyglada to na sterownik silnika.
witam ponownie, Nie chcę regulować obrotów. Potrzebuję tylko łagodnego startu. STOP może zostać taki jaki jest (bezwładność maszyny - wystarczy). Co to za układ z rezystorami?? Pozdrawiam Witam Jeżeli silniki asynchroniczne , moment hamujący stały to każde ograniczenie prądu spowoduje spadek momentu w kwadracie. Softstarty są dobre, nawet bardzo dobre,...
Lenze nie daje rady... Silniki przyspieszają obroty, nawet całkiem sprawnie, ale ze spowalnianiem -hamowaniem obrotów jest problem. Nie znam w szczegółach sytuacji, ale technik od Lenze rozłożył ręce... Nie oficjalnie dostałem info, że sprzęt od Mitsubishi powinien dać radę. Proszę o opinie ewentualnych użytkowników napędów i falowników tej firmy.
Tylko jak hamujesz spadaja obroty?
gasnie mi lanos przy hamowaniu na wolnych obrotach na gazie i benzynie
dzieki wszystkim za pomoc okazało się że czujnik halla padł, wymieniłem cały aparat zapłonowy i śmiga jak bzyczek
Proponował bym sprawdzić też układ odpowietrzenia przy głowicy. Szczególnie zawór w trójniku i ezektor opisane na tym pożyczonym zdjęciu.
Dużo masz nalatane na gazie? Dobrze by było zobaczyć ustawienia ECU gazu czyli trzeba by się podłączyć kablem. Choć wiele wskazuje na reduktor i ten bypass na nim. Na padający obroty przy skręcaniu to bypass/regulacja wolnych obrotów. Tak samo jak na hamowanie. Na benzynie się to dzieje kiedykolwiek?
dopiero jest ok jak już auto ma80-90 stopni. Instalacja Stag-4 Reduktor- tomasetto (alaska) wtryskiwacze - valtek gaz zamontowany 5lat temu auto ma przejechane ogólnie 214 tys km. ( samochód kupiłem nie cały rok temu i tak się działo od samego początku) po dziesiątym pojade do normalnego gazownika i wspomne mu o cut-offie! Najlepiej jak mu auto zostawie...
Wiem o jaką siłę Ci chodzi ale przy przekazywaniu ruchy wirowego na posuwisto-zwrotny w dół nie następowało by hamowanie obrotu gondoli. Co innego gdyby ruch obrotowy był przekazywany przez zębatkę na również obrotowy w dół. Czytałem raz w internecie szalony pomysł żeby zwinąć na dole wieży dużo kabla, który się nie ukręci zbyt szybko. Trzymam kciuki...
Skoro silnik gaśnie w czasie hamowania silnikiem W tym rzecz że w czasie hamowania trzymamy obroty silnika powyżej powiedzmy 1500obr/min - więc nie gaśnie - odpowiednio redukujemy biegi powoli.
Witam. Może ktoś wie co może być, podczas mocniejszego hamowani podnoszą się obroty silnika do 2000 a czasami do Max. Błędów brak.
u mnie był sterownik silnika silnik podnosił obroty podczas hamowania
Przy hamowaniu silnikiem, kiedy obroty silnika spadają do 1200, to ECU zaczyna wtryskiwać paliwo. Może komputer błędnie widzi obroty. Sprawdź to.
Silnik przy hamowaniu traci obroty i skaczą do 400-1200 i raz zgaśnie raz odbije do góry , jak auto prawie gaśnie to zaświeca się kontrolka akumulatora ale sprawdzałem go i alternator o wszystko to w porządku i nie ważne czy jeżdżę na lpd czy na benzynie
Mam jeszcze pytanko,czemu np podczas hamowania silnikiem Ecu LPG nie otrzymuje sygnałów z wtrysków (nie widzi obrotów)? BO ich nie ma - przy hamowaniu silnikiem sterownik nie generuje impulsów otwierających wtryskiwacze. . Jeszcze coś,czy brak sygnałów obrotów to jest to samo jak by wyłączyć w programie opcję RPM w programie,bo wyłączałem ją tak jakby...
Jaki typ instalacji gazowej masz zamontowany.
Dojezdzam do swiatel hamuje i obroty momenalnie opadaja i gasnie...:( Czy gdziekolwiek zatrzymuje auto
naprawione
Podłącz może sobie żaróweczkę na kabelkach do zasilania sterownika, wyprowadź w widocznym miejscu i zobacz czy nie przygasa? Mam na myśli jakiś niekontakt. On oczywiście może być w miejscach niż zasilanie, ale może sprawdzając kolejne w końcu znajdziesz. Co do hamowania i zwiększenia obrotów, to zdarzało się że powietrze z serwa hamalców powodowało...
Jeśli chodzi o wyjęcie kolektorów wydechowych w silniku 12-zaworowym bez wyjmowania silnika to żaden problem, robiłem to wiele razy. Mogę natomiast zapewnić, ż widuję wiele Xm-ów V6 z pękniętym jednym lub oboma kolektorami wydechowymi i poza efektami dźwiękowymi wszystko działa normalnie.
No teraz obejrzałem. Ogólnie fajnie choć jak ktoś wspomniał jest druciarstwo, a do tego nie jestem zwolennikiem arduino :) To co bym poprawił w pierwszej kolejności to dodał sporą rampę dla serwa na lufę, bo teraz to trochę dziwnie działa. Dało by więcej realizmu (bezwładności) przy rozpędzaniu/hamowaniu obrotu. Do samej jazdy też wskazane dorobienie...
Witam mam problem z traceniem obrotów przy hamowaniu. Stało się to nagle dwa dni temu. Przy hamowaniu na gazie auto traci obroty lub całkiem gaśnie. Dzieje się tak jednak tylko na gazie bo na benzynie auto hamuje bez zrzutów. Co może być tego powodem? Co należałoby sprawdzić?? Samochód to Fiat Uno 1.4
Sprawdź jeszcze jedną rzecz - blokady na kasecie takie mechaniczne że nie można włączyć obrotów prawo i lewo naraz operatorzy " lubią hamować " na przeciwnych obrotach bo jest szybciej a co to robi ze stycznikami ??
To teraz opisz co się dzieje podczas przyśpieszania , hamowania silnikiem i wolnych obrotach.
Sprawdź czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
Skrzynia dwusprzeglowa,szybko zmieniala biegi,teraz czuc poslizg sprzegla a przy hamowaniu silnikiem obroty silnika samoczynnie wzrastaja do okolo 2tys.
już czuje ten zapach :) A swoją droga to chyba są w moim projekcie pewne niedociągnięcia...przy wyższych obrotach wiertarki gdy hamuję ręką obroty to jednak spadają dosyć duzo natomiast przy niższych obrotach gdy hamuję to mniej sadają..myśle , problem polega na tym , że gdy zmieniam liniowo szybkość zapłonu triaka to moc przekazywana zmienia się nie...
Właśnie tylko ja chce mieć możliwość regulacji mocy "hamowania" wykorzystując choćby Oragne Pi Zero. Plan mam podłączyć elektromagnes do IRF520, a IRF520 po przez PWM do Orange PI Zero i sterować mocą "hamowania", a raczej zmniejszania ilości obrotów.
ostry4529, a czy miałeś dodatkowo problem z falującymi obrotami? Oprócz brzęczenia obroty mi szaleją zarówno na jałowym, jak i podczas hamowania itp.
Wspomniałem w #2 o regulatorze obrotów w traczy telefonicznej - był tam regulator odśrodkowy w postaci przeciętego walca spiętego sprężystą obręczą. Walec kręcił się w takim kubku mosiężnym i po osiągnięciu odpowiednich obrotów hamował ciernie. Wersja większa - odwrócić hamulec bębnowy - szczęki zamontować na obrotowej płycie, dodać im obciążenie na...
Ziemia to swego rodzaju perpetum mobile, bo przecież kręci się w okół własnej osi i to od dawna. Ziemia nie jest perpetum mobile. Kręci się bo ma ogromną masę, i małe opory które hamują jej obrót.
Jedź z reklamacją.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Problem ze spadającymi obrotami po wciśnięciu sprzęgła i hamowaniu, spadają do 600 po czym się podnoszą na normalną pozycję. Na biegu jałowym jest wszystko ok. Poza tym ok.
Rozumie dzialanis sil odsrodkowych,ale to dzieje sie przy skrecie w prawo i w lewo.Czesto tez podczas hamowania.Zauwazylem tez,ze podczas bardzo powolnego dojezdzania np.do skrzyzowania(hamowanie jest minimalne) obroty tez sa ponizej 500/min,dopiero gdy auto prawie stanie obroty wracaja do normalnych(750,ale i te tez sa troche za niskie).Fachowies spedzil...
spadające obroty hamowania wyprzedzenie hamowania siła hamowania
pralka grzałka samsung renault kangoo chłodnica duży wilgotność powietrza
technics overload instalacja offgrid
Zamienniki tranzystora K10A50D: IRFP450, STP10NK50Z i inne Ekspres Krups EA 8808 wymaga częstego płukania - jak naprawić?