Niekoniecznie. Jak miałem dziurę w dolocie to obroty po wysprzęgleniu opadały za bardzo, ale po jej zatkaniu obroty potrafiły przez jakiś czas zawieszać się w okolicach 1600 obr/m (przypuszczam, ze musiał sobie od nowa zebrać korekty). Efekt? Na wysprzęgleniu oczywisty ale na biegu też czuć - toczenie się na jedynce czy dwójce i on nie zwalnia, a jak...
Zmierz opornosc wtrysku pb i wstaw równolegle do przekaźnika i jego stykow odcinajacych wtrysk opornik okolo 10 razy większej rezystancji niż wtrysk pb. Emulacja sondy jakie próbowałem niewiele poprawiła. Silnik wcześniej byl na brc blitz potem stag 2l potem stag xl i na każdym było tak że potrafił podbić rpm lub dodać gazu na cutoff. Tam jest jakiś...
Mam problem z obrotami w ciężarówce DAF LF 45.220. Na postoju obroty silnika zachowują się normalnie. Problem pojawia się w trakcie jazdy, szczególnie w trakcie hamowania - podczas redukcji obroty potrafią się wkręcać aż do czerwonego pola. Jeżeli ktoś miał podobny przypadek, to proszę o podpowiedź, gdzie może leżeć przyczyna. hej uporałeś się z problemem?...
jeśli to ten układ który ja opisałem to silnik krokowy pełni dwojaką funkcje 1 reguluje wolne obroty 2 tłoczek silnika krokowego jest włącznikiem zestyku wolnych obrotów - służącym do informowania komputera zamknietej przepustnicy (realizacja hamowania silnikiem i regulacji biegu jałowego)
(at)ay56 tradycyjnie to samo zdjęcie i text może to ci pomoże. Człowiek wstawił zdjęcie sterownika. A ty mu dajesz to samo. Normalnie level mistrz. Wtyczka uczenia zmienia obroty silnika. Klamki hamulcowe możesz zastosować na tzw niskim lub wysokim poziomie. Do wyboru zależnie jakie masz. W bardziej zaawansowanych konstrukcjach służy to to uzyskania...
Dobrze , sprawdzę to osobiście. Dziękuję za wskazówki.
A ja uzywam do tego silnika diagnoskopu firmy Multimetr,robi wszystko ,brak problemów z komunikacjá ,podglád parametrów bajka. :D ...i gdzie podłączasz ten Multimeter?? Kilka konkretów: 1. Silnik NZ czyli na wielopunktowym grupowym wtrysku Digijet NIE MA ZŁĄCZA DIAGNOSTYCZNEGO I NIE REJESTRUJE BŁĘDÓW. 2. Do okręślenia masy powietrza wykorzystuje tylko...
Też mam z tym problem ale jak już ustabilizuje obroty to trzyma, a energiczne naciskanie hamulca niewiele zmienia - zafalują może na grubość wskazówki na obrotomierzu. U mnie po trzykrotnym szybkim naciśnięciu hamulca na wolnych obrotach robi się on nieco twardszy (ale i tak nie ma nawet porównania do tego co jest na wyłączonym silniku), potem już bardziej...
Przede wszystkim chciałbym zaznaczyć, że chociaż wiem coś niecoś to jednak nie mam żadnego doświadczenia w silnikach elektrycznych i jeżeli zdecydowałem się udzielić Ci odpowiedzi to tylko dlatego, że jakoś nikt inny się do tego nie kwapił. Zaprojektowałem kilka przetwornic i to całe moje doświadczenie z dziedziny power electronics. Jeżeli chodzi o...
Przebieg charakterystyki OK, tylko proporcjonalnie prędkość "dociągania" powinna być niżej (czyli szybko, potem szybkie zwolnienie do małej prędkości, wolne dociągnięcie i STOP). Co do hamowania falownikiem, to jeżeli opory będą stałe i nie będą przekraczały mocy falownika to hamowanie powinno być powtarzalne dla zmiennego obciążenia. Z założenia falownik...
Obroty silnika są utrzymywane na stałym poziomie, ale przecież obciążenie stałe nie jest i musi być jakiś mechanizm odpowiedzialny za utrzymywanie stałych obrotów niezależnie od obciążenia. Podobne rozwiązanie jak proponujesz masz w silnikach z zapłonem Digiplex, tyle, że to układ rozdzielaczowy. W swoim poprzednim poście dodałem schemat podłączenia...
piotrek0207 napisał: pkorol napisał: Hamowanie i napędzanie odbywa za pomocą paska alternatora Czytałem o tym już, że chcesz użyć paska. Chodzi mi o to , że w tym całym łańcuchu w którym przepływa energia z kół do twojego silnika BLDC czy alternatora masz po drodze taką ciężką maszynerię jak silnik spalinowy, jego bezwładność, sprężanie. Zanim ta energia...
Ten ostatni, to czerwony zawór (odcinający paliwo) Jeśli masz jakieś zapasowe części, to dołóż drugą krzywa blaszke sprężystą, bo błąd wskazuje na nieprawidłowe gaszenie motoru.(brak spadku ciśnienia) Może też to być wadliwy czujnik ciśnienia dawki paliwa, ale najpierw- zawór. Serwis zaczyna od wymiany. 12801 za niskie napięcie baterii- pewno z czasów...
A zaś później po takich regulacjach i jeździe na kropelce leci UPG z powodu wyższej temperatury spalania. Gaźnik reguluje się dokładnie na analizatorze spalin, a nie metodą na ucho. Do autora-poświęć trochę czasu na znalezienie wykresu silnika i przełożeń posiadanej skrzynki by dobrać dobrze biegi do danej prędkości. W silniku benzynowym nigdy nie będzie...
Heh. Widze ze wywolalem prawdziwa burze na temat mechanikow. Jest takie jedno przyslowie na ten temat: "chcesz miec cos dobrze zrobione zrob to sam". Co do odpowiedzi uzytkownika "janvsz" to istotnie ja mam tylko dwie diody w tym jedna dwukolorowa. Ale czy przy moim typie instalacji mozna zamontowac taki wskaznik ?. Widzialem u znajomego w Golfie mial....
Jedź z reklamacją.
Każdy pojedynczy krok (obrót) wałka silnika powoduje wysunięcie lub wsunięcie grzybka o jedną, zawsze równą odległość. Sterownik ustala jedno skrajne położenie grzybka i od tej wartości krok po kroku reguluje wysunięcie zaworu. Przykładowo dla 850obr/min sterownik oblicza wartość 25 kroków i takie położenie grzybka ustala, sprawdzając przy tym czy obroty...
Witam ponownie, a więc jeżeli chodzi o krańcówkę, to działa dokładnie odwrotnie - zatrzymuje falownik w przypadku luźnej taśmy lub jej braku. Jest jeszcze druga umieszczona na dole na przeciwko (nie narysowałem w pośpiechu :) ) która wyłącza podajnik prasy w przypadku zbyt dużego naciągu lub zatrzymania napędu odwijaka. Co do hamowania - jak napisałem...
jakie nastawy logiczne ma sterownik gdy nie dostaje sygnału z sondy lub np z czujnika temp jakie przyjmuje wartości? Żadne. Ten sterownik jest tak prosty że nic nie pamięta, niczego się nie uczy i nie ma żadnej samodiagnozy. Działa na podstawie sygnałów z czujników i jakiejś zaprogramowanej mapy czyli robi to co aktualnie czujniki mu mówią i nawet...
Witam! A ja bym obstawiał że przesunięcie takiej masy w jedną sekundę o 700 mm wliczając w to rampy rozpędzania i hamowania (bo nie ruszysz z miejsca z max. prędkością i tak samo nie wyhamujesz albo śruba bardzo krótko pożyje) będzie wymagało serwa od 1kW wzwyż. Przykładowo silnik Lenze MDSKSRS056 (używka) powyżej 1000 PLN i sterownik Lenze 9323 wersja...
Z tym zderzakiem to jest ciekawa sprawa. Widziałem filmy obrazujące jego działanie i wyglądało na nich, że to coś jednak działa. Dodatkowo nawet w tych opracowaniach p. Łągiewki było powiedziane, że układ wcale nie pochłania 100% energii zderzenia, ze względu na mniejszą od 100% sprawność przekładni zamieniającej ruch postępowy hamowanego ciała na ruch...
Potrzebuję porady fachowca. Problem jest następujący. Na zatrzymany silnik trójfazowy, pomiędzy dwie końcówki, podałem napięcie stałe o wartości takiej, przy której stały prąd płynący przez uzwojenie silnika wynosił ok 1/2 prądu znamionowego (przy normalnej pracy). Następnie zacząłem obracać wał. Na wale silnika, przy wolnym obracaniu, był wyczuwalny...
No im dalej w las tym bardziej ciemny jestem... Ale naprawdę producent zaleca nie hamować silnikiem! Także jeżeli kierowca zadziała prawidłowo, wówczas podczas hamowania silnikiem nie dojdzie do awarii, a jedynie sprzęgło będzie nieco szybciej się zużywało (oczywiście przy pracy w częściowym poślizgu). Dodatkowo podczas hamowania silnikiem układ zasilania...
Obroty na jałowym są w tej chwili około 850-900 a powinny być ok. 750. Po prostu słychać że są wyższe niż były zawsze, i to samo podaje komunikat. Gdyby to było tylko to z obrotami to bym się tym nie przejmował. Niestety od razu po zapaleniu auta obroty idą w okolice 3000 i bardzo powoli spadają, podczas jazdy czasami jak wrzucę na luz to silnik dalej...
Witam wszystkich. Mam następujący problem. Użytkuję wózek widłowy Linde H20D 1998r. od 5 lat. Od niedawna podczas ostrego hamowania wózek gaśnie. Przy lekkim hamowaniu czuć że spadają obroty silnika ale nie gaśnie. Co może być przyczyną takiego zachowania. Nie ukrywam że jest to denerwujace, mało tego konieczna już była naprawa rozrusznika z tego powodu....
Piszesz wyraźnie ,że jak odepniesz przepustnicę to silnik na wolnych obrotach pracuje prawidłowo , a w czasie jazdy wszystko w porządku , ma moc i przyśpiesza prawidłowo , to co to ma wspólnego z mapą? Nic nie piszesz jak zachowuje sie w czasie jazdy w czasie hamowania silnikiem.
wcześniej był błąd rotora w pozycji max, ale to załatwiły podkładki...po roku teraz pojawia się utrata kontroli przepływu (DF066-4) ale tylko na zimnym silniku i tylko podczas hamowania silnikiem - potrafi go wtedy zgasić całkiem. Ma też obroty nierówne chwilami ale to po rozgrzaniu problem występuje. Podejrzewam że jet to związane z kalibracją pompy...
ostry4529, a czy miałeś dodatkowo problem z falującymi obrotami? Oprócz brzęczenia obroty mi szaleją zarówno na jałowym, jak i podczas hamowania itp.
Dzisiaj, jak będę w garażu, to zobaczę, ale z tego, co pamiętam, podczas hamowania i skręcania nie falowało. Kable muszę zobaczyć. Miesiąc temu mieliśmy kunę na osiedlu, więc coś może być. https://filmy.elektroda.pl/85_1759996947... Znalazłem jeszcze film z tego, jak się auto zachowuje. Zapomniałem, że sobie to w zeszłym tygodniu nagrałem. Dodano...
Rozpędź samochód tak do ok 80 km i puść gaz jeśli obroty spadną do jałowego lock-up nie trzyma jeśli obroty spadają proporcjonalnie do hamowania silnikiem lock-up trzyma. Nie nie jest to potencjometr tylko zwykły włącznik z dwoma wyjściami ( 1- na światła stop i elektromagnes lewarka biegów 2 - na informację do kompa. ) co się tam psuje?? Pewnie styki...
Do piachu Wyobraź sobie prądnica z magnesami trwałymi. Jego napięcie na biegu jałowym praktycznie rośnie wprost proporcjonalnie do obrotów (prądy wirowe, naskórkowość i histerezę przy prądnicy wolnoobrotowej można pominąć ). Teraz wyobraź sobie (do fizyki głownie potrzebna jest wyobraźnia) alternat z cewkami zamiast magnesów. Muszą one mieć dopasowane...
Kolejny weekend oraz kolejna symulacja. Na warsztat wziąłem algorytm PSF, czyli dopasowania obciążenia wg krzywej mocy. To na zasadzie jak na poniższym rys. https://obrazki.elektroda.pl/5356873700_... Na podstawie punktów: początkowego 'A' oraz nominalnego 'B' wyliczam współczynniki wielomianu, a potem na jego podstawie obliczam jaką...
Nie masz przypadkiem odczucia że podczas hamowania lekko wzrastają obroty silnika - uszkodzone przepony w serwie. Tak jest w benzynie, a tu nie wiemy jaki silnik.
Jakie parametry jeszcze są potrzebne? Te podstawowe - jaki moment hamujący i jakie obroty. Załóżmy, że maksymalne obroty silnika to 10000 obr./min. Momentu hamującego nie jestem w stanie określić. Chcę, aby hamulec działał w czasie rzeczywistym - adaptował się do aktualnych obrotów, by stale próbować utrzymywać zadane obroty. Dziwne, chcesz zbudować...
Witam Ja natomiast mam inny choć podobny problem, mianowicie falujące obroty. Jeżdżę skodą octavią 1998r 1,6 AKL benzyna + gaz i od jakiegoś czasu samochód poprostu gaśnie najczęściej podczas hamowania i strasznie falują obroty na postoju. Wymieniłem tzw. odmę tj. rure łączącą filtr powietrza z wlewem oleju i od tego czasu jest troszkę lepiej obroty...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
Mam problem z dafem 2008r podczas hamowania gdy mam dosyc mocno wcisniety pedał hamulca zaczynają rosnąc obroty czasem niewiele a czasem mocno,wtedy szybko musze nacisnąc lekko pedal gazu i wraca do normy. Komputer nie zgłasza zadnej awarii.Czy ktos juz miał podobny przypadek?
Nie zawsze, a właśnie tarcza sprzęgła pełni tu rolę synchronizatora, pozwalająć dzięki poślizgowi płynnie przenieść moment obrotowy na skrzynię biegów. Na pewno płynnie? Jadąc 80km/h na 5 biegu obroty silnika to powiedzmy 2k rpm, przed rondem chce przyhamować więc redukuję do czwartego biegu nie używając hamulca. Ale na 4 biegu auto osiąga predkość...
Obecnie każde auto wyposażone w elektroniczny wtrysk odcina paliwo przy nietkniętym pedale gazu i obrotach powyżej jakiegoś tam progu. Im nowsze auto to ta granica zbliża się do obrotów biegu jałowego. W takiej Corsie b z 98 roku próg był na 1500 rpm (X14XE). W TDi pd np octavia 1 FL z 2002 roku są to obroty biegu jałowego (ATD,AXR). Jedyną wadą jaką...
No właśnie. Muszę mimo hamowania silnikiem użyć hamulca. Wygląda to tak jakbym hamował silnikiem i hamulcem a samochód jakby sam się przed tym bronił i zwiększał obroty silnika. Wiem, że brzmi to trochę dziwnie ale tak to wygląda. Dziś na przykład jechałem z obrotami silnika 2000 i w pewnym momencie obroty wzrosły do 2300. Musiałem zwolnić samochód...
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
ford focus 1.8 16v '99 bez instalacji gazowej Pozwolę sobie powrócić do tematu obrotów. czasem przy jeździe na trasie około 100 200 km z prędkościami bliskimi autostradowych po wysprzęgleniu obroty nie opadają. Jeżeli jechałem (załóżmy) z prędkością 140km/h i miałem 4000 obrotów po wyrzuceniu na luz obroty sie utrzymują jeżeli dodam gazu do 5000 juz...
Masz Prawo Jazdy i samochód? Jeżeli tak to odpowiedz sobie, kiedy jazda samochodem jest bardziej oszczędna. Załóżmy masz do przejechania 100km. a) co chwilę hamując i przyspieszając? b) jadąc jednostajnie, dopasowując obroty silnika do prędkości, bez hamowania i gwałtownego przyspieszania? Kolego, Twój kocioł nie zachowuje sprawności do 57'C. Powyżej...
Skoro silnik gaśnie w czasie hamowania silnikiem W tym rzecz że w czasie hamowania trzymamy obroty silnika powyżej powiedzmy 1500obr/min - więc nie gaśnie - odpowiednio redukujemy biegi powoli.
ale wrzucanie n podczas jazdy tz po puszczeniu gazu obroty idą do jalowych i brak hamowania silnikiem nie jest zbyt bezpieczne na lodzie czy sniegu i na zakrecie to tak jakby wysprzeglac w manualu albo luz wrzucac
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Kabelek ogarnięty, podpięte sprawdzone. Wykasowałem błędy i został tylko czujnik temperatury płynu chłodzącego. Jest wymieniony, nowy wiec Hmm powinien być sprawny raczej? Sprawdziłem właśnie miernikiem ciągłość przewodów do ecu no i z tego co widzę to jest wszystko dobrze :/ zaraz sprawdzę jeszcze żarówką. Co sądzicie? Wybaczcie za chwile ciszy ;)...
A jakie zadanie mają hamulce cierne? Czytałem że ponoć one się zuzywaja przy hamowaniu silnikiem W automacie na manualu normalne dziala hamowanie silnikiem jak w manualnej skrzyni a na d to hamowanie dxiala od 70 wzwyż bo poniżej wysprzegla i lecą obroty na luz To w jaki sposób się zjeżdża z górki w górach jeśli skrzynia ma tylko położenie d i nie ma...
Są nawet 3 opcje hamulców, polska instrukcja jest nieszczęśliwie i niejednoznacznie przetłumaczona - drag brake force (w polskiej "wartość hamowania") to regulacja siły hamowania na pozycji neutralnej spustu (np przy ustawieniu np trzeciej opcji kierunku czyli użycia opcji przód/tył bez osobnego hamulca - dla rock crawlera - auto hamuje samo po puszczeniu...
Z silnika 230V pewnie można zrobić niezłą prądnicę na 200V (przy takich samych obrotach, jakie miał jako silnik - napięcie rośnie z obrotami). Hamowanie obrotów przy podłączeniu amperomierza (czy obciążenia) jest związane z prądem, jaki płynie - im większy prąd ciągniesz z prądnicy, tym większe masz hamowanie. Albo inaczej, im więcej potrzebujesz napracować...
:arrow: _jta_ chodziło mi o siłę elektromotoryczną rotacji czy też transformacji, czyli tą generowaną w uzwojeniu. Siła ta przeciwdziała zmianie strumienia magnesu, ale przy dużej impedancji uzwojenia przeciwdziałanie to jest opóźnione w czasie! Ze względu na to, że przepływ prądu w takim przypadku jest opóźniony wzgledem napięcia to jak dobierzemy...
spadające obroty hamowania wyprzedzenie hamowania chrobocze hamowania
daewoo nubira pompa excel validation pilot dorabiania
bateria milwaukee zmywarka whirpool mruga start
Stukanie przy wciskaniu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania Stukanie przy wciśnięciu sprzęgła na mrozie - przyczyny i rozwiązania