Wyjścia mogą być nie podłączone w powietrzu nie mogą wisieć wejścia L293D . Wyjście komparatora łączysz z danym wejściem L293D to wszystko , przykład masz tu http://www.kmitl.ac.th/~kswichit/LFrobot... to wersja z 4 kanałami i LM324 dla dwóch zastosuj LM358 . W przykładowym projekcie masz na wyjściach dodatkowe diody sygnalizacyjne LED nie...
Witam W jaki sposób wyznaczyć spadek napięcia na szczotkach silnika bocznikowego prądu stałego ? Zmierzyć - przy użyciu zastosowanych w danym silniku szczotek - spadek napięcia, przepuszczając przez nie prąd o wartości znamionowej dla danego silnika.
Zasilane układu jak dobrze widzę dajesz przez kabel USB. Niestety to zły pomysł i mogą w nim powstawać b. duże spadki napięcia - przekonałem się podczas zabawy z Raspbbery i Arduino. Zawsze można przemierzyć kabel omomierzem -wyniki mogą zaskoczyć.
Na tych bateriach tak ich wydajność prądowa jest bardzo mała, podłącz 6 baterii "paluszków" i powinno być dobrze.
Rezystor 10Ω powinien być dobry, moc minimum 100mW. Mechanizm podobny do dobierania rezystora do diody, jednak trochę inny, inny prąd i spadek napięcia ;)
Zużycie ogniw zapewne, wzrasta opór wewnętrzny więc i bardziej spada napięcie przy obciążeniu tym samym prądem
pasek jest ok i dobrze napięty. jak będzie cieplej altek poleci na testy
Mogą być dwie przyczyny : - brak jednej fazy - za duży spadek napięci na zasilaniu
6000/400V = 15A Na długośći 70m spadek napięcia przy przewodzie 2,5mm2 (dopuszczalnie do 20A) wyjdzie około 8V a dla 4mm2 około 3V. Dopuszczalny spadek napięcia dla silnika wynosi 5-8% czyli 400*0,05 = 20V.
https://www.youtube.com/watch?v=KnLzL_7g... - tutaj masz pokazany wpływ temperatury otoczenia na działanie regulatora napięcia, może nie profesjonalne ale fajnie to widać. Miłego oglądania.
Zadałem proste pytanie - Czy to wina silnika podając spadki napięć. I otrzymałeś jasną odpowiedź w zasadzie w każdym moim poście. Ostatecznie napisałem tak: Wg mnie silnik elektrycznie jest sprawny. Spadek napięcia wynika z niepoprawnej metody pomiaru. Możliwe, że silnik jest np. trochę przytarty ale nic na to nie wskazuje. Prosiłeś aby potwierdzić...
naprawdę nie ma większego znaczenia który port , może dla łatwiejszego pisania programu jeden jako wejścia powiedzmy C , D jako wyjścia mała uwaga dotycząca l293D , czy masz pewność że przy 5V zasilnia , uwzględniając spadki napięcia silnik będzie pracował z odpowiednią mocą L293D ma dwa zasilania logiki ( 16) oraz stopnia mocy (8) , dlatego lepiej...
Pierwszy problem, to bez podłączonego silnika na "pusto" mam piekne 10V na wyjsciu z BC337, natomiast gdy podłącze silnik to maks co leci to 5,5V, co pozwala na ok 50-60% obrotów. Wiem, to ponieważ gdy puszcze ręcznie 10V na silnik, to kręci znacznie szybciej. A szeregowy opornik w bazie to gdzie jest ? Drugi problem to taki, ze sygnał jest tak jakby...
vcds komunikuje się tylko z esp, A to dwa osobne sterowniki?
Też bym zaczął od tego - konkretnie odszukaj punkt masy reflektora prawego. Jest prawdopodobne, że ten sam punkt masy ma jakiś element istotny dla pracującego silnika. Włączenie reflektorów > spadek napięcia na punkcie masy > wyłączenie silnika.
Prawdopodobnie skoki napięcia na szynie 12V powodują, że stabilizator zaczyna wariować - przestaje on stabilizować napięcie. Przed jak i po stabilizatorze muszą być odpowiednio duże kondensatory! Aby wejściowy kondensator przy stabilizatorze nie rozładowywał się przy spadku napięcia (sterowanie silników) można wstawić dodatkową diodę.
Sęk w tym że nawet jak zamiast 12v dam 5v to i tak napięcie na cewce silnika jest równe 1,6 I prawidłowo. Tak w uproszczonym skrócie: biorąc pod uwagę że aby tranzystor się załączył napięcie Vgs między bramką a źródłem musi wynosić jakieś 3,5V to wszystko się zgadza. Jeśli na bramkę podajesz 5V to na źródle napięcie wynosi 5-3,5V = 1,5V. Wyżej nie...
Nie ma problemu. Ty jeszcze sprawdź, czy twoje zasilanie wyrabia prądowo. Pamiętaj, że przy starcie silniki pobierają większy prąd.
W samochodach newralgicznym punktem jest sterowanie. Sterowniki nie są dostosowane do dużych przeciążeń (brak chłodzenia tranzystorów). Silnik nie jest taki słaby. Tym bardziej, że siła jest zwielokrotniona przekładnią ślimakową. Da radę. Kabelki też powinny być odpowiednio grubsze, bo w samochodach jak sobie zmierzymy spadek napięcia przy silniku pod...
Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
Regulator made in czajnik robi takie akcje . Ostatnio założyłem nówkę razem z mostkiem (padły diody),i nie świeciła kontrolka na desce. Po zmianie starego reg. oryginał ożyła. Sprawdź jeszcze na spadek napięcia kable, masowy silnik , i plusowy główny.
Ograniczanie prądu zazwyczaj w jakiś sposób go mierzy, a to zwykle łączy się ze spadkiem napięcia na oporniku, przez który płynie prąd, aby można było zmierzyć ten spadek napięcia i określić prąd (są sposoby, żeby nie mieć spadku napięcia, ale to już nieco trudniejsze, np. czujnik pola magnetycznego wytwarzanego przez prąd). I ten spadek napięcia zmniejsza...
Mam taki nietypowy problem mianowicie po odpaleniu silnika na benzynie na wolnych obrotach mam na silniku krokowym 5,4 V(wolne obroty) i wszystko jest ok. Jak przełączę na gaz to napięcie na krokowym spada do 4,4 V, obroty spadają poniżej wolnych, zatelepie silnikiem i dopiero pojawia się napięcia 5,4 V i są wolne obroty. Potem już obroty stoją jak...
Pobór prądu jest największy to i spadek napięcia.
Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej...
Kondensator przy silnik jest po to żeby silnik w ogóle działał jak należy - dodatkowa faza. Dodatkowy dławik lub kondensator da spadek napięcia docelowo "pogarszający" parametry silnika, jak moment obrotowy, prędkość obrotowa.
Ze względu na długość przedłużacza lepiej daj 3x2.5mm² . K 7 targa 3000 W z sieci . Dodano po 2 Będziesz miał mniejszy spadek napięcia na silniku , a i przewód nie powinien się grzać . :|
możemy sterować obrotami silnika dmuchawy tak jak to robią w nagrzewnicach włączamy silnik do sieci przez kondensatory rozruchewe/doodatkowe/ impedancja kondensatorów /jak rezystancja przy prądzie stałym/spowoduje spadek napięcia na silniku /spadek momentu/co za tym idzie spadek prędkości kondensatory należy dobrać do silnika i jego obciążenia regulację...
Jeśli mogę coś dodać to przy spadkach napięcia silniki indukcyjne będą się przegrzewać i zabezpieczenia typu termistor na uzwojeniu silnika nie zdają egzaminu. Proponuje popracować nad ograniczeniem spadku napięcia.
Widziałem takie "genialne i odkrywcze" kombinacje, opisałem to w ostatnim zdaniu, na krótką metę i czasem to się sprawdza ale tylko czasem. To byle jakie rozwiązanie, prymitywne i nie do końca poprawne, pamiętaj radio potrafi wziąść do 15A prądu a spadki napięcia na diodach spowodują że dodatkowy aku nie będzie doładowany a kondensator ma za małą pojemność....
Nadmieniam, że silnik po uruchomieniu programu np. wirowania sam nie kręci. Ale stwarza wyraźny opór, takie lekkie szarpnięcia przy próbie zakręcenia wirnikiem bez obciążenia Ewidentnie brak jednej fazy lub przebicie uzwojenia do masy. Jest w tym silniku prądniczka tachogeneratora? Powinien być tam czujnik wibracji. Warto dokładnie sprawdzić przewody...
Jeżeli na stabilizator dasz niższe napięcie niż minimalne przy którym pracuje, to też niższe dostaniesz na wyjściu... Tylko po co taka konstrukcja? Połowe energii marnujesz na stabilizatorach. Lepiej zamontuj baterie na 6V (4 zwykłe paluszki 1,5V albo 5 akumulatorków 1,2V), jako stabilizator 5V użyj lm2940 , który ma spadek napięcia rzędu 0,5V, a do...
Jeśli chcesz mierzyć spadek napięcia na silniku to wtedy bocznikami są przewody, ale one raczej się nie spalą, za to silniczek może być na straty. To jest ta sama metoda, bocznikowa. W sumie, mając cztery rezystory 0.1 OHM / 5W dało by się zbudować bocznik 0.1 OHM/ 10W (chyba nie gadam głupot?) łącząc po dwa równolegle, i dwa takie zrównoleglone łącząc...
Witam Silnik, który posiadasz był prawdopodobnie zastosowany w starym czytniku taśm perforowanych lub przemysłowej maszynie do pisania i drukowania taśm np. Consul. W silnikach tych stosowano bimetalowe zabezpieczenie termiczne przed przegrzaniem uzwojeń. Czujnik, o którym piszesz, jest tego przykładem. Niestety jest on uszkodzony. Uszkodzenie polega...
Nie trzeba uzywac stabilizatora napiecie jak ma sie zasilanie ponizej 5v nie polecam takiego rozwiązania , wraz z spadkiem napięcia zasilania zmieniają się parametry szczególnie jeżeli chodzi o układ na komparatorach , do tego dochodzą spadki napięcia wywołane pracą silników dlatego lepiej zastosować stabilizator dla U=5V
Widać "przygasającą" diodę. Nie wiem gdzie jest dołączona. Na zaciski silnika z jakąś drugą diodą LED? Zmierzyłbym napięcie na silniku. Jak jest spadek napięcia po obciążeniu wału, to można szukać przyczyny. Wówczas można sprawdzić czy nie ma spadku na tym przełączniku.
Dobór kabli (przewodów) i zabezpieczeń wykonuje się ze względu na następujące warunki: - obciążalność prądowa długotrwała, - przeciążalność, - warunki zwarciowe, - samoczynne wyłączenie zasilania, - spadek napięcia, - spadek napięcia w czasie rozruchu silnika, - minimalny przekrój ze względu na wytrzymałość mechaniczną, - minimalny przekrój przewodu...
Masz zrobić diagnostykę to najprostszy pomysł i nie ma innego. Do najprostszej od której przy takich objawach trzeba zacząć, wystarczy słoik i magnes. O Rozruszniku i spadku napięcia ci pisałem ale olałeś. Jest dobrym bo kręci ele nie pali, jak z górki masz lepsze obroty i nie ma spadku napięcia i silniki zapala to nieważne. Najważniejsze to pisać czy...
Do zasilania podgrzewacza powinno być co najmniej 4x4mm². Sprawdzenie zasilania silnika powinno odbywać się po odpięciu przewodów od silnika. Oczywiście napięcia fazowe i międzyfazowe oraz cęgami prądy na poszczególnych fazach (po ponownym podłączeniu). Może być tak, że podgrzewacz daje duży spadek napięcia przez słabe przewody i na silnik wpada niesymetryczne...
Witam zależy czy ma to być odbiornik 1 fazowy czy 3 fazowy. Przy zasilaniu 3 fazowym spadek będzie 3,7% dla mocy 5kW. Silniki są wrażliwe na spadki napięcia, wartość 3% jest do przyjęcia.
Sprawdź jeszcze napiecia podczas pracy tego grzejącego się silnika. Może któraś faza ma mocno obniżone napięcie (coś po drodze powoduje spadek).
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Tak oczywiście muszę to zrobić, a ponadto jest to przecież darlington więc pomiary z czerwonym na bazie muszę jeszcze raz wykonać, a zwłaszcza zinterpretować inaczej i sprawdzić przemiennie spadek napięcia między C i E.
Czyli jeśli np. mam kompresor z silnikiem 3kW, to automatycznie z tych nominalnych 3, zbyt wiele nie zostaje przy duuuuużym spadku ? Tak. Napięcie (obniżone) przy którym silnik zatrzymuje się, gdyż "nie ma siły" się kręcić nazywamy napięciem utyku .
przeprowadziłem pomiary multimetrem i oto wyniki: Jak nie uruchamiasz napędu jazdy to jest ten sam objaw braku skrętu? Bo problem zapewne zasadza się na zbyt duzym spadku napięcia - silnik jazdy pobiera zbyt duży prąd.
Ok a czy przy zasilaczach impulsowych też występuje spadek napięcia po dołączeniu obciążenia ?
Dokładnie to Kolega ma gdzieś problem z zasilaniem a nie z żadnym zwarciem, dodatkowe obciążenie żarówkami stop lub wstecznego powoduje spadek napięcia i gaśnięcie silnika. Trzeba pod obciążeniem, żarówką np H4 sprawdzić wszystko od akumulatora zaczynając. Pamiętać należy, że zasilanie to nie tylko plus i sprawdzić na początek połączenie masy karoserii...
U*I będziesz miał przy odbiorniku rezystancyjnym który nie wykonuje żadnej pracy. Silnik pobiera pewną wartość prądu przy zadanym napięciu (prąd zmienia się względem obciążenia silnika a napięcie względem spadku napięcia na rezystancji źródła napięcia). Dlatego moc elektryczna silnika to po prostu U*I (tyle pobiera z sieci). Moc wyjściowa silnika (czyli...
Silnik 4kW ma duże uderzenie przy starcie. Moc 5kW jest podana dla obciążenia rezystancyjnego.
Jak napisał Kolega powyżej. Najpierw dokonaj pomiaru napięcia przy samej wtyczce przecinarki pod obciążeniem . Może być spadek napięcia na przedłużaczu lub w gnieździe.
Tak czyli prąd rozruchowy będzie w okolicach 100A. W Twoim przypadku dobór przekroju będzie uzależniony od spadku napięcia, a duży procentowy spadek napięcia jest niedopuszczalny bo zmniejsza moment rozruchowy.
Panowie! Chyba źle opisałem temat. Albo skupiamy się nie na tym, co trzeba. To że przy włączonych odbiornikach napięcie idzie w dół - OK. To norma i tak być może. Chodzi mi tylko o to dziwne zjawisko spadku napięcia przy wzroście obrotów silnika. Co do opisanych możliwych przyczyn - założyłem świeży zestaw (oryginał od bosha). Oczyściłem wszystkie możliwe...
Problemem jest to, że na silniku mam napięcie 1,1 a na wejściu 4,2. zakładam że wszystko masz dobrze połączone to max spadek napięcie nie powinien przekroczyć 1,4 V ( 2X0,7 V na przewodzących tranzystorach ) , być może tranzystory nie są w pełni wysterowane spróbuj zmniejszyć wartość rezystora 100k , jeszcze jedno jaki poziom napięcia dajesz do wysterownia...
Najwyraźniej jest gdzieś przyblokowany mechanizm albo coś wyłamane. Dostań się do mechanizmu zmieniarki i oglądnij go dokładnie nie zaszkodzi go przeczyścić przy okazji. Tylko przy rozbieraniu uważaj żeby się nie rozsypał bo mogą być kłopoty ze złożeniem.
Ale wiesz, że LM "konsumuje" 3V? Tego nie wiedziałem, że aż tyle, ale sprawdzę czy czy przy 4 km/h dynamo przykryje ten spadek napięcia.
Hs18 ma 2 tłoczki po 60mm więc z silnikiem 3kw to powinno ją rozrywać, albo coś nie tak z silnikiem albo przyciera się, ikarus ma 2 tłoczki 75mm i u mnie 1.5kW 1f przy 1000 obr spokojnie pompuje do 7 bar więc u kolegi coś nie halo, miernik cęgowy i mierzyć prądy silnika a 2 miernik w gniazdko i mierzyć spadek napięcia. Kolega coś wspominał ze silnik...
Spadek napięcia przy maksymalnym przełączeniu manetki przy silniku elektrycznym o napięciu 48v i silnik przerywa po zmniejszeniu obrotów silnik pracuje na nowo na połowie obrotów silnik pracuje i utrzymuje napięcie na poziomie 44v
[syntax=delphi]Zwiększenie obrotów silnika powoduje spadek napięcia sięgający nawet 0,5V.[/syntax] A może szczotki się wyczerpują?
Problemem okazały się spadki napięcia na zimnym silnik (czytaj dłuższym postoju).
Dobór kabli (przewodów) i zabezpieczeń wykonuje się ze względu na następujące warunki: - obciążalność prądowa długotrwała, - przeciążalność, - warunki zwarciowe, - samoczynne wyłączenie zasilania, - spadek napięcia, - spadek napięcia w czasie rozruchu silnika (jeśli występują silniki), - minimalny przekrój ze względu na wytrzymałość mechaniczną, - minimalny...
Możesz zamieścić zdjęcie zmontowanego układu? Może jednak są jakieś nieścisłości, skoro układ absolutnie nie chce działać.
(at)Sevo pl , skończ już bajki wymyślać bo chyba na ostrzeżenie chcesz zapracować. Błąd to po prostu spadek napięcia na silniku pompy.
Prawdopodobnie to Chińska kopia. Ale mimo wszystko powinno działać 400V.
Widocznie dali za słaby silnik do kompresora. W instrukcji jest zapis, że kompresor nie może być zasilany ze spadkiem napięcia wyższym aniżeli 5%, ponieważ może to spowodować spalenie stojana. Może istnieć taka możliwość, ale silnik musiałby bardzo długo chodzić bod obciążeniem znamionowym.
http://lumier.pl/kalkulator/ W tym dokumencie jest informacja dot. norm i wzory dotyczace obliczen: https://www.elpar.pl/uploads/download/pa... - wedlug tego dokumentu przy przenoszonej mocy do 100kVA dopuszczalny spadek napiecia to 0.5% Nie jestem pewny w 100% bo z kolei autor...
Co to znaczy spadek napięcia? Na akumulatorze, na oświetleniu, czy na module CDI?
Brak ładowania. Uszkodzony regulator lub stator. Zapłon masz typu AC-CDI czy DC-CDI/TCI? W drugim typie zapłon jest zasilany z akumulatora, więc przy braku ładowania wraz ze spadkiem napięcia silnik zaczyna gasnąć. Jednak przy pierwszym typie najprawdopodobniej masz uszkodzony stator, uszkodzone uzwojenia alternatora oraz uzwojenie zasilające CDI, które...
Scenariusz się diametralnie zmienia, patrząc na tytułowy wątek. Kolego, jako projektant, powinieneś trochę pochodzić po instalacjach. Albo kreśl, co ci się podoba, potem po prostu zatwierdzisz zmiany poczynione przez majstra. Podałem Ci do wyboru dwa przekroje, chciało ci się je sprawdzić, czy szukasz jakiegoś „pomiędzy”?
Niestety na zwykłym woltomierzu nie widać spadku napięcia nawet na samym styczniku silnika. No to już nic w prosty sposób nie uzyskasz. A jak można się domyślać, jest duży spadek napięcia przy rozruchu.
Potrzebny jest odpowiednio wydajny zasilacz ze stabilizatorem 5V dla mikrokontrolera. Spadki napięć i grzanie przewodów spowodowane jest zbyt małym przekrojem przewodów. Do tego spadek napięcia na zlączu tranzystora sterującego silnikiem jeśli to on jest elementem wykonawczym. Może jakiś schemat kolega zamieści?
Moja odpowiedz dot. Kolegi "Tlenu". W drugim przypadku /kol.pijak/ , to plus z alternatora na akumulator, zgadzam się w pełni z kol.Darkiem. Wcześniej woltomierz w ręke i w czasie pracy silnika , zmierzyć napięcie na plusie przy alternatorze i masą silnika.
Witam. Przy pochmurnej pogodzie, lub gdy pada deszacz,rozrusznik kręci,lech brak iskry.Jeżeli seicento się popchnie to odpala. Przy ciepłej, słonecznej pogodzie, odpala z rozrusznika bez problemu. Wilgoć powoduje jakąś upływność i spadek napięcia. Dodatkowy spadek napięcia powoduje włączenie rozrusznika i silnik nie odpala. Bez rozrusznika spadek napięcia...
Uszkodzony wirnik silnika .
Właśnie jak chwilę jeździmy to dopiero zaczyna trzymać. Na zimnym oleju, silniku to się dopiero dzieje. Czuć różnicę gdy się włączy żółwia. Coś czuć jak by ślizgało po mocnym rozgrzaniu czyli orka około 3 ha. Jak włączę złowia jedzie, normalnie ciągnie. Wydaje mi się iż twój zapis świadczy że raczej nie trzyma, ale właśnie ślizga i po rozgrzaniu oleju...
Zmierz spadek napięcia na silniku i jego pobór prądu. Podejrzewam że będziesz musiał zwiększyć przełożenie. To jest za szybkie.
Podejrzany jest ten spadek napięcia na akumulatorze, podłącz silnik prosto pod akumulator i mierz równocześnie napięcie na akumulatorze. Co to jest za akumulator, jaki stary jest ?
Zatem może pomyśl w inną stronę. Mianowicie odłączanie na czas rozruchu (spadku napięcia na instalacji) odbiorników innych niż układ sterowania i zasilania silnika. Nie znam Astry ale to może nie być trudne.
Moc się nie zmieni, a jedynie lekko spadnie pobierany prąd. Jaki to dokładnie silnik? Przy spadku napięcia, gdy silnik jest normalnie obciążony, to obroty spadną. Obserwuję to np. w piekarniku, mikrofali, gdy wentylator się kręci i gdy dodatkowo włączę grzałkę i napięcie spadnie o kilka wolt, to słychać zauważalną zmianę prędkości silnika.
Najprostszy test, to sprawdzić świece, każdą z osobna przez żarówkę typu H4 czy H7, generalnie dużej mocy. Żarówka ma świecić jednakowo jasno na wszystkich świecach po kolei. Jak na którejś nie świeci, spalona świeca, ja na jednej świeci odrobinę jaśniej, świeca ma zwarcie ( rzadko spotykane) żarówka też możesz sprawdzić, czy dochodzi prąd do świec...
a moze diody szeregowo kilka sztuk na jednej byl by spadek okolo 0,7V
rzuć okiem [URL=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... Tutaj . Przy niskich napięciach i małej liczbie przełączeń można pomyśleć o przekaźnikach (ewentualnie zastosować jeden tranzystor jako chopper) aby zmniejszyć spadki napięcia na obiekcie sterowanym (silniku) - gdyż jego moment zależy od napięcia zasilania.
(at)lucks Łącząc 3 akumulatory szeregowo otrzymał byś 18V ale 4Ah. Ponieważ przy łączeniu szeregowym zwiększa się napięcie a pojemność pozostaje pozostaje pojedynczego ogniwa (tutaj akumulatora). Łącząc równolegle akumulatory otrzymał byś 6V ale za to 12Ah. W takich samochodzikach pomaga zmiana okablowania, które oryginalnie jest dość cienkie i występują...
A czym świece sprawdzicie? Miernikiem do 10A? Omomierz też nie zawsze pomoże.
dawno tego nie liczylem :D więc proszę wybaczyc jak się pomylę. l= 400 R= \frac{\rho l}{S} = \frac{0.0182*400}{2.5} = 2.912 I= \frac{P}{U} = \frac{1100}{230} = 4.8 Us = RI = 4.8 * 2.912 ≈ 14 [V] Teoretycznie powinno byc po rozruchu, przy ustalonej pracy silnika, spadek napięcia na przewodzie ok. 14 [V]. Pozdrawiam :D
Za wolne obroty wału korbowego przyczyna to uszkodzony rozrusznik, zaśniedziałe przewody lub klemy, słaby akumulator nie dający odpowiedniej mocy rozruchowej, uszkodzona hydraulika trzymająca silnik. Przyłóż obrotomierz i podaj obroty wału korbowego i pomierz spadki napięci, jakie występują podczas rozruchu na akumulatorze i rozruszniku, cengi na przewód...
Witam Jestem w trakcie naprawy magnetowidu jak w temacie. Wymieniłem spalony układ BA6238A - driver silników ładowania oraz kieszeni kasety. Jednak napięcia na scalaku zachowują się dość nietypowo. Po włączeniu magnetowidu napięcie zasilające (to "wyższe") wynosi ok. 10V. Jednakże gdy na scalaka przychodzi sygnał do ruszenia którymkolwiek silnikiem,...
Witam. Mam problem z tylną lampą LED w moim motocyklu. Podczas uruchamiania silnika występuje spadek napięcia z 12V do 9V, co powoduje, że lampa gaśnie. Jak mogę temu zapobiec i sprawić, aby lampa nie gasła?
z tego wynika że powodem zakłóceń są silniki , tylko pozostaje sprawa czy są to zakłócenia , czy spadek napięcia podczas ich pracy , sprawdź sobie napięcie na uC podczas pracy silników i bez lub jeżeli masz możliwość zasil układ z zasilacza o odpowiednim napięciu jeżeli to nie spadek napięcia to sprawa elminacji zakłóceń z silników może być kłopotliwa...
A jakie masz zasilanie? I pomierz prądy pobierane przez silniki i napięcia baterii bez obciążenia, z jednym silnikiem i z dwoma silnikami. Albo masz za słabe silniki, albo bateria wymięka przy pełnym obciążeniu..., ale swoją drogą, o ile bateria nie jest bardzo słaba, to znaczyłoby, że twoja konstrukcja ma za małą moc jak na opory
Powinien. 11kW startują na jałowo w Y nie wyzwalając B25. Ale tylko przy dobrej IPZ. Przy kiepskiej, spadek napięcia znacznie wydłuża czas rozruchu.
Żaden z elementów nie grzeje się. Mogło dojść do uszkodzenia któregoś z tranzystorów? i powodują spadek napięcia na zasilaniu pozostałych elementów?
Na inwerterze jest mostek Gretza z kondensatorem na 400V i jego zasilanie należało by dać z przed UPS-a a resztę po UPS-ie. Sadzisz, że takie rozwiązanie z UPS będzie dobre? Co w sytuacji gdy nastąpi dłuższy spadek napięcia a zasilanie silnika nie zostanie wyłączone?
zulusj23 obroty silnika są proporcjonalne do napięcia, a moment obrotowy do prądu, kiedy zasilisz silnik ze źródła napięciowego obroty są mało zależne od obciążenia, więc silnik radzi sobie ze zwiększonym momentem przy ruszaniu, zużyciem łożyska, czy zgęstniałym smarem, czy grubą warstwą kurzu utrudniającą przepływ powietrza po prostu prąd rośnie kiedy...
Zamykam temat. auto porusza sie bezświadeł dziennych
Mam proste i banalne pytanko. Może ktoś się orientuje o ile spada napięcie w instalacji elektrycznej samochodu podczas rozruchu silnika???
Ty sie temu kondensatorowi za bardzo nie przyglądaj tylko wymieniaj na nowy, bo jeszcze strzeli Ci w oko :) W czasie prania na silnik wpływajeszcze grzałka (spadek napięcia).
Jezeli przekrój przewodu będzie za mały to będą większe spadki napięcia i silniki będą miały mniejszą moc. Wtedy łatwiej przeciążyć silnik.
Dlatego teraz chciałbym sprawdzić podłaczając zasilacz pod płytkę pomijając baterię, ale niestety wtedy silnik nie pracuje w żadna ze stron, mimo, ze zasilacz podlaczony bezposrednio pod silnik wprawia go w ruch. Nie wiem jakie napięcie, mają naładowane baterie oraz jakie napięcie oraz prąd obciążenia daje ten zasilacz. Może być tak, że bateria jest...
Witam ! Sąsiad posiada samochód jak w tytule i ma problem z tym, że silniczek od wycieraczek nie daje rady nimi poruszać (gdy wycieraczki są opuszczone na szybe). Sprawdziłem mechanizm sterowania wycieraczkami i jest to silnik DC z przekładnią który po przez belkę zaczepioną do wałka wyjściowego porusza dwie wycieraczki przedniej szyby. Sprawdzałem...
Napisałeś coś takiego: Podłączenie wtyczki z trzema przewodami pod regulator powoduje wyczuwalny spadek obrotów silnika i napięcie rzędu 35V na zacisku U+ oraz nadmierne nagrzewanie się tego ustrojstwa. A więc skoro grzeje się bez jakiegokolwiek obciążenia zewnętrznego to zapewne przyczyna wewnątrz. Aż się boję, że stojan umyłeś jakimś rozpuszczalnikiem...
obrót silnik spadek napiąć spadek napiąć zimne silnik spadek napiąć spadek napiec
obliczać cewka przetwornica rezystor xsara volvo silnika
łącznik zwierny radmor 5102te diody sygnału
Czujnik przepływu wody – brak sygnału, diagnostyka, typowe usterki, wirnikowy, ultradźwiękowy Gorenje WA 60149 – liczba amortyzatorów bębna, parametry, wymiana