pasek jest ok i dobrze napięty. jak będzie cieplej altek poleci na testy
Wszystko w normie, jedyny problem to spadek napięcia na drodze alternator-akumulator
Kolor przewodu czerwony, 0,35 kwadrat, idzie do wyświetlacza, jeżeli TID lub GID to pin 31, jeżeli CID to wtyk XC19, pin 31.
ale ktoś to wymyślił i to jeszcze dobrej firmy . Typowy inżynier , miał w wytycznych napięcie znamionowe i tak też zostało to opracowane , ale nikt nie pomyślał że sa spadki napięcia.
Podgląd sygnałów na oscyloskopie dwukanałowym na wolnych obrotach nie wykazuje anomalii. To sprawdź podczas kręcenia.Jedna sonda na wał druga na wałek.Spadek napięcia jaki jest przy kręceniu?
witam mam problem z alternatorem a ze to v6 to alternator jest mało dostepny.mierze napiecie ładowania bez właczonych odbiorników jest 14.5v a jak włacze odborniki (swiatła , dmuchawe, grzanie szyby itp )to ładowanie spada do 13.5v . i do tego zarzy mi sie kontrolka od ladowania i im wiecej odbiorników tym mocniej .co moze być uszkodzone?? moze ktos...
Może problem leży w rozruszniku, a nie alternatorze. Niech ten elektryk zbada spadek napięcia podczas kręcenia rozrusznikiem.
Tak jak mówisz czerwony z czerwono szarym pozdrawiam
Klema plusowa na akumulatorze grzeje się podczas jazdy. Jutro przy wolnej chwili sprawdzę spadek napięcia na plusie
Wielkie dzięki panowie bardzo mi pomogliście a z tym olejem to pierwsza wymiana była na 15w/40. A mam takie pytanie odnośnie elektryki kiedy włączę kierunkowskazy to przygasa i miga wyświetlacz od radia i kilometrów co to może byc?? wymieniłem swiece i akumulator i nadal jakiś spadek jest napięcia?
Masz sprawdzić, nie opisywać jak wyglądają. Połączenie akumulatora z alternatorem pewne, bez spadków napięcia? Alternator masę ma?
Może warto zrzucić boczki spojrzeć na te mechanizmy? Silnik nie ma tendencji do słabnięcia, jeśli jest sprawny. Wystarczy, że ktoś radośnie nasmarował mechanizm smarem, który gęstnieje na mrozie.. Do tego samo zużycie mechanizmów. Sprawdź też, jak pracuje mechanizm zasilając silnik na krótko, bezpośredni z akumulatora. Możliwe, ze masz już duże spadki...
Spadek napięcia na gnieżdzie bezpiecznikowym(styki).
Mierz napięcie na alternatorze (zacisk plusowy i korpus), oraz na akumulatorze (plus i minus) przy włączonym obciążeniu (światła, ogrzewanie szyby, itp) przy pracującym silniku. Jeśli alternator sprawny- to na alternatorze będziesz miał praktycznie niezmienne napięcie, a my chcemy zobaczyć gdzie pojawia się spadek napięcia przy obciążaniu instalacji.
a może wina zanikającej masy ? / jaki rocznik ?
na klemach
Dzięki, sprawdzę przy najbliższej okazji, pasek nie piszczy.
wszystko wróciło do normy oprócz tego że mam spadek napięcia przy kierunkowskazach i włączaniu świateł mijania.
Problem rozwiązany, ale za bardzo nie powiem co mogło być przyczyną. Osoba która rozwiązała problem powiedziała że to przekaźnik. Jeżeli to prawda to może być tak, że przekaźnik obniża napięcie na czujniku przy rozruchu i komputer nie wykrywa tego. Dodano po 4 Strzelam że jak podłączy się do samochodu dodatkowe źródło zasilania ( żeby napięcie na czujniku...
Mogą być błędy przez spadek napięcia. Pod komputer i wykasować na początek kody.
Witaj.Jeżeli na wolnych obrotach masz pulsowanie swiateł,które zanika po zwiększeniu obrotów silnika to rzeczywiście może to byc wina regulatora lub zabrudzonych szczotek.A napiecie w granicach 13,8 pod obciążeniem nie rewelacyjne.Jeśli pod obciążeniem i przy ok.2000 obr silnika masz lekko powyżej 14V to w porządku.Inaczej stawiam na zbyt duże spadki...
Mam problem z vectrą 98r padła pompa wtryskowa, po podmianie pompy i kilku obrotach wałem wyrzuca bład 1631. Podpięty komputer pokazuje obroty silnika, obroty pompy, sprawdzałem miernikiem przejscia na wiązce ECU i PSG są: napięcie aku jest i masa jest. Jedyne co występuje to spadek napięcia na zasileniu sterownika pompy podczas kręcenia rozrusznikiem...
Z tym zapalaniem, to rzetelnie przejrzyj rozrusznik. Silniki fiata są bardzo wrażliwe na spadki napięcia wywołane zużyciem rozrusznika. Wtryskiwacze do poprawki, chociaż posiłkowałbym się jeszcze korekcjami z ecu.
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
W jakim samochodzie jest zamontowane to radio? Czy na czas rozruchu silnika nie zostaje rozłączane zasilanie radia? W jakim stanie jest akumulator? Czy podczas rozruchu nie następuje spadek napięcia zasilania radia poniżej 11V?
jak masz miernik to napięcie ładowania możesz też zmierzyć, szybciej to zrobisz niż pytań się na forum, czy to może być alternator. Jak napięcie nie będzie skakało, to znaczy że alternator OK. Warto sprawdzić napięcie na alternatorze i na akumulatorze i pomierzyć spadki napięcia na masach. A z tym zwarciem to ja nadal uważam, że mierzysz oporność na...
Więc tak. najprawdopodobniej Popsuty jest wyłącznik start/stop na pompie wtryskowej Koszt ok 45 zł lub kostka przy stacyjce która go nie rozłańcza. Jest prawdopodobnie ze po przekręceniu stacyjki rozłańcza się altelnator ale czujnik st/stop dalej pracuje na napięciu z akumulatora gdyż stacyjka go nie rozłączyła. \dopiero przy spadku napięcia np. włączenia...
Spadek napięcie 0,2 V , to nic nadzwyczajnego , tak ma być przy tej baterii.! Ponowna płukanka (izopropylen) nie pomogła?
sprawdzić napięcie między czarnym kablem a masą przy podłacoznej sondzie??
Najlepiej zacząć od sądy lamda. wpiąć się w kabel sygnałowy i sprawdzic czy napięcie oscyluje od 0,2 do 4,80 V
sprawdź diody prostownicze. Miałem taki problem w vectrze A 1,7 isuzu 82km, lecz po czasie kompletnie przestał ładować. Przyczyna były diody. Pozdrawiam
Aha i czy może być to spowodowane spadkami napięcia bo mi właśnie tak się dzieje a błędy wyskakiwali sporadycznie prócz egr był to błą stały
Rozrusznik może i kręci a mierzyłeś spadek napięcia podczas rozruchu?Ciśnienie narasta to pewnie nie otwiera wtrysków.Trzeba by przejrzeć jeszcze sygnały z wału/wałka na oscyloskopie.
Spróbuję wpiąć bezpośrednio w sterownik czujnik położenia wału bo a różnica oporu to pewnie gdzieś w wiązce zwarcie Dodano po 2 Jakie powinno być napięcie podczas kręcenia. Chodzi mi o sterownik . Czy spadek poniżej np 9v może odcinać zapłon. W Vectrze c robiłem właśnie rozrusznik bo cieżko palił a spadek nap był poniżej 9 czasem. Zmieniłem elektromagnes...
dzięki za odpowiedź sondy pracują chyba ok tzn cały czas zmiania się ich napięcie od 0 do 900mV gdzie 0 występuje tylko jak przegazuje. Na wolnych rząd 1 czujnik2 i rząd 2 czujnik 1 stoją praktycznie w miejscu w okolicach 0.5V te dwie pozostałe mają różne napięcia.
Kiedyś miałem taki przypadek ,a przyczyną był spadek napięcia przy rozruch.Koszt to 50pln za podpiecie się do kompa i 10 za skasowanie błędu(w stacji ISO)
0,45v napięcie odniesienia ze sterownika,a żeby był błąd musisz kawałek przejechać,sprawdz sąde po rozgrzaniu oscyloskopem.
pytanie: czy jest jakiś problem? nie dołądowuje? tak - jest problem. jak by nie bylo to chyba bym nie zawracal edit-mod innym, co nie?? dlaczego ludzie szukacie dziury w całym? a kto powiedzial, ze szukam dziury w calym?? 13,8V i powłączane światła, dmuchawy i inne cuda i za mało? bez przesady panowie pisalem przeciez w pierwszym poscie, ze 13,8V wystepuje...
Sprawdziłbym elektrozawór, ten o którym pisałeś, że jak podasz na niego bezpośrednio napięcie to odpala bez problemu. Przypuszczam, ,ze po podaniu bezpośrednio na cewkę elektrozaworu idziesz do kabiny żeby odpalić silnik i wtedy upływa trochę czasu. Może być taka sytuacja, że jest zanieczyszczony i nie natychmiast puszcza gaz po podaniu napięcia (rdzeń...
Czujnik jednopinowy z okrągłym łbem idzie na zegary, dwupinowy do ecu Napięcie i prąd zasilania jest stałe. Zresztą inaczej być za bardzo nie może, bo zwiększając wartość przepływającego prądu zmieniałby się również spadek napięcia i pomiar nie mógłby być jednoznaczny. Temperatura otwarcia termostatu: 92C (tylko tyle informacji podaje autodata).
Sprawdź napięcia na module czy nie ma jakiś spadków, odczytaj błędy na elektrodzie znajdziesz jak się to robi. Sprawdź czy wtedy gdy zgaśnie masz iskrę czy nie?
U mnie w Vectrze B wszystkie trzy zawory chodzą bardzo cicho (no ale wiadomo-pojęcie względne :D )
Może na tym czujniku w zamku jest jakiś spadek napięcia albo np. masz przełamane przewody w wiązce i to ograniczyło przekrój przewodu co spowodowało zwiększenie spadku napięcia. Jak zmostkujesz kable to masz pewne połączenie. zrób pomiar, ile jest spadku napięcia na tych przewodach co mostkujesz przed ich zmostkowaniem, woltomierzem lub nawet miliwoltomierzem....
jeżeli zobaczy sygnał z wałka rozrządu, a nie będzie widział sygnału z wału to jak sterownik zareaguje? Zwróc uwagę na to, że są sterwoniki które sobie potrafią wykryć brak sygnału z czujnika wału nawet wtedy, jak nie ma innych czujników informujących o tym że jest chęć zastartowania silnika. Może się to odbywać metodą pomiaru spadku napięcia na instalacji...
Strzelnic do niej z shotguna Można odłączyć akumulator bez niego też nie zaświeci. A tak na serio trzeba zdiagnozować usterkę, najczęściej mocowanie przewodów pod fotelem, jakiś spadek napięcia. Trzeba podłączyć jakiś tester np. euroscan, launch, opel tech i zobaczyć z jakiego powodu świeci i go wykluczyć. Pozdrawiam
To iż zapala się kontrolka akumulatora oznacza problemy z ładowaniem akumulatora, więc miernik w dłoń i mierzymy napięcie na klemach przed włączeniem jak i po włączeniu silnika uruchamiając dodatkowo nawiew na maksa i ogrzewanie tylnej szyby. Zbadać należy też stan paska napędowego alternatora i jego naprężenie oraz rolkę napinacza, osłuchać czy nie...
Mam podobny problem i poszperałem trochę w necie. Jest kilka potwierdzonych przypadków, że przyczyną był rozrusznik. Zdziwiłem się trochę bo skoro kręci to nie obstawiał bym tej części. Jednak w dieslu duże znaczenie ma szybkość z jaką spręża powietrze (temperatura) bo w końcu uruchamiany jest od rozgrzanego powietrza przy wspomaganiu świec żarowych....
Użytkownik Rs7 nie myli się. Nie ma żadnego wyjścia. Mierzy się spadek napięcia na zasilaniu. Podłączenie tej sondy jest następujące: Zasilanie 5V - ale poprzez oporność w ECU -sonda (kabel żółty) -masa (kabel czarny). Mieszanka uboga : oporność sondy duża ( ponad 100 kOm ) spadek napięcia niewielki na napięcie na zasilaniu około 4,7 V. Mieszanka bogata...
Też przychylam się do opini o bardzo słabym akumlatorze.Powinieneś zacząć od niego.Przy słabym akumlatorze spadek napięcia podczas startowania może być tak duży,że nie otwiera się zawór pompy wtryskowej odcinający paliwo.Tymsamym silnik nie dostaje paliwa. Zdiagnozuj dobrze akumlator.
Witam ! Zacznij od sprawdzenia czy nie masz przebicia na wysokim napięciu - wyrzuć sprężynki na na "fajkach" przy głowicy. Moduły made in Tajwan lecą od temperatury mimo pasty. Oryginalne modułu niewiele droższe są made in Singapur. Ciekawostka, jak kręcisz rozrusznikiem i iskry brak to przy zapaleniu na pych zagada. Tylko pasek tego odpalania nie...
Witam, mam problem z napięciem ładowania. Sprawa wygląda tak , że jakieś 2 miesiące temu padł mi alternator więc kupiłem używany ten sam model - wymieniłem, wszystko pięknie chodziło przez miesiąc aż kolejny alternator padł (napięcie ładowania spadało stopniowo póki akumulator się nie rozładował ) . Jako że jestem w Holandii , zaprowadziłem samochód...
Czyli potwierdziłeś moje długoletnie badania. :D Próbowalem wielu rozwiązań, ale nic nie pomagało. Sprawdzenie diód, też niewiele dawało. Bo diody działają źle tylko pod obciążeniem. Czasami to była przyczyna złego stanu akumulatora, który pobierał dużo prądu i działał jak drut oporowy, a sam się nie ładował. Czasami trzeba było zmienić cały mostek...
Sprawdź czy w momencie startowania napięcie na aku nie spada poniżej 8V.Potem podepnij miernik pomiedzy kleme minus akumulatora a korpus silnika i zobacz jaki jest spadek napięcia.To samo zmiarz pomiedzy klemą a karoserią.
Może sprecyzuje, mocy brakuje cały czas bez względu na temperaturę silnika, czas jazdy. Błąd był tylko jeden sonda ale ta jest w porządku, bo po podpięciu voltomierza wskazuje napięcie 0,5-0,8V czyli zły skład mieszanki. Auto zachowuje się tak jakby nie miało przyspieszenia zapłonu, czy przepływka może mieć wpływ na spadek mocy?
w alarmie Prestige 150MX jest zwykły hebelek ON-OFF (czyli można po prostu zwierać kabelki bez wyłącznika), ale pamiętaj, że wyłączenie awaryjne może być stacyjką + hebelkiem, albo kodem (jest to ustawiane pętlą zieloną lub szarą w centralce - przecięta lub zwarta - jedna jest od czujnika spadku napięcia, a druga od wyboru wył. awaryjnego kod lub hebelek)....
Na prawidłowo zamontowanej i wyregulowanej "sekwencji" nie odczujesz różnicy w mocy. Odnośnie świec to "tonący brzytwy się chwyta". Na 99% po wymianie świec nic się nie polepszy prócz samopoczucia partaczy. Później zgonią na przewody wysokiego napięcia. Masz wydruki z analizy spalin ? PS. Próby przyoszczędzenia na montażu instalacji LPG tak się właśnie...
Cześć Auto jak w temacie jak się zagrzeje do 92 stopni włączą się wentylatory to gaśnie.Wywala P1612 P1613(czyli jakby brak komunikacji immo z sterownikiem ).Zanim zgaśnie mrugnie kontrolka klimy i wentylatorow na zegarach .Jak zgaśnie to chodzą wentylatory ,nie można go odpalić,nie można się połączyć ze sterownikiem za pomocą urządzenia diagnostycznego.Jak...
sprawdź czy przypadkiem ktoś kiedyś nie pociągnął antenki (przewód idący do nikąd od centralki alarmu...) i nie podłączył go z anteną radia... Stosowano taki trik by zwiększyć zasięg pilota... ale, sposób znam z Omegi B... Nie wiem jak to jest w Vectrze...; po drugie.... wymień baterię w pilocie! Pilot nie powinien się rozprogramować gdy ma dobre zasilanie....
Witam Mam problem z Vectrą C 2.2 dth. Na uruchomionym silniku w sposób losowy spada napięcie na akumulatorze do 12,8V. Brak trwa kilka sekund po czym napięcie wraca do 14,2. Przy zaniku przestaje działać kilka rzeczy m.in. kierunkowskazy, wyświetlacz komputera itp. Muszę wtedy zatrzymać samochód, wyłączyć zapłon, właczyć i wszystko zaczyna działać do...
spadek napiąć spadek napiec spadek napięcia vectra spadek napiąć wzmacniacz
wąskie gardła dobrać tranzystory sterujące unitra g8010
sklep endoskop sklep internetowy
Przedłużenie kabla czujnika zewnętrznego TECH-2 Buczenie w głośnikach wzmacniacza WS432 - przyczyny i rozwiązania