A skąd wiesz że pod tym obwodem siedzi samo esp?Czasem siedzi tam kilka urządzeń a na opisie jedno.Zobacz na schemat.I jakim prawem rozłączy ci zwykły przekaźnik przy spadku napięcia?
Po zalaczonym alarmie 180mA?O duuuzo za duzo,odepnij ten alarm
najlepszym sposobem jest amperomierz o małych , wysmukłych cęgach, ja stosuje miernik Kyoritsu KEWMATE 2001, i mierzę przeływ prądu w listwie łaczącej świece, tam gdzie przepływ się nie zmieni-tam lezy świeca. Można tez miliwoltomierzem mierzyć spadek napięcia na listwie pomiędzy nakrętkami świec...
Taki przewód musiałbyś zastosować.[url=http://www.przewody.net....
Ile lat ma auto? Może spadki napięcia są pomiędzy alternatorem a akumulatorem zbyt duże? Zmierz napięcie na przewodzie "+" pomiędzy akumulatorem i alternatorem, napięcie na zaciskach akumulatora i alternatora. Szukać trzeba gdzie są spadki napięcia. Także test nieobciążony alternator i załączać stopniowo światła, wiatraki, grzanie szyby. Jeżeli są spadki...
Może masz niedokręcone klemy, sprawdź przewód masowy akumulatora i połączenie z masą samochodu. Jakie dokładnie jest napięcie ładowania na zaciskach akumulatora?
Jak chińczyk to potrzebuje te 12V do podświetlenia. Możesz sprawdzić rezystor sterujący regulacją, jaki ma spadek napięcia. Może być już zmęczony życiem.
Śmieszek się znalazł
Zacznij od sprawdzenia napięcia ładowania, zmierz na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze, może alternator zaczyna fiksować, albo alternator nie ma dobrej masy.
Trzeba by sprawdzić błędy abs ale wygląda to na spadek napięcia poniżej 10 V przy odpalaniu.
Poczytaj kolego tu http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic82... może to Ci pomoże , prawidłowy pomiar najlepiej zrobić na specjalnym testerze gdzie jest na wyposażeniu większych warsztatów .
Może być problem z masą silnika. Ewentualnie "w plusach" gdzieś problem, w szczególności przy akumulatorze. Miernik w łapkę i pomierzyć spadki napięcia przy zapalonym silniku i włączonym obciążeniu.
Sprawdzić to trzeba ładowanie. Przecież ci napisał. Bardzo prawdopodobne ze masz spadki napięcia. Jakie napięcie jest na aku podczas pracy?
Podałeś już dodatkowa masę? Sprawdziłeś spadek napięcia na tym przewodzie masowym, błędy w BCM? Co te kołki takie białe ? Jak były jakieś naprawy blacharskie to może trzeba szukać dalej we wiązce.
Kontrolka się zapala bo jest podłączona równolegle ze światłami drogowymi za włącznikiem a napięcie z modułu zasila te część instalacji przez co zaświeca kontrolkę. Moduł nie ma nic do tego. Może w tamtych autach było sterowanie przez przekaźniku przez to brak problemu. VAG nie stosował przekaźników do świateł. Pierwszym rozwiązaniem może być zasilanie...
Wypiąć wtyczki przy wspomaganiu, sprawdzić oscyloskopem CAN, z jednej i drugiej strony, Zobaczyć zasilania, pod obciążeniem minimum 120W. Sprawdzić spadek napięcia na zasilaniu po zapłonie. Jeśli wszystko będzie OK, wspomaganie do regeneracji.
Dzięki za info faktycznie plusy są na odwrót teraz radio śmiga tylko chyba są za duże spadki napięcia przy uruchamianiu bo mi się resetuje. ale to już małe piwo. Dziękuję za rady :D
Zastanawia mnie jedna rzecz , po co mają świecić mijania z drogowymi? Najprostszym rozwiązaniem jest zastosowanie dwóch diód ( min. 5A ). Tylko zależy to od instalacji i przełącznika świateł. Czy wytrzymają takie prądy. Jak nie wytrzymają , to nie ma się co bawić. Zastosować przekaźnik , tak jak Kolega tzok proponuje. Diody ; anoda do +drogowych , katoda...
Elektronik stwierdził że trafo padnięte. Przy obciążeniu drastyczny spadek napięcia. Zmień elektronika. Skoro jeden kanał pracuje poprawnie to jakim cudem uszkodzony transformator? Po drugie mało prawdopodobne aby tak uszkodził się transformator jak opisujesz.
Witam. Mam ibize 6l 2008 1.4 bxw. W nim akumulator fireball 430A 45Ah. Akumulator testowany Autool BT360 i wskazuje, że akumulator jest dobrej kondycji, prąd rozruchowy wskazuje nawet na wyzszy niż ten który podany na etykiecie. Ładowałem go Ctekiem i zwykłym prostownikiem transformatorowym. Mierzony pobór prądu po zdjęciu klemy, po kilkudziesięciu...
...ale jak zaraz po uruchomieniu jest 13,9 V, a auto jeździ tylko po mieście to po paru tygodniach akumulator padnie, jak się go nie doładuje. Przecież te 13,9 V będzie tylko przez chwilę od uruchomienia silnika, potem zacznie spadać (jak regulator się ogrzeje). Też tak miałem, zrobiłem porządek z przewodami między akumulatorem i alternatorem, z 13,9...
Znajdź skrzynkę alarmową i odłącz kostkę od niego powinny puścić drzwi alarm zareagował na spadek napięcia i zadziałał. Niektóre alarmy mają przycisk serwisowy do takich rzeczy ale czasem pomaga tylko rozłączenie i ponowne podpięcie. Być może spalił się tam bezpiecznik albo się uszkodziła centralka alarmowa.
Panowie,żarówka świeci ciemniej bo są spadki napięcia.Jeżeli standardowa H4 pobiera około 4A to 100W weźmnie ponad 7.Co czego zmierzam-wiekszy pobór prądu to większy spadek napięcia na rezystancjach szeregowych,a tym samym do żarówki dociera mniejsze napięcie,bo zwiększył sie prąd w układzie i pojawiły sie większe spadki napięcia.Co zyskujemy oprócz...
Ten czarny jest od blokady zapłonu. Test z żarówką - chodzi o to że przewód który chcesz sprawdzić podłączasz jednym końcem do żarówki, drugi koniec np. do plusa a druga strona żarówki do masy. Chodzi o to że miernik może pokazać przejście a przy obciążeniu pojawia się na sprawdzanym przewodzie spadek napięcie na poziomie kilku V i wtedy któryś z elementów...
Czujnik kąta skrętu w tym aucie jest na przekładni kierowniczej tuż przy połączeniu z kolumną kierowniczą. W każdym przypadku z jakimi się spotkałem po uszkodzeniu tego czujnika paliła się lampka ostrzegawcza w liczniku. Faktem jest, że przy zbyt dużym spadku napięcia wspomaganie przestaje działać. Sprawdź przewód wzbudzania alternatora może coś z nim...
1) Akumulator sam nie przechowuje energii o potencjale większym niż 12,5 V więc jego chwilowe naładowanie na ten potencjał jest szczątkowe. Z ciekawości sprawdziłem charakterystykę akumulatora - powyżej 12.5 V (ale tylko nieco powyżej) prąd jaki jest w stanie dostarczyć jest niewielki i nie będzie miał praktycznego znaczenia w samochodzie. http://obrazki.elektroda.pl/1624348300_1...
9,8V to spadek napięcia na minusie. Zmierz napięcie pomiędzy biegunem ujemnym akumulatora a klemą ujemną - wbij sie jednym przewodem w bieguna akumulatora a drugim w kleme która jest do niego podpięta. Jeżeli wyjdzie podobny pomiar (9,8V) to masz zaśniedziałą kleme od środka.
Ten N75 to elektrozawór ograniczający ciśnienie doładowania a więc łączy sie z turbiną , po otrzymaniu napięcia musi zadziałać a ty sprawdzisz to przykładając dłoń do niego i wyczujesz czy tzw. "pstryka" ot i tyle. Zobacz też czy ma zasilanie z ecu. A ogólnie użyj opcji szukaj jest tam pełno na ten temat na pewno znajdziesz odpowiedz.
Mały news z wczoraj: znajomy miał problem z Astrą 1.4i z 1994 roku, walnięta s.lambda i silnik krokowy. Po wymianie elementów s.lambda dalej pokazywała głupoty. Może nikt nie uwierzy ale napięcie na samej sondzie dochodziło do 1,8V gdzie sonda jest 1-woltowa. Przyczyną złej pracy silnika, dużego spalania itp. okazał się brak masy. Proponuję posprawdzać...
Miałem coś takiego ostatnio. Auto Laguna II z tym silnikiem. Auto przywiezione na lawecie, nie zapaliła rano. Paliwo śmierdzi, impulsy na cewki są, ale nie zapali. Dopiero wygrzalem świece palnikiem, podpialem ja kablami do innego auta i na nagrzanych świecach odpalila. I już działała i pojechała i nie wróciła, jedynie zalecilem wymienić akumulator...
co do rozrusznika to aby nie dreptać w miejscu trzeba zrobić chociażby podstawowe pomiary i sprawdzić podczas rozruchu auta czyli pod obciążeniem: 1.obroty silnika-minimum 170obr/min 2.spadek napięcia na klemach akumulatora-napięcie na klemach powyżej 9,5V 3.napięcie bezpośednio na zaciskach rozrusznika(masa z korpusu a plus za włącznikiem elektromagnetycznym-"automat")-napięcie....
samochod to seat ibiza 2003 1.4 TDI . Na kondensatorze mam voltomierz, na zgaszonym silniku i mocno rozkreconym radiu spadki dochodza do 9.8 V wiec bardzo duze. Kable mam wszedzie 25 mm2, rozdzialacz to taki trojnik.
Sprawdzasz stan przewodów, stan ich złącz. Czy nie są skorodowane, czy izolacja nie jest popękana, czy nie są poupalane, luźne...Następnie miernikiem mierzysz nie ich oporność, bo zakres mierzonych wartości akurat mieści się w błędzie miernika (popularnego miernika elektronicznego). Mierzysz spadek napięcia na nim. Pamiętaj, że multimetr może czasem...
Napiszę Ci jeszcze raz, że jeżeli instalacja jest sprawna; sprawdzona pod obciążeniem, nie ma żadnych spadków napięć, to problem leży tylko i wyłącznie w grzałce sondy lambda przed katalizatorem, musisz wymienić na nową BOSCHa lub NGK, sam przerabiałem problem i też używka powodowała ten błąd chociaż sprawdzając amperomierzem grzałka pobierała prąd...
Sprawa wygląda tak, że zamontowałem dziś nowe radio jak w tytule, plus antenę do DAB na szybę. Wszystko po uruchomieniu działa poprawnie, sygnał stabilny z kilku nawet odległych nadajników. Ale gdy np. wyciągnę kluczyki, co powoduje wyłączenie radia i ponownie włączę zapłon co uruchamia automatycznie radio, DAB niemal przestaje odbierać, zostają tylko...
(...) a co mogę zrobić żeby to naprawić Dodano po 2 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Aby ustalić właściwą przyczynę nierównej pracy silnika i dźwięku przypominającego kosiarkę w SEAT Ibiza 1.4 MPI (2002 r.), należy przeprowadzić szereg podstawowych testów diagnostycznych. Najistotniejsze jest sprawdzenie stanu układu zapłonowego (cewki i przewody),...
Dobra z Ibizą jest tak. Wczoraj tj. 2021-02-22 robiłem pomiar poboru prądu. Przez klemę "-" i celę akumulatora "-". Pobór wyniósł -0,1A. Prąd spadł do tego poziomu po około 2-3 minutach, ale sprawdziłem też po 30 minutach i utrzymywał się ten sam wynik. Następnie wziąłem się za pomiar spadku napięcia na bezpiecznikach w kabinie. Na bezpieczniku F30...
Witam ! Ja mam problem w seacie ibiza 1.4 MPI (99-01). A mianowicie wszystkie kontrolki świecą się i gasną prawidłowo. Kontrolka ładowania gaśnie gdy silnik zacznie pracować. Na akumulatorze napięcie ładowania zmienia się od 13 - 13,6V. Sprawdziłem na alternatorze jest 14,5. Jest problem z przewodem pomiędzy alternatorem i akumulatorem. Stąd moje pytanie...
Witam.Jeśli o mnie chodzi to na pewno nie podpowiem Ci wprost jak podłączyć,bo nie znam instalacji tego auta,ale jeśli chcesz podłączyć przekaźnik pod funkcję wciśniętego pedału gazu(lub odwrotnie),i zakładając że ten schemacik zgadza się z Twoim pojazdem,to widać na nim że można jedynie wpiąć się pod numer 4 wtyczki T6.Wychodzi na to że ten styk jest...
Można zrobić na przekaźnikach przełączających: styk NC (87a według oznaczeń samochodowych) do masy, a styk NO (87) do plusa (mocnego). Styk ruchomy (30 do silnika. Sterowanie cewką może się odbywać wtedy małymi przyciskami: cewka z jednej strony na masę, a z drugiej do plusa po przycisku. Ale jak masz gotowe przełączniki, to podłącz wszystko poprawnie...
Witam, Nie będę się jakoś specjalnie rozpisywał - myślę że ten filmik najlepiej zobrazuje problem. Wszystkie odbiorniki powyłączane oprócz podświetlenia zegarów i świec żarowych - żadnych świateł klimy radia itp kompletnie nic *widoczna w dalekim planie zielona dioda sygnalizuje czas działania świec żarowych ( nad wskaźnikiem temp. oleju) [youtube]https://youtu.be/R2Crqx3YzCU[/y...
Wracając do tematu auto wróciło zgodnie z ustaleniami i tak. Komputer pokazuje dwa błędy. 16524- obwód sondy lambda- brak zmian sygnalu- ( bank 1 sonada 2)- nieciagly 17526- sonda lambda 2 blok 1, podgrzewanie sondy lambda; przerwa w obwodzie- stały Sonda za katalizatorem została zmieniona ale problem jest ten sam. W parametrach wygląda to tak, że napięcie...
Witam wszystkich, mam w swoim autku problem gdyż wyskoczył mi błąd 65535. Z tego co udało mi sie doczytać powstaje on podczas próby połączenia z tym modelem sterownika airbag kiepskim (nieoryginalnym) sprzętem bądź w zimie z powodu dużego spadku napięcia. Wydaje mi się że u mnie pojawił się poprzez to drugie bo miałem problemy z alternatorem. Doczytałem...
Witam wszystkich, niedawno opisywałem na forum mój problem, gdyż wysypał mi się sterownik poduszek o numerze 6Q0 909 605AE wyskoczył mi błąd 65535. Z tego co udało mi sie doczytać powstaje on podczas próby połączenia z tym modelem sterownika airbag kiepskim (nieoryginalnym) sprzętem bądź w zimie z powodu dużego spadku napięcia. Wydaje mi się że u mnie...
Ja tu nie widzę problemu podłącz aku pozamykaj drzwi, maskę kluczyki w ręku i uzbroić alarm z pilota a potem rozbroić i powinno śmigać . A ja widzę wiele możliwych problemów... Jeżeli mówimy o fabrycznym pilocie i alarmie bezpilotowym, to jest możliwe, że alarm stracił ustawienia samochodu na skutek spadku napięcia akumulatora. Być może problem leży...
Witam szanowne grono fachowców. Mam problem z ibizą 1,9 tdi 110 KM 98 r. Stała się strasznie mulasta, praktycznie na każdym biegu zwłaszcza na 4 i 5 na 5 jak dochodzi do 3000 obr. to jest jeszcze gorzej. Maksymalna prędkość to 140 wcześniej 195 km/h. Podmieniłem przepływomierz i żadnej różnicy. Niema żadnej reakcji czy złącze od przepływomierza jest...
spadek napięcia rozruchu spadek napięcia agregat spadek napięcia lodówka
ssanie benzyna sterowanie rolet zewnętrznych kalkulator wiatrowy
Forsher FS707 – czujnik temperatury zimnego końca, termistor NTC 10kΩ 3435K, kompensacja termopary Ekonomiczna grubość izolacji PUR do zasobnika CWU 150–300 l – klasy energetyczne A/B, ErP