Zobacz co z napięciem ładowania, spadki napięć na masie silnika ale po uruchomieniu samochodu. Spadek napięcia na sterowniku. Podglądać zasilania czujników, Zobaczyć oscyloskopem czy coś nie sieje śmiecia do instalacji.
Po tych wszystkich poszukiwaniach złodzieja prądu chciałem odpalić samochód Doładuj akumulator prostownikiem lub wymień na sprawny (podobnej wielkości) z innego samochodu.
Witam. Mam problem z przygasaniem wszystkich świateł w aucie. 2 x lanzar max 12( pudelkowo 2 x 500 rms choc podejrzewam ze tyle nie ma. Gdzies wyczytalem ze max 2 x 300) wzmacniacz crunch 1200 max, w mostku przy 4 omach 2 x 300 rms. Akumulator 54 AH( sprawny bo sprawdzalem napiecie na drugim 74 AH (( sa takie same spadki) i na trzecim 50 AH- sa wieksze...
Podłącz mu jakieś obciążenie i wtedy zmierz bo wystąpi wtedy spadek napięcia. Na akumulatorze w samochodzie pisze 12V a ma blisko 14V ale tam spadek jest nieduży bo ma sporą moc.
Można zaprogramować zmianę okresu trwania immpulsu centralnego zamka-fabrycznie zaprogramowany na 1sek.,można zaprogramować na 3,5sek. Wybór uzbrajania-aktywny lub pasywny:czarna pętla (cała) alarm sam się uzbraja,(przecięta) tylko z pilota.Wybór-reakcja na spadek napięcia zielona pętla.Cała wykrywa spadek napięcia,przecięta-nie wykrywa spadku napięcia...
podaj co to za model .
Podłączenie wskaźnika do akumulatora jest chyba najlepszym rozwiązaniem. Myślę jednak, że można podłączyć się również do instalacji za stacyjką. Jednak wybrałbym takie miejsce aby nie było to na końcu przewodów do których podłączone są duże odbiorniki (ze względu na spadki napięcia). Ponadto w samochodzie występować mogą znaczne zakłócenia pochodzące...
Nadawanie sprawdziłem. Jest nie całe 4W tak około 3,8-3,9W. Czyli nadajnik w porządku - pozostaje sprawdzić modulację AM i jeżeli jest dobra to wziąć się za odbiornik...
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
Może tak być bo akumulator jest bezobsługowy. Nie znam się na akumulatorach, ale w samochodzie miał około 10,4V, gdy go przyniosłem do domu, do ładowania to zmierzyłem napięcie i miał ponad 11V. EDIT: Dziś znów mnie to spotkało, wczoraj wieczorem akumulator miał 12,5V (stał od soboty) dziś już ma 10V... Sprawdziłem też prąd jaki auto pobiera na postoju,...
Witam, a ja mam taki problem. Zmontowałem takie urządzenie jak na schemacie. http://obrazki.elektroda.pl/9775569600_1... Pomijając przekaźniki rzućcie okiem na resztę. Jest na LM317 i ponoć koło 2,5V spadek mamy na takim układzie. R1 i R2 starałem się dobrać by koło 600mA mieć na wyjściu i tak dałem R1 - 3,3ohm i R2 - 5,6ohm i 0,6W....
157 diod połączonych równolegle, jeśli każda pobiera 20mA, to trochę prądu to pobiera. Grzeją się pewnie rezystory.
Nie ,może opaść do 9,8V jeśli jest inaczej to jest coś uszkodzone,rozrusznik przewody (masy) lub akumulator .
Hej, mam problem z małym projektem. Stworzyłem taki układzik elektroniczny: http://obrazki.elektroda.pl/9176169200_1... Jest to układ umożliwiający sterowania radiowo dwoma silnikami (sterowany zdalnie samochodzik). Stwierdziłem z czystego lenistwa że fajnie będzie dodać do układu możliwość programowania mikroprocesora bezpośrednio z...
Wszystkie układy elektryczne w samochodzie połączone są masą wiec mają wspólne zasilanie. Światła albo ogrzewanie szyby to znaczne obciążenie dla układu i przy "słabej masie" powoduje spadki napięcia, te spadki powodują zmianę napięcia za zasilaniu innych układów np tuby. Może twoja tuba jest bardzo wrażliwa na zmiany napięcia. Musisz poprawić połączenia...
A nie można tej przetwornicy umieścić w zasilaczu? Poza tym pomysł z diodą nie jest zły, są takie, które na prawdę mają bardzo niskie napięcie złącza. W pełni się zgadzam, że będzie ono zależało od temperatury i płynącego prądu, ale spokojnie można przyjąć, że ten spadek będzie dla końcowej fazy ładowania taki jak zmierzony w temperaturze pokojowej...
Alternator daje na aku 13,5-14V. Podładuje aku żelowy. Nie poprzez tę ładowarkę z AVT2309 - tam się traci 1.4V na diodach + prawie 3V na LM317. Żeby ładować akumulator żelowy w samochodzie, można by podłączyć go przez diodę Schottky 5A, albo 8A, która da spadek napięcia około 0.4V (SR840 przy 1.2A) i jeśli alternator daje 14V, to napięcie będzie w...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Dla akumulatora poniżej 10V to już jest katorga a odpalisz auto to dostanie z alternatora dodatkowego kopa w postaci 50A prądu ładowania i mu płyty się posypią jak stare prześcieradło. Nie cuduj z wynalazkami tylko napraw auto. Akumulatora nie wyładowujemy. Zwłaszcza tego w samochodzie gdzie jest ładowany alternatorem.
czy zwarcie plusa do masy moze generować mi napiecie? Nie. Wygeneruje pożar samochodu. Skąd się biorą takie bzdury ? :cry:
Voltomierz. I spadek napięcia.
Są takie alarmy, które załączają syrenę po spadku napięcia. Być może odcina on też iskrę i samochodu nie idzie zapalić. Na początek wyjąłbym akumulator, naładował i dopiero można coś działać. Całkowite usunięcie systemu alarmowego nie jest bardzo skomplikowane. Raczej nie posiada on domykania szyb itp. :D
W samochodach newralgicznym punktem jest sterowanie. Sterowniki nie są dostosowane do dużych przeciążeń (brak chłodzenia tranzystorów). Silnik nie jest taki słaby. Tym bardziej, że siła jest zwielokrotniona przekładnią ślimakową. Da radę. Kabelki też powinny być odpowiednio grubsze, bo w samochodach jak sobie zmierzymy spadek napięcia przy silniku pod...
Może w samochodzie był spadek napięcia lub wymiana aku. Konieczna diagnostyka komputerowa.
Nie jestem znudzonym młodzieńcem ogolonym na łyso i bez dresu... A zbudowałem ostatnio wzmacniacz, który ma dość spory pobór mocy i jest duży spadek napięcia w samochodzie (około 2v na akumulatorze 12v) i w tedy mi się wyłącza radio przy sporym bassie ;)
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Ja bym ograniczył napięcie 3 dodatkowymi, wpiętymi w szereg, diodami (spadek akurat ok. 2V)
Witam Pacjent Skoda Octavia 3 1.6 TDI 2013r Witam mam problem z dwoma kodami błędów które nie moge usunąć błąd 8277 Błąd 19204 Podejrzewa ze te błędy maja cos wspólnego ze sobą poniżej wstawiam logi. Prosze o pomoc AI: Czy możesz opisać, jakie objawy lub problemy zauważyłeś w samochodzie w związku z tymi kodami błędów? Nie zauważyłem objawów AI: Czy...
Dać odpowiednio grube kable. Do tego co świeci gorzej daj takie kable jak ma ten co świeci lepiej. Prawdopodobnie występuje spadek napięcia na zbyt cienkich kablach. Do tego mogą się jeszcze grzać co nie jest porządane.
Kondensator miałby robić za akumulator energii do podtrzymania cewki. Oczywiście przed kondensatorem i przekaźnikiem musiałbyś wtedy dać jeszcze diodę prostowniczą, by energia z kondensatora "nie cofała się" na instalację samochodu podczas takiego spadku napięcia. Choć uważam, że stosowanie dodatkowego przekaźnika dla żaróweczki, czy diody w wyłączniku,...
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
w trakcie ruszania przygasza się Podłącz do testów dwa przewody z instalacji radia (plus 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30]) bezpośrednio do akumulatora. Sprawdź czy wtedy też są problemy z wyłączaniem radia. Jeżeli to pomoże - stwórz nowy fragment instalacji 12V po stacyjce [15] i stały plus 12V [30] dla radia. Zweryfikuj również podłączenie...
Właśnie tak dioda powinna spowodować spadek napięcia a co za tym idzie na wyjściu otrzymujemy napięcie większe o ten spadek. Spróbuj jeszcze zmierzyć czy faktycznie ta dioda powoduje spadek napięcia.
Nie mam dostępu do takiego, mam natomiast możliwość pomiaru spadku napięcia podczas próby rozruchu samochodu, czy to wystarczy?
Alarm sam się uruchamia po jakims czasie (np. 1 godz. lub 2), sygnalizuje 2 migniecia LED - czyli czujnik spadku napięcia. Instalacja w samochodzie jest OK. Alarm sam się włączy nawet jak go wygiągnę z auta i testuję na stole. Kto poratuje?
Żeby sprawę wyświetlić do końca zmierz napięcie na alternatorze czyli + alternatora i - z obudowy alternatora. Wtedy będzie pewność jak faktycznie pracuje alternator.Pozbędziesz się przy pomiarze wpływu spadków napięcia na instalacji samochodu. A jak było przed uszkodzeniem alternatora?
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Pomiędzy laptopem a akumulatorem będzie zasilacz dokładnie do tego modelu lapa, tylko nie sieciowy, a input 12V z wtyczką do gniazdka zapalniczki samochodowej, więc cokolwiek z tego gniazdka pobierze, przerobi na output równe 12V (bo to samo robi przecież w samochodzie). Mam nadzieję :) To przynajmniej masz coś spasowanego. Bronek
Niestety, brak schematu i trudność pomiarów przy zainstalowaniu w samochodzie nie pozwala mi kontynuować serwisu... temat muszę zamknąć
Im większy kondensator tym mniejsze spadki napięcia w instalacji samochodu. Lepiej dać większy...Ale napisz jeszcze jaki masz sprzęt bo im większa moc wzmacniacza tym większy kondensator należałoby założyć. Pozdrawiam
Chodzi o spadki napięcia - fizyka z podstawówki :)
Zawsze można zakupić lub zrobić samemu wskaźnik napięcia do samochodu.
Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
Jaką wartość dobrałeś tego opornika R6, jaki jest spadek napięcia na nim gdy świeci ta dioda D4 i jaką moc ma opornik? To musisz sobie policzyć.
Witam. Mam problem ze spadkiem napięcia w samochodzie. Mam wzmacniacz Kicx ad 1.400, subwoofer Pioneer 1400 W 400W rms (niestety spalił się). Planuje kupić subwoofer Ground Zero GZIW 12SPL (700W rms). Spadki napięcia miałem już przy tym spalonym subwooferze (przy włączonym silniku na wolnych obrotach zauważyłem że światło w kabinie lekko przygasa podczas...
Aha, no i jest chyba jakiś dodatkowy układ który wykrywa rozruch i tylko wtedy załącza baterię Żeby załączył zasilanie, musi zarejestrować spadek napięcia. Powinno to nastąpić po włączeniu zapłonu. Jak nie chce "zaskoczyć" i załącza dopiero w momencie załączania rozrusznika, ale wtedy jest za duży spadek napięcia i elektronika samochodu głupieje, to...
Nie ma żadnych spadków napięcia - czy w samochodzie jest kontrola przepalonych żarówek? Czy po odpięciu przewodu sterującego (tego podpiętego pod światła postojowe) światła dzienne świecą z pełną mocą?
Jeśli wyciek z akumulatora niczego w samochodzie nie uszkodził, oraz przepalona izolacja kabla połączeniowego nie spowodowała zwarcia do innych elementów samochodu, to nie widzę powodu, aby cokolwiek miało się stać w aucie. Gwałtowny pobór prądu z obu akumulatorów (zwarcie) spowodował spadek napięcia w całej instalacji samochodu. To raczej nie jest...
Czy może mi ktoś napisać jakie powinno być napięcie na kablach w aucie, na światłach mijania z podłączoną żarówką ? Podczas pracy silnika napięcie wynosi 14,4V. Na wyłączonym silniku jest to napięcie akumulatora, około 12V. Sprawdzałem właśnie w moim samochodzie, spadek napięcia wynosi ok 0.5V. Co daje odpowiednio 13,9V i 11,5V.
Od projektów jest energetyka a nie odbiorca. Póki co to ZE żadnych harmonogramów korzystania z odbiorników o większej mocy odbiorcom nie wręcza, czyli o każdej porze dnia i nocy sieć parametry ma trzymać. Tu tego nie ma, więc błąd leży ewdentnie po stronie dostawcy energii. I żadne porównania z samochodami tego nie zmienią.
Zwróć uwagę, że tańszy nie ma pomiaru prądu, ale jeśli zaistnieje potrzeba pomiaru zawsze można wtrącić opornik np. 0,1R albo 1R i takowego dokonać przez pomiar spadku napięcia. Zastanów się nad funkcjami jakie faktycznie potrzebujesz.
Rezystywność miedzi jest znana. Zmierz ten przewód i oblicz jego rezystancję, a z tego spadek napięcia.
Witam. Kto mi podpowie jak wyłączyć czujnik spadku napięć w samochodach VW i Audi. Jest to zalecane w momęcie instalowania autoalarmu. Dziękuję. Pozdro.
I pewno masz prawidłowo dla tego samochodu. Pomierzony prąd to zapotrzebowanie instalacji samochodu (zapłon, wskaźniki, lampki, sterowniki itp). Napięcie 12,8 V przy pełnym obciążeniu instalacji to jeszcze nie jest klęska.
Przyczyną może być spadek napięcia akumulatora w samochodzie,sprawdź przy uruchomionym silniku, czy dioda będzie mrugać!jeżeli tak to zostaje antena do przeglądu(SWR). Na koniec jeżeli wszystko zostało sprawdzone i jest poprawne, a problem pozostał,zostaje tylko wyregulować -PRK-iem VR2.
Przydałoby się określić dokładniej, jakie są te "3 V". Czy to jest napięcie wskazywane przez woltomierz włączony między sygnał a masę? Bo można jeszcze np. zrobić woltomierzem pomiar napięcia 12 V - masa i 12 V - sygnał. I być może ich różnica będzie większa niż te "3 V" wtedy, gdy sygnał jest aktywny, i różna od 0 V, gdy jest nieaktywny. I może to...
Wideorejestratory zazwyczaj same zmieniają tryby pracy między normalnym i parkingowym. Osobiście używam innego, ale podejrzewam, że ten MiVue ma podobnie. Zwracam uwagę jednak na inną kwestię - podpięcie na stałe do akumulatora (obwodu BATT) zasilacza, który nie odcina zasilania po spadku napięcia akumulatora poniżej pewnego progu grozi nadmiernym rozładowaniem...
"Jest to standardowe przewietrzanie samochodu. Akumulator jest bezpieczny , gdy komputer dostanie sygnał o spadku napięcia to automatycznie -wyłączy przewietrzanie. Dmuchawa również będzie włączać się automatycznie zimą ,w celu przewietrzenia auta aby szyby nie zamarzły od środka" Gdybyś chciał więcej poczytać -> [url=http://volvoforum.pl/postlink/26308...
Zamrażarka nie służy do renimacji trupa baterii. Nie słuchaj takich rad. Naładuj sam pakiet przy odłączonej elektronice do ok. 12 V, sprawdź napięcia na sekcjach, jeśli różnią się więcej niż 20 mV, wyrównaj napięcia. Następnie obciąż pakiet żarówką od świateł stopu samochodu, która pobiera ok. 1.7 A przy 12V. Zmierz napięcia na sekcjach. Jeśli spadek...
Zabawka prawdopodobnie wykrywa wzrost napięcia ładowania akumulatora po uruchomieniu silnika samochodu i odpowiednio do tego moduluje dźwięk przesyłany do radia samochodowego poprzez transmiter FM. Włączenie np. wentylatora silnika powoduje spadek napięcia w instalacji elektrycznej samochodu, na co urządzenie reaguje zmianą wytwarzanego dźwięku.
Witam. Nie radzę "podkręcać" lasera, kończy to się przeważnie jego uszkodzeniem! To, że podczas uruchamiania silnika radio przestaje cvzytać płytę jest spowodowane spadkiem napięcia w instalacji samochodu (pobór dużego prądu przez rozrusznik) a nie awarią radia.
to chyba będzie czujnik reagujący na spadek napięcia w instalacji samochodu np. po otwarciu drzwi i zaświeceniu oświetlenia wnętrza. Ten alarm chyba nie ma możliwości zamknięcia CZ po włączeniu- musi mieś funkcję Savelock. sprawdź na www.batex.hg.pl tam jest opis tego alarmu i schemat podłączenia
Praktycznie każde radio robi reset po spadku napięcia poniżej 8V. Co ciekawe większość komputerów w samochodach tak samo. Do tej pory problem spadku napięcia poniżej 8V w czasie rozruchu spotkałem tylko w Kadecie GSI (tam to typowy problem i często trudny do rozwiązania). Tak duży spadek napięcia wynika z problemów z samochodem i nie jest to wina radia....
można podłączyć gps poprzez dodatkowy akumulatorek (żelowy) buforujący spadek napięcia?
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Można poszukać spadki napięcia,lecz montaż przekaźnika przynajmniej odciąża stacyjkę,wiele samochodów posiada przekaźnik rozrusznika co w znacznym stopniu przedłuża życie stacyjki.
Podane przezemnie wartości spadku napięcia {0,2-0,3V} odnoszą się do konkretnych sytuacji które opisał qwertykokos i są w praktyce dopuszczalne. Pomiarów elektrycznych nie wykonuje się "dla samych pomiarów" tylko aby zobrazować sobie konkretny problem, przy czym trzeba uwzględniać cały szereg czynników m. in. zasady elektrotechniki, rodzaj badanych...
Daleko masz ta przetwornicę? Sugerowałbym spadek napięcia na przewodach.
Być może alarm reaguje na spadki napięcia w instalacji elektrycznej? Bywały i takie, co uruchamiały alarm, gdy zapalała się lampka oświetlenia wnętrza :-) Autor testował system alarmowy przykładając pracujący telefon komórkowy, który posiada własną baterię i nie powoduje spadku napięcia w instalacji samochodu, więc w tym przypadku "to nie to".
Dwa "mrugnięcia" to czujnik spadku napięcia w układzie zasilania pojazdu. Jeżeli centrala alarmu w pierwszych 30 s. od uzbrojenia wychwyci jakiekolwiek zmiany napięcia w instalacji samochodu, automatycznie "przełączy" czujnik spadku napięcia na bypass - czyli obejście czujnika, aby uniknąć fałszywego wyzwolenia alarmu.
Ja tu stawiam na spadek poziomu w elektryce samochodu. Napięcie po pod głoszeniu spada do zbyt niskiego poziomu i pewnie to będzie przyczyną.
Wiem że nie na temat zadany przez Ciebie. Ale może masz coś z zasilaniem licznika w aucie. Nie ma tam jakichś tetnien napięcia? Albo jakiegoś spadku pod obciążeniem.
Jej dzięki za konkretną rade, a czy sam wzmacniacz potrzebuje dodatkowo kondensator by niebyło spadku napięcia w sieci samochodu bo to może poważnie obciążyć akumaualtor i zapewne sam wzmacniacz ma filtr dolnoprzepustowy to do suba niemuszę dawać żadnej elektroniki ?
(at)kurdety Spadek napięcia zależy od pobranego prądu, przy większym poborze prądu spadek będzie większy. Zazwyczaj na jedną diodę przypada około 0,7V spadku. Co do homologacji, olej też każe zmieniać mechanikowi, bo posiadacz auta wie jak to zrobić ale nie skończył żadnej szkoły w tej dziedzinie. Mimo to może nawet lepiej zrobi to niż mechanik.
Kolego nie napisałeś gdzie spada tobie to napięcie. Radio masz podłaczone w samochodzie do gniazda zapalniczki czy jak?
Wyższe napięcie będzie miał po odpowiednim naładowaniu. Spróbuj go odłączyć z samochodu, naładować przez noc (abu miał napięcie powyżej 12V) i zostawić na 24 godziny na zewnątrz samochodu. Wtedy sprawdź napięcie.
Przyjąłem, że sytuacja wygląda, jak w ostatnim zdaniu: lodówka jest sprawna a przerwy w pracy są powodowane przez działanie zabezpieczeń przy wysokich temperaturach otoczenia. ale czy tak jest naprawdę - nie wiem. Możliwe, że jest to związane z zasilaniem poprzez gniazdo zapalniczki w bagażniku samochodu (np. spadek napięcia przez słaby styk na linii...
Zwyczajnie do normalnych zastosowań czyli sprawdzenia czy akumulator w ogóle jest sprawny (np. przy problemach z rozruchem, w celu wyeliminowania akumulatora jako przyczyny) lub celem określenia zgodności z parametrami określonymi przez producenta (w przypadku nowych produktów) taka dokładność jest całkowicie wystarczająca. No bo co to za różnica, czy...
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
1) Zewnętrzne przyłącze 230V: zasilanie z przyłącza idzie do ładowarki, ładowarka ładuje akumulator, akumulator zasila osprzęt 12V i przetwornicę 230V, która zasila gniazdka wewnątrz przyczepy. A co ma być zasilane z 230V? Takie podwójne przetwarzanie nie jest dobre poza wymaganiem bezprzerwowego zasilania stosowanego w UPS on-line. Nie zalecam zasilania...
To jest napięcie nominalne, a jak wiemy - napięcie w samochodzie nie wynosi stabilne 12V, tylko waha się do 14,4V podczas pracy silnika, a także może spaść poniżej 12V gdy silnik jest wyłączony, dodając spadek napięcia na przewodach. Praktycznie można by sprawdzić konstrukcję wzmacniacza - napięcie kondensatorów, układów scalonych zasilanych bezpośrednio...
Nie może. Dopuszczalne jest najwyżej kilkaset mV spadku napięcia.
Ta wersja stabilizatora, którą zastosowałeś ma dop. 1,5 V spadku dla pełnego obciążenia, tzn. że minimalne napięcie na wejściu to 13,5V. Jak sam zapewne wiesz, takie napięcie występuje w instalacji pojazdu tylko podczas pracy alternatora, nie na postoju. Na postoju w sieci samochodu będzie 12,5 V. Przy rozruchu spadek napięcia w instalacji może wynieść...
Nigdy nie widziałem, żeby ktoś filtrował zasilanie filtrem LC. Nie wiem dlaczego, ale chyba są jakieś ważne powody, dla których tego się nie robi. Kiedy prąd jest duży i nie można sobie pozwolić na straty w filtrze, ty masz mały pobór prądu więc nawet spora rezystancja nie spowoduje znaczących spadków napięcia. Indukcyjność w obwodzie zasilania czasem...
Użycie rozrusznika powoduje chwilowy spadek napięcia w instalacji. Wszystkie wrażliwe podzespoły w samochodzie na taką sytuację są przygotowane. Nie ma sensu takimi rzeczami sobie głowy zawracać.
Co innego jest wydajność prądowa zasilania a co innego pobór prądu przez urządzenie. Taki przykład: w samochodzie mogą być włączone jedynie światła mijania (teraz to nawet muszą) pobierają one ściśle określoną wartość prądu. Kierowca włącza jeszcze reflektory przeciwmgielne - pobór prądu rośnie. Akumulator albo alternator (w zależności od tego, czy...
kortyleski napisał: A może stabilizator równoległy? Do takiej sytuacji absolutnie nie ma sensu. A to niby dlaczego? 12,4V w instalacji samochodu to normalny stan. Ale i 14,5V to też normalny stan. Więc tu stabilizator szeregowy musiał by mieć spadek napięcia max 0,4V. Pomijam że zastosowanie taśm led w tym rozwiązaniu to pomyłka, lepiej by było samemu...
Najlepiej jakbyś podał jakiś model tej taśmy LED. Generalnie ledy powinno się zasilać prądowo (tj. ze źródła prądowego), ale być może ta taśma ma już jakieś układy stabilizujące prąd dla każdej diody z osobna, wtedy należy zasilać napięciowo. Dodano po 3 Taśmy możesz podłączać do zasilania z dwóch stron. Wyrówna to napięcie na diodach. Tak tylko słowem...
dołączyć równolegle do R4 kondensator z zakresu 2 - 33 µF . Prawdopodobnie to rozwiązanie ni pomoże, gdyż przekaźnik puszcza z powodu spadku napięcia w instalacji samochodu w momencie rozruchu silnika. Proponuję zasilić układzik od złącza 1-1 przez diodę np. BY251 katodą w stronę K1 i równolegle do R1 włączyć kondensator 2200µF/25V.
Ta szlifierka tnie karoserie samochodów :) .
Mam problem samochodem, który polega na tym ze najprawdopodobniej z powodu starych kabli w nim światła świecą słabiej. Czy jest jakieś urządzonko eliminujące ten spadek napięcia, czy musiałbym wymieniać cała instalację w samochodzie? Jeśli ktoś wie coś na ten temat proszę o pomoc
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Widzieliście reakcje właścicieli elektryków na zalanej S8 w Warszawie? Dodano po 4 Krótkie, zimowe i pochmurne dni spowodują, że większość "elektryków" pozostanie z garażach z uwagi na "dwudziesty stopień zasilania". Będzie jak z instalacjami PV tylko w drugą stronę. Po spadku napięcia poniżej 207V stacje ładowania będą się odłączały od zasilania. :D
Jaka to ładowarka? Zachowanie wygląda na poprawne, ale pewności nie ma. Obniżenie napięcia przy włączeniu jakiejkolwiek lampki w samochodzie, to normalne zjawisko. Po włączeniu zapłonu pobór prądu może być wyższy niż przez lampkę w drzwiach, więc spadek napięcia będzie większy.
Miernik w łapę i sprawdzasz napięcie najpierw na przycisku sterującym, potem na silniczku, będziesz wiedział gdzie powstaje spadek napięcia
Nie chcę wypisywać szkodliwych rad, ale warto pomyśleć o spadku napięcia podczas kręcenia. W tych samochodach jest sporo wzmocnień uziemienia w postaci grubych płaskich splotów.
Ale tu nie ma co rysować. Kupujesz transformator sieciowy około 100W i napięciu znamionowym około 10V. Wytrzyma on pobór prądu około 10A. w szereg z przewodem sieciowym włącz koniecznie bezpiecznik 0,6A. Do strony wtórnej włącz mostek prostowniczy lub zlutuj taki mostek z 4 diod 10-amperowych. Włączony na wyjściu takiego zasilacza kondensator elektrolityczny...
Witam. Spadek napięcia na kablu będzie taki sam (ΔU=I*R), spadek napięcia w całym układzie elektrycznym samochodu może być o wiele większy (po to m.in. stosuje się kondensatory), ale na to za gruby kabel nic nie poradzi. Z resztą zmierzę niedługo spadek na kablu 2x4mm² przy jakichś 180W RMS o długości właśnie wspomnianych wcześniej 5m. Jak...
Sondy hallotronowe to sondy bezkontaktowe (jak w mierniku cęgowym). Sondy bocznikowe to (w uproszczeniu) rezystor wpinany szeregowo w obwód, na którym mierzy się spadek napięcia (sondą różnicową).
spadek napiecia samochodzie pomiar napięcia samochodzie spadki napięcia samochodzie
router cisco ustawienia fabryczne pasek magnetofonu philips parownik chłodziarka gorenje
pralka electrolux ews11064sdu odkurzacz basenowy
Czy TJA1040 można zamienić na TJA1050? Różnice i kompatybilność Zamienniki dla TJA1040: TJA1050, SN65HVD1040, TCAN1042