Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
Że kable zasilające są 1,5mm2 to wiemy ale jaka jest ich długość? Wpięte bezpośrednio pod akumulator czy gdzieś w fabryczną instalację pojazdu? Zasilane z tego samego akumulatora co rozruch pojazdu? Odpala normalnie? Te 9,5V to pokazuje sterownik webasta czy miernik wpięty gdzieś po drodze?
Do jakiego napięcia jest spadek na aku podczas rozruchu? Mierzyłeś rezystancję przewodu masowego o dodatniego?
Z gróbsza rzecz biorąc to na początku na tranzystorze wydzieli się dobre 2,4kW mocy więc to nie będzie jeden a z 50 tranzystorów na niezłym kaloryferze. Co do karty PCI to w jakim zakresie napięć wejściowych może pracować? Ta część z bocznikiem i WO wymaga dopracowania do postaci źródła prądowego. Na początek masz do rozprosznia jakieś 2400W co jest...
Nie znasz rezystancji wewnętrznej akumulatora. Spadek napięcia można zmierzyć przed i w trakcie rozruchu.
Kolega ma rację . Akumulatory można podzielić na te które maja dostarczać napięcie przez dłuższy okres czasu oraz na te które muszą dostarczyć tylko na rozruch silnika . Jeżeli rowerek made in china to zapewne dla redukcji kosztów są tam najtańsze akumulatory .
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Oczywiście że tak, po całej nocy te żaróweczki wyciągną trochę z tego akumulatora i może dziać się to co się dzieje.
Witam, wiec tak muszę cie zmartwić bo za wiele z tego rdzenia nie uzyskasz....a żeby nie była ta odp mało znacząca wyjaśnię ci kilka kwestii dlaczego: 1) aby uzyskać dobry rozruch akumulatora 12 V potrzebne jest trafo o napięciu wyjściowym ok 15 V, po mostku Graetza zostanie zmniejszone do ok 13V oraz potrzebny prąd ok 300A (min 150A dla małych samochodów)...
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
Najlepiej poproś kogoś ze sprawnym w 100% akumulatorem i podłącz u siebie na próbę,nawet 2 letni aku.może okazać się złomem, ale jeśli nie, to wydasz nie potrzebnie pieniądze na nowy.
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
Miernik obciąży tym prądem akumulator i pokaże napięcie, zobaczysz jak duży jest spadek przy tym prądzie... Nie wiesz, jaki to miernik, prawda? Przy 160Ah to chyba jednak nie miliampery??? Uważam, że przez chwilę testowania 100 A powinien dać... Teraz rozumiesz?
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
Nie do końca. Popełniłem niegdyś prostownik z rozruchem w oparciu o trafo od migomatu. W pierwszych wersjach próbowałem mierzyć napięcie średnie i odpowiednio włączać i wyłączać tyrystory, jednak duża wydajność prądowa trafa i różne wartości rezystancji klema - zacisk powodowały niestabilne zachowanie się prostownika. Rozwiązaniem okazało się mierzenie...
musi być moduł kontroli napięcia na akumulatorze który rozruch wykryje spadkiem napięcia i natychmiast zareaguje (rozłączy bądź obniży) Jest takie coś już od 40 lat. EPS 200. Odpala wszystko co ma koła (i nie tylko) i nic nie uszkodzi. Proste jak konstrukcja cepa.
Witam, jest uszkodzony jego pojemność drastycznie spadła. Wydajność prądowa na obsługę urządzeń pokładowych wystarcza ale na rozruch to widać stanowczo za mało. Naprawić (moim zdaniem, mogę się mylić) się nie da.
Odłączałeś akumulator od samochodu do ładowania? Jeśli nie to zrób to teraz. Jeśli sterownik immobilisera nie rozpozna transpondera, będzie się świeciła kontrolka CODE. Czy alarm jest fabryczny? Jeśli kierunkowskazy zaczynają migać podczas kręcenia rozrusznikiem, to raczej akumulator padł i są za duże spadki napięcia podczas rozruchu.
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Daj spokój z dodatkowym akumulatorem. Założyłbym najwyżej większy (o większej pojemności) do auta. Dodatkowo można akumulator zabezpieczyć przed rozładowaniem uniemożliwiającym rozruch, niewielkim urządzeniem, które odetnie wskazany obwód w chwili zadanego maksymalnego spadku napięcia na akumulatorze.
Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Bredzenie laika, któremu się wydaje że wie o czym mówi. Skoro akumulator błyskawicznie się rozładuje, to i błyskawicznie naładuje. Akumulator większej pojemności na rozruch...
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Jak Kolega się tyle już narobił - pewnie musiał. Przede wszystkim, przekrój przewodów przy tak długim odcinku i takim (choć chwilowym) obciążeniu w/g mnie wymaga ze 32mm², i to przewody nie głośnikowe a jakieś konkretne, od ciągnika czy coś w tym stylu; a może też spawalnicze? Większa pojemność aku...
Kolegom chodzi o to, by wyeliminować spadek napięcia na tym zaworze, więc podłączenie bezpośrednio pod akumulator, może ułatwić rozruch próbny. Jeśli tak będzie, do przejrzenia zostanie wiązka, ewentualnie dołożenie przekaźnika.
Ale przewoltarzowany pobierze sporo prądu. Generując tym samym spadek napięcia na akumulatorach. Moim zdaniem nie ma to znaczenia, bo zaraz po rozruchu nastąpi ładowanie akumulatorów z alternatora i tym samym szybkie uzupełnienie energii zużytej na rozruch.
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Prąd rozruchowy dla rozusznika??? Jeśli nie to z miłą chęcią wsadzę większy. Łatwiejszy rozruch. Śmiało Polecam. Używanie jak najmniejszych aku, wiąże się jedynie z pazernością producentów aut. Pazerność producentów- przykład. Skoda Favorit z 1994, po przejęciu przez Vag. Zmieniono i odchudzono wiązkę elektryczną. Pozostawiono rozrusznik "duży"- wolnoobrotowy...
Witam .Chciałem podzielić się nowym doświadczeniem jak w temacie.Pisałem o tym wcześniej ale bez wyraźnego skutku.Kupiłem nowy akumulator i SPOKÓJ! Żadnych problemów przez tydzień, a napewno by już były.Widocznie ECU łapał jakieś dziwne błędy podczas rozruch ,przy zbyt dużym spadku napięcia słabego akumulatora, a potem podczas jazdy sobie je przypominał...
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
często trzeba przekażnik na rozruch zamontować bo sie spadki nap. robią
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Tu nie chodzi o V akumulatora tylko spadek napiecia przy rozruchu , nieważne.
(Wiem że 4 godziny to trochę mało bo teoretycznie przy tym prądzie powinien się ładować około 10,4h). Jeżeli był prawie całkowicie rozładowany. Do podładowania prądem 5A wystarczą 1-3 godz. Ładowałem go przez 4 godziny prądem 5A i po odłączeniu miał 12,6V Mało, bezpośrednio (1 minutę) po odłączeniu od prostownika powinien mieć 12,9V (stary) do 13,3V...
A nawet jeśli akumulator "dawcy" będzie miał lekko niższe napięcie niż akumulator "biorcy" to i tak podczas rozruchu powstaje tak duży spadek napięcia nawet do tych 9-10V więc kierunek płynięcia prądu jest TYLKO JEDEN - DO ROZRUSZNIKA.
Ten typ tak ma. Naprawiałem i sprawdzałem już kilka sztuk i wszytkie tak reagowały. Rozruch na dużym zasilaczu i amperomierz analogowy pięknie wędrował do ponad 2 amperów.
Witam. Takie podłączenie prostego prostownika do akumulatora jest ryzykowne. Ja spotkałem się z bardziej wyrafinowanym rozruchem w którym to mozna nastawić sobie prąd ładowania a dopiero po włączeniu rozrusznika kiedy to następuje spadek napięcie żeby niewiem jaki był dobry akumulator bo elektronika tego rozruchu reaguje na spadek napięćia i otwiera...
Czy jest możliwe że rozrusznik nie kręci a światła świecą -przy czarnym oczku? Jest możliwe , identycznie miałem tak w Dodge . Przy spadku napięcia elektronika blokowała rozruch , mimo że pozornie światła świeciły jasno .
(at)ledowki A jaki masz akumulator w aucie, i czy taki, jak fabryka zalecała? V. Tak, wszystko fabryczne trzyletnie, więc nie nowe. Problemów z rozruchem póki co nie ma. Tylko ten dziwny spadek napięcia, który traktowałem jako oszczędność wody w akumulatorze. Akumulator o pojemności 120Ah czy 160Ah. W przypadku stosowania zasilacza bateryjnego do rozruchu...
Jutro jeszcze sprawdzę napięcie jakie ma akumulator ( dodam, ze 2 tyg. temu kupiłem nowy) i sprawdzę spadek napięcia podczas rozruch, ponad 2 dni nie odpalałem auta aby był wiarygodny pomiar.
Niedawno był temat o dodatkowym akumulatorze do podtrzymania zasilania jakiegoś "ustrojstwa" w czasie rozruchu - szukaj. Obcinasz schemat o przekaźnik i całą resztę "w dół" od diody. Nie wiadomo jakie ramka ma zapotrzebowanie na prąd, ale pewnie ze 500milifaradów by wystarczyło na jej podtrzymanie na rozruch. Nic z tego. Przecież podano, że 1A, więc...
Problem to spadek napięcia w trakcie rozruchu, nowy akumulator, wyczyścić klemy oraz najważniejsze dać dodatkową masę na silnik i ECU.
Jak masz uszkodzony/nie sprawny akumulator w aucie to żaden 12V 7,2Ah nie pomoże. Podczas rozruch i tak napięcie siądzie. Nie kombinuj tylko wymień akumulator na sprawny lub napraw usterkę instalacji powodującą spadek napięcia lub brak poprawnego ładowania. Ludzie ładują syf na YT a inni łykają ten syf jak pelikan cegły, zdolność do myślenia i analizowania...
Witam co do twojej wypowiedzi Jeśli myślisz o odpalaniu dużych diesli bez akumulatorów to raczej trudno będzie wykonać taku rozruch. A jeżeli twój rozruch ma wspomagać uruchamianie silnika podczas np dużych mrozów z akumulatora to twój rozruch powinien się sprawdzić. Pozostałbym przy wersji jednofazowe i poobserwował. Tak jak pisałem wcześniej: nawet...
Witam. Wygląda na zbyt małą prędkość wału. W JUMZ pomagało podpięcie prostownika na pół godziny i rozruch pod prostownikiem. Spadek napięcia na akumulatorach przy zimnym silniku i też nie palił. Kopa musi mieć. Nie wiem czy w MTZ 50 ale w 80 jest klapka od powietrza w kolektorze i ona też musi działać. Wymiana rozrusznika na taki z reduktorem zlikwidowała...
Jaki jest bilans ,,energetyczny''i gdzie ,,jest pies pogrzebany''.Ile ,,pary idzie w gwizdek''?, inaczej ile wynosi deficyt, lub ,,ficyt'' prądu do ładowania akumulatora Naładowany akumulator w dobrym stanie ma napięcie (bez obciążenia) 12,8-12,9V. Jeżeli tak jak napisałeś, miernik wskazuje 14V to akumulator dobrze uzupełnia energię zużytą na rozruch....
Cała instalacja w tym kombajnie jest na 12V? Czy może rozruch jest na 24V? 14V na wyjściu alternatora a 13,6V na aku - szukaj spadków napięć na kablach lub układzie przełącznika 12/24V (jeśli rozrusznik jest na 24V).
Woltomierz podłączasz równolegle do akumulatora i mierzysz napięcie w stanie bez obciążenia i później pod obciążeniem w trakcie rozładowania. Amperomierz włączasz szeregowo pomiędzy akumulatory a obciążenie. Obciążeniem od biedy może być żarówka lub opornik. Nie gwarantują one jednakowego prądu w czasie rozładowania, bo będzie malało napięcie akumulatora...
Jakbym miał ładowanie pewne, to można gdybać w ten sposób co nie. Rozładowałem je ponownie i moja pierwsza myśl podłączyć tester na samochodzie co zjechał z drogi, to będzie w miarę wiarygodnie tak sądzę. Bo nie wiedziałem co jest mierzone testerem a teraz już wiem. Akumulator daf genuine 225Ah/1150A. Rozruch prąd ciągły 300A rozruch chwilowy max. 600A....
Wydaje mi się że te 8,6 to az mało nie powinno spadać poniżej9V.Mam pytanie gdzie był wykonany pomiar i czy miernik jest pewny.Ja mam w Astrze 1.7 DTL aku Jenox o pojemności 85 Ah i napięcie na nim w czasie kręcenia rozrusznikiem plus świece żarowe nigdy nie spadło poniżej 10,5V. Sprawdź może gęstość elektrolitu przed i po rozruchu.
tylko w tej postaci będzie blokował maszynę przedwcześnie przy ruszaniu Jeśli pod obciążeniem będzie występował nadmierny spadek napięcia, to świadczy bądź o rozładowaniu akumulatora, bądź o jego uszkodzeniu (utrata pojemności i spadek prądu rozruchowego). Więc albo ładowanie, albo wymiana. Więc układ spełni swoją rolę.
Odnośnie objawów, to dobre pytanie, może koledzy z większym doświadczeniem w bateriach powiedzą więcej. Na pewno wzrost rezystancji wewnętrznej powoduje znaczące spadki przy prądach rozruchowych. Teoretycznie bierzesz prąd jaki pobierasz z aku, mnożysz przez tą oporność i masz spadek napięcia względem tego co możesz zmierzyć na nieobciążonym akumulatorze....
Może masy. Zawsze poranny rozruch zimnego silnika to większy prąd i wieksze spadki napięć na kablach i połączeniach mas. Sprawdź punkty akumulator/silnik, akumulator/nadwozie, moduł/nadwozie, pompa abs/nadwozie lub silnik.
Dla Twoich zastosowań ładowarka 12V 1 A będzie wystarczająca, pod warunkiem, ze akumulator nie jest mocno rozładowany. Zakładam, ze obwód ładowania w samochodzie jest sprawny... W przeciwnym wypadku ładowanie takim prądem potrwa dobrych kilkadziesiąt godzin. Ważne jest także aby ładowarka ta nie ładowała akumulatora do napięcia wyższego jak 13.9V bo...
40v jest zmienne na wyjsciu z trafa,balem sie za duzego spadku w trakcie zalaczenia rozrusznika.Stale na wyjsciu wychodzi ok 38,5v bez obciazenia oczywiscie
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Witam Miałem podobny problem już w kilku autach i maszynach rolniczych. Po mocnym rozgrzaniu silnika auta gasły i nie dały się uruchomić (przy Dieslu było nieco inaczej - zgaszenie rozgrzanego mocno silnika uniemożliwiało ponowny jego rozruch). Efekt był taki jak przy rozładowanym totalnie akumulatorze - rozrusznik nawet nie próbował zakręcić. Okazało...
Panowie, zgodnie z waszymi sugestiami wymieniłem rozrusznik. Nie regenerowałem, ale kupiłem na znanym portalu za 70 zł używany, ale w stanie bdb. Wymiana rozrusznika wprowadziła Almerę na nowy poziom rozruchu. :D Nowy rozrusznik kręci gdzieś 2x szybciej niż stary (choć nie mając porównania gdy był stary uznawałem, że kręci wystarczająco dobrze, zresztą...
Witam! Standardowy prąd ładowania akumulatora to "C/10", czyli dla 85Ah to jest prąd 8,5A, a dla 100Ah - prąd 10A. Taki prąd powinien być dostarczany bez problemu z mniejszego alternatora, ale pod warunkiem, że jeździsz z obrotami silnika powyżej 1/3 obrotów maksymalnych (a więc np. 2000 dla benzyniaka). Jeśli możesz - poszukaj w sieci charakterystyki...
Witam. Jeśli oddzielisz akumulator diodą to do akumulatora popłynie prąd ładowania, prąd rozruchu z niego nie popłynie. Warunek - prawidłowe miejsce włączenia diody. Akumulator będzie ładowany nieco niższym napięciem (spadek na diodzie). Aby ten spadek zminimalizować daj diodę schottky. Prąd rozruchu nie będzie grał roli (bo go nie będzie), dobierz...
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Chcę, żeby napięcie było stabilne w momencie, kiedy ciągnik będzie już włączony, i żeby podczas rozruchu spadek napięcia nie uszkodził "mojego" układu zasilania/stabilizacji. OK, czyli wiemy, że potrzeba przetwornicy podwyższającej. A jakie są wymagania zasilanego układu?
zgadzam się z opiniami tomekb oraz melo .......silniki wysokoprężne potrzebują mocniejszego rozruchu dlatego rozrusznik spełnia ważną rolę i musi być sprawny [ bez luzów na tulejkach ] ponieważ jest wtedy za duży spadek napięcia ........ogólnie aby rozruch był sprawny ....musi być sprawny tak zwany trujkąt rozrusznik +alternator +akumulator ...!!!!
cześć grippen123 :) też się przymierzam do podłączenia drugiego akku 100Ah, też mam webasto... tu mój wątek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... ale rozłożyła mnie dopiero lodóweczka. zmusiła mnie do przyjrzenia się lepiej ładowaniu i samemu akumulatorowi. przeciez webasto bierze prąd rzędu 7-8A tylko w trakcie rozpalania...
Witam. 2 lata niecałe kupiłem akumulator Banner 44 Ah (więcej nie kupię ) od jakiegoś czasu miałem problemy z rozruchem w mroźne dni ,pojechałem na sprawdzenie okazało się że z wartości znamionowej 530A zostało tylko 260A ładowanie ok na zapalonych światłach wynosi 14,08V napięcie 12,67V do końca gwarancji zostało 16 dni. I tu moje pytanie reklamować...
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
nie osłonięty fragment karoserii pojazdu (sam silnik też się do tego nadaje) Silnik nadaje się w szczególności. Powód jest taki, że droga prądu skraca się o odcinek kabla łączący klemę ujemną akumulatora z masą silnika. Jeżeli tam jest spadek napięcia (np. wskutek skorodowanego styku) to różnica w obrotach na rozruszniku będzie znacząca.
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Bo sterownik to jest moje zabezpieczenie w samochodzie ja moge odciac zasilanie nasilniku . Jak wlamywacz otworzy mi maske i sciagnie kleme zeby wylaczyc alarm lub syrene to ja dostane smsa ze ktos odlaczyl akumulator. A powiedz mi jak mam to odseparowac dioda mozesz mi to rozrysowac. Dziekuje. ( Sterownik super ma karte sim oplaca sie tylko internet...
Eksperymentator może sobie podłączać coraz mniej pojemne baterii i dotrzeć do takiej, na której rozruch nie jest możliwy. Pozostaje zrobić korektę na mróz i zużycie. I już jest jakiś punkt zaczepienia czy bateria akumulatorów ma mieć 10% tego wymyślił konstruktor samochodu mający o wiele większą wiedzę na temat swojego tworu niż jakikolwiek mechanik...
Zgadzam się całkowicie, że lepiej wykonać uzwojenie z kilku drutów i połączyć równolegle, niż mordować się z płaskownikiem. Dlatego uzwojenie wtórne swojego prostownika opisanego dwa piętra wyżej zrobiłem z dwóch linek po 25mm². Przekonuje mnie też nieduże zmniejszenie przekroju przewodu uzwojenia wtórnego. Przewodu na wtórnym jest niewiele - góra...
Dla mnie to jakaś głupota. Przecież przewód plusowy, jak i minusowy w samochodzie ma tak wielki przekrój i minimalną długość, że spadki napięć są znikome. Na samą logikę, przy połączeniu klamry do stalowego elementu, będzie miało gorszy styk niż do klemy akumulatora. Poza tym klema jest dość wielka, klamrę trzeba mocniej rozszerzyć, co za tym idzie...
Panowie a wytłumaczcie jedną rzecz, ogólnie na czwartek jestem umówiony z elektromechanikiem, ma sprawdzić rozrusznik itd. Ale ja nie rozumiem jednego, niby przewody, niby rozrusznik ale dziś zabrałem z domu ten akumulator podładowany i po włożeniu do auta, samochód pali jak nowy z salonu, jak latem (nie nagrywałem już bo chyba nie ma sensu) To jak...
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Ok, dziękuję za pomoc. W takim razie przed ewentualną zmianą akumulatora jeszcze poproszę o sprawdzenie czy coś nie je prądu itp, żeby nie było, że nowy kupię i od razu będzie dostawał po dupie Podstawa to miernik lub choćby wskaźnik napięcia wpinany do gniazda zapalniczki. Na bieżąco sprawdzasz napięcie ładowania w trakcie jazdy, po zgaszeniu silnika...
Można zmierzyć bez cęgowego( ja posiadam amp. cęgowy). Mierzymy volty na akumulatorze w czasie kręcenia rozrusznikiem - spadek po niżej 10V świadczy o złym akumulatorze, gdy napięcie nie spadnie poniżej tej wartości, a rozrusznik wolno kręci świadczy o za dużym poborze prądu przez rozrusznik. Akumulator musi być odpowiedni do twojego auta. Pozdrawiam.
Witam potrzebuje pomocy ale bardziej od prawnej strony odnośnie reklamacji akumulatora. Bardzo bym prosił osoby które miały kiedyś podobną sytuację o wypowiedzenie się. Sytuacja wygląda następująco: 5 miesięcy temu akumulator w moim aucie dość mocno zaczął szwankować raz odpalał dobrze raz trzeba było posiłkować się prostownikiem. Wymieniłem od razu...
Weźmy dwa skrajne przypadki. 1. nie ma spadku napięcia na akumulatorze 12Vx900A=10.8kW - abstrakcja 2. spadek maksymalny na akumulatorze 0Vx900A=0kW Prawda leży gdzieś pośrodku i moc potrzebna do rozruchu to 0,5 do kilku kW. Oprócz mocy ważny jest czas rozruchu. Jest taka prosta próba akumulatorów. Jeżeli akumulator nie wytrzyma trzech kolejnych rozruchów...
Prostownik zazwyczaj dołącza się na klemy. Jeżeli połączenie między klemą a akumulatorem jest kiepskie , to wystąpi duży spadek napięcia na połączeniu i brak możliwości rozruchu. Przy podłączonym prostowniku to połączenie nie ma tak wielkiego znaczenia bo prąd rozruch przepłynie przez prostownik , rozrusznik i połączenie klema- Styk "krokodylka" rozrusznika...
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
grzeja wszystkie na 100% sprawdzane na krotko + z akumulatora dotykalem do swiec wszystkie iskrzyly przekaznik zamyka obwod latem byly zalozone 2 nowe bosha jak pozostale
witaj. Moja teoria na wg. Twoich pomiarów jest następująca: Uważam ,że za pierwszym i drugim odpaleniem alternator wcale nie ładował a lekkie wahania napięcia są związane że akumulator po takim obciążeniu jak rozruch samochodu i spadku napięcia przez to wywołanym samoczynnie odzyskuje napięcie w nieznacznym stopniu.Na wahania napięcia podczas gdy alternator...
Witam Auto Citroen C2 1,6 16V chyba 109KM Sensodrive 2003r , to tyle na temat danych . Nie znam historii auta poza tym że był uszkodzony reflektor i błotnik od strony kierowcy , ale nie wiem czy ma to jakiś związek z tym przypadkiem. Problem polega na tym że auto nie odpalało przez tydzień to znaczy rozrusznik nie dawał znaku życia, wczoraj bez ingerencji...
Pamietam ze dokladnie ten sam problem byl juz poruszany. No moze niedokladnie, o ile pamietam tam chodzilo o to ze odtwarzacz MP3 w momencie rozruchu wraca na poczatek utworu. Ale zasadniczo chodzilo o to samo - poszukaj, bo nie pamietam juz wnioskow. A pierwsza rzecz - czy tak bylo od poczatku? Sprawdzilbym kable i wszelkie kontakty, moze masz na nich...
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
WItam, ja zakupiłem sobie 6 metrów kabla o średnicy ok. 5 mm (grubość miedzi w środku) i w porównaniu z kablami z marketu których używałem za 15 zł ten nowy kabel pali jak głupi i wogóle się nie grzeje!! Także nie przesadzałbym z tymi kablami 16mm grubymi-chyba że koś odpala kombajn albo ciężarówki:)) .... To nie czołg jak ktoś mi pisze na innym forum...
Moim zdaniem masz problem albo z akumulatorem albo z rozrusznikiem albo z połączeniem miedzy tym a tym. Na pierwszym filmie obroty nie przekraczają 200obr/min wiec jak on ma odpalać? Na drugim nie jest wcale lepiej. Po 1 pomiar akumulatora i spadków napiec podczas rozruchu. Testery do akumulatorów mają możliwość wykonania takiego pomiaru. Po 2 sprawdzenie...
A ja mam pytanie, czy istnieje jakiś sposób jak sprawdzić wytrzymałość wykonanych przewodów poza ich użytkowaniem w praktyce i ile wykonane przewody są w stanie przenieść amper? Takie rzeczy łatwo obliczyć korzystając z prawa Ohma. W instalacji elektrycznej pojazdów, których silniki są sterowane elektroniką napięcie podczas rozruchu nie powinno spaść...
witam, wczoraj rano, po spadku temperatury, zabrakło prądu na rozruch samochodu. Akumulator 100Ah jest 15 miesięczny (kupiłem w sierpniu 2012 po wyładowaniu poprzedniego aku). Alternator był regenerowany rok temu (być może niepotrzebnie, bo potem problem wyładowania akumulatora również się powtarzał). W ostatni piątek auto już ciężej odpaliło, dodam,...
Witam , pozdrawiam . Czytam , czytam i malo rozumiem . Proponuje co nastepuje : - Naladuj akumulator prostownikiem , jedz autkiem przez np: ile dni wytrzyma mierzac co jakis czas napiecie przy wylaczonym silniku . - Naladuj akumulator i zostaw w miare mozliwosci auto stac - mierzac napiecie na akumulatorze po np: 2 dniach . Jesli po tym wszystkim zaobserwujesz...
Te 60A prądu ładowania akumulatorów jest go w stanie zagotować, powodując opad masy czynnej i deformacje płyt. Łatwo można tą niedoskonałość urządzenia naprawić - włącznik sieciowy na kablu zasilającym w formie przycisku, uruchamianego drugą ręką, na czas pracy rozrusznika. Ewentualnie konstrukcja bardziej wyrafinowana - ze sterowaniem transformatora...
IBS chyba wszedł w 2013 roku... Mam swojego "złoma" w dobrym stanie z 2003 i akumulator jest w wewnątrz samochodu, więc używam tylko AGM... i ostatni raz wymieniłem go po 7 latach, bo kręcić kręcił, ale spadek napięcia miał przy rozruchu do 9,5V. A w drugim wytrzymał AGM prawie 14 lat i poszedł na złom razem z samochodem, więc... Jeśli tłuczesz tysiące...
Teraz po 2 dniach bez odpalania wyniki wyglądają tak: 11.9 [V] - na klemach w spoczynku 10.7 [V] - po włączeniu zapłonu 7.18 [V] - w trakcie rozruchu 14.6 [V] - na alternatorze Rozruch trwał bardzo szybko 1-2 sekundy. Co do akumulatora to aktualnie jest założony 71Ah 670A (taki przyjechał ze Szwajcarii), ale nie wiem co to za marka, zbyt mocno obudowany...
Wg mnie akumulator, albo niedoładowany, albo przychodzi już na niego czas i podczas rozruchu zimnego silnika spadki napięcia są takie, że nie wystarcza go już na "wyprodukowanie" iskry. Za tym przemawiałby rozruch na "pych" kiedy nie ma takiego obciążenia (rozrusznikiem, bo jego robotę odwalają pchający) akumulatora. Możesz spróbować zmniejszyć o połowę...
Witam kolegów! Chciałbym się podzielić z wami moim pomysłem, który faktycznie się sprawdził, przejeździłem na nim trzy zimy i nigdy mnie nie zawiódł. Wiadomo zima nie jednemu daje się we znaki, zwłaszcza rano jak jest –20 stopni i stres, zapali, czy nie zapali. Duży mróz, gęsty olej, duży pobór prądu przez rozrusznik, powodują duży spadek napięcia...
spadek napiąć akumulator rozruch spadek napiąć rozruch spadek napięcia rozruch
podsłuch telefon analogowy wymiana wsadu eeprom livebox router bezprzewodowo
philips 55pos9002 klimatyzator split
Kod DTC C1606 w Renault Master - EPS i ABS Lokalizacja impulsatora szybkościomierza w Iveco 35-10