Witam. Koniec ładowania 14,4V , napięcie spoczynkowe powinno się utrzymywać na poziomie 12,6V. Spodek napięcia przy rozruchu nie mniejsze niż 10,5V,w inny przypadku akumulator do wymiany. Pozdrawiam
10÷10,5V to nieprzekraczalne (w dół) prawidłowe napięcie w czasie pracy rozrusznika. Nic nie ma tu do tego typ i rodzaj pojazdu - od tego jest projektant, by dobrać pojemność akumulatora czy rodzaj (np z przekładnią) rozrusznika. Przy większych spadkach należy sprawdzić pojazd; tematów o tym mnóstwo i nie miejsce tu by te wiadomości ponownie pisać.
Ok a teraz jeśli chciałbym zmniejszyć napięcie z 12 v do 3.3 v pobór prądu przez odbiornik ok 2 ampery co najlepiej wykorzystać rezystor jako dzielnik napięcia ,stabilizator liniowy czy stabizator impulsowy?
Akumulator z powodu zuzycia nie powinien tak od razu sie rozladowac.Raczej nbedzie krecil za kazdym razem coraz slabiej,ale nie od razu padnie.Zaobserwowalbys to kazdego dnia,ze slabnie(np.po zalaczeniu swiatel mijania,jak przygazujesz,to robia sie jasniejsze).Jak uda ci sie uruchomic autko(np. z akumulatora sasiada),sprawdz napiecie ladowania.Jezeli...
Za przejście w tryb wspomagania rozruchu odpowiada tranzystor VT12 - jego zablokowanie po spadku napięcia na akumulatorze poniżej określonego parametrami diody Zenera VD15. Napięcie sterujące tyrystorami pochodzi wówczas z prostownika VD5-8. Sprawdź VD15. PS. Przejście na rozruch następuje przy spadku napięcia akumulatora do 6V. Podobny temat i instrukcja...
Spróbuj doładować akumulator samochodowy, prawdopodobnie spadek napięcia przy rozruchu pojazdu powoduje zawieszenie się radia. Sprawdź jakość połączeń zasilania radia do układu samochodu.
Sprawdź jaki masz spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu.
Zbyt duży spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu - słaby akumulator, lub (w niektórych autach) wyłączanie zasilania radia (+UB) na czas rozruchu. Na próbę, podłącz +UB radia (żółty kabel) bezpośrednio z plusowej klemy akumulatora.
Upewni się czy nie masz za dużego spadku napięcia na akumulatorze przy rozruchu . przy za dużym spadku napięcia sterownik odcina przekażnik świec żarowych i wypluwa jego błąd.
lub zwarta jedna cela....
Sygnał może pokazuje, ale nigdy nie wiesz, czy mieści się w prawidłowych wartościach. No właśnie, jak chcesz zmierzyć masę? Jednym przewodem. Na przykład spadek napięcia na przewodzie masowym między akumulatorem a rozrusznikiem podczas rozruchu. Albo spadki napięcia alternator-akumulator pod dużym obciążeniem.
Masz moduł zasilany napięciem akumulatora czyli DC. Masz za duży spadek napięcia przy rozruchu (uszkodzony rozrusznik, słaby akumulator, zaśniedziałe kable) co już zostało powiedziane a ty nie zrobiłeś nic.
Dzisiaj jeszcze raz dokonałem pomiarów napięcia i oto wyniki: napięcie na akumulatorach(ciągnik nie ruszany od soboty)-12,9V spadek napięcia przy rozruchu na akumulatorach- max 9,4V spadek napięcia przy rozruchu na rozruszniku- 8,4V(widać na tym przewodzie gubi 1V. Czy przez to może wolno kręcić?) A czy przez zbyt duże napięcie ładowania akumulatory...
Słaby akumulator i duży spadek napięcia przy rozruchu.
Problem to spadek napięcia w trakcie rozruchu, nowy akumulator, wyczyścić klemy oraz najważniejsze dać dodatkową masę na silnik i ECU.
Z wydruku wynika, że masz duży spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu
No właśnie "ogromne prądy" - a one powodują spadki napięć!!! Radzę trafo wtórne i pierwotne nawiąć tak grubym drutem jakim się da (na ile jest miejsca) i napięcie jak najwyższe ale nie przekraczać about 15 - 16 (max) V, bo lampki typu kontrolka przepalą sie, no i akumulator zagotuje sie (jeżeli będzie). Ostrzegam (rozruch bez akumulatora), że spadek...
Jeśli nie jest to bezpiecznik (konkretnie - 21) to będą duże spadki napięcia przy rozruchu. Można podmienić akumulator - naładowanie go może nie być miarodajne, bo już może dokonuje żywota. Mogą być też opory na przewodach i połączenia: znane sprawy - klemy, mocowanie kabla w klemie, masy, kostki zasilania itd.
Przy określaiu sprawności akumulatora nie bierze się pod uwagę tylko prądu rozruchowego akumulatora. Ważniejsza jest rezystancja akumulatora. Od niej zależy spadek napięcia podczas rozruchu. Dlatego przydatność akumulatora określa sie sprawdzając spadek napięcia przy poborze prąd rozruchowego nominalnego. Jak napięcie spada poniżej pewnej granicy to...
po jakiego grzyba przenosisz ten akumulator? Jak Kolega się tyle już narobił - pewnie musiał. Przede wszystkim, przekrój przewodów przy tak długim odcinku i takim (choć chwilowym) obciążeniu w/g mnie wymaga ze 32mm², i to przewody nie głośnikowe a jakieś konkretne, od ciągnika czy coś w tym stylu; a może też spawalnicze? Większa pojemność aku...
Może słaby akumulator,spadek napięcia przy rozruchu.
Sprawdź masy, prądy czy nie ma spadku napięcia, ewentualnie akumulator a jak jest OK to rozrusznik prześwietlić.
Slaby akumulator powoduje spadek napięcia przy rozruchu Można podać + na moduł zaponu przez przekaznik prosto z akumulatora
Kiedy? Czy również wtedy, kiedy napięcie akumulatora spada podczas rozruchu? Chcę, żeby napięcie było stabilne w momencie, kiedy ciągnik będzie już włączony, i żeby podczas rozruchu spadek napięcia nie uszkodził "mojego" układu zasilania/stabilizacji.
Akumulator now To że nowy, nie znaczy, że w pełni naładowany! 1. Z innego samochodu podaj kablami rozruchowymi napięcie na swój akumulator. Jak za każdym razem odpali, to winien akumulator. 2. Zmierz woltomierzem spadek napięcia na swoim akumulatorze w momencie rozruchu. Jeśli mniej niż 11,5 V, to winien akumulator. Próbę należy wykonać wtedy, gdy...
A może problem nie leży w instalacji elek. tylko w silniku... jeżeli rozrusznik ma duży opór w obrocie kołem. Proponuję sprawdzić jak duży jest spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu.
Jaki spadek napięcia masz przy rozruchu?
Jak akumulator pada to szkoda kasy na ładowarkę nic mu nie pomoże. Trzeba zmierzyć lądowanie w samochodzie oraz spadek napięcia przy rozruchu.
Jeżeli podłącze napięcie bezpośrednio z klemy akumulatora do pompy wtryskowej auto pali bez problemu. Podłączasz napięcie do elektrozaworu? Jeśli tak to problem tkwi w sterowaniu elektrozaworem.(spadek napięcia) Sprawdź napięcie zasilania elektrozaworu podczas rozruchu silnika, nie może się różnić od napięcia akumulatora w tym momencie.
Przy spr A gdzieś są odłączane? Nie wiem, może w nowszych samochodach coś takiego wymodzili... Odłączają gniazdo zapalniczki? To jeżeli nie jest odłączane to po co 1F skoro on też się rozładuje w momencie rozruchu, a nawet 100F się rozładuje skoro rozrusznik robi zwarcie zanim zacznie kręcić i nici z podtrzymania Nie mniej jednak tam też napięcie spada...
1.Sprawdź naładowanie akumulatora, jego spadek napięcia przy rozruchu 2.Sprawdź połączenia masowe zwłaszcza połączenie minusowego przewodu z akumulatora do karoserii i z karoserii do silnika Silnik domyślam się że to 900?
Spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu nie mniejszy niż 10V. Oczywiście gdy akumulator i rozrusznik zdrowy. Jeśli masz kable rozruchowe to podłącz jednym z nich minusowy słupek akumulatora i element silnika. Tylko tak żeby przewód nie spadł i się w nic nie wkręcił. Potem zapalaj i wracaj do domu nie odpinając przewodu.
napiecie spada do ok 8v. tak ma byc??czy ile? Spadek napięcia akumulatora w czasie rozruchu nie może być większy niż 2V. Jeśli jest większy, wskazuje to na zużycie akumulatora lub niesprawność rozrusznika bądź niesprawność połączeń elektrycznych pomiędzy rozrusznikiem a akumulatorem.
na początek sprawdz ładowanie bo może jest za słabe a następnie sprawdz spadek napięcia przy rozruchu
Na moje oko zwyczajnie w świecie robi się zwarcie na rozruszniku, dlatego napięcie na akumulatorze tak drastycznie spada.
musi być moduł kontroli napięcia na akumulatorze który rozruch wykryje spadkiem napięcia i natychmiast zareaguje (rozłączy bądź obniży) Jest takie coś już od 40 lat. EPS 200. Odpala wszystko co ma koła (i nie tylko) i nic nie uszkodzi. Proste jak konstrukcja cepa.
Witam, posiadam Opla Astrę II silnik 1,6 SE i od pewnego czasu a konkretnie kiedy nastąpił spadek temperatury, mam problemy z uruchomieniem zimnego silnika. Gdy go się uda uruchomić następne uruchomienia są bez problemu. Wymieniłem czujnik temperatury który steruje komputer. Sprawdziłem spadek napięcie akumulatora przy rozruchu, który wyniósł 10,5 V....
Sprawdź woltomierzem jaki masz spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu - powinien być nie mniejszy niż do wartości no powiedzmy 9-10V. Może to być akumulator - ile ma lat? Jeśli jest jeszcze obsługowy to sprawdź poziom elektrolitu (płyty powinny byż nim zakryte) i jego gęstość w celach...(1,26 - OK; 1,20 i mniej NIE OK)....
Lecisz kolego skrótami, wcale nie powiedziane że akumulator jest winny w takim przypadku. Nie wiesz w którym uchu coś gra, nie rozumiesz o czym świadczy pomiar spadku napięcia na akumulatorze w trakcie rozruchu - to nie radź. Szczególnie, że sensowne porady już zostały udzielone.
A nawet jeśli akumulator "dawcy" będzie miał lekko niższe napięcie niż akumulator "biorcy" to i tak podczas rozruchu powstaje tak duży spadek napięcia nawet do tych 9-10V więc kierunek płynięcia prądu jest TYLKO JEDEN - DO ROZRUSZNIKA.
Jak masz (ale pewnie nie masz) miernik cęgowy prądu to możesz sprawdzić prąd przy próbie rozruchu. To da odpowiedź na twoje pytanie. Jak mierzysz napięcie? Musi być mierzone bezpośrednio na słupkach - unikniesz wtedy niedokładności związanych ze spadkiem napięcia na klemach.
Wydaje mi się że te 8,6 to az mało nie powinno spadać poniżej9V.Mam pytanie gdzie był wykonany pomiar i czy miernik jest pewny.Ja mam w Astrze 1.7 DTL aku Jenox o pojemności 85 Ah i napięcie na nim w czasie kręcenia rozrusznikiem plus świece żarowe nigdy nie spadło poniżej 10,5V. Sprawdź może gęstość elektrolitu przed i po rozruchu.
Witam . Jeśli chcesz kontrolować napięcie podczas rozruchu tak aby nie uszkodzić elektroniki to układ musi mierzyć napięcie na akumulatorze dwa razy na każdy półokres . Pierwszy pomiar przy przejściu przez zero. Drugi natomiast po wyzwoleniu tyrystorów. Pierwszy pomiar informuje o spadku napięcia akumulatora podczas rozruchu i tym zezwala na załączenie...
Jak cudowna regeneracja? rozbujałem go tzn wyprowadziłem ze stanu uśpienia. Czas pokaże czy będzie działać np jutro, pojutrze itd. :D
W jakim samochodzie jest zamontowane to radio? Czy na czas rozruchu silnika nie zostaje rozłączane zasilanie radia? W jakim stanie jest akumulator? Czy podczas rozruchu nie następuje spadek napięcia zasilania radia poniżej 11V?
Proponuję sprawdzić, a najlepiej wymienić filtr paliwa. Ja wymieniam przed każdą zimą. Koszt niewielki, ok. 60zł z FILTRONA, ok. 80zł z MANNA, a przy dieslu to bardzo ważne. Może układ się zapowietrza, a odpalenie zapowietrzonego diesla to problem. Sprawdź miernikiem świece żarowe (wartości powinny być w granicy 1 Ohma), jeśli wartość jest przekroczona...
Ładowanie do sprawdzenia, spadki napięcia podczas rozruchu na zasilaniu rozrusznika, akumulator na tester i rozrusznik do zrobienia.
Zobacz czy masz sprawny akumulator.
Witam. Jeśli oddzielisz akumulator diodą to do akumulatora popłynie prąd ładowania, prąd rozruchu z niego nie popłynie. Warunek - prawidłowe miejsce włączenia diody. Akumulator będzie ładowany nieco niższym napięciem (spadek na diodzie). Aby ten spadek zminimalizować daj diodę schottky. Prąd rozruchu nie będzie grał roli (bo go nie będzie), dobierz...
Ogolnie przy rozruchu czasami zrywa połączenie. Sprawdzales jakie masz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu? Może spadki napięć na masach, albo slaby akumulator. Jak jest odpalony silnik to juz wszystko ok z komunikacją ?
Witam. Takie podłączenie prostego prostownika do akumulatora jest ryzykowne. Ja spotkałem się z bardziej wyrafinowanym rozruchem w którym to mozna nastawić sobie prąd ładowania a dopiero po włączeniu rozrusznika kiedy to następuje spadek napięcie żeby niewiem jaki był dobry akumulator bo elektronika tego rozruchu reaguje na spadek napięćia i otwiera...
Nie mam dostępu do takiego, mam natomiast możliwość pomiaru spadku napięcia podczas próby rozruchu samochodu, czy to wystarczy?
Economy Mode komputer włącza kiedy wykryje spadek napięcia na akumulatorze, wtedy możliwy jest tylko rozruch, wszystko inne jest wyłączone. Może spróbuj podłączyć pod prostownik. A do diagnostyki najlepiej Peugeot Planet, tylko tym masz możliwość dokładnego sprawdzenia parametrów.
Zgadnie ktoś co jeszcze można wykorzystać oprócz sygnału obrotów? - autor wykorzystał silne pole magnetyczne wokół przewodu zasilającego rozrusznik (odbiór kontaktronem lub czujnikiem Halla) - koledzy proponowali sygnał wygaszania kontrolki alternatora - także sygnał z czujnika ciśnienia oleju (wg mnie nie najlepsze rozwiązanie bo zbyt duży rozrzut...
Witam. Nie jest możliwe rozładowanie naładowanego akumulatora w tak krótkim czasie, jeśli jest on sprawny. Albo akumulator niesprawny, albo coś nie łączy w samochodzie. Naładować akumulator, i mierzyć napięcie bezpośrednio na klemach akumulatora, gdy występuje problem (po podłączeniu akumulatora, po załączeniu stacyjki, w czasie pracy świec żarowych,...
Witam. Jak zauważył przedmówca 50A to stanowczo za mało . Sam jestem na etapie budowy takiego prostownika. W takim prostowniku najważniejsza jest automatyka włączająca prąd gdy tylko wykryje spadek napięcia na akumulatorze podczas rozruchu. Po uruchomieniu silnika gdy napięcie na akumulatorze podskoczy automatyka ma wyłączyć prąd rozruchowy. W moim...
Kable zakute tzn klemy na kablach nie na śrubki skręcane tylko na zaciskarce/prasie. I dobrze mówi Megawe - zmierz napięcie na aku podczas rozruchu, bo może tylko ci się wydaje to są dobre. Musisz szukać przyczyny tego spadku napięcia poniżej 10V.
Nie ,może opaść do 9,8V jeśli jest inaczej to jest coś uszkodzone,rozrusznik przewody (masy) lub akumulator .
OScyloskop plus cęgi i sprawdź pobór prądu przy rozruchu.Jeżeli nie masz oscyloskopu to miernik na akumulator i sprawdź spadek napięcia przy rozruchu z rana.
Akumulator jakie ma napięcie podczas rozruchu? Mówimy o spadku napięcia podczas "kręcenia" czy w jakim stanie jest akumulator w spoczynku? Do sprawdzenia napewno czujnik teperatury, trzeba porównać ile pokazuje w klimatroniku i w sterowniku silnika. A jest opcja żeby to sprawdzić w tzw VAG-u/VCDS?
Zmierzyć napięcie na akumulatorze w czasie rozruchu, jeżeli występują nadmierne spadki napięcia. to silnik zimny nie będzie chział uruchomić z rozrusznika. Może to być spowodowane , złym stanem akumulatora, niepewnym połączeniem masowym silnika, uszkodzeniem w samym rozruszniku. Co tłumaczy że silnik na pych zapala. Do rozruchu ciepłego silnika potrzeba...
Jutro jeszcze sprawdzę napięcie jakie ma akumulator ( dodam, ze 2 tyg. temu kupiłem nowy) i sprawdzę spadek napięcia podczas rozruch, ponad 2 dni nie odpalałem auta aby był wiarygodny pomiar.
To jeszcze poproszę o napięcie z akumulatora w czasie próby rozruchu. Dodatkowo wartości spadku napięcia na przewodzie zasilającym rozrusznik i słupku dodatnim akumulatora, drugie między słupkiem ujemnym akumulatora a masą rozrusznika. Zwróć uwagę, że piszę o napięciach na słupkach akumulatora a nie na klemach do nich przymocowanych!
Nie panowie , zawiesił się sterownik silnika i nie ma to nic wspólnego z akumulatorem i z niskim spadkiem napięcia przy rozruchu. Temat zamknięty!
Napiszę lakonicznie. Pojazd sprawny, akumulator do wymiany. Dalsze dywagacje bezcelowe, chyba, że Kolega przez zbyt duże spadki napięcia w czasie rozruchu lub kombinacje z kablami rozruchowymi, położy elektronikę auta. Wtedy zapraszamy.
Należy sprawdzić same akumulatory pod kontem ich pojemności, mogą się rozładowywać wewnętrznie, oraz sprawdzić czy między akumulatorami jest jakiś kabel? jak tak to go odłączyć, to co nie działa to brało prąd z tego akumulatora.
Pięknie i obrazowo. Dzięki Nikt z kolegów nie wspomniał, że ta różnica (4V) z założonymi klemami wynosi 12,2, a po odłączeniu jest zdecydowanie zbyt duża. W sprawnym akumulatorze, nawet spadek napięcia przy rozruchu, nie jest większy niż 3V. Coś "żre prąd" w dużej ilości zanim pojazd się uśpi albo akumulator jest mocno zasiarczony ale wtedy powinny...
Odłączałeś akumulator od samochodu do ładowania? Jeśli nie to zrób to teraz. Jeśli sterownik immobilisera nie rozpozna transpondera, będzie się świeciła kontrolka CODE. Czy alarm jest fabryczny? Jeśli kierunkowskazy zaczynają migać podczas kręcenia rozrusznikiem, to raczej akumulator padł i są za duże spadki napięcia podczas rozruchu.
Jak akumulator jest sprawny i nie wiekowy to do sprawdzenia przewody (końcówki) i przełącznik na okoliczność spadku napięcia pod obciążeniem.
Myślę że podłączenie akumulatora 7Ah przez diodę powinno się sprawdzić.Przy rozruchu akumulatory będą rozdzielone diodą i gwałtowny spadek napięcia na akumulatorze głównym nie przeniesie się na akumulator pomocniczy.
jeśli akumulator zdrowy ,to jaki jest spadek napięcia podczas porannego rozruchu. Sprawdź masy w komorze silnika.
Problemy do rozwiązania to: - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia podczas rozruchu silnika - zabezpieczenie akumulatora samochodu przed rozładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed spadkiem napięcia powodowanym wyładowaniem - zabezpieczenie rejestratora przed napięciem alternatora >14V Możesz wykorzystać dedykowany do pracy w samochodzie...
Spadek napięcia przy rozruchu to rzecz naturalna i nieunikniona. Jednak spadek do 9V to już sporo. Jeżeli przyczyną jest za mały akumulator (o zbyt małym prądzie) niewiele zrobisz, chyba, że jedt miejsce na większy, albo założysz akumulator o większej wydajności prądowej. Jeśli jest spadek bo akumulator jest stary, zasiarczony, zużyty to wymień. Jeśli...
Akumulator silny? Miałem taki przypadek że podczas rozruchu był za duży spadek napięcia i też fis szalał. Pozdrawiam
Za wolne obroty wału korbowego przyczyna to uszkodzony rozrusznik, zaśniedziałe przewody lub klemy, słaby akumulator nie dający odpowiedniej mocy rozruchowej, uszkodzona hydraulika trzymająca silnik. Przyłóż obrotomierz i podaj obroty wału korbowego i pomierz spadki napięci, jakie występują podczas rozruchu na akumulatorze i rozruszniku, cengi na przewód...
Po prostowniku nie ma kondensatora, bo i po co? Akumulator 1Ah na napięcie 12V (Pb) zachowuje się jak kondensator o pojemności TYSIĄCA FARADÓW! Obliczenie: władowanie lub pobranie z tego akumulatora 1Ah = 3600 Asek czyli 3600 Kulombów, zmienia napięcie akumulatora o 3V: od 11 do 14V, lub odwrotnie. Pojemność kondensatora C = Q/ΔU czyli 3600 Kulombów...
Czy przewody 35mm2 wystarczą? Tego nikt nie wie. Spadek napięcia podczas rozruchu zmniejszy się z 0,6 V do ok. 0,3 V. To już nieźle, ale przy 50 mm2 byłby ok. 0,1-0,2 V. Ja bym dał 50 mm2, żeby sobie nie pluć w brodę. Jeszcze zależy od możliwości przyłączenia do stycznika i przetwornicy ze względu na średnicę przewodu: 35 mm2 -> fi ~8 mm 50 mm2 ->...
Witam, Akumulatory ZAP 2x195 Ah. Prąd rozruchu - o ile dobrze pamiętam - 1100 A. W sumie masz rację z pomiarem spadku napięcia, ale akumulatory są dwa więc i tak trzeba sprawdzić każdy osobno. Pozdrawiam vper
Są dwie możliwości: - akumulator zerka już w stronę krainy wiecznych łowów, nie ma już pojemności, albo ma duży opór wewnętrzny i jest niewydajny prądowo, stąd taki spadek napięcie przy próbie rozruchu, - rozrusznik niesprawny i przy obciążeniu daje opory ponad możliwości akumulatora. Podmiana akumulatora na inny pozwoli określić, o którą z nich chodzi.
Uszkodzony lub wyładowany do 0 akumulator.
Jak zimny to na ssaniu jeszcze odpali z rozrusznika ale jak odpale na popych bo tak pali za każdym razem to jak sie zagrzeje to juz nie odpali, kręci kręci i nic, co może być? Rozrusznik kręci, ale może zbyt wolno. Warto sprawdzić spadek napięcia podczas rozruchu na akumulatorze oraz na cewce. Nie piszesz jaki to rocznik, więc układ zapłonowy może...
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
1. Stawiam na zużyte przewody wysokiego napięcia. W corolli e12 nie ma przewodów WN. Ja sprawdziłbym jakie napięcie jest przed rozruchem i jak mocno spada w czasie rozruchu, a po uruchomieniu jakie napięcie daje alternator na zimnym i na ciepłym silniku. Moja corolla na słabo naładowanym akumulatorze (mało jeżdżona, czemu towarzyszyły duże spadki napięcia...
Jakim cudem? Fakt, przy rozruchu następuje silny spadek napięcia akumulatora, z powodu gwałtownego rozładowania utrzymujący się już po zaprzestaniu działania rozrusznika. Zatem początek ładowania takiego akumulatora przez cokolwiek, w tym przypadku alternator charakteryzuje się dużym prądem przez kilkadzesiąt sekund. Później regulator alternatora ustala...
Akumulator nie jest rozładowany do zera, tylko zostało w nim bardzo mało "prądu". Wystarcza na włączenie zapłonu, ale przy próbie rozruchu spadek napięcia jest tak duży, że następuje "reset" i tak cyklicznie. Stąd to cykliczne klikanie.
Spróbuj zdjąć pasek z alternatora może są popalone diody więc sieje zmiennym i sterownik głupieje. Jak masz możliwość zasilenia sterownika z innego akumulatora tak, aby ominąć spadek napięcia przy rozruchu silnika to byś wyeliminował parę wątpliwych rzeczy?
Układ ładowania wypłyną by na rozruch silnika i dawał by tak duże spadki napięcia na rozruszniku ? Cóż każdy rozruch wymaga poboru prądu. Jak alternator nie ładuje to akumulator z każdym rozruchem traci ładunek i później "nie ma siły" przekręcić rozrusznikiem. Poza tym nawet żeby przyczyna spadku napięcia przy rozruchu tkwiła gdzie indziej to ładowanie...
Pobór prądu się sprawdza w taki sposób że zamykasz samochód całkiem odpinasz klemę i mierzysz, jeśli pobór nie spada do maksymalnej wartości 60mA to zostaw miernik na 20min podłączony i sprawdź, ja bym sprawdził napięcie na akumulatorze podczas kręcenia rozrusznikiem, bo wydaje mi się że spadek napięcia przy rozruchu jest za duży.
Że kable zasilające są 1,5mm2 to wiemy ale jaka jest ich długość? Wpięte bezpośrednio pod akumulator czy gdzieś w fabryczną instalację pojazdu? Zasilane z tego samego akumulatora co rozruch pojazdu? Odpala normalnie? Te 9,5V to pokazuje sterownik webasta czy miernik wpięty gdzieś po drodze?
I właśnie dlatego nie widziałem na tabliczce znamionowej alternatora takiego opisu. Kanciaty007 poradziłeś sobie? steffy czy wiesz, jakie jest napięcie na zaciskach akumulatora podczas kręcenia rozrusznikiem.......? SPRAWDŹ (napewno poniżej Twoich oczekiwań ! ) I teraz -jeśli pojemność akumulatora jest większa, to spadek napięcia podczas rozruchu jest...
Akumulator masz uszkodzony lub rozładowany.
rozruch zabierze tyle samo energii niezależnie od pojemności znamionowej akumulatora (czyli do uzupełnienia będzie taki sam ładunek). Biorąc pod uwagę pojemność - to masz rację. Ale zazwyczaj większy akumulator ma wyższy prąd rozruchowy - co przekłada się na mniejszy spadek napięcia przy rozruchu i wyższe obroty rozrusznika > czyli szybsze uruchomienie...
Czytałem. Pisząc posta sugerowałem się tym, że po ładowaniu akumulatora, auto w ogóle nie zapala. Poradziłem jednak sprawdzić napięcie spoczynkowe akumulatora, celem upewnienia się. Jeżeli usterką jest tak ja piszesz, czyli brak masy na silniku (nie twierdzę, że tak nie jest), to dlaczego auto zapalało wcześniej? Wyjaśnię mój tok rozumowania. Auto dziwnie...
Na forum corolli, przy podobnej dyskusji jeden z userów, też się pochwalił, że używa w swojej scarletce aku o pojemności 20 Ah, argument - po rozruchu błyskawicznie jest naładowany. Bredzenie laika, któremu się wydaje że wie o czym mówi. Skoro akumulator błyskawicznie się rozładuje, to i błyskawicznie naładuje. Akumulator większej pojemności na rozruch...
Tak, wiem że zastosowano dwa różne akumulatory :-) - akumulator "duży" - i "zwykły", "mały" akumulator samochodowy na 12V Pytanie po co to zrobili, skoro jest już w samochodzie duża bateria? Co do wymiany akumulatora, to jak nie masz wyjścia to kup o większej pojemności. Prąd rozruchu nie jest istotny, o ile jest większy od tego z oryginalnego akumulatora....
Witam. O ile nie nastąpiło wylanie elektolitu z akumulatora, dolewa sie tylko samą wodę destylowaną. Ile lat służy Ci ta bateria - może to już jej kres? A spadek napięcia 10 V przy rozruchu to normalka.
Jeśli nie załapuje rozrusznik i zaczyna wyć alarm, sugeruje to za niski poziom napięcia w instalacji. Jeśli syrenka jest z własnym zasilaniem, to będzie reagować wyciem na spadki. Więc dokładnie sprawdź akumulator, zmierz do ilu spada napięcie przy rozruchu, sprawdź poprawność montażu klem. I chyba faktycznie masz alarm do demontażu.
Mam taki miernik z marketu Jula, czy on jest coś wart? ale może spróbować zmienić baterię? bo ona tam jest z rok chyba https://allegro.pl/oferta/kieszonkowy-un... [może się przejdę do marketu budowlanego przy okazji po baterię i sprawdzę poprawność pomiaru na jakieś bateryjce mojego miernika i jakiegoś za 200...
(Wiem że 4 godziny to trochę mało bo teoretycznie przy tym prądzie powinien się ładować około 10,4h). Jeżeli był prawie całkowicie rozładowany. Do podładowania prądem 5A wystarczą 1-3 godz. Ładowałem go przez 4 godziny prądem 5A i po odłączeniu miał 12,6V Mało, bezpośrednio (1 minutę) po odłączeniu od prostownika powinien mieć 12,9V (stary) do 13,3V...
Panowie, zgodnie z waszymi sugestiami wymieniłem rozrusznik. Nie regenerowałem, ale kupiłem na znanym portalu za 70 zł używany, ale w stanie bdb. Wymiana rozrusznika wprowadziła Almerę na nowy poziom rozruchu. :D Nowy rozrusznik kręci gdzieś 2x szybciej niż stary (choć nie mając porównania gdy był stary uznawałem, że kręci wystarczająco dobrze, zresztą...
spadek napiąć rozruch spadek rozruch akumulator napiąć akumulator rozruch
schemat elektryczny układu zapłonu podświetlenie łącznika wygłuszanie pomieszczeń
stabilizator lm7812 renault mascott
Jak sprawdzić działanie diody 1.5KE39CA? Obliczanie długości drutu dla cewki prostokątnej