Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Nalezy jeszcze uwzględnić spadek napięcia na diodach prostowniczych (gdy prostownik jednopołówkowy to ok 0,7V dla mostka Graetza ok 1,3-1,4V) Bez obciążenia tego spadku praktycznie nie ma. Kondensatorki się ładują do max. amplitudy (1.41xUsk), później diody nie przewodzą. Oczywiście chociażby minimalne obciążenie spowoduje spadek napięcia na diodach...
Możliwość jest. Musiałbyś mieć prostownik, który po naładowaniu akumulatora samoczynnie się wyłączy, a na zaciski akumulatora poda niezbyt duże obciążenie, poniżej 1/20 jego pojemności. I gdy nastąpi rozładowanie jeszcze do bezpiecznej granicy spadku napięcia na zaciskach, odłączy obciążenie i znowu załączy ładowanie. Taki cykl powinien trwać do wiosny.
To proponuję zmienić miernik. Jeśli kontrolka świeci po właczeniu zapłonu i gasnie po rozruchu i bezpośrednio na alternatorze pokazuje takie bzdury to zakładam że przy naciągnietym pasku powinien ładować. Ale przez siec tego nie sprawdzimy.
Witam Problem z ładowaniem w quadzie Arctic Cat 1000. Maksymalny prąd ładowania w tym modelu 25A. Sprzęt ma problem z utrzymywaniem napięcia pod większym obciążeniem. Jeśli akumulator jest rozładowany np. ma 12.3V odpalam quada kilka godzin jazdy bez używania wyciągarki itp. wracam do domu i następnego dnia napięcie akumulatora jest nadal 12.3 V. Po...
Witam. Czy ktoś miał problem z laptopem Dell G3 3579 dotyczący tego, że laptop pod obciążeniem nie chce się ładować? Dioda od ładowania mruga na biało i gaśnie, a świeci tylko, gdy laptop jest pod obciążeniem, na przykład gdy odpalam CS albo GTA 5. Bez gier laptop normalnie się ładuje bez problemu. Stan baterii: dobry (sprawdzałem w biosie). Temperatury...
Z tego trafa nic nie będzie,ma za małe napięcie wyjsciowe,do tego dochodzi spadek napięcia na mostku.Gdy takie "cudo" obciążysz akumulatorem to napięcie spadnie tak mocno ze nie da sie ładować. pozdrawiam
Witam szanownych kolegów. Mam dość poważny problem z alternatorem w moim maluszku. PO krótcre problem wygląda tak: Całkowiecie przestał działać alternator w moim małym fiaciku (nie dawał wogółe napięcia i cały czas świeciłą msie kontrolka ładowania, zakupiłem więć nowy alternator (używany, ale ponoć 100% sprawny), i wymieniłąem w całości, znaczy sie...
Sprawdź naciąg paska, jeżeli jest ok, zmierz masę akumulator-nadwozie, akumulator-silnik, silnik- nadwozie, nie może być więcej jak 0,5 Ohma, potem odłącz plus do rozrusznika i alternatora i zmierz rezystancję. Napięcie ładowania może być w przedziale 13,6-14,5V zależnie od kilku czynników, między innymi stanu naładowania akumulatora, przyłączonego...
Cele akumulatora są już uszkodzone, był rozładowany poniżej bezpiecznej wartości więc dokonał żywota, podłączenie nawet niepodłączonym do sieci prostowniku powoduje obciążenie akumulatora i spadek napięcia.
Ile masz na alternatorze, główną przyczyną jest spadek na mostku łączącym alternator z rozrusznikiem.P
Tez nie miałes ładowania?
A niby w jaki sposób? Prąd z zasilacza do obciążenia płynie przez diode D2 - Schottky o niewielkim spadku napięcia.
Nie no, bez obciążenia ładowanie powinno wynosić 13,8-14,5V. 13,45 to stanowczo za mało, przecież przy obciążeniu to tam jest 13V max.
W takim razie zalecany byłby mocniejszy mostek wraz z odpowiednim chłodzeniem. Na początku ładowania takiego akumulatora kontroluj temperaturę transformatora, nie "wzmacniaj" bezpieczników.
Jak słusznie zauważył autoelektryk, spadek napięcia nie możwe być efektem obciążenia, lecz słabego styku, np w którymś przekaźniku, jak ktoś wcześniej wspomniał, albo kostka stacyjki. Spadek napięcia do wartości napięcia aku jest wynikiem pełnego obciążenia alternatora, a nie braku ładowania. Nie wiem czy dotykałeś którykolwiek przekaźnik, bo onich...
Ogniwa mierzyłeś pod obciążeniem?
Problemem okazało się być zastosowanie ogniwa o zbyt dużym prądzie rozładowania (15A), przez co był znaczny spadek napięcia. Zmontowałem na szybko pakiet z ogniw 18650 Sony 6A i problem zażegnany. Także wnioski są takie, że nie warto ładować ogniw 15-amperowych, tylko 6.
Nie za wysoko? Oczywiście zdaję sobie sprawę ze spadku napięcia pod obciążeniem, ale to i tak około 20V za mostkiem. Biorę poprawkę na możliwy spadek napięcia w sieci. Jeżeli właściciel prostownika ma stale napięcie nie niższe niż 228V lub nie zależy mu na w miarę szybkim ładowaniu to możesz dać maksymalnie (bez obciążenia) 13,5 V AC przy 230V. Poniżej...
Na czujniku będzie spadek napięcia, a odstraszacz może pobierać prąd chwilami przekraczający to co podają w specyfikacji. Na pewno pobiera więcej przy załączeniu kiedy kondensatory się ładują. Możesz zmierzyć napięcie, na wyjściu czujnika, obciążonego działającym odstraszaczem. Generalnie czujniki nie są stosowane do bezpośredniego załączania urządzeń...
Ładowanie akumulatora samochodowego będzie takim samym prądem jak żelowego. Możesz podłączyć dodatkową ładowarkę bez rozłączania czegokolwiek. Jeśli napięcie zewnętrznej ładowarki będzie wyższe od napięcia wewnętrznej ładowarki, to ta,sama się wyłączy. Możesz zrobić jeszcze coś innego. Zewnętrzny akumulator podłączyć przez diodę shotkiego o dużej wydajności...
Może to nieco rozjaśni sprawę (rysunek raczej poglądowy bo dotyczy FIATa Punto mk.1): http://obrazki.elektroda.net/94_11792229... Czy napięcie się zmienia pod obciążeniem? Jeśli nie to 13,8V na wolnych obrotach jest jak najbardziej w porządku.
Może to jakiś pies przypieczętował skuteczne naładowanie ;) Przyjrzyj się tej instrukcji bliżej. Po naładowaniu przez 3 min trwa analiza spadku napięcia. Jak spadnie poniżej pewnego progu 12,8-12,6V, to automatycznie włącza się funkcja Rekond i trwa od 2 do 6h. Jak podłączysz nowy naładowany akumulator, który dodatkowo jest obciążony w samochodzie,...
Czyli naładować do 12.9 Tak. I co kolega najlepszego radzi? Czyli naładować do 12.9 Nie. Ładować do pełna, t.j. do 14,5-15,0V, kiedy to nastąpi gazowanie i wyraźny spadek prądu ładowania (ok.0,5-1A). Po dołączeniu obciążenia napięcie natychmiast spadnie do ok. 12,6V.
Witam. Czy napięcie na wyjściu z balansera mierzyłeś na wyprowadzeniu obciążenia (P-)? Zgodnie z poniższym schematem. https://obrazki.elektroda.pl/6936637000_... Co się dzieje z tym spadkiem napięcia (1.42 V) gdy podasz jakieś obciążenie?
Jeśli wszystkie bezpieczniki masz odpowiednie i się nie przepalają to raczej jest dobrze, sprawdź ładowanie na samym alternatorze jeśli jest inne niż na aku to wiesz co masz zrobić a jeśli spada to alternator do naprawy
Właśnie o tym pisałem. Ładowanie z miernika pokazuje mi 14.3 a w tym ukrytym menu 13.6 Być może ta różnica wychodzi właśnie przez też mega duży spadek na plusie
Ostrzeżenie bez sensu. Jak byś podał jak rozróżnić to by było ok. A najprostsze mierniki USB mają pomiar spadku napięcia pod obciążeniem.
Wymień mostek na nowy, najlepiej 35A - cena zbliżona do mostka 10 A a mniej zawodne. Objawy wskazują na uszkodzenie części mostka - prostuje jednopołówkowo, stąd przy pomiarze bez obciążenia - połowa napięcia, a po podłączeniu akumulatora - jest prąd ładowania.
Słuchaj-w załączniku fotka regulatora.Sprawdź czy te nakrętki mocujące ,nakręcane w miejsce oznaczone czerwonym kółkiem są metalicznie czyste od strony styku i dobrze dokręcone,najlepiej daj nowe ,kadmowane., Typowa awaria w dieslach,wibracje-jedna z nich jest połączona z zaciskiem wyjściowym altka i pełni role battery sender.Jeżeli jest w tm miejscu...
Zlokalizowałem element (dioda) która prawdopodobnie jest uszkodzona, odkłada się na niej 10V po zamknięciu obwodu ładowania rezystorem 1k. Natomiast pomiar złącza miernikiem (1mA) wynosi 1470mV. Mam pytanie co to jest za dioda bo po oznaczeniu na obudowie "0717 M2S" nic nie mogę znaleźć. Proszę podać jaki można zastosować zamiennik. Załączam zdjęcie...
Witam Skoro układ wymieniony, elektrolity też, a napięcie na nieobciążonym zasilaczu jest o'k, to pozostały tylko 3 elementy do sprawdzenia (rezystor 0.33Ohma, dławik, dioda shotky'ego). Oczywiście zakładając absolutną sprawność PDA - wykluczając np. jakiś tam wzrost prądu ładowania, który to bez problemu nadal obsługuje ładowarka domowa, ale ładowarki...
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
Silnik to Z22SE . Ten nowy regulator założony i ... niespodzianka ! ładowanie na zimnym silniku 14.62V na ciepłym 14.40V . Po włączeniu wszystkiego,tj,światła mijania/drogowe,przeciwmgłowe przód/tył(x2) ,tylnej szyby + lusterek,klimy oraz sprężarki,grzanych foteli , wsteczny oraz stop ładowanie jest 13.70V . Niestety,np.naciśnięcie stop nadal robi spadek...
A jak to się ma do wyższego napięcia? 12V i np. 2A da radę wytrzymać? 12 V - tak też da radę wytrzymać. Wyższe napięcie w rozsądnych granicach nie ma specjalnego wpływu na możliwości przesyłu prądu przez złącze. Jeśli napięcie na zasilaczu jest poniżej 5V(4,95V) i zapewne pod obciążeniem się jeszcze trochę obniży to czy takie napięcie nie wpłynie negatywnie...
Powinno być z 5% więcej - napięcie nominalne podaje się pod obciążeniem, a dla transformatora o takiej mocy spadek napięcia pod obciążeniem powinien być około 5%. Ale może być większa różnica, jeśli był na 220V...
Bierzesz pod uwagę że napięcie DC za mostkiem i kondensatorem będzie wyższe niż na transformatorze AC? Bez obciążenia, o czynnik 1,4142 minus spadek napięcia na mostku. Ale przy obciążeniu spadek napięcia DC jest dużo większy, niż AC - dlatego do liczenia "prostownika" do ładowania akumulatorów napisałem specjalny program.
1V spadku napiecia pod obciążeniem miedzy alternatorem a akumulatorem to nie może tak być. Przewód od akumulatora plusowy do alternatora pewnie idzie po drodze na rozrusznik do sprawdzenia cala droga. Tak samo masa alternatora rozrusznika.
Napięcie na superkondensatorze może wprowadzić w błąd. Po szybkim spadku napięcia np. o 0,5 V (po zakończeniu ładowania) i ponownym naładowaniu, co trwa chwilkę do osiągnięcia poprzedniego napięcia, i gdy wówczas naładowany kondensator obciążymy, to spadek napięcia o te 0,5 V będzie dużo dłuższy niż wskazywałoby szybkie doładowanie. Podsumowując, kondensator...
Te układy ładowania najczęściej psują się tak, że podłączasz do ładowania i on od razu mówi że jest naładowany, ani chwili nie ładując - taki miałem przypadek w nie jednej wiertarko - wkrętarce :) Wiesz co, spadek napięcia przy obciążeniu zależy od wartości rezystancji wewnętrznej akumulatora. Podaj mi pojemność tego akumulatora z Tego robota, ta informacja...
Prostownik dwudiodowy pełnookresowy (na duodiodzie) zasilany z uzwojenia z odczepem jest pod wieloma względami równoważny z prostownikiem Graetz'a, ale ma jedną zaletę - ma mniejszy spadek napięcia. Prostownik Graetza to spadek napięcia ok. 1,5-2V, dwudiodowy - połowa tego, a zastosowanie diod Schottky to następne 2 krotne zmniejszenie spadku. Napięcie...
Siema. Mam problem z ładowaniem a mianowicie bez obciążenia jest wszystko dobrze ale jak dam pełne obciążenie to ładowanie spada poniżej 13V ale tylko na wolnych obrotach, czym zwiększam obroty ładowanie wzrasta i zatrzymuje się w granicy 14.40V. Dodam że alternator po regeneracji i nowy regulator.
Akumulatory zregenerowane (na "spławiku wróciły na zielone pole) i działają poprawnie. Tak jakby odblokowały się i nie ma skoków np. z 2% naladowania na 97% czy skoków napięcia. Zmieniłem także pewne ustawienia na falowniku dzięki wsparciu kolegi praktyka (at)maverick73. Zaczęły płynnie pracę. Płynnie spada napięcie i pojemność. Dziś od rana ładowanie...
Ten układ jest bardzo naiwny, 1A dla 1.5R i diody to ~1.25V spadku napięcia, ty dajesz 2.5R więc masz z diodą ~1.75V spadku co już jest praktycznie poniżej granicy pracy przetwornicy w malinie. Przy małym obciążeniu może i spadek na rezystorze nie jest duży. Ale jak pociągniesz więcej ? Np przy rozruchu gdy doładować muszą się wszystkie kondensatory...
W altku Marelli z Punciaka jak z obciążeniem nie daje, ale daje bez obciążenia, to najwcześniej stojan do wyrzucenia, czyli na dobrą metę alternator do wyrzucenia. Radzę więc od razu zrobić rzetelny test obciążeniowy, a nie szukać kij wie czego. 12.2V na odpalonym to brak ładowania. Disel miałby problemy z rozruchem.
Jaki problem sprawdzić ładowarkę podpinając obciążenie i zmierzyć pobór prądu i spadek napięcia. Jeśli na wszystkich sekcjach ogniw napięcia są takie same i w normie, to po podpięciu ładowarki powinno wystartować ładowanie. Skoro nie ładuje z ładowarki, to podpinamy zasilacz warsztatowy. Jeśli ładowanie wystartowało, to winna jest ładowarka (do sprawdzenia)....
Na stole pod obciążeniem ładuje do 14.8. Więc spadki napięcia masz w aucie.
Kolega był uprzejmy zmierzyć spadek napięcia przy obciążeniu. Wynik tych pomiarów sugeruje dwie możliwe rzeczy. 1. nie wydolne prądowo ogniwa, zużyte. Mogą służyć co najwyżej do latarki. 2. zbyt duży pobór prądu przez uszkodzony rozrusznik. To można zmierzyć amperomierzem wyposażonym w bocznik lub amperomierzem cęgowym do pomiaru prądu stałego. Dodano...
W takim razie próbować naładować każde ogniwo do 1,6 V z ograniczeniem prądu ładowania np. 300 mA a następnie wybrać te ogniwa z najmniejszym spadkiem napięcia mierzonym multimetrem pod obciążeniem np. żarówką/rezystorem.
Po pierwsze nie jest to wyjście z gwiazdy tylko z regulatora i ma za zadanie sprawdzanie procentowego obciążenia alternatora w celu podniesienia obrotów silnika przy zwiększającym się obciążeniu odbiornikami, po drugie musiałbyś sprawdzić czy w momencie niskiego napięcia jest brak ładowania czy zbyt duży pobór jeżeli jak twierdzisz świece się nie włączają...
Przyzwoity akumulator o tej pojemności i napięciu powinien mieć oporność wewnętrzną około 0.04Ω, według twoich pomiarów ma ponad 30 razy większą. Nie wiem: jakiś wadliwy akumulator, opornik pomiaru prądu w układzie zabezpieczenia + tranzystor szeregowy (a może tam jest po prostu bezpiecznik polimerowy?), czy oporność styków i połączeń (też bywa...
Tak trzeba ponownie podłączyć do ładowarki nie włączył się sam ponownie. No dobrze rozumie że np. podczas dużego chwilowego obciążenia (mam silnik 1000W) napięcie spadło by do tych 32V, ale rozłączyło się podczas rozładowywania tym urządzeniem więc obciążenie było non stop 2A. Nie znam się dlatego poprosiłem o wytłumaczenie ale widzę że wszystko chyba...
Zasilacz- ładowarka to w przybliżeniu źródło napięciowe o małej rezystancji wewnętrznej, które dostarcza w miarę stałego napięcia przy znacznym poborze prądu. Panele słoneczne to źródła prądowe o dużej rezystancji wewnętrznej , których napięcie zależy od obciążenia. Mam panel słoneczny od podobnej lampki . Jego pomierzona rez. wewnętrzna wynosi ok....
Przede wszystkim powinieneś sprawdzić każde ogniwo oddzielnie. Jeśli któreś nie ładuje się powyżej 4V a nawet 4.1V (w pełni sprawne ogniwa ładują się do około 4.2V) to jest do wyrzucenia. Skoro i tak korzystasz z przetwornicy to możesz też spróbować nie łączyć tych dwóch pakietów 12V szeregowo tylko równolegle, nie zaszkodziło by też zmierzenie prądu...
Proponuję zmierzyć temperaturę przed zmianą pasty, bo oryginalne pasty często nie były takie złe o ile już nie wyschnęły ze starości, a zrobisz to różnymi programami diagnostycznymi, jak np. GPU-Z, ten program pokaże Ci temperetury procesora i karty, dodatkowo możesz użyć furmarka i zrobić testy obciążeniowe i zobaczyć temperatury w tym momencie, na...
a podpowiedz skąd 1,44? to by mocno rozjaśniło mi w głowie ;) Dokładniej to √2. Jest to współczynnik szczytu dla idealnej sinusoidy tj. stosunek wartości maksymalnej do skutecznej. Stąd jeżeli znana jest wartość skuteczna Usk, to maksymalna Um=√2*Usk. Dlaczego tak to jest liczone? Z uwagi na obecność obciążenia RC diody przewodzą dosyć...
Dziękuję, co do akumulatorów to są setki, ale 12-woltowe, ten nietypowy „moduł” chciałem podłączyć właśnie od strony zachodniej, by jakby 4-y połączone równolegle z głównym kablem, czy wtedy nie będzie 1/2. Co do ścinania mocy to widzę, że jest. Ten inwerter jest używany również przy spadkach ładowania lub zwiększonych obciążeniach pomocowo prądem z...
Albo dodać jakiś układ do wyrównywania prądów - najprościej szeregowe oporniki np. 0.15Ω/2W, ale wymaga to dość dokładnego nastawienia napięć (przy np. 3.6A na opornikach będzie spadek napięcia 0.54V, przy 3.0A 0.45V - różnica ustawienia napięć o 0.09V da różnicę prądów o 0.6A). To przy umieszczeniu opornika między przetwornicą, a ładowanym akumulatorem....
Witam! Prostownik ZAWSZE zadziała poprawnie: przewodzić będzie tylko ta dioda, która jest zasilana napięciem wyższym, niż istniejące na obciążeniu (+ spadek na diodzie). Jeżeli uzwojenia nie są przesunięte dokładnie co 120 stopni, to napięcia też będą tak samo nierówno przesunięte i przebieg po prostowniku będzie trochę "kulawy" (zrób sobie wykres z...
Mówisz, że moc będzie pobierana w krótkich impulsach, a na wyjściu postawisz 500F do ładowania?
Mogło być tak, że kontrola ogniw pod obciążeniem wykazała większy spadek na tym ogniwie i wystarczy. Oczywiście teoretyzuję ale jeszcze do sprawdzenia, jeśli ładowanie było, inne elementy takie jak n.pl. tranzystor włączający silnik.
A ładowanie jest? Mierzyłeś napięcie z obciążeniem i bez?
wymiana zasilacza z 130w na 180w. Bateria pod obciążeniem mniejszego zasilacza nie ładowała się co było powodem tych 'ścinek'
Ten separator, to nic innego jak pojedyncza wielka dioda Shottky, czyli o małym spadku napięcia w kierunku przewodzenia. Możesz to użyć, licząc się z jednym - ten akumulator 100 Ah nigdy nie będzie naładowany do pełna, a to niezbyt zdrowe dla niego. Bezpiecznik w obwodzie ładowania - separatora wystarczy 10 A, a po stronie ,,odbiorczej" z AGMa dostosowany...
Nie sugeruj się faktem, że napięcie zmierzone na wyjściu jest niższe od 12V. Nie wiem, czym mierzysz, ale zapewne mierzysz wartość średnią elektronicznym miernikiem z przetwornikiem o podwójnym całkowaniu. Na wyjściu prostownika są połówki sinusoidy a nie napięcie stałe. Wartość średnia takiego przebiegu to 2/π wartości szczytowej, czyli wartość...
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
3.Dlaczego wskazania woltomierza po podłączeniu zasilania 230V różnią się o około 0,8V z woltomierzem podłączonym do aku.Większe napięcie pokazuje woltomierz prostownika.Wyłączenie zasilania 230V napięcia są identyczne na obu woltomierzach. Spadek napięcia na złączach i przewodach pod obciążeniem prądem ładowania.
Baterię sprawdzałem na innym laptopie . I tak jak i mój laptop tak też ten drugi pokazał , że bateria jest uszkodzona i nie podejmuje próby jej ładowania . Co do spadku napięcia , to nie bardzo mam jak sprawdzić , bo nie mam jak obciążyć obwodu/ gniazda . Po podłączeniu laptopa do sieci kontrolka miga ale napięcie nie zmienia się .
Jeśli akumulator jest naładowany, to dalsze jego ładowanie dużym prądem powoduje wzrost napięcia i silne gazowanie elektrolitu. Dlatego układ ładowania w samochodzie przestaje ładować, jeśli napięcie przekroczy 14,4 - 14,8V. Podobnie jest w automatycznych prostownikach. Jeśli masz wątpliwości co do akumulatora podjedź pod diagnostykę i sprawdź rezystancję...
Nie rozczarujesz mnie ani trochę jak chcesz poczytać o strzałach forda w kolano polecam lekturę co do ładowania Focusa diesla 1.8. Co do oprogramowania jest to możliwe. Nie dawno bo wczoraj miałem podobny przypadek alternator wyjęty z 1.6 zetec /ładowanie jak u ciebie wahania w zależności od obciążenia 12.5-13.8/dodam iż była to nówka. Zamontowany do...
Bez ingerencji w urządzenie można podłączyć na dwa sposoby mostek prostowniczy I gdzie ten mostek proponujesz wpiąć? przecież tam jest jakiś rodzaj prostownika. Nie wiemy jaki, ale nie jest to sam transformator. To wiadomo na pewno. Np. szeregowo między dodatnim zaciskiem prostownika i dołączonym obciążeniem /akumulatorem. https://obrazki.elektroda.pl/3438242600_...
Na biegu jałowym wygląda wszystko dobrze, zaś połączony z młynem prądy duże, nawet jeśli jeszcze nie jest zasypany materiałem do obróbki. Układ leciwy, ale po wymianie styczników wydaje mi się, że działa prawidłowo. Dziwne, że pobór prądu duży jest tylko na trójkącie skoro już na gwieździe powinny być problemy ze startem, bo po filmie widać, że jest...
Podaj napięcie ładowania
O 1V spadnei na samym mostku prostowniczym gdzie są 2 diody prostujace w każdym kierunku. Właściwie to nawet można sie spodziewać spadku rzędu 1,3V. Właśnie dlatego na transformatorze jest aż 15,7V. Do tego dojdzie spadek napięcia pod wpływem obciążenia, czyli przy kilkugodzinnym ładowaniu nie powinno się nic stać. Oby tylko nie podłączać na cały dzień...
Ile wynosi spadek napięcia między plusem akumulatora a plusem alternatora po włączeniu pełnego obciążenia? Samo kupno używanego alternatora nie załatwi sprawy, równie ważne jest aby był mały spadek napięcia na kablu ładującym akumulator, w tak wiekowym aucie styk końcówki kabla z drutami kabla ładowania jest tak zaśniedziały, że dla dużych prądów stanowi...
Problem może być w tym, że nie poprawnie wymierzyłeś napięcie po mostku . Wskazałeś napięcie 18,5V, lecz nie wziął pod uwagę że to napięcie jest impulsami częstotliwością 100Hz i woltomierz pokazuje nie prawidłowe znaczenie. Napięcie po mostku powinno być Uwej x 1,41 . W tym łatwo przekonać się jeśli na wyjście mostku włączyć kondensator, pojemność...
Dafi dobrze mówi, dołóż przewód minimum 2,5mm2 pomiędzy D+ a akumulator i wtedy sprawdź ładowanie również pod obciążeniem (ale bez szaleństw). Jeśli napięcie będzie nie mniejsze niż 13,8V tak jak pisali koledzy wyżej to masz winowajce i wrzuć nowy przewód alternator-akumulator. Mierzenie prądu multimetrem uniwersalnym w samochodzie to proszenie się...
Ponieważ nie poradziłem sobie z tym BMS em odchudziłem zasilanie mojej wiertarki z 18V na 16 V zasilając ją 4 bateriami 18650 o pojemności ok. 2000mAh a do ich ładowania zastosowałem też chińczyka . Mam nadzieję , że ten wariant zasilania się spełni.
Zamiast jeżdzić całymi dniami po trasie na światłach mijania,zamontuj sobie światła do jazdy dziennej.Przy zamontowaniu takowych na LEDach oszczędzasz na poborze prądu z aku przy zamontowanych żarówkach 65W nie mniej niż 13A i już oszczędzasz.Wiatraki.Tu już się nie da zaoszczędzić i jak się obydwa włączą to skubną około 27A z aku.Z uwagi na to iż regulatory...
Zmień mostek na mocniejszy, przy większym obciążeniu on wysiądzie. Czy kondensatory są z wylutu czy nowe i w dobrym stanie? Możesz spróbować raz z jednym, a potem z drugim (pojedyńczo). B6 oryginał czy podróbka (hologram) ? Próbowałeś na innym zasilaczu, np od routera 12V 1-2A lub jakimś laptopowym? Jakim napięciem i co ładujesz? Może gniazdo DC w ładowarce...
Ale to tak cały czas trzyma napięcie jakby z akumulatora czy tylko na chwile przy "odpalaniu" wentylatora/dmuchawy jest taki spadek?
W układzie z #1 traci się część napięcia przez (oprócz napięcia baza-emiter tranzystora) spadek napięcia na oporniku. Mniejszy jest spadek napięcia na układzie z dwoma tranzystorami: PNP tam, gdzie jest NPN, i NPN, który nim steruje (kolektor NPN jest połączony z bazą PNP) - ten NPN powinien mieć emiter połączony poprzez opornik z masą, i poprzez diodę...
16V na transformatorze to za dużo,będzie transformator silnie obciążony małą rezystancją jaką jest akumulator,więc pomysł z żarówką jest dobry. Jeżeli transformator daje 16V,to prąd w początkowej fazie ładowania osiąga ponad 20A na alumulatorze o pojemności 55Ah.Wystarczy transformator o napięciu 13,5V bez obciążenia ( np TS80\6 ). Można też kupić toroidalny...
Z tego co piszesz mogą być tylko problemy z przewodem plusowym. Możesz mieć zły styk ma samym alternatorze lub na rozruszniku. Przewód + od alternatora jest poprowadzony do rozrusznika i dalej do akumulatora. Dlaczego taki wniosek? Po załączeniu obciążenia napięcie na zaciskach akumulatora spadło za dużo. Pomiary pokazują że na drodze masy od alternatora...
Widać magia jakaś działa:). W przypadku ładowania akumulatora NiCd bądź NiMH 24V końcowe napięcie ładowania powinno wynosić 20 ogniw * 1,42V - 1,46V w przypadku nowych ogniw = 29,2V maksymalnie. Trafo 24V AC * U sk(skuteczna) 1,41 = 33,8V - (spadek U na mostku Graetza 2 x 1N5401) 1,4V = około 32,4V bez znacznego obciążenia :).
Dokładnie jest tak jak piszesz. Gniazdo podłączone jest do akumulatora poprzez bezpiecznik, z reguły 20A. W niektórych autach gniazdo zapalniczki dostawało napięcie dopiero po włączeniu stacyjki, ale obecnie raczej tej opcji się nie spotyka. Jeżeli chodzi o wahania napięcia, to na pewno przy podłączeniu przewodów o odpowiednim przekroju bezpośrednio...
Witam. Niech kolega sprawdzi go na stole pobierczym lub u kogoś w ciągniku pod obciążeniem i będzie wiadomo czy ładuje dobrze. Jeśli będzie sprawny no to przyczyną jest instalacja ciągnika. Może kabel prądowy jest uszkodzony lub skorodowany i przez to powstają takie spadki napięcia. Można spróbować dać inny kabel od alternatora do akumulatora i wtedy...
Sprawdź prąd i czas ładowania oraz napięcie pod obciążeniem - sprawdź spadek napięcia pod obciążeniem. Sam pomiar napięcia bez obciążenia jest tak miarodajny jak wróżenie z fusów.
600 mAh to nie to samo co 600 mA. Akumulator może i ma niską pojemność ale zapewne prąd pod obciążeniem może wynieść nawet 7 A. Układ TP4056 ma max 3A na wyjściu powyżej spali się mosfet. Przy 1 ogniwie 18650 niema sensu bawić się w zabezpieczenia gdy napięcie spadnie poniżej 3 V będzie odczuwalny spadek mocy. Układ TP4056 jak najbardziej sprawdzi się...
Aha czyli akumulator najprawdopodobniej do niczego... Od ostatniego ładowania minął ponad rok W jednej celi było bardzo mało płynu (około 3/4 wyskokości) dolałem tam wody destylowanej tak aby zakryć płyty. Mam jeszcze takie pytanie co jest przyczyną tego że z jednej ścianki akumulatora jest on podkreślam leciutko "napęczniały"? To teraz podłącze mu...
Jedz do elektryka samochodowego. Gość sprawdził wstępnie altka a jak masz spadek na instalacji to co? Sprawdzałeś akumulator pod obciążeniem? Pewnie nie. Wiec do elektryka powiedz dokładnie co sie dzieje i po sprawie. Pewnie ktoś ci tu poleci gościa w twojej okolicy i tyle.
Ale ogólnie co ci się dzieje? Bo u mnie jest tak, że np. jak świeci słońce i jest pobór przez jakieś odbiorniki, to procenty nie spadają, chyba że jest dość duży pobór. Procenty spadają tylko gdy jest pochmurno lub pod wieczór, gdy słabo już ładuje z panela. Natomiast gdy panel wyłączy całkiem lub zajdzie słońce-noc, to też procenty spadają bardzo powoli....
Przeczyść złącza przewodów wysoko prądowych (od ładowania) grube przewody idące do akumulatora, w tym wieku może już nie łączą- utleniły się z wieku pojazdu (występuje spory spadek napięcia na tych złączach).Pod obciążeniem ładowania akumulatora i reszty elektryki.
napięcie mierzone na alternatorze, nowy regulator boscha wsadzony, szczotki, komutator, łożyska wszystko na nowe wymienione. na starym alternatorze też tak było tylko napięcie ładowania zamiast 14,4V było 13,8 (bez obciążenia)
[quote]żazenie sie kontrolki jest zwiazane wlasnie z spadkami napiec w instalacji, jeśli sie je usunie to powinno ono ustać, jesli jest to spowodowane spadkami napieć Ale on pisze [quote]dokladnie chodzi mi o ladowanie na wolnych obrotach zazy sie kontrolka ladowania i moze poradzil by mi ktos jaka moze byc przyczyna tego zazenia jak wchodzi silnik...
Trafko mam 16v bez obciążenia. Uwzględniając spadek napięcia w sieci jaki miałem na przedłużaczu ~50m wątpię aby napięcie na wyjściu prostownika przekraczało 14v pod obciążeniem >10 A.
nie masz ładowania - uważaj, żeby nie zjechać do 10-11V bo możesz uszkodzić akumulator napięcie ładowonia powinno być 13.9-14.5V, u Ciebie 13.8 bez obciążenia... sprawdzić trzeba szczotki alternatora (przebieg) i/lub układ prostowniczy. Naładuj akumulator na zewnętrznej ładowarce to na trochę starczy, ale idzie zima więc trzeba się tym zająć. ----------------------------------------...
Sprawdź jakie jest napięcie ładowania przy większym obciążeniu.
Czyli rozumiem że żarówka też powinna być odpowiednio mocna aby obciążyć sprawdzaną diodę.
Ten rezystor to zagadka. Tranzystor włącza go wtedy, gdy przetwornica obciążona jest akumulatorem, tylko w jakim celu? Nóżka 3 to wejście kontrolera prądu. Posiłkuje się spadkiem napięcia na rezystorze połączonym szeregowo z tranzystorem kluczującym. Można więc wpływać na wielkość prądu obciążenia. Dodanie napięcia z potencjometru zasilanego napięciem...
spadek obciążenie zasilacz spadek napiąć obciążenie spadek ładowania obciążenie
skoda fabia głośniki tylne uchwyt bramy instrukcja alcatel
Kodowanie wyświetlacza nawigacji w Citroën C4 Picasso Diagboxem Schemat pinów czujnika hamulca MAN A21