Diagnostykę zrób pod kompem. Olej bierze?
Wpływ na spalanie na pewno to ma. Ale można wgrać do sterownika soft od C14NZ :) Pozdrawiam
Tak, niesprawny czujnik tem. może powodować problemy z odpalaniem i wysokie spalanie
\Witam mam problem ze spalaniem astra III 1,7 cdti 2004r. pali około7-8 co powinno byc ok 5-6 niewiem co sie dzieje czy ktos wie cos na ten temat??
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Można go programować, zmienić język, wybrać jednostki czy dopasować wskaźnik spalania. Czy w twojej astrze jest ABS?
Przyczyną dużego spalania może być termostat, który się zbyt wcześnie otwiera lub niedomyka.
odłącz akumulator albo skasuj błędy komputerem - twój wybór, a silniczki w lampach są żeby regulacja działała? może masz xenony? Tak po odłączeniu radio może się rozprogramować ale nie zakodować te radio jest przypisane do samochodu jeśli to oryginał, zależy jakie masz radio, skasuje się przebieg dzienny i średnie spalanie.
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
Jeśli dobrze spojrzałem to według strony [url=http://www.opel-infos.de/]Link w astrze F 1.7dtl były skrzynie F13 i F15, a w 1.7d ta sama F13 co w turbo. Ja zmieniałem w moim 1.7dtl skrzynię z f13 na F15 i wszystko pasuje. Różnica jest w środku skrzyni (teoretycznie F15 jest na 150Nm, a F13 na 130Nm). Różnica w przełożeniach praktycznie nie jest wyczuwalna.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
Przy jakich prędkościach takie spalanie?
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
A co do zjadania myślę że pisząc o oleju silnikowym to chyba logiczne jest co go może zjadać ? Jak Ci motorek bierze oliwę to się robi remont albo utylizuje zwłoki, nic nie da zamiana oleju bo nie wynaleziono jeszcze takiego, który by zregenerował silnik :D Masz zalanego dobrego Castrola i wymianą na inny nie zmniejszysz spalania.
Raczej na pewno wysokie spalanie jest wynikiem przekłamań sondy
Ustawienie zapłonu według mnie: 1. Obracasz kierownicą w prawo, żeby odsłonić koło pasowe napędzające rozrząd i pompę wody i szukasz na jego rancie nacięcia. Musisz oczyścić je z korozji bo ciężko je znaleźć przy czym uważaj przy czyszczeniu by nie uszkodzić paska. Wygląda to tak: [url=https://forum.autokacik.pl/uploads/...
Pojeździć i zobaczysz czy jest poprawa w spalaniu
Podaj parametry ze spalania.
Poza spalaniem nie masz inncyh objawów? Odpala tak samo? JEstes pewien ,że spalanie się zwiększyło a nie ma nigdzie wycieku? Obejrzyj dokladnie pod maską.
Sprawdz na poczatek czy sonda jest walnieta. Moze to nie wina sondy. Ale 90% ze to sonda :)
A czy po przejściu z 13' na 15' (do tego na szerokie) zmieni sie spalanie astry.
W tych pieniądzach to przemyśl 6 razy zanim kupisz i nie licz że kupisz luks igłę jeśli chodzi o blachę. Jęśli blacha będzie dobra to albo autko leciwe albo silnik do kapitalnego remontu. Małe spalanie, hmm astra g 1.4 zjada 9-10 PB95 w mieście (Łódź). Może ewentualnie z tego wszystkiego to Golf bo i części używanych dużo i diagnostyka też prosta ale...
Znalazłem króciec pod przepustnica i jest drożny. Po założeniu węża obroty ładnie spadają, nie wieszają się, inne auto. Zobaczymy jak będzie ze spalaniem.
Z tego co widać na zdjęciu to masz wyświetlacz typu TID, który może wyświetlać tylko godzinę, datę i temperaturę. Aby móc wyświetlać także dane o spalaniu itp. potrzebujesz innego typu wyświetlacza tzw. MID-a. Gdy już go zdobędziesz, to musisz jeszcze dorobić wiązkę z przewodami biegnącymi od poszczególnych czujników do wyświetlacza. Trochę przerabiania...
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Lub wyjezdzij do zera gaz i wtedy zobacz jak bedzie.
Witam, najprościej to założyć przełącznik a najlepiej przekaznik który po pojawieniu się napięcia na elektrozaworze gazu, odetnie zasilanie pompy (instalatorzy gazu powinni to zrobić ale nie robią). Tak zabezpieczysz też pompe przed uszkodzeniem w przypadku braku paliwa. Pózniej reszta (wtryski leją ?)
Jeśli na benzynie nie ma problemów,zapłon jest ok.
Sprawdziłeś chociaż czy sonda oscyluje czy pokazuje cały czas bogato?
Ja nie ruszał bym silnika do samej wymiany uszczelniaczy, chyba że uda Ci się zrobić bez demontażu głowicy. Zasada jest taka uszczelnisz górę, puści dół i zrobi się 2 litry na 1000 km.
a przewody wn jak?, nie przebijają?
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Zaślepiłem ostatnio zawór EGR w mojej Asterce (silnik X14XE z gazem) i zauważyłem wzrost spalania? Czy mogę powiązac te dwa fakty ze sobą, czy jednak należy się doszukiwać innych powodów? Proszę o radę fachowców tematu!!
Problem ze składem mieszanki... Czyżby lewe powietrze? Jak wygląda spalanie?
Jak ma wyglądać ten wskaźnik??? No dobra już wiem co i jak ale nadal nie rozwiązuje to mojego problemu ze spalaniem :/
Sprawdź zawór recyrkulacji spalin czyli EGR Auto przez zanieczyszczony zawór może kopcic , słabe przyśpieszenie i większe spalanie
W mojej Astrze kontrolka zgasła i jak do tej pory nie zaświeciła się a spalanie nie wzrosło - sprawdzałem na trasie.
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
Na początek to nie stosować PSJ, później zweryfikować turbinę. A czy auto spala olej? Ile?
to co nie da sie sekwencji założyć? mi chodzi o zmniejszenie spalania.
Siema Czy zaślepiał ktoś EGR w astrze H GTC 1.7CDTI (Z17DTH). Czy musze go wyprogramować czy wystarczy że go zaślepie? Czy to coś zmieni pod względem ilości spalania auta?
Pewny jesteś że ta wtyczka jest od czujnika spalania stukowego?
Dokładnie tak program mi wyświetlił tenże błąd: P1405 -Układ recyrkulacji spalin -nieprawidłowe spalanie
tylko te szklanki i pukanie nie ma nic wspolnego z obrotami i spalaniem to inna bajka i zajecie dla mechanika mnie nurtuja te obroty i spalanie
1602 Sterownik - uszkodzenie modułu czujnika spalania stukowego.
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
Szarpie Ci prawdopodobnie przez świece albo przewody, może też być kopułka zabrudzona. I może Ci zalewać bo nie masz dobrego spalania
Koledzy przestawiłem ustawienia na takie jak pisaliście nie ma przymulenia przy wciskaniu gazu . Zobaczymy co będzie ze spalaniem. Czy od tego może wzrosnąć spalanie?
Kolego przepływomierz jest uszkodzony, lub sonda ale przepływka jest winowajcą, wszystko powinno być jak na tacy na komputerze.
Po co wycinany był katalizator?. Sprawdź szczelność dolotu, podstaw przepływomierz lub map/maf sensor w zależności co tam jest
sprawuje sie dobrze ale pamietaj ze to jest tylko 75km
i to moglo by byc przyczyna powiekszenia spalania?
Mam fr-v 2.2 spalanie 5-7l/100 tylko wywal dpf. Wieczny silnik.
auto nie posiada instalacji gazowej?? i w jakiej jezdzie tyle spala??
...a nie przełączył Ci się czasem z "l/100km" na "km/l"?
Sprawdź termostat .
Nierealne żeby 1,6 tyla spalało.
W najbiższym czasie chyba nie - ale nie jesteśmy jasnowidzami... Do domu może któregoś dnia nie łatwo będzie dojechać, ale jak wciśniesz więcej gazu to dojedziesz. Minus tej operacji - większe spalanie...
nie trzeba całego baku... tankujesz do pełna, przejeżdżasz 100km i znów do pełna z tego samego dystrybutora i wiesz ile pali na 100 bo tyle właśnie zatankowałeś ;) Ja podchodzę do tego tak im dłuższy dystans tym wiarygodny pomiar.
Masz tam kilka dziwnych wartości, np. ustawienie TPS 2V i pozycja stepmotoru 40 (czyli zmniejszenie dawki, a powinno byś zwiększenie) Emulacja sondy - OBD - w tym aucie powinno byś raczej standard (lub jakoś tak to jest opisane) No i ustawienia np CUT OF - pozycja stepmotoru 40, a trochę dalej pozycja minimalna 50 - wzajemnie sie to wyklucza. Stag jest...
niebieskawy dym oznacza spalanie oleju czyli albo wydostaje się on do komory spalania poprzez uszczelniacze zaworowe albo poprzez pierścienie. Jeżeli samochód chodzi normalnie i kompresja (którą polecam zmierzyć) jest to raczej uszczelniacze nie trzymają oleju i jest on spalany.
Sposób jest, aktywacja dodatkowych funkcji w serwisie, opcom raczej tego nie ogarnie.
Ok. Mam nowy czujnik. Przykręcony odpowiednim momentem. Problem. W co wetknąć wtyczkę? Gdzie się mniej więcej znajduje?
Mam astre F z takim samym silnikiem i powiem Ci że moja pali ok. 9 litrów gazu a nie mam takiej ciężkiej nogi ( tak do 2500 obrotów) także wydaje mi się że mam normalne spalanie a u Ciebie musisz szukać przyczyny sprawdzi może jakie masz podciśnienie? Pozrawiam :D Tak sobie jeszcze pomyślałem że możesz wykręcić po kolej każdą świece i przeanalizować...
Rozłącz cewkę z wtyczki i sprawdź czy jest zmiana , popatrz jeszcze czy sprzęgło cały czas nie chodzi . Jaki masz chwilowe spalanie z wyłączona i włączona klimatyzacja
Powiem ci krótko jeli cię stać na taki samochód to po co zadajesz takie pytania ten samochód spala paliwa wg. normy Pozdrawiam
Sonda jest już "stara". Średnio na biegu jałowym powinna próbkować około 35-45 razy/min, a u ciebie tyle próbek nie ma w ciągu 5 min.
Jak wczesniej: podpinalem pod 3 rodzaje komuterow w tym boscha i na wszystkich wyskakuje komunikat: "błąd wtryskiwacza" ( 1 punktowy wtrysk) kodu nie pamietam nie moge znalesc wydruku. czysciłem wtyczke brak jakiego kolwiek zabrudzenia zgnilizny itp. i pisałem że raz sie załącza kontrolka raz nie. gdy swieci pojawia sie lekki spadek mocy i wieksze spalanie
Dokładnie tak
lekka dziurka w tłumiku też może mieć wpływ na tak wysokie spalanie ?:)
Nie zrozumieliśmy się - posiadam ekran TID, chcę kupić GID, ale moje pytanie brzmi, skąd mam wiedzieć, czy w mojej wersji auta są pociągnięte czujniki do wtryskiwaczy, abym mógł na GIDzie zobaczyć spalanie.
no ok znasz się to wiesz co piszesz ok wymienię i zobaczę a jak myślisz spadnie spalanie?
Nie napisałeś jaki silnik, ale wydaje mi się że widzę tam czujnik spalania stukowego.
Dołączam sie do Valo. Rozpędzone powietrze wpadające do silnika może powodować że auto gaśnie na wolnych obrotach. Proponuję odwrócić wlot powietrza. Nie zaleca sie też aby było to powietrze gorące. Pogarsza to właściwości spalania.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Witam mam jeszcze jedno pytanie. Posiadam astre G z silnikiem 1.6 8v (75km) zatankowałem 20 litrów paliwa i przejechałem na tym tylko 160km.Co mogło być powodem tak dużego spalania dodam jeszcze że tydzień temu maiłem wymieniany filtr paliwa.Zauważyłem również że po przejechaniu tych 160km zapaliła się kontrolka paliwa i zgasła po chwili.Czy to wina...
Bierze ci olej i spala.
A my w czym mamy Ci pomóc?? jesli dobrze kojarze silnik to ta gruszka to "pzyspieszacz" działa w ten sposób, ze po odpaleniu ciegno jest wciagane i obroty zwalniają, zmniejsza sie dawka paliwa Ten element służy do zwiększenia dawki podczas rozruchu jesli to taka pompa http://obrazki.elektroda.net/57_12198360... Tak. ten element ma duży wpływ na spalanie
max 6 litrow to w ogloszeniach jedynie można wyczytać żle zrobiony sterownik pompy ponoć może podwyższyć spalanie
Niestety takie bąbelki i "para" mogą świadczyć o "przebiciu" uszczelki pod głowicą pomiędzy płaszczem wodnym a komorą spalania
bezpieczniki są opisane w instrukcji auta, jeśli nie masz, poszukaj na necie, wtedy będzie wiadomo od czego jest ten bezpiecznik, komputer na 90% niema z tym nic wspólnego, najpewniej gdzieś się jakiś kabel przetarł i przywiera się do masy (np do silnika) i spala bezpiecznik
Wzrosło spalanie samochodu.Gdzie może być przyczyną.Średnie spalanie w tej chwili wynosi 11,3 a było około 8 litrów
W tych astrach to nagminny problem że na benzynie po latach jazdy na LPG chodzi gorzej. Wynika to z dwóch powodów. Pierwszy i podstawowy sonda lambda na gazie zamienniki dość szybko umierają (2 lata) na gazie będzie chodzić dobrze bo wystarczy zrobić ograniczenie otwarcia zaworu krokowego a emulator sondy zrobi resztę. Dwa wtrysk potrafi być zasyfiony...
Prawdopodobnie masz lejące końcówki wtryskiwaczy. Paliwo jest wtedy wlewane a nie rozpylane. Wtedy jest podwyższona temperatura spalania co powoduje że tłok może się wtedy wypalić.
Nie napisałeś jak wygląda sprawa z temperaturą silnika. Silnik zagrzewa się do 90 stopni ? Praktycznie cały grudzień jest bardzo zimno i samochody wolno się nagrzewają, a przez to dawka paliwa jest większa i przez to jest większe spalanie
Ogarniałeś coś z tym spalaniem LPG? Benzyny też tyle żżera?
Po pierwsze sprawdź czy rozrząd jest poprawnie ustawiony, najlepiej nie u tego majstra, który robił Ci uszczelkę.
To jak wypłuka ten osad to spalanie oleju nie wzrośnie drastycznie ?
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
Witam! Mam małe pytanie dotyczące mojego Opla Astry z silnikiem 1.6 benzyna+gaz rok 92. Ile powinien spalać przeciętnie mój Opel Astra na 100 km? Obecnie spala 11 litrów na 100 km i wydaje mi się, że to trochę za dużo. Czy to normalne w zimowych warunkach?
Ten silnik w zimie i na krótkich miejskich odcinkach bez żadnego problemu tyle spali :) Za to jak już jest ciepełko i pędzisz porządnym autobahnem to i poniżej 6l zejdziesz ze spalaniem:)
no nie wiem czy to termostat. Jak uruchomię silnik to szybko zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu. A jak mam go sprawdzić?? I czy może to być przyczyną takiego dużego spalania??
Witam! Napisałem e-maila to firmy falnet (specjalizującej się w sprzęcie diagnostycznym) o takiej treści: Witam! Czy interfejsem diagnostycznym "VAG K-line z pinami" odczytam parametry silnika w samochodzie Astra-g? Dokładnie chodzi mi o parametr chwilowego zużycia paliwa, bądź też parametry pomocnicze, które pozwoliły by mi to zużycie wyliczyć. dostałem...
Mini lambda to nie komputer-to kawał ściemy niby działa ,ale wcale nie działa to jak "kruciak" reduktor brc może być ale eco od tecno jest zdecydowanie lepszy-a szarpanie to pewnie z przebicia lób słabej iskry świece NGK -są bardzo dobre ,a co do przewodów to tylko oryginał BERU.A co do spalania to zależy kto jak jeżdzi.
Chodzi mi o to ze jak podlaczylem pod kompa to zadnych bledow nie ma. Po odpieciu wtyczki od przeplywomierza samochud jedzie normalnie wszystko wtedy prawidlowo chodzi i normalne spalanie.
Sprawdź sondę woltomierzem jeśli nadal sonda będzie wskazywać ubogą mieszankę to jest uszkodzona - kalkulator otrzymuje cały czas informacje o ubogiej mieszance i stara się ją wzbogacić, stąd duże spalanie.
Nie patrz na spalanie w aplikacji. Sprawdzałeś czujnik położenia wału?
Jak najbardziej potwierdzam przedmówcę - sterownik, a dokładnie element wyjściowy uszkodzony (najprawdopodobniej). Podmień i zobaczysz. Zakładam, że błąd jest niekasowalny. Co do czujnika spalania stukowego, to podaj dokładne oznaczenie silnika... Pozdrawiam :)
No jest tylko jeden słuszny wybór - passat tdi kombi...
aster spalać aster spalać stukowy spalać komputer aster
czujnik biegu wstecznego nagrać dekodera komputer odczytać matrycy
pomiar indukcyjności pomiar indukcyjności
Laptop się nagrzał i wyłączył - co robić? Pralka Candy zatrzymuje zegar podczas prania