Może ma ktoś pomysł jak zrobić pomiar spalanego paliwa przez palnik.
Przekłamuje Ci spalanie, pomiar? Czy naprawdę spala więcej? Bo nie wiem gdzie tu problem jest.
Jak samemu to manometr do 30 bar i zaworek zwrotny koncowka do wkrecenia w miejsce wtryskiwacza w bezynie zawotek to zwykly wetylek samochodowy
Jak masz precyzyjnie zmierzone spalanie pb wg. czasu wtrysku można też sygnał wtryskiwacza wykorzystać do pomiaru zużycia lpg . + - 20%. Kwestia przeliczenia zmian czasów otwarcia. Ale to taki PIC na wodę.
Coś się dzieje z 4-tym cylindrem, albo słabsze sprzężanie, albo uszczelniacz pompki, albo sama pompka. Ujemna synchronizacja zwiększa wskazania spalania. Będziesz robił sam czy mechanik? Na początek proponuję regulacje pompek i poprawa konektorkow w wtyczce pompki oraz pomiar ciśnienia sprężania, przy okazji wymienisz świece.
Wymiana filtru paliwa - co 30 000 km lub co 2 lata, sprawdzenie pompy - pomiar ciśnienia i wydatku.
Miałem styczność z takim zestawem: https://obrazki.elektroda.pl/9583060100_... Jak widać tylko końcówki stożkowe posiadają zaworki zwrotne, a końcówki gwintowane nie. Poza tym okazał się uszkodzony, powietrze uciekało na szbykozłączce, więc od razu poleciał do zwrotu. Widzę że można znaleźć zestawy posiadające zaworki w końcówce, ale...
Witam na chwilę obecną jeszcze raz przeprowadziłem pomiar spalania na 100 km i wynik wypadł niekorzystnie auto połkneło aż 13 litrów przy jeździe w granicach 90 km gdzie komputer pokazał 5.1 litra na 100 km Taka różnica jest aż nie możliwa.
Piszesz, że "korki są dwa choć na zdjęciu tego nie widać" - to po co robisz zdjęcia, które nie oddają stanu faktycznego?... Ja na zdjęciu powyżej widzę brak korka od akurat tej części rury, którą doprowadzane jest powietrze z zewnątrz (z dachu lub zza ściany) do komory spalania. W otworze po lewej stronie (powietrze) też ma być taki korek jaki jest...
Sprawdzenie polega pomiarze rezystancji tych czujników .
Poczytaj vagecumap i dasz radę jeśli maz jakieś pojęcie a jest trochę roboty jeśli chcesz mieć dobrze zrobione i fajnie po modyfikacji byłoby zrobić chociaż pomiar AFR .
No więc po numerze komputera można stwierdzić że jest to silnik 18E , system wtrysku paliwa LE2 Jetronik. Nie ma on sondy lambda. Podstawą regulowania spalania jest pomiar analizatorem spalin i ew. korekta bypassem na przepływomierzu. Odnośnie kopułki i cewki - nie jestem w stanie powiedzieć Ci czy są one właściwe. Ale jeśli auto dobrze wchodzi na obroty...
Witam, można gdzieś kupić tego AVT434 jaki kpl. kit? Może poskładany?
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
Z tego co napisałeś, to zastanawiam się gdzie leży przyczyna? U mnie przy 0 stopni i średniej dobowej 20,5 stopnia w domu wychodzi 20 kg węgla 24 MJ/kg, co przy średniej temperaturze 23,5 stopnia dawałoby 23 kg/dobę. Gdyby ten węgiel miał 22 MJ, to trzeba by było zużyć 25kg, a gdyby miał 20MJ-to należałoby go zużyć 27,5kg. Po pierwsze, sprawdziłbym...
Zmieniają się ale poniżej 2000 rpm a powyżej sterownik dąży do utrzymania doładowania na poziomie 1,95 bara ale ciśnienia bezwzględnego czyli około 1 bar względem atmosferycznego. Chodzi mi o czujnik który jest zintegrowany z przepływomierzem i podaje jakiej temperatury powietrze trafia do dolotu. Jest on tylko podejrzany bo wartość 41 C jest dość dziwna...
Pomiar kompresji jest podstawą diagnoz spalania w cylindrach- jak wyglądały stare świece. Co do grzania w korku-czy wentylator chłodnicy pracuje?
Czas pomiędzy impulsami zmierzysz tak samo jak czas otwarcia wtryskiwacza. Z kodem Ci nie pomogę bo pisze pod ASM i to dla MPS430 a nie AVR.
Czy ktos zbudowal uklad do pomiaru ilosci spalanego, jak wykorzystac sygnal z wtryskiwacza do tego celu?
Witam. Ostatnio trapi mnie jedna myśl. Zrobiłem niedawno interfejs do ECM, bawiłem się różnymi programami do odczytu parametrów silnika i dużo się dowiedziałem, aczkolwiek brakuje mi wskaźnika spalania. I zastanawiam się jak napisać program (najlepiej w C++), który poprzez interfejs odczyta z samochodowego ECM, wartości otwarcia wtryskiwaczy oraz il....
Troche czytałem między czasie jeśli chodzi o pomiar obrotów na podstawie świecy. I okazuję się to być całkowicie błędna metoda z powodu zakłóceń i przebić jakie mogą pojawiać się na kablach wysokiego napięcia. Czy ktoś ma inne zdanie? Z tym jest roznie :) Jesli cos jest w aucie felerne to wiele ukladow bedzie zle dzialalo. Znam urzadzenia diagnostyczne...
są http://www.analog.com/en/parametricsearc... warto przeczytać http://www.analog.com/en/analog-dialogue... Dodano po 4 Z czysto mechanicznych powodów pomiar drgań o wyższych częstotliwościach będzie problematyczny. Myślę, że elementy piezoelektryczne lepiej nadają się do tego celu. Fakt moze...
Silniki te, maja niskie sprężanie, 5.5 - 6.0 atm. Poniżej 4.5 są problemy z zapłonem. Pomiar, jest zależny od ilości nagaru w komorze spalania, a jest on tam zawsze. Dodatkowo odprężnik (jeżeli jest) też utrudnia prawidłowy pomiar.
Witam Podpinam się do tematu, żeby nie zakładać nowego Czy jest możliwość podłączenia komputera do samochodu wyposażonego w linię komunikacyjną CAN? A dokładnie Mazda 5 z 2006r (2,0Diesel 105KM) Telwis (UKP)odpisał mi, że jego urządzenia nie da się podłączyć bo sygnały prędkości i spalania idą właśnie po CANie.
Jakbym nie jeździł w tych samych korkach to bym rozmawial. W MB czesto MAF padały. Zrób przebieg na pb. Jak pali 10.5 do 11 pb to czego tu szukać - ewentualnie usterki pb co wg mnie odpada lecz wykluczyc nie można. Jest pewna opcja na takie spalenie ale lovato nie robiłem jeszcze. Jak kolega spuchnie to pw we wrześniu i zaprosze na warsztat. Zrobimy...
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... Coś na pewno sie przyda z tego tematu, a może i nawet kontakt z autorem pomoże.
W 95% się nie da.
Czyli drogawy biznes...? bo właśnie zastaqnawiałem się czy są jakieś może przepływomierze mierzące wartość jaka przez nie przepłynie i poprzez odpowiedni sterwnik wylicza spalanie itp.
A co ci dadzą pomiary prądu bez obciążenia? To jakbyś wyznaczał moc silnika w samochodzie w oparciu o spalanie gdy stoi na parkingu. Skoro masz możliwość założenia tarczy, załóż i coś potnij, a pomiar przeprowadź na zasilaniu w czasie obciążenia pracą. Jeżeli pod obciążeniem siada, to jest błąd w uzwojeniu.
Witam, konstruuje komputerek pokładowy do samochodu i zastanawiam się jak zwiększyć dokładność pomiaru zużycia paliwa. Póki co odczytuje wypełnienie sygnału z wtrysków (co sekundę) oraz przyrost drogi i na jego podstawie wyliczam spalanie. Ale mimo kalibracji widzę różnicę, np. jak jeżdżę spokojnie to pokazuje więcej niż rzeczywiście spale, a jak jadę...
Typowy objaw zużytego silnika.Nieszczelny układ tłok -cylinder-pierścienie tłokowe .Prawdopodobnie spala olej. Pomiar ciśnienia sprężania dużo wyjaśni.
nie trzeba całego baku... tankujesz do pełna, przejeżdżasz 100km i znów do pełna z tego samego dystrybutora i wiesz ile pali na 100 bo tyle właśnie zatankowałeś ;) Ja podchodzę do tego tak im dłuższy dystans tym wiarygodny pomiar.
To każdy by miał złe spalanie. Jedynie czekać na pomiar kompresji
Na tak krótkim odcinku to w zasadzie nagrzewasz silnik, więc spalanie może być duże. Wyskocz na małą trasę i zmierz wtedy spalanie, to będzie bardziej reprezentatywny pomiar.
Zaciski 1 i 2 na biegu jałowym 0-0,9V(zmienny), Zaciski 3 i 4 10 ohm, Zaciski 3 i 4 11-14V (wtyczka od instalacji auta) Sprawdź czujnik temperatury zaciski 1 i 2 przy 20C 2000ohm 80C 300ohm Oczywiście taki pomiar nie daje 100% pewności co do uszkodzenia badanego elementu !
Witam. Na początku cel mojego pytania: Planuję wykonać komputer pokładowy do samochodu Fiat Brava 1.4 12V z LPG. Cóż by to był za komputer, gdyby nie mierzył spalania. Z pomiarem spalania benzyny nie byłoby większego problemu ale jako, że jeżdżę na LPG to właśnie interesują mnie wskazania spalania tegoż właśnie paliwa. I teraz pytania: Czy istnieje...
Wygląda że działa, tylko masz zły przyrząd pomiarowy - stąd brak płynności
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
Nic z tego nie rozumiem. Mowa jest o pomiarze ciepła które poszło w chłodziwo czy w komin?
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
Przyczyną ponownego uszkodzenia może być układ gasika w.cz na wyjściach końcówek mocy, co w połączeniu z otwartą obudową i większym wysterowaniem może tak się skończyć. Dodatkowo powinieneś sprawdzić potencjometr wzmocnienia (volume) i przełączniki wyboru źródeł. Kolejną istotną sprawą jest ustawienie właściwego prądu spoczynkowego dla tranzystorów...
Wporzadku. Rozumiem że kominiarz dokonywał pomiaru przy zamkniętej komorze spalania (bo tak to się fachowo robi) więc ja osobiście wykonałbym taki sam pomiar po czym kolejny wykonałbym z otwartą komorą tak by kocioł zasysał powietrze do spalania z pomieszczenia. To pozwoli nam wykluczyć na przykład zator w systemie kominowym itd. Ale trzeba to sprawdzić...
Ładnie to wygląda, jestem w trakcie robienia czegoś podobnego, ale do samochodu. Przydał by ci się pomiar spalanie :) bardzo przydatna rzecz. Zobacz sobie jak to zrobił ten kolega: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13...
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Witam, najprostszy sposób pomiaru prądu spoczynku to pomiar spadku napięcia na oporach w emiterach tranzystorów mocy. Prąd spoczynku powinien wynosić 10 do15 mili amper, spadek napięcia na oporze obliczysz z prawa oma. Woltomierz podłącz jednym końcem do ''gorącego'' wyjścia a drugi na emiter tranzystora mocy,napięcie będzie wynosić kilka do kilkunastu...
Kolego , czy Ty spalanie sprawdzasz na podstawie licznika i wskaznika kpaliwa ? Tak wynika z powyższego postu a jeśli to prawda to pomiar nie bardzo precyzyjny .
Tak dla pewności sprawdź jeszcze na złączu płytki zasilacza. Jednak wychodzi na to, iż uszkodzony jest układ scalony U702, ewentualnie C707 lub CE700. Te dwa ostatnie elementy możesz wylutować, zanim zabierzesz się za scalak. Dodano po 1 Proste dokonanie jednego pomiaru zajęło Koledze tyle czasu? Ale zostało to dokonane :D
Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ". Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow . Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo...
ja od stycznia czekam na układ pomputera samochodowego do pomiaru spalania z EP i nic nawet echa
Dobra mniejsza o ten pomiar.... (może być zwykły multimetr z zakresem amperomierza do 10A) regulator osobno ładuje akumulator i osobno zasila obwody oświetleniowe.. nie wymieniałeś żarówek na mocniejsze ?? Jeżeli nie to masz do przeglądu klosze lamp i włącznik oświetlania , gdzieś tam musi być zwarcie.. jakiś latający "styk" który robi to zwarcie.
Musisz mieć pomiar zawartości O2 w spalinach i sterować procesem na min. O2 ale na wartości dającej margines bezpieczeństwa. Takie sterowanie stosuje się zwykle w dużych instalacjach. Przy małym dopływie tlenu dostaniesz na wyjściu pieca gas-CO:tlenekwęgla Gaz który nie dość, że jest trujący to dodatkowo wybuchowy. Proponuję nie eksperymentuj w tym...
jak wykręcisz świece i bedzie czarna to napewno dostaje za dużą dawke paliwa i bedzie dużo palił a jal bedzie elegancko opalona brązowa lub biała to wszystko jest ok apropo tych komputerów które pokazują że wszystko jest ok otuż sonda lambda jeśli jest niesprawna i napięcie na niej np jest stałe nie zmienia sie w zależności od spalin i wynosi ok 05v...
Nikt mi nie pomoże? Chciałbym dokończyć ten projekt, a nie wiem jak się zabrać za ten pomiar spalania. Pozdr.
W pierwszych logach przeładowanie turbiny.1.3 bar rzeczywiste do 1.0 bar wymaganego .Przepływka przekłamuje wynik bądź nieszczelny egr,420-440 powinno być 470mg/suw. Z pomiaru przepływomierza wychodzi ze masz pojemnosc silnika 1700cm3. Góra przepływomierza wskazuje faktycznie ze doładowanie wynosi 1.3 bar -985mg/suv Niestety dawka paliwa nie idzie w...
Pomiar oparty o "wlanie pod korek" i dolewkę czy to co pokazuje komputer ? W przypadku drugim ... wróć do pierwszego i powtórz pomiar ;)
W trasie producent też podaje 7,5 zdaje się. Ale wiesz jak wygląda pomiar w trasie? Jeśli nie poszukaj na YT, można trafić. To śmiech na sali, a nie pomiar. Dlatego realnie trzeba dołożyć do danych producenta od 20 do nawet 80% jeżeli mowa o nowszych autach. A ogólnie spalanie zależy od stylu jazdy, czy też od tego jak ktoś lubi jeździć. Poza tym już...
Super, już od dłuższego czasu chodzi mi po głowie komputer pokładowy, ale są pewne luki w wiedzy. W jaki sposób są zbierane informacje do pomiaru spalania, z czego? Tak samo to się tyczy pomiaru prędkości? Jakbyś mógł coś więcej powiedzieć o urządzeniu od strony hardware'owej, byłbym wdzięczny. Jakbyś mógł coś więcej powiedzieć o funkcji serwisowej:...
Witam walczę z tym od roku spalanie na poziomie 36-38l/100km., przebieg 700 tys.-wmieniony silnik. W serwisie podpinają pod komputer i mówią że wszystko w porządku, tylko że nie znają przyczyny dużego spalania. W tym roku zrobiłem w niej: - 02.12r regeneracja turbosprężarki. - 07.12r wymiana czujnika położenia, wymiana kompletu pompowtryskiwaczy HPI...
To lepiej sprawdź sam, doprowadź do wartości zalecanych przez producenta i powtórz pomiar
dzieki, napisze do goscia maila. ale jak ci to przyjdzie to sie pochwal tu Witam przesylka doszla interfejs i program AGT.exe niestety nie moge sie polaczyc.... A ktora wersje instalacji masz, SGI-1 czy SGI-2? Do SGI-1 ponoc wystarczy sam kabel Rs232 odpowiednio skrosowany i program AGT.exe (jest jeszcze wersja Agt_v1-2.exe), =>"Schemat kabelka do...
jeżeli masz multimetr ( DC oraz pomiar woltów) to możesz sprawdzić, jeżeli są 4 przewody to 2 są od grzałki + 12V oraz - no i kolejne dwa + oraz - sygnał z sondy lambda jeżeli odepniesz wtyczkę i sprawdzisz napięcie przy ciepłym odpalonym silniku napięcie powinno oscylować w granicach od 0-1V lub też od 0-5V, zapewne masz tą pierwszą, powiedz kto ci...
Podsumowując. Rozbiórka, oględziny, głowica do warsztatu planowanie itd., nowe pierścienie i honowanie - wiertarką (w garażu). Taki mam plan... Dobry plan? Powoli nie tak szybko. Honowanie sobie daruj. Bo zamiast polepszyć , tylko pogorszysz. Cylinder który jest używany będzie miał kształt niewielkiego owalu. Cylindry honuje się dopiero po ich wytoczeniu....
Lista zrobionych rzeczy w mojej opini jest... właśnie taka. że dużo pali (nie jestem w stanie powiedzieć ile bo prawdopodobnie przy ABS nie działa nic, z tego co mi powiedziano), Działa pomiar spalania. ABS go nie blokuje. Pod komputer gdy został podłączony jest mega dużo błędów, zostały pousuwane i jutro zobaczę jakie jeszcze wyszły. To jest podstawa...
Podaj typ i model, podumamy. Pomiar zrób np. w czasie 5 minut, podziel to przez 10, wyjdzie Ci moc. Im dłuższy pomiar, tym mniejszym błędem pomiarowym jest obarczony. pozdrawiam
Jeśli samochód jeździ na 1/2 gwizdka to i adblue będzie mało pobierał bo emisja gazów jest mniejsza. Jak wygląda spalanie przy problemie z mocą? W jakim stanie jest dpf i scr pomiar przeciwciśnienia układu wydechowego? Kontrola wskazania czujnika ciśnienia doładowania względem ciśnienia atmosferycznego, aby wyeliminować błędne wartości pomiarowe/ przekłamania...
Pomiar ciśnienia sprężania.
Nie ma lepszego pomiaru zużycia paliwa niż podzielenie litrów przez kilometry i pomnożenie przez 100,ew. nie mnożyć przez 100 i masz spalanie średnie na kilometr. No o tym samym napisałem ciut wyżej z tym że dałem przysłowiowe 300km :D
Wakuometru można używać jako swojego rodzaju ekonomizera, ale nie można przy jego pomocy precyzyjnie określić spalania. Pomiar czasu wtrysku działa zarówno na benzynie jak i na gazie i jest dość precyzyjną metodą (chyba, że ktoś ma instalację gaźnikową / podciśnieniową). :arrow: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Na jakich odcinakach zrobiony jest pomiar???
Dużo pali? Jak tak to możliwe że ma "kopa" z uwagi na większe spalanie spowodowane słabą kompresją. Trochę naciągana ta teoria. Ale faktycznie pomiar ciśnienia sprężania powie coś więcej o stanie silnika.
https://obrazki.elektroda.pl/2667643500_... Według tego powinno wykazać pomiar termistora przy odpowiedniej temperaturze a wykazywało przerwę. Wziąłem to z angielskiej wersji o hyundaiu.
Takie liczenie spalania ma błąd pomiaru pewnie z 1,5 l/100
A czy serwis robił pomiar ciśnienia w komorze silnikowej?
W tej chwili nie pamiętam na której pozycji znajduje się pomiar podciśnienia ale to możesz sam znaleźć będzie wiadomo bo dla zamkniętej przepustnicy będziesz miał małe wartośći (na pracującym silniku) a dla otwartej albo na zgaszonym silniku ciśnienie atmosferyczne czyli coś około 1000. A w tryb diagnostyczny wchodzisz następująco: 1. przekręcasz kluczyk,...
A od kiedy miernikiem sprawdza się sondę? i ty uważasz że to wiarygodny pomiar?
Cza na pomiar czasu wtrysku.
Nie znam osobiście auta Twojego typu, ale z tego co patrze na kody błędów które podałeś nie bardzo format pasuje do tych z tabeli. Można je podpasować do tego format i wtedy wychodzi coś takiego: 0123 - Czujnik położenia przepustnicy - zwarcie do plusa zasilania 0134 - Regulacja poza zakresem /brak sygnału sondy/ Nie wiem jakie efekty daje pierwszy...
Po prostu słaby akumulator skoro nie działa start stop, pomiar rezystancji wewnętrznej akumulatora niezbędny. Dodatkowy akumulator jest a jeśli tak to w jakiej kondycji?
Przemyślałem to, i chyba jednak pomiar spalania poleci w następnej wersji, ew. jako dodatek do obecnego projektu, po magistrali TWI podłączę jakiś inny procesor, którego zadaniem będzie tylko obliczanie tego spalania, ogólnie wszystkiego co z benzyną związane :) Ale dziękuję za pomoc i za mobilizację :)
a wylutowałeś go pomiaru? Dodano po 40 sorki wylutowałeś go do pomiaru?
Czy zmienia ci się napięcie na wyświetlaczu przy regulacji prawym pokrętłem? Tak, zmienia do ok 3V. Proszę wyjaśnij, jak już zacząłeś, teoretycznie powód palenia diod, zdecydujemy wówczas czy nam uszkodzony przyrząd, a jak zdecydujemy że jest Ok to określimy metodę pomiaru pojedynczej diody tak aby pomiar był wiarygodny, rzetelny, nieklopotliwy i "nie...
Pomiar nie musi być aż tak bardzo dokładny ponieważ urządzenie to ma mierzyć wilgotność drewna spalanego w kominku. Ludzie, Nie wpadajcie w obled cyfrowy! [Czy jeszcze w Polsce 'robi sie' doktoraty na tematach typu: "Gra w palanta jako czynnik wychowawczy u mlodziezy"?] Drewno przeznaczone do kominka wystarczy wziasc w reke i 'wie sie' czy jest ono...
Bardzo fajny projekt, ciekawi mnie w jaki sposób dokonujesz pomiaru spalania, na ile dokładne są wyniki??
witam posiadam golfaIII jest to wersja GT na komputerze MFA pomiar spalania wskazuje od 20l. do 35l. na 100km temperatura silnika ok 85°C olej 96°C.Objawy te zauwazylem po wymianie aparatu zaplonowego,czy ustawienie zaplonu moze wplywac na takie spalanie???
Popełniłem podobny układ kilka lat temu do swojego Golfa IV. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Pomiar napięcia, pomiar spalania( prosta sprawa wbrew pozorom ), powiadominie o nie włączonych światłach, sygnalizacja włączonego alarmu, pomiar temperatury wewnątrz i na zewnątrz. Sama elektronika to jeszcze nic trudnego....
T107 i T108 pracują jako zabezpieczenie przeciwzwarciowe wyłącznie o ile są sprawne T109, T110, T1 - T4, R121, R122 i wszystkie związane z nimi elementy bierne. Bardzo duża różnica hFE mogła wynikać z uszkodzenia - sprawdzałeś wszystkie złącza testem diody czy tylko hFE? Link podany przez marekhab jak najbardziej godny poczytania. Co ja bym radził:...
Yyy, ale z tego co udało mi się wyszarpać w necie, to ten analizator służy do pomiaru spalania w piecach na np węgiel XD. Więc z definicji będzie to działało słabo z pojazdem na paliwo, jakby nie patrzeć, ciekłe XD. Jak dla mnie, serio, nie kombinuj tylko po prostu jedź na stację diagnostyczną i tyle. Zrobią ci pomiar za grosze i będzie pewny.
Witam... W moim aucie komputer wystawia sygnal ilosci aktualnie spalanego paliwa w postaci wartosci analogowych... jest to napiecie z zakresu 0-1,5V. Pytanie w jaki sposob najlepiej okreslac ilosc spalonego paliwa na 100km. Czy dla obliczenia sredniego spalania na 100km wlasciwym bedzie odczytanie np 10 probek co 100ms i wyliczenie z tego sredniej....
Spalanie jest liczone na podstawie pomiaru czasu wtrysku więc nic w komputerze nie mogłeś zmienić. Chyba że programowałeś pamięć nie tym wsadem.
Spróbuj zmierzyć prąd spoczynkowy włączając amperomierz w jedną z gałęzi zasilania - nie powinno to wpłynąć na pracę układu bo symetrii (a właściwie zera na wyjściu) układu "pilnuje" wzmacniacz różnicowy zbudowany na lampie. Wynik będzie zafałszowany o ok. 8mA (prąd lampy + prąd D1), ale zapewne o wiele dokładniejszy niż pomiar napięcia na R14. Prąd...
Czy wymieniając głowicę sprawdziłeś jej szczelność? Większość dostępnych na rynku tanich głowic posiada pewien mankament zwany niedotartymi zaworami. Zrób pomiar ciśnienia sprężania na zimnym i gorącym silniku. Zapewne zawory są nieszczelne, a ciśnienie z komory spalania ucieka. Jeśli w dolot to zawór ssący, jeśli w wydech to zawór wydechowy. Jakie...
Wiec byłem dzisiaj w ASO po badaniach dowiedziałem się że samochód jest sprawny i nie mają pomysłu dlaczego jest takie spalanie zamieszczam wydruk pomiaru spalin http://img7.imageshack.us/img7/6926/asoh... jestem ciekaw co jeszcze powinienem sprawdzić
Tylko, w tym podgrzewaczu jedyna regulacja to ustawienie maksymalnego ciśnienia na dyszach i jak pisałem jest ustawione zgodnie z dokumentacją. Pomiar spalania analizatorem robi się w odpowiednim miejscu. W rurach kominowych nad kotłem sa specjalne miejsca gdzie wsuwa się sondę. W przypadku podgrzewacza nie ma czegoś takiego, wiec nie wiem trzeba by...
natomiast przy wkładaniu wtyczki do kontaktu iskrzy tylko w salonie. Kto gniazda montował? Czy była to firma czy powiedzmy mąż? I czy po montażu gniazd były robione pomiary? Jedyne wyjście zaprosić na piwko kogoś co ma wiedzę i przyrządy........... Ogarnie to w 5 minut. Ktoś kto ma wiedzę i przyrządy na 100% tego nie zrobi za piwko. Poza tym wzywać...
Dla sondy z grzałką pomiar sprawności sondy bez podłączonej grzałki jest bez sensu!
Czesc.Mam golfa III czy do niego mógłbym zastosować taki układ do pomiaru spalania?? czy ktoś udostępniłby mi spis elementów schematy ideowe,podłączenia oraz zaprogramował procka??
Nie w Praktycznym a Nowym Elektroniku mogło to jeszcze być . Te temperatury faktycznie o 100 za mało jeśli chodzi o temp.spalin , ale pomiar poza rurą?!
Ten przewód jest bodajże od czujnika temperatury zdublowany idzie na wtyk 2 pinowy czujnika od podu termostatu, nie ma on związku ze spalaniem. Zrób pomiar składu spalin na wolnych i na 3000obr/min. w stacji diagnostycznej tam gdzie przeglady albo u gazownika i wrzuć na forum.
Dobrze wyregulowany gaźnik daje uruchomić auto tylko zimne na ssaniu, u ciebie jest źle wyregulowany jeżeli piszesz że zimne auto odpala bez ssania. Jeśli znajdę wyciąg ze stacji diagnostycznej po pomiarze wykonanym na analizatorze spalin to zeskanuję i wystawię. Spalanie ma na poziomie 0,2%.
pomiar spala spala klasa chwilowy spala
czujnik polozenia przepustnicy astra lodówka tylny ścianka bosch logitech wzmacniacz uszkodzony
diagram schemat diagram schemat
Peugeot - komunikat "wyrównaj poziom oleju" - przyczyny i rozwiązania Brak komunikacji z ECU - diagnostyka i rozwiązania