Przepraszam , na czym polega regeneracja wtrysków?Pora obalić ten mit = wymiana końcówek lub czyszczenie w ultradźwiękach to jest połowiczna "regeneracja", zwrócę honor każdemu kto posiada takie samo urządzenie do produkcji wtrysków jak BOSCH etc. cytat z innego forum autor Master`s Nie wiem, czy wszyscy ludzie z branży którzy dłubią w silnikach i systemach...
Witam... W moim aucie komputer wystawia sygnal ilosci aktualnie spalanego paliwa w postaci wartosci analogowych... jest to napiecie z zakresu 0-1,5V. Pytanie w jaki sposob najlepiej okreslac ilosc spalonego paliwa na 100km. Czy dla obliczenia sredniego spalania na 100km wlasciwym bedzie odczytanie np 10 probek co 100ms i wyliczenie z tego sredniej....
Galaxy 110PS. Przy bardzo spokojnej jeździe (bez klimy i innych odbiorników elektrycznych) spala prawie 8l/100km i mocno kopci na czarno przy ostrym przyśpieszaniu. Czasami coś się mu odwidzi i prawie nic nie kopci. Pomiar spalania jest wiarygodny, podłączyłem pompę wtryskową (ssanie i przelew) do bańki 5l i zrobiłem na niej 63km i to silnik był już...
Nie wiem czy sterownik od Z18XE pracuje podobnie jak Z16SE (na takim mierzyłem) ale prawdopodobnie tak. Sterownik wysyła wiązki imulsów prostokątnych o długości około 125 msek. Wiązki te wysyłane są z odstępami zależnymi od aktualnej wartości otwarcia zaworu wtryskiwacza. Pomiaru można dokonać na złączu MIDa wyprowadzenie 28.
Witam. Ostatnio trapi mnie jedna myśl. Zrobiłem niedawno interfejs do ECM, bawiłem się różnymi programami do odczytu parametrów silnika i dużo się dowiedziałem, aczkolwiek brakuje mi wskaźnika spalania. I zastanawiam się jak napisać program (najlepiej w C++), który poprzez interfejs odczyta z samochodowego ECM, wartości otwarcia wtryskiwaczy oraz il....
Witam, Jestem w trakcie budowy komputera pokładowego na procesorze AtMega8 oraz na wyświetlaczu LCD LS020. Program który tworzę ma zrealizować podstawowe funkcję komputera pokładowego, takie rzeczy jak menu i możliwość nastawienia parametrów odpuszczam a jedynie chcę prawidłowo obsłużyć wejścia i pomiary sygnałów. W trakcie pisania programu natknąłem...
Chwile temu dzwoniłem do serwisu Boscha Pawlik czy coś takiego, koszt czyszczenia tam do 100, a kompleksowa regeneracja 350 za sztukę, co jest niestety ponad budżet(bo bym od razu 4 robił). Właśnie przed chwilą wyjąłem wtryski wszystkie aby sprawdzić numer końcówki dla pewności dla każdym i je zaraz wkłądam z powrotem i auto leci w trasę, z tego co...
Witam po raz kolejny. Buduje komputerek samochodowy przy użyciu atmega8 i walczę teraz ze zliczanie czasu trwania stanu wysokiego na wejściu int1. Dążę do tego żeby zliczać sobie ilość spalonego paliwa na danym dystansie. Resetuje wskazanie i będzie zliczał spalone paliwo aż do kolejnego resetu. Podłączyłem wtrysk poprzez diodę =>rezystor=>transoptor=>bramkę....
Trochę pózna moja odpowiedż, ale moze pomoze. To tak , aby ustawić właściwy punkt wtrysku na pompie to należy odkręcić pierwszą rurkę ciśnieniową na pompie wtryskowej i kręcić w prawo silnikiem aby zauważyć moment początku podnoszenia się poziomu paliwa na wyjściu pompy do pierwszego cylindra. W tym momencie /tego podnoszenia paliwa/ na wale głównym...
Prędkościomierz wskazuje normalnie. Na początku wyswietlacz pokazywał tylko przebiegi auta , tam gdzie było spalanie i droga do tankowania były cztery mrugające kreski. Zrobiłem test wyświetlaczy i wciskałem przycisk od zmian wyświetleń komputera, za pierwszym razem pokazał informację awaria w obwodzie pomiaru spalania- skasowałem ją; od tej pory liczy...
Ja swego czasu kupiłem takie oto małe OLEDy: [youtube][/youtube] Generalnie tych małych oledów w niskiej cenie jest masę.. Myśl miałem taką aby to w końcu wkomponować i zrobić pomiar spalania u siebie ale w chwili obecnej czasu zupełnie na to brak :( Co jakiś czas pojawia się podobny projekt i wtedy znów mnie bierze.. Mnie interesuje bardziej teoria...
Jakieś inne spostrzeżenia?? Mamy podać pełną instrukcję obsługi i napraw? :) Proszę podać co zostało zrobione prócz tych wtrysków? Jakie pomiary wykonano i jakie wyniki tych pomiarów.
W silnikach z wtryskiem elektronicznym nie ma stalego cisnienia paliwa a zmienia sie ono wraz z obciazeniem tj zalezy od podcisnienia. Przyklad: Bieg jalowy - 2.5 bara natomiast wcisniecie pedalu do oporu powoduje wzrost cisnienia chwilowy nawet do 5 bar (malutka chwila zapobiega zubozeniu sie mieszanki przy intensywnym doplywie powietrza a musi byc...
Jeżeli chodzi o Opel Astra to mamy gotowy signal wydatku na sterowniku. Są to impulsy o długości czasu wtrysku. Ja zbudowałem taki komputer i działał ponad 10 lat bardzo dokładnie. Wyprowadzenia zależnie od silnika: C14NZ = Pin A2 X14XE = B12 14SE, C14SE, C16SE = Pin B4 X16XEL = Pin B12 C16NZ = Pin A2 16LZ2 = Pin B4 X16SZ = Pin B4 X16SZR = Pin B12 C18NZ...
Trochę teorii: Obecnie jednak ilość wtryskiwanego paliwa reguluje się tylko i wyłącznie przez odpowiednie zmiany w długości otwarcia zaworu wtryskowego, całkowicie elektronicznie. Tu więc absolutnie niedopuszczalne są jakiekolwiek odchylenia od wartości zaprogramowanych. Dlatego właśnie regulator utrzymuje ciśnienie systemu na stałym poziomie. Pamiętajmy,...
Można przybliżać pi razy oko :D Mierzyć czas trwania impulsów sterujących wtryskiwaczem czyli mierzyć zużycie benzyny. Po przełączeniu na podtlenek LPG, mnożyć zużycie benzyny razy stałą, żeby się mniej więcej zgadzało. Poczytaj Tutaj znajdziesz chyba wszystko na temat budowy takiej zabawki. Swojego czasu też to zbudowałem z kolorowym wyświetlaczem...
Informacje o chwilowym spalaniu nie latają po CANie. Trzeba by je było wyliczyć z czasów otwarcia wtryskiwaczy i prędkości pojazdu. Jeżeli silnik ma zmienne ciśnienie paliwa to trzeba to uwzględnić i skorygować.
Witam. Ma ktoś może pomysł w jaki sposób rozwiązać pomiar spalania paliwa(chwilowego) w silniku diesla z pompą mechaniczną?? Coś takiego jak w starych traktorach. Podczas pracy takiego silnika nie ma żadnego sygnału elektrycznego, wiec potrzebny byłby jakiś przetwornik. Ale jaki i co miałby mierzyć? Dodam, że chciałbym zrobić to na jakiejś atmedze,...
Witam Serdecznie posiadam opla corsę B 1.2 16V ECO TEC 1999r (widoczny na forum stały problem:) jest ogromne spalanie przy bardzo ekonomicznej jeździe(10l) przy odcinkach które wykonuje do szkoły ok 30 km nagrzewa się ładnie wszystko funkcjonuje, badany szczegółowo za pomocą komputera (sonda,przepływomierz,czas wtrysku,czujniki temp itp. )wszystko pokazuje...
Witam! Wydaje mi się że to najodpowiedniejszy dział. Przymierzam się do stworzenia komputera pokładowego który ma mi pokazywać chwilowe spalanie LPG. I właśnie tu jest największy problem, bo ogólnie samochód jest dość stary i chciałbym się dowiedzieć w jaki sposób można mierzyć ile paliwa przepływa przez gardziel :D Silnik ma jednopunktowy wtrysk benzyny...
Pytanie dotyczy w/w konkretnego pojazdu ale możemy go rozwinąć szerzej na różne pojazdy wyposażone w EDC lub odpowiednik takiego układu. Zapaliła sie kontrolka V w pojeżdzie,po jakimś czasie pojechaliśmy do ASO mercedesa na diagostykę silnika która wykazała uszkodzenie wtrysku sterującego,pomiar wykazał oporność 0 omów . auto dalej jeżdzi już ponad...
(-) Na Op-Comie widzę teraz że ciśnienie się ładnie buduje przy kręceniu (z 2 do ponad 30 MPa gdzie oczekiwana wartosc to 30) - ale powoli spada. Którędy może uciekać - nie wiem. (Czujnika na railu nie udało mi się wykręcić) Po za tym on powinien zaskakiwać nawet gdyby cisnienie uciekało - zgadza się? Przy kręceniu widzę obroty na poziomie 150-200rpm...
Witam, opiszę moje doświadczenia z lpg. Może się przyda. Początek - w 2001 roku założyłem instalacje sekwencyjną BIGAS w renault Scenic 1,6 i przejeździłem na niej ok. 120tys km. Żadnych negatywnych zmian spowodowanych zasilaniem lpg nie stwierdziłem. Te wszystkie opowiesci o zaworach i głowicach można wlożyć między bajki. Fakt, że wymienilem kolektor...
wtrysk gazem lać nie będzie. tam jest gaz w fazie lotnej. nie ciecz. ale benzynowy może lać. gaz rozłącza pompę paliwa ? bo gdy nie /a koltec nie odcina/, a któryś wtrysk pb byłby np. zapieczony i otwarty to mógłby mieszać dodatkiem benzyny przy pracy na gazie. wprawdzie na spalanie lpg to nie miałoby chyba wpływu :?: , ale pb raczej szybko by ubywało....
spalanie poprawiło się o 4 litry - z 37 na 33 ...ale dopiero po WYMIANIE JEDNOSTKI STERUJĄCEJ SILNIKA i żaden serwis Scanii na to nie wpadł, tylko człowiek - magik, do którego mogę podać kontakt na PW ( jeżeli wyrazi zgodę ) Teraz znowu spalanie skoczyło o + 4, z info uzyskanego w Scani dowiedziałem się, że : CIŚNIENIE NA WOLNYCH OBROTACH POWINNO BYĆ...
"kontrola wyważenia wtryskiwaczy paliwa", gdzie "udział/bilans mocy" na poszczególnych cylindrach to: 1.02 (1), 0.96 (2), 1.03 (3) i 0.99 (4). Nie ma w oficjalnej nomenklaturze, tzn. nakazanej przez producenta czegoś takiego jak "kontrola wyważenia wtryskiwaczy". Jest to wymysł producenta diagnoskopu zewnętrznego, żeby czymś "zabłysnąć", bo rzeczywiście...
Witam, drugi raz męczę się z elektryką w V-ce poprzednio był problem z immo ale dobie poradziłem <błąd na schemacie> Silnik z omegi 2000r. Brak iskry i wysterowania wtryskiwaczami. Podobny objaw jest w przypadku aktywacji blokady Immo. Immo poprawnie działa, check nie miga <miga w przypadku aktywacji immo> Podłączałem pod Opcoma widzi klasyczny...
Za ciśnienie odpowiada regulator ciśnienia, umieszczony w zespole wtrysku obok wtryskiwacza. Przy takich rozbieżnościach nie wiem, czy w ogóle by jechał, więc podejrzewam manometr. Nie wiedziałem jak sprawdzić czy mój manometr jest Ok (mimo ze nówka) więc poprosiłem kolegę. Ma małą sprężarkę (z butlą chyba z 5l, wygląda jak odkurzacz). Ma regulację...
Witam. Robię sobie komputerek spalania do samochodu. Wszystko ładnie wychodzi poza czasem wtrysku a co za tym idzie - spalaniem. Występują jakieś zakłócenia i nie wiem dlaczego. Może ktoś pomoże....:) Kod: $regfile = "m168def.dat" $crystal = 16000000 ''''''''''''''''''''''''''konfiguracja portów'''''''''''''''''''''''''''''''''' Config Portd...
A zatem gdzie jest twój problem? Weź pod uwagę, że jest to tylko kalkulator zaprogramowany. A więc pobiera informacje z czujnika odległości przebytych oraz czasu otwarcia wtryskiwaczy. Zapewne zużycie w czasie jazdy jest zbliżone. Weź jednak pod uwagę, że całkiem sporo jeździ się z prędkością poniżej 30 km/h kiedy informacje nie są podawane oraz postój....
jurekk55 dzięki za zainteresowanie i już tłumaczę . Jakiś czas temu też podejrzewałem podciśnienia i zostały zmienione wszystkie przewody ciśnieniowe i podciśnienia wszystkie złączki przejścia na nowe. co do dawki też próbowałem stopniowo zwiększałem i próba coraz wyżej z dawką. w momencie przekroczenia 5,8 mg/cykl silnik na zimnym minimalnie nierówno...
Czy autor tematu ogarnął problem z wtryskiwaczami? Mam również do wyjaśnienia temat z korektami w silniku mJTD 1.9 120 KM. Przede wszystkim chciałbym dowiedzieć się jakie korekty graniczne można przyjąć za prawidłowe? W sieci są w tym temacie sprzeczne opinie, wniosek jest tylko jeden - im mniejsze tym lepiej. W moim przypadku korekty na rozgrzanym...
uszkodzony ecu Pytanie jaki tam jest układ wtryskowy. Bo były dwa: HFM z przepływomierzem i PMS pracujący na zasadzie pomiaru ciśnienia w kolektorze. Pamiętam, że sterowniki PMS się psuły. skoro silnik nie pracuje na 2,3 cylindrze, na benzynie, jak i na gazie, to nie leży problem w zasilaniu paliwem, tylko w układzie zapłonowym Można by pójść tym tropem...
Podstawowe pytanie - czy taki sposób podłączenia manometru do pomiaru ciśnienia pompy paliwowej jest właściwy i czy podaje faktyczne ciśnienie jakie podaje pompa na listwę. A jakie masz wątpliwości w tej materii? Wg mnie ważne, aby manometr był wpięty w przewód między pompą i listwą wtryskiwaczy. Obejrzałem załącznik i wg mnie ten skok chwilowy ciśnienia...
Korekty odnoszą się generalnie do mocy poszczególnych cylindrów. Sterownik ustala sobie dawkę wtrysku dla danych warunków pracy silnika i mierzy przyspieszenie wału po każdym zapłonie. Jeżeli to przyspieszenie jest mniejsze jak powinno być to zwiększa dawkę na danym cylindrze i korekta rośnie, jeżeli jest większe to zmniejsza dawkę i korekta spada....
Tak jak pisałem, test "pod korek", to samo paliwo na tej samej stacji i proponuję dłuższą trasę. W tą samą stronę (nawet jeśli to autostrada, to jadąc w jedną stronę nachylenie może "pomagać", jadąc z powrotem "przeszkadzać"). Twoja różnica jest zbyt mała, żeby można było ją uznać za wiarygodną. Z kolei sam wynik spalania jest typowy dla tego silnika...
Gdybyś zgłebił zagadnienie od strony teoretycznej, to byś wiedział, że prędkość kątowa nigdy nie jest równomierna - wał korbowy zwalnia przy sprężaniu i przyspiesza przy spalaniu - parametrem krytycznym jest wartość przyspieszenia, w fazie spalania. Za bardzo nie ma co tu zgłębiać. W teorii dla jednego tłoka jest tak jak piszesz, ale nie zajmujemy...
Niestety samochod mi spala ok.14-15L- miasto;( trasa ok.10 oszczedna jazda na 100km wlaczona kilma) po miescie,krotkie odcinki,wlaczona klima.Sam nie wiem co jest bylem u elektryka wczesniej skasowal 100zl i sprawdzil aku,silnik krokowy,cisnienie paliwa.Kazal wymienic regulator cisnienia paliwa, akumulator( gotowal wode i samochod gasl teraz juz jest...
Witam, konstruuje komputerek pokładowy do samochodu i zastanawiam się jak zwiększyć dokładność pomiaru zużycia paliwa. Póki co odczytuje wypełnienie sygnału z wtrysków (co sekundę) oraz przyrost drogi i na jego podstawie wyliczam spalanie. Ale mimo kalibracji widzę różnicę, np. jak jeżdżę spokojnie to pokazuje więcej niż rzeczywiście spale, a jak jadę...
Tyle ile czujnik wskazuje a ten odnosi się do ciśnienia atmosferycznego ....wiec nadciśnienie 2,3 bar czytane w komputerze lub manometrem . Barometr pokaże ciśnienie całkowite wiec ok 3,2 bar ,lecz specem od sprzetu pomiarowaego nie jestem :). Co do drożności wydechu to nie tylko tłumik może być powodem niedrożności, klapa hamulca wydechowego tez rozumiem...
Panowie posiadam ten samochód od stycznia 2014r, wcześniej posiadałem Voyagera 3.8l z sekwencją, tak więc mam porównanie co do spalania i ogólnie jak te samochody zachowują się na LPG. W poprzednim Voyku spalanie zależnie od jazdy oscylowało 14-18l, w tym Voyku spalanie oscyluje 17-22l, tak więc jest znacznie większe, a niby instalacja Vialle V-gen...
Witam! Walczę od pół roku z moim ostatnim nabytkiem - Moto Guzzi Quta - jest to 2cylindrowy motocykl czterosów. Pojemność 1064cm, układ wzdłużny (czyli cylindry wystają na boki, a wał jest wzdłuż osi motocykla). Na wtrysku, dwie cewki. Nie posiada miernika przepływu powietrza - bada ilość powietrza w mieszance dzięki TPSowi oraz czujnikom temperatury...
Lecz jak wejdę w opcje korekcja wydatku wtryskow to caly czas jest informacja drugi cylinder wartość niewłaściwa. Czy "wartość niewłaściwa" wędruje wraz z wtryskiwaczem, czy pozostaje na tym samym cylindrze, tj. zdaje się nr 3? To jest bardzo ważna info, gdyż wiemy, czy winny jest cylinder, czy wtryskiwacz. Jeżeli usterka dotyczy wtryskiwacza to trzeba...
uruchomienie integratora sondy to juz duzo dobrze byloby obejrzec parametry pracy dynamicznie na monitorze za pomoca diagnoskopu na moje oko to ten samochod gdyby byl sprawny nie powinien spalac wiecej niz 6 litrowna100 jest jescze kilka punktow do sprawdzenia np: zasilanie sterownika a potem pomiar temperatury integrator sondy lambda a dopiero na koncu...
Witam. Jdziesz w dobrym kierunku. Pomiar długości czasu wtrysku jest miarodajna. Trzeba go przemnożyć przez stałą wtrysku. I masz wynik. Mały ATmega 8 załątwi sprawę. Pozdrawiam
Witam wszystkich forumowiczów. Mam problem, a w związku z tym prośbę do znawców tego fachu. Moje auto to ford modeno 2l 16v, instal gazowa: listwa wtryskowa MATRIX XJ.544.18, komputer KME Diego 4-cyl, założona przy przebiegu 120 tyś. km (aktualny przebieg 194 tyś). Dwa lata po zamontowaniu inst.gaz .uszkodziła się listwa wtryskowa (przebieg ok.145 tyś.)...
W drugim cylindrze powinno być chyba 1,28. kolega powiedzial mi ze leje mi wtrysk A powiedział ci który? Kolega nie ma zielonego pojęcia o czym mówi. Zrób porządną diagnozę z pomiarem wartości rzeczywistych w czasie jazdy. Takie kapcie jak ty masz mają wpływ na wyższe spalanie.
Witam, jako iż wciąż nie mogę się do końca pogodzić ze sporym spalaniem mego auta (14-15l lpg po mieście przy spokojnej jeździe) to zdecydowałem się zatankować mu do pełna benzyny i przejeździć na niej kilkaset kilometrów w celu sprawdzenia ile jej spali w stosunku do gazu. Tutaj powiem, że miałem mocno okopconą rurę wydechową którą wyczyściłem ile...
Witam, Wtryski są w idealnym stanie po podpięciu do kompa wszystkie 4 miały 0,21 na pomiarze. Dolot też jest szczelny nie słychać żadnych świstów pisków anie nic takiego. Logi zrobię sam mam kabel i oprogramowanie :) Mam jeszcze jeden problem. Ostatnio zauważyłem, że jak dodaje gazu tak od ok 1500 obr. zwłaszcza przy obciążeniu np na podjeździe czuję...
Teraz napięcie ładowania jest okej. ( Miernik którym mierzyłem wcześniej właśnie się skończył. Może przez to fałszował pomiar. ) mod22 w konkursie sarkastycznym pewnie zająłbyś jakieś zaszczytne miejsce a tu wystarczyłby komentarz "tego nie da się usłyszeć" bądź coś w tym stylu. Druga sprawa pisałem że świece są brązowe a gdyby wtryski lały było by...
do "sebap" Ten pomiar fi=4mm to na dyszach na wtryskiwaczu - taka średnica. Odkręcałem dysze... Aż tak bym nie cudaczył. :) Matrix faktycznie jest drogi i chyba dobry. Jeżdżę bardzo delikatnie i emerycko. Autko ma 205 kkm, więc trzeba się spodziewać różności.... wydatkowych. :) Wiem, że regulując trzeba ustanowić jakąś stałą dla odniesień. Ja jednak...
Jak kiedyś robiłem komputer spalania do skody Felicji :D to zanim doszedłem co i jak z pomiarem czasu (pokręcona sprawa, zmiana zboczy podczas trwania pomiaru) to żeby nie latać do auta, zrobiłem generator "jazdy". Czyli Atmega8 generująca poprzez PWM częstotliwość rzędu 15Hz i każdy impuls o czasie trwania 3.8ms (stąd właśnie PWM by sobie ustawić czas...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Przy takich korektach nie wywala Ci czerwonego silniczka i STOP na liczniku? Sugestie --> Pomiar kompresji, -->> wtryskiwacze. Demontaż i na ponowne sprawdzenie. PS. Ręczny nie blokuje kół? :D
Witam serdecznie. Czy udało się rozwiązać problem? Mam bardzo podobny i niestety mechanicy sobie z nim nie radzą. Częściowo tak. Wymiana kompletu poduszek, dwumasy nic nie pomogła. Pozostają wtryskiwacze. Na wolnych obrotach i rozgrzanym silniku największą korektę posiada II cylinder a dokładnie jest to wartość ok. -1,5mm3/w. Podczas spokojnej jazdy...
Witam. 1. Ustawienie zapłonu i ogólnie kondycja układu zapłonowego, 2. Niedrożny układ wydechowy (katalizator), 3. Czujnik temperatury, 4. Przestawiony rozrząd, 5. Ciśnienie w listwie wtryskowej (regulator), 6. Cieknące wtryski, 7. Przepływomierz (analiza spalin ew. odczyt sygnału lambda.), 8. Zestyk fazy hamowania silnikiem, 9. Zły stan silnika, 10....
Polska? kolego ogarnij sie trochę, mechanika to moja pasja nie zawód... A moje wizyty u "Polskich mechaników" ograniczam do minimum po tym jak diagnozę mojego AEB ( zapalanie sie kontrolki ciśnienia oleju) diagnozowali ze to cos dziwnego bo ciśnienie jest ok, okazało sie ze pomiary ciśnienia robili na postoju nie pod obciążeniem... dopiero jak sam zainwestowałem...
Kolego Albus Łatwo powiedzieć - przepływka do wymiany :) Grupa 000BS logi zrobione wcześniej po krótkiej jeździe: oraz grupy razem 000, 001, 002 z przygazowaniem w czasie pomiaru CZyli przy mojej pompie wtryskowej, regulacja poszczególnych wtryskiwaczy jest możliwa, czy tylko regulacja zaworów moze coś poprawić ? I czy to bedzie miało jakiś wpływ na...
Wszystkim watpiacym w wybuchowosc takie aerozolu ON przypominam ze wybucha praktycznie wszystko co moze byc paliwem w obecnosci utleniacza (np tlenu atmosferycznego) - nie potrzeba wiele - zwykla elektrycznosc statyczna moze wywolac zaplon i wybuch takiej mieszanki. Uzupelnienie tej fajnej konstrukcji moze byc menzurka (wystarczy np plastikowy dzbanek...
Jeśli przyczyną zwiększonego spalania jest nieprawidłowe kodowanie wtryskiwaczy to problem z czasem ustąpi. Prawdopodobnie przyczyna jest jednak inna - od nieprawidłowej metody pomiarowej po inne warunki eksploatacji auta.
POdaj czas wtrysku. Tutaj tylko pomiar oscyloskopem. Zobacz czy czasem nie masz zmurszałej odmy - nie może być nieszczelności pomiędzy przepływomierzem a kolektorem ssącym. Zazwyczaj tam sypią się węże i ciągnie lewe powietrze.
Witam. Polonez Plus 1,6 GSI Fiat Punto 90 Fiat Tempra 1,6 IE Alfa Romeo 145/146 1,6 boxer Lancia Dedra LE 1,6 MPI Wszystkie te samochody łączy sterownik silnika, schematy podaję niżej. Posiadam Lancie Dedrę ze wspomnianym sterownikiem silnika Delco GM. Samochód ma wyczuwalnie zbyt małą dawkę paliwa - jest mułowaty i słychać spalanie stukowe, przy obciążeniu....
To ma być szacunkowy pomiar. ECU na pewno generuje te impulsy, tylko jego wyjście to otwarty kolektor, więc bez fizycznego odłączenia się od wtrysku nic nie zobaczę, a takiej ingerencji wolałbym nie robić. Jest jeszcze drugi sygnał, który idzie do tida ale u mnie nie ma tego przewodu. Jeśli chodzi o czujnik podciśnienia to jakiego sygnału mogę się tam...
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
Hmmm ....nie bardzo zrozumiale ....." tylko że osobno" , a za chwile sumujesz wynik z przelewem ..."co razem po zsumowaniu ". Nie wiem do czego moze przydac sie suma tych dwoch ,zupelnie rozniacych sie od siebie testow . Jednakze wydajnosc pompy 770 ml/min jest wynikiem satysfakcjonujacym , przelew wtryskiwaczy 35 ml/min .... wydaje sie byc troche malo...
Mam pytanie do psooya (fajny nick) - czy pęknięta głowica mogła być spowodowana przez niesprawną instalację lpg oraz czy teraz mogę jeździć bez ryzyka, że to wystąpi ponownie (oraz ewentualnie jak zmniejszyć to ryzyko). Dzięki z góry! Jak najbardziej, uboga mieszanka na danym cylindrze podnosi temperaturę w danym cylindrze (komorze spalania) co może...
Witam, Jak w temacie problem dotyczy dużego spalania Nubiry 1,8 z automatyczna skrzynią. W aucie zamontowany jest uniwersalny komputer firmy reveltronics według którego nawet jadąc z górki bez gazu auto spala np. 3 lub 5 litrów gazu a czasem i więcej. Nie jest tak zawsze czasem zdarza się że komputer pokazuje 0 i wtedy rzeczywiście czuć ze auto wytraca...
JUŻ WIEM O CO BIEGA W DYSKUSJI! Jeden o gruszce, drugi o pietruszce... Teraz mój przykład: Jeśli list z Katowic do Gdańska "idzie" 1 dzień (trasa Katowice - Gdańsk dla pociągu = 8 godzin), to czy z jednej ulicy w Katowicach na sąsiednią będzie szedł 10 minut? NIE! Wynika to z tego, że oprócz samej drogi listu owy list bierze udział w kilku INNYCH PROCESACH....
7 litrów to pojęcie względne wszyscy mówią że pali 5 litrów więc i ty mów ....ale do rzeczy sprawdzi ciśnienie ma turbinie , filtry , wtryskiwacze ,ale nie wyjmować jak pojedziesz do dobrego warsztatu to określi jch stan bez wyciągania (pomiar charakterystyki drgań ) kat początku tłoczenia jeśli był bity to ma przestawioną pompe to reguła no i oczywiście...
coś wymysliłem (siedzac w wannie): masz 3 cylindry a przy 4 suwowym trybie pracy wiec wtrysk powinien wtstepowac 3 razy na 4 obroty wału. czyli przy 950 obr/min powinno byc 712 wtrysków wiec masz jakis bląd w pomiarach (podałes ze wtrysków masz ok 1045) lub obliczeniach bo różnica 30 procent to troche dużo. podłacz oscyloskop i dokonaj jeszcze raz pomiarów...
Są w handlu specjalne przyrządy do pomiaru ciśnienia sprężania, w dwóch wersjach do benzyniaków i diesli. Wkręcasz w otwór świecy końcówkę takiego przyrządu w przyp. beznzynowca, lub w miejsce wtryskiwacza w dieslu, naciskasz przycisk, włacza ci się rozrusznik i na czytniku rysuje się ładny wydruk, po kolei z każdego cylindra. Do diesla, mam pod ręką,...
Już podaje więcej szczegółów. Układ miałby mierzyć zmiany pola magnetycznego w pobliżu silnika samochodowego. Chciałbym mierzyć nie tylko pole wokół przewodników z prądem. Miejsce gdzie miałby być przyłożony czujnik to: przewód wysokiego napięcia, zawór elektromagnetyczny wtryskiwacza (tam działa prąd sterujący około 14,5 A), okolice cylindra (niestety...
Panie pgoral - piszesz dla samego pisania, bzdury nie związane z tematem, mądrości wyczytane w necie bez żadnych konkretów. Otóż przyjmie kolega do wiadomości że nawet auto spalające 0,5 litra oleju na 1000 km jest w stanie przejść pozytywnie badanie analizatorem spalin - czemu ? Odsyłam do przepisów szczegółowych, określających poziom składników w...
Grzałki zawsze są ok. W pierwszej sondzie rozleciał się element pomiarowy (ta ceramika). Następne po prostu przestały działać, kolor końcówki sondy czarny, bez nalotu i sucha, brak oznak spalania oleju. Postaram się dodać fotkę. Jeszcze jedno,jakim prądem są otwierane wtryskiwacze bo chciałbym je spokojnie sprawdzić na wydajność,powiedzmy otworzyć na...
Sonda jest pomiędzy kolektorem wydechowym a katalizatorem. Widać ja pomiędzy silnikiem a ścianą grodziową. Co do przewodó to zazwyczaj jest tam sonda bez grzałki. Podaj oznaczenie silnika to będzie coś więcej wiadomo. Piszesz że wymieniłeś wtrysk ale nie wiadomo czy ten silnik jest na jednopunkcie czy na wielowtrysku. Podejżewam że to jednopunkt i ma...
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
Motronic mam jeszcze do Ciebie pytanie odnośnie sondy lambda. Otóż przejechałem około 5 km z prędkością powyżej 100km/h i zabrałem się za pomiar sondy silnik był rozgrzany ustawiłem na mierniku zakres do 200 v prądy zmiennego podłączyłem minus miernika pod beżowy przewód i plus pod czarny. Wartość wyskoczyła mi 1,8v jak dodałem gazu wyskoczyło 0,2 0,5...
Więc co Twoim zdaniem może być przyczyną jeżeli to nie automatyczne ssanie ktorego ponoc nie ma? Każde auto z wielopunktowym wtryskiem ma podwyższone obroty gdy jest zimny silnik, odpowiada za to komputer, czujniki temperatury i silniczek krokowy i to jest oczywiste że nieco więcej pali gdy jest zimny zwłaszcza zimą ale nie powinno to być duże spalanie...
Dwa przepływomierze i pomiar różnicy pomiędzy dopływem i odpływem do zbiornika. Do tego celu procesor i napisanie programu... Strata czasu i pieniędzy. Z g bata nie ukręcisz.
Witam, poczytałem troszku te posty i tak, sprawdż jakie masz zasilanie czujników powinno być 5V, po drugie to ciśnienie sprężania ma być 14-16 bar twój wynik prawie 18bar jest za wysoki i albo żle zmierzony(manometr oszust lub sterowanie zaworami zdechło), jeżeli jest prawidłowy pomiar to zachodzi dużo prawdopodobieństwo spalania stukowego(samozapłon)...
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Dokładnie. dondu masz rację, pierwsza wersja komputera to były moje początki, więc jak widać błędów nie uniknąłem. Mimo tego układ działał. W drugiej wersji starałem się postępować już zgodnie z powszechnie przyjętymi zasadami, ale jak znajdziecie jakieś błędy, to piszcie, to będzie z korzyścią dla potomnych. Ja tam elektronikiem nie jestem - zajmuję...
Kat statyczny ustawiasz ręcznie, przestawiając pompę wtryskowa od lub do silnika. Wejdź w kanał 000 i kliknij basic settings i podaj wartość drugiego bloku grupy 000. Jeśli chcesz chociaż w niewielkim stopniu znać stan silnika, zrób mu próbę przelewową, oraz dokonaj pomiaru ciśnienia sprężania. Zloguj też statycznie (wolne obroty) na zimnym a potem...
I zamień miejscami wtryski , 3 i 4 cylinder sygnał spalania stukowego poza normą Na LPG lub PB jest podobnie w odczytach, myślałem aby zamienić ze sobą kable WN? dziś chciałem to zrobić ale są za krótkie i nie da rady... Odczytaj jeszcze wyprzedzanie zapłonu? Pamiętasz kolego który to blok pomiarowy? Tu zgrane wszystkie dostepne bloki pomiarowe plise...
Przede wszystkim zacząć od zbadania - czy nie ma wycieków. To pierwsze. Druga sprawa - zapłon. Kolejna rzecz - oponki (ciśnienia). Następna - zmiana techniki jazdy. Na koniec pompa i wtryski. Sporo rzeczy jest do sprawdzenia i tak na odległość bez pomiarów raczej się nie da a przyrząd diagnostyczny (myślę: allegro) kolega odeśle z powrotem :-) Za nadmierne...
Góra ma to do siebie, że nie jest wieczna. I nie opłaca się robić takich modyfikacji- nie błądź wiecej w ciemnościach. Jest też filozofia jazdy- którą kiedyś opisałem, należy pieczołowicie wykorzystać masę zestawu, warto też używać jazdy na luzie (mimo teorii, że tego nie wolno, ble ble) Pomiar ciśnienia w cylindrach jest prosty jak drut, należy wykorzystać...
i faktycznie któryś wtryskiwacz leje ale na "oko" nie widać jutro mechanik zawiezie wtryskiwacze do serwisu diesla gdzie je sprawdzą na stanowisku pomiarowym
Witam Posiadam forda focusa mk1 1.6 99r. I jest w nim kilka problemów, do których nie bardzo wiem jak już podejść. Mianowicie, kiedyś zaczęło się od typowego falowania obrotów, co oczywiście zostało rozwiązane. Jednakże, gdy tak codziennie jeżdżę nurtuje mnie to, że jego spalanie odbiega nieco od normy bo nie móc przejechać 300km na 30l Pb to normalne...
Możesz zejść z ciśnieniem o 0,1 bara lecz nic to nie zmieni. Po zmianie ciśnienia, rozgrzej auto, autokalibracja, ustawianie na STFT (jeśli auto jest po 2000 roku) lub na czasy wtrysku po całym mnożniku i całej korekcie obrotów, sprawdzenie pobieżne czy i jak bogato jest w OL bo AFR nie zmierzysz gdyż nie masz czym chyba, że kupisz sondę do pomiaru...
Sprawdź napięcie ładowania i napięcie statyczne akumulatora. Masz objawy charakterystyczne dla zbyt niskiego napięcia w instalacji. Auto było podłączane do testera? Najlepiej zrobić pomiar parametrów w trybie rzeczywistym IDS-em.
Pomiar sprężania nie. Ale obydwa tłoki z tulejami były wykonane identycznie, jeśli chodzi o wymiar. Dlaczego powrotem wgl nie wraca paliwo, dodam że powrót przekręcony jest bezpośrednio do wtryskiwacza
Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Każdy sprawny technicznie silnik na biegu jałowym przy zamkniętej przepsutnicy wytwarza podciśnienie mniejsze niż 40kP bądź 262 mm słupa rtęci(mm/Hg) . Oczywiście owo może być mniejsze jeżeli jest zła kondycja mechaniczna silnika bądź jego osprzętu. Przestawiony rozrząd, złe fazy rozrządu, zatkany...
Witam. Mam problem ze zbyt wysokim spalaniem gazu w Saabie 9-5 2,3 T 185KM, 2004 rok. Komputer STAG, wtryski włoskie ale nie wiem jakie. Generalnie spalanie na benzynie w ruchu miejskim utrzymuje się na poziomie poniżej 14 l/100 km, w trasie 8,5 l/100 km. Na gazie spala odpowiednio w mieście ok 22 l/100 km, w trasie 15 l/100 km. Uważam że różnice w...
1. W jakiej kolejności ustawiane były zawory względem luzów hamulca DEB? Co ustawiałeś pierwsze, a co jako ostatnie? Jaki luz ustawiłeś w hamulcu DEB? Rozumiem, że zawory ustawiłes na 0.5/0.5, ale na ile hamulec DEB i czy ustawiany był najpierw luz na DEB a potem luzy zaworowe, czy odwrotnie? 2.Zmierz ciśnienia sprężania- będziesz potrzebował jakiś...
Nie za mało powietrza, tylko za dużo paliwa. A paliwa za dużo, bo komputer nie może się doczekać żądanego ciśnienia doładowania na wskutek nieszczelności wydechu, skoro skoro dolot sprawdzony., czytaj niżej parę pięterek. Termostat zamontuj na 80 st lub wyższy. wiskozę doskonale słychać kiedy się włacza i kiedy wyłacza, to jest konkretny hałas. Sprawdzić...
A od czego zwiększa się ciśnienie gazów ? Proponuje poczytać o przemianach termodynamiki To jest dosc proste, ale w calym tym galimatiasie nikt niie zauwaza ze jednak energia cieplna pozostaje w ukladzie, tzn. nie zmniejsza sie mimo wykonania pracy. Zostaje jedyniie rozrzedzina, w tym sensie ze przechodzi do powstajacych gazow i czescioowo odbierana...
Akurat to auto nie ma przepływomierza. Czy ty tym swoim urządzeniem jesteś w stanie odczytać wartości z bloków pomiarowych? Jeżeli tak to podaj czasy wtrysków, wartość podciśnienia z czujnika MAP, temperaturę silnika. Odczytaj te wartości dla rozgrzanego silnika pracującego na biegu jałowym.
Nie można domniemywać. Jak się nie dowiesz, czy to błąd czujnika, czy błąd związany z wykryciem spalania stukowego i brakiem dalszej możliwości prawidłowej pracy sterownika wtrysku, to będziesz wymieniać i czyścić te czujniki do oporu, a nic to nie pomoże. Rzetelna diagnostyka, z podglądem parametrów zapłonu w czasie jazdy. Jak można taką diagnostykę...
Kolejny raz mam okazję obserwować, jak Koledzy potrafią z pozornie prostej rzeczy, zrobić temat tak skomplikowany, że lepiej od razu zgłosić się z tym do NASA. Nie wiem kogo przeraża całkowanie, ale w obszarze cyfrowego przetwarzania sygnałów, sprowadza się to do wielokrotnego/cyklicznego wykonania operacji MAC. Nie wiem dlaczego średnie zużycie paliwa...
-zster ----- To, że sterownik LPG nie korzysta z sondy lambda wynika z innego mechanizmu regulacji dawki gazu----- sterownik agis m210 nie wymaga sondy a inne stery do lpg wymagaja nic to w spalaniu auta nie zmienia -bo nikt nie produkowałby sterowników które sa bez sondy (czyli wiecej spalajace) Dla ciekawosci podam że żwiększajac czas wtrysku gazu...
Witam ponownie. Sprawdziłem wtryski na stole, pompa także w nominale, wszystko w porządku. Dla pewności wymieniłem przepływomierz na oryginał Boscha. A Passat nadal ma duzy apetyt. Zrobiłem kolejne logi przedstawiam do oceny STATYCZNE: Grupa 001: Grupa 004: Grupa 013: NASTAWY POMIAROWE: Grupa 000: Grupa 003: Grupa 004: Grupa 011:
Z tej wypowiedzi to mogę jedynie odesłać do kogoś kumatego z afr. Agis działa inaczej niż stag czy syfong tech. W nim jest offset czasu po jakim załącza się wtrysk lpg w tym samym czasie w jakim załącza się wtrysk pb tego samego cylindra. Stagi i techy biorą dawkę z poprzedniego cylindra. W agisie np p13 są dwa mnożniki na dwa banki, w m210 nie wiem...
w fordzie czujnik temp. silnika to ten sam co jest podlaczony do zegara temperatury , tak wiec czy uszkodzenie bedzie rowniez widoczne na wsakzniku, faktycznie blad wyskoczyl 13, czyli czujnik temp silnika, hmm to moze byc to.. ale czy wzbogacanie mieszanki paliwem jest az tak znaczne przy zimnym silniku??bo to jest taki efekt ze spalanie jest okolo...
Mam taki sam silnik 1.8 ABS 1-punktowy wtrysk i gaz. Dedykowane świeczki NGK, wyrzuciłem do śmietnika, znajomy polecił mi ZWYKŁE trójbiegunowe ISKRY PRS (spalanie spadło o 25%). AD 2 i 3) Wysokie spalanie moze zależeć od stanu chłodnicy. Jesli jest niedrożna lub "przypycha się " , wskaźnik temp. wskazuje za niska temperaturę (faktem jest, ze w tych...
Tak z czujnikie sie zgodze ze mozna przeprowadzic pomiar ale sonde sie wypnie całkiem i samochudn normalnie odpala i normalnie pracuje silnik! Dodano po 40 Nie mam miernika czy mozna to jakos inaczej sprawdzic? Sonda mi sie zdaje ze jest dobra bo spala dobrze wydech biały. dzisiaj nim nawet jezdziłem ani nie gasnie chodzi rowno tylko jak sie zgasi silnik...
madziulek to cos masz zle, moj uklad dziala i spalanie liczy poprawnie. Czas wtrysku nie jest zalezny od obrotów tylko od wielu innych czynników takich jak temp silnika, obciążenia, ilosci powierza, ilosci wcisnietego pedalu gazu. 2 przewody z wtrysku idą do transoptora a tranzystor transoptora zwiera mi do masy wejscie INT0 uC. I sobie licze czasy...
1700 mb to 1,7 bar. Mi manometr i czujnik ciśnienia pokazują zgodnie ok 1140 mbarów , czyli 1,14 bara - to jest cisnienie gazu przy maxymalnie wkreconej śrubie reduktora a powinno byc sporo wyższe. Chcąc uzyskac rożnice ciśnień DelP = 850 musze miec cisnienie reduktora ok 1210 mbarow (Pvap 1210 - MAP 360 = roznica ciśnien DelP 850. Ten 850 musi byc...
fotka sprzed 2,5 roku. Nie wiele sie zmienil. W moim posiadaniu od 8 lat dzieki za punkciki a average musialem skrocic bo przy spalaniu auta cyfry moglyby sie nie zmiescic :) Dodano po 19 Każdy bał sie realizacji ze wzg na przepływomierz, aż znalazł się taki co znalazł :-) . nie da sie ukryc ze przeplywomierz to bylo cos co mnie przerazalo w calym projekcie,...
Od paru miesięcy pomiary w lecie (więc teraz zacznie palic więcej). Hamulce nie trzymają, wydechu nie sprawdzałem. Wtryski na przelew sprawdzać? Bo grucha od turbiny chodzi ok. podciśnienia szczelne.
No ,też tak uważam że dziwny ,ale na kolejną wymianę nie dam się namówić. Wole dojść co jest z tym "gadem" . Był katalizator lecz po wymianie całej rury wydechowej został wyeliminowany. Pomiar był już po wymianie rury, czyli bez katalizatora. Zastanawiałem się nad reduktorem ciśnienia paliwa. Ale zanim rozkręcę cały wtrysk to może da się przemierzyć...
To zostały jeszcze cewki, czujnik położenia wału, wtryski, pompa i regulator ciśnienia paliwa oraz pomiar ciśnienia sprężania. jzwanski twój problem wcale nie jest taki sam, bo zaczyna szarpać na wysokich obrotach, a u Autora tematu szarpie na wolnych. Więc u Autora skupiłbym się na cewkach i kompresji silnika, natomiast u Ciebie na czujniku położenia...
Z tego co mi wiadomo to w 530D nie ma sygnału do pomiaru zużycia paliwa. To skąd i na jakiej zasadzie bierze/wskazuje ekonomizer na zegarach? W dieslu musi być dedykowany na wyjściu z ECU, a z tego co wiem ten sterownik nie ma takiego sygnału - jak jestem w błędzie to mnie poprawcie. Pod sterowanie wtryskami się podłączasz tylko w przypadku benzyniaka....
Witam wreszcie coś się ruszyło jeśli chodzi o odcięcie wtrysku to jest taka ciekawostka że przy hamowaniu silnikiem IES pokazuje czas wtrysku ~ 2 ms nie ma 00 w związku z czym mam domniemać że auto nie ma odcięcia paliwa przy hamowaniu silnikiem ? co do świec niedawno jak wymieniałem miały prawidłowy kolor brązowy, teraz są nowe, tak samo kable, termostat...
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Lejące wtryski powodują dymienie silnika na czarno a nie na niebiesko. Nie spalanie oleju napędowego powoduje wzrost stanu oleju w misie olejowej. Lejące a niesprawne wtryskiwacze różnią się, mogą jak najbardziej występować objawy niebieskiej chmury. Zły stan wtryskiwaczy jest w stanie uszkodzić tłok i podnieść poziom oleju, jednocześnie rozrzedzając...
Możesz taki czujnik zamontować np. z Renault Megane 1, Opel Astra. Z 50zl na szrocie jak nie taniej. Do tego procesorek który przeliczy napięcie na spalanie, obsłuży wyświetlacz i poda na nim wynik i masz komputerek. Sprawa nie jest aż tak trudna ale pomiar idealny nie będzie. Przy aucie na wtrysku sprawa byłą by łatwiejsza.
Pomiar składu spalin i podgląd parametrów w ECU (temperatury,czas wtrysku itd) Hamulce luźne nie trzymają? Vitek z 2 tony będzie miał prawie.
Czy np przepuszczajacy wtrysk mógł spowodować wypalenie komory spalania, zaworu lub gniazda? Jest taka możliwość. Zrób zdjęcie świec ( elektrod ) i wstaw na forum.
Silnik był zimny podczas pomiaru. Wtryski zostają w poniedziałek wysłane do "Auto -diesel Jan Białaszewski" na sprawdzenie. Wieczorem mechanik zadzwonił, że będzie właśnie sprawdzał w poniedziałek hydropopychacze, więc zobaczymy jak sie temat rozwikła.
Witam, Samochód Mercedes W202, C200 2,0 136 KM Rok 1995 bez pomiaru masy powietrza. Automat. mam zamontowany: AC SATG 300-4 ISA2, Reduktor AC R01, Czujnik PS-02. Zawory AC W01, Dysze 2,2 mm. (są za male, powinny być 2,5-2,9 mm) Na benzynie jeździ fajnie, na gazie niewiele gorzej... w niepełne 4 Lata zrobił 100.000 km. Spala średnio od 10-12 Litrów Gazu....
Korekcja wtrysków Temp I cisnienie spalin I spróbować wymusić wypalanie DPF żeby w ogóle spr czy on się wypala bo że komputer pokazuje że jest ok to nie oznacza że faktycznie wszystko jest w porządku z DPF Do tego resztą podstawowych pomiarów Dodano po 5 Aa To oni nie diagnozowali auta/usterki tylko sam filtr DPF? Dodano po 5 A diagnostykę przeprowadzasz...
Jeżeli auto kręci, a nie odpala, a z rury wydechowej wydobywa się biały dym to oznacza, że paliwo jest podawane a komora spalania jest za zimna by paliwo się zapaliło. W takim razie należałoby sprawdzić działanie świec żarowych i ciśnienie sprężania. Co do pomiarów ciśnienia paliwa to napisz gdzie je zmierzyłeś.
podłącz do zacisków wtryskiwacza równolegle transoptor z rezystorem (najlepiej daj dwa rezystory zaraz za podłączeniem się do przewodów wtryskiwacza) Zabezpieczysz się przed jakimiś zwarciami od układu pomiarowego. A z transoptora wysterujesz procesor. Z moich pomiarów wynika że wtryski są po włączeniu zasilania podłączane jedną stroną do +12V a potem...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Comanh to ty masz palnik z dyszą ciśnieniowa jak od oleju opałowego? I bez kompresora tego używasz? olej który trafia do mojej kotłowni jest zawsze filtrowany do 5 mikronów, nawet jak mam coś w rodzaju beczek sedymentacyjnych (różne oleje stoją tam może z 8 lat)....lubi pracować na czystym oleju bez materiałów ściernych... inny olej do Nie używam nawet...
Dokładnie, chodzi tylko o pomiar drogi i spalanie. Timer0 skonfigurowany jako licznik - liczy impulsy prędkości. Timer1 - wyskalowany na 0,5s i w tym czasie liczy czas otwarcia wtryskiwacza. Potem przeliczenia. Co do C to już próbowałem i póki jets prostszy sposób (bascom:)) to C w życiu mi się w głowie nie zagnieździ, nie mówiąc już o asm ;]
Stuki tak jak by zawory? I przy tym kopci na czarno? Lejacy wtryskiwacz. Zrób pomiar na powrotach, na goracym silniku zapnij menzurki. Wtryskiwacz który nie leje wogóle bedzie uszkodzony. Nie leje do powrotu, tylko do komory spalania. Stad te stuki. Jest to grozne zjawisko poniewaz moze ci wypalic dziure w tloku.
Ja dołożę swoje 3 grosze do tego, co powiedział poprzednik, że głośna praca silnika połączona z nierównomiernymi obrotami to mieszanka, która nie wróży nic dobrego. Po pierwsze, jednostka napędowa "trzęsie się" najczęściej z powodu zdefektowanego samozapłonu mieszanki paliwowo-powietrznej w cylindrach. Należy więc brać pod uwagę zarówno niedomaganie...
Widzę, że dyskusja się rozkręca, a użytkownicy już myślą na co odłożą zaoszczędzone pieniądze, dzięki tańszemu Bio100/BioEstrze o nawet 70 groszy w stosunku do tradycyjnego paliwa. Więc krótka kalkulacja na podstawie własnego testu jaki przeprowadziłem, poniżej kopia mojego wątku z innego forum: Tematem mojego doświadczenia jest test spalania paliwa...
Witam Od niedawna zostałem posiadaczem Fiata Uno 1.0 FIRE z 1998r, ale niestety nie ma w nim zamontowanego żadnego komputera pokładowego ani nic w ten deseń, brak także obrotomierza. W mojej głowie narodził się pomysł zbudowania takiego sprzętu na własną rękę, ale niestety mam kłopot ze zrealizowaniem pomiaru obrotów i chwilowego spalania. Pyt. 1: Jak...
Tylko czy w ten sposób mierzony będzie prawidłowy czas otwarcia wtrysku? Wtrysk jest otwierany przez chwilę dłuższym sygnałem, a potem podtrzymywany przez krótkie szpilki. A i jak zmierzyć czas ten za pomocą ICP bo za bardzo nie rozumiem. Rozumiem rozwiązanie z użyciem dwóch wejść przerwać, które reagują na przeciwne zbocza. Witam! Z wswoim projekcie...
No tak jest brak mocy nawet na obroty pełne nie wchodzi. No przepływomierz służy do pomiaru ilości (wagi) czasami również temperatury powietrza. Jest to potrzebne do wyliczenia dawki wtrysku dla efektywnego spalania. W grupie VW jego brak powoduje przejście na sztywne dozowanie z mapy więc może mie mniejszy wpływ jego brak ale na pewno nie jest tak...
W silnikach z wtryskiem nie ma w zasadzie czegoś takiego jak ssanie... możesz sprawdzić jaką temperaturę silnika i powietrza widzi sterownik silnika. Pamiętaj, że pomiar spalania podawany w książce wykonywany jest w warunkach laboratoryjnych i baaaardzo ciężko się do niego zbliżyć. Praktycznie każde auto pali więcej niż podaje instrukcja. Mam 90KM wersję...
Widzę, że szanowny Kolega czerpie swoją wiedzę głównie z internetu. Nic podobnego, wiedzę czerpię prawie wyłącznie z książek i pism specjalistycznych. W tym momencie miałem pod ręką Internet, więc przytoczyłem. Akurat w książkach napisane jest dokładnie to samo. Cóż takie czasy. Nie wszystko co piszą bajkoopowiadacze w pisemkach motoryzacyjnych jest...
Witam Zamierzam trochę pobawić się moim Audi, mianowicie zbudować jakiś komputerek z funkcjami m.in.: - pomiar zużycia paliwa, prędkości, temperatur i czego się tylko da (z wykresami, bargrafami itd) - domykanie szyb - alarm, od nowa sterownik centralnego zamka - automatyczne zapalanie i gaszenie świateł - jakiś czujnik cofania 1. Czy macie może jakieś...
to czy wogole istnieje jakas mozliwosc pomiaru spalania gazu? jakies przeplywomierze zakladac? jak idzie zmierzyc ilosc benzyny przy wtrysku to chyba gazu tez czy nie bardzo?? w koncu nawet przez ustawienie "sruby" na pewnym poziomie to ciagle gaz bedzie doplywal w okreslonej dawce litrow na sekunde czy jakos tak... to chyba mozna zmierzcy to jakos?...
Ciekawi mnie jak niektóre osoby realizuja jeszcze pomiar spalania gazu ?? bo jak sie domyslam wtryski pojazdu wtedy nie pracuja ?? czy gaz w samochodzie ma swoj osobny wtrysk ?? Pozdrawiam ! Instalacje LPG od III generacji w górę bazują na wtrysku gazu. I i II generacja to układy gaźnikowe. Teraz w nowych autach praktycznie montuje się już tylko sekwencje...
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
dzięki za informację podejrzewam że nie ma pinu(widocznie ktoś wykręcił) bo tam jest tylko dziura. co do gazu jestam laikiem jeżdziłem do gazownika i go mordowałem wiem że sterownik jest w tej chwili na autokalibracji założył dodatkowy wężyk na podciśnieniu i rozkalibrował wtryskiwacze (ciśnienie turbosprężarki rozregulowało wtryski) wstawiam artykł...
Czy zasilane są elektrycznie wszystkie wtryskiwacze ? Czy paliwo dochodzi do odpowiednich punktów pod odpowiednim ciśnieniem ? Sprawdzić to na podstawie poniższego schematu (układ wtryskowy DELPHI 3-ciej generacji). Jak widać, w obwodzie paliwowym panują aż 4 ciśnienia. Zakłócenie choćby jednego z nich spowoduje zakłócenie pozostałych, a więc także...
Czy ten silnik nie jest na pompo-wtryskiwaczach? Objaw puszczania kółek to łapie tylko jeden cylinder. Biały dym, a raczej mgła to rozpylone paliwo z wodą z powietrza (tak ruskie deszcze wywołują :) ). Czarny dym, to spalanie w zbyt małej ilości powietrza. Proponuję jeszcze taki test. Trzeba zrobić sobie przyrząd pomiarowy. Tyle strzykawek dużych ile...
Witam. Ostatnio zgodziłem się pomóc przy remoncie silnika 3 cylindrowego w traktorze Zetor 5211. Remont polegał na wymianie starych elementów na nowe tj. tulei, tłoki z pierścieniami, sworznie korbowodów, panewki korbowe, dwie kompletne głowice, chłodnica, pompa wody oraz węże wodne. Z układu zasilania zregenerowana została pompa wtryskowa (jedna sekcja...
Coś kiepsko ten remont wyszedł. Co do paliwa w oleju to przepuszczają sekcje w pompie wtryskowej albo pompka paliwa na popychaczu ta na 3 śrubkach przy pompie wtryskowej. Ciężkie palenie to może być źle ustawiony zapłon-wyprzedzenie wtrysku, lub nie trafione pompą wtryskową w łącznik do rozrządu. Pasuje tylko w jednej pozycji ale mnie z bratem też się...
Postępowanie, gdy "pojazd dymi na czarno" Zasadniczo należy określić, w jakim stanie roboczym występuje czarny dym: – Czy silnik dymi się zawsze? – Czy dymi się tylko podczas przyspieszania? Dotychczas stwierdzono następujące możliwe przyczyny: – Błąd montażu, wtryskiwacz naprężony – Nieszczelność między komorą spalania a przewodem...
wpadłem na ten post bo kiedyś też myślałem o takim projekcie. Chciałbym dorzucić pewną swoja idee która wtedy mi wpadła do głowy jeśli chodzi o pomiar paliwa, nie wiem czy to zadziała, ale gdy wytłumaczyłem ją znajomemu mechanikowi to stwierdził że wątpi :-) mnie jednak wydaje się że powinna działać i to dokładnie. Założenia: Mamy silnik z wtryskiem....
Dzieki za odpowiedz. Bylo to zrobione w punkcie 3 (przed regeneracja wtrysków, z oczywistych względów). Paliwo zostalo wylane do zera. Zbiornik przepłukany. Nowy filtr paliwa. Regeneracja wtryskow. I zalane dieslem BP Premium na dużej stacji BP. Przepraszam ze nie napisalem o tym. Podalem tylko glowne punkty. W sumie duzo wiecej sie wydarzylo, objawy...
Zdarza się że tłok wypali ale nie z powodu niewypalonego paliwa. Zazwyczaj jest to wina specyficznego uszkodzenia wtryskiwacza gdy paliwo jest kierowane nie w komorę sprężania tylko obok lub zatkanych otworów w końcówce gdy paliwo rozpyla w jedno miejsce. I znając życie musi do tego dojść jeszcze kilka innych niedociągnięć. Wypalenie tłoka to zjawisko...
Cytuje: ..."Jeżeli z rury wydobywa się niebieski dym, oznacza to, że spalany jest olej silnikowy. Dotyczy to zarówno silników benzynowych, jak i diesli. Jeżeli chcesz się upewnić, czy to rzeczywiście ta przyczyna, sprawdź poziom oleju na zimnym silniku (na ciepłym nie robi się tego, ponieważ sporo oleju jest jeszcze na ściankach i pomiar będzie bezwartościowy)....
Witam Chciałbym się podzielić swoimi doświadczeniami z gazem Versus 1.0, serwis, regulacja, ustawienia, reperacja itp we własnym zakresie, czynności które wykonałem pozwoliły zaoszczędzić ok 400 zł na gazownikach. Niedługo będę miał tez do opisania doświadczenia z BRC sequent 24 w podobnym aucie to opiszę. Początek: Auto typu Mitsubishi Space Gear 2.0...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...