Jak w załączonym foto
na jednym z pinów po gwałtownym dodaniu gazu powinno się pojawić napięcie około 0,5V
http://img192.imageshack.us/img192/8114/... pozycja 44
Czujnik jest i ma dwa kable, opisywany to czujnik ciśnienia oleju, stukowy jest z tyłu silnika zasłonięty kolektorem ssącym
zainteresuj się programem ABCOM. Do tego prosty interfejs i czytasz w czasie rzeczywistym parametry ze sterownika. Wśród tych parametrów jest "ignition retard" czyli o ile stopni jest opóźniony zapłon względem mapy, zmienia się gdy zadziała czujnik spalania stukowego (+ pewien algorytm w sterowniku). Sam sygnał z czujnika tez chyba widać. A. jak masz...
Moze juz znalazłes ale jeżeli nie to daję - Moment dokręcenia to 20Nm, powierzchnia pod czujnikiem musi być czysta . salute
A co to spalanie stykowe?. A może stukowe? Jak najbardziej przyczyną może być źle poskładany rozrząd.
Kolego wyskakuje błąd bo masz źle ustawiony zapłon. wiem że zaraz odpiszesz że nie ma regulacji ale jak będziesz chciał wiedzieć coś więcej to pisz
Od tyłu silnika, dostęp od dołu bo z góry zasłania go kolektor dolotowy. Miejsce zaznaczone na czerwono. http://obrazki.elektroda.pl/2648605000_1...
Czujnik spalania stukowego informuje urządzenie sterujące o złym spalani stukowym (detonacyjnym), wówczas sterownik rozpoznając sygnał z czujnika uruchamia funkcję opóźnienia kąta wyprzedzenia zapłonu, aż do wyeliminowania spalania stukowego. Po ustąpieniu spalania stukowego sterownik przywraca wartość pierwotną kąta wyprzedzenia zapłonu. - Tak działa...
Czujnika nie zmierzysz. Odłączasz akumulator, odpinasz ECU i przewody od czujnika do ECU sprawdzasz żarówka 21W.
Odpowiedzi na twoje pytanie bez problemu znajdziesz w internecie. Idą święta więc Ci pomogę: http://pl.lmgtfy.com/?q=spalanie+stukowe
Nad rozrusznikiem
Korekcja ( opóżnienie zapłonu) występuje wtedy, kiedy zostanie stwierdzone spalanie detonacyjnie. Tytaj nalezy się małe wyjaśnienie-nowsze systemy potrafią ocenić w którym cylindrze doszło do spalania stukowego i indywidualnie opóźnić zapłon dla tego właśnie cylindra. Taka sytuacja może wynikać np z za dużej warstwy nagaru na denku tłoka i ściankach...
Sprawdź pod kolektorem dolotowym, mniej więcej na środku silnika, przykręcony do bloku silnika przy samej głowicy, tak jest umieszcony w dwulitrówkach, może w 1,5 też tam przykręcili.
A czujnik na podmianę masz może?
1. Auto wyposażone w przepływkę - czyścić podmienić od innego, nie stosować zamienników. 2. Pomiar czujników wałka G40 i wału G28 tylko na oscyloskopie lub podmiana, inne pomiary to shit 3. Jeżeli w aucie coś było robione i potem awaria - robimy to jeszcze raz (np. rozrząd - usawienie, filtr paliwa i rurki czy nie pozamieniane i filtr w złą stronę założony)...
http://obrazki.elektroda.pl/4137674100_1... Wedle tego gdzieś tu ? Czujnik przykręciłeś z siłą 13 Nm ?
Wrzuciłem Ci w rysunek co idzie do ECU. Nie jest to zwykły sygnał napięciowy tylko jak widzisz skomplikowany przebieg który dopiero po odpowiedniej obróbce daje informacje cyfrową 0 albo 1 (jest spalanie stukowe, albo nie ma). Żaden rezystor tu nic nie pomoże i kropka. chodzi mi o taki eksperyment żeby oszukać ECU, że spalanie stukowe nie występuje...
w polowie silnika pod kolektorem ssacym przewod wyprowadzony do gory
To lecisz po wykresie wskazania temperatury i sond oraz spalanie stukowe lub wypadania zapłonu
tak sie nie robi!! odpowiedź w poprzednim poście
Sprawdzasz ciągłość przewodów za pomocą żarówki,np 21W.
Leje ci wtryskiwacz do komory spalania. Stad stuki i czarny dym. Przestan jezdzic bo wypalisz dziure w tłoku. Sprawdz wtryski na powrocie. To paradoks, ale ten który z powrotów nic nie leje, jest uszkodzony. Bo leje do srodka komory.
Na znaki - nie swoje mazakiem malowane (nie jestem artystą). Rozrząd jest ustawiony wg książki serwisowej, nie ma możliwości żeby było źle. Zawory ustawione. Zapłon opóźniony wg możliwej odchyłki. Georges jak sprawdzić pod obciążeniem? Rozumiem, że powinien wtedy się zmieniać ale o jakie wartości? Wloz kolki, bedziesz pewny. U PSA w zasadzie nie ma...
A jak ze składem mieszanki , może za uboga. Co nie tłumaczy nienormalnej obsługi zapłonu. Chyba że jakieś przebicia na wn. (rzuć nowy nr komórki na pw).
Powinno Ci pomóc
zazwyczaj jest to 20 do 25 Nm
Nie jeden już taki był co mu się wydawało że sprawdził, ludzie wymyślali teorie a się okazywało że na najprostszej sprawie się wyłożył, dodatkowo twardo obstawał przy swoim. Koniec offtopicu.
cześć. program nazywa sie TIS a katalog w werski elektronicznej ETC Pozdrawiam
kąt wyprzedzenia zapłonu będzie prowadzony z mapy awaryjnej, silnik może dzwonić w pewnym zakresie obciążeń.
W większości przypadków winę ponosi wiązka czujnika spalania stukowego. Sam czujnik - raczej rzadko. Do sprawdzenia wiązka od czujnika do ECU i przydał by sie kod błędu.
Domyślam się że pytasz o czujnik spalania stukowego
Błąd oznacza tylko i wyłącznie to że sterownik silnika nie widzi czujnika !!! Jak sterownik dostanie informacje z czujnika o wystąpieniu spalania stukowego to przestawi zapłon i nie poinformuje o tym za pomocą błędu a już na pewno nie takim bo ten oznacza zupełnie co innego.
Witam Sądzę ,że czujnik jest uszkodzony. W jakimś Audi po przegrzaniu czujnik SS tez był uszkodzony. Pozdrawiam
Rozgrzej auto, zrób zdjęcie wartości sondy na biegu jałowym - to chyba bloki 30 - 33. Pokaż też co pokazuje przepływomierz czyli wartość MAF (powinno to być widoczne w pierwszych blokach pomiarowych) będzie w gramach na sekundę lub w kilogramach na godzinę. Nic jeszcze nie jest do wymiany. Sonda nie pokazuje wartości w %. Te 20% co podałeś to może by...
Autor tematu wyraźnie pisze że problem jest widoczny w postaci ocierania łańcucha o pokrywę, więc nie jest to problem ze spalaniem stukowym, zmniejszonym squishem po „spłaszczaniu” głowicy. Gdyby łańcuch był nierównomiernie wyciągnięty, albo któreś z kół zębatych wykazywało mimośrodowość, to mógłby powstawać luz napięcia łańcucha, ale w granicach jednej...
Przeczytaj jeszcze raz. Myślałem, że to wypadanie zapłonu ale okazało się, że przerywanie pracy silnika (wyglądające jak wypadania zapłonu) jest spowodowane pełnym otwarciem wtrysku benzyny (zalanie). I pytam czy jeżeli sterownik silnika dostanie informacje o spalaniu stukowym (możliwe, że błędną na ułamek sekundy bo czujnik spalania stukowego się psuje?)...
Witam. Potrzebny będzie pomiar ciśnienia sprężania.
czujnik spalania stukowego przykrecony do bloku (2-pinowy) w razie wykrycia spalania stukowego przesyła tę informację do ECU i następuje korekta wyprzedzenia zapłonu sprawdż czy się nie odkręcił-ważny jest momęt dokręcenia nie pamiętam dokładnie,chyba 25Nm
PS: Co do czujnika spalania stukowego to najlepiej przenosi on częstotliwości coś tak w okolicach megaherca, więc do badania zwyczajnych hałasów się zupełnie nie nadaje. Nie rozpędzaj się, spalanie stukowe to częstotliwości akustyczne. Czyli grubo poniżej MHz. http://warsztaty.samochodowka.internetds...
Spalanie stukowe jedyne co przychodzi na myśl.
Czujnik spalania stukowego i przepływomierz.
Kabel ekranowany, prawdopodobnie od czujnika spalania stukowego
Czujnik ciśnienia klimy,czujnik spalania stukowego i pierwsza sonda sygnał i grzałka.
zapewne czujnik spalania stukowego
Dwa czujniki to są, ale tzw. "stukowe" (dwa czujniki spalania stukowego)
Jest to czujnik spalania stukowego.
Czujnik spalania stukowego jest od czegoś innego. Kolega "mario 77" rozwinął wystarczająco moją wypowiedź.
może zła benzyna ( za niska LO) może czujnik spalania stukowego, może za dużo nagaru.....
Bez vanosa i czujników spalania stukowego motronic 3.1
czujnik spalania stukowego powoduje opuznienie zaplonu gdy paliwo spala sie stukowo,lecz napewno nie jest to problem ze wskazaniem paliwa który przedstawileś w twoim przypadku proponuje sprawdzic styki połączenie z centrala i połaczenie pod licznikim sprawdzic czy z cetrali sterujacej wychodzi sygnał i czy dociera do licznika,
Sprawdź ustawienie zapłonu, bo jeżeli jest za wczesny to odgłos spalania stukowego można pomylić z klepiącymi zaworami.
WItam Sprawdź poziom oleju i kąt wyprzedzenia zapłonu (spalanie stukowe) Pozdrawiam
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Po katalogu wychodzi na to że będzie pasował, a czujnik spalania stukowego występuje w tych modelach.
Uszkodzona sonda lambda lub przewody.Miałem już kilka takich przypadków i tester wskazywał na uszkodzony czujnik spalania stukowego.. jestem pewny 99,9%
Niestety oryginalne są już niedostępne Nie wiem, jaki tam masz motor dokładnie, bo M120 jest kilka rodzajów: na USA, Japonię, Europę, do 89 roku, po 89 roku. Przykładowy czujnik o numerze 003 153 86 28 jest jak najbardziej dostępny. Do motora M120 idą cztery sztuki. Podaj VIN auta, to ci sprawdzę numer i dostępność.
Jak wyżej napisano mikrofon ma pewne wady, lepszy jest mikrofon kontaktowy który może dotykać silnika i wykrywać drgania tej konkretnej jednostki. Amatorskie mikrofony kontaktowe robi się z głośników piezo. Czujnik spalania stukowego to akcelerometr piezoelektryczny czyli prawie to samo co mikrofon kontaktowy. Taki czujnik nie musi być mocowany na stałe...
Jeśli silnik o oznaczeniu SE, to czujnik spalania stukowego oznaczony jako B5. Zacznij od podmiany sterownika, bo wygląda na jego uszkodzenie.
Przepraszam za błędną informację ,czujnik spalania stukowego przykręcony jest momentem 20Nm , co do czujnika prędkości to sobie odpuść.
Jeśli zapłon masz prawidłowo ustawiony i nie występuje spalanie stukowe, to albo luz na sworzniach, albo tłoki "bujają" się w cylindrach. Jeśli nic poza tym dźwiękiem się nie dzieje, nie ma co kombinować, moim zdaniem.
Fot 3 i 4 to poczwórny wzmacniacz ( moduł QDM) fot 5i 6 wzmacniacz sygnału czujnika spalania stukowego.
To złącze jest po to aby dostosować kąt zapłonu do benzyny oliczbie oktanowej 91 lub 95 przełozenie tej wtyczki spowoduje że do modułu sterującego wtryskiem dotrze sygnał aby zmienił kąt zapłonu . Czym mniejsza liczba oktanowa tym paliwo spala się szybciej(jest to sytuacja niekorzystna dla silnika),a to powinno pociągnąć za sobą zmianę kąta zapłonu...
Czy jest czujnik spalania stukowego zależało od wersji sterownika.Motronic 3.3 i ms40 posiadały takowe czujniki. Sprawdz od jakiej wersji masz sterownik http://www.elecauto.com/vol240.htm
Witam, czy ktoś ma dostęp do danych, jakim momentem powinien być przykręcony czujnik spalania stukowego w Hondzie, jak w temacie?
Nagar to zostaw na razie w spokoju. Lepiej zmierz ciśnienie sprężania na początek. Sam nagar to pewnie spalanie oleju.
Jesli ma zly odczyt temperatury cieczy to automatycznie zmienia kat wprzedzenia zaplonu co za tym idzie dochodzi do spalania stukowego i zapala sie check. Nie ma tam czasem dwoch czujnikow jeden od komputera a drugi dla deski rozdzielczej ? Jak nie to moze wiazka czujnik=komputer
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Nie nie ma żadnych błędów, jedyne jakie były to po zakupie zatankowany był 95 i wyskakiwały błędy spalania stukowego, po wykasowaniu i odpaleniu wyskakiwały ponownie, oczywiście błędy były tylko zapisywane w pamięci sterownika - nie zapalała się kontrolka check na desce, paliwo wyjeździłem leje PB98 i od tego czasu odpukać żaden błąd się nie pojawił...
i w związku z tym moje pytanie - pozostała niewpięta kostka. Dodam, że na pewno nie jest to kostka od czujnika ciśnienia doładowania ani od czujnika spalania stukowego (różnica w liczbie pinów). :?: :?: :?: No to przecież odpisałem że może być od czujnika wałka bo nie widzę na zdjęciach żeby był podpięty :D
Był już tutaj identyczny temat. Nie tak dawno. O ile się nie mylę, dałem ci tam kilka porad. Zastosuj się do nich. Generalnie to diagnostyka. Ponadto świece, cewki, czujnik spalania stukowego, czujnik wałka, czujnik wału, wtryski. Jest gaz?
miałem już nie zabierać tutaj głosu bo temat jest dość stary ale widzę że dużo ludzi wchodzi i być może ktoś ma podobny problem więc do sedna. Żadne wymiany panewek czy prowizoryczne naprawy, bez grubego remontu ze szlifem wału się nie obędzie więc jest to droga impreza. Najlepiej i tak w moim przypadku było już konieczne to wymienić silnik słupek....
Macie jeszcze jakieś pomysły? Po kolejnych godzinach walki efekty następujące. Po wypięciu przelewu wtrysków autko zapala wzorowo, nadal problem z zebraniem się na obroty, ale mniej kopci i dało się silnik rozgrzać . Próba ciśnienia paliwa przelewowego na spiętych przelewach, wychodzi dziwnie. Raz podskakuje do 1,5 bara, a po przegazowaniu spada do...
z tego co wiem matiz ma zmodyfikowana głowice na bazie głowicy tico,zmienione zawory i wałek rozrzadu,bodajze inny materiał tych elementów, pewnie wałek ma inne krzywki.dół silnika jest ten sam zarazem w tico i matizie,w matizie na bloku jest zamontowany dodatkowo czujnik spalania stukowego do ECM.
Witam Muszę wymienić czujnik spalania stukowego Citroen C4 grand Picasso 1.2 benzyna 96KW Gdzie go zlokalizować?
witam, kolego posłuchałem i tak zawory ładnie cykają wyraznie słychać na wolnych, te dzwieki to albo wypadanie zapłonów (jak wyglada stabilność na obrotach 3000rpm, nie falują?) lub spalanie stukowe, spowodowane chyba jednak niesprawną sondą, te )0,35V to na jakich obrotach miałeś? istnieje jeszcze mozliwość złego wysterowania przez przemienniki na...
Czujnika spalania stukowego nie można sobie ot-tak wkręcić, dokręca się go określonym momentem, jeśli będzie nie właściwy moment, czujnik będzie generował błąd.
Pytanie: gdzie znajdę czujnik spalania stukowego w tym silniku?
Nie odpinaj wtyczki bo będzie błąd na pewno. Jak jest 1 przewód to na czujnik podaj na gwint masę z silnika. Spróbować można.
W książkach podane jest .że o splaniu stukowym świadczą przebiegi o częstotliwości powyżej 2kHz i amplitudzie porównywalnej z normalnym przebiegiem bez spalania stukowego. Po ludzku ujmując stosujesz wzmacniacz o Rwej>1MOhm i wzmocnieniu ok 10V/V i potem filtr górnoprzepustowy diode i kondenstor i sygnał spalania stukowego powinien załączać ci tranzystor.
świece na innych cylindrach są czyste, tylko 1 i 3 I tam szukaj problemu. Zdejmij chociaż pokrywę zaworów i zobacz w jakim stanie są krzywki wałka rozrządu. Czujnik spalania stukowego. Zresztą nie wiadomo czy świece które pokazałeś są właściwie dobrane ciepłotą do silnika. Jak widzę trzyelektrodowe to mam mieszane odczucia co do kompetencji tego co...
Czujniki spalania stukowego są wkręcone w głowice, musiałbyś zdjąć kolektor ssący żeby do nich dojść. Miernikiem ich nie sprawdzisz, co najwyżej oscyloskopem, najlepiej przy wtyczce koło ściany grodziowej, to chyba niebieskie wtyczki są od tych czujników. Ale ja wątpię żeby to była przyczyna problemów. Natomiast tych dwóch następnych błędów nie ma w...
Czujnik spalania detonacyjnego (stukowego) rejestruje hałas pochodzący z poszczególnych cylindrów... coś więc w tym jednym bardziej stuka (i nie koniecznie jest to efekt niewłaściwego spalania).
Przecież to całkiem inne paliwo - dużo wyżej granica spalania stukowego, mniejsza wartość opałowa. Żeby sterownik nie latał w kosmos z czasami wtrysku, trzeba by zwiększyć ciśnienie. I od razu mówię - wybij sobie z głowy, że szkłem tyłek podetrzesz - nie da się tanio gazu do auta włożyć. Masz ryzyko albo zniszczenia silnika, albo spalenia auta.
Ogólnie czujnik stukowy wyłapuje złą mieszankę paliwową gdy jest jej za dużo i dochodzi do podwójnej detonacji. Także mogą pogorszyć Ci się wyniki spalania ale za to silnik będzie jak Fałka. Mogą kończyć też się świece albo map sensor lub przepływomierz źle dawkuje paliwo. Musisz na to zerknąć ewentualnie poczyścić parę rzeczy takie jak przepływomierz,...
prościej będzie zamontować sam czujnik niż zasymluować jego działanie.No i zdrowsze da silnika.
Stetoskopem czasem słucham np łożysk w kołach. Pytanie z innnej beczki skoro knock sensor - czujnik spalania stukowego jest czujnikiem piezo a więc trochę mikrofonem , jak by go posłuchać np przez słuchawki lub wieżę ? Próbował ktoś ? coś można wyczaić Co niektórzy podłączają do radia w samochodzie i stosują do strojenia zapłonu. Podobno dobrze słychać...
Panowie powyżej, zweryfikujcie swoje informacje odnośnie zjawiska spalania stukowego. Bo mijacie się z prawdą. Podobnie z "oktanami".
Jak dla mnie, to na max obrotach zapłon nie następował od iskry, tylko od rozrzażonego nagaru - stąd i spalanie stukowe, przegrzewanie się maszyny i efekt finalny. Możliwe przyczyny? Zbyt uboga regulacja gaźnika chociażby, ew. wina użytkownika - przegrzanie, bez wystudzania w okresie docierania. Zawsze warto dawać nieco więcej oleju, niż instrukcja...
Jeżeli silnik jest wyposażony w czujnik spalania stukowego, to bym go wymienił. Powinno ustąpić. A może zatankowałeś jakąś chrzczoną benzynę.
Witam, to moze trzeba sie zastanowic nad 'korektorem oktanowym', jesli silnik sie tak bardzo przegrzewa ? Podejrzewam - ze ta Skoda ma plaskie tloki i byla fabrycznie na benzyne '76 - 78/max 80 Oktan' i tylko na takim paliwie miala katalogowa moc silnika / prawidlowa prace [ krotki cykl spalania / na granicy stukowego ], bo kazdy silnik benzynowy -...
Witam Mam pytanie bo z tego co wiem mechanik założył mi jakiś używany czujnik spalania stukowego nawet nie patrzył jaki ma z tego co kojarzę i się różni od oryginalnego to może mieć wpływ ze pokazuje mi błąd spalania stukowego i ze silnik czasem dziwnie chodzi
A ja mam ten sam problem z dziwnym stukaniem tylko że mam Golfa 3 z silnikiem 1,8 benzyna. Nie mam założonego gazu LPG. Objawy są identyczne jak u kolegi zakładającego ten wątek. Moje pytanie do was - czy w Golfie 3 z silnikiem 1,8 występuje ten czujnik stukowy czy nie występuje?
jw. czujnik spalania stukowego
Wydaje mi się, że ECU powinien przez cały czas, utrzymywać wyprzedzenie zapłonu w pobliżu spalania stukowego. T zn. przyspieszać zapłon, aż wykryje początki spalania stukowego, następnie opóźniać, itd. Kłopoty powinien sygnalizować dopiero wtedy, gdy nie potrafi uniknąć spalania stukowego, pomimo opóźniania zapłonu.
Witam. Mam taki sam problem powiedz Kolego jak sobie poradziłeś z tym.
ja tez tak myslalem ale niestety maja kolego
Spradz stan oleju gdy jest za niski to podpory stukaja i wywala błąd od stukowego. |Sprawdz stan czujnika stukowego pod kontem uszkodzeń i sposobie montażu do bloku odkręć go wyczyść powierzchnie zmyj zmywaczem i dokręć siłą 25 Nm miałem takie przypadki i pomagało
Witam, mam problem z sharanem 2.0 ady. Mianowicie silnik pracuje w trybie awaryjnym, komputer pokazuje błąd czujnika halla g40. Mam pytanie który to czujnik i gdzie dokładnie się znajduje, czytałem ze podobno na wałku rozrządu ale nigdzie w okolicy wałka nie zauważyłem takowego. Z góry dziękuje za podpowiedź.
system spala stukowy czujnik spala stukowy regulacja spala stukowy
wincc różnice czcionka chrome amplituner przygasa
czujnik ciśnienia antara czujnik ciśnienia
Jak wymienić pokrowiec na wałku prasownicy Predom Błąd "Windows socket error 11001" w WinProLadder przy połączeniu z PLC przez TCP/IP