Zdecydowanie tak. Spadają osiągi i wzrasta zużycie paliwa.
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
Moje clio 1.2 pali 7,5 do 9 litrów na mieście przy temperaturach powyżej 10 stopni . Zimą 8,5 do 12 . Sąsiad ma twingo i u niego podobnie .
A w renówkach nie było tak, że prawidłowy poziom paliwa pokazywał tylko po zatankowaniu, a później komputer obliczał spalanie i wskaźnik pokazywał jakieś uśrednione wskazania? Tak miałem w Twingo i megance, po kilku dniach jazdy na krótkich dystansach wskaźnik zatrzymywał się poniżej połowy, a na stacji benzynowej okazywało się że można zatankować tylko...
Jesli Twoje Twingo to model sprzed 2007 roku, to takie spalanie w zimie to normalka. W mrozne dni, jesli dodatkowo pokonujesz krotkie odcinki (ponizej 8km) to silnik 1.2 wezmie nawet i 14L! Ja mialem Clio 1.2 Energy. W zimie 10L to byla normalka. W lecie na trasie bedzie 5L, spoko. Koniecznie wymieniaj filtr powietrze - i to czesto, ma ogromny wplyw...
Wyniki z diagnostyyki?
do sprawdzenia - silnik krokowy , sonda lambda (kabelki), rozdzielacz zapłonu (pękniety "palec")
Zreszta zrobisz co zechcesz.
Po hamowaniu silnikiem silnika nie da się uruchomić, dzisiaj po 10s zjazdu z górki żeby odpalić musiałem wyciągnąć przekaźnik od pompy paliwa i kręcić żeby przedmuchać cylindry. Potem odpalił idealnie. To masz problem najprawdopodobniej z TPSem, po puszczeniu pedału gazu gdy auto jest w ruchu ale na biegu (hamowanie silnikiem), sterownik silnika powinien...
Wszystko zależy też od stylu jazdy. Golf 3 1.9 tdi, teoretycznie pali ok. 6.5l, ale mój brat schodzi poniżej 5l, bo przyśpiesza biegami, nie kręci silnika. Turbinę załącza w niedziele i święta. Diesel jest dość oszczędny, ale starsze konstrukcje bez turbiny mają problem z wyprzedzaniem pojazdów. Sama benzyna, to dobre opinie o spalaniu ma Twingo. Mało...
sprawdź najpierw filtr powietrza jeżeli jest zabrudzony to masz za mało powietrza (za bogata mieszanka paliwowo powietrzna) i masz mniejszą moc
W żabie to jest normalne. ECU sam zlicza spalanie (bez względu na to co faktycznie jest w baku) i odejmuje ze wskaźnika. Czujnik jest po to aby tylko sprawdzić stan początkowy paliwa i ew dodać do wskazań. Przy jeździe na gazie Ecu nie wiem co to za paliwo i liczy tak samo jakby spalał benzynę -stąd te umniejszanie na wskaźniku.
Jak dla mnie to on nie pracuje na wszystkich cylindrach. Noo. Chodzi jakby na 3 :D - żart. Faktycznie jakby miał problem z spalaniem na jednym . Bez jakiejś diagnostyki , kontroli układu zapłonowego i kompresji raczej się nie obędzie :cry:
Kolega się myli. Na googlach jest sporo na ten temat. Czujnik jest stylo do sprawdzenia poziomu paliwa ( a dokładniej po tankowaniu) zwiększa wskazanie. Podczas normalnej pracy komputer sterujący w Twingo sam sobie oblicza ile paliwa jest spalane i odejmuje od wskazań bez względu na to jaki jest faktyczny stan w zbiorniku. Po co Francuzi tak narobili?...
Dokładnie. Przykład Corsy B z silnikiem 1.5d bez turbo. Spalanie średnie około 10L na 100. Dojazd żony do pracy na odcinku 4,5km i później powrót. Na krótkie trasy naprawdę się nie opłaca. Przy dłuższych spalanie spada do około 5.5L Polecam Renaulta Twingo. By nie zrazić się do niego - polecam wersje po Liftingu. Uwierz mi na słowo. 100km jazdy miejskiej...
Żona swego czasu jeździła Renault Twingo I po lifcie z silnikiem 1,2 16v 75KM i złego słowa powiedzieć o tym autku nie można. Blachy w ocynku = brak problemów z korozją, silniczek żwawy, średnie spalanie przy spokojnej jeździe w okolicach 5 litrów. Ale największy plus tego auta to ilość miejsca w środku, szczególnie jak odsunie się tylną kanapę (kosztem...
To UNO z trzeciego zdjęcia to uniak produkowany w Brazylii w Polsce takich jest bardzo mało - ale faktycznie, jest kropny. A taki uniaczek http://obrazki.elektroda.pl/1111585200_1... (sam mam podobnego) według mnie bije Twingo na głowę pod względem wyglądu. A co do spalania w Uniaku, to faktycznie pali trochę więcej niż to Twoje Twingo....
Odkopuje , ale widzę ze nie tylko ja miałem problem ale inni już też to przeszli. Posiadam clio RN z 91 roku 1.2 8V Energy. Pięknie paliło mi 6-8l na 100km (miasto) 5-6l/100km (trasa) podczas ostrzejszej jazdy. Po pewnym czasie zaczęło palić 9,10 a nawet i naliczyłem 11 l ze względy na to ze lałem pewną ilość paliwa i jeździłem aż stanie.Kupiłem dwie...
Autko ma przebieg 2000 km jest po kapitalnym remoncie instalacje gazowa zakładana jakieś 30000km przed remontem Nie wiem dlaczego uważasz że ta instalacja nie ma sensu w tym silniku ale myślę że mi to wytłumaczysz... przed remontem auto paliło 10,5 benzyny i12L gazu po remoncie na razie benzyna 12L a gaz od 12-18L w zależności od ustawień centralki...
Radze uważnie obserwować segment A gdzie spalinowe silniki poszły do kosza i nie sa juz oferowane w: VW up, Skoda Citigo, Seat Mii, (umarły też spalinowe Citroen C1 i Peugeot), nie ma już spalinowego Smarta za chwilę elektryczne będzie Renault Twingo. Prawdopodobnie umrze tez spalinowe Aygo. Jedynie nowy Hyundai i10 jest spalinowy. Fiat 500 w swojej...
Silnik spala się nie na starcie, tylko podczas pracy. Zbyt duże obciążenie. Chyba że start trwa zbyt długo, bo jest za słaby i się rozpędza. Ewentualnie za słaby prąd zasilania powoduje wydłużony start. Jaki typ tego silnika? (magnesy?) Jakie parametry zasilania?
Witam! Cos takiego najczesciej zdarza sie podczas jazdy na LPG w nowszych francuzach (np. Peugeot 206) z komputerami pokladowymi, lub w autach "Made in France" ze wskaznikami poziomu paliwa w formie wyswietlacza na desce rozdzielczej (np. Renault Twingo). Komputer pokladowy nadal "mysli" ze silnik pracuje na benzynie, przelicza srednie spalanie i liczbe...
twingo spalanie twingo automat twingo czujnik
przesuniecie obrazu zamek kabina nawigacja widzieć satelit
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Jak podłączyć tuner DVB-T do komputera - poradnik Regulacja gaźnika w pilarce Oleo-Mac 937 - jak ustawić?