Moje clio 1.2 pali 7,5 do 9 litrów na mieście przy temperaturach powyżej 10 stopni . Zimą 8,5 do 12 . Sąsiad ma twingo i u niego podobnie .
Tankujesz do pełna przejeżdżasz 100 lub 200 km, znowu tankujesz do pełna i wtedy wiesz ile spalił. Jeśli faktycznie spala za dużo to pierwsze co do sprawdzenia to opory toczenia(hamulce, łożyska).
Wyniki z diagnostyyki?
Zdecydowanie tak. Spadają osiągi i wzrasta zużycie paliwa.
A w renówkach nie było tak, że prawidłowy poziom paliwa pokazywał tylko po zatankowaniu, a później komputer obliczał spalanie i wskaźnik pokazywał jakieś uśrednione wskazania? Tak miałem w Twingo i megance, po kilku dniach jazdy na krótkich dystansach wskaźnik zatrzymywał się poniżej połowy, a na stacji benzynowej okazywało się że można zatankować tylko...
do sprawdzenia - silnik krokowy , sonda lambda (kabelki), rozdzielacz zapłonu (pękniety "palec")
sprawdź najpierw filtr powietrza jeżeli jest zabrudzony to masz za mało powietrza (za bogata mieszanka paliwowo powietrzna) i masz mniejszą moc
Silnik spala się nie na starcie, tylko podczas pracy. Zbyt duże obciążenie. Chyba że start trwa zbyt długo, bo jest za słaby i się rozpędza. Ewentualnie za słaby prąd zasilania powoduje wydłużony start. Jaki typ tego silnika? (magnesy?) Jakie parametry zasilania?
Zreszta zrobisz co zechcesz.
Witajcie, przeszukałem forum ale nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, może coś mi podpowiecie bo co mechanik to inna diagnoza. Problem dotyczy silnika 1.2 16V D4F, który jak jest zimny to szarpie, wpada w duże wibracje, tak jakby miał za niskie obroty lub nie palił któryś z cylindrów. Auto odpala bez problemu i podczas jazdy lubi sobie zgasnąć przy...
witam od dluzszego czasu borykam sie z problemem a mianowice Renault Twingo 96 rok, 11 tys przebiegu, 1,2, silnik D7F na dosc niskich obrotach i raczej jak sie juz nagrzeje silnik zaczyna szarpac, silnik nie rowno pracuje, a jazda na rownej drodze przypomina jazde po brukowej kostce jak zaczyna szarpac od razu spada moc silnika nie trwa to dlugo bo...
Witam. Posiadam Twingo 1.2 8v 1994r. Problem polega na tym, ze auto gasnie podczas jazdy lub postoju. Czasem jest tak ze pojezdzi dluzszy czas (ok.2 tyg) i nie zgasnie ani razu, a czasem w ciagu dnia bedzie gasl co chwile. Wymienilam już filtr paliwa, filtr powietrza, pompke paliwowa, kopulke, cewke, przekazniki a takze sprawdzilam kable, swiece i palec...
Rocznik 98 nie zapala czasami na rozrusznik, ostatnio coraz częściej. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci jak głupi a auto nie pali. Wystarczy go pchnąć dosłownie metr i zapala.
Witam , koledzy moze ktos podesle schemat zasilania ecu auto nie pali nie kreci brak komunikacji z ecu , brak sterownika air bag bład na abs -brak informacji mult. o wtrysku , auto paliło na dorobinym kluczu a teraz zonk.Clip pokazuje blad uszkodzony segment w sieci multipleksowej ,wiec bedzie cos z zasilaniem albo instalacja.Dzieki i pozdrawiam. Schemat...
Mam taki problem z obrotami, po dodaniu gazu wchodzi na obroty, ale jak puszczę gaz to obroty bardzo spadają, tak że silnik prawie gaśnie. Dodatkowo teraz już nie chce wchodzić na obroty powyżej 5tys, dociąga do 5tys muli go i obroty spadają pomimo wciśniętego gazu. Teraz jak jest zimno jest jeszcze gorzej. Sprawdzałem kable WN i wyglądają na całe,...
Witam. Proszę o pomoc, podpowiedź. Mam Twingo 1.2 z 2000r. Od paru dni mam z nim kłopot. Zaczęło się od tego, że zauważyłam, że na "luzie" nie schodzi z obrotów i cały czas jest na wysokich obrotach, tak jakbym miała pedał gazu wciśnięty. Za dwa dni od tego czasu, auto w czasie jazdy zaczęło mi gasnąć, przestało reagować na "gaz". Musiałam wyłączyć...
Witam. Mam taki problem. Mój twinguś od pewnego czasu robi jaja. A mianowicie gaśnie przy postoju na światłach na przykład. Nagle spadają mu obroty i nie chce zapalić przez 2-4 minuty. Kręci normalnie, jednak nie zapala. Po raz pierwszy zrobił to jak pojechałam na zakupy i po jakiejś godzinie stania na parkingu nie chciał zapalić. Swiece sprawdzilam,...
witam mam twingo 1.2 8v z 2000r i od kilku dni dzieją mi się dziwne rzeczy z obrotami: na biegu jałowym sa wysokie rzadko spadają(jeśli już to bardzo wolno) do tego elektrozawór przy filtrze węglowym(oparów paliwa)wariuje włącza się tak często że aż klekocze czy ktoś spotkał się z taka usterka?
Żona swego czasu jeździła Renault Twingo I po lifcie z silnikiem 1,2 16v 75KM i złego słowa powiedzieć o tym autku nie można. Blachy w ocynku = brak problemów z korozją, silniczek żwawy, średnie spalanie przy spokojnej jeździe w okolicach 5 litrów. Ale największy plus tego auta to ilość miejsca w środku, szczególnie jak odsunie się tylną kanapę (kosztem...
Jesli Twoje Twingo to model sprzed 2007 roku, to takie spalanie w zimie to normalka. W mrozne dni, jesli dodatkowo pokonujesz krotkie odcinki (ponizej 8km) to silnik 1.2 wezmie nawet i 14L! Ja mialem Clio 1.2 Energy. W zimie 10L to byla normalka. W lecie na trasie bedzie 5L, spoko. Koniecznie wymieniaj filtr powietrze - i to czesto, ma ogromny wplyw...
Dokładnie. Przykład Corsy B z silnikiem 1.5d bez turbo. Spalanie średnie około 10L na 100. Dojazd żony do pracy na odcinku 4,5km i później powrót. Na krótkie trasy naprawdę się nie opłaca. Przy dłuższych spalanie spada do około 5.5L Polecam Renaulta Twingo. By nie zrazić się do niego - polecam wersje po Liftingu. Uwierz mi na słowo. 100km jazdy miejskiej...
W żabie to jest normalne. ECU sam zlicza spalanie (bez względu na to co faktycznie jest w baku) i odejmuje ze wskaźnika. Czujnik jest po to aby tylko sprawdzić stan początkowy paliwa i ew dodać do wskazań. Przy jeździe na gazie Ecu nie wiem co to za paliwo i liczy tak samo jakby spalał benzynę -stąd te umniejszanie na wskaźniku.
To masz problem najprawdopodobniej TPSem, po puszczeniu pedału gazu gdy auto jest w ruchu, sterownik silnika powinien zamknąć wtryski, auto wtedy nie spala paliwa. TPS daje mi odczyty od 8% do 96% , w czasie hamowania silnikiem spalanie według chińskiego interfejsu na OBD2 pokazuje około 1,5l/100km. Jak miałem poprzednie autko na gaz gen 2 to tam robiłem...
Odkopuje , ale widzę ze nie tylko ja miałem problem ale inni już też to przeszli. Posiadam clio RN z 91 roku 1.2 8V Energy. Pięknie paliło mi 6-8l na 100km (miasto) 5-6l/100km (trasa) podczas ostrzejszej jazdy. Po pewnym czasie zaczęło palić 9,10 a nawet i naliczyłem 11 l ze względy na to ze lałem pewną ilość paliwa i jeździłem aż stanie.Kupiłem dwie...
W przedziale cenowym 1000 - 2500 - 3000zł na terenie Warszawy i okolic (szukać w gumtree) ma spore możliwości więc Uno bym odradził bo to są auta które przez pół roku ktoś próbuje sprzedać za 2000zł, przez kolejny kwartał za 1500, później stoi za 1000 i jak nikt nie weźmie kupują handlarze złomem i częściami za 700-800zł. Za kwotę 3000zł spokojnie można...
Kolega się myli. Na googlach jest sporo na ten temat. Czujnik jest stylo do sprawdzenia poziomu paliwa ( a dokładniej po tankowaniu) zwiększa wskazanie. Podczas normalnej pracy komputer sterujący w Twingo sam sobie oblicza ile paliwa jest spalane i odejmuje od wskazań bez względu na to jaki jest faktyczny stan w zbiorniku. Po co Francuzi tak narobili?...
Wszystko zależy też od stylu jazdy. Golf 3 1.9 tdi, teoretycznie pali ok. 6.5l, ale mój brat schodzi poniżej 5l, bo przyśpiesza biegami, nie kręci silnika. Turbinę załącza w niedziele i święta. Diesel jest dość oszczędny, ale starsze konstrukcje bez turbiny mają problem z wyprzedzaniem pojazdów. Sama benzyna, to dobre opinie o spalaniu ma Twingo. Mało...
Radze uważnie obserwować segment A gdzie spalinowe silniki poszły do kosza i nie sa juz oferowane w: VW up, Skoda Citigo, Seat Mii, (umarły też spalinowe Citroen C1 i Peugeot), nie ma już spalinowego Smarta za chwilę elektryczne będzie Renault Twingo. Prawdopodobnie umrze tez spalinowe Aygo. Jedynie nowy Hyundai i10 jest spalinowy. Fiat 500 w swojej...
Witam! Cos takiego najczesciej zdarza sie podczas jazdy na LPG w nowszych francuzach (np. Peugeot 206) z komputerami pokladowymi, lub w autach "Made in France" ze wskaznikami poziomu paliwa w formie wyswietlacza na desce rozdzielczej (np. Renault Twingo). Komputer pokladowy nadal "mysli" ze silnik pracuje na benzynie, przelicza srednie spalanie i liczbe...
Jak dla mnie to on nie pracuje na wszystkich cylindrach. Noo. Chodzi jakby na 3 :D - żart. Faktycznie jakby miał problem z spalaniem na jednym . Bez jakiejś diagnostyki , kontroli układu zapłonowego i kompresji raczej się nie obędzie :cry:
spalanie twingo twingo automat tonsil twingo
bridge neostrada ograniczenie zużycia energii szczotka komutator
MapFactor Navigator Free, Mapy Windows, Navit – darmowa nawigacja offline na Windows 10/11/CE JVC SP-DW103: Brak sygnału w subwooferze - diagnostyka i parametry