żeby było widać że nie spaliła się kontrolka. Trzeba zrobić z ładowaniem.Sprawdzić połączenia, regulator,szczotki, diody itd.
Witam podłączyłem przez przypadek odwrotnie akumulator, spalił mi się regulator napięcia. Motor odpala ,lecz nie ma świateł ani sygnału. Kontrolki tylko się żarzą. Co mogło się jeszcze spalić, że tak się dzieje?
mam podobne objawy.tzn jak podłączam kostke to nie ma ładowania.dałem + na wzbudzenie ładowanie się pojawiło ale dziwnie się zachowuje.po odpaleniu silnika powoli zaczyna rosnąć i nie przestaje tzn wyłączyłem silnik gdy napięcie doszło do 15 V.może to być wina przewodu z kontrolki ładowania czy regulatora.jak to można sprawdzić. prosze o pmoc bo boje...
Aż podjąłem trud analizy układu i przyznaję, że zgadza się. Trochę upierałem się z racji, że kiedyś spaliłem uzwojenie główne przy zwarciu diody, ale to był przypadek jednocześnie zwarcia na wyprowadzeniu ze środka gwiazdy do masy. Dalej nie pasuje m ta informacja: "Gdy wypinam regulator od alternatora kontrolka nie gaśnie" ,ale już milknę.
Może pierścienie ślizgacza, może szczotki, może regulator. Zdemontuj regulator zespolony ze szczotkami i obejrzyj. A może banał - kontrolka ładowania się uszkodziła - spaliła, może nie łączy gdzieś i nie wzbudza się alternator. Ostatnio w innych watkach dużo dyskutowaliśmy o alternatorze. Może przyda Ci sie: Tutaj napisałem jak trochę sprawdzić alternator...
b. Kontrolka ładowania nie świeci mimo braku ładowania. A po przekręceniu kluczyka przed uruchomieniem silnika kontrolka świeci? Jak się spaliła to może także powodować brak początkowego wzbudzenia na start alternatora.
witam jest walnięta dioda w alternatorze miałem kiedyś tak ze kabelek od szcotek odczepił mi sie od obudowy szczotek i dotknął masy spalił mi sie wtedy wirnik i diody poszły i kontrolka cały czas swieciła, po wymianie tego wszystko chodziło, regulator się nie spalił !!!! a u Ciebie będzie napewno dioda walnięta oczywiście jeżeli nic nie robi zwarcia...
Oto mój problem: wracając ostatnio do domu zauważyłem że nie świecą mi się światła w apce (przód tył kontrolka świateł i podświetlanie licznika) wymieniłem cewkę i światła już działały ale gdy dodałem gazu spaliły się (przód tył) a kontrolka mnie oślepiała więc wymieniłem żarówki i regulator napięcia światła znów mi się spaliły. Powiecie mi co jest...
spalił się regulator alternatora(zwiera pobór ponad 3A).Czy można zastosować inny regulator?
autko na chodzie - spalił sie mostek prostowniczy w duecie z regulatorem napięcia dzięki za podpowiedzi
Jak sprawdziłeś alternator? Czy po odpięciu alternatora nadal świeci? Podmień regulator napięcia. byłbym bardzo wdzięczny jakbyś powiedział mi jak to podłączyć by nie spalić alternatora
Opel Vectra A 1.6 benzyna 1995r. Zaczęło się od tego, że samochód nagle mi gasł w trakcie jazdy a kontrolka ostrzegająca o rozładowanym akumulatorze nie świeciła się. Podczas, gdy silnik chodził i odłączyłem akumulator gasł, więc alternator na bank. Dałem alternator do mechanika. Kazał wymienić regulator napięcia. Gdy włożyłem alternator (regulator...
Witam , mam problem otóż w moim 126p gdy chodzi na wolnych obrotach kontrolka ładowania świeci się mocno , przegazuje i utrzymam obroty na 4-5 tys to świeci się lekko , szczotki nowe , regulator nowy o co chodzi ? co mogło się spalić kable powymieniałem . pomóżcie
1. Tego typu "klasyczne" regulatory nadal dają znać, że się starzeją właśnie spadkiem napięcia ładowania (częsty objaw, wbrew temu co ktoś tam wyżej wypunktował). Ładuje (reguluje prawidłowo, znaczy PWM pracuje itd.), ale za nisko. W ramach eksperymentów można to ładowanie podbić, ale to rzeźba. 2. Do "wzbudzenia" powinna wystarczyć dioda LED z rezystorem,...
nie kontrolka jest dobra bo zakładałem nowy regulator i była ale pózniej sie spalił regulator
Problem jest taki ze kontrolka ładowania przy odpalonym silniku na biegu jałowym cały czas świeci . Przy zwiększaniu obrotów silnika kontrolka coraz to jaśniej sieci az do momentu przepalenia. Przy zmierzeniu napięcia w instalacji jest około 17V przy 3000obr. czy może to być spowodowane uszkodzonym regulatorem czy tez spaliły sie któraś z diod? Czy...
Z alternatorem nigdy nie było nic robione od nowości, czyli od '88, akumulator szczerze mówiąc nie wiem, ale się dowiem. Ostatnio właśnie spalił się 4 regulator więc postanowiłem naprawić stary(oryginalny) no i zaczęła migać kontrolka, ale nigdy wcześniej tak się nie działo. Dowiem się więcej o pozostałych elementach...
Kolego nie trzeba podłączać do regulatora ,bo tam jest już wbudowany regulator.Tam gdzie masz zaznaczone szczotki kontrolka jak w każdym innym alternatorze,żadne plus po zapłonie bo spalisz regulator.Regulator to taka płytka jak większości ruskich alternatorów.
Spalony regulator napięcia.
Podaj jaki lub z czego ten alternator,.Zazwyczaj główny prądowy idzie z rozrusznika ze szczotek wychodzi przewód na regulator, a z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawidz własny zbudowany obwód) lub pod samą kontrolkę ładowania i kontrolować ją żeby nigdy niebyła spalona (przy spalonej nie ma ładowania).
Alternator nie musi się od razu spalić ,może padł regulator napięcia,albo po prostu szczotki się skończyły.Może być też zepsute sprzęgło jednokierunkowe koła pasowego.
Witam Regulator mam elektroniczny produkcji polskiej a z tego co pamiętam to oryginalne były chyba mechaniczne. Typ RP-15t. Pierwsze wyjście jest opisane ,,Uzn-6v szcz.". Drugie to ,,+6v" natomiast trzecie to ,,Izn-10A wzb." Do D mam podpięte pierwsze wyjście z regulatora czyli ,,Uzn-6v szcz." oraz kontrolkę, a do M mam podpięte drugie wyjście z regulatora...
Rozrusznik w ogóle kręci, czy też po wciśnięciu przycisku jest głucha cisza, a może samo "cyknięcie"? Skoro po wciśnięciu hamulca skuter Ci gaśnie, to ja szukałbym winnego w instalacji elektrycznej. Przejrzyj, na ile to możliwe, czy nie widać żadnych zwarć. Być może kontrolka oleju i światełko pod siedzeniem nie palą się, bo spaliło je pod wpływem ww....
witam mam problem z alternatorem mianowicie zaczęła mi sie palić kontrolka od ładowania akumulatora wiec kupiłem regulator napięcia bo kiedyś już miałem taką przygodę zamontowałem zapaliłem wszystko ok ale po 5 minutach znowu to samo brak ładowania ??? spalił się postanowiłem kupić nowy alternator z regulatorem napięcia boscha podłączyłem odpaliłem...
regulator jest drugi ale taki sam....alternator sie spalił bo odłączył sie kabel na styku (30) i nie było odbioru i te malutkie diody od kontrolki poszły wiec co ?? mam rozumieć jeśli ich nie ma to regulator nie działa ??
Skoro raz masz 13V a raz 16V i mierzysz poprawnie to albo słaba masa alternatora albo masz uszkodzony regulator napięcia w alternatorze. Przy jednym błędzie masz info że napięcie zbyt wysokie a przy innym że zbyt niskie więc zgadzało by się to z Twoimi pomiarami. Pewnie przestały świecić światła bo się spaliły żarówki przy tych 16V. Radze dalej nie...
To akurat jest proste... przez kontrolkę ładowania alternator dostaje prąd wzbudzenia ... a żaróweczka spaliła sie przez uszkodzenie regulatora (zbyt wysokie napięcie) i prawdopodobnie spaliły sie tez żaróweczki podświetlania wyświetlacza :)
Mam piec Cichewicz CO z komputerem Regulator rapid 3z. Wentylator nie włącza się gdy ustawiona temperatura jest wyższa niż ta na piecu. Kontrolka przy znaczku wentylacji się pali, jednak wiatrak się nie załącza. Rano mialem problemy z prądem, wlączał się i wyłączał. Czy mógł spalić się jakiś bezpiecznik? Oczywiście wlączałem i wyłączałem komputer włącznikiem,...
witam, ja mam taki problem i prosił bym kogoś o rade,w mojej ts-ce gdy jest ładowanie to świeci się kontrolka ładowania, gdy niema to sie nie świeci dlaczego :( co ciekawe gdy dodam gazu to wszystkie kontrolki świecą mocniej nawet musiałem zmienić żarówki na 12v bo 6v mi spaliło. Regulator mam elektroniczny,dobrze podpięty mam 4 takie i na każdym tak...
Sprawdziłem dla pewności jeszcze stary regulator i kontrolną dalej nie świeci, zmostkowalem pin z regulatora napiecia do masy i kontrolka tez sie nie zapaliła wiec albo faktycznie sie spaliła albo jakis bezpiecznik/przekaźnik , chociaz na wykazie bezpiecznikow nie widac nic o alternatorze , sprawdze zarowke ..
U mnie jak spalił sie regulator to też napięcie skoczyło do 16 V i świeciła się kontrolka od poduszek. Po wymianie regulatora wszystko działa poprawnie. Przejechałem tak już 15 tyś., nie modyfikując wogóle układu dogrzewania świec. Jeśli nie zrobie tej przeróbki to żywotność mojego regulatora napięcia drastycznie zmaleje?
Witam. Mam problem z ładowaniem w aucie. Zapaliła się kontrolka ładowania tydzień temu. Więc wymieniłem regulator napięcia usterka została usunięta. Kontrolka zgasła - dodam, że 0.5 roku temu był po regeneracji. Dziś alternator spalił się całkowicie. Co może być przyczyną? Czy zakup nowego alternatora załatwi sprawę? Czy może szukać przyczyny gdzie...
Witam napiszę zwięźle i syzbko: GOLF II 1.8 jedn.wtrysk, LPG, nowy akumulator przy włączeniu zapłonu NIE PALI SIĘ KONTROLKA ŁADOWANIA-która powinna sie palić. wystaczą dwa dni zeby sie akumulatro rozladował do zera czyli tak jakby jeździł tylko "na akumulatordze"-nie ma ładowania, co to moze być?mogla się spalić dioda i przerwać obwód??, moze regulator??-proszę...
Dzisiaj wymontowałem prądnicę i podłączyłem ją znowu jako silnik i nie działa. ;/ Między wzbudzeniem a twornikiem jak obracam twornik mam blisko 0Ω a jak mierze na szczotkach to normalnie mam ok 1,5Ω a jak obracam to skacze nawet do 20Ω. Więc prądnica jest zła, czy mógł ją regulator spalić? Jutro jadę do kolegi, jeśli nie załatwię prądnicy (ma mi oddać...
Witam. Mam c 360 z alternatorem od starego fiata z zewnętrznym regulatorem. Sytuacja wygląda tak, że przypadkiem zrobiłem zwarcie śrubokrętem na alternatorze i spaliło mi kontrolkę. No to zmieniłem na nową, pochodził parę dni i znowu się spaliła. Dałem następną i ładowanie znikło. Na wolnych obrotach kontrolka się żarzy a im wyższe obroty tym mocniej...
No i problem powrócił ponownie z ładowaniem.Silnik wrócił z remontu razem z elektronicznym zapłonem Pana Jarząbka.Silnik chodził pięknie,palił od kopa,mocny cichy.Nagle zgasł i wraz z nim wszystkie kontrolki,okazało spalił się bezpiecznik 16A a powodem było zwarcie przewodu kontrolki luzu z masą.Po zaizolowaniu problem znikł,Po kolejnej przejażdżce...
Witam. Miałem ten silnik w Vectrze A i też miałem problemy z alternatorem. U mnie niestety nie wiadomo czemu spalił się stojan z mostkiem prostowniczym i regulatorem napięcia. Po wymianie wszystkiego okazało się, że kontrolka od ładowania nie gaśnie. Przyczyną było brak napięcia do wzbudzania alternatora i spalony przekaźnik ładowania. Dobrym rozwiązaniem...
Zakładam że d+ to uzwojenie wzbudzenia, to siedzące wewnątrz wirnika, a drugi jego koniec jest do masy. Jeśli tak to plus po stacyjce do 15 regulatora a 67 z regulatora do d+. W takim podłączeniu nie możesz zostawić włączonej stacyjki dowolnie długo bo rozładuje aku a i czasem wirnik potrafi się spalić. Jeśli dasz zasilanie regulatora 15 przez żarówkę...
Kontrolka pewnie spaliła się zanim styki się zwarły a później prądnica podawała do obwodu prąd na jaki pozwalał jej regulator tyle że odwrotnej biegunowości, tak mi się wydaje bo jak to inaczej wytłumaczyć.
Kontrolka przy włożeniu kluczyka zapala się po czym gaśnie, regulator nie wygląda na spalony (elektroniczny) plastik nie jest nigdzie przepalony, nie śmierdzi takim spalonym. Chyba że możliwe, że bez oznak zewnętrznych spaliło się coś w środku. Bezpiecznik na kablu 30 alternator stacyjka spalił się. Ja podejrzewam diody, tylko nie wiem jak to sprawdzić.
Posiadam Dodge silnik 3.6, w którym spalił się mostek alternatora uszkadzając regulator który jest w ECU. Obdzwoniłem kilku fachowców i nikt nie podjął się naprawy (zalany jakimś żelem), więc zamontowałem zewnętrzy regulator pod pin alternatora F1. Zostaje problem ze świecącą kontrolka na desce, pin s alternatora (także jest wpięty do komputera) kiedy...
I prawidłowo że świeci przecież to nie stary łup tylko nowe auto i zanim zaczniecie pisać o kontrolce to trzeba znać zasadę działania. Dodano po 6 Nie piszcie pierdoł, sprawdź czy nie masz spalonego bezpiecznika z rysunkiem akumulatora chyba nr 28.P
Po sprawdzeniu wszystkiego padło jednak na regulator. Zdjąłem dekielek z regulatora i okazało się że odpadło połączenie między miejscem gdzie przychodzi faza z mostka a nazwijmy to chipem. Drucik jest bardzo cieniutki i do tego aluminiowy, miejsce jego połączenia też jest aluminiowe. Lutować się nie da (ktoś to nieźle wymyślił), wszystko zalane przezroczystą...
Witam. Ja mam problem z moim Twingo,mianowicie: centralny zamek dziala tylko z przycisku CPU-z kluczyka nie,kontrolka od immo nie swieci wogóle ale samochod pali bez problemu. Byl wymieniony sterownik nad lusterkiem bo stary sie spalił na skutek zepsutego regulatora napiecia ale po wymianie jest tak jak napisałem powyzej.Prosze pomóżcie!!!P.S kluczyki...
Witam serdecznie. Dziś w moim t4 postanowiłem zamontować sprzęt grający . Został przerobiony z kina domowego i podłączony do akumulatora. Wszystko ładnie grało, dałem kilka bezpieczników po drodze w razie czego. Niestety zaczęła się po kilku godzinach jazdy świecić kontrolka od akumulatora i samochód zaczął chodzić na wysokich obrotach. Zmierzyłem ładowanie...
Witam. Co do pierwszej usterki miałem to samo :-) Okazało się że bendiks mi się zacinał i to była przyczyna ale może być też cewka koszt niewielki a jak ręką odjoł ! Co do drugiej przyczyny to niestety spaliłeś jeżdżąc z urwanym kablem albo alternator albo regulator napięcia. Pozdrawiam i udanej naprawy życzę :-)
Sprawdziłem wszystko i okazało się że lampka ładowania nie świecie się nawet po przekręceniu kluczyka , myślałem że może żarówka się spaliła wymieniłem i nic ,co to może być? regulator padł ? W pierwszym poście pytałem o kontrolkę i odpowiedź kolegi była że gaśnie zaraz po odpaleniu a teraz się okazuje że wcale nie działa. Jak napiszę żeby sprawdzić...
Cześć, kupiłem sobie samochód Audi A4 B6 2002. Po zakupie świeciła się kontrolka poziomowania ksenonów. Wymieniłem moduł i problem znikł. Oddałem samochód do mechanika na remont silnika i samochód stał u niego 5 miesięcy. Po odbiorze znów świeci się kontrolka poziomowania. Czy jest możliwe żeby się spalił moduł? Drugie moje pytanie brzmi... Położyłem...
Koledzy jak w temacie master przyjechał na sznurku, spalony bezpiecznik 20A pod maską odpowiadający za funkcje silnika - zawór turbo,regulator ciśnienia paliwa, przepływomierz itp. Miga "check" z znakiem stop na czerwono, auto nie pali. Brak obrotów z czujnika wału itp. Po wymianie bezpiecznika kontrolka nie miga , obroty pod testerem już są ale auto...
Witam! Potrzebuję pomocy z motocyklem hyosung xrx 125 2013r. Zgasiłem motor po przejechaniu mniej więcej 15km i za chwilę chciałem znowu go odpalić ale nie było w ogóle prądu, nie świeciła się żadna kontrolka ani światła. Odpaliłem go na pych przejechałem 500m i zgasły światła. Dojechałem do domu akumulator był cały gorący i spaliło szklany bezpiecznik...
Jesteś strasznie zakompleksiony automix przecież nikt nie podwarza twoich umiejętności czy wiedzy, moja uwaga na temat sterowania elektrozaworami to tylko sprostowanie a nie a nie twierdzenie, że nic na ten temat nie wiesz. Jak mi dasz wsad do eproma to sam sobie go wgram i podzielę się uwagami, zapewne wiesz na czym polega problem downloadingu softu...
alternator podłącz 30 z rozrusznikiem prądowy ,67 z regulatorem 67 ,a15 połącz z kontrolką ładowania (trzeba uważać spalenie kontrolki spowoduje brak ładowania).Nie opisaną możesz podłączyć pod masę nie jest to konieczne.
po rozebraniu alternatora trzeba bylo sprawdzic diody wzbudzenia i glowne prostownicze ,przy uszkodzonym regulatorze mogla sie spalic ktoras z diod
Widzę że w c 330 zamontowałęś altka od poldka . Trzeba go bardzo stabilnie przymocować i idealnie centrycznie inaczej ci pasek w 1 tydzień zetnie bokiem. Zamontuj elektroniczny regulator i odłącz ten biały przewód od masy ten co idzie do szczotek , zaoszczędzisz na przekaźniku lampki kontrolki. Zanim podepniesz altka przepnij odwrotnie akumulatory -...
Przepraszam może źle opisuje aktualnie są 3 mocowania gruby do ładowania akumulatora jest podłączony i jest podłączone wzbudzenie kablem fioletowo żółtym zacisk prubowałem dostępnych rozwiązań jest w opisie wyżej z zaciskiem - są w opisie wyżej Dodano po 2 Wzbudzenie jest podłączone do zacisku + w czasie pracy silnika jest na nim troché ponad 9V mierzone...
Spowoduje to spalenie regulatora?
Przekaźnik nie jest odpowiedzialny w tym układzie za ładowanie tylko za sygnalizację ładowania. Podejrzewam że poprzedni spalił się bo też "wariował" i nie wytrzymał. Problem albo z alternatorem lub jak kolega podaje regulatora, dla sprawdzenia alternatora odłącz przewody od regulatora i podłącz je do żarówki 12V/45W i zmierz ładowanie zaczynając od...
Podłączyłem niebieski do D+ na krótko za pomocą krokodylek a ten czewony do pinu W. Auto zapaliło ale brak jakichkolwiek kontrolek na liczniku. Później chciałem odpalić jeszcze raz i już nic się nie dzieje. Tylko kliknięcie ale nie kręci. Co ciekawe brak świecących się kontrolek na desce rozdzielczej. Akumulator naładowany. Nie wiem co się stało. Światła...
Regulator napięcia lub kontrolka ładowania spalona.
Pomyśle nad tym:D Dziś właśnie podłączyłem tylko 2 diody (światła długie-krótkie) Spodobało mi się to, tylko mam pytanie: diody z rezystorem na 12V - nie spalą mi się pod cewką? Póki co świecą normalnie jak mają świecić, ale boje się że jak będę jechał full gaz to spalą mi się. Błażej znasz może jakiś sposób aby uniknąć spalenia diód? Chodzi mi po głowie...
1. W wersji fl malucha były juz alternatory (chyba że to jakaś hybryda) 2. Czy na pewno nie masz ładowania? Bo jeżeli lampka zaśiweca się tym jaśniej im wyzsze obroty, to znaczy że prądu przybywa. Weź woltomierz i zmierz na akumulatorze jakie jest napięcie przy wyłączonym silniku i w czasie pracy na różnych obrotach. 3. Nie grzebał ktoś w aucie przy...
ta śruba na gruby kabel to plus - ładowanie akumulatora na obudowie jest minus https://obrazki.elektroda.pl/7379076800_... kabelek podpisany L (brązowy) kontrolka wzbudzenia - czyli jeden kabelek żarówki, drugi do + po stacyjce kabelek podpisany F (czerwony z białym) to plus po stacyjce ogólnie z alternatorami: te 2 cienkie kabelki...
A kontrolka ładowania się pali ??? Jak nie to masz uszkodzony albo regulator napięcia (ten stabilizator :) ) lub mogły się skończyć szczotki ale wtedy nie ma kontrolki. Mógło paść ci wszystko opisz co się dzieje z kontrolką ładowania. Prostownik Stojan ma przebicie do masy lub sie spalił Wirnik brak przejścia itp .. przez neta niewiele ci pomoge musiał...
c zyli musze dokupić do tego przekaźnik 24V do kontrolki ładowania dobrze rozumię ?? a cha mam jeszcze jedno pytanie jezeli było to wszystko tak podłączone jak napisałem to nie spalił mi sie przesto alternator i regulator?
Kolego a wszystko inne działa. Ja miałem taki przypadek. Padł mi przekaźnik w automatycznym wyłączniku świateł ES-03 i przy okazji zrobiło się zwarcie na druku wewnątrz obudowy, ale światła można było załączać fabrycznym wyłącznikiem. Ale świeciła się kontrolka ładowania (napięcie 13.5-14.5V - pływało), nie było podświetlenia wskaźników, radio nie działało,...
Wszystko jasne, po prostu motocykl gaśnie po odłączeniu akumulatora a ja myślałem ze to brak ładowania. Sprawdzając regulator podłączyłem tylko wyjście napięcia pod żarówkę, która się spaliła pod napięciem 130V. a było ono spowodowane najprawdopodobniej przez niepodłączony kabe l"sense" jak twierdz kolega bananvandyk, służącym do pomiaru napięcia. Czyli...
No tylko nie wiadomo czy ten regulator co załozył był taki jak wczesniej. 2Czy cos sie przez niego nie spaliło a jak nie to dlaczego on sie spalił. Dodano po 3 No własnie napisałem. A czy ten akumulator ma takie parametry jak poprzedni?
Witam forumowiczow otóż mam taki problem z moją megane 1.6 96r. pewnego dnia zaswiecila mi sie kontrolka ladowania akumlatora po włączeniu silnika i zaraz potem spaliły się światła mijania. potem zmierzyłem napiecie na klemach akumlatora przy niskich obrotach i pokazało 17v a potem przy wysokich obrotach było aż 20v i akumlator aż zaczął syczeć. Postanowiłem...
Witam mam problem z alternatorem (Delko 100w) w oplu vektra nawalił więc dałem do naprawy. Zmienili diody na nowe i założyli nowy regulator okazało się że daje za duży prąd okolo 18v (wskażniki zaczeły wariować) załozyłem stary regulator i na wolnych obrotach ma ponad 14v a jak przekroczy 3000 obrotów to też dochodzi do 18v i co ważne kontrolka od ładowania...
Regulator założony a alternator dalej nie ładuje. Widocznie koniec szczotek to zbieg okoliczności. Zastanawiam się czy nie spaliła się któraś dioda. Tylko nie mam dużej lutownicy odlutować diody od stojanu :/ Wirnik ma przejście między pierścieniami. Alternator daje tylko 200-80mV Możliwe że poszły diody od wzbudzenia wirnika?
Mój ciapek w ogóle nie ładuje, lub ładuje słabo. Ogólnie instalacja wygląda tak, że jest prądnica P20c ale jednak "-" jest dany na mase a z tego co widzę na schematach to powinien być "+", choć są też schematy z prądnicą i z "-" na masę, więc jak powinno być? Dalej problem jest taki, że kontrolka ładowania gaśnie dopiero przy nieco większych (1/4) obrotach...
W ciągniku znajomego pierwsze akumulatory wytrzymały 10 lat. Kolejne padały po 2 lub 3 latach. Zmierzyłem prąd ładowania z prądnicy - 0,5A. :) Znajomy wymienił szczotki, prąd ładowania wzrósł i... spaliła się prądnica wraz z instalacją - duży prąd spowodował sklejenie styków wyłącznika samoczynnego w regulatorze napięcia i w konsekwencji ciągnik o mało...
Celem zakończenia tematu. Oddałem elektrykowi alternator (razem z oryginalnym regulatorem) odebrałem dzień później podłączyłem przez kontrolkę i działa (niestety nie dowiedziałem się co było zrobione). 1.Oryginalny(Я112Б1) regulator miał na 99% źle założoną klapkę z oznaczeniami. Wszystkie z oznaczeniem Я112Б1 jakie znalazłem...
Żarówka sprawna, chodź nie rozumiem czy jakby się spaliła to nie byłoby ładowania, ale jest sprawdzona. Dziś wymontowałem alternator wymieniłem szczotki z regulatorem napięcia, ale dalej jest ten sam efekt, zaważyłem, że rano gdy samochód był zimny i zabrałem się do demontażu alternatora on był ciepły, tak jakby miał zwarcie w sobie i pobierał prąd.
Ok zrobiłem źle założyłem pierścień na wale. Teraz jeszcze dobrze nie odpali a już kontrolka gaśnie :D:D. Ale znowu coś popsułem znaczy podłączyłem ładowanie aku i zrobiło się zwarcie przy alternatorze zadymiło i teraz nie ma ładowania a alternatory wyje ;/ Do wymiany czy raczej spaliły się diody albo regulator ??
Witam wszystkich forumowiczów szukałem wielu odpowiedzi na mój problem ale jakoś nie mogłem go rozgryźć.. jestem laikiem w sprawach samochodowych dlatego pytam bardziej obeznanych w temacie ;) Posiadam opla astre z 92 roku i alternator mi nie ładuje bo na odpalonym silniku mierząc napięcie otrzymuje 11.9 VDC (a z tego co sie orientuje powinno być w...
Może niedokładnie się wyraziłem. Sorry. Chodziło mi o zostawienie regulatora, ale bez prostownika, to nie ma sensu. Jeszcze raz przepraszam. Zrób próbę z żarówkami na wyjściu 3f z alternatora, a wirnik zasil przez żarówkę i mierz napięcia AC między fazami. Uważaj na RPM, bo spalisz żarówki obciążające alternator. Przy okazji można pomierzyć napięcia...
Vectra A, lampka ladowania się nie spaliła, wziąłem ten przewód od lamki przy alternatorze i zwarłem z masą i lamka świeci. właśnie nie wiadomo czy regulator czy ten mostek prostowniczy. Szczotki są dobre, patrzałem miernikiem bo tych diodach prostowniczych, jest ich tam 6 więc w jedną stronę miernik mi piszczał, a gdy zmieniłem bieguna miernika to...
witam, mój problem polega na tym iż kupiłem alternator do c-330 z wbudowanym regulatorem, w zeszłym roku podczepiłem wszystko i jakoś działało, później spaliła się stacyjka i zaczął się problem. Wymieniłem stacyjkę. alternator mam podpięty w następujący sposób: + bezpośrednio z + akumulatora i rozrusznikiem, drugi wolny zacisk alternatora pod kontrolkę...
to zarówka spalona.
Z tego co widzę to jeszcze nie udało ci się rozwiązać problemu z rozrusznikiem i ładowaniem. Co do rozrusznika to mato znam ten bul, mam już 3-ciego malusza i w dwuch juz to mialem (tylko w dwuch bo pierwszy miał rozruch na linkę :)), ja ten problem rozwiazałem w inny sposób poprostu zamontowałem przekaźnik zwykły np. od świateł i po problemie :) !!...
Witam Potrzebuję pomocy ! Zrobiłem małe zwarcie w italjet torpedo 125 4t rok 2000. Mianowicie nie przeciąlem kabelka od ssania elektrycznego na minusie tylko wpiąłem w ten minus dodatkowo drugi minus od akumulatora. Delikatnie dotykając kabelkiem do akumulatora(-). Nagle zaiskrzyło i zgasły kontrolki na liczniku i juz nic nie działało. Byc moze spalił...
ok zdjęć nie dam rady - bo skuter jest na gwarancji i nie chcę go rozbierać natomiast shemat wyjaśni wszystko - tylko trzeba go na sporej rozdzielczości oglądać - bez regulatora nie "robi prądu" - z regulatorem (podczas pracy) każda MASA - "FAZA" ma 10 - 12V - mierząc regulator MASA - "FAZA" przy podlączonym tylko zasilaniu z aku: connector1 - 0V connector2...
Skuter to jest Rometa Router Grande 4T 50 z roku 2017 taki duży na 12 calowych kołach w takim razie jeśli to nie jest regulator napięcia to bezpiecznik też nie jest ponieważ bezpiecznik wymieniłem był przy akumulatorze w takim razie coś innego musiało się zerwać albo naderwać być może gdzieś są uszkodzone przewody albo jest jakieś inne urządzenie które...
Witam, mój ford escort 1,8 TD rocznik 1999 ma oto takie problemy: - świeci kontrolka od poduszek powietrznych; - nie działa obrotomierz; - światła świecą tyle co nic; a teraz sedno sprawy tata miał problem że coś podczas jazdy zapalała mu się kontrolka od ładowania, pojechał do mechanika który stwierdził że to regulator napięcia siadł. Po jego wymianie...
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
Witam, na wstępie pragnę poinformować o rzeczach zamontowanych w aucie. Być może będzie to znaczące dla sprawy, a nawet podejrzewam, że jakiś wpływ może mieć, ale chyba nie aż tak duży. W aucie siedzi wzmacniacz crunch gpx 2200.1d (nie mogę nigdzie znaleźć jego poobru prądu) na nim są 3 bezpieczniki po 40A. Auto Audi A6 C5 2.8 bezynza. Kabel do wzmacniacza...
Witam. Otóż sprawa wygląda tak że od miesiąca męczę się z świecami żarowymi w mojej Corsie z silnikiem Isuzu 1.5D. W pewnym momencie silnik zaczął słabo palić więc sprawdziłem świece żarowe, okazało się że jedna nie grzała więc wymieniłem dwie. Przez tydzień wszystko ładnie chodziło, aż pewnego dnia gdy chciałem zapalić auto okazało się że akumulator...
Witam Mam problem z wałkiem a mianowicie gdy go włączę to zaświeci się kontrolka i chodzi jakieś 3 sekundy i się wyłącza. Kiedyś był podobny problem i po przeczytaniu postów sprawdziłem napięcie na alternatorze od kabla na sygnał i było 7 wolt, zmostkowałem przewody i było ok (przy okazji zrobiłem zwarcie i spaliłem regulator. Po wymianie regulatora...
Znawca się znalazł?! Jesteś w stanie wytłumaczyć dlatego tak się nie robi "geniuszu"? Bo spaliłem w ten "genialny" sposób 2 razy diody wzb. Może sie tak stać (nie zawsze się stanie) ponieważ diody wzb (zwykle 3A) nie wytrzymają prądu pobieranego przez aku. Spalą sie na pewno jeśli diody wzb będą miały niższe napięcie przewodzenia niż plusowe diody...
Witam, mam kocioł Viessmann Vitola Comferral ze sterowaniem Unomatik Wszystko działa ale palnik nie odpala, przyciski ręczne nie uruchamiają palnika Na wyświetlaczu brak błędów, pokazują się temperatury na zasobniku oraz w kotle problem może być dwojaki 1) podpiąłem prąd pod pompę bez odpięcia jej od elektroniki kotła i mogłem coś spalić 2) zmieniłem...
Witam wszystkich miłośników TV 521. Posiadam TV 521 z 83 roku (od nowości). Uważam, że mam dość sporą wiedzę na temat tego ciągniczka. Jedno jest pewne, japońskie dziadostwa nie mają startu do TV 521. Traktorek ten posiada pewne wady. Do jednej z najważniejszych należą dość szybko powstające luzy na przegubach. Silniki niesamowicie wytrzymałe. Niestety...
skąd ludzie mają takie pomysły jak odłączyć klemę od akumulatora podczas pracy silnika czy odkręcić korek od oleju jakby mogli to by co niektórzy głowicę zdjeli podczas pracy znajomy kiedyś właśnie odłączył klemę spalił wszystki żarówki jakie tylko były w samochodzie bo wszystko było włączone (sprawdzał ładowanie) tak jak kolega jacek 79 napisał wymień...
Wiadomość do wszystkich użytkowników samochodów. Gdy po zapaleniu samochodu kontrolka ładowania zgaśnie nie świadczy to pełnym ładowaniu alternatora (to tyczy również prądnicy).W zależności od alternatora (np Polonez - ok1000 obr/min) początek ładowania następuje na troche wyższych obrotach niż obroty biegu jałowego (choć są wyjątki) np. gdy silnik...
Teraz to widzę inaczej patrząc na schemat (choć pewnie starszej wersji). Na schemacie masz standardowe starożytne rozwiązanie japońskie - wyłącznik dołącza dodatkową cewkę, uzwojenie jest jednofazowe ("bezmasowe"), tylko mostek Graetza do ładowania (żadnego regulatora). U Ciebie jest na pewno typowy już regulator-rectifier jaki stosuje się jeszcze w...
witam błędy jakieś są na clipie wyświetlają się grubym drukiem tylko takie a w pyclipie po dłuższym przyciśnięciu guzika plus tylko taki https://obrazki.elektroda.pl/7482068200_... https://obrazki.elektroda.pl/1483881500_... https://obrazki.elektroda.pl/7132848300_... jeszcze był problem z komputerem...
Cały szkopuł z problemem (tak jak ja to jestem w stanie zrozumieć) polega na tym, że jedna żaróweczka ma sprostać dwóm przeciwwstawnym potrzebom. Po awarii lub na postoju ma świecić pokazując brak ładowania. Ma świecić, czyli SEM dochodzi do kontrolki. Obroty i wzrost SEM na prądnicy zmniejsza SEM na kontrolce i ją gasi. Natomiast po włączeniu kierunkowskazu...
Dzięki za szybka odpowiedz .Przyszedłem właśnie z garażu i sytuacja wygląda tak: Podłaczyłem regulator mechaniczny odpaliłem motor i zrobiłem pomiar na aku przy 1600 1700 obr kontralka zgasła a wartosci na mierniku pokazywały 9,6 zwieększajac obr do 4000 miernik pokazał 18,4 , odłączyłem aku mz nie zgasła właczyłem światła i w droge jezdziłem z 10min...
Mam problem z elektryką otóż po zwiększaniu obrotów autka czyli dodaniu wiecej gazu gaśnie mi radio tak jakbym odłaczył napięcie od niego a kontrolki na desce zaczynają mocniej świecić i żarówki świateł drogowych też świecą mocniej.Gdy zdejmę noge z gazu wszystko wraca do normy i jest oki radio gra.Tak jeżdziłem tydzień a dziś przepaliły mi się żarówki...
Witam wszystkich... mam problem z Audi A6 2.8 V6 30v alternator 120A... Wszystko zaczęło się kilka dni temu, na autostradzie w ciągu kilku sekund ładowane z ponad 14V na zegarach spadło na 12V i zaświeciła sie czerwona kontrolka akumulatora; dojechałem do domu, akumulator był juz ledwo co rozładowany ok 8V - wymontowałem stary alternator; po sprawdzeniu...
spalić kontrolka regulator spalić spalić regulator
xenon temperatura palnik wymiana matrycy aparat rozjaśnianie ekranu samsung
Understanding BK AddClockEvent Command in Electronics Schemat zasilania stacyjki Mercedes W245 B-klasa