Wiem że to możliwe 😀 kolega miał taki silnik ze spalonym uzwojeniem
Spalone uzwojenie silnika.
Tak to są talerzyki i dociskają dwie blaszki ze stykami.Gdy te styki będą przypalone i nie będą łączyć kondensatora z uzwojeniem ,to może się silnik spalić.
Być może zabezpieczenie termiczne pomierz rezystancje między stykami i wrzuć zdjęcia tych kabli Bo to że drugi silnik ma dwie prędkości obrotowe po zmianie kabla fazowego to nie podlega dyskusji to jest fakt Oby kolejnym faktem nie stało się spalone uzwojenie.
A powiedz mi czy ta pojemność ma jakiś wpływ np 13uF a np 50uF czy pompa wtedy nie ruszy ? Przy większej pojemności wzrasta prąd w uzwojeniu pomocniczym, a to wiąże się z przegrzewaniem silnika. Łatwo wtedy spalić uzwojenie.
Sprzedaj . Możesz oddzielnie odzyskać miedź i żeliwo. Zwarcie uzwojeń w jednym uzwojeniu znaczy zakłócenia pracy w drugim uzwojeniu. Bo rdzeń stojana jest wspólny.
Witam ! Do rozruchu uzwojenie pomocnicze, kondensator i wyłącznik odśrodkowy łączone są szeregowo. Gdy silnik wejdzie na obroty wył odśrodkowy rozłącza tą część silnika. 4,4ohm to za mało prawdopodobnie jest spalone uzwojenie pomocnicze. Czasem to widać po rozkręceniu silnika. Ze spalonym uzwojeniem rozruchowym silnik nie da się odpalić gdyż zwarte...
Nie. Można go przełączyć w Δ i zasilać jednofazowym falownikiem, ale to dosyć kosztowne. Wszelkie kombinacje z kondensatorem, skończą się z pracą z mocno obniżoną sprawnością, o ile nie spalonym uzwojeniem.
Czyli tak jak, typowy kompresor od lodówki :idea: Ten sam system rozruchu poprzez otwarcie styków przekaźnika rozruchowego po spadku prądu w uzwojeniu głównym. Niestety obawiam sie że silnik padł (spalił się). Wartości rezystancji na to wskazują. :cry:
czy ona ma przycisk "wyłącz wirówkę"? jeśli silnik indukcyjny to sprawdź kondensator silnika.albo spalony/zwarte uzwojenia silnika(wtedy wymiana silnika)
Również mam problem z silnikiem w pralce Ariston ALS88X. Pierwszy jakiejś dziwnej firmy przepalił się wirnik, wymieniony w całości na gwarancji gwarancji. Drugi silnik komutatorowy Indesco 940N1S.01 850/1000 również przepalił się wirnik. Przewijać raczej nie będę. Na mój gust silniki w tych pralkach są za słabe, nie mają wentylatora, przegrzewają się....
Witam. Najprawdopodobniej zostało spalone jedno z dwóch uzwojeń,robocze lub rozruchowe stawiam na rozruchowe. Jak sprawdzić wprowadzić w wirowanie silnik i wtedy podać napięcie jeżeli silnik ruszy to jest spalone uzwojenie rozruchowe .
a ja mam silniki ze spalonym uzwojeniem lub uszkodzonymi szczotkami jak by co :)
Spalone uzwojenie, albo zatarte łożyska.
Moim zdaniem winne jest spalone uzwojenie silnika i jego przebicie do obudowy. Uruchom pompę bez różnicówki i się przekonasz.
Podłączenie cewki w szereg tzn. początek, koniec - początek, koniec następnej itd. Dobrze to rozumiem?. Idąc tym tropem, można powiedzieć, że koniec pierwszej łączy się z końcem drugiej, początek drugiej z początkiem trzeciej, koniec trzeciej z końcem czwartej. Początki cewek pierwszej i czwartej to wyprowadzenia na tabliczkę zaciskową. W rowkach nawet...
W moim padły prawdopodobnie szczotki i pachnie spalonym uzwojeniem.... Sprawdziłbym wpierwej czy to nie pachnie spalonym tworzywem szczotkotrzymacza.
To silnik do pracy w gwieżdzie (lub np. z falownikiem wektorowym w trójącie). Podłaczając w tym silniku 3faz 400V przy uzwojeniu w trójkąt, to go spalisz.
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Zapomnij o falowniku do silników indukcyjnych! Spalisz uzwojenia silnika BLDC. Nie ma żadnego wirowania pola. To nie silnik indukcyjny. BLDC jak sama nazwa wskazuje jest silnikiem prądu stałego. Nie ma komutatora mechanicznego tylko tranzystory włączane w odpowiednich momentach. Komutator mechaniczny miałby 3 sekkcje. W sprężarkach stosuje się niestety...
Nadal nie wiem gdzie, w jakim miejscu mogę się podpiać silnikiem 400/690 w trojkat aby napiecie na uzwojeniu wynosilo 690V? Gdzie byś się nie podpiął to spalisz silnik. On ma na uzwojenie dostać 400V.
Stare silniki od frani miały silnik z odśrodkowym wyłącznikiem uzwojenia rozruchowego. Przy niskich prędkościach obrotowych spalisz uzwojenie rozruchowe. Sterowanie silnika indukcyjnego obniżaniem napięcia nie jest dobre, aczkolwiek przy niektórych rodzajach obciążenia i nie wielkich mocach sprawdza się.
Bardzo popularne, bo bardzo żywotne i z dostępem do części, są gorącowodne HDS-895 oraz HDS-895S. Jeśli jesteś zdolniacha manualny i sam sobie poradzisz, to podpowiadam: łożyska od 30 zł, tłoki od 38-50 zł/szt, komplety uszczelnień od 180 zł, zaworki od 240 zł/6 szt. Te ceny nie rujnują. Sceptykom odpowiadam na zapas: do domowego użytku nie musi być...
Spalone uzwojenie silnika.
Spróbuj podłączyć ten trzeci przewód po przez kondensator do pierwszego przewodu lub do drugiego, silnik powinien wirowac w przeciwnych kierunkach. Ale trzeba uważac z kondensatorem żeby prąd płynący przez niego nie przekroczył wartosci znamionowej pradu uzwojenia silnika, bo spalisz silnik.
Żeby zachować pewną poprawność na forum to w filmiku podanym przez kenworth 18 jest błąd https://youtu.be/CitvFPu49E4 Młody jak sądzac z głosu chłopak twierdzi że szybkie obroty na silniku Wiatka uzyska w lewą lub prawą stronę, otóż nie, szybkie obroty są tylko w jedną stronę, lewą, podłączając w drugą stronę spalimy silnik ponieważ będzie pracował...
Na 80% jestem pewien że styk jest NO przy starcie - pewnie dlatego nie chce ruszać może styki sie powypalały sprawdzę jutro. dzięki wielkie. Dodano po 2 A tak na marginesie gdyby uzwijenie padło - Czy mogę używać tego silnika przy spalonym uzwojeniu rozruchowym - powiedzmy że będę mu pomagał za każdym razem przy starcie?
Prawdopodobnie spaliłeś uzwojenia silnika...
............ Nadmienię że w silniku tym spaleniu uległa faza rozruchowa drut o przekroju 0,75 mm. Uzwojenie robocze udało się uratować i biorąc pod uwagę budowę silnika obyło się bez jego wyjmowania. ............. ponieważ silnik jest za słaby i podejrzewam że mogłem zamienić miejscami kondensatory. ..........) Czy dobrze rozumiem ,chcesz uruchomić...
Ok. No właśnie mniej więcej tak sobie to tłumaczyłem. Wielkie dzięki za pomoc. Jeszcze dopytam. Rozumiem że dłuższa praca na uzwojeniu rozruchowym także spowoduje spalenie uzwojenia?
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Takie połączenie zmieni kierunek wirowania ale z technicznego punktu widzenia jest niedopuszczalne ponieważ układ połączeń jest prawidłowy tylko w skrajnych położeniach przełącznika. W pozycji "0" zostaje cały czas zasilanie na uzwojenie pomocnicze z jednoczesnym odłączeniem uzwojenia roboczego. Gdy sterownik załączy wtedy zasilanie, to spalisz uzwojenie...
Witam. Nie łudź się kolego Ksuwaj , miałem to samo w moim Beko. Po wymianie szczotek pralka zrobiła 2 prania i z nowych szczotek zostały strzępy. Znalazłem używany silnik ze spalonym uzwojeniem za grosze, ale nie da się zdjąć kółka pasowego na wirniku by rozebrać silnik. Byłem zmuszony do zakupu używanego silnika za 100zł. Nie trać czasu na reanimację...
Mianowicie możemy spotkać wytyczne 15 min pracy 30 min odpoczynku i wówczas taki silnik na aluminiowym uzwojeniu nie powinien się spalić. Dokladnie, gdy użytkuję sprzęt amatorsko to nie trzymam się zasady "time is money"
Wiem ze potrzebny jest kondensator ale czy mogę ją uruchomić bez ? Nie można, bo silnik nie będzie miał napięcia na uzwojeniu pomocniczym i spalisz uzwojenie, gdyż nie będzie miał siły ruszyć.
Wydaje mi się, że potrzebne jest 3-fazowe połączenie ale matka twierdzi inaczej. Proszę o rozjaśnienie sytuacji. Dziękuje z góry :) Dobrze Ci się wydaje. To jest silnik 3-fazowy, a próby zasilania go z sieci jednofazowej, zaprezentowane we wcześniejszych postach są nieporozumieniem, delikatnie mówiąc. Pisałem wielokrotnie, że rozpływ prądów w uzwojeniach...
sprawdź kondensator od silnika lub spalone uzwojenie silnika są dwa uzwojenia jedno do prania drugie do wirowania
No to w takim razie przekaźnik rozruchowy był gdzie indziej, a Ty podłączając tylko jedno uzwojenie po prostu je spaliłeś bo silnik nie mógł ruszyć. Ten dym to pewnie zapach palonego oleju i emalii na uzwojeniu.
(at)Hasztagmisiek Spalone uzwojenie pomocnicze silnika. So long Pamela...... :cry:
Dodanie kondensatora zwiększy nieco moment rozruchowy. Jednak po rozruchu należałoby ten dodatkowy kondensator odłączyć bo można po krótkim czasie spalić uzwojenia silnika...
To znaczy, że on pracuje cały czas?. Tak. Więc dla czego po włożeniu nowego kondensatora jego praca jest głośniejsza niż bez , no i dlaczego się po jednym praniu spalił? Możliwe zwarcie zwojowe w uzwojeniu pomocniczym.
Kupowalem ostatnio silnik 3 kW i termik byl w uzwojeniach. Po 8 godzinach pracy termik odlaczał stycznik żeby nie spalił się silnik . Najprostsze rozwiazanie. Rozebrać silnik i przykleic np na klej przewodzacy ciepło termik do uzwojenia stojana.
Czy jest to w jakiś sposób przeszkodą? Przy zbyt małej prędkości może nie wyłaczyć uzwojenia rozruchowego i się spali.
Właśnie wyświetla błąd e2. Zużyciu uległy szczotki silnika, zwarły uzwojenie i spaliły je. Silnik jest naprawiony, a błąd wciąż aktywny. Dlatego szukam pomocy.
Podłączałem bezpośrednio i nie nie reaguje. A więc będzie spalony silnik (uzwojenie) ?
Stary, wypraktykowany sposób jest jeden: - wsadź stojan do piekarnika, (nastaw termostat na 150 stopni) i po godzinie wyjmij go. Uzwojenia da się wyciągnąć kombinerkami (po uprzednim przecięciu uzwojeń ma czołach). Pamiętaj o rękawicach, silnik jest GORĄCY!
Albo się paski ślizgają, albo kondensator, albo uzwojenie spalone.
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Masakra ile pracy. Jaki potężny szrot dorwałeś :D. Warto chociaż przy tym pracować czy to tak z nudów przy tym siedzisz? Miałem klienta który dorwał na olx uszkodzoną hulajkę Xiaomi M365 za 400zł i szczęśliwy przywiózł mi do naprawy. Okazało się że silnik spalony - zwarte uzwojenia do osi, uszkodzony przewód silnika, zwarte dwa tranzystory silnika,...
Jakie pojemności proponujesz, 100 mikro? Ok 100uF może mieć generator. Trzeba sprawdzić doświadczalne. Zaczołbym od 30uF i jechał w górę. WAŻNE. podłączyć tylko na czas rozruchu. Trwałe podłączenie dodadkowej pojemności spowoduje znaczny wzrost napięcia i spalenie uzwojenia.
To dobrze podejrzewasz.
Witam! Widzę 2 możliwości: 1 - sprzęgło przeciążeniowe, to może być np. pośrednicząca tulejka plastikowa siedząca "na lekki wcisk" na osi silnika lub przekładni, ale to wymaga pewnej przeróbki machanicznej, 2 - bezpiecznik topikowy w szereg z uzwojeniem silnika, należy taki bezpiecznik dobrać doświadczalnie, żeby po zablokowaniu silnika spalił się po...
Prawdopodobnie spalona jest część uzwojenia.
Ma ktos wirnik do silnika elektrycznej pily jak w tytule (moze byc ze spalonym uzwojeniem) lub schemat uzwojenia wirnika silnika pily sovereign 1800W?
Już wszystko jasne. Uzwojenie rozruchowe spalone ( nie przewodzi) Brązowy od kondensatora i brązowy jako odczep i ciągłe pomyłki. szukam nowego stojana bo na silnik nie mogę chyba liczyć. pozdrawiam dzięki za pomoc Dodano po 3 Uzwojenie rozruchowe spalone
Może szczotki zużyte lub zawieszone. Ewentualnie przerwa w uzwojeniu stojana. Wbrew pozorom wcale nie trzeba być szczególnie zdolnym aby spalić taki silnik. Tak na marginesie, ta piła ma już 24 lata.
A co dokładniej oznacza, że uzwojenie się spaliło? Na połączeniach widać potencjalne zwarcia między jedną fazą a obudową, więc jeden bezpiecznik powinno wyzwalać "z natury", bez spalonego uzwojenia.
Wyszło na tym że musiałem wymienić siłownik - spalone uzwojenie silnika - nie nadaje się do przewinięcia bo nie jest rozbieralne -tzn jest nie składalne po rozebranie -bo wszystko da się rozebrać. Koszt niestety ponad połowy kosztu całego zestawu - zastanawiałem się czy nie zmienić całego systemu, ale zdecydowałem dać mu szansę. Do tej pory działa prawidłowo...
Ja nie wiem czego wy nie rozumiecie. Bardzo proste i najlepszy opis jaki może być. o z tego że jest napisane 400V△ / 690VY przecież 690V na tym silniku nie wystąpi nigdy przy prawidłowym podłączeniu oczywiście. To jest po to że jak duża moc to rozruch jest na początek gwiazda na 690V a później docelowo trójkąt na 400V, Po co wymyślasz nowe teorie nie...
Z tego, co popatrzyłem na forach rosyjskich, silnik jest nawinięty jako 3-fazowy. W związku z tym podłączasz posiłkując się schematem na deklu (wyprowadzeniem przewodu -dławikiem do siebie): jeden przewód zasilania do lewego zacisku, drugi przewód do środkowego lub prawego zacisku. W zależności, do którego zacisku podłączysz, otrzymasz lewe lub prawe...
Robo, a jak sobie radziłeś w wojsku przy starze 660 jak dostałes aku z nadlanymi słupkami i nie wiadome było gdzie plus i minus? Sam je nadlewałem, z prawem wyłączności - były 2 różne foremki w zestawie na PSŁ. Właśnie nie chce podłączać "dowolnie", bo tak zrobił znajomy w cadillacu '49 (podłączył przez przypadek odwrotnie) i dym poszedł z rozrusznika...
Wszystko to co napisałeś jest potwierdzeniem tego co ja napisałem. 2-3min od odpalenia na wolnych włączone ksenony, klima i wszystko elektryczne bez długich - napięcie startowało od 13.37V i spadało aż do 12.17V po 1 minucie. Ta 1 minuta to jest czas nagrzania się stojana, a od niego regulatora napięcia. Jak dotknąłem ręką obudowy alternatora to po...
Przy tym co wcześniej napisałeś pomyślałem o przebiciu, ale pisałeś że No więc zrobiłem pomiary między korpusem silnika a zasilaniem. Widocznie To raczej był silnik... ten zabieg coś tam pomógł na chwilę, ale może coś było lekko upalone i teraz upaliło się do końca . Jak byś nie zaglądał i zostawił jak było czy jednak byś rozebrał żeby spróbować naprawić...
No to teraz należałoby sprawdzić czy: programator załącza napięcie na silnik w momencie kiedy powinna wirować?, czy nie jest uszkodzony kondensator rozruchowy?, czy nie są spalone uzwojenia silnika?, czy przewody stykają?, czy po prostu pasek nie ślizga bo nie pisałeś czy nawet próbuje silnik ruszyć jak włącza się wirowanie, a może po prostu jest uszkodzone...
Na moje oko to silnik ten ma spalone uzwojenie.
Ilość żył to inna sprawa, bo taką przyjęli koncepcję zasilania/sterowania urządzenia, ale przekrój przewodu( poszczególnych żył) zwłaszcza do uzwojeń silnika mnie się nie podoba. Daj C 10A, bo 6A może wyłączać przy częstym włączaniu/rozruchu. I chyba tak zrobię. Generalnie to to elektroniczne cudo MP204 ma zadbać o silnik pompy, ale gdyby jednak zawiodło...
Proponuję rozłożyć, Wyczyścić (uwaga na izolację uzwojeń), zmierzyć rezystancję izolacji - jeśli pomiary wyjdą pomyślnie wymienić łożyska, poskładać i cieszyć się silnikiem. Uzwojenia wyglądają na przypruszone rdzą a nie spalone.
Nie, spalisz uzwojenia, zwiększanie momentu silnika krokowego polega na zupełnie czym innym.
Wystarczy wpisać w Google podłączenie silnika jednofazowego czteroprzewodowego i masz całe kompendium wiedzy. Strony elektroniczne, tematy na elektrodzie, schematy, filmiki na YT.
Jeżeli ten silnik ma w środku układ stabilizacji obrotów, to jest szansa na naprawę. Zakładajmy, że nie spaliły się uzwojenia silniczka.
pomiędzy żółtym a czerwonym nie ma przejścia, zgadza się? Tylko pomiędzy żółtym a czerwonym? Jeżeli żółty nie ma połączenia z niczym, to tak, spalił się. Żółty to faza rozruchowa która dzięki kondensatorowi przesuwa w fazie prąd płynący tym uzwojeniem przez co w silniku zamiast przemiennego pola magnetycznego tworzy się coś na kształt pola wirującego...
1-jest to silnik trójfazowy--takiej mocy silników jednofazowych sie nie produkuje--w śrutowniku jest trudny rozruch--musi być zastosowany specjalny przełącznik rozruchowy--trójkąt\gwiazda--lub inny---może on jest uszkodzony... 2-jak się z niego zakopciło lub buczy--musisz zdemontować silnik--rozkręcić i zobaczysz spalone uzwojenia--silnik musisz oddać...
(at)PawelPawel125 Silnik o tej mocy i na to napięcie to z pewnością silnik reluktancyjny. W tego typu silniku prawidłowa regulacja obrotów jest niemal niemożliwa, przynajmiej układem fazowym, jaki użyłes. Silnik zawsze bedzie hałasowal, mniej czy wiecej, a podłaczenie kondensatora równolegle narazi uzwojenie silnika na spalenie. Reklama tego kitu,...
Jedenaście postów - a dopiero ostatnie ocierają się o istotę sprawy! Schemat oryginalny jest 100% OK. W tym układzie każda gałązka termika jest w szereg z jednym uzwojeniem silnika. Czy jest układ gwiazdy, czy trójkąta - ochrona jest zapewniona. Jeśli termik będzie na zasilaniu, to rzeczywiście trzeba go nastawić na prąd znamionowy, czyli 1,73x nastawa...
Może się przegrzać, może dostać przebicie w uzwojeniach, może się spalić ... Jeżeli silnik przy 120V pobierał 100A, to jego moc wynosiła 12kW, a oporność 1,2 ohma. Jezeli na ten sam silnik podasz napięcie 162V, to silnik dostanie 135A i moc 2,18kW. Spytaj co będzie, jeżeli żarówkę 12V zasilisz ze źródła 16V - to podobna proporcja.
Jeszcze jedno chciałem dodać aby zamknąć temat,a mianowicie te pomiary które robiłem na silniku wychodziły mi tak jak by był spalone uzwojenie silnika a tu problem był inny,zwierał jeden ze zwojów wewnętrznych silnika do obudowy po prostu jak silnik pracował nagrzewał się i stopiło osłonkę plastikową na złączu zwojów i takie były pomiary.Dopiero po...
Wiec pokaż te szczegóły ktore robią to sprzęgłem magnetycznym. W silniku DC jeśli nie ma odpowiedniego układu pól to prad nic nie da, co najwyżej spali uzwojenia.
Silnik krokowy KH56KM2 uległ uszkodzeniu. spaliło się uzwojenie 1 fazy, pękł układ scalony. Silnik zawiera 2 uzwojenia nawijane dwoma drutami. po przezwojeniu obydwu uzwojeń okazało się że na uzwojeniu odpowiadającemu uzwojeniu które uległo spaleniu, nie wzbudza się napięcie przy zakręceniu wirnikiem. Oczywiście silnik nie współpracuje ze sterownikiem....
... Jeśli impedancja pętli zwarcia spełnia wymagania, ale jest bliska dopuszczalnej (przy pomiarach zakładamy pełne zwarcie L-PE), to w przypadku zwarcia przez niewielką rezystancję, np. poprzez spalone uzwojenie silnika, może wystąpić stan, w którym napięcie na obudowie jest rzędu 100V i stan taki może utrzymywać się do zadziałania zabezpieczeń termicznych,...
Kilkukrotnie wymieniałem kondensatory w silnikach jedno fazowych jednak nigdy nie dawały one efektu przygasania światła. Instalacja do wymiany w Twoim Domku :cry: . Kondensatora oczywiście jeszcze nie wymieniłeś ? Jeżeli po wymianie tak duży pobór prądu sie utrzyma, to silnik jest spalony / zwarte uzwojenia.
Jedynym rodzajem silnika jakim możesz sterować to silnik komutatorowy, szczotkowy w silniku indukcyjnym spali się uzwojenie.
W parametrach rezystorów mamy też moce i szczerze nic z tego już nie pamiętam - czy doradzi ktoś, co tam powinienem wlutować, żeby to działało i żeby nie spalić zaraz jakiegoś elementu układu? Rezystancje, które udało Ci się zmierzyć, to są uzwojenia silnika. Ponieważ jest to silnik, to część mocy wydzielanej na tym uzwojeniu idzie w ciepło, a część...
3A na jednej fazie to daje 690W x 3 to daje 2070W na biegu jałowym to nawet wydawało mi się dużo na biegu jałowym? Elektryk niby twierdzi że ok. A na jednym mówi że jest zwarcie między fazowe na uzwojeniu. I dlatego się spalił. A pełną moc 7500W ma osiągnąć pod pełnym obciążeniem silnika.
Ja miałem tak, jak się spaliło jedno uzwojenie silnika. Okazało się, że to uzwojenie odpowiadało za wirowanie. Od prania było inne uzwojenie. Pozdrawiam
Pływające obroty w tych silnikach są spowodowane spalonym uzwojeniem zaworu wolnych obrotów. nie pamiętam dokładnie wartości ale jest to mw tak pin 1a2 oraz 2a3 ok 60Ohm; 1 a 3 ok 120 Ohm pin 4a5 oraz 5 a 6 ok 60 ohm 4 a 6 ok 120 Ohm nie pamiętam czy wartość jest na pewno dobra ale jeżeli między wskazanymi pinami wyjdzie przerwa w obwodzie oznacza to...
E tam 20 lat temu wyciągałem i wkładałem uzwojenia w silniki rzędu MW to jest dopiero lajt. Kilkanaście drutów płaskownika na cewkę. A takie krasnoludki 7,5 kW to jest nic , ba nawet można sobie przezwoić lepszym drutem niż był bo dzisiaj są dostępne na wyższe temperatury i lepsze lakiery . A tak w rzeczywistości nigdy sobie nie przezwoiłem żadnego...
Jak buczy a nie robi zwarcia to jest spora nadzieja, że silnik żyje. Jednak pewność będzie po podłączeniu startera, ponieważ nie wiemy w jakim stanie jest uzwojenie rozruchowe.
Czyli oprócz nowego kondensatora pasowało by uzwojenie rozruchowe nawinąć na nowo? Tego na odległość nie potrafię powiedzieć, chociaż przeważnie takie uzwojenia spalone wzrokowo daje się zdiagnozować. Przezwojenie samego uzwojenia rozruchowego w tym silniku jest czynnością mało wykonalną z racji sposobu ułożenia cewek. Część uzwojenia roboczego i rozruchowego...
Nadal wracamy do praw fizyki z podstawowki: Więcej mocy = większy prad [A], a bierze się on z baterii. BMS Bateri nie pozwoli pobrać fizycznie więcej niż 15A (nawet po przeprogramowaniu, chyba ze wymienisz diody Shotkiego na mocniejsze) Czyli 600W mocy w miarę stałej to max do wycisniecia z silnika na oryginalnych częściach bez ich zniszczenia. W silnikach...
400V idzie na zaciski silnika powoli żałuję że podjąłem się podłączenia tego silnika (wstępnie sprawa wyglądała banalnie) po za tym czego się przy nim nauczę to tego już nikt mi nie zabierze pod warunkiem że się nie spali uzwojenie :-)
Witam Posiadam pilarkę do drewna o mocy 1500W. Sprzedawana pod różnymi nazwami, w różnych sklepach internetowych, stacjonarnych i aukcjach. Pilarka posiada silnik komutatorowy. Spaliło mi szczotki, wyciągnąłem silnik i zawiozłem do zakładu przezwajania silników. Diagnoza następująca: Wirnik nieuszkodzony, ale stojan posiada po dwa uzwojenia na każdej...
Co się skończyło w silniku, szczotki, komutator czy spalone uzwojenie? Uzwojenie można przewinąć, szczotki wymienić, a komutator też da się naprawić. Popatrz na forach modelarskich.
Wpadłem na inny pomysł jakiej pojemności max można podłączyć kondensator aby pracował cały czas z pominięciem wyłącznika? Zły pomysł, spalisz silnik. Ten silnik ma uzwojenie ROZRUCHOWE, musi być odłączane. Wyjmij wirnik ze silnika i pokaż wyłącznik. Gdzie znajduje się podkładka redukująca luzy wirnika ?
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Tak to bywa jeśli nie napisze się w pytaniu jakie jest aktualne przygotowanie naukowe pytającego. Opisałem się i nic z tego! Może zacznij od tego, że masz zbudować to stanowisko pomiarowe (do szkoły? która klasa? z jakiego przedmiotu? czy to jest temat nadany czy wymyślony przez Ciebie? itp.). Nie ma sensu pisanie czegoś co w końcu okaże się niepotrzebne....
Witam Problem może leżeć w kilku punktach: 1. Uszkodzone uzwojenie - zimne jest ok, nagrzewa się - wywala. Najlepiej jest sprawdzić induktorem (1000V). Wyjdzie wtedy czy jest ok. 2. Uszkodzony wirnik - miałem taki przypadek, silnik się wyłączał , paliło się uzwojenie, grzał się. Był u sprawdzenia w serwisie i stwierdzili właśnie spalony wirnik. Który...
W oryginalnym silniku spaliło się uzwojenie. Zatem, co jest tam teraz ? Inny silnik z odzysku, źle dobrany ?
Witam. Tak się zastanawiam, czemu ten lakier miał służyć? W tym przypadku, przedewszystkim w celu zabezpieszrnia drutu nawojowego, od uszkodzeń mechanicznych, wynikających z siły odśrodkowej, występującej w czasie jego wirowania. W takich silnikach wysokoobrotowych, bez odpowiedniego zabezpieczenia, mogło by nawet dojść do wyrwania druru z wirnika....
Uszkodzeniu uległ silnik napędu bramy, spalone uzwojenie
Cześciowo spalone uzwojenie wirnika. Najczęstszy przypadek. Wirnik silnika do wymiany, bo przezwojenie tego to tragedia.
spalić uzwoić spalić uzwoić rozruchowy spalić uzwoić alternator
schemat elektryczny układu zapłonu pendrive zniknął sprężyna siłownika krups
roomster schemat elektrozawór zmywarki ariston
Dlaczego cewka elektromagnetyczna ma cylindryczny kształt? Światła drogowe nie działają w Mercedes W210 kombi 1997 - przyczyny i rozwiązania