Jeśli masz na myśli tę blachę, to jest to podpora środkowa . Przykładowy link dostaniesz na priv
Jeśli się nie mylę to te sprężyny naciągane są jak śruba rzymska. Co należy zrobić: 1. Odkręć dolną nakrętkę tak żeby poniżej sprężyny pojawiło się jak najwięcej gwintu. Pamiętaj żeby nie odkręcać całkowicie bo musi się trzymać dolnej konstrukcji. https://obrazki.elektroda.pl/3944478700_... 2. Odkręć te dwie nakrętki poniżej i powyżej...
Regulacja górnymi (na górnym panelu) zawiasami/rolkami.
Kreska jest namalowana fabrycznie. W momencie naciągania sprężyny po wykonaniu pełnego obrotu z kreski tworzą się pola. Tak mniej więcej wygląda sprężyna nie naciągnięta ----------------------------------------... ___________________________ ----------------------------------------... Po naciągnięciu 5 obrotów: ------------------------------- / 1 /...
Witam czy zna ktoś oznaczenia Hormann lub wie jakie będą sprężyny w tej bramie ? https://obrazki.elektroda.pl/1814455000_... Niestety nie mogę wejść i zmierzyć.
Witam. A po założeniu nowej sprężyny w jaki sposób ustaliłeś jak ją naciągnąć? Jest to gdzieś zapisane? Mechanicznie sobie poradzę, nie wiem tylko jak potem ustawić właśnie sprężyny. Wiem tylko, że jest prawa i lewa oraz że mają paski do liczenia obrotów - chociaż jeszcze nie wiem jak one działają ;) Pozdrawiam, Grzegorz.
Witam! mam pytanie dot długości sprężyn do bramy garażowej. Mianowicie przy opuszczonych drzwiach garażu sprężyna rozciąga się do długości 900 mm, natomiast kiedy podniose drzwi spręzyna jest luźna i ma długość 570mm.I teraz mam pytanie czy zmieniając sprężyny muszę kupić krótsze i jakiej długości aby je trochę naciągnąć czy takiej samej długości jak...
Witam. Pisze do Państwa z prośba o poradę a mianowicie zakupiłem bramę segmentową przemysłową hormann z prowadzeniem prostym typu v ( jak gilotyna) a w budynku do którego ma być zamontowana potrzebuje prowadzenia normalnego tzn typu N lub ND. moje pytanie jak dobrać sprężyny do takiego prowadzenia? dodam iż aktualnie posiadam sprężyny L526 R517. czy...
Nie napisałeś, ale podejrzewam że jest to brama uchylna. Jeżeli tak jest to może użyłeś złego zestawu sprężyn. Jeżeli brama była kiedyś docieplana to zwiększyła swoją masę i wtedy trzeba dołożyć po jednej sprężynie. Uszkodzony kondensator może nie do końca zmniejsza moc silnika dwufazowego (choć efekt końcowy tak wygląda)lecz zmienia jego parametry...
To nie jest "hamulec bezpieczeństwa" tylko blokada. Chodzi o to, by nie dopuścić do pracy bramy z pękniętą sprężyną. Podczas " nakręcania"nowych sprężyn, przy pierwszych obrotach należy ręcznie odblokować (potem się trzyma pod naciskiem skrętnym sprężyny). Różne są mechanizmy blokad, ale wszystkie cechuje nieprawdopodobna prostota.
Ma być tak iż podczas opuszczania bramy sprężyny skręcają.
Pamiętaj aby sprężyny odpowiednio wyregulować.
Normstahl Perfekt 900 nie ma linek ,tylko łańcuch , posiadasz Perfekt 800 , musisz napiąć linkę, to sprawa typowo mechaniczna - jeśli się uda , to możesz wydłużyć rurkę rozporową , wtedy długość linki ulegnie skróceniu , a siły działające na linkę ulegną poprawie , nie powinno odbywać się " ślizganie". Sprawdź przy okazji mechanikę bramy - czy sprężyna...
Witam i dziękuję za zainteresowanie. Opisywany problem występuje tylko przy podnoszeniu bramy. Znalazłem na tym forum podobny problem (post z 8 września). Tam przyczyną były naciąg sprężyn bramy. Przyznam, że sam brałem to pod uwagę, ale jeszcze nie sprawdziłem. A przy okazji, czy regulacja tych sprężyn jest czymś problematycznym?
A masz dobrze wyregulowane sprężyny bramy ?
Jeżeli sprężyny są symetryczne (takie same) to ich naciąg powinien być taki sam (ew. różnica do max 1 obrotu ). Jeżeli się różnią (średnicą , długością, średnicą drutu) to mogą być różne naciągi, ale nie dowolne tylko wynikające z obliczeń. Każdy szanujący się producent umieszcza (przeważnie na okuciu bocznym po stronie wewnętrznej ) tabliczkę znamionową...
kolego "5" oznacza ograniczenie siły w kierunku zamykania, musisz wysprzęglić bramę i sprobować jak porusza się ręcznie, jak wszystko jest ok to wypróbować pasowałoby napęd bez bramy, ewentualnie regulacja sprężyn i smarowanie bramy + ręczne zwiększenie siły w ustawieniach.
Pacjent Hormann LPU40 któremu pękła lewa sprężyna L702, po wymianie i naciągnięciu ok 9,5x, blokuje się na zatrzaskach zabezpieczających przed opadnięciem bramy. Sprężyny naciągałem przy bramie zamkniętej, wszystko niby zgodnie z instrukcją. Proszę o podpowiedz co robię nie tak? Czy takie zabezpieczenie jest jednorazowe i po zadziałaniu trzeba je wymienić?
U mnie zostały sprężyny. Bez sprężyn brama jest ciężka i nie ciągnie silnik... a sprężyny ułatwiają cały proces.
To może być zbyt ciężko lub z oporami działająca brama (kłania się sprawdzenie wyważenia i naciągu sprężyn bramy, oraz przesmarowanie), źle ustawiona siła automatu, zbyt luźny łańcuch.
Ciężko powiedzieć na odległość , czy wytrzyma , motoreduktory są wytrzymałe , ale nie będą mogły pracować na bramach powyżej 350 kg , może warto napiąć sprężyny , żeby zredukować ciężar ? To szybki motoreduktor , mogą być problemy , jeśli trasa ruchu bramy nie jest stabilna i są luzy i przekoszenia.
Trzeba sprawdzić czy naciąg sprężyn balansujących bramę nie jest za słaby i zaczyna działać zabezpieczenie przed pęknięciem sprężyny ( na środku wałka ze sprężynami )
Znaczy niezupełnie tak. Jeśli zamierzasz i tak odpuścić sprężyny to prościej będzie: Opuścić bramę do zamknięcia, zluzować sprężyny, przełożyć linki przez te dziury w szpulkach, nakręcić po zwoju na szpulkę (tylko w dobrą stronę, linki patrząc z boku muszą iść po stronie bramy), napiąć i zablokowć linki w szpulkach. Teraz kręcąc za pomocą bolców zakończeniami...
Sprawdź sprężyny w bramie.
Wrzuć (jak już serwis rozplącze linki) zdjęcie otwartej bramy - sprężyny spychające, bęben z nawiniętą linką i dół/przód bramy.
Sprężyn bym się nie czepiał, taka różnica nie stanowi problemu. Prawdopodobnie montażyści naciągneli pierwszą sprężynę zgodnie z tabiczką znamionową ( naciąg wyliczony przez program komputerowy) a drugą "dopasowywali" do optymalnego wyważenia bramy w praktyce. Przy prowadzeniu LHR powyżej szerokości 2400 podpora środkowa powinna być i powinna być przykręcona...
To części od bramy przemysłowej - zderzaki, podpory wału, zabezpieczenie przed pęknięciem sprężyn. Może ktoś tutaj na forum będzie chętny wziąć w gratisie a jak nie to na złom.
A nie wywija ci się sprężyna krańcówki i brzuszkiem nie włącza mikroswitcha krańcówki od zamykania? Widzę że łyżwa dość daleko wjeżdża na sprężynę... Zresztą sprawdź organoleptycznie - brama otwiera - ręką przechyl sprężynkę na otwarcie i trzymaj, brama powinna się zatrzymać, trzymając dalej sprężynkę w kierunku otwarcia uruchom pilotem zamykanie bramę...
Łozysko na dzwigni i sprężyna.
Przyczyn może być kilka... Zbyt słaby napęd do ciężaru bramy, źle dobrane/naciągnięte sprężyny bramy, zbyt mocno naciągnięty pasek napędu, siłowe/gwałtowne zasprzęglenie napędu, zbyt mała czułość/duża siła w stosunku do wielkości bramy itp itd... Reakcja na przeciążenie i informacja o nim działa prawidłowo pod warunkiem prawidłowości działania ww punktów...
Sprężyny w starym modelu bramy z linką na zewnątrz nakręcamy odwrotnie (w dół). Nakręć powiedzmy w 6 pól obie sprężyny i zweryfikuj ich naciąg unosząc bramę na wysokość około 1m nad ziemią .Brama powinna stać lub mieć lekką tendencją do podnoszenia się.
Oprócz zmiany sprężyn w bramie trzeba także wymienić linki i bębny na które nawija się linka by osiągnąć poprawne zachowanie się bramy . Możesz podkręcić sprężyny przy aktualnej kombinacji ale nie polecam tego rozwiązania gdyż skrócisz żywotność sprężyn.
Witam. Mam problem z bramą segmentową podnoszoną przez napęd Somfy Dexxo Pro 1000. Podczas podnoszenia brama się zacina/zatrzymuje - w różnych pozycjach. Nie dzieje się to za każdym razem, tylko raz na 5-10 uruchomień podnoszenia. Przy opuszczaniu problem nie występuje. Na zwolnionym zaczepie bramy również nic nie blokuje. Gdy się zatnie, mogę ją ponownie...
Cześć Mam problem z napędem bramy garażowej segmentowej firmy NICE model prawdopodobnie spido. Brama kilka dni temu podniosła się na 30 cm i nie chciała dalej iść. Później całkowicie stanęła i nie chciała się ani podnosić ani opadać. Po odłączeniu (wysprzęgleniu) bramy od napędu sam łańcuch działa. Sprawdziłem i podciągnąłem sprężyny bramy bo opadała...
Z rana w wyniku oględzin ustaliłem przyczynę problemu mianowicie w momencie zamykania bramy sprężyna krańcówka na moment wygina się w kierunku zamykania powodując natychmiastowe jej zatrzymanie mam wrażenie ruszając spreżyną że jest ona zbyt luźna dlatego tak lekko się wychyla. Gdy otwieram bramę nie do samego końca zatrzymując ją przed maksymalnym...
Tak wnioskuje po pierwszym i drugim poście a poza tym przeglądarka pokazała mi bramy uchylne jak wpisałem nazwy które podał autor postu ni i sorry jakie sprężyny przy bramie przesuwnej?? tylko w bramie garażowej! a poza tym sam napisałeś wyżej naciągnij pasek lub łańcuch...więc sam się zastanów co piszesz mikus1982
Jak sprawdziłeś silnik ? Czy go rozbierałeś ? Ok jeśli silnik Ok to tak: A wiec rozsprzęglij napęd o spróbuj ręczenie brama przejechać może któraś sprężyna pękła i napęd ma bardzo ciężko. Sprawdź bramę bez napędu czy otwiera się i zamyka lekko. Jeśli ustawisz bramę w połowie i puścisz to powinna zostać w miejscu jeśli natomiast opada lub się podnosić...
A jak wtedy nakręcisz sprężynę?
Podciągnij sprężyny.
Brama o szerokości 5,5m to tak na prawdę dawna Secura i nie był to najszczęśliwszy model ale wiele działa bez problemu do dnia dzisiejszego. Dużo zależy od staranności montażu i wiedzy instalatora. O mocowaniu omeg sam pisałem w innym wątku. Wystarczy wymienić wkręty na nity i po sprawie. Dołożenie kolejnych wzmocnień omega spowoduje zwiększenie ciężaru...
Ad 1. Pion 1-2 na otwarciu będzie nieco przeciwdziałać niechcianemu zamknięciu - powiedzmy że skrzydło będzie nieco lepiej podparte (pionowym ramieniem) i będzie miało mniejszą tendencję do przypadkowego zjechania - ale jako że jest prawie całe wsunięte pod sufit - i tak nie powinno się zsunąć. Faktycznie można spróbować przedłużyć prowadnice podsufitowe...
sprawdź kolego ustawienia menu 18 i 19 programowanie przekaźnika ewentualnie menu 99 ustawienia fabryczne
Nice nigdy nie produkowało bram segmentowych. To był deal Nice z firmą Krispol (nawet samochody przyjeżdżające z Wrześni do Nice z dostawą miały zakaz jakichkolwiek reklam Krispolu). Krispol posiada instrukcje więc poszukaj. Jeżeli nie znajdziesz tam to poszukaj we Flexi Force Polska: https://www.flexiforce.com/pl/ Nawet Krispol czy Wiśniowski nie produkuje...
Wszystko działa sprężyny napięte zabezpieczenia z blokad od sprężyn po wyjmowane brama przesmarowana i wszystko cichutko chodzi.
Brama będzie z napędem, będę dzwonić w tygodniu do producentów i pytać ale z tego co kojarzę sprężyny ciągną bramę i poczytam pdf jak to ugryźć.
Wrzuć zdjęcia. Prawdopodobnie zabezpieczenie w przypadku pęknięcia sprężyny nie było zablokowane na czas montażu i naciągania sprężyn.
Powinna pomóc regulacja sprężyn.
Taki dźwiek wydają sprężyny. Niefachowo nakręcone, zmęczone lub zardzewiałe. Polej olejem sprężyny, powinno trochę ucichnąć.
Witam, problem dotyczy napędu bramy segmentowej Hormann Supramatic E2. Brama została poprawnie zamontowana według instrukcji, sprężyny naciągnięte również według instrukcji, na szynie napędu bramy ustawione ograniczniki. Podczas programowania bramy przejeżdża ona w jedną stronę poprawnie, a w drugą, gdy dojedzie do ogranicznika, dzieje się coś, jakby...
Może puściła kontra. Czy liczba zwoi się zgadza między lewą a prawą sprężyną ?
Wyglądają podobnie jutro się przyjrzę. Na pewno przy nawijaniu ta luźna złe się nawija. Jak można naciagnac/nawinąć ta linke od nowa? Trzeba luzować sprężyny? Dzieki
Pomogło smarowanie spreżyn i zawiasów bramy Może to być rozwiązanie tymczasowe. Sprawdź wyważenie bramy (naciąg sprężyn). Brama prawidłowo wyważona powinna otwierać się równie lekko jak zamykać, a ustawiona w połowie nie powinna mieć tendencji ani do opadania, ani podnoszenia samoistnego (oczywiście przy odłączonym napędzie).
1. Autor tematu zrezygnował z bramy podnoszonej zawiasowo na rzecz dwuskrzydłowej jakiś czas temu ale dla jasności w temacie: Nie bardzo da się zastosować w prosty sposób sprężyny - które z natury są progresywne tzn im mocniejszy naciąg tym mocniejsza odpowiedź sprężyny - bramy standartowe czyli wsuwane pod sufit najmniejszej siły wymagają właśnie pod...
Dokładnie! Tak jak napisał kolega Mareczny nie ma sensu od razu wymieniać centrali. Niestety ta brama nie posiada wału i sprężyn skrętnych a sprężyny rozciągliwe są mniej trwałe i jak skończy się zakres regulacji to tylko wymiana sprężyn. Co do centrali to fakt, że wskazuje przeciążenie, ale niepokoi mnie gubienie ustawień(maksymalnego ciągu) przy jednoczesnym...
Odpinałem już napęd i brama chodzi lekko, nie czuć oporów. Sama też zjeżdża w dół. Przy prawidłowo naciągniętej sprężynie brama podniesiona na ok 1 m powinna utrzymać pozycję.
Technika sprawdzania prosta - w całym zakresie ruchu nie powinieneś czuć żadnych wyraźnych zahamowań i przycięć (o piskach i łupnięciach z prowadnic i rolek nie wspomnę). Co do regulacji sprężyn - przy bramach uchylnych wyraźnych zasad poza czułą łapką nie ma ale tak ogólnie dobrze zrównoważona sprężynami brama powinna (w idealnych warunkach) sama z...
Mi to wygląda na sprężyny zaworów(z silnika spalinowego).
Moim zdaniem za mocno naciągnięte sprężyny. Rosprzeglij napęd i ustaw bramę w połowie otwartą. Jeśli ciągnie ja samą do góry to trzeba poluzować napięcie sprężyn.
Witam Mam ten sam typ bramy. W chwili obecnej reguluję naciąg sprężyn metodą prób i błędów. Bolec zabezpieczający należy odciągnąć. Jest tam podkładka, za którą trzeba pociągnąć i przesunąć w kierunku ściany sprężynę - na maksa. Sprężyny nie mogą być naciągnięta ani przykręcone do rurki do której przymocowane są rolki z linkami stalowymi. PZ Dodano...
Witam ponownie. Problem chyba rozwiązałem...zaprogramowałem siłę silnika na najwyższą tym samym czułość amperometryczną na najniższą i kilka dni zamyka się bez problemów. Główną przyczyną prawdopodobnie jest to, że przy bramie uchylnej w połowie zamykania sprężyny mocno pchają bramę w górę i nagle następuje pociągnięcie przez nie bramy w dół i i odbicie...
Różnie się to nazywa, np. system sprężyn, znalazłem koledze kilka stron na temat: http://kafito.pl/katalog/kategorie/1,dom... http://www.springs-net.pl/shoper/index.p... http://www.tevema.com.pl/pl/index.php?p=... Zamiast sprężyn można zastosować teleskopy,...
Brama jest wyważana sprężynami oraz na silniku jest przekładnia. Bez rozsprzęglenia lub specjalnego łańcucha nie opuścisz bramę.
Witam mam problem pękła sprężyna od bramy garażowej może kos wie jak zdjac reszte zwoi z uchwytu mocującego ?? próbowałem juz rożnymi sposobami i nie ma szans i nie wiecie gdzie moge dostac taka sprezyne ponieważ producent juz nie produkuje takich . http://obrazki.elektroda.pl/8001692200_1... http://obrazki.elektroda.pl/4538024000_1...
Witam. Posiadam bramę z napędem Wiśniowski EL16 od 12 lat. Od kilku dni zaobserwowałem inną niż zawsze pracę silnika ( silnik tak jakby buczy i wolniej działa). Mam wrażenie że brama cały czas chodzi w trybie łagodny start. Wyjąłem płytkę i zauważyłem że wszystkie kondensatory są napuchnięte. Niestety bez wy-lutowania nie jestem w stanie stwierdzić...
Ja też obstawiam kółka lub nierównomierne naciągnięcie sprężyn. Dobrze szukam ?
Przy zamykaniu potrzebna jest większa siła gdyż naciągamy sprężyny (nie wiem jak to dokładnie ustawiłeś ale w takim wypadku siła zamykania powinna być większa - chyba że to już masz ustawione na max czyli 9). Jeżeli nic to nie da może masz za twarde sprężyny i napęd nie ma na tyle siły by domknąć bramę i po prostu odbija, jeżeli masz jakieś inne, miększe...
Może działa, ale ugrzany to jest (co ci szkodzi wstawić drugi za 5 zł, a czym mierzyleś - rzadko który nawet droższy miernik pozwala na pomiary dziesiątych oma...) . Ale sprawdziłbym jednak silnik - wygląd tego opornika sugeruje jednak że użył dłuższy czas ponadnormatywnych prądów, a to z kolei może oznaczać coś nie tak z silnikiem - albo permanentnie...
Cześć , Czy mógłby ktoś poratować w jaki sposób wyłączyć automatyczne zamykanie bramy 40-60 sekund po jej otwarciu? Dziś był serwis bo sprężyny się przestawiły. Serwis zrobił reset pozycji krańcowych bramy. Wszystko fajnie ale po resecie brama za chwilę się zamyka. Wcześniej nie było tego problemu a nie chce już mi się do nich dzwonić. Podejrzewam że...
Najpierw odepnij napęd od bramy i jej opory ruchu sprawdź ręcznie, a może sprężyny trzeba podciągnąć?
Na szkoleniu z jednej wiodącej marki widziałem jak wózek jezdny naciąga odpowiednio dobraną sprężynę Wyważone bramy (a większość taka jest) działają na wózek z jednostajną siłą. W obu kierunkach : otw i zamk. Sprężyna tego nie zapewni. Raczej tłok hydrauliczny z regulacją wewnetrznego przepływu na różne ciężary bram.
[po wysprzęgleniu nie domyka się do końca, czyli pewno sprężyny będą mocno naciągnięte :) postid]21373124[/postid]
Brama wymaga przeglądu, sprężyny naciągowe już nie równoważą ciężaru bramy i dlatego brama uderza o posadzkę, oraz napęd nie ma siły jej podnieść.
Rozblokuj bramę z silnikiem i podnieś bją ręcznie do połowy. Jeżeli brama sama się podnosi do góry to należy popuścić sprężyny naciągowe. W przypadku, gdy opada powinno się sprężyny naciągnąć. Brama podniesiona do połowy powinna stać w miejscu. Odpowiednie wartości naciągów sprężyn często opisane są na tabliczkach umieszczonych na jednym z paneli. Po...
Zibgniew 400 ma rację ponieważ linka może tak samo się zerwać u mnie jak w zestawie ze sprężynami i także wymaga dodatkowych zabezpieczeń. Oczywiście że ma rację. Takie zabezpieczenia to konieczność i przyjąłem je jako aksjomat. Chodziło mi o hamulec inercyjny (który przy tych parametrach bramy bez sprężyn będzie kosztował ok. 1000 zł), a nie system...
Ale przecież napisałem że bramy poruszają się płynnie. Sprężyny napięte tak jak napisałeś. Pozycje bram w której napędy postanawiają zmienić kierunek są przypadkowe. Gdy pomagam ręka bramie się zamknąć - też potrafi się otworzyć. A gdy ręką blokuję zamykanie to zmiana kierunku następuje przy całkiem sporej sile. To wygląda na problem z logiką wykrywania...
Stanęło na tym, że jednak kupiłem nowy silnik do starego napędu. Czy jak go przełożę to muszę uruchamiać procedurę samouczenia napędu? Wydaje mi się, że wartości pozycji i tak będą liczone wg impulsów silnika, więc gdy brama będzie zamknięta i włożę wieloklin to powinno być tak jak wcześniej. PS. Wyregulowałem naciąg sprężyn, żeby nie ponowić problemu.
Witam, szukałem po forum, ale podobnego wątku się nie doszukałem. Otóż posiadam uchylną bramę garażową Normstahl (290 x 260 cm). Zainstalowany został automat FAAC D700HS. Wszystko jest w porządku, oprócz tego, że... po zamknięciu bramy można ją pociągnąć do siebie i otwiera się na kilka cm. Fachowiec, który był, nie ma już pomysłu, jak to obejść, twierdzi,...
Kolego , jeżeli ci napęd działa do pewnego momentu i potem cofa to sprawdź jak brama chodzi bez napędu, może trzeba coś(rolki, sprężyny) wyregulować bo wychodzi na to że zadziałał amperomierz, potem ponownie zaprogramuj drogę i zrób biegi referencyjne dotyczące siły. ewentualnie sprawdź czy jak pomożesz bramie ręką to dojedzie doi końca, jeżeli tak...
Sprawdź mikrostyki włączane spręzynką, szczególnie jednego, tego od otwierania. Dokładnie z tą sprężyną jest problem. Po odgięciu w stronę w którą otwiera się brama z automatu słychać pyknięcie. Natomiast po odgięciu w stronę zamykania, czyli z czym jest problem, reakcji brak. Niestety po zmroku nic z tym nie zrobię, ale po zdjęciu bramy z automatu...
Nie wiem czy aktualne, ale polecam sprawdzić moduł krańcówek do automatyki CAME. Możliwe, że krańcówka się zacięła. Wystarczy ją poruszać (sprężyna).
No więc udało mi się wstępnie ogarnąć problem. Postanowiłem przyjrzeć się naciągowi sprężyn skrętnych. Doszedłem do wniosku, że brama ma tendencje do opadania w niektórych położeniach, więc dokręciłem sprężyny . Ogólnie udało mi się uzyskać naciąg, który jako tako działa. Zbyt mocne naprężenie powodowało problemy z zamknięciem, zbyt słabe problemy z...
W supramaticu można programować siłę, amperomerz, i inne, ja zacząłbym od sprawdzenia wyważenia bramy czyli wysprzęglić napęd i zobaczyć jak brama się porusza i czy będzie stała w stanie pół otwartym i po tym jak nie trzeba regulować sprężyn zająłbym się programowaniem ale też najpierw w automacie , czyli reset ustawień i od nowa typ bramy i reszta...
Wystarczy, że za mostkiem zasilającym silnik dasz stabilizator 12V i kondensatory filtrujące i masz rozwiązany problem zasilania radiolinii. Pobór prądu przez nią jest niewielki więc nawet radiator do stabilizatora nie powinien być potrzebny. Co do silnika i jego obciążenia to w dużej mierze będzie to zależało od sposobu wykonania napędu bramy (ślimakowy,...
Witam Mam pytanie w sprawie montaży napędu do bramy garazowej segmentowej , czy po zamontowaniu napędu trzeba zdemontować linki które łączą brame ze spręzynami ? Pozdrawiam i prosze o pomoc .
Witam mam niesamowity problem z napędem bramy garażowej Wiśniowski. brama posiada szerokość 5 m wysokość 2,20 m i użytkuję ją od 5 lat. problem polega na tym iż przy podnoszeniu ciągle się zacina potrafi się zaciąć nawet 10 razy przy jednym cyklu otwierania. Na gwarancji zgłaszany był ten problem serwisanci poprawiali automat, regulowali go. po wizycie...
https://obrazki.elektroda.pl/4907305200_... No to masz już dane do poszukiwań. Pilot Sommer 868,8 MHz... Model (elero) to za dużo powiedziane. W pewnym momencie niektóre firmy (z Niemiec) produkujące elementy do rolet i rolety wymyśliły kombinację bramy rolowanej z bramą segmentową - czyli profil bramy rolowanej 77mm nie zwijał się...
Witam Forumowiczów, mam problem z mechanizmem bramy garażowej Came V600. Objawy: - mechanizm nie chce opuścić bramy losowo, od czasu do czasu, niezależnie od temperatury - mechanizm rozpoczyna ruch opuszczający, po czym po pół centymetra zawraca, jakby napotkał przeszkodę - to samo zjawisko zachodzi niezależnie od obciążenia, tj. po odłączeniu drzwi...
Spowolnienie przy otwieraniu i zamykaniu ustala enkoder i procesor tym steruje , jedyne co , to możesz ją zaprogramować od nowa , wtedy zwolnienie przy rozpoczęciu i przed zakończeniem pracy zostanie ustalone automatycznie . Przed programowaniem rozłącz sprzęgło , sprawdź płynność ruchu mechanicznego bramy , naciąg sprężyny równoważącej ciężar segmentów...
Sprężyny za bardzo naciągnięte na 100 procent
A może totalnie najprostrze rozwiązanie- do ogona jednej z bram zamocować sprężynę.Po najechaniu bram na siebie sprężyna zamortyzuje uderzenie a układy przeciążeniowe w napędach zatrzymają je.
Jakiś pilot bezbateryjny, np do bramy.
Należałoby wykonać równoważenie ciężaru klapy /bezpieczeństwo/ a pokonywać tylko siły tarcia. Czyli otwieranie i zamykanie ręczne. Możliwość otwarcia awaryjnego. Siłownik może być słabszy. System linkowy z ciężarem lub sprężyna tak jak w szybkich bramach.
Oddałem płytkę do sprawdzenia koledze poprawił wszystkie luty sprawdził to co mógł kondensatory wszystko wygląda ok. Chciałby spróbować jeszcze zwiększyć siłę potrzebną do zamknięcia bramy. Na płytce są miejsca do wlutowania dwóch potencjometrów tak jak dla napędu D1000 (ta sama płytka E1000) czy może ktoś już próbował to robić ewentualnie wie jakie...
Przy twoim rozwiązaniu masz łatwiej zrobić prowadnice ale za to musisz użyć mocniejszych silników i sprężyn bo łamana część jest symetryczna. Oczywiście mówimy tu o zastosowaniu silników skrzydłowych. - A BEZ SPRĘŻYNY NIE PÓDZIE ?
Centralka zawsze sprawdza czujnik krańcówki - nie da się tego przestawić ( możesz sprawdzić wychylając sprężynę gdzieś w dowolnej pozycji jadącej bramy) - jedynie może on źle kontaktować.
Dziękuję za pomoc. Ostatecznie kupiłem bramę firmy Wiśniowski. Skróciłem ją ok 80cm z szerokości i 10 cm z wysokości (brama + prowadnice). Wyregulowałem sprężyny. Zamontowałem napęd. Wszystko działa. Temat nie jest łatwy, ale do ogarnięcia. Wbrew sceptykom "nie da się" - odpowiadam: DA SIĘ. Nie potrzebowałem żadnych dodatkowych elementów, części. Wszystko...
Te napędy producent reklamuje do bram 500 kg i 8 m - a to jest zabaweczka z mikrym silniczkiem, na dodatek umocowanym wahliwie na sprężynie, któren to lata przy ciągnięciu bramy na wszystkie strony. A i elektronika nie legitymuje się naprawdę konkretnymi elementami mocy. Producent ewidentnie zawyża możliwości tego napędu i nie montowałbym tego w bramach...
To nie jest duża brama....Naciąg sprężyn wylicza program w fazie produkcji na podstawie wagi paneli z osprzętem, szerokości, wysokości, prowadzenia, wielkości bębnów, średnicy sprężyny, grubości drutu i minimalnej ilości cykli które sprężyny mają wykonać...Naciąg sprężyn (liczba obrotów) powinna być opisana na tabliczce znamionowej bramy (przeważnie...
A sprężyny są dobrze nawinięte ? Brama w obu kierunkach idzie tak samo ?
A nie można zastosować zębatki na wale od sprężyn + łańcuch i docelowy silnik czy jakikolwiek napęd? Jednakże w tego typu rozwiązaniu musiałbyś mieć odboje na końcach prowadnic (takie sprężyny), które przy zamykaniu bramy z pełnego otwarcia spychałyby ją w dół przez pewien moment. A to dlatego żeby się linki nie rozwinęły jak zacznie się kręcić wał...
sprężyny bramy hormann wymiana sprężyny bramy sprężyny bramy segmentowej
format karty rejestrator komunikat mercedes klasa fibaro czujniki
licznik bloks musisz rozebrać matrycę
Panasonic SA-AK25 zmieniarka CD a kompatybilność z SA-AK28 – mechanizm RSN3502 Easun iSolar, ESB, SMG – błąd 01: wentylator, Fan Lock, wymiana, diagnostyka