Ja zawsze sprawdzam instalacje żarówką h1 55w ugnity zawsze polegnie.
sprawdzanie miernikiem na sygnał to bez sensu strata czasu musisz wziąć żarówkę i żarówką sprawdzać, żeli przekaźnik dobry to leć po kolei instalacje do cewki przekaźnika
Kolego korzystaj ze schematu (dostępny w kolorze na forach internetowych). Podczas odbudowy instalacji zwracaj uwagę na kolory kabli i korzystaj z miernika, a w czasie sprawdzania instalacji możesz włączać w obwód żarówkę, co uchroni instalację przed uszkodzeniem. Sprawdź wizualnie uzwojenia prądnicy, a w razie potrzeby pomierz je i porównań np. w podobnych...
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Dzień dobry, Jakie są typowe objawy uszkodzenia diod w mostku prostowniczym 9-diodym z podziałem na 6 diod prądowych i 3 diody wzbudzenia? Napięcie na B powinno być równe albo minimalnie mniejsze niż na D? Lekko żarzy się kontrolka z żarówki 2 W, poza tym ładowanie jest i się zastanawiam, jakie byłyby objawy uszkodzonych diod prądowych, bo jeżeli są...
Dzięki za podpowiedzi, a takim czymś sprawdzałem.
Nie świeci, sprawdzałem probówką, wtyk, nie dochodzi prąd do żarówki.
Masz zwarcie na instalacji, nie szukaj po bezpiecznikach czy przekaźnikach, tylko żarówka do ręki i sprawdzać który kabel przetarty
Dokładnie tak, jak opisałeś. Rezystor zużywa brakującą część prądu, żeby komputer nie odebrał diody LED jako spalonej żarówki. Ekonomicznie - bezsens. Już lepiej by było wyłączyć albo zablokować sprawdzanie żarówek w instalacji, bądź obniżyć próg alarmowania.
wiązka kabli idąca od kostki którą podłącza się do modułu, a drugi koniec do kabli wychodzących z alternatora sprawdzona "pikaczem" kabel po kablu zginana i nie widać żadnej przerwy Sprawdzanie "pikaczem" instalacji niema sensu a jedynie żarówką 12 V 50 W gdzie jest jakieś obciążenie prądowe. Motocykl enduro więc instalacja mogła zgnić. Przed sprawdzanie...
Wykręć licznik i sam sprawdź przewody pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Zmarnuj tę godzinę przy tym a bądź pewny. Moim zdaniem uszkodzony czujnik lub instalacja. Nie sprawdzaj przewodów miernikiem tylko żarówką 21W - przy sprawdzaniu miernikiem pokazuje że jest cały a później się okazuje że jednak nie.
Więc są to sytuacje wzięte z życia. Dlatego proszę, przestań spamować. Nadal nie chcesz zrozumieć, że odniosłem się do sytuacji przedstawionej przez autora . Mimo iż w poście #12 napisałeś prawdę to twoja uwaga nie wniosła nic nowego do tematu. Ponadto nie zaskoczyłeś, że napisałem o jednej żarówce w odpowiedzi na: Najmniej skomplikowany przyrząd a...
Sprawdzałam całą instalacje i nie ma żadnych przetarć, Żarówki w tych błękitnych kloszach też sprawdzałaś?
Na moje oko masz pomylone przewody, tam gdzie powinieneś mieć stały to masz po stacyjce (lub pozycja ACC, zależy od auta), a na zapłonie masz stały pozamieniać przewody i będzie chulało. Tak jak kolega napisał żarówka 12V 5W lub 10W i sprawdzasz i wiesz wszystko w razie pomyłki na pewno nie uszkodzisz instalacji w samochodzie kiedy będziesz szukał za...
Pewnie tak jak wyżej. Telewizory sprawdzamy na żarówce, aby zabezpieczyć instalację w serwisie. Taka żarówka z tego co liczyłem tak na szybko pobiera 400mA. Jako, że się włączają do końca to znaczy, że Wystarcza mu te 0,4A.
A może przewód był gdzieś łączony jeżeli masz dwa brązowe. Dzwonek sprawdzałeś nowy podłączałeś do gniazdka ? sprawny na 100% Jeśli stary dzwonek działa - to wepnij w jego miejsce żarówkę na 220V i zobaczysz czy zaświeci. I będzie wszystko jasne
Ja proponowałem, żeby tym 3-żyłowym kablem nie puszczać napięcia sieci. Ale jeśli te czujniki mają tylko po 3 przewody, to nie mają wyjścia oddzielonego od zasilania z sieci, i sprawa się komplikuje. Może najprostszym rozwiązaniem będzie zastosowanie dodatkowych przekaźników, z cewkami na 230V~. No, chyba że się pociągnie dodatkowy przewód - ale i tak...
Zobacz texą podgląd parametrów z pedału gazu, w dafach ale ciągnikach siodłowych psuła się wiązka od pedału do sterownika silnika, usterka ta pojawiała się nagle .Sprawdź dobrze instalację elektryczną ,ja osobiście sprawdzam żarówką H7 , multimetr często wprowadza w błąd.
Zależy czy instalacja jednofazowa czy trzy fazowa. Przełącz jak możesz na inną fazę. Może to pomoże. Czasem któraś faza może tak siać. Z tąd może ten remont. Załącz żarówkę z pominięciem włącznika. Jak kiedyś gips przycierałem to tak właśnie zasyfiłem podwójny schodowy. Izopropanol pomógł. Recepty nie ma. Sprawdzać po kolei.
Instalacja jest ok, sprawdzałem to. Jutro podłącze żarówki na wyjściach zamiast sprawdzać próbnikiem.
Jeżeli miernikiem sprawdzałeś instalację to go na chwilę odłóż , rozepnij instalację i sprawdź żarówką - "słabszy" przewód = mniejsza jasność.
A który to pin po zapłonie sprawdzałem 2+ i masę żarówka
Ciągłość przewodu sprawdzaj żarówką i wtedy nie będzie niespodzianek.
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
też tak myślałem tylko chcą za tą instalację około 120zł, z żarówką sprawdzałem i jest git. dobra dzięki za pomoc.
Dalej zacząłem sprawdzać żarówką 5v żeby obciążyć instalację i po dotknięciu + żarówki do + akumulatora, a masą do kabla brązowego, żarówka zaświeciła się. Po dotknięciu masą żarówki do kabla białego żarówka nie świeci Robisz i piszesz takie rzeczy, że strach się bać... Zdemontuj alternator i oddaj do firmy która się tym zajmuje lub do dobrego elektryka,...
tak, diody na 12v, myślałem o 0,5 m taśmie ledowej Dodano po 2 Sprawdzałem, nie ma żarówek ani instalacji i nie było. Wydaje mi się, że w mojej wersji nie było przewidziane podświetlenie bagażnika bo brak wycięć i rowków. Wiązki tylko do świateł i oświetlenia tablicy
No to wzywaj dobrego elektryka bo to nie normalne żeby żarówki wybuchały, normalnie się tylko spalają. To cud ze jeszcze nikt oka nie stracił przez to. Oczywista nieprawda. Niestety, ostatnio nie jet to rzadkością, a sprzyja temu zamknięta oprawa w łazience, czyli wzrost temperatury pracy takiej żarówki. Coś tam traci sprężystość i w momencie załączenia...
Nie zapala na hamulcu bo nie czuje luzu więc od tego zacznij tzn czujnik czarny przy kole. Jeśli masz stary to go sprawdź, jeśli dobry to go podłącz w aucie, wciskaj cyklicznie palcem i zobacz w telefonie czy auto widzi "neutralny" i "poza neutralnym" na zmianę. Jeśli czujnika już nie masz to możesz połączyć kawałkiem przewodu styki w kostce do czujnika....
Witam Wszystkich Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do samochodu SEAT TOLEDO II rocznik 1999-2000 , a tak nawiasem mam problem z tylnymi światłami przeciwmgielnymi , bezpiecznik jest sprawny , lampka kontrolna się świeci a żarówki nie ( oczywiście żarówki i gniazda żarówek sprawdzałem) Pozdrawiam
Prosty układ, 6-prądnica, 5-regulator, gruby przewód na lewo pod nim do stacyjki i akumulatora. Nie mogę dodać pliku, wysyłam na p.w. Wysłane, ale jeszcze pewnie trzeba regulator wyregulować. Nie włączaj świateł bo spalisz żarówki.
Akumulator samochodowy nie jest zalecany, lecz jeśli nie będziesz go głęboko rozładowywał, długo posłuży. Tylko kup taki z korkami, żeby można było sprawdzać poziom elektrolitu, w Twojej instalacji latem będzie mocno doładowywany, panel może go "wygotować". Przykładowy akumulator 60Ah, nowy, ma pojemność ok. 660Wh, jeśli podłączysz żarówkę LED 5W to...
Witam Instalacja nie została przemyślana przed jej wykonaniem. Takie połączenia sprawdzają się w przypadku żarówek, ale nie gdy użyta jest dioda elektroluminescencyjna (element o dużej nieliniowości i=f(u) ). Nie mamy żadnej pewności, że prądy w poszczególnych gałęziach będą takie same. Tak jak pisali koledzy, każda gałąź powinna mieć swój rezystor....
Nie bo mam kinkiety, jest to do dwurodzinny. Założyłem żarówki z czujnikiem ruchu i zmierzchu ale się nie sprawdzają.
Skoro światła są z akumulatora, to nie może występować rezystor świateł, a jedynie rezystor automatu ssania. Regulator napięcia musi być odpowiedniego typu (tzw. "dwufazowy"), nie można przypadkiem założyć regulatora przeznaczonego do instalacji ze światłami z alternatora. Tak samo stator musi mieć jedno uzwojenie ładowania (bezmasowe), nie można założyć...
-2 kontakty pojedyncze, każdy z nich znajduje się oddzielnie w pokoju -do jednego z nich jest doprowadzone 4 przewody 3 żyłowe (jak na foto z prawej) - z niego wychodzą 2 przewody do drugiego pokoju (jak na foto), jeden przewód idzie do lampy a drugi do wyłącznika. Ogólnie miałem tak że jeśli był odłączony jeden z tych kontaktów to żadna z lamp nie...
sprawdziłem wszystkie bezpieczniki miernikiem na przewodność - wszystkie sprawne. Dobrze , a zasilanie na bezpiecznik i wyjście prądu z bezpiecznika jest ? Na wtyczce lampki masz prąd ? na dwu pozostałych przewodach masz masy ? Poza sprawdzeniem miernikiem , sprawdzasz oczywiście probówką.
Mogę Ci odpowiedzieć jak ja to rozgryzłbym. Sprawdzam na jakie napięcie jest instalacja, robię sobie próbnik tzn. oprawkę z żarówką na odpowiednie napięcie i sprawdzam tym próbnikiem(mogę w ten sposób sprawdzić i fazę i zero) w miejscu w którym napięcie jest doprowadzone do obwodu oświetleniowego(tak jak ktoś już wspomniał) i oczywiście w chwili gdy...
Nagle zniklo napięcie + 12v do oświetlenie bagażnika. Bezpieczniki dobre, żarówki dobre, mikrostyk niedawno wymieniony na nowy. Zlutowane kable po lewej, na dole bagażnika kable, ponieważ były zaśniedziałe. Sprawdzałem napięcie w żarówkach, na lutowaniu kabli, na wtyczce. Mam ktoś schemat instalacji elektrycznej
Przypominam że po wymianie oleju było ok. a przed wymiana tez był taki problem. Instalacja jest dobra bo sprawdzałem i prześwietlałem kabelki żarówką. Tu jest coś innego tylko co??
sprawdzałem miernikiem jest 14v .sprawdzałem żarówką wyjścia w alternatorze na tych trzech pinach i na żadnym nie ma napięcia ani masy na kosce z instalacji jest na jednym pinie 12v
Podłączenie w szereg przez żarówkę zapewni nam to, że podczas rozruchu układu w przypadku jakiegoś zwarcia, nic nam nie "przypali" się, tylko żarówka zaświeci pełnym światłem. Podłączenie zera ma być takie jak na schemacie, bo wtedy łatwiej sprawdzać układ i przeprowadzać serwis. A jeszcze może być taki przypadek w instalacji z zerowaniem PEN, że jakbyś...
Tak też było wpięte. Za wyjściem 12V podłączone są oprawki 12V, nie wiem czy ma to znaczenie, ale nie sprawdzałem tam polaryzacji przewodów, ponieważ na halogenach wszystko działało. Nie miało prawa być tam zwarcia.
Witajcie, zakupiłem ostatnio stacje lutowniczą BST-863. I mam problem. W domu przygasa światło, delikatnie. Żarówki mam na tej samej fazie co stację. Sprawdzałem w innym budynku na nowej instalacji i przy podpięciu lampki biurkowej do tego samego gniazda co stacji również przygasa żarówka. Żarówka Led nie przygasała. Przygasała tylko żarówka halogenowa...
Na zdjęciu nie ma żarówek. Przyczyną uszkadzania się LED-ów jest brak odprowadzania temperatury z zamkniętego klosza. W sumie nie sprawdzałem czy klosz się nagrzewa. Dzięki sprawdzę to. Natomiast żarówki są sprzedawane jako "żarówki LED" a nie diody LED :)
Wszystko sprawdzone Włącznie z rozrządem? I dalej nie ma iskry, nie rozumiem. Instalacje sprawdziłeś przeswietlajac żarówka 50W od ECU po komponenty czy tylko sprawdzałeś czy przy komponentach jest napięcie?
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
A sprawdzałeś funkcje swojego kontrolera ładowania? Często na wyjściu do obciążenia można ustawić OFF/ON/AUTO gdzie to ostatnie to jest wyłącznik zmierzchowy (jak panele nie dają napięcia to włącza zasilania obciążenia - te styki z żarówka). Często funkcjonalność zmierzchowa ma dodatkowe konfiguracje - oświetlaj od zmroku prze 2 godziny (a nie aż do...
Temat zamknięty. Nie miałem próbnika napięcia, zatem użyłem żarówki samochodowej i owiniętego wokół niej kabla. Wystarczyło włączyć wszystkie światła i sprawdzać żarówką który kabel za co odpowiada. Tak jak mówił przedmówca, instalacja bardzo prosta. dziękuję za pomoc.
To znaczy chodzi o kondycję alternatora? On był 2 lata temu regenerowany i raczej powyżej 14V ma, kiedyś sprawdzałem parę razy i okolice 14,2V na długich światłach, ogrzewaniu szyby tył i rozkręconym klimatroniku tzn nawiewie.
siedzi bezpośrenio na zasilaniu 230C, jakiś rodzaj filtra, żeby nie siało z przetwornicy po reszcie instalacji a połączenie z PE ma? Czy tylko L-N ? Sprawdzasz to na zwykły omomierz czy masz coś do sprawdzania izolacji? Rozważ może wylutowanie i podłącznie przez żarówkę do 310VDC ?
Możesz się wpiąć w przewody. Cordoba z 2004r nie ma funkcji by sprawdzać uszkodzenia oświetlenia. Jak nie wierzysz to wyjmij sobie jakąś żarówkę i zobacz czy będziesz miał błąd. Gdyby Cordoba 6L miała moduł to po założeniu oświetlenia diodowego wywalało by błąd. A tak sięnie dzieje, dopiero wersja 6J ta najnowsza sprawdza stan oświetlenia
Nie zadupie, bo Legionowo, a elektrykowi muszę wierzyć na słowo, bo moja dziewczyna była jak sprawdzał instalacje(ja oczywiście nie mam miernika w domu). Odnośnie żarówek to mam firmy Osram, czyli chyba nie najgorsze. Pisownia- popraw- ten i wcześniejszy!
W moim Renault FLUENCE rocznik 2011 nagle przestały świecić oba reflektory do jazdy dziennej. Sprawdzałem żarówki - są dobre, sprawdzałem wszystkie bezpieczniki - są dobre. Niestety nigdzie nie ma schematu instalacji. Niby auto podobne jest do Megane, ale tylko trochę i nikt nie wie do którego. Byłbym wdzięczny za schemat do FLUENCE.
Witam. Jak w temacie, ciągle wywala bezpiecznik nr 10. Przełącznik zespolony był wymieniony jakoś tydzień temu, i wszystko było ok do wczoraj. Instalacja rozpruta zwarcia nie widać, na żarówkę również sprawdzałem ciągle daje na maxa. Jakieś pomysły??
zauważyłem właśnie że kierunkowskazy które mam mają żarówki 12 V może to jest problemem?? Chyba podstawowy, nawet! W przerywaczach kierunkowskazów, z zasady żarówki MUSZĄ być dokładnie takie, jak przewidziane dla danego typu przerywacza (i instalacji, naturalnie). W wypadku 6V Jawy/CZ-ty są to 6V/21W. Właściwie narysowany jest ten pierwszy, barwny...
Witam. Jak w tytule pacjent to Iveco Daily IV z 2006 roku, 3.0. Problem polega na tym, że samochód bez plaka nie pali, ale gdy już odpali, korekty wtrysków nie są dobre, poza tym niby ma moc podczas jazdy. Jest jeden błąd w sterowniku, błąd 609 - błąd sterowania przekroczenie ECU. Sygnał nieprawidłowy. Co udało mi się ustalić, to wygląda to tak, jakby...
Na początek sprawdzenie rozdzielnicy z bezpiecznikami. Nie neguję, zawsze jest wskazane sprawdzać okresowo instalację, ale czytaj, co autor napisał Po testowej wymianie żarówek w łazience na ledy marketowe innego producenta o mniejszej mocy (4.9W z 6.9W) problem ustąpił.
Mógłbyś precyzyjniej się wyrażać ? Pozycji nie ma tylko z lewego przodu ? Żarówkę sprawdzałeś ? Jeśli jest dobra, to czego jej brakuje, plusa czy minusa ?
Sprawdzałeś instalację pomiędzy czujnikiem a licznikiem? Masa do czujnika dociera?
Problem może być z tymi diodami (ścieżki)i, przewodami, żarówkami - coś tam nie kontaktuje. Tranzystor/y nie ma co sprawdzać teraz
Sprawdzam więc pompę i przy podaniu prądu bezpośrednio z akumulatora, pompa pracuje normalnie bez problemów, cichutko czyli pompa dobra, zasilanie w przekaźniku jest, dodam że wskaźnik paliwa działa i prąd dochodzi do kostki przy pompie z przekaźnika - sprawdzone na kostce przy pompie. Gdzie jest masa lub na jaki pin do sterownika idzie uziemienie...
Próbówką sprawdzałem i dwa kable na dole dają prąd Płynący przez żarówki. 3 na górze to tak jak by uziemienie. Prawdopodobnie: N Instalacja została wykonana nieprawidłowo.
Kolego Retrofood sprawdź sobie informacje podane na stronie Pomiaru każdy z każdym nie wykonuje się w instalacji eksploatowanej. Nie ma takiego obowiązku, zapoznaj się z normą bo jesteś daleko za murzynami. Łącznie z Twoim "Bezelem". PN-HD 60364-6 Instalacje elektryczne niskiego napięcia - Część 6: Sprawdzanie Dodano po 12 Kolego Retrofood sprawdź...
Posprawdzaj podłączenia mas w lampach. Dodam tylko, że tylnych. Tam jest przyczyna problemu - "słaba masa". sprawdzaj żarówką i to przynajmniej 21W.
Żarówka dobra, po wyjęciu żarówki napięcie pojawia się w takt działania przerywacza, Sprawdzałeś pewnie miernikiem, sprawdź żarówką minimum 21W bezpośrednio na bolcach gniazda w samochodzie, jak będzie ok. to do roboty instalacja w przyczepce(zaśniedziałe połączenia, naderwane kable)
...Nic nie pomogło z powyższych recept. Wzywałeś elektryka i sprawdzaliście połączenia w instalacji? Bo to akurat autorowi pomogło (niezależnie od przypadku opisanego przez kolegę (at)Krzysztof Kamienski).
Dom został postawiony 15 lat temu i wtedy też była robiona instalacja elektryczna. Jakiś rok temu zaczęły się chwilowe przygaśnięcia oświetlenia w dwóch pomieszczeniach (łazienka i jeden z pokoi). Mniej więcej w tym samym czasie zaczęła przepalać się żarówka w przedpokoju. Dziś rano gdy zapalałem światło w przedpokoju strzeliły korki. W przedpokoju...
Robisz straszne zamieszanie. Musisz oddzielić od siebie dwie ew. usterki! Tzn. brak stabilnej pracy na biegu jałowym od braku ładowania. Jak sugerował Błażej, obwody instalacji są w pewien sposób niezależne. Mozna je rozdzielić tak aby jeden nie wpływał na pozostałe. Podstawą jest sprawny aku!!! Mam podejrzenia, ze twój sprawny nie jest. Naładuj go...
Silnik spalinowy z zapłonem iskrowym to wciąż proste urządzenie. Do pracy potrzebuje prawidłowej mieszanki paliwowo powietrznej i iskry, która ją zapali. Mieszanka musi się spalić w prawidłowych warunkach (ciśnienie). Jak zaczniesz od tej ogólnej zasady, to do szczegółów dotrzesz sam. Różnica w uruchomieniu silnika za pomocą rozrusznika elektrycznego...
Czarne kable to fazy, niebieski to neutralny (sprawdzałem żarówką wszystko) a brązowy nie wiadomo czy został użyty jako ochrona czy brak w nim trzeciej fazy A czy żarówka zaświeciła po połączeniu czarnego i brązowego :?:
Bez dokładnego zdjęcia nikt Ci nie powróży z tego tekstu. Wiarygodność próbówki jest bliska zeru, aczkolwiek ciekawi mnie ta Twoja żarówka. Zdaję sobie sprawę. Nie ma mnie w tej chwili na działce, więc zdjęcia nie zrobię, ale akurat w tym przypadku nie na wiele by się to zdało - większość instalacji jest zakryta, na wierzchu jest skrzynka z bezpiecznikami...
Założenia eksperymentu z tym czy działa "bezpieczeństwo" chyba chodziło o to czy podłączony jest przewód ochronny - są może i słuszne ? - tylko że takie sprawdzanie się odbywa "książkowo" przy pomocy odpowiednich mierników /dosyć drogich/ i porównuje z obliczonymi wartościami wymaganymi jeśli chcesz się dokształcić jest pewnie ze 100 wątków na Elektrodzie...
Multimetr to narzędzie elektronika, nie elektryka. Może to mały przerost formy nad treścią z mojej strony. Fakt, najprostsze rozwiązania są najlepsze Dodano po 2 Zamontowałem wyłącznik dwuklawiszowy. I nic... Nie ma światła w drugim obwodzie gdzie chciałem przyłączyć listwę LED. Sprawdzałem żarówką
Mam problem ze światłami od biegu wstecznego. Zbliża mi się przegląd i okazało się, że nie świecą mi żarówki. Sprawdzałem bezpiecznik i żarówki są w porządku. Słyszalem o czujniku biegu wstecznego. Gdzie mogę go znaleźć i czy to może być to ?. Trudno by było sprawdzić instalacje cm po cm.
zewrzeć dwie żyły przewodu z jednej strony(tam gdzie wypust na lampę) a w puszce poszukać multimetrem, gdzie jest przejście. Być może w ten sposób udało by się rozszyfrować połączenia, jednak jest pracochłonne - wiele możliwych kombinacji. Proponuję wypróbowany przeze mnie sposób gdy była przerwa przewodu N "zerowego" w instalacji , oczywiście wykręcenie...
Poszukać schematów instalacji oświetlenia, rozebrać żeby mieć dostateczny dostęp, wziąć miernik i sprawdzać.
Witam Musisz zacząć od sprawdzania instalacji od początku, przy bezpiecznikach, sprawdź ile wchodzi do mieszkania faz i czy zero jest poprawne, napięcię między fazą a zerem powinno być tak jak zauważyłeś 230V a między fazami 380V . Trzy przewody wychodzące do oświetlania to mogą być dwa fazowe (jedna faza rozgałęziona, na dwie żarówki np.) i zero Zwyczajowo...
no ale co ma swiatlo do gniazdek? A to światło (żarówki) nie jest u Ciebie na prąd? przeciez to nie dzieje sie za kazdym razem tylko sporadycznie mam tez drugi tv bez opcji smart w innym pokoju ale tam jest wszystko ok Jakie to żarówki, jakiego producenta, oryginalne czy podróbki, gdzie i u kogo kupione? Nie masz pojęcia, ile żarówki LED potrafią zrobić...
Witam serdecznie, chciałbym się dowiedzieć czy ktoś z forum sprawdzał jak działa żarówka led ( https://allegro.pl/oferta/zarowka-e27-le... ) podłączone do instalacji ze ściemniaczem. Ten rodzaj nie jest dostosowany do ściemniania ale interesuje mnie "co złego może się stać". Pozdrawiam.
dwa grubsze to plus i minus? Dwa grube, to odcięcie zapłonu, trzeci cienki to antena. skad wziasc zasilanie tej centralki co mam? Miernik a najlepiej próbnik z żarówką i sprawdzać . Tą metodą znajdziesz wszystkie sygnały w instalacji.
Dlatego prawdziwi elektrycy sprawdzają takie rzeczy żarówką a neonem tylko przy okazji. Choć powinni używac neonu częściej - rzadko widze w instalacjach prawidłowe umieszczenie fazy - w gniazdku po prawidłowej stronie, w oprawie żarówki itd. A przecież są na to przepisy ....
Wiesz że działało i nastąpiła usterka czy zastałeś już taki stan rzeczy? Na początek do sprawdzenia bezpieczniki , czy jakiegoś nie brakuje , następnie sprawdzenie instalacji na ciągłość przewodów i zwarcie ale nie tylko multimetrem ale też na żarówkę. Sprawdź na początek odcinki gdzie możesz rozpiąć wtyczki (rozpinasz złącze instalacji , wypinasz czujnik...
W przewodzie indukuje się napięcie ze sąsiednich przewodów fazowych i próbówka neonowa to niestety pokaże, więc do sprawdzania lepsza jest żarówka na 230v z kablami zakończonymi próbnikami lub miernik uniwersalny cyfrowy
dzis sprawdzałem i poprostu takim światłem świeca te żarówki,wyglada to tak jakby żarówka była za mocna do instalacji tym samym jest małe prawdopodobieństwo ze sie spali, Przejdę na ledy tylko muszę poszukać takich zeby nie świeciły za mocno a jednocześnie białym światłem
Dziękuję za szczegółowe wyjaśnienie problemu. Sprawdzę zasilacz czy ma na wyjściu te 12V (chociaż jak zmieniałem instalację to pamiętam że to sprawdzałem i było OK). Prosiłbym jeszcze o polecenie żarówek które będę mógł śmiało tam zainstalować i z pewnością nie będzie z nimi takich problemów. Nie muszą być koniecznie G4, bo myślę także nad zmianą kloszów...
Skoro instalacja dobra to odepnij np. modulator przód i zobacz czy pokaże się ciśnienie na naczepę i odwrotnie. W każdym z nich jest elektrozawór wysterowujący ciśnienie i czujnik ciśnienia. Czujnik ma zasilanie 24v i tego nie masz. zwarcie na przewodach wykluczyłeś, więc pozostaje ci któryś z czujników w modulatorach. Ja sprawdzam instalacje pod obciążeniem...
Witam Piszesz że na przewodzie jest napięcie , a w którym miejscu instalacji(na którym złączu) sprawdzasz. Jeśli na okrągłej złączce przy sprężarce i do sprawdzenia używasz multimetru, to sprawdź za pomocą zwykłej probówki z żarówką, gdy lampka się nie zapali, świadczyć to będzie o dużych oporach w instalacji. Sprawdzaj po kolei począwszy od sterownika...
no właśnie! ta masa we dwóch kablach jest dziwna. Ciekawe czy w nowej instalacji też jest masa na dwóch kablach (nie sprawdzałem). masa była nawet wtedy gdy wyjąłem wszystkie żarówki od kierunkowskazów i odpiąłem cala tą lampę tylną.
No to powiem ci tak.... Instalacja była wymieniana na lewo... Czyli jak większość, która robi, aby zaoszczędzić.... Spaliła się i wymieniono całą skrzynkę z bezpiecznikami.... Na pewno wiesz, o co chodzi.. Większość elektryków tak robi po kosztach... Ale była sprawdzana pomiarami... Nie musisz wierzyć... Po zgłoszeniu spalenia Energa przyjechała, posprawdzała...
Witam wszystkich. Fiat Uno 1,0 nie działają światła stopu i światła mijania tylne. Nie jest to wina żarówki bo wymieniałem ani bezpieczników też sprawdzałem, patrzyłem też na instalacje która idzie na tył auta też wygląda w porządku. Światła nie chodzą tylko tylnie po obu stronach. Światła cofania, przeciwmgłowe i kierunku działają. Moje pytanie brzmi:...
Wszystko wskazuje na utratę styku lub upalenie w jakimś pkt. połączenia. Nie wiadomo co w tej instalacji jest porobione,ale na pewno są ciągnięte kable gniazdo z gniazda oraz do tego podpięte jest jeszcze oświetlenie. Kontakt pewnie jakiś jest, ale podłączenie trochę większego obciążenia powoduje iskrzenie/przegrzewanie i utratę kontaktu. Trzeba ustalić,...
Dokładnie też tego do końca nie rozumiem ... jeszcze żarówki podłączone do LOAD ze jest jakiś pobór i regulator wzbudza się na 2A przy 25W, ale do wejścia z PV i regulator startuje normalnie ponad 20A 😁 Ale ładnie widać kiedy się dociąża regulator bo żarówki aż przygasają (prawie jak Amperomierz świetlny). Dziwny to patent ale 3 regulatory zaczęły pracować...
Sprawdzanie ,,na iskrę" nic nie daje, najprostsza probówka w Twoim przypadku to żarówka 50 W i dwa kable do jej zasilenia. Sprawdzasz czy żarówka świeci po dołączeniu kabli bezpośrednio do biegunów akumulatora (jeśli świeci- aku sprawny, jeśli nie- aku niesprawny, lub rozładowany, albo niesprawna probówka). Jeśli akumulator i probówka sprawne, przyłączasz...
Niby tak.... zrobię tak w poniedziałek, aczkolwiek to to samo jakbym zamiast masy z lampy jak daje masę z budy auta to też powinno działać a tak nie jest. A przypomnę już zamieniałem ten przewód biały na czarny z lampy i co nie świeci nic. Z resztą ja chyba na krótko już sprawdzałem te przewody w lampie ta żarówka na 12v. Ale jeszcze raz sprawdzę dla...
W przypadku magneto masz koło magnesowe i cewki - jedną od ładowania i jedną od zapłonu i może jedną od świateł. Skupiasz na się na cewce od ładowania. Nawinięta grubszym drutem. Pomiar omomierzem powinien wykazać jakiś tam opór typowy dla danego motocykla. Można przyłączyć do cewki żarówkę 5-10 W i sprawdzić czy świeci po uruchomieniu silnika. Jeżeli...
Pewnego wieczoru siadłem i zacołem główkowac jak zrobić cos prostego co będzie pokazywać czy w instalacji jest prąd. Ukałd jest prosty, oto jego schemat: ja znam trochę prostsze rozwiązanie które stosuje z powodzeniem wiele lat, polega ono mianowicie na tym że gdy w " instalacji " jest prąd komputer się uruchamia, a gdy brak komputer się nie uruchamia...
Mhm to nie wiem bo u mnie nigdy taki pomiarowiec w poprzednim mieszkaniu na bezpieczniki nie patrzał, sprawdzał tylko jedno gniazdko w kuchni i jedno w łazience 🙂 ale wierzę że umiał oszacować że instalacja była dobra bo tam jak lodowka się włączała to nie przygasały mi żarówki w pokoju 😁 Podziękował
witam zakupiłem niedawno lagune z 95r. 2.0 Miałem już kilka problemów z centralnym ale teraz szwankują mi światła... halogeny, postojowe i długie są sprawne ale światła mijania wciąż siadają... sprawdzałem żarówki, bezpieczniki, styki oraz tę część instalacji do której jest bezpośredni dostęp jednak nie znalazłem usterki. co Ciekawe kilka dni temu gdy...
Cześć. Jeżeli to, co kupiłeś ma w środku żarówkę, to fazy raczej nim nie znajdziesz. A skoro jest on (jak piszesz) na 6 do 24V, to raczej jest tam żarówka. Taki wskaźnik można zastosować do sprawdzania instalacji w starych samochodach... Do wykrycia przewodów fazowych potrzebujesz wskaźnika zbudowanego na bazie neonówki. Zamiast kupować takie wynalazki...
sprawdzać napiąć żarówka sprawdzać zasilacz żarówka sprawdzać tranzystor żarówka
anoda magnezowy zamontować ogniwo słoneczne ładowanie akumulatora piasta łożyska
rudocell viessmann ogranicznik przepięc
Problem z logowaniem na imap.wp.pl - nowe hasło nie działa Instrukcja obsługi Pioneer VSX-S30DAB po polsku