Przy załączonej cewce podczas grzania na 9 styku nie ma napięci, sprawdzasz żarówką względem masy ?
sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
Błąd że miernikiem napięcie sprawdzasz. Weź żarówkę i to taką co najmniej 55W.
A żarówka sprawna ? Sprawdzałeś jakie napięcie dochodzi do żarówki ?
Zapewne sprawdzałeś to napięcie miernikiem a to się sprawdza żarówką o to H4.
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
Czy był odłączony tranzystor odchylania H w czasie sprawdzania napięcia +B żarówką 60W ,jeżeli nie to w czasie wysterowania tranzystora a uszkodzonym trafopowielaczu lub zwarciu w jego obwodach ,przetwornica zabezpiecza się.
Tak. Kontrolka gasnie. Założyłem specjalnie jeszcze żarówkę 4W. Pasek napięty sprawdzałem. Dziwnie się gorący po tak krótkim czasie. Akumulator ładnie zapala, kręci ma siłę. Chciałbym się tylko upewnić czy dobrze podłączone, czy dobry konektor. Do czego jest ta śruba m5 tak z ciekawości i pin niedaleko pod nim?
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
Jak sprawdzałeś napięcie, żarówką czy miernikiem? Powinno tam być napięcie AC. Mierzyłeś oporność masa - czarny przewód?
dzięki i tak musze chyba zrobic bo nic innego nie przychodzi do głowy. A sprawdzałem napięcie żarówką a później miernikiem. Jeszcze raz dzięki za rade.
0V Ale BTS sprawdza obciążenie i bedzie napięcie. Podłącz żarówkę 21W
sprawdziłem woltomierzem i napięcie się pokazuje przy włączeniu a żarówka nie świeci Napięcie sprawdzaj probówką, albo właśnie żarówką. Miernik potrafi w samochodzie nieźle zrobić w banię.
Nagle zniklo napięcie + 12v do oświetlenie bagażnika. Bezpieczniki dobre, żarówki dobre, mikrostyk niedawno wymieniony na nowy. Zlutowane kable po lewej, na dole bagażnika kable, ponieważ były zaśniedziałe. Sprawdzałem napięcie w żarówkach, na lutowaniu kabli, na wtyczce. Mam ktoś schemat instalacji elektrycznej
Nie wiadomo jaka to generacja VW Sharana (w domyśle z nick'a - rocznik 2001?). Generalnie w Sharan I - ten sam bezpiecznik zabezpieczał odpowiednio przednią i tylną żarówkę postojowych z lewej strony (podobnie drugi bezpiecznik - przód i tył postojowych z prawej strony), więc to nie problem bezpieczników. Problem będzie po stronie przewodów lub zaśniedziałych...
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Zostaje podokładać rezystory o dużej mocy i dobranej rezystancji tak by napięcie które sprawdza żarówki wytraciło się na nich.
Rozpracowałeś schemat bardzo dobrze! Czym sprawdzasz napięcia - należy sprawdzać żarówką. Podaj chwilowo masę na na 21 drugiego przekaźnika , gdy nie zadziała , słaby kontakt na 32. Sprawdź czy na nr.35 pierwszego przekaźnika , po kluczyku jest napięcie - żarówką!
2N6509 zastąpiłem 2N65.. nie pamiętam, ale to jest 25A/800V, a powinno być 400V, jeden kosztował mnie 7,5zł. Nie sprawdzałem napięcia, żarówki świecą się to jest git, ale sprawdze to dziś i podam wieczorem. Dodano po 4 8,5-9V hmmm dlaczego tak mało? Nie wiem. Nie mam aku.
NA grubych ma być napięcie sprawdzane żarówką. Zreszta podanie napięcia powinno uruchomić pompę paliwa.
wartość napięci jaka na nich widnieje jest inna niż ta wartość która jest podana na płytce Jak mierzysz i gdzie(schemat)? nie wiem na którą wartość patrzeć przy kupnie nowego. A co do napięcia ma wartość bezpiecznika? NIC. Ma być bezpiecznik 630mA (0,63A) i tyle. mam podłączyć żarówkę szeregowo do kabla zasilania jeszcze przed transformatorem? A co...
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
Tak, jest napięcie. Sprawdzałem kontrolką z żarówką. Gdzieś musi być jeszcze jakieś połączenie, bo przewody mają inne kolory.
Cuda jakieś. Weź probówkę z żarówka i sprawdzaj te napięcia żarówką czyli pod obciażeniem. Jedyna sensowne podejrzenie że coś z masami się dzieje. Może jeszcze, choć mało prawdopodobne czy te ledy mają na pewno wspólny minus na cokole ? Może coś chińczyki pomylili.
Czyli jest tam napięcie stałe? Tak wynika ze schematu. Napięcie brane jest z przed stabilizatora napięcie ujemnego 14V Można więc sprawdzić mierząc od masy do styków gniazda żarówki podświetlenia kasety (na jednym pinie powinno być napięcie), a po włożeniu tejże żarówki napięcie powinno pojawić się na jednym z pinów żarówki drugiej. Sprawdzałeś styki...
Czujniki podczerwieni? Fotokomórki ?Dioda się zjarała? Uszkodzona fotokomórka?(czujnik podczerwieni)? Dodano po 2 Dioda stabilizuje 12V z pewnie 24V? fotka ma taką tolerancję? Na krótko to nie za duże napięcie dla czujnika? Skąd zasilanie tej diody? Ścieżka przechodzi na drugą stronę, a co dalej? Dodano po 6 Czym sprawdzałeś napięcie DC żarówką?
Wymień na wszelki wypadek - to kosztuje grosze. Z tego co napisałeś to prawdopodobnie on jest uszkodzony. Miernikiem nie sprawdzisz tak prosto. Wymagane jest stworzenie prostego obwodu, w starych czasach sprawdzałem przez zasilacz (napięcie stałe) i żarówkę podając impuls napięcia na bramkę.
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
Cześć. A Sprawdzałeś napięcia na żarówce - czy nie idą za bardzo w górę? Może Masz problem w sterowaniu reg napięcia. Pozdrawiam.
To sprawdź bezpieczniki, a napięcie sprawdza się pod obciążeniem.Aalbo podłącz żarówkę np H7.
A sprawność triaka ocenisz sprawdzając napięcie (najlepiej żarówką) na złączu blokady - styk 2 i 5. Po starcie jest tam podane napięcie przez kilka sekund. Złącze blokady ma opis 3 4 5 6... https://obrazki.elektroda.pl/6419063800_...
Sprawdzałeś wg schematu ?
Może sam przełącznik ,może kable w drzwiach,a może co innego. Sprawdzaj żarówką, nie napięcie miernikiem.
łatwiej jest obejsc potencjometr niż wyciągać zegary i sprawdzać żarówki. A napięcie do żarówki dochodzi tylko 0,01V a powinno chyba po sciemnieniu ok 6V nie?
No to mamy cud . Na tej wtyczce , gdy naciśniesz odpowiednio przełącznik kierowcy , też masz napięcie /sprawdzaj żarówka , nie woltomierzem/.
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Napięcie sprawdzałem żarówką na zgaszonym silniku ... Czyli mam zmierzyć multimetrem ??
Sprawdzałeś gniazdo żarówki? Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do odpowiedniego pinu kostki od lampy?
A czym sprawdzasz napięcie? Sprawdź te przewody żarówka halogenowa.
ispw Czym sprawdzałeś napięcie? Miernikiem czy żarówką? Bo to może być tylko potencjał a wtedy żarówka ci nie zaświeci.
Ok dzięki za podpowiedź. Też tak rozważałem. Muszę zaopatrzec się w nowy słonecznik i sprawdzić. Jak będę miał go to napiszę czy problem się rozwiązał. No i co z tym słonecznikiem? Morał jest taki, że brak jest napięcia po stronie prawej. A sprawdzałeś próbnikiem, że diagnozujesz bak napięcia? Możliwe że żarówka nie ma styku.
. Czy powinno być zasilanie na styku zaznaczonym czerwoną strzałką? Tak, powinno być 12 V. Po podaniu masy na "dzyndzel" powinien zadziałać przekaźnik (jeżeli jest). Jeżeli nie ma napięcia (sprawdzaj żarówką) to szukaj tak jak Koledzy radzili wcześniej.
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
Sprawdzałeś napięcie z włożonym przekaźnikiem, kontrolką z żarówką, czy miernikiem? Jak miernikiem, to może być brak dobrego kontaktu, który ujawnia się pod obciążeniem - jest napięcie, ale bez prądu. Żeby zadziałał przekaźnik, trzeba napięcia 12V i np 150mA prądu. Napięcie masz, co z prądem?
Takie dziwne wartości napięć są spowodowane zbyt dużą rezystancją wewnętrzną miernika. Z niczym nie połączona żyła (przerwa obwodu) biegnąca równolegle w przewodzie z żyłą o innym potencjale tworzy z nią kondensator, którego pojemność jest proporcjonalna do długości żył. Reaktancja pojemnościowa pomiędzy żyłami powoduje przepływ słabego prądu, który...
Skoki napięcia są przy wyłączeniu urządzenia. Mierząc napięcie 223V skoczy ponad 400V, a jak podłączy się samą żarówkę, to nie świeci ona normalnie, tylko pulsacyjnie. Tylko że sprawdzając napięcie miernikiem, jest stabilne 224V, a żarówka pulsuje.
do sprawdzania napięcia używaj zwykłej żarówki na 220V
Czy masz cokolwiek aby sprawdzać napięcie - miernik, żarówka z oprawką i przewodami (niekiedy lepsza od miernika bo obciąża połączenie a woltomierz pobiera tak mały prąd, że może pokazać pełne napięcie także jak po drodze są zaśniedziałe styki). Sprawdź czy akumulator nadal jest naładowany - napięcie na klemach. Jak to jest akumulator z tego samochodu...
Takie coś sobie zrobiłem z żarówki i fotoopornika do sprawdzania i regulacji napięcia żarzenia kineskopów. Nie miałem miernika RMS, żarówka bardzo dobrze uśredniała impulsy napięcia. Błąd powstawał tylko z powodu równoległego podłączenia tej żarówki do obwodu żarzenia. Też nie znałem takiej nazwy. Chyba w mostku Wiena było coś podobnego.
Napięcie sprawdzałem bez żarówki w obudowie, więc na kablu masowym nie powinno być napięcia, zgadza się? Bezpieczniki są całe i prąd na "+" jest. Ale nic nie świeci.
Akurat pomiar rezystancji żarówek na niewiele się zdaje - w Blaupunktach (głównie uśmiechach) mierzysz i jest niby ok a przerwa się pojawia przy podaniu napięcia. Bardzo często żarówki się nie uszkadzają przez przepalenie tylko poprzez zerwanie włókna. Co do napięć to ja zawsze sprawdzam jak dana żarówka świeci przy dostępnym napięciu a potem zakładam...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Lub żarówka 6V 10W na przykład motocyklowa. Zrób sobie stanowisko pomiarowe z gniazdkiem do zasilacza, żarówką i miernikiem na prąd przemienny szukającym składowej zmiennej. Żarówka może załączać się przyciskiem a miernik na napięcie stałe sprawdzać napięcie jałowe i spadek.
Neonówka służy do sprawdzania gdzie jest faza i zero(chociaż nie zawsze wskaże),napięcie najlepiej sprawdzać woltomierzem lub żarówką.
Jednak uszkodzone żarówki, sprawdzałem drogowe zamiast mijania.
no wlasnie nie dochodzi...a na plytce sciezek nie widac i nie wiem co sprawdzac...
To przelutuj, oddawałeś sam sterownik do naprawy, wiązka/przewody pewnie zostały w samochodzie. Oni poprawili luty ? Pytanie do wszystkich, w inst lpg można stosować cynę z ołowiem ? Sprawdzałeś napięcie żarówką ? Miernik pokaże 12V z prądem 0,001mA, co niczego nie zasili, może podłącz plus po zapłonie do innego źródła prądu. Wyeliminuj takie właśnie...
Ja właśnie mam problem z tymi NB+ W poprzednim aucie zwykłym gdzie jak sprawdzałem napięcie na żarówce było 13,3V żarówki z tej serii wytrzymywały rok jazdy (a tam nie miałem DLR!). Dlatego muszę coś z tym zrobić, bo nie dam zarobić tyle niemcom! Wolę dziecku coś kupić albo coś polskiego.
Dziękuję za pomoc.Pomogła wizyta w serwisie.Niestety nie wiem co zrobiono,bo twierdzą,że to była tylko spalona żarówka:) Sprawdzałem żarówkę i napięcie na kostce przed wizytą...
Moja propozycja dotyczyła 11AK28. teraz sytuacja sie zmienia. C625 oczywiście wymieniasz, w związku z nim również C822 - 47/250. Wypinasz złącze cewek H, do C822 podłączasz żarówkę i sprawdzasz zasilacz. Ma być ok. 150V. Odpinasz żarówkę, podpinasz cewki, uruchamiasz Tv i sprawdzasz napięcia na prostownikach za trafopowielaczem, czyli 200V, 14V i 50V....
Należy sprawdzić, czy wyłącznika świateł dochodzi napięcie na bezpieczniki. Drugim rozwiązaniem jest podanie napięcia na kostkę żarówki i sprawdzać czy pojawi się napięcie na bezpiecznikach, lub bezpieczniku gdy jest jeden.
Tutaj nie tyle chodzi o samą końcówkę mocy, ale o zasilacz impulsowy o mocy 2,5kW zabudowany w tej końcówce. Sprawdź przebiegi napięcia sterującego na bramkach tranzystorów Q96 i Q97 bez wstawionych tranzystorów (na oscyloskopie). Całość w czasie naprawy zasilaj poprzez żarówkę (żarówki) 250W/230V lub halogen 250 - 1000W aby ograniczyć prądy. Jeżeli...
Podświetlenie multimetru przydaje się: - przy grzebaniu w samochodzie - przy grzebaniu w szafie elektrycznej - przy sprawdzaniu napięcia w oprawcę żarówki To tak na szybko. Nie zawsze sie ma latarkę czołówkę, a trzymanie takowej w zębach jest nieprzyjemne.
Na pewno napięcie będzie spadać, można sprawdzać miernikiem. Jeśli jednak żarówka poświeci z godzinę, to akumulator nie jest jeszcze taki zły. Zrób to teraz. Po takiej próbie, jeśli efekt będzie zadowalający, doładuj akumulator przez noc i podłącz samochód.
Zasilacz działa sprawdzany pod kątem napięcia ma 19,2v bateria naładowana sprawdzana żarówką 100v halogenową ciężko rozładować napięcie to 12,4v więc raczej zasilacz i bateria sprawna
Nie ma tam po drodze jakiejś elektroniki, kontroli przepalonych żarówek? Sprawdzałeś, co się dzieje z napięciem w takiej sytuacji? Czy przekaźnik jest zasilany? Jaki jest sens takich zabaw?
Zasilanie przy włączonym zapłonie pochodzi z innego "źródła", niż przy wyłączonym (w czasie podtrzymania). Czyli przełączniki zostawiłbym w spokoju. Napięcia sprawdzaj kontrolką z żarówką, a nie multimetrem.
Autor pisze, że do silnika dochodzi napięcie 230v. Więc po co sprawdzać przewód, regulator skoro napięcie do silnika dochodzi. Sprawdzanie na żarówkę wydaje się mało bezpieczne dla nie doświadczonej osoby.
Zakładając, że mam właściwy IGBT napięcie między emiterem a kolektorem jest rzędu kilku mV Kolego napięcia sprawdzaj miernikiem i żarówką względem minusa prądowego.
Kupiłem ECU od takiego samego zrobiłem immo off. Zamontowałem i tyle. Napięcia sprawdzane żarówką 21 W na cewkach i sterowniku dodatkowo wpięty miernik na pomiar napięcia, przy rozruchu nie spada poniżej 11V, jutro sprawdzę dokładnej. Wpięte mierniki na czujniki wału i wałka stabilne 5V. Co do pomiaru prądu cewek też sprawdzę jutro. Też tak pomyślałem...
5V to jakieś napięcie szczatkowe, sprawdzaj tylko żaróweczką 5W. Zobacz jeszcze kable w przelotce.
Prądu nie sprawdzałem, ale napięcie jest (podłączałem żarówkę i świeciła).
Dzięki z zainteresowanie i za pytania, dzięki którym dokładniej opiszę problem. (at)NOVY74 : Plusa "kradnę" spod bezpieczników, a mianowicie znalazłem taki bezpiecznik przez który idzie 12V i podpiąłem się ZA nim, żeby go dodatkowo nie obciążać. Kable nie są oryginalne Fordowskie. (przypominam że jest to Ford Fiesta z 89r.) Mimo to, mierząc napięcie...
Napięcie za kondensatorem sprawdza się żarówką a nie neonówką. a czy ja pisałem, że sprawdzałem napięcie neonówką?????? Naturalnie użyłem miernika...... aż takim laikiem to nie jestem :P :P
sprawdzałem z żarówką napięcia na IC602,IC603,IC604 ok. wlutowałem BU508 napiecia ok. Na kolektorze BU508 napiecie 146V na bramce 0V
Połączenie tej lampki jest proste jak konstrukcja cepa. Jeśli jest napięcie na zaciskach wychodzących włącznika (sprawdzać miernikiem), to żarówka włączona jest równolegle i raczej nie ma wielu miejsc gdzie może coś nie łączyć.
Jaki masz w domu dzwonek do drzwi..? Może gdzieś w puszce jest ukryty jakiś transformator dzwonkowy. Edit: a sprawdzałeś może, na jakie napięcie masz żarówki w piwnicy?
Czy fakt że na wyjściu generatora na każdym pinie jest napięcie (sprawdzane śrubokrętem z żarówką ) może mimo to wskazywać że jest zużyte? Pokrętła podają napięcie na generator, sprawdzałem w różnych konfiguracjach, 1 pokrętło i każde z 4 wyjść, potem drugie, podłączenie na krótko też daje napięcie na wyjściach, jedno co zauważyłem to iż żarówka w próbniku...
Witam, Posiadam ładowarkę Atlas AR41a i cały czas jeździła do momentu zgaszenia. Po odpaleniu i przełączeniu na kierownicy jazda przód/tył nie świeci się kontrolka sygnalizująca jazdy i ładowarka nie rusza. Sprawdzałem napięcia na przełączaniu w pozycji"0" na dwóch kablach z trzech mam napięcie a na 1 nic nie ma. Jak włączę jazdę to napięcie pojawia...
Bardziej chodzi mi o sprawdzenie czy na wyjsciu stacyjki po jej przekręceniu na zapłon, czy są napięcia na prawie wszystkich pinach. Najlepiej sprawdzać probówką tak z 5W żarówką a nie woltomierzem.
Postojówki przód i tył chyba powinny być na obwodzie ładowania akumulatora żeby można było oświetlić pojazd w nocy z wyłączonym silnikiem. Nawet na przeglądzie to nieraz sprawdzają .
Zamierzasz kożystać z niego jako zasilacza w terenie 220V? Podłacz do prądu i dopiero sprawdzaj. Wtedy się pięknie włączy. Podłącz obciążenie, jak nie kompa to żarówkę i wtedy sprawdzaj pracę po zaniku napięcia. A jeśli chodzi o zimny start: - naciśnij i przytrzymaj przycisk wyłącznika aż odezwie się brzęczyk - puść podczas trwania sygnału dźwiękowego
Mam do rozgryzienia małą zagwozdkę - 5 par żarówek, napięcie pracy 12V. Trzeba zrobić sprawdzanie napięcia na przewodach (żarówka włączona), oraz progowy pomiar prądu (żarówka działa). Myślałem, żeby w szereg każdej żarówki włączyć rezystor pomiarowy, ale czy podłączając dalej dzielnik (dostosowanie napięć do obwodów procka) da się mierzyć jednocześnie...
Jeszcze jedna, dość istotna kwestia, czy napięcia sprawdzasz miernikiem, czy żarówką ?, pomiar miernikiem ze względu na jego b. dużą rezystancję wewnętrzną jest nie miarodajny
Zaraz! Skoro żarówka świeci to dlaczego wnioskujesz, że nie ma napięcia?Sprawdzałeś miernikiem na wpiętej żarówce?
Witam. Czym kolega sprawdzał to napięcie? Próbnikiem czyli śrubokrętem z żarówką czy multimetrem? Witam. Sprawdzałem wskaźnikiem napięcia troszeczkę kumam elektrykę dlatego mam go w zestawie narzędzi :) Jest to Combi check 1.3 steinela.
Witam Mam problem z cdi otóż zaraz po odpaleniu wyświetla się EPC samochód chodzi w trybie Awaryjnym, po podpięciu komputera pokazało błąd P1622. Zawór wymieniony nic się nie poprawiło na wtyczce nie ma napięcia sprawdzane żarówką). Wszystkie bezpieczniki są ok. Proszę pomóżcie
Przy tym modelu sprawdzanie na żarówce nic nie da. Zaniżone napięcie +B może powodować zwarcie na układach zasilanych z powielacza. Spróbuj odłączyć zasilanie +160, +13, +26. Przy okazji odłącz zasilanie końcówki mocy fonii - TDA 7052 pin.1 on też może być uszkodzony i powodować brak działania.
To czy jest napięcie na wtyczce pompy sprawdzaj żarówką. Miernik pokaże także dobrą wartość napięcia ale ampery już nie takie. Pompa potrzebuje chyba około 6 amperów czyli ma moc około 70-80 watów. Żarówka 21 watowa powinna starczyć do kontroli
bo jak nie mam wstawionych żarówek a sprawdzałem napięcie miernikiem pokazywało mi 11.42v a gdy podłączałem znowu żarówkę to napięcie spadało do 5v:(może to wina masy ?
A taka neonówka ze srubokręta do sprawdzania napięcia spełni swoje zadanie?
Wylutowałeś Q 401 i sprawdzałeś na żarówce , podałeś napięcia z zasilacza .
Może żarówki szeregowo do napięcia? https://www.swiatloonline.pl/zarowka-hal...
Żadne zwarcia! Takie metody są niedopuszczalne , chyba że ci się spieszy na tamten świat albo do szpitala, o uszkodzonej instalacji nie wspomnę bo przy cenie życia to i tak pikuś. Pozostaje ci tylko jedna metoda : zlokalizować wszystkie gniazda, punkty oświetlenia , wyłączać pojedynczo wyłączniki i pobiegać z miernikiem, sprawdzając obecność napięcia...
Witaj,uszkodzenie tranzystora zawsze ma przyczyne i jak tego nie znajdziesz powtórka z rozrywki .Na pierwszy ogień komplet kondensatorów w przetwornicy i sprawdzamy napięcie pod żarówką np:60W ,do sprawdzenia kondensator przy 2Sd,przelutować rejon odchylania (trafo,wtyk do cewek kon impulsowe,sterowanie bazy itd) po tych zabiegach wstawiamy tranzystor...
To jest jakiś dodatkowy rezystor w matach. Kołek ochronny możesz sprawdzić tylko czy jest podłączony, sprawdzając np napięcie między nim a fazowym i/lub podłączając jakąś małą żarówkę, sprawdzając co się stanie. Najlepszym sprawdzeniem byłby właśnie pomiar IPZ (wspomniana "rezystancja w gniazdku"), która to powinna mieć L-PE od cząstki oma do kilku-kilkunastu...
Wymieniłem tranzystor BD137 na BC211 i zaczęło działać! Sprawdziłem napięcie wyjściowe i wynosi ponad 30V. Podłączyłem żarówkę 12V gdzieś ok 2W i na maxymalnym napięciu czyli 30V świeci bardzo słabo! Sprawdzając prąd płynący przez żarówkę wynosi on 250mA i nic więcej! Co to może być? Regulacja napięcia i prądu jest ale dlaczego tn prąd jest taki mały?
Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
dlaczego sprawdzać napiąć żarówka sprawdzać zasilacz żarówka sprawdzać tranzystor żarówka
cooler master zasilacz naprawa kuchenka elektryczna wymiana płyty pilot cyfra czerwona
falownik elektronix siłowniki force
Obsługa nawigacji w Volkswagen Passat B7 2012 Jak podłączyć silnik odkurzacza MRG 402-42/2?