Błąd że miernikiem napięcie sprawdzasz. Weź żarówkę i to taką co najmniej 55W.
sprawdzałem napięcie żarówką 12V to nie świeciła jasno tylko robiła się czerwona Jeśli tak, to podaj plusa do pompy i zobacz czy pomogło. Jak tak to przekaźnik do sprawdzenia na początek.
Zapewne sprawdzałeś to napięcie miernikiem a to się sprawdza żarówką o to H4.
A żarówka sprawna ? Sprawdzałeś jakie napięcie dochodzi do żarówki ?
Na s masz mieć napięcie sprawdzane ŻARÓWKĄ . Ten styk "zbija" napiecie.
Czy był odłączony tranzystor odchylania H w czasie sprawdzania napięcia +B żarówką 60W ,jeżeli nie to w czasie wysterowania tranzystora a uszkodzonym trafopowielaczu lub zwarciu w jego obwodach ,przetwornica zabezpiecza się.
Napięcie sprawdzaj żarówką bo może miernik pokazuje ale pod obciążeniem znika. Skoro jest plus na opornicy to może brakuje Ci masy? Którą masz opornicę?
0V Ale BTS sprawdza obciążenie i bedzie napięcie. Podłącz żarówkę 21W
Sprawdź czy dochodzi napięcie do żarówki. Jeżeli nie to trzeba sprawdzać gdzie ginie napiecie. Jeżeli sa to reflektory podwójne to napięcie na żarówki idzie z bezpieczników, na bezpieczniki napięcie idzie z wyłącznika świateł (ponieważ obu świateł nie ma to przypuszczam, że w tym miejscu nie ma napiecia). Ponieważ światła drogowe działają to zasilanie...
Czyli jest tam napięcie stałe? Tak wynika ze schematu. Napięcie brane jest z przed stabilizatora napięcie ujemnego 14V Można więc sprawdzić mierząc od masy do styków gniazda żarówki podświetlenia kasety (na jednym pinie powinno być napięcie), a po włożeniu tejże żarówki napięcie powinno pojawić się na jednym z pinów żarówki drugiej. Sprawdzałeś styki...
Zasilaczyk i sprawdzamy regulator. Żarówka na szczotki i sprawdzamy napięcie włączenia prądu wzbudzenia i napięcie wyłączenia. kolego, piszesz w dziale "elektryka samochodowa", pewne minimum wiedzy jest wymagane! Poza tym co znaczy, że tamten miał stare szczotki? Ilez to roboty wlutowac nowe, np z malucha (rozmiar poprzeczny 4x7mm)?
Masz rację uczysz się dlatego masz czytać i stosować to co piszę. Bezpieczników już nie musisz sprawdzać żarówką bo już napięcie Ci wróciło. Żarówką masz sprawdzać ,,sygnały" wychodzące na rozrusznik. Teraz tak jak będziesz ją odpalał to pierwsze sprawdź żarówką czy masz zasilanie w czasie rozruchu na kablu brązowym (wystarczy raz) a następnie podłącz...
Lub żarówka 6V 10W na przykład motocyklowa. Zrób sobie stanowisko pomiarowe z gniazdkiem do zasilacza, żarówką i miernikiem na prąd przemienny szukającym składowej zmiennej. Żarówka może załączać się przyciskiem a miernik na napięcie stałe sprawdzać napięcie jałowe i spadek.
Weź żarówkę np H7 i przyłóż do złącza plusowego silnika. Jak nie ma tam prunda to możliwe uszkodzenie BSM. Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką .
To sprawdź bezpieczniki, a napięcie sprawdza się pod obciążeniem.Aalbo podłącz żarówkę np H7.
Zostaje podokładać rezystory o dużej mocy i dobranej rezystancji tak by napięcie które sprawdza żarówki wytraciło się na nich.
Może żarówki szeregowo do napięcia? https://www.swiatloonline.pl/zarowka-hal...
Wymień na wszelki wypadek - to kosztuje grosze. Z tego co napisałeś to prawdopodobnie on jest uszkodzony. Miernikiem nie sprawdzisz tak prosto. Wymagane jest stworzenie prostego obwodu, w starych czasach sprawdzałem przez zasilacz (napięcie stałe) i żarówkę podając impuls napięcia na bramkę.
Sprawdzałeś napięcie z włożonym przekaźnikiem, kontrolką z żarówką, czy miernikiem? Jak miernikiem, to może być brak dobrego kontaktu, który ujawnia się pod obciążeniem - jest napięcie, ale bez prądu. Żeby zadziałał przekaźnik, trzeba napięcia 12V i np 150mA prądu. Napięcie masz, co z prądem?
Jak sprawdzałeś napięcie, żarówką czy miernikiem? Powinno tam być napięcie AC. Mierzyłeś oporność masa - czarny przewód?
dzięki i tak musze chyba zrobic bo nic innego nie przychodzi do głowy. A sprawdzałem napięcie żarówką a później miernikiem. Jeszcze raz dzięki za rade.
Akurat pomiar rezystancji żarówek na niewiele się zdaje - w Blaupunktach (głównie uśmiechach) mierzysz i jest niby ok a przerwa się pojawia przy podaniu napięcia. Bardzo często żarówki się nie uszkadzają przez przepalenie tylko poprzez zerwanie włókna. Co do napięć to ja zawsze sprawdzam jak dana żarówka świeci przy dostępnym napięciu a potem zakładam...
sprawdziłem woltomierzem i napięcie się pokazuje przy włączeniu a żarówka nie świeci Napięcie sprawdzaj probówką, albo właśnie żarówką. Miernik potrafi w samochodzie nieźle zrobić w banię.
Tym prostownikiem, bezpośrednio, bez żarówki, pokrętło ustawione max na 2 pozycji. ładowanie 10 godzin i sprawdzamy napięcie akumulatora.
Mam takiego Boscha który ma tak samo na każdej prawie pod 1.28 a na jednej źródlana woda 🤣. Aku ma 8 lat cały czas miał desulfator podpięty w aucie. Jakby nie to i spadek napięcia podczas kręcenia w aucie byłby już pod 10 lat 🤷. Nic nie daje ładowanie dwupołówkowe i jednopołówkowe . Do ups może moze. Choć zwarcie w jednej celi nie da...
Elektrykowi prawdopodobnie chodziło o podłączenie zasilania pamięci radia, jeśli przekładałeś kabelki i nie wiesz co od czego to jest całkiem możliwe, że poszedł bezpiecznik, a sprawdzałem czy jest napięcie zasilające np. żarówką?
Podłączysz trzy żarówki to się rozładuje, jeśli chciałbyś rozładowywać, bez ciągłego sprawdzania czy osiągnąłeś już minimalne napięcie to może ci się przydać jakiś układ który odłączy kiedy trzeba. Po co chcesz rozładowywać?
Ok dzięki za podpowiedź. Też tak rozważałem. Muszę zaopatrzec się w nowy słonecznik i sprawdzić. Jak będę miał go to napiszę czy problem się rozwiązał. No i co z tym słonecznikiem? Morał jest taki, że brak jest napięcia po stronie prawej. A sprawdzałeś próbnikiem, że diagnozujesz bak napięcia? Możliwe że żarówka nie ma styku.
Nagle zniklo napięcie + 12v do oświetlenie bagażnika. Bezpieczniki dobre, żarówki dobre, mikrostyk niedawno wymieniony na nowy. Zlutowane kable po lewej, na dole bagażnika kable, ponieważ były zaśniedziałe. Sprawdzałem napięcie w żarówkach, na lutowaniu kabli, na wtyczce. Mam ktoś schemat instalacji elektrycznej
Takie dziwne wartości napięć są spowodowane zbyt dużą rezystancją wewnętrzną miernika. Z niczym nie połączona żyła (przerwa obwodu) biegnąca równolegle w przewodzie z żyłą o innym potencjale tworzy z nią kondensator, którego pojemność jest proporcjonalna do długości żył. Reaktancja pojemnościowa pomiędzy żyłami powoduje przepływ słabego prądu, który...
Na pewno napięcie będzie spadać, można sprawdzać miernikiem. Jeśli jednak żarówka poświeci z godzinę, to akumulator nie jest jeszcze taki zły. Zrób to teraz. Po takiej próbie, jeśli efekt będzie zadowalający, doładuj akumulator przez noc i podłącz samochód.
Nie ma tam po drodze jakiejś elektroniki, kontroli przepalonych żarówek? Sprawdzałeś, co się dzieje z napięciem w takiej sytuacji? Czy przekaźnik jest zasilany? Jaki jest sens takich zabaw?
Tutaj nie tyle chodzi o samą końcówkę mocy, ale o zasilacz impulsowy o mocy 2,5kW zabudowany w tej końcówce. Sprawdź przebiegi napięcia sterującego na bramkach tranzystorów Q96 i Q97 bez wstawionych tranzystorów (na oscyloskopie). Całość w czasie naprawy zasilaj poprzez żarówkę (żarówki) 250W/230V lub halogen 250 - 1000W aby ograniczyć prądy. Jeżeli...
Weź żarówkę tą którą masz i podłącz do tego czerwonego/biały co wchodzi do wtyczki.Jak tam świeci to masz uszkodzony panel/rezystor. Jak nie świeci to korozja lub wypalone złącze są jeszcze wcześniej. Prąd to nie napięcie . Sprawdzaj żarówką nie miernikiem.
Moja propozycja dotyczyła 11AK28. teraz sytuacja sie zmienia. C625 oczywiście wymieniasz, w związku z nim również C822 - 47/250. Wypinasz złącze cewek H, do C822 podłączasz żarówkę i sprawdzasz zasilacz. Ma być ok. 150V. Odpinasz żarówkę, podpinasz cewki, uruchamiasz Tv i sprawdzasz napięcia na prostownikach za trafopowielaczem, czyli 200V, 14V i 50V....
Bierzesz probówkę z żarówki 75W i sprawdzasz gdzie nie masz fazy mierząc do przewodu N, proste.
Dobry pomysł z tą żarówką. Żarówką można sprawdzić na 2 sposoby: - Żarówkę wpinasz przed regulatorem B+, czyli przed Q719 - wtedy musisz odłączyć gałąź 50V (np. wylutowując L705) i podpiąć żarówkę między tym napięciem a masą (czyli np. na C740). W ten sposób sprawdzasz poprawność pracy przetwornicy (obserwując świecenie żarówki i mierząc napięcie na...
Tak, jest napięcie. Sprawdzałem kontrolką z żarówką. Gdzieś musi być jeszcze jakieś połączenie, bo przewody mają inne kolory.
Przekręcasz stacyjke na zapłon i wbijasz wsteczny bieg. Plusa przy lampie poznasz sprawdzają próbnikiem, żarówką 12V lub miernikiem na kórym przewodzie pojawiło się napięcie.
Witaj ! Zamiast bezpiecznika wstaw żarówkę 75-100W oczywiście wylutuj pozystor , w napięcie SYS. B+ wlutować żarówkę 40-60W, zmostkuj B. E. HOTa , jeżeli go sprawdzałeś i jest dobry , no i włączaj.
Takie coś sobie zrobiłem z żarówki i fotoopornika do sprawdzania i regulacji napięcia żarzenia kineskopów. Nie miałem miernika RMS, żarówka bardzo dobrze uśredniała impulsy napięcia. Błąd powstawał tylko z powodu równoległego podłączenia tej żarówki do obwodu żarzenia. Też nie znałem takiej nazwy. Chyba w mostku Wiena było coś podobnego.
Może napięcie nie skacze tylko siłownik zwiera do masy i napięcie przysiada bo nie wyrabia zasilacz. Sprawdzałeś żarówką 24V zamiast siłownika obciążyć wyjście?
Nie wiadomo jaka to generacja VW Sharana (w domyśle z nick'a - rocznik 2001?). Generalnie w Sharan I - ten sam bezpiecznik zabezpieczał odpowiednio przednią i tylną żarówkę postojowych z lewej strony (podobnie drugi bezpiecznik - przód i tył postojowych z prawej strony), więc to nie problem bezpieczników. Problem będzie po stronie przewodów lub zaśniedziałych...
Sprawdź napięcie na wtyczce wentylatora żarówką min. 21 W lub mocniejszą, a nie miernikiem, okaże się, że napięcia nie ma. Nie napięcia tylko niema natężenia prądu stąd sprawdza się żarówką poprzez jasność.
ale na spodzie jest odznaka korozji w miejscu gdzie mniej więcej sie to dymiło Żarówka z postu #2 ratuje elementy elektroniczne przed uszkodzeniem spaleniem (dymieniem) wiec jak chcesz cos włączać i sprawdzać to zrób sobie w pierwszej kolejności taką żarówkę.
Połączenie tej lampki jest proste jak konstrukcja cepa. Jeśli jest napięcie na zaciskach wychodzących włącznika (sprawdzać miernikiem), to żarówka włączona jest równolegle i raczej nie ma wielu miejsc gdzie może coś nie łączyć.
Po pierwsze sprawdzamy napięcie, czy po naładowaniu ma poprawne. Można sprawdzić też napięcie po kilku dniach od ładowania, czy szybko spada (objaw degradacji). Akumulatory "rozruchowe" jak np. w samochodzie spalinowym bada się dużym prądem w krótkim czasie, czyli upraszczając - po podłączeniu bardzo dużego obciążenia sprawdzamy, jakie mamy napięcie...
Czy napięcie wyjściowe mierzone jest bez obciążenia? Powinno sprawdzać sie takie układy obciążając żarówka wyjscie inaczej możemy mieć oszukane wyniki
Próbnik jest dobry. Można nim sprawdzać ciągłość przewodów. Dla pewności kup zwykłą probówkę. Albo zrób sobie z oprawki i żarówki 60W.
Kupujesz próbówkę do sprawdzania instalacji samochodowej i sprawdzasz, albo druga wersja - do żarówki świateł pozycyjnych 5 W dolutowujesz dwa przewody i taką próbówką sprawdzasz czy masz napięcie (+) w gnieździe żarówki.
Rozpracowałeś schemat bardzo dobrze! Czym sprawdzasz napięcia - należy sprawdzać żarówką. Podaj chwilowo masę na na 21 drugiego przekaźnika , gdy nie zadziała , słaby kontakt na 32. Sprawdź czy na nr.35 pierwszego przekaźnika , po kluczyku jest napięcie - żarówką!
Zamierzasz kożystać z niego jako zasilacza w terenie 220V? Podłacz do prądu i dopiero sprawdzaj. Wtedy się pięknie włączy. Podłącz obciążenie, jak nie kompa to żarówkę i wtedy sprawdzaj pracę po zaniku napięcia. A jeśli chodzi o zimny start: - naciśnij i przytrzymaj przycisk wyłącznika aż odezwie się brzęczyk - puść podczas trwania sygnału dźwiękowego
5V to jakieś napięcie szczatkowe, sprawdzaj tylko żaróweczką 5W. Zobacz jeszcze kable w przelotce.
To jest jakiś dodatkowy rezystor w matach. Kołek ochronny możesz sprawdzić tylko czy jest podłączony, sprawdzając np napięcie między nim a fazowym i/lub podłączając jakąś małą żarówkę, sprawdzając co się stanie. Najlepszym sprawdzeniem byłby właśnie pomiar IPZ (wspomniana "rezystancja w gniazdku"), która to powinna mieć L-PE od cząstki oma do kilku-kilkunastu...
2v na pracującym silniku Małe to napięcie. Powinno być równe napięciu ładowania na D+. Sprawdzałeś te małe diody też? Sprawdzamy żarówką nie omomierzem. Odłącz 61 od regulatora i zmierz napięcie. Jak wzrośnie to regulator, jak sie nie zmieni to diody w alternatorze.
Sprawdzałeś wg schematu ?
Dlatego w samochodzie zasilania nie sprawdza się miernikiem, tylko probówką. Gdzieś masz słabe połączenie, dla miernika to wystarczy, ale dla żarówki już nie. Przeleć połączenia właśnie probówką.
(at)entermen, wg mnie, jeżeli sprawdzasz tak jak na rysunku w poście #19, to źle to sprawdzasz. Powinieneś sprawdzić ja się zachowuje żarówka podłączona pod skrajne (zewnętrzne) piny wtyczki. Przy sprawnym regulatorze, żarówka powinna się zapalić po naciśnięciu regulatora i jasność jej powinna rosnąć w miarę zwiększania nacisku.
Przy tym modelu sprawdzanie na żarówce nic nie da. Zaniżone napięcie +B może powodować zwarcie na układach zasilanych z powielacza. Spróbuj odłączyć zasilanie +160, +13, +26. Przy okazji odłącz zasilanie końcówki mocy fonii - TDA 7052 pin.1 on też może być uszkodzony i powodować brak działania.
Spójrz na schemat. Nie chce mi się już dla tak prostych spraw. Lepiej po prostu napisać również co to jest. ;) Bez tego transoptor musiał bym wysterować z zewnętrznego zasilacza. Nadal nie rozumiem w kontekście sprawdzania zasilacza żarówką oraz wtyczek w tym zasilaczu, ale nie, nie musiałbyś. Pomyśl trochę. ;) Co dalej sprawdzać? Wszystko dalej. :)...
Nie sprawdzaj miernikiem tylko żarówką jak pisałem wcześniej,chodzi o sprawdzenie obwodu pod obciążenie którego miernik nie daje.
Sorry napięcia podałem dla instalacji 12V dla 24V jak już się zorientowałeś, wszystkie podane wartości x2. Z tego co piszesz alternator nie ładuje i może to być bezpiecznik, oby, następne uszkodzenia to regulator, diody 6 dużych lub 3 małe, no i najgorsze uszkodzenie uzwojenia wzbudzenia alternatora, lub uzwojeń głównych. Dodano po 1 Ja jak mam wyciągnięty...
NA grubych ma być napięcie sprawdzane żarówką. Zreszta podanie napięcia powinno uruchomić pompę paliwa.
Żadne zwarcia! Takie metody są niedopuszczalne , chyba że ci się spieszy na tamten świat albo do szpitala, o uszkodzonej instalacji nie wspomnę bo przy cenie życia to i tak pikuś. Pozostaje ci tylko jedna metoda : zlokalizować wszystkie gniazda, punkty oświetlenia , wyłączać pojedynczo wyłączniki i pobiegać z miernikiem, sprawdzając obecność napięcia...
Może sam przełącznik ,może kable w drzwiach,a może co innego. Sprawdzaj żarówką, nie napięcie miernikiem.
No rzeczywiście nad schematem mógłbyś popracować (kontrast, rozdzielczość). Żarówki nie zawsze się sprawdzają ze względu na dużą rozbieżność rezystancji w f-cji temperatury włókna. Od 20° do nominalnego świecenia (przy napięciu nominalnym) to nieco ponad 10 krotny przyrost rezystancji.
Jednak uszkodzone żarówki, sprawdzałem drogowe zamiast mijania.
Skoki napięcia są przy wyłączeniu urządzenia. Mierząc napięcie 223V skoczy ponad 400V, a jak podłączy się samą żarówkę, to nie świeci ona normalnie, tylko pulsacyjnie. Tylko że sprawdzając napięcie miernikiem, jest stabilne 224V, a żarówka pulsuje.
Cuda jakieś. Weź probówkę z żarówka i sprawdzaj te napięcia żarówką czyli pod obciażeniem. Jedyna sensowne podejrzenie że coś z masami się dzieje. Może jeszcze, choć mało prawdopodobne czy te ledy mają na pewno wspólny minus na cokole ? Może coś chińczyki pomylili.
Ale uwaga - ja wlaczam przycisk nr 1 - napiecie jest na obu obwodach (sprawdzam neomówka), Neonówka nie jest wskaźnikiem miarodajnym. Trzeba mieć/zrobić próbnik na żarówkę i wówczas sprawdzić napięcia na samym włączniku jak i pod sufitem (być może ta jedna faza nie dochodzi tam)
No właśnie,sprawdzaj nie miernikiem tylko żarówką,na C nie może być normalnego napięcia .Może jedynie kontrolka dostawać masę ,lecz nie zabardzo ,bo do nich podawany jest + z przerywacza (na ogół takie rozwiązania),szukaj dalej.Zobacz czy masz dwa napięcia na przełączniku awaryjnych (zacisk 15, 30 ).
Po pierwsze to nie sprawdzasz chyba prądu ale napięcie lub fazę. Po drugie to napisz jakim miernikiem sprawdzasz istnienie swojego prądu bo jeśli jest to miernik elektroniczny o rezystancji większej niż 10 MOhm to miernik może przekłamywać i pokazywać coś czego w rzeczywistości nie ma natomiast sprawdzając neonówką czyli zwykłym próbnikiem sprawdzasz...
Stara zasada : czep się najpierw zasilania .Skoro nie ma podświetlenia( mama nadzieję ,że żarówki sprawdzono ) to sprawdzamy najpierw czy napięcie "wychodzi " z transformatora TS . Chodzi o końcówki transformatora 9-10 i 1-2 ( numery na TS 120/13 ) .Poza tym końcówka mocy nie posiada zabezpieczenia ( bezpieczniki B1-główny zasilanie , B-401 przedwzmacniacz...
Postojówki przód i tył chyba powinny być na obwodzie ładowania akumulatora żeby można było oświetlić pojazd w nocy z wyłączonym silnikiem. Nawet na przeglądzie to nieraz sprawdzają .
Co mają przesłonę sprawdzać ? Nie, schemat podobno jest taki sam gdy jest druga żarówka zamiast przesłony. W VAGu nie ma takiej niekonsekwencji. Czy przesłona, czy żarówka to i tak jest MOSFET. I tam sprawdzają i żarówkę i przesłonę. Taka dygresja tylko.
Czujniki podczerwieni? Fotokomórki ?Dioda się zjarała? Uszkodzona fotokomórka?(czujnik podczerwieni)? Dodano po 2 Dioda stabilizuje 12V z pewnie 24V? fotka ma taką tolerancję? Na krótko to nie za duże napięcie dla czujnika? Skąd zasilanie tej diody? Ścieżka przechodzi na drugą stronę, a co dalej? Dodano po 6 Czym sprawdzałeś napięcie DC żarówką?
Sprawdzałeś czy do płytki dochodzi napięcie 230 V . Na jednym z przewodów przed plytką jest chyba bezpiecznik sprawdź go i jakie jest napięcie za tym mostkiem prostowniczym , sprawdź też tą diodę smd .
Możesz dać żarówkę w szereg, ja daję żarówkę ze świateł głównych, 65/55W/12V. Żarówka oczywiście świeci, sygnalizując przepływ prądu. Sprawdzam napięcie DC na zaciskach akumulatora: dopóki jest poniżej 13,8V - cieszę sie, a jak jest w zakresie 13,8V ... 14,4V - to UWAGA! To jest "obszar" wyłączania, w jakimś momencie teraz trzeba wyłączyć akumulator....
Włącz światła (mijania i drogowe) i sprawdź czy na bezpiecznikach F3,4,9,10 masz napięcie, nie sprawdzaj miernikiem tylko próbnikiem żarówkowym-np. zwykłą żarówką z kabelkami https://obrazki.elektroda.pl/1877027600_...
Bardziej chodzi mi o sprawdzenie czy na wyjsciu stacyjki po jej przekręceniu na zapłon, czy są napięcia na prawie wszystkich pinach. Najlepiej sprawdzać probówką tak z 5W żarówką a nie woltomierzem.
jednym pomieszczeniu mamy żarówkę energooszczedną 20 watowa 220V i włączamy ją 30 razy w ciągu dnia a w drugim pomieszczeniu mamy żarówkę halogenowa 50 watowa 12 V i włączamy ją 30 razy w ciągu dnia. I teraz zasadnicze pytanie które oświetlenie jest bardziej korzystne. Uwzględniając tylko koszty energii. I ewentualnie koszty spalonej żarówki/halogenu...
Neonówka służy do sprawdzania gdzie jest faza i zero(chociaż nie zawsze wskaże),napięcie najlepiej sprawdzać woltomierzem lub żarówką.
2N6509 zastąpiłem 2N65.. nie pamiętam, ale to jest 25A/800V, a powinno być 400V, jeden kosztował mnie 7,5zł. Nie sprawdzałem napięcia, żarówki świecą się to jest git, ale sprawdze to dziś i podam wieczorem. Dodano po 4 8,5-9V hmmm dlaczego tak mało? Nie wiem. Nie mam aku.
Dziękuję za pomoc.Pomogła wizyta w serwisie.Niestety nie wiem co zrobiono,bo twierdzą,że to była tylko spalona żarówka:) Sprawdzałem żarówkę i napięcie na kostce przed wizytą...
Pierwsze musisz sprawdzić multimetrem czy masz centralę z napięciem stałym czy zmiennym. Może ktoś lepiej poradzi jak to sprawdzić, ale jeżeli masz multimetr ustawisz go sprawdzanie stałego prądu a będziesz miał prąd zmienny i zmierzysz napięcie w żarówce to będzie pokazywał jakieś 0,4V jak ustawisz na prąd zmienny pokaże Ci normalnie 24V. Jeżeli ustawisz...
Sprawdzałeś gniazdo żarówki? Sprawdzałeś czy dochodzi napięcie do odpowiedniego pinu kostki od lampy?
Odłącz kolektory tranzystorów od silnika (zapisz, który był gdzie podłączony), zmierz oporności uzwojeń, do kolektorów podłącz żarówki jako obciążenie, i przy włączonym zasilaniu pokręć ręcznie wirnikiem - jeśli sterowanie jest sprawne, to wszystkie żarówki powinny zapalać się na zmianę, jeśli tak nie będzie, to sprawdzaj napięcia na bazach tranzystorów...
Podłącz kilka żarówek halogenowych, tak by uzyskać moc 120W i zmierz napięcie. Nie powinno spaść poniżej 12V. Możesz użyć żarówki samochodowe lub halogeny domowe. A najlepiej rezystor mocy 1,2ohm o mocy min. 100W - koniecznie na radiatorze!
A czym sprawdzasz napięcie? Sprawdź te przewody żarówka halogenowa.
No to mamy cud . Na tej wtyczce , gdy naciśniesz odpowiednio przełącznik kierowcy , też masz napięcie /sprawdzaj żarówka , nie woltomierzem/.
Cześć. A Sprawdzałeś napięcia na żarówce - czy nie idą za bardzo w górę? Może Masz problem w sterowaniu reg napięcia. Pozdrawiam.
Zamiast diody mogłeś użyć niedużej żaróweczki na napięcie 12V (14V). Wtedy biegunowość nie jest istotna. Proponuję inne sprawdzenie, a mianowicie zewrzyj wszystkie kabelki przy furtce, a w domu sprawdzaj po kolei czy jest zwarcie pomiędzy kolejnymi żyłami. Jak nie masz miernika, to podawaj napięcie z zasilacza i podłączaj żarówkę tylko w domu.
ispw Czym sprawdzałeś napięcie? Miernikiem czy żarówką? Bo to może być tylko potencjał a wtedy żarówka ci nie zaświeci.
Osobiście dużo montuje alternatorów od fiata i poloneza w ciągnikach rolniczych, regulator sprawdzam w następujący sposób, zasilacz regulowany 0-16V, + do 15 regulatora a 67 przez żarówkę 2W do masy. Zwiększając napięcie sprawdzam przy jakim napięciu gaśnie żarówka, jeżeli jest to 14.3, 14.4V to jest ok.
Czy wał korbowy silnika da się ręcznie obrócić? Sprawdź połączenie silnika z nadwoziem i minusem akumulatora, rozłącz, oczyść połączenia do żywego metalu i powtórnie połącz (punkt po punkcie). Jeśli masa zespołu napędowego poprowadzona jest od skrzyni biegów, poprowadź tymczasowo dodatkowy przewód od korpusu silnika do minusa akumulatora. Napięcia dochodzące...
. Czy powinno być zasilanie na styku zaznaczonym czerwoną strzałką? Tak, powinno być 12 V. Po podaniu masy na "dzyndzel" powinien zadziałać przekaźnik (jeżeli jest). Jeżeli nie ma napięcia (sprawdzaj żarówką) to szukaj tak jak Koledzy radzili wcześniej.
Jeżeli chodzi o zasilanie to interesują cię jedynie na wtyczce "A" piny:1,2 ( napięcie z aku. ) 3 ( po kluczyku ). Masa to 9 i 8, oczywiście zasilanie sugeruję sprawdzać żarówką np. h7 w tych sprzętach stan wiązek często jest dość słaby i pokazuje jakieś napięcie na mierniku ale po obciążeniu nie ma nic. Pin 10 to sygnał świateł "stop" dla modułu (...
A sprawność triaka ocenisz sprawdzając napięcie (najlepiej żarówką) na złączu blokady - styk 2 i 5. Po starcie jest tam podane napięcie przez kilka sekund. Złącze blokady ma opis 3 4 5 6... https://obrazki.elektroda.pl/6419063800_...
Zrób sobie próbnik z żarówki ( w oprawce !!!!) i dwóch przewodów. ( jednofazowy!!!!) Jeden przewód do N a drugi tam gdzie szukasz napięcia. I w miarę możliwości sprawdzaj też na samych żyłach a nie tylko na zaciskach. Pozdr. J.
Nie, po prostu indukcja elektromagnetyczna. Zapewne sprawdzasz multimetrem elektronicznym o wielkiej rezystancji wewnętrznej- jakbyś włączył normalną żarówkę pomiędzy tę niepodłączoną żyłę i neutralny (lub po chamsku zwarł tę żyłę do neutralnego), to napięcie magicznie zniknie :) Jak nie jesteś elektrykiem to nie grzeb tam, gdzie nie powinieneś :P V.
dlaczego sprawdzać napiąć żarówka sprawdzać zasilacz żarówka sprawdzać tranzystor żarówka
officejet czyścić głowica podlaczyc unifon domofonu zabezpieczenie wzmacniacza kenwood
unitra wymiana tranzystorów niskoszumne ładowarka makita dc18rc schemat
Zawór Europa Magnum - ciśnienie i zastosowanie Żarówki niskonapięciowe z czujnikiem ruchu: zalety i zastosowania