Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Witam szukam urządzenia ja w temacie. Do wirników od silników komutatorowych.
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Podepnij ten silnik pod zasilacz regulowany od 0-30V i patrz co się dzieje.Jak wirnik nierówomiernie chodzi ,lub ma wybite wycinki komutatora to do wymiany, bo pod 230V to kupa smrodu. Chyba że posiadasz autotrafo lub elektoniczny regulator .Ale najlepiej sprawdza się moment obrotowy wirnika na stałym prądzie bo to typ silnika szeregowego i on może...
(at)Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten...
on jest z wirnikiem to jest silnik od mixera
(at)januszkk Sprawdziłem dokładniej. W schemacie kolegi (at)gumisie zmyliła mnie najwidoczniej litera V. BTA i BTB z literą W na końcu, na pewno tak jest w przypadku wyrobów firmy ST. Dalej nie mam obecnie czasu na sprawdzanie, do doszukania przez zainteresowanych tematem.
Sprawdzałem kilkukrotnie tą polaryzację bo było to dla mnie podejrzane i kondensatory są dokładnie tak umieszczone jak na schemacie. Co prawda C6 posiada "nieoryginalne" luty oraz jest innej firmy niż C5, ale to już kompletnie nie pasuje... Sprawdzę jaka jest różnica mając już płytkę. Tak czy inaczej praca układu jest już dla mnie jasna, łącznie z występującymi...
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
Bardzo dobrze sprawdza się benzyna ekstrakcyjna. Nie wpływa na części niemetalowe, nie koroduje metalowych, dobrze rozpuszcza brud, sama odparowuje.
objawia się np migotaniem oświetlenia w chili gdy silnik zauważalnie przerywa. To by raczej wskazywało na uszkodzenie silnika. Sprawdziłeś szczotki, stan komutatora na całym obwodzie? Czyżby triak tak impulsowo kluczował napięcie zasilające? Pomiń więc całe sterowanie i wtedy sprawdzaj, na krótko do sieci.
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Sprawdzałem silnik, szczotki i komutator są w porządku.
Problem jest dość denerwujący. Złożyłem ten układ według schematu na uniwersalnej płytce. Niestety nie działa. Sprawdzałem czy ścieżki są dobrze zrobione i czy wszystkie elementy są dobre. gdy włączam ten układ to żarnik żarówki bo na takowej testowałem tylko lekko błyśnie. Chciałbym dodać, że triak zamiast BT138 jest BT139/600E (nie było w sklepie)....
Silnik był sprawdzany razem z turbiną.
Plan jest taki żeby wykorzystać licznik T1 i przerwanie od zbocza opadającego To dobry plan. Proponuje ustawić T1 tak aby przerwanie było co 1sekundę. W przerwaniu od zbocza zwiększasz zmienną o 1 co przerwanie a w przerwaniu od zegara sprawdzasz jaki uzyskałeś wynik i zerujesz tą zmienną. W efekcie co przerwanie od T1 dostajesz informację ile w ciągu...
To lepiej pisz wolniej, ale tak by ktoś nie doznał szoku. Wybacz ale mój dziadek by gotów złożyć najwyższą ofiarę by móc dziś mówić po polsku a nie po niemiecku czy po rusku. Dlatego nie znoszę jak ktoś pisze byle jak, bo mu się NIE CHCE! Od tego jest też słownik, autokorekta by poprawiały błędy które każdy może popełnić. Pralka Samsung i logika działania....
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic33... tu jest podobny temat dotyczy szlifierki ale silnik jest tego samego typu.
Sprawdza się. Tylko, że silnik to nie tylko rezystancja. Popatrz jak zachowuje się szeregowo połączona rezystancja i indukcyjność przy prądzie przemiennym i zmianach jego częstotliwości. Źródłem tego prądu (przemiennego) w silniku prądu stałego jest komutator. To tak w wielkim uproszczeniu.
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Przeczytałem ten jak i poprzedni wątek o grzałce. Niestety wszystko z wymienionych tam rzeczy albo mam nowe, albo sprawne. Zostaje sam sterownik. Dziś już zrezygnowany, któryś raz z rzędu przeczyściłem płytkę preparatem do mycia PCB. Po tym zabiegu pralka od razu odwirowała. Później kaleczyła, ale jeszcze kilka razy się jej udało, do tego stopnia, że...
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Witam! Wiem że temat jest już archiwalny , ale może komuś sie przyda porada, a mianowicie szczególna uwaga na złcze krawedziowe sterownika przewaznie styki nie łączą od tachoprądniczki i silnik nie ruszy.Nastepna sprawa sprawdzanie silnika pralki z komutatorem. W bezpieczny sposób bierze sie prostownik 12v mostkuje sie siniku w szereg szczotki ze stojanem...
Nie wiem czy ropa w oleju to wina wtryskiwaczy, czy jak już wcześniej wspomniałem podkładki miedzianej pod wtryskiem, w każdym bądź razie po regeneracji wtryskiwaczy i ponownej wymianie uszczelnień miedzianych: - koniec problemów z ropą w oleju - koniec problemów z odpalaniem auta na rozgrzanym silniku o czym pisałem też tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
Witam. Trudno doradzać, nie wiedząc jaki dokładnie masz robot. W przypadku popularnych robotów kuchennych serii 181, 281, 381 sprawdziłbym czy nie jest uszkodzone łożysko tynie ( za komutatorem). Sprawdzanie silnika w tego typu robotach: Wirnik 251 1200, oporność uzwojenia wynosi 46 ohma ( +, - 0,5% ) mierząc na dwóch przeciwległych działkach komutatora....
(at)zhudomel Kubek hydro statu sprawdzałem i jest czysty. W poniedziałek spróbuję jeszcze sprawdzić przy jakiej głębokości zaczyna łapać. Jak wspomniałem, nie wiem jak sprawdzić te jego cieńsze wyprowadzenia (nie wiem jak mają się zachowywać). Czy one mają się zwierać w tym samym momencie co te grubsze od grzałki? https://obrazki.elektroda.pl/7086370800_...
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy moje przypuszczenia są słuszne. Otóż mam wirnik z komutatorem wykręcony z wiertarki ( wiertarka albo słabo się kręciła i po chwili grzała albo zatrzymała i buczała jak silnik 3-fazowy bez jednej fazy a po chwili wydobywał się z niej dym (wirnik i stojan były bardzo ciepłe)) Rezystancja stojana to 2,3 Ohm natomiast...
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
Dzięki za wypowiedź, zanim napisze to co chce o tych silnikach a chwilowo nie mam jak tego ogarnąć(przeziebienie dosyć mocne...) postanowiłem tak sobie pomierzyć tego tranzystora, który znajduje się na płytce, wiem że sprawdzania miernikem pojedynczych elementów, które znajdują się na płytce nie do końca daje efekt, ale mam pytanie dotyczące wyników...
Poszukuję zwarciownicy do sprawdzania wirników silników komutatorowych. http://obrazki.elektroda.net/53_12627341... http://obrazki.elektroda.net/11_12627341... http://obrazki.elektroda.net/52_12627341...
Witam, sprawdzałeś czy komutator nie ma bicia?.
Było przerwane, sprawdzałem przejscie i chciałem odwinąć jeden zwój i zobaczyc czy to moze jest pierwszya pozniej tak rozwalilo mi sie to. A jeśli o samo podłączenie chodzi to jak?
Sprawdzałem taką konfigurację - brak wirowania, silne buczenie. Jak wcześniej napisałem, narysowana konfiguracja podpatrzona w wiertarce, która działa bez zarzutu.
Witam! Ten silniczek komutatorowy nie nadaje się do tak ciągłej pracy (5h ciągle od załączenia?). Obawiam się że niedługo "pociągnie". Tym niemniej polecał bym dla tego silniczka i innych komutatorowych wypróbować regulator oparty na układzie U2008 - opis był publikowany w EP, a zestaw jest dostępny w ofercie AVT. Ten stosunkowo prosty regulator dobrze...
Jaki to model kosiarki? Jeśli naprawdę masz tam szczotki to kondycję silnika można poznać po wyglądzie komutatora, lub sprawdzając podczas pracy iskrzenie na szczotkach.
Kolego a ten silnik przed montażem to sprawdzałeś np. szczotki, stan komutatora, ew. upływności do masy ? Bo na foto to jego stan wskazuje na długie leżakowanie w złych warunkach.
Raczej jest dobrze umocowana bo po obu stronach tj. mocowanie jednej i drugiej szczotki jest takie samo. szczotka idealnie dotyka komutatora tylko ta jedna szczotka od yej strony w którą sie silnik kreci jest lekko przydymiona a po drugiej stronie jest wyszlifowana Dodano po 1 no jak nie widze jak widze:) ja juz mam wyciągniety ten silnik i wszystko...
W temacie z linku jest opisany sposób sprawdzania silników CD. Sprawdzałeś je? Kilkukrotnie trafiła mi się taka usterka; silnik miał tak zasyfiony komutator, że po podaniu nań zasilania robił zwarcie i radyjko się resetowało.
to jest klucz udarowy taki jak na zdjęciu. Ma 14,4 V (oni to podają dla ogniwa 3,6 lub 3,7 - 4 ogniwa szeregowo x2). Silnik sprawdzałem całkowicie rozdzielony czyli wyciągnięty nawet z przekładni planetarnej (bo rozebrać się go inaczej nie da tego klucza) oraz na krótko, czyli bez przełącznika. I rusza tak jak mówię bez silnego zrywu, tylko widać tak...
Do wczoraj działała przez 15 lat bez żadnego problemu Pierwsze co przychodzi na myśl to szczotki. Klucz 13 i torx20 będą potrzebne. A potem to już z górki ;) Wyciągasz silnik, oznaczasz go rysą po całej obudowie tak by wiedzieć które części silnika schodzą do siebie, czyścisz komutator, wymieniasz szczotki, składasz w odwrotnej kolejności. Sprawdzasz...
Trzeba sprawdzić czy cewki nie mają przerwy,sprawdzic przejście między komutatorem a szczotkami.Za wyłącznikiem powinno pokazywać obwód zamknięty trzeba po kolei sprawdzać. Sprawdż czy komutator nie ma przerwy.
Zaczeło się od ciąglego wirowania tak jak w niektórych opisanych przypadkach,czyli mrugnięcie diod przy wejściu na duże obroty wirowania i rozpoczęcie wirowania od nowa.Podejrzenie ze wina leży po stronie silnika (sprawdzałem sam silnik poza pralką - przy maksymalnych obrotach dość mocno iskrzy komutator).Po ponownym podłączeniu silnika sytuacja uległa...
gdy napięcie na akumulatorach trochę się obniży to silniki nie ruszą dla nich 0,2V to jest bardzo duża różnica Z tego co piszą w specyfikacji silnika max prąd może wynieść 6A. To jest silnik komutatorowy i nie masz się co obawiać uszkodzenia, chyba że zablokujesz wał. Sprawdzałeś przebieg prądu silnika? Może włącza się jakieś zabezpieczenie w akumulatorkach?
Sprawdzałeś diody 522 i 533? Ten rezystor w ich układzie też. Wygląda na to, ze hamowanie silnika jest realizowane poprzez zwarcie jego komutatora - wytworzona siła elektromotoryczna jest tym większa im większe są obroty silnika, a więc im mniej taśmy na talerzyku odwijanym.
Najczęściej problemem w tego typu gramofonach jest silnik napędowy. Wystarczy go rozebrać i przeczyścić komutator i szczotki papierem ściernym 800, można też nasmarować łożyska.Uwaga- zaznaczyć na obudowie silnika położenie tylnej ścianki ze szczotkami , bo później się nie trafi we właściwe miejsce. Mam takie dwa gramofony i ta metoda sprawdza się na...
A w drugim silniku jak to wygląda , sprawdzałeś stojan i wirnik z komutatorem ? ps. Te dwie blaszki to lamele ,część komutatora. To na fotce to musiało trochę ognia dać wcześniej przed rozleceniem.
Ponieważ na tym forum są już inne posty dotyczące maszyn, które używają tej samej głównej płytki, co ta, pomyślałem, że opiszę tę naprawę, którą zrobiłem wczoraj, na wypadek, gdyby inni uznali ją za przydatną. Miałem problem na mojej pralce AEG L62642VI. Wyświetlacz pokazał E51. Wygląda na to, że ta maszyna używa płytki PCB Electrolux EWM 2100 (chociaż...
Witam. Jeżeli masz przypalone działki na komutatorze to wirnik jest do bani. Omomierzem raczej tego nie sprawdzisz. Potrzebny jest specjalny przyrząd tzw. kobyłka - do badania zwarć międzyzwojowych - na co podejrzewam cierpi Twój nowy wirnik. Stojan sprawdza się tak by pracował jako transformator wkładając między nadbiegunniki jakiś magnetowód (np....
Teraz mam pytanie muszę mieć do niego Arduino. Nie koniecznie arduino, ale na pewno mikroprocesor. Do wysterowania ULN wystarczy by choćby Atinny, a program można pisać w C++ czy bascomie. Nie koniecznie w środowisku arduino. (Jakoś się nie mogę do niego przekonać). Jak dla mnie zastosowanie w tym przypadku będzie bardzo korzystne. A późniejsze modyfikacje...
Mechanikiem samochodowym nie jestem,ale napiszę tak:po wyciągnięciu wirnika zostaje obudowa z uzwojeniami-i należy sprawdzić,czy te uzwojenia nie odstają przebicia na obudowę.Pobieżnie można to wykonać zwykłym miernikiem-omomierzem,ale tylko pobieżnie.Bo może być tak,że będzie przebicie ujawnia się przy mocnym obciążeniu-podczas uruchamiania,a przy...
Proszę oto linka z schematem i wszystkimi potrzebnymi opisami rozrusznika można na tym zrobić prace. http://diaaut.home.pl/r3401c3x.htm Dodano po 41 A to na początek .. Ogólne wiadomości o rozruchu. Ważnym elementem obwodów elektrycznych jest obwód rozruchu silnika spalinowego w skład tego obwodu wchodzą silnik elektryczny prądu stałego zwany rozrusznikiem,...
To ja jeszcze dodam kolejnego podejrzanego. Ze schematu widać że silnik pompy DC. Jakiego typu? Może komutator iskrzy? Sieje po zasilaniu, i wokół? Skoro nie masz oscyloskopu, to zacznij od testów bez udziału silnika. Puszczaj wodę grawitacyjnie, ewentualnie z wodociągu. Sprawdzaj czy sam pomiar właściwie zlicza. Potem zrobisz włącz/wyłącz pompowanie....
Hej, Sorki ale nie znam się za bardzo na silnikach. Co to jest zwojówka? Silnik bez elektroniki chodzi ale nie sprawdzałem jak długo. Komutator na styku ze szczotkami faktycznie (na obu) iskrzy. Sugerujesz wymianę wirnika?
napięcie spada do 2-3v. Więc? Albo zasilacz tego napięcia nie daje rady z własnej winy (uszkodzenia), albo z winy silnika - za duże obciążenie np. za sprawą zwarć na komutatorze. Na forum podobnych tematów jest trochę, może warto poszukać? Tak czy inaczej - silnik do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Jeśli na zewnętrznym zasilaczu będzie działać...
Jedynie dokładne przemierzenie uzwojeń wirnika może wyjaśnić sprawę , bowiem objawy wskazują na uszkodzenie uzwojenia .Możesz mierzyć omomierzem wszystkie przeciwległe wycinki komutatora np, 1 z 10 , 2 z11 , 3 z 12 , lub po dwa obok siebie np, 1 z 2 , 2 z 3 itd oporności na wszystkich parach muszą być jednakowe, wartości będą małe rzędu 1-2 omów . Lub...
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
Witam Kolego a obróć wtyczkę w gniazdku to nie będzie fazy aby pracował silnik jest potrzebna faza i zero sprawdzaj żarówką z oprawką przed włącznikiem po włączniku , to tak może dojdziesz może tylko kabel jak bywa to wiertarkach szlifierkach. Pozdrawiam
Witam Strefa bezprądowa jest realizowana najczęściej w taki sposób, że po zmianie znaku napięcia zadającego układ zdejmuje impulsy z mostka przewodzącego i sprawdza czy przestał płynąć prąd, jezeli stwierdzi ze prąd już nie płynie odlicza zwłoke czasową dla bezpieczeństwa. Po tej zwłoce odlicza czas kiedy blokowane są tyrystory w obu mostkach i dopiero...
cewki nie znalazlem a jesli chodzi o silnik to silnik ma zasilanie na stojan i wirnik (szczotki sprawdzalem jeszcze moga troszke popracowac komutator tez jest jak nowy, zostaje jeszcze sprawdzenie silnika i elektroniki (sprawdzic silnik niestważa problemu ale jak to zrobic z elektronika) a komora hydrostatu czysta ? >>jest widoczna po sciągnieciu lewego...
Wystarczy zwykły multimetr, ja takim sprawdzałem ostatnio swój silnik z odkurzacza. Oporność przy obracaniu wirnika zmieniała się od 11 do 5 ohmów, to podaję tak dla informacji. Przy sprawnym wirniku oporność nie powinna się zmieniać.
Wodę wypompowała. Co do rodzaju silnika, to po czym mam poznać jaki jest, bo się na tym nie znam? Pozdr. po dźwięku :wink: silnik klatkowy pracuje całkowicie bezgłośnie a komutatorowy świszczy, piszczy, trzeszczy, szeleści, gwiżdże i bóg wie co jeszcze ( przynajmniej w tym typie pralki :wink: ) ale nie musisz tego sprawdzać, gwarantuję że w tej pralce...
Sprawdź silnik przesuwu lasera i ten co płytę kręci. Najlepiej miernikiem ustawionym na "piszczałkę", przy ręcznym obracaniu będziesz słyszał czy coś jest nie tak. W większości wypadków będzie piszczeć i na sprawnym silniku. Oporność sekcji takiego silnika to ok. kilkanaście omów. Piszczyk w większości multimetrów reaguje dźwiękiem na wyższe oporności...
Nie ma tu nic dziwnego . Musiano zastosować silnik 1,5 kW ponieważ jest tam prosty regulator obrotów czyli ogranicznik napięcia . Gdyby był silnik o 1/3 mocy słabszy po zmniejszeniu obrotów na min , mógłbyś co najwyżej przeciąć zapałkę ;-) W mojej "taśmówce" jest silnik 550W z przekładniami na pasek klinowy ale jeszcze nie korzystałem ze zmiany przełożeń...
Objawy wskazują na uszkodzony silnik. Sprawdzam na wolnych obrotach prawo/lewo, dociskam palcem przez papier ścierny komutator, jak zwalnia obroty i nie próbuje ich podnieść, to dla mnie silnik jest uszkodzony. można to jakoś wyregulować Zgodnie ze sztuką? Masz w linku, który wcześnie podałem, a i nie zgodnie🤔 też 😋
Rado2010 jak regulujesz dawkę oleju ? Robisz regulacje na podgrzanym oleju czy jeszcze na zimnym ? Ja jestem w fazie testów małego palnika 12-15 kw mocy. Problem mam tylko z precyzyjna regulacja ilości oleju. Pomimo To Wyglada to obiecująco. Na podgrzanym, w tedy ma prawidłową gęstość :) Dodano po 18 A oto mój palnik, do którego z ciekawości pare dni...
do POLO2 i co dalej z tym sprawdzaniem czy nalezy miezyc napiecia na komutatorze ??????? jesli ktores zanizone to znaczy ze ma zwarcie czy tak to jest ????
Witam mam taki problem z pralką Mastercook PTD1036. Problem polega na tym iż pralka po załączeniu nabrała wody zakręciła dwa razy wypuściła ta wodę i stanęła. Po ściągnięciu obudowy pralki poczułem spaleniznę komutator tego silnika jest czarny i ma lekkie zarysowania. Sprawdzałem wszystkie połączenia kabli wszystko było porządku szczotki całe pompa...
Nie wiem czy takie informacje znajdziesz, raczej nie. Na początek dokładnie obejrzeć. Często uszkodzenia widać, bez konieczności pomiarów. Pokręcić silnikiem, i sprawdzić czy się lekko obraca, czy nie ociera np wirnik o stojan, czy przekładnia nie jest zablokowana, albo zatarte łożysko lub się rozpadło. Popatrzeć na uzwojenia czy nie widać spaleń (zwęgleń,...
Jedna ze szczotek to masa - a trzy są dlatego że jest to silnik dwubiegowy. Dla większej prędkości szczotki znajdują się co 180 stopni obwodu komutatora. Nie wiem czy dobrze podłączyłem, ale gdy sprawdzam, to szczotka na przeciwko masy to wolniejszy tryb, a szybszy jest wtedy, gdy jest masa i szczotka dolna.
Szczotki sprawdzałem są sprawne przeczysciłem komutator wygląda na dobry
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Witam, Od dłuższego czasu walczę ze swoim rozrusznikiem. Objaw jest taki jak by nie miał pary zakręcić silnikiem. Dodam, że sprawa dotyczy rozrusznika motocyklowego. Co zrobiłem: - nowe szczotki - wyczyszczony - wyrównany komutator - przeczyszczone klemy - sprawdzenie połączeń Akumulator jest ok ( sprawdzałem na 2 takich samych z czego jeden zakupiłem...
sprawdzałem na wszystkie sposoby i jest to silnik na 100%. Stwierdziłeś uszkodzenie silnika komutatorowego z magnesami trwałymi i wbudowanym układem prostowniczym - "DN-703450" . Takie wykonanie, wg ostatniej mody, zaliczamy do elementów mechatroniki. Czy mógłbyś wskazać, co okazało się być najsłabsze w obwodzie samego silnika? Mamy, układ scalony,...
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
No i moje pytanie - co może być przyczyną? Szczotki nowe, komutator nie wygląda najgorzej. Wirnik nie jest nigdzie osmolony czy przypalony. Zwarcia między-zwojowe w wirniku są przeważnie niezauważalne przy oględzinach. Można je wykryć dopiero dysponując prostym przyrządem. [url=https://www.google.com/search?q=prz...
Mam pytanie. Na PCB są 3 przekaźniki - jeden to silnik, drugi to grzałka, a trzeci?... pompa spustowa? Nie słychać żadnego stukania przekaźnika w momencie kiedy powinna ruszyć pompa... Zauważyłem jeszcze jedną rzecz. Kiedy uruchomię pralkę z odłączoną pampą, to pralka nie rozpoczyna pracy i nie pobiera wody. jest więc test, który sprawdza obecność pompy...
Czy sprawdzałeś komutator? Wartość oporu między sąsiednimi blaszkami komutatora, między równoległymi blaszkami (tak jak szczotki), itp. Spróbuj odnaleźć jakieś odchyłki od powtarzających się wartości.
Komutator został po pierwszym rozkręceniu wyszlifowany dlatego jest taki czysty I to był błąd, po wyglądzie komutatora można się dużo dowiedzieć. Jego oczyszczenie zlikwidowało wszelkie ewentualne ślady wskazujące na uszkodzenie. Teraz tylko sprawdzanie na przyrządach.
Dziękuję za odpowiedź. Kit AVT1007 jest dedykowany do silników komutatorowych a w okapie jest zamontowany silnik indukcyjny i według mojej wiedzy regulatory do silników komutatorowych nie bardzo będą się sprawdzały w takim przypadku. Ale ja się nie znam i może kolega vieleicht ma rację. Mógłbym kupić w/w kit i sprawdzić. Obawiam się jednak, że "na moje...
Z tym modułem możesz mieć problem, wykorzystaj do tego regulator obrotów z odkurzacza.Ja używam takiego regulatora do sprawdzania silników komutatorowych.
Pralka AWE 4526 z uszkodzonym zasilaniem, założyłem panel AWE 6730/P w trybie serwisowym błąd F14 w tym przypadku brak czujnika parkowania znaczy pozycjonowania bębna po założeniu czujnika przeszedł tryb serwisowy w tym odłączenie zasilanie po nie znalezieniu błędu. Pierwsze czyszczenie/pranie na 95 stopni przebiegało prawidłowo łącznie z wirowaniem...
(at)kj1 Nie chodzi o kit AVT, on nie spełnia wymagań autora (prostego podłączenia do mikrokontrolera), ale o opis działania i fakt, że składowa stała napięcia zasilania silnika indukcyjnego jest szkodliwa. W tym co załączyłeś też są istotne informacje: Sprawdza jednak, czy wyzwolony w poprzednim półokresie triak jeszcze przewodzi prąd (ze względu na...
Dzisiaj rozebrałem silnik. Przedtem udało mi się go rozkręcić i woltomierz pokazał mi 28V. szczotki i cała reszta wygląda na nieuszkodzoną. Nic nie śmierdzi spalenizną. Na youtube znalazłem filmik jak koleś sprawdza wirnik zrobiłem tak samo. Chodziarz nie wiem czy mój miernik nie jest za tani na takie pomiary. Przemierzyłem każdy styk na przeciw siebie...
No to lipa z silnikami. Ogólnie kupiony przez nie agregat obciazalem szlifierkami 1300W i używałem dużej szlifierki 2000W - dobrze daje sobie z tym radę. Sprawdzałem częstotliwość przy obciążeniu rezystancyjnym. [youtube]https://youtu.be/av-0kY5jpx0[/y... Przy obciążeniu szlifierką kątową z silnikiem komutatorowym miernik głupieje - nie wiedzieć...
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Sprawcą iskrzenia silników komutatorowych jest, prawie zawsze, WIRNIK. Przyczyn iskrzenia jest wiele a należą do nich: 1) Zużyte szczotki 2) Wirnik 3) Stojan 4) Łożyska oszlifuj komutator papierem ściernym Najgorsza z metod powodująca często dalsze uszkodzenia wirnika. Komutator należy wyrównać ( jeśli jego powierzchnia jest wytarta przez szczotki)...
Moim zdaniem jest jakiś problem ze sterowaniem silnika sleed - Prawdopodobne uszkodzenie ukladu sterownika napedu lub brak poprawnego zasilania ? Silnik sleed sprawdzałem omomierzem wykazuje rezystancje 16Ω +/- 2Ω podczas kręcenia wirnikiem. - Prosze o wykonanie testu "martwego pola" - za pomoca zasilacza labolatoryjnego, pomiar omomierzem nie dowodzi...
Pralka wszystkie czynności do momentu wirowania wykonuje prawidłowo. Gdy dojdzie do wirowania (18 minut do końca) zaczyna wirowanie, upłyną 2-3 minuty i w momencie gdy osiąga maksymalne obroty wszystko gaśnie (nie świeci żadna kontrolka) jakby zabrakło prądu i po kilkunastu sekundach wraca do wirowania od 18 minuty i tak w koło. Sprawdzałem silnik:...
Witam Mam pralkę firmy Candy która nie chce kręcić na żadnym programie Chciałem wyjąc silnik i sprawdzić go na stole czy ktoś wie jak taki silnik podłączyć. Ma 2 przewody do szczotek, 2 do komutatora, 3 do uzwojenia. Kiedyś sprawdzał mi to serwisant i widziałem że 2 przewody łączyłze sobą pytanie jakie ? Będę wdzięczny za pomoc
1. Moc pobierana z zasilacza: P=U*I. Mierzyć watomierzem, lub najlepiej dwoma miernikami jednocześnie. Moc na wale: P=M*ω które oznaczają odpowiednio: moment na wale silnika i prędkość kątową. 2. Brak jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba sprawdzać jak się nagrzewa silnik (chwilowo można podłączyć nawet pod 12V, podczas gdy napięcie znamionowe silnika...
Szczotki przede wszystkim-zacznij od tego.Wyjmij je i sprawdź ich stan lub sprawdź silnik wpisując w wyszukiwarkę : sprawdzanie silnika komutatorowego pralek Pozdrawiam.
Ponieważ , będę robił podajnik do pieca, planuję wykonać sterownik. Chcę by był bardziej zaawansowany z algorytmem PID, stąd wynika kilka pytań konstrukcyjnych. Dmuchawa musi być regulowana a podobno najlepsze są z silnikami klatkowymi, gdyż komutatory nie sprawdzają się w pracy ciągłej przez pół roku. Dlatego, mimo, że najprościej byłoby dać dmuchawę...
Szczotki wymieniłem bo jedna była po prostu przepalona i rozpadła sie w rekach, silnik sprawdzany poza pralka chodzi bez zarzutów tylko w pralce cuda sie dzieją. Co może byc tego przyczyna? A szczotki i komutator dotarłeś pumeksem?
Trudno tak wprost jednoznacznie stwierdzić. Wszytko zależy od warunków- mogą wytrzymać jeden sezon a mogą stać i latami. Można postawić i okresowo sprawdzać, choć takie sprawdzanie nie dużo da, ponieważ na przykład nie zbadamy wilgotności uzwojeń. Dobrze, że to asynchroniczne, wtedy odpada nam komutator, szczotki i jedne uzwojenia. Choć i tak jeszcze...
sprawdza komutator sprawdza wirnik silnik sprawdza silnik elektryczny
mastercook id64s potencjometr liniowy logarytmiczny amplituner instrukcja
schemat centralny zamek kangoo dezamet żelazko
Blaupunkt Santa Fe DCM 42 Car Radio Manual Search Przestrojenie radiomagnetofonu RMS 475 na pasmo CCIR