Jak to jest nowszy regulator z komunikacją na LIN to w domu prymitywnymi metodami nie sprawdzisz, potrzeba droższy sprzęt niż wiertarka...
Siemka Ziomki:D jak sprawdzić czy komutator jest sprawny??
Szczotek się nie czyści tylko sprawdza się ich długość i czyści komutator silnika. Stan pompy odpływowej też ma kluczowe znaczenie. Musisz sprawdzić czy pompa odprowadza wodę przed rozpoczęciem wirowania bardzo sprawnie i solidnym strumieniem. Oryginalna pompa do Twojej pralki: https://north.pl/karta/pompa-odplywowa--...
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
A zrobić sobie samemu i forsę oszczędzić :D .Konstrukcja naprawdę bardzo prosta. Ewentualnie pomogę, tu na Forum.
Podepnij ten silnik pod zasilacz regulowany od 0-30V i patrz co się dzieje.Jak wirnik nierówomiernie chodzi ,lub ma wybite wycinki komutatora to do wymiany, bo pod 230V to kupa smrodu. Chyba że posiadasz autotrafo lub elektoniczny regulator .Ale najlepiej sprawdza się moment obrotowy wirnika na stałym prądzie bo to typ silnika szeregowego i on może...
Chodzi o szlifierkę kątową. Iskrzy strasznie na komutatorze. Ten filtr nie może powodować iskrzenia, niezależnie od sprawności filtra. Uszkodzenie filtra dałoby skutek albo w postaci braku zasilania silnika albo siania zakłóceniami po sieci. U ciebie albo szczotki do wymiany, komutator do wyczyszczenia albo przerwa a jednym z uzwojeń wirnika.
Jeszcze nie sprawdzałem. Komutator..ma 20 lat..tak więc.. ma być prawo trochę wytarty :)
Prawda jest taka że jak fachowiec dostaje sprzęt do naprawy to najpierw sprawdza wirnik w razie potrzeby wymienia łożyska i wyprowadza komutator i wtedy problemy z dotarciem szczotek nie maja miejsca.
Kolego, zawsze blaszka będzie przyciągnięta, ale trzeba mierzyć na komutatorze wartość napięcia , zaindukowanego w tworniku, w poszczególnej sekcji, kumasz?
(at)Fosbery Środek połączenia kondensatorów przeciwzakłóceniowych. Ale do rzeczy - szczotki w tym silniku, to wlasnie te ,,szczotki" - pędzelki druciane, a nie grafitowe, jak wszyscy mniemaja. Na pewno szczotki ?? Bardziej jest podejrzany brudny komutator. Sprawdza się to także przez pomiar fluktuacji pobieranego przez silnik prądu. Sprawdzałeś ten...
To dobry sposób, ale tylko dla szybkiego zdiagnozowania wirnika, lecz nie wyczerpuje tematu: w celu sprawdzenia i zdiagnozowania usterki (co uległo awarii) Jak sprawdzić stojan i jego uzwojenia ? jak sprawdzić wirnik ,cewki wirnika pod kątem zwarć
Mierzy się multimetrem rezystancję każdej z 2 cewek stojana powinna być zbliżona wartość kilku Ω. Sprawdza się także czy, któraś z cewek nie ma przebicia do metalowego rdzenia stojana.
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
W poradnikach dotyczących obróbki skrawaniem przy toczeniu miedzi i brązu najczęściej polecają stosowanie emulsji wodno-olejowej . Natomiast podręczniki zegarmistrzowskie zalecają przy precyzyjnej obróbce skrawaniem i polerowaniu miedzi i jej stopów stosowanie terpentyny balsamicznej . Ja osobiści najczęściej używałem terpentyny a jak nie miałem pod...
Kupię maszyne do sprawdzania wirników komutatorowych Np. Wt-3. ( Zwarciwnica , magneśnica ).
Po pomiarze okazało się że między obojętnie którym wycinkiem jest około 5 om Czym to mierzyłeś? Pewnie multimetrem, multimetr ma za małą dokładność by wykazać zwarcie międzyzwojowe. Nawet pomiar mostkiem Thomsona nie da pewności. By to sprawdzić trzeba użyć przyrządu do sprawdzania wirników (rozciętego transformatora).
ok, a jak sie sprawdza czy wirnik nie ma przerwy, na komutatorze? czy trzeba wyjmowac alternator? Sprawdzilem przewody od kostki i nie sa przerwane
Witam, obecnie uczę się przezwajać wirniki elektryczne komutatorowe opanowałem już przezwajanie do takiego stopnia ze 5 na 9 chodzi bez problemu, przezwojenie, zabezpieczenie, zalanie żywica z utwardzaczem, wyważenie, przetoczenie i sprawdzenie komutatora itd myślę że mam już opanowane, ale niestety mam jeden mały problem, ponieważ przezwajam je bez...
Jeśli bardzo iskrzył na starym stojanie, to jest możliwe, że wirnik się uszkodził, więc zamontowanie nowego stojana może być spóźnione Pozostaje sprawdzenie wirnika na urządzeniu do sprawdzania zwarć zwojowych w wirniku.
Nie komutator a pierścienie slizgowe, i tak się nie sprawdza.
Sprawdź dobrze silnik podłączając go poza pralką, wątpię w uszkodzenie elektroniki. Czy przy wymianie szczotek czyściłeś komutator? Co do sprawdzania silników na krótko, jest kilka tematów na forum. Pozdrawiam
Czy sprawdzałeś komutator? Wartość oporu między sąsiednimi blaszkami komutatora, między równoległymi blaszkami (tak jak szczotki), itp. Spróbuj odnaleźć jakieś odchyłki od powtarzających się wartości.
(at)januszkk Sprawdziłem dokładniej. W schemacie kolegi (at)gumisie zmyliła mnie najwidoczniej litera V. BTA i BTB z literą W na końcu, na pewno tak jest w przypadku wyrobów firmy ST. Dalej nie mam obecnie czasu na sprawdzanie, do doszukania przez zainteresowanych tematem.
Wszystkie wirniki jakie dotychczas miałem to na tym swoim elektromagnesie bez żadnego problemu sprawdzałem, przy średnicy nawet 60mm nie powinno być żadnych problemów, wirniki od elektronarzędzi z powodzeniem się mieszczą. Wirnik należy powoli obracać i trzymając blaszkę nad wirnikiem w odległości 1,5 - 2mm sprawdzić każdy żłobek tego wirnika. Jeżeli...
WITAM Iskrzenie na komutatorze - zużyte szczotki, częściowo przegrzane uzwojenia, zwarcia lub przerwy pomiędzy komutatorem a uzwojeniem wirnika. Stan wirnika sprawdza się przyrządem w polu magnetycznym, ze względu na małe ilości zwojów na wirnikach pomiary omomierzem będą obarczone błedem Dodano po 16 Regulator służy do obniżania obrotów. przy jego...
Sprawdzałem kilkukrotnie tą polaryzację bo było to dla mnie podejrzane i kondensatory są dokładnie tak umieszczone jak na schemacie. Co prawda C6 posiada "nieoryginalne" luty oraz jest innej firmy niż C5, ale to już kompletnie nie pasuje... Sprawdzę jaka jest różnica mając już płytkę. Tak czy inaczej praca układu jest już dla mnie jasna, łącznie z występującymi...
Tez nie do końca rzeczowo. Wpierw się sprawdza statycznie, czyli pomiar rezystancji cewek uzwojenia wzbudzenia (8Ω) jak i z grubsza rezystancji wirnika. W tym celu wystarczy szeregowo z wrnikiem podłączyć żarówkę i całość zasilić z prostownika ręcznie obracając przy tym wirnikiem. Jeżeli jest gdzieś miejsce gdzie żarówka zgaśnie to tam jest wylutowany...
Przyczyna leży w uzwojeniu silnika i żadne czyszczenie komutatora nic nie daje, tylko wymiana silnika albo przezwojenie ( koszty). Co do gaszenia "dyskoteki" to jest objaw charakterystyczny dla tego uszkodzenia. Ostatnio rzadko spotykane ale pojawiły się nowe związane problemy z maxymalnymi obrotami wirowania, stare silniki ( do max 1000 1/min) nie...
Sprawdzałeś szczotki, komutator?
Dla silnika 800W opór 57 Ohm podejrzliwie duży! Przetestowałem silnik P około 100W. Rezystancja pomiędzy przeciwległymi lamelami komutatora wynosi około 30 Ohm.
objawia się np migotaniem oświetlenia w chili gdy silnik zauważalnie przerywa. To by raczej wskazywało na uszkodzenie silnika. Sprawdziłeś szczotki, stan komutatora na całym obwodzie? Czyżby triak tak impulsowo kluczował napięcie zasilające? Pomiń więc całe sterowanie i wtedy sprawdzaj, na krótko do sieci.
Jak masz jakiś europejski alternator, demontujesz go, demontujesz regulator, dobierasz szczotki, lutujesz, składasz i gotowe. Zamiast wymieniać szczotki można wymienić kompletny regulator. Jak masz alternator japoński, demontujesz go, rozpoławiasz, wymieniasz szczotki, składasz, wyjmujesz drut zabezpieczający szczotki i montujesz do auta. Przy okazji...
Sprawdz dopasowanie szczotek do powierzchni komutatora. Moim zdanie masz zwarcie w uzwojeniach komutatora. Możesz spróbować sprawdzić wirnik w zakładzie gdzie przewijają silnik. Powinni mieć przyrząd do sprawdzania wirników.
Witam, sprawdzałeś czy komutator nie ma bicia?.
Silnik był sprawdzany razem z turbiną.
Spróbujmy krok po kroku. Nie wszystko na raz! 1. Sprawdź stojan i wirnik wzrokowo. Czy uzwojenia nie są "przypalone", poprzecierane, uderzone itp. uszkodzenia mechaniczne. Powąchaj je czy nie czuć smrodu spalonej izolacji. To nie żart! 2. Zmierz rezystancje i podaj wyniki: a) między stykami XYZ parami XY XZ i ZY - zakres 200 Ohm lub mniej jak masz taki...
mam podobny problem. Pogadamy? Dodano po 6 wymieniłem regulator dwa razy teraz stojan nowy i nadal na biegu jałowym przy zapalonych światłach napięcie 5,7- 5,9 i po wciśnięciu stop gaśnie silnik natomiast bez swiatel 6,2- 6,3 i chodzi. Został stary wirnik ale sprawdzany pod 220v i żarówka oraz sprawdzany komutator po między poszczególnumi i jest wszędzie...
A szczotki sprawdzałeś? Przyjrzyj się komutatorowi, czy któryś wycinek nie ma innego zabarwienia.
Bardzo dobrze sprawdza się benzyna ekstrakcyjna. Nie wpływa na części niemetalowe, nie koroduje metalowych, dobrze rozpuszcza brud, sama odparowuje.
Witam ! Ale o szczotkach na alternatorze nic nie piszesz, sprawdź czy są dobre, bo widziałem też w astrze złamaną szczotkę. Jeżeli posiadasz miernik to możesz również sprawdzić uzwojenia alternatora sprawdzając na komutatorze.
Plan jest taki żeby wykorzystać licznik T1 i przerwanie od zbocza opadającego To dobry plan. Proponuje ustawić T1 tak aby przerwanie było co 1sekundę. W przerwaniu od zbocza zwiększasz zmienną o 1 co przerwanie a w przerwaniu od zegara sprawdzasz jaki uzyskałeś wynik i zerujesz tą zmienną. W efekcie co przerwanie od T1 dostajesz informację ile w ciągu...
Hej, Sorki ale nie znam się za bardzo na silnikach. Co to jest zwojówka? Silnik bez elektroniki chodzi ale nie sprawdzałem jak długo. Komutator na styku ze szczotkami faktycznie (na obu) iskrzy. Sugerujesz wymianę wirnika?
Wydaje się że to szczotki oryginalne i możesz je kupić, ale możesz jeszcze zadać pytanie czy są to szczotki dwuwarstwowe to znaczy czy w środku przekroju mają przekładkę jeżeli tak kupuj bez obaw i wszystko będzie ok. Przed uruchomieniem musisz jeszcze doprowadzić do stanu używalności komutator to znaczy lekko go trzeba przetrzeć papierem ściernym a...
Jeśli chodzi o sprawdzenie czy wirnik ma przerwe to jest proste - omomierzem sprawdzamy na komutatorze poszczególne uzwojenia. Wykrycie zwarcia międzyzwojowe wymagają prostego przyrządu. Wykonanie go jednak wymaga troche pracy i materiałów.
Problem jest dość denerwujący. Złożyłem ten układ według schematu na uniwersalnej płytce. Niestety nie działa. Sprawdzałem czy ścieżki są dobrze zrobione i czy wszystkie elementy są dobre. gdy włączam ten układ to żarnik żarówki bo na takowej testowałem tylko lekko błyśnie. Chciałbym dodać, że triak zamiast BT138 jest BT139/600E (nie było w sklepie)....
To lepiej pisz wolniej, ale tak by ktoś nie doznał szoku. Wybacz ale mój dziadek by gotów złożyć najwyższą ofiarę by móc dziś mówić po polsku a nie po niemiecku czy po rusku. Dlatego nie znoszę jak ktoś pisze byle jak, bo mu się NIE CHCE! Od tego jest też słownik, autokorekta by poprawiały błędy które każdy może popełnić. Pralka Samsung i logika działania....
witam, mam problem z wiertarka która się po 10 min nagrzewa ze aż parzy. Dodatkowo iskrzy z komutatora, ale nie śmierdzi. Widać jak iskry krążą wokół komutatora. Sprawdzałem stojan pod katem zwarć i rezystancji i wszystko jest ok tj nie ma przebicia i rezystancja taka sama. Sprawdzałem tez wirnik miernikiem między szczelinami jest taka sama rezystancja...
Witam. Wirnik najlepiej sprawdzić tak zwanym ,,buczkiem" umieszcza się wirnik w strumieniu zmiennego pola magnetycznego i przykładasz do wirnika kawałek blaszki. Obracasz wirnikiem kilka razy i jak ci zadrży blaszka to jest zwarcie między zwojami. Na koniec sprawdzasz połączenia uzwojeń z komutatorem podłączając amperomierz (prąd zmienny) do klatek...
Jaki to model kosiarki? Jeśli naprawdę masz tam szczotki to kondycję silnika można poznać po wyglądzie komutatora, lub sprawdzając podczas pracy iskrzenie na szczotkach.
Oceń stopień zużycia szczotek - może są już zużyte i do wymiany. Jeśli nie - podczyść szczotki drobnoziarnistym papierem ściernym, to samo z komutatorem. A grzanie: sprawdzałeś zaraz po pracy co się grzeje? Czy wirnik przy komutatorze, czy po prostu wirnik, bo jak wirnik to mogą być zatarte łożyska a opory zwiększają wydzielanie ciepła na cewkach -...
Tak wirowała na pełnych obrotach ale już po teście następne pranie było z problemami(choć ostatnie 2 tyg wirowała bez problemu) ale dalej będę obserwował kabelki naprawdę sprawdzałem dokładnie przy okazji czyszczenia komutatora tego hydrostatu się czepiam cały czas tylko problem w tym że nie mam takiego na podmianę ,może ktoryś z kolegów ma sprzedać...
Ten wirnik którego foto wstawiłeś jest już przezwajany, to nie jest oryginał . Wpierw sobie zajedź gdzieś gdzie sprawdza ci na elektromagnesie czy nie ma zwarcia . Wtedy jest nie do odratowania . Patrząc po fotce to masz lutowane połączenia komutator - uzwojenie. Tego się nie lutuje . Luty puszczą a po większym nagrzaniu siła odśrodkowa wyrzuci cynę...
Wirnik silnika komutatorowego można sprawdzić omomierzem na ciągłość połączenia między działkami komutatora, można tez miernikiem indukcyjności wtedy widać które uzwojenia maja zwarcia miedzy uzwojeniami
Trzeba sprawdzić czy cewki nie mają przerwy,sprawdzic przejście między komutatorem a szczotkami.Za wyłącznikiem powinno pokazywać obwód zamknięty trzeba po kolei sprawdzać. Sprawdż czy komutator nie ma przerwy.
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Sprawdzałem i nie było. Stojan to samo, te same oporności
Nie radzę tak prać bo przy krótkich szczotkach może wypalić się komutator wirnika . Z resztą ja zawsze przy wymianie szczotek sprawdzam i czyszczę komutator
Być może przyda się info dla kogoś w przyszłości. Znajomy nie przyznał się, że próbował na własną rękę coś działać z robotem – wyjął szczotki i włożył je na odwrót (szczotki mają trapezowe ścięcie i jak się je wsadzi niepoprawną stroną, nie dotykają komutatora). Oczywiście sprawdzałem to, ale wsadzałem je tak samo, jak wyjąłem, nie brałem pod uwagę,...
jeżeli są to male silniczki do to http://www.jupitel.com.pl/rete_pl.php może się nada. Pozdro Chyba nie bardzo wiesz o co chodzi autorowi tematu. To co produkuje Jupitel kompletnie się do tego celu nie nadaje. :!: User poszukuje przyrządu w formie profilowanego elektromagnesu, który swoim polem zasila badany wirnik. Sprawdzanie polega na pomiarze napięcia...
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
Witam, dostałem wiertarkę która przy starcie buczy, nie wiem czy tak powinno być, sprawdzałem n połączenie lamelek na komutatorze i wszystkie mają ze sobą zwarcie, ale wirnik się kręci. Wrzucę filmik czy tak powinno być ?
Ja bym proponował tak: Zewrzeć przy automacie rozrusznika czymś metylowym (np. klucz) dwie grube śruby (trzeba to zrobić mocno i stanowczo, najlepiej na nakrętkach) pisze to, dlatego że widziałem jak gość się wystraszył trzasku rozrusznika i wypuścił klucz, co spowodowało upalenie kabli i poparzenia dłoni. Jeśli rozrusznik dalej będzie obracał się opornie...
Szczotki sprawdzałem są sprawne przeczysciłem komutator wygląda na dobry
Witam Jeżeli nie masz w podorędziu tego magnetycznego ustrojstwa to bierzesz regulowany zasilacz o wydajności ok 1A, przewody zasilacza podtykasz na sąsiednie wycinki (zaciski) komutatora ustawiasz np te 1A i sprawdzasz kolejno sąsiednie zaciski komutatora 1z2 2z3 3z4 itd. Powinieneś uzyskać zblizone wartości prądu przepływającego przez uzwojenia wirnika....
jedyne co mnie dziwi to to że jak sprawdzam opór na wirniku to nie ma przewodności między przeciwległymi polami komutatora a wydaje mi się że powinien być. Dodano po 1 sprawdziłem przewody, cewki stojana, --- Sprawdziłeś Wszystko? wraz z wtyczką i włącznikiem:) , ! - zabezpieczenie by nie włączyć przypadkiem. Jak po kolei sprawdzasz to trafisz na przerwę.
najprostrzą metodą o ile ma sie brzęczyk jestzwarcie komutatora drutem miedzianymalbo też podgrzanie dmuchawka elektryczną.
Przeczyściłem szczotki papierem ściernym i komutator, sprawdziłem uzwojenia wirnika: mierzyłem opór między dowolnie wybrana płytką a pozostałymi i zawsze wynosił 3 OHM, czy tak się sprawdza wirnik?? Założyłem wszystko od nowa i to samo. Szczotki maja po ok 0.8 cm, tak wygląda jak by się jedna wieszała, a pozatym dalej iskrzy a druga nie, przeczyściłem...
No to podepnij minus akku wprost pod masę dwigatiela.A po drugie tak jak napisał kol. madera albo zamiana na jakiś cywilizowany starter co najmniej R11 albo rozbierz tego ruskiego kateka i sprawdzaj pod kątem przebić na masę,zużytych tulejek,wypalonych komutatorów etc.Hmm jeśli chodzi o pojemność akku to 44 stanowczo za mało ten starter lubi prąd jak...
Iskrzenie o którym polega napisał może świadczyć o zwarciu na stojanie lub wirniku. Chcąc wykonać pomiar wirnika należy wyjąć szczotki i sprawdzać kolejno działki komutatora jedna obok drugiej i tak kolejno następne, porównując wyniki pomiarów można prawie 100% wskazać gdzie jest zwarcie. Druga usterka może się objawiać przerwą na wirniku ona też może...
Sprawdzałem silnik, szczotki i komutator są w porządku.
Witam ńajczęściej stosowane induktorowe mierniki izolacji tzw.induktory mają napięcie pomiarowe 500 lub 1000V a takie napięcie jest zbyt wysokie dla izolacji wirnika prądnicy 12V .Do tego jest potrzebny miernik izolacji o napięciu 250V prądu stałego. Aby w warunkach domowych sprawdzić brak przebicia izolacji w wirniku można podłączyć szeregowo przez...
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy moje przypuszczenia są słuszne. Otóż mam wirnik z komutatorem wykręcony z wiertarki ( wiertarka albo słabo się kręciła i po chwili grzała albo zatrzymała i buczała jak silnik 3-fazowy bez jednej fazy a po chwili wydobywał się z niej dym (wirnik i stojan były bardzo ciepłe)) Rezystancja stojana to 2,3 Ohm natomiast...
Oporność cewek stojana to 3 i 18 omów. Czy to znaczy że stojan nadaje się do przewinięcia. Czy przy takich oporach po podłączeniu do prądu nie powinna być jakaś reakcja (powoli startować) bo jak ją podłączę to niema żadnej reakcji. Jak będę sprawdzał oporność wirnika na komutatorze to mają być takie same wartości czy mogą się lekko wahać?
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Być może jeszcze nie wszystko stracone, to były solidnie robione narzędzia. Przede wszystkim wyciągnij wirnik i wizualnie sprawdź stan drutu na wirniku. Jeżeli widać odbarwienia w kolorze ciemnego fioletu to jak wspominał kolega wyżej albo wymiana lub przezwojenie (są firmy które robią to naprawdę solidnie wyważając potem wirnik). Sprawdź czy wszystkie...
Witam. Trudno doradzać, nie wiedząc jaki dokładnie masz robot. W przypadku popularnych robotów kuchennych serii 181, 281, 381 sprawdziłbym czy nie jest uszkodzone łożysko tynie ( za komutatorem). Sprawdzanie silnika w tego typu robotach: Wirnik 251 1200, oporność uzwojenia wynosi 46 ohma ( +, - 0,5% ) mierząc na dwóch przeciwległych działkach komutatora....
Witam. Szczotki się kończą? Były w ogóle sprawdzane? Jaką mają długość? Może się przycierają w prowadnicach? Pozdrawiam
Witam. Silnik komutatorowy ma dwa uzwojenia: - uzwojenie wzbudzenia (rezystancja 2-5om), - uzwojenie wirnika (rezystancja 5-10om-mierzone przez szczotki) - uzwojenie prądniczki (150-200om) Niekiedy rezystancja silników jest inna zależy od typu. Aby rozpoznać uzwojenia należy sprawdzać w następujący sposób: - uzwojenie prądnicy sprawdzamy nastepująco,...
do POLO2 i co dalej z tym sprawdzaniem czy nalezy miezyc napiecia na komutatorze ??????? jesli ktores zanizone to znaczy ze ma zwarcie czy tak to jest ????
Jeśli umiesz posługiwać się miernikiem i taki posiadasz zmierz rezystancję stojana.Gdy jest w porządku obejrzyj dokładnie wirnik(czy uzwojenie niema wyrażnych przebarwień-wiesz chyba jak wygląda spalona cewka) zwróć szczególną uwagę na komutator sprawdzając wycinki-zobacz czy niektóre nie są przypalone (wyrażnie ciemniejszy kolor) .Sprawdż czy wycinki...
Tak sprawdzałem szczotki i mają jeszcze 3/4 długości. Komutator czyściutki bez wypaleń. Gdyby szczotki były już wytarte to by było widać też po komutatorze.
Jestem studentem i zależy mi na wiedzy praktycznej, pewnych rzeczy w żadnych książkach się nie przeczyta... W tym poście odniosę się tylko do tego regulatora Na początku przeproszę za zdjęcia zrobione na "odpierdziel" . Tutaj zamieszcze trochę lepsze zdjecia, choć jakościowo to też nie są jakieś poprawne... http://obrazki.elektroda.pl/8093304800_1...
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Witam- na początek najlepiej sprawdzić przewód masowy łączący silnik z karoserią, później przewód akumulatora w miejscu przykręcenia do masy samochodu,no i rzecz jasna klemy i sam akumulator. Przyczyną niesprawności bywa czasami sprzęgnik elektromagnetyczny w którym jest stycznik łączący główny obwód rozrusznika (nadpalone styki ) .Jeżeli to nie pomoże...
Nie odpisałeś jak sprawdzałeś połączenia uzwojenia-wycinki komutatora. Regulator obrotów można ominąć łącząc odpowiednio wejście (przewód sieciowy) z wyprowadzeniami silnika na regulator. Pozwoli Ci to wywnioskować co jest uszkodzone silnik czy regulator.
Witam. Mam ten sam problem , dokładnie taki sam. Sprawdziłem wszystko...dosłownie, ostatnia rzecz to była podmiana sterownika ze sprawnego colta i co...? okazało się , że dalej to samo, blokuje kierownice i wspomaganie ciężko chodzi i czasami zapala się kontrolka EPS. Dzisiaj 4-ty raz opuściłem sanki żeby dostać się do maglownicy i zacząłem sprawdzać...
Było przerwane, sprawdzałem przejscie i chciałem odwinąć jeden zwój i zobaczyc czy to moze jest pierwszya pozniej tak rozwalilo mi sie to. A jeśli o samo podłączenie chodzi to jak?
Witam. Omomierzem sprawdzasz połączenia na komutatorze i zwarcia do masy. Mówimy o 12V , wiec jakakolwiek próba napięciowa jest raczej niecelowa. czarny pierścień na całym obwodzie) powiedz dokładniej o czym mówisz. Chyba nie gdybasz, że "czarny pierścień" na blachach wirnika ma jakiś wpływ na pracę wirnika. Kierując się "głupią rutyną" - to to co widzę...
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
Sprawdzałem taką konfigurację - brak wirowania, silne buczenie. Jak wcześniej napisałem, narysowana konfiguracja podpatrzona w wiertarce, która działa bez zarzutu.
Przeczytałem ten jak i poprzedni wątek o grzałce. Niestety wszystko z wymienionych tam rzeczy albo mam nowe, albo sprawne. Zostaje sam sterownik. Dziś już zrezygnowany, któryś raz z rzędu przeczyściłem płytkę preparatem do mycia PCB. Po tym zabiegu pralka od razu odwirowała. Później kaleczyła, ale jeszcze kilka razy się jej udało, do tego stopnia, że...
Sprawdza się. Tylko, że silnik to nie tylko rezystancja. Popatrz jak zachowuje się szeregowo połączona rezystancja i indukcyjność przy prądzie przemiennym i zmianach jego częstotliwości. Źródłem tego prądu (przemiennego) w silniku prądu stałego jest komutator. To tak w wielkim uproszczeniu.
Kolego a ten silnik przed montażem to sprawdzałeś np. szczotki, stan komutatora, ew. upływności do masy ? Bo na foto to jego stan wskazuje na długie leżakowanie w złych warunkach.
Przecież pisałem że komutator i szczotki sprawdzane.. Kable całe, w osłonach.
Raczej jest dobrze umocowana bo po obu stronach tj. mocowanie jednej i drugiej szczotki jest takie samo. szczotka idealnie dotyka komutatora tylko ta jedna szczotka od yej strony w którą sie silnik kreci jest lekko przydymiona a po drugiej stronie jest wyszlifowana Dodano po 1 no jak nie widze jak widze:) ja juz mam wyciągniety ten silnik i wszystko...
Witam! Uszkodzeniu uległ silnik odkurzacza. zdemontowałem silnik wymieniłem łozyska. Silnik usztywniłęm w imadle i podłączyłem do sieci. Silnik wystartował ale hałasował jakby miał zwarcie i na styku komutator-szczotki bardzo iskrzył - jeden ogień. Podejrzewam że to wirnik, ale sprawdzam rezystancję na komutatorze i wydaje się być raczej jednakowa -...
Powiem Wam fachowcy. Ten pseudo fachowiec wziął 120 za 12 min pracy. SAMEJ ROBOCIZNY PRZY WYMIANIE SZCZOTEK. Nikt nie bierze z Was 600 stówek za godzinę za samą robociznę a potem wpisuje na fakturze coś czego nie wykonał. I powiem to temu fachowcowi oraz będę ostrzegał przed nim innych. Bo ja służąc w Iraku tyle nie zarabiałem. I dentysta pewnie tyle...
Witam Kolego a obróć wtyczkę w gniazdku to nie będzie fazy aby pracował silnik jest potrzebna faza i zero sprawdzaj żarówką z oprawką przed włącznikiem po włączniku , to tak może dojdziesz może tylko kabel jak bywa to wiertarkach szlifierkach. Pozdrawiam
Sprawdziłem jeszcze raz szczotki, tym razem od jednej odpiąłem przewód, bo przecież komutator też przewodzi :) Sprawdzałem szczotki względem kabli doprowadzających zasilanie do włącznika, powiedzmy, że kabel numer 1 to faza a 2 to neutral. Na kablu z wtyczki 1; Jedna szczotka ma napięcie 230V i kiedy zmienię obroty nie ma, druga szczotka na odwrót....
sprawdza silnik komutator sprawdza sonda sprawdza mosfet
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 gwarancja tabliczka znamionowy doktor oleju
stroboskop dyskotekowy stroboskop dyskotekowy
Renault Master 2008 dCi – gaśnie po odpaleniu, immobiliser, układ paliwowy, czujnik wału TCL 32S615 MT21X7 No VGL/VGH With 12V 3.3V Present, Display Disconnected