zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
wiec jak sie sprawdza stojan,zeby stwierdzic czy nei ma przebicia.Bo z tego co wiem to jest specjalny przyrzad zeby sprawdzic zwarcie miedzy zwojowe.A tak czy ma przebicie na mase to jak?
Za zwyczaj to jest objaw zepsutego silnika, wirniki ciężko się sprawdza omomierzem, poszukaj sobie filmików, niektórzy umieszczają je w polu magnetycznym i przykładają coś stalowego i patrzą co się dzieje. Ja tego nigdy nie robiłem, jak sypało iskrami i się szybko grzało - wyrzucałem do kosza.
Alternator był rozbierany z powodu zużycia szczotek, więc przy okazji sprawdziłem wszystkie diody miernikiem i są sprawne. Regulator napięcia też nowy. Diod alternatora nie sprawdza się miernikiem. A odłączałeś stojan przed sprawdzeniem diod czy z podłączanym stojanem sprawdzałeś?
Oczywiście że nie do wana, tam sterowanie jest na 230v tak jak w DTR, a trafo będzie pomocny np przy sprawdzaniu wirników/stojanów od rozrusznika na przebicie gdzie sprawdza się to żarówką na 230V
Witam. Jeżeli masz przypalone działki na komutatorze to wirnik jest do bani. Omomierzem raczej tego nie sprawdzisz. Potrzebny jest specjalny przyrząd tzw. kobyłka - do badania zwarć międzyzwojowych - na co podejrzewam cierpi Twój nowy wirnik. Stojan sprawdza się tak by pracował jako transformator wkładając między nadbiegunniki jakiś magnetowód (np....
Tak się składa że silnik po wyjęciu może złapać styk i działać bez problemu, a przy składaniu traci go i po pracy. Przy takich naprawach zawsze !! sprawdza się przewód, włącznik, stojan szczotki kondensator, aby wyłapać usterkę, chociaż czasem może ona się wydać banalna np, poluzowany kabelek. Trudno jest ocenić czy odkurzacz ma zwijacz ale dlaczego...
Silnik był na 100% sprawny po przewinięciu przez człowieka który robi dla nas silniki przez 6lat wszystkie działały. Pozdrawiam Cezary.... No tego nie rozumiem. Osoba przezwajająca silniki po naprawie sprawdza go. Jeżeli do przezwojenia otrzymała tylko stojan to po przezwojeniu oznacza początki i końce cewek fazowych lub łączy je we wnętrzu stojana...
sprawdziłem szczotki silnika są okej oraz Podłączyłem na chwilę pod gniazdko ale zaczął burczeć i poleciał dymek czy po prostu silnik ma jakoś biegunowość ? Ehhhh, Janusze....Skoro silnik ma szczotki i magnes trwały jako stojan, to jaki on jest ? Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały? Nie przypadkiem, ale na pewno. Co najlepsze na zacisku idącym...
Ja bym sprawdził pierw czy pompa ma luzy, bo właśnie wszystko na to wskazuje, a jeśli nie ma to można próbować wyczyścić, o ile się da bo nie które pompy oś wirnika mają zgrzane na stałe z obudową ułożyskawienia a sprawdza się i rozbiera to tak: odkręcamy imbusowe śrubki, ściągamy korpus i delikatnie łapiąc za wirnik próbujemy go wyciągnąć z stojanu...
Taki prąd sprawdza się amperomierzem cęgowym. Alternator Bosch, nie wiem co robiliście, ale jeżeli był wymieniany stojan albo mostek to zastanowił bym się czy się ktoś nie rąbnął na tym. Cholerne różnice, 12 prętów ale ma znaczenie gdzie cewka się zaczyna i gdzie kończy.
Chciałbym sie wlasnie sam nauczyć. Chodzi mi dokladnie o to o czym mowisz. Oczywiste ze zmienia sie uzwojenie ale jak? a jeszcze jedno jak sie sprawdza ie klatek ma dany wirnik? z tabeli orginalnie nawinietego silnika?
Tak widziałem filmik na jutubie jak gość właśnie w ten sposób sprawdza ,czyli innej metody nie ma rozumiem zmierzyć miernikiem lub podać napięcie bo też widziałem na elektrodzie sposób aby podać prąd na cewkę rzędu 6V i włożyć rdzeń do środka i zmierzyć wywczas cewkę
WD 40 się nie sprawdza gdyż jest za suchy i szybko odparowywuje dlatego polecam CX-a sprawdż czy jest dobrze wyśrodkowany wirnik w trakcie złożenia w całość cz nie ociera wirnik o stojan.
mostek prostowniczy i regulator napięcia do wymiany. Z doświadczenia doradze, abyś zmienił stojan nawet jak elektryk powie że jest dobry, bo może mieć przebicie w większej wilgotności - częsta usterka w tych alternatorach.' sprawdza się go pod wodą na przebicie do obudowy żarówką i 220 v pozdrawiam jarek Dodano po 16 mostek prostowniczy i regulator...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
diody alternatorów tak się sprawdza, bez obciązenia lub pod miernikiem może się okazać całkiem sprawna. Dalej-aby je sprawdzić w alternatorze należy odpiąć stojan. Urządznie do sprawdzania diod alternatora wymusza przez diodę przepływ prądu o natężeniu około 20A, w pratyce warsztatowej wystarczy mniej, np 2A. bywa tak, że -dioda ma poluzowane wyprowadzenie...
Cześć moja rada jest taka aby sprawdzić a najlepiej wymienić tulejki w rozruszniku. Miałem taki sam problem. Bierze sie to stąd, że jest bardzo mały luz między stojanem i wirnikiem, zbyt duże luzy w tulejkach powodują, że wirnik ociera się o stojan a nawet może się o niego blokować, stąd te hałasy o których pisałeś. Rozrusznika nie sprawdza się bez...
Witam, jestem również właścicielem tego nieszczęsnego zelmera, problemy pojawiły się tuż po zakończeniu gwarancji, jako pierwsze stopiły się koła pasowe na osi, zamówiłem i zamontowałem nowe, robot działał klika minut przy wyrabianiu ciasta i problem znów się pojawił. Po rozebraniu paski zębate były tragicznie luźne, a wirnik tarł o stojan, zabrałem...
Stojan ma luz wzdłużny ,bo go nie dociska dyfuzor do zamków na dole korpusu. Łożysko 607 warczy, aż niemiło słuchać. drugie też do wymiany ( powinno być odkryte od strony przekładni ?-Obecnie siedzi 608 ZZ). Resor łożyska 607 zdeformowany ,ale łożysko jakoś nie ma luzu-do wymiany! Szlifierkę dostałem w spadku i reperuję ją dla siebie , bo tyle lat wytrzymała...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Trochę za szybko zabrałeś się za wymianę pompy bo pierw się sprawdza mało kosztowne drobiazgi które są niezbedne do odpalenia ,oprócz wymienionych wcześniej bardziej prawdopodobne jest zużycie styków w przekażnikach obciążonych dużym prądem np.przekażnik świec żarowych,poza tym czasem zdarza sie tak że w rozruszniku wytarte sa panewki i wirnik trze...
Ustawiłem na 2000 Ω i pomiar wyszedł po 006 coś takiego. Nigdy na takim zakresie sprawdzając nie można powiedzieć że jest ok a ten kto tak mówi nie powinien miernika brać w ręce i jeszcze dodatkowo komuś doradzać. Stojan zawsze sprawdzasz na najmniejszym zakresie i na 100% nie możesz być pewnym że jest ok. Na elektrodzie są opisy jak sprawdzić...
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
A tu dla odmiany coś co lubi kolega stev-an uzwojenie dwuwarstwowe ściągnięte z netu. Stojan 36 zębów wirnik 26 biegunów.Próba na małym pralkowcu z wirnikiem 97mm. Grubość stojana 25mm.Magnesy użyte to dostępne w Enesie magnesy segmentowe 8.6x25x3 materiał N30EH.Budowa była z przeznaczeniem jako silnik.Uzwojenie zrobione drutem 2x0.9mm po 9 zwoi na...
Nie wiem czy takie informacje znajdziesz, raczej nie. Na początek dokładnie obejrzeć. Często uszkodzenia widać, bez konieczności pomiarów. Pokręcić silnikiem, i sprawdzić czy się lekko obraca, czy nie ociera np wirnik o stojan, czy przekładnia nie jest zablokowana, albo zatarte łożysko lub się rozpadło. Popatrzeć na uzwojenia czy nie widać spaleń (zwęgleń,...
Dzięki, dobrzy ludzie, za odpowiedzi - sprawdziłem tacho - ma ok. 42Ω - od razu wymienić? Czy sterownik sprawdza tę rezystancję? Czy tylko wykryje brak albo wadliwy sygnał obrotów? Jak kręcę palcem silnikiem, to maksymalnie udaje mi się dojść do ok. 0,5V AC. Nie mam pod ręką miernika z takim zakresem pomiarowym, żeby zmierzyć dobrze upływność,...
Kolego, nie słuchaj głupot o kablu kontrolki. Na tym forum tak się porobiło, że byle łajza bez wiedzy pisze pierdoły. Nie ma tam kabla kontrolki, przewody są trzy, na jednym jest plus zasilania i idzie z bepziecznika, to jeden skrajny. Środkowy i drugi skrajny idą do PCM, idzie tam sygnał protokątny z i od regulatora. Na podstawie analizy tych sygnałów...
(at)Kozakowski Rozpędziłes się Kolego. Pilz jest Przekaźnikiem bezpieczeństwa dla mikrowyłączników osłon i przycisków awaryjnych, posiadających dwie pary stykow . Tu natomiast, silnik jest hamowany indukcyjne przez impulsy DC, podane na stojan, poprzez regulator tyrystorowy , wbudowany do Pilza, bo hamowanie indukcyjne silnika asynchronicznego odbywa...
Zywiołtom wreszcie dokładnie powiedziane jaki skos,ale czy to nie zależy od wielkości prądnicy np.fi wirnika 90mm i fi wirnika 190mm , 4pary lub 8par biegunów,długość 80mm i 150mm, zawsze sprawdza się 6stopni.A jak to jest zależne od szczeliny(mam na myśli różnice średnicy wew. stojana i zewn.wirnika).Skoro zbudowałeś wiele prądnic i zawsze było jednym...
Gdybym ja to sprawdzał to pokusiłbym się o zdjęcie jednak tego stojanu silnika i odlutowaniu przewodu od uzwojeń w celu zmierzenia ''u źródła''. Wygląda mi to na 2 rzeczy: albo padł przewód siłownika bo pomiary które wykonałeś nijak nie pasują nawet do uszkodzenia silnika albo faktycznie wysypał się silnik ale w taki sposób, którego jeszcze nie widziałem....
Dwie rzeczy -jak napisał mareczek sprawdz przewód łączący aku z pojazdem możesz to zrobić eksperymwntalnie łącząc klemę (- ) poprzez szelkę akumulatorową (przewód do awaryjnego odpalania z drugiego aku) do pewnej masy na silniku. - nie wiem jak i gdzie sprawdzałeś rozrusznik, ale może być "zmęczona izolacja na przewodach stojanu i efekt także może być...
Czy pakiety blach wirnika i stojanu znajdują się w polu , mogą być przesunięte. Nie było to sprawdzane, podejrzewam że przyczyna się znajdzie podczas przezwajania :cry:
Euzebiuszu, czyżby to Twoje dzieło Chart z instalką 120W? Zapas "magnetyki" w tym wozie starczyby gdzieś na 150W po przewinięciu, już mam drugi stojan i postaram się przewinąć. Ale dopiero jak nie wyjdzie ze Założyłem też alternator 34A od Charade (najmniejszy samochodowy) na WOM wyprowadzonym z lewego czopa wału, ale ten projekt wymaga jeszcze dopracowania...
Jak mniemam zapłon który kupiłeś jest to przerobiny zapłon z chińskich skuterów tak ? Jesli tak to powiem od siebie ze dla mnie badziewie i loteria co sie kupi ja już wolał bym kupić moduł od Janka z forum MZ robi fajniutkie moduły bez zadnych przeróbek i cały wirnik i stojan zostaje ori z MZ zmieniasz tylko podstawe przerywacza i o ile nie spalisz...
Udalo sie, doprowadzono by silnik 1f był sterowany przy użyciu Raspberry Pin. Schemat połączeń jest jak ponizej. (1)Raspberry 3V3 GPIO -> steruje (2) tranzystorem 2N222, z rezystorem 220 Ohm na bramce. Tranzystor przepuszcza sygnał 5 V do SSR 40-DA. Powod istnienia tranzysotra jako łącznika z SSR jest następujący. Raspberry może sterowac tylko 3V3 pinem,...
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%). w stojanie sa 3 wyjscia przewodow i 4 zaizolowany,i z tego co sie dowiedzialem przy kupnie stojanu ze obrotomierz podlacza sie do tego zaizolowanego i tak podlaczylem,czyli wychodzi ze zle,bylem dowiedziec sie u elektromechanika,i...
Ma ktoś jeszcze jakieś sensowne pomysły na naprawę lub diagnozę uszkodzenia? Mojej rady jakoś nie zastosowałeś: rezystancję izolacji sprawdza się np. induktorem a nie multimetrem! Napięcie pomiarowe 500V, czas pomiaru 15- 30 sekund. - a to najważniejszy pomiar w tym przypadku. Powtarzałem wielokrotnie, że do pomiaru rezystancji izolacji silnika małej...
Sprawdzałem przewody, do włącznika i od włącznika w kierunku silnika jest w porządku. Zauważyłem natomiast że do wewnątrz stojanu w kierunku wirnika wystaje cienki drut, co raczej nie powinno mieć miejsca. Zaznaczyłem go na zdjęciu niebieską strzałką: 1214528 Nie wygląda jak urwany, bardziej jak by wysunął się z połączenia przy wsuwce. Próbowałem też...
Panowie narazie dziękuję za waszą pomoc wydrukowałem tacie wasze posty jutro je przeczyta. A widziałem że przewinął cewki i zaczął je wkładać w ramki stojanu więc jutro się wszystkiego dowiemy. Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
ok sprawdzam dzięki Dodano po 2 ok sprawdziłem, był upalony styk wychodzący ze stojanu który łączy się z przełącznikiem obrotów i dlatego to się działo przelutowałem i jest ok Dodano po 5 niestety to nie to wiertarka nadal pracuje tylko w jednej pozycji i po przechyleniu wyłącza się kabel jest na bank dobry
Witam.A jak był sprawdzany na "sucho",gdzie podłączałeś zasilanie ? Bezpośrednio na stojan czy poprzez automat?
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
http://obrazki.elektroda.net/67_11755911... Przeglądając projekty zegarów widmowych (nie tylko na elektrodzie) zauważyłem, że królują dwie metody zasilania takich zegarów 1 szczotki/ślizgacze i przewodzące bieżnie 2 zasilanie bateryjne Wadą pierwszej metody jest hałas i ograniczony czas życia trących o siebie elementów, wad drugiej nie trzeba przedstawiać...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
cewki nie znalazlem a jesli chodzi o silnik to silnik ma zasilanie na stojan i wirnik (szczotki sprawdzalem jeszcze moga troszke popracowac komutator tez jest jak nowy, zostaje jeszcze sprawdzenie silnika i elektroniki (sprawdzic silnik niestważa problemu ale jak to zrobic z elektronika) a komora hydrostatu czysta ? >>jest widoczna po sciągnieciu lewego...
nie trzeba było tego ruszać to jest masa cos jak silikon w wokół stojana zazwyczaj uważam jak już wypadnie a bardzo tego nie porozrywa wkradam s powrotem i szczeliny zalewam klejem loctite możne być 406 jak dla mię mi się to sprawdza
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu jak twierdził właściciel złom, po warsztacie, który zajmował się naprawą wiertarek, szlifierek itp. Zaintrygowało mnie urządzenie o tajemniczej nazwie wt-3. Ustaliłem, że jest to przyrząd do sprawdzania wirników i stojanów na zwarcia międzyzwojne. Ale czy ktoś wytłumaczy mi jak tego używać? Jakie są inne funkcje tego ustrojstwa?...
piszemy o tym gniezdzie gdzie kostka z pralki wchodzi? bo jesli tak to sprawdzalem jeszcze raz i sprawa wyglada tak jesli dobrze pomierzylem: 30 Ω 4 Ω 69 Ω - jeszcze mi na innym zlaczu pokazal co to oznacza? Te 30Ω jest dziwne. Pomierz te oporności na złączu silnika jeszcze raz, tylko się trochę zaangażuj. Masz tam w kostce 6 przewodów;...
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
Mierzy się multimetrem rezystancję każdej z 2 cewek stojana powinna być zbliżona wartość kilku Ω. Sprawdza się także czy, któraś z cewek nie ma przebicia do metalowego rdzenia stojana.
Dwa dni temu stało się coś dziwnego. Wsiadam do auta, próbuję odpalić a kontrolki zapłonu itp. nawet nie drgnęły. Zero reakcji podczas próby włączenia zapłonu. W pierwszej kolejności maska w górę i sprawdzenie klem na akumulatorze itp. Wszystko ok, więc miernik w rękę i mierzymy. Miernik wskazał 0,2V czyli akumulator kompletnie martwy. Nie wiem dlaczego...
Stojan wymieniony, a co z wirnikiem? Był sprawdzany?
Witam. Diagnozowanie powinno zacząć się od tego, jakie występują objawy przy próbie uruchomienia: czy jest jakakolwiek reakcja, czy wirnik obraca się, czy obroty są normalne/zwolnione, czy praca jest równomierna, czy silnik nagrzewa się, występuje iskrzenie w okolicy komutatora, czy można lekko obracać wrzecionem wyłączonej wiertarki itd. Określenie...
Witam i pierwsze testowe dzieło ukończone oparte o patent sterowania polem magnetycznym flynna 1 O wiele mniejsze skoki 2 zamiast 30W mam 63W Jak to sprawdzam . by osiągnąć takie same zagęszczenie pola w rdzeniu cewki muszę zastosować o wiele silniejsze magnesy na rotorku gdy steruje polem magnetycznym istniejącym w stojanie i kieruje cale pole magnetyczne...
To była taka bajka: latem, w gorącej hali, temp. grubo ponad 30st.C, myjka pracowała kilka godzin non-stop. Dotknąłem okolicy pompy - pomimo chłodzenia wodnego - oparzyłem się. Po powrocie, mając nadmiar czasu i wentylatorów - założyłem 2 sztuki. Czy potrzebnie - nie wiem. Dobrze że to tylko bajka. Latem nie dość że woda w wężu zasilającym jest ciepła...
7 v było bez obciążenia. Tak mam nawinięte kazdą w inną strone Dodano po 1 https://obrazki.elektroda.pl/5480452400_... Dodano po 1 Drut nie ma przejścia na rdzeń bo sprawdzalem Dodano po 2 Tyle że nie mam jak sprawdzić dokładnie obrotów. Na wkretarce jest napisane 150 na 1 biegu. Może podczas kręcenia jest 100 a może 150 nie mam pojęcia....
Kwestia szczotek i łożysk odpada, bo to elementy, które sprawdza się w pierwszej kolejności (jestem człowiekiem wiekowym i niejeden silnik komutatorowy już rozbierałam), poza tym, szczotki zostały wymienione na nowe w serwisie i przesuwają się lekko w szczotkotrzymaczach. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy...
Sprawdziłem czy wszystkie fazy dochodzą do silnika i dochodzą a poza tym gdyby nie było jednej fazy to silnik nie wszedł by na obroty. Następnie pomierzyłem uzwojenia, wszystkie mają identyczną rezystancje, niestety nie mam miernika izolacji. Następnie wyczyściłem mostki i całą puszkę. Włączam silnik: dźwięk normalny, postanowiłem zostawić go włączonego...
Stojan przemierz omomierzem. Każdy ,,segment" powinien mieć identyczną lub co najmniej bardzo zbliżoną rezystancję. Obecności napięcia nie sprawdzaj próbnikiem tylko jak już to multimetrem albo żarówką. Pierwsze co to sprawdź przewód zasilający. To, że nowy nie musi oznaczać jego sprawności. Kol. czytał dokładnie post autora tematu? Druga sprawa to...
No dokładnie 308.2100 i jego rezystancja jeżeli dobrze pamiętam to wynosi chyba 0,2 ohma na oby 2 cewkach i pomiędzy każdą lamelką komutatora jest również 0,2 ohma. Nie ma nigdzie żadnej przerwy w uzwojeniach. Dla mnie to jest poprostu prawie cud bo wszystko sprawne i nie chce działać...:) 0,2 Ohma na cewce ? Coś panie nie bardzo, powinno być 2 ohma....
Nie wiem po co rozbierałeś cały stojan prądnicy??? Wystarczyło sprawdzić te dwie cewki nawinięte cieniutkim drutem i zaizolowane z zewnątrz. Sprawdź w jakim stanie jest wirnik. Czy nie bije, ociera o stojan i jak silne są magnesy. W poście #7 z tematu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... zmierzyłem jeszcze raz ten opór...
Co za brednie, i jak opróżnił zbiornik to się kondensator naprawił. Zawsze jesteś taki zgryźliwy? Może zamiast tych złośliwości sprawdzaj czy właściwy stojan i mostek wkładach do alternatora. Jeśli kondensator ma już zmniejszoną pojemność to silnik właśnie tak się będzie zachowywał.
Omomierzem nie sprawdza się silnika. Do stojana induktor, do wirnika pole magnetyczne. Omomierzem można sprawdzić przejścia i nic więcej.
Wirnik był sprawdzany w serwisie na elektromagnesie i rzekomo jest dobry. Iku18 czym się mierzy rezystancję uzwojeń stojana jeśli nie omomierzem? Wiem, że taki pomiar niczego nie dowodzi i są skuteczniejsze metody sprawdzania. Multimetr pokazuje 4,7 omów dla każdej cewki. Wiecie co, obejrzałem jeszcze raz dokładnie wirnik oraz stojan i widać wyraźne...
Diody sprawdzalem miernikiem i nie przepuszczaja prądu,a masa jest.
stojan miedzyzwojowo jak i przez mase sprawdzilem przez 230V i jest ok. a diody sprawdzalem miernikiem i dodatkowo zarowka 21w. A kwestia "gubienia prądu" może też być przez regulator napiecia??
Kupiłem właśnie od kolegi nowy ale po zamontowaniu okazało się że problem jest jeszcze ze silnikiem .Na dodatek silnik a raczej jego wirnik był u mechanika sprawdzany i okazał się sprawny , stojan nie ma widocznych śladów uszkodzenia.Wyczerpują mi się możliwości znalezienia usterki .
mam podobny problem. Pogadamy? Dodano po 6 wymieniłem regulator dwa razy teraz stojan nowy i nadal na biegu jałowym przy zapalonych światłach napięcie 5,7- 5,9 i po wciśnięciu stop gaśnie silnik natomiast bez swiatel 6,2- 6,3 i chodzi. Został stary wirnik ale sprawdzany pod 220v i żarówka oraz sprawdzany komutator po między poszczególnumi i jest wszędzie...
sprawdzalem na 2 alternatorach delco i tez sa to identyczne wartosci. Co do wartosci to na 2 gim mierniku jest 1100 ten mnie troche przeklamuje
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... W tym temacie jest taki mostek. Ważne przy lutowaniu by cyna nie wleciała w dziurki;P tam gdzie dochodzą wyprowadzenia stojana. Dioda przewodzi w jednym kierunku, dobrze sprawdza się je kontrolką.
Możesz jeszcze sprawdzić, czy uzwojenia nie mają przebicia do blach stojana. Zobacz jaką oporność wykazuje między poszczególnymi końcówkami a blachami. Sprawdzaj w kilku miejscach na blachach.
Część napędzano silnikiem dawno odłączyłem. Został tylko silnik z przedłużonym wałem na wpust. Był on sprawdzany na bicia i jest ok. W układzie chłodzenia nic się nie zmieniło. jest tylko standardowy wentylator z tyłu silnika chłodzący stojan. Może faktycznie problem jest z przerwą na klatce. Jak to można sprawdzić? Czy takie sprawy są naprawialne....
Silnik był sprawdzany ogólnie pralka była mało używana, tyko jako awaryjna szczotki są jak nowe komutator po wyczyszczeniu też i żadnych wgłębień nie posiada. Nie zauważyłem iskrzenia albo czegoś niepokojącego w pracy silnika. Wymontowałem go i podłączyłem szeregowo szczotka i stojan i napięcie na dwa pozostałe, prąd podałem przez autotransformator.
Mostek sprawdza się po wcześniejszym odłączeniu od uzwojeń stojana. Co to za diagnoza ,,wskazania rzędu 590mV,,zaczerpnięta z zeszytu studenciny z polibudy??? Chcesz sprawdzić diody główne to zapnij im żarówę 55W i wtedy sprawdzaj, w jedną ma świecić a w drugą nie
Silnik autora pobiera przy blokadzie dość mały prąd, poprawnie ustawione zabezpieczenie na 1.05 x In nie zawsze sprawdza się przy takich napędach, wyłącznik na stojanie jest w takich sytuacjach najpewniejszy - założenie go na 80 stopni zostawi jeszcze spory zapas bezpieczeństwa, nawet na silnikach wątpliwych producentów. Są jeszcze moduły na szynę w...
Panowie, aby wykluczyć ten impulsator z motorowera świdom jestem że wystarczy użyć drugiego "stojanu" ze sprawnym (nowym) impulsatorem, przerzucić swoją cewkę zapłonową, modół, cewkę butelkową i wszystko się wyjaśni.Chodziło mi tylko o to jak zdiagnozować najprościej czy jest rzeczywiście do "kitu", by go wyrzucić. Co do przyżądów pomiarowych to pisałem...
Jeżeli nie wciąga zębatki to jedno z uzwojeń nie dostaje masy przez szczotki i uzwojenie rozrusznika a jeżeli wciąga a nie kręci to nie łączy styków na elektromagnesie no chyba że już tak są zużyte tulejki że wirnik klei się do stojanu. Tak jak Ci pisałem wcześniej, pierwsze szukaj napięcia ze stacyjki i podaj plus na rozrusznik omijając elektromagnes,...
Dzięki. Ale czy możesz mi napisać instrukcje ćwiczeniową badania oporności i ciągłości uzwojeń stojana i wirnika alternatora? Bo tak brzmi całe pytanie. Taką instrukcje mam wykonać ale nie wiem jak sprawdza się oporność i ciągłość uzwojenia Proszę o pomoc. Za pomoc z góry dziękuje. Z Poważaniem Daniel
Nie chodzilo mi o jakies szkodliwe oddzialywanie pola magnetycznego silnikow tylko o wielkosc przenoszonego momentu obrotowego tak na chlopski rozum jesli pole powierzchni stojan wynosi np 100cm2 to tarczka sprzegla aby przeniesc ten sam moment powinna byc podobnie oddalona tj ok 1mm i miec podobna powierzchnie moze troche wieksza czyli cos ponad 100cm...
Witam, Dalej walczę z tym strugiem. Źle się patrzyłem i nie zauważyłem, że iskrzenie jest na dwóch szczotkach, a nie jak wcześniej mi się wydawało, że na jednej. Niepotrzebnie wymieniłem stojan. Wirnik u mechaniora był sprawdzany i ponoć jest oK. Zostaje więc regulator obrotów. I tu mam pytanie - jak podłączyć zasilanie aby ten regulator ominąć.Link...
Mierniki maja opcje sprawdzania diód. Sprawdzaj poszczególne odlutowane wejścia na przejście + do płytki dodatniej i ujemnej, następnie zamień kable i tak samo. W ten sposób sprawdź wszystkie 3 wejscia. Sprawdzć też przewodność w obu kierunkach małych diód. Uzwojeniach stojana połączone są w gwiazdę, więc i oporność pomiędzy nimi powinna być jednakowa....
Regulator nie reguluje obrotów- chodzi na max. Zbudowany jest na ULY7855 (NE555) i na 2N3055. Do silnika idą trzy przewody-szczotki i stojan. Silnik jest na 24V. Gdzie moge znaleść taki schemat. Znalazłem dwa uszkodzenia: rezystor i BD ale był już naprawiany i może ktoś coś źle włożył lub zamienił. Już naprawiony jeszcze uszk. był 2N. Na samym początku...
Witam,kolega sprawdzał silnik bo sprężarka nie chodziła i myślał że jakieś połączenie padło,a że w silniku nie ma kostki łączeniowej tylko przewody skręcane ze sobą i nakręcane plastikowe główki (coś jak zatyczka od pisaka)to porozpinał i zapomniał co gdzie,choć wydaje mu się że zasilanie było na żółtym i brązowym.Kondensator sprawdzany w serwisie AGD...
Najprawdopodobniej uszkodzony jest wirnik. Sprawdź jeszcze czy cewki stojana mają jednakową rezystancję. Wirnik sprawdza się umieszczając go w zmiennym polu magnetycznum (odpowiednio wykonany transformator ze szczeliną magnetyczną w kształcie literyV, w którą wkłada się wirnik) - powoli obracając wirnik przykłada się blaszkę ze stali miękkiej do kolejnych...
Ta opornica, to najprawdopodobniej bocznik układu wzbudzenia. Układ sprawdza, czy wzbudzenie istnieje. W tego typu silnikach zanik pola magnetycznego stojana porowadzi do ∞ obrotów. Konsekwencje mało przyjemne. Układy Siemensa ( :cry: ) korzystają ze specjalnego, dedykowanego przekaźnika w tym celu, oraz jako ,,ostatnia deska ratunku" czujnik...
Witaj! Jawa 250 ma regulator AEV 0358 6V/45W. W oryginale regulator był zamocowany na prądnicy. Była łączówka z numerami 61 i 51. Ze szczotek kabelek był przykręcony na 61 i cewki regulatora i cewki stojana. 51 do stacyjki. 30 akumulator. Drugi koniec akumulatora do masy. W mechanicznym regulatorze prąd ładowania regulowało się naciągiem kotwicy. Po...
Alternator Mitsubishi (Made in Czechy) nr. A003TG5281ZEB zanika ładowanie i po jakimś czasie wraca. Nie dość że zniknie ładowanie to włączają się wentylatory chłodzenia silnika. Szczotki i pierścienie wirnika sprawne. Uzwojenie stojana, wirnika sprawne. Ogólnie alternator sprawny. Na stole sprawdzany pod obciążeniem napięcie 14,0-14,2V. Może posiada...
http://obrazki.elektroda.pl/2601155900_1... Z archiwum elektroniki - selsyny Część z forumowiczów zapewne pamięta układy oparte o selsyny, obecnie łącza selsynowe zostały praktycznie całkowicie wyparte przez nowoczesne rozwiązania. Wyobraź sobie, że dostajesz zadanie zaprojektowania układu przekazującego informacje o wychyleniu osi jednej...
Nie wiem dokładnie jaki to typ alternatora i ile ma diód, ale sprawdza się to zawsze w podobny sposób: znajdujesz wyprowadzenia przewodów ze stojana, przykładasz do końca takiego wyprowadzenia jedną końcówkę miernika a drugą do wyjścia +. Ustawiasz miernik na sprawdzanie diód ("piszczałka"), sprawdzasz wynik pomiaru a następnie zamieniasz końcówki miernika....
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
Na wyjętym wirniku sprawdz jednak czy nie ma śladów ocierania wirnika o stojan, ew w innych punktach, łożyska profilaktycznie wymień, koszt to kilka złotych a zużycie łożysk nie polega tylko na pojawieniu się luzów. Wystarczy jedna złuszczona kulka żeby zablokować i tak nikły moment rozruchowy silnika klatkowego. Jak masz silnik na stole to obejrzyj...
Na początku należy wykluczyć uszkodzenie włącznika i kabla zasilającego. Następnie zmierzyć czy jest przejście z jednej i drugiej szczotki na komutator. Czasem szczotki mają bezpiecznik zużycia i izolują obwód elektryczny. Oczywiście wtedy należy je wymienić. Jak nic nie stwierdzisz, to potem sprawdzaj kolejno cały szeregowy obwód, czyli też uzwojenia...
Kolego elec , co Ty chcesz sprawdzić jak masz regulator z mostkiem prostowniczym połączony. Najpierw je rozlutuj, a później sprawdzaj. Jeżeli wirnik, mostek i stojan sprawny to wymień regulator i po sprawie. Po co się nad nim tyle znęcać? rafbid napisał: Jeśli ma wbudowany regulator napięcia to zmostkuj wszystkie wyjścia z alternatora i podłącz pod...
Witam, jak w temacie, posiadam yamahe Dt 80 lc 2 93 rok z instalacja 53 v, w motorze brak iskry, nie mam pojecia co moze byc, byla juz u 4 mechanikow i nic. Magneto i stojan, cewki, fajka z przewodem, regulatory, modul, wszystkie kostki, stacyjka sa dobre, sprawdzalem przekladajac do 2 motoru (takiego samego). Co to moze byc? W sumie wszedzie dochodzi...
Susz dalej ciepłym powietrzem a efekt murowany.Temperatura obudowy silnika może dochodzić do 80stopni C sprawdzaj stan izolacji na zimnym silniku. W ten sposób uratowałem dwa silniki po zalaniu. Dodano po 9 Nie ma reguły że ta wartość izolacji musi wynosić 5 megaom jak będziesz dalej suszył to ta wartość może nawet wzrosnąć do 10 megaom.Korpus grzanego...
nawinięcie stojanu nawijanie stojanu przewody stojanu
wycieraczek renault scenic źródło prądowe mosfet wykorzystanie portu rs232
rower elektryczny schemat citroen tempomat
Woda odwróconej osmozy do roztworu pH 6,8 Jak zmienić język w pralce Miele W 5905?