Za zwyczaj to jest objaw zepsutego silnika, wirniki ciężko się sprawdza omomierzem, poszukaj sobie filmików, niektórzy umieszczają je w polu magnetycznym i przykładają coś stalowego i patrzą co się dzieje. Ja tego nigdy nie robiłem, jak sypało iskrami i się szybko grzało - wyrzucałem do kosza.
Ja bym sprawdził pierw czy pompa ma luzy, bo właśnie wszystko na to wskazuje, a jeśli nie ma to można próbować wyczyścić, o ile się da bo nie które pompy oś wirnika mają zgrzane na stałe z obudową ułożyskawienia a sprawdza się i rozbiera to tak: odkręcamy imbusowe śrubki, ściągamy korpus i delikatnie łapiąc za wirnik próbujemy go wyciągnąć z stojanu...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Czy pakiety blach wirnika i stojanu znajdują się w polu , mogą być przesunięte. Nie było to sprawdzane, podejrzewam że przyczyna się znajdzie podczas przezwajania :cry:
Sprawdzałem przewody, do włącznika i od włącznika w kierunku silnika jest w porządku. Zauważyłem natomiast że do wewnątrz stojanu w kierunku wirnika wystaje cienki drut, co raczej nie powinno mieć miejsca. Zaznaczyłem go na zdjęciu niebieską strzałką: 1214528 Nie wygląda jak urwany, bardziej jak by wysunął się z połączenia przy wsuwce. Próbowałem też...
Dwie rzeczy -jak napisał mareczek sprawdz przewód łączący aku z pojazdem możesz to zrobić eksperymwntalnie łącząc klemę (- ) poprzez szelkę akumulatorową (przewód do awaryjnego odpalania z drugiego aku) do pewnej masy na silniku. - nie wiem jak i gdzie sprawdzałeś rozrusznik, ale może być "zmęczona izolacja na przewodach stojanu i efekt także może być...
Gdybym ja to sprawdzał to pokusiłbym się o zdjęcie jednak tego stojanu silnika i odlutowaniu przewodu od uzwojeń w celu zmierzenia ''u źródła''. Wygląda mi to na 2 rzeczy: albo padł przewód siłownika bo pomiary które wykonałeś nijak nie pasują nawet do uszkodzenia silnika albo faktycznie wysypał się silnik ale w taki sposób, którego jeszcze nie widziałem....
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
To była taka bajka: latem, w gorącej hali, temp. grubo ponad 30st.C, myjka pracowała kilka godzin non-stop. Dotknąłem okolicy pompy - pomimo chłodzenia wodnego - oparzyłem się. Po powrocie, mając nadmiar czasu i wentylatorów - założyłem 2 sztuki. Czy potrzebnie - nie wiem. Dobrze że to tylko bajka. Latem nie dość że woda w wężu zasilającym jest ciepła...
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%). w stojanie sa 3 wyjscia przewodow i 4 zaizolowany,i z tego co sie dowiedzialem przy kupnie stojanu ze obrotomierz podlacza sie do tego zaizolowanego i tak podlaczylem,czyli wychodzi ze zle,bylem dowiedziec sie u elektromechanika,i...
ok sprawdzam dzięki Dodano po 2 ok sprawdziłem, był upalony styk wychodzący ze stojanu który łączy się z przełącznikiem obrotów i dlatego to się działo przelutowałem i jest ok Dodano po 5 niestety to nie to wiertarka nadal pracuje tylko w jednej pozycji i po przechyleniu wyłącza się kabel jest na bank dobry
Panowie narazie dziękuję za waszą pomoc wydrukowałem tacie wasze posty jutro je przeczyta. A widziałem że przewinął cewki i zaczął je wkładać w ramki stojanu więc jutro się wszystkiego dowiemy. Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Jeżeli nie wciąga zębatki to jedno z uzwojeń nie dostaje masy przez szczotki i uzwojenie rozrusznika a jeżeli wciąga a nie kręci to nie łączy styków na elektromagnesie no chyba że już tak są zużyte tulejki że wirnik klei się do stojanu. Tak jak Ci pisałem wcześniej, pierwsze szukaj napięcia ze stacyjki i podaj plus na rozrusznik omijając elektromagnes,...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam i pierwsze testowe dzieło ukończone oparte o patent sterowania polem magnetycznym flynna 1 O wiele mniejsze skoki 2 zamiast 30W mam 63W Jak to sprawdzam . by osiągnąć takie same zagęszczenie pola w rdzeniu cewki muszę zastosować o wiele silniejsze magnesy na rotorku gdy steruje polem magnetycznym istniejącym w stojanie i kieruje cale pole magnetyczne...
Sprawdziłem czy wszystkie fazy dochodzą do silnika i dochodzą a poza tym gdyby nie było jednej fazy to silnik nie wszedł by na obroty. Następnie pomierzyłem uzwojenia, wszystkie mają identyczną rezystancje, niestety nie mam miernika izolacji. Następnie wyczyściłem mostki i całą puszkę. Włączam silnik: dźwięk normalny, postanowiłem zostawić go włączonego...
http://obrazki.elektroda.pl/2601155900_1... Z archiwum elektroniki - selsyny Część z forumowiczów zapewne pamięta układy oparte o selsyny, obecnie łącza selsynowe zostały praktycznie całkowicie wyparte przez nowoczesne rozwiązania. Wyobraź sobie, że dostajesz zadanie zaprojektowania układu przekazującego informacje o wychyleniu osi jednej...
Panowie, aby wykluczyć ten impulsator z motorowera świdom jestem że wystarczy użyć drugiego "stojanu" ze sprawnym (nowym) impulsatorem, przerzucić swoją cewkę zapłonową, modół, cewkę butelkową i wszystko się wyjaśni.Chodziło mi tylko o to jak zdiagnozować najprościej czy jest rzeczywiście do "kitu", by go wyrzucić. Co do przyżądów pomiarowych to pisałem...
Dwa dni temu stało się coś dziwnego. Wsiadam do auta, próbuję odpalić a kontrolki zapłonu itp. nawet nie drgnęły. Zero reakcji podczas próby włączenia zapłonu. W pierwszej kolejności maska w górę i sprawdzenie klem na akumulatorze itp. Wszystko ok, więc miernik w rękę i mierzymy. Miernik wskazał 0,2V czyli akumulator kompletnie martwy. Nie wiem dlaczego...
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
Chłopaki "donoszą", że widzieli wirniki po 85 zł, a stojany po 45 zł. Dziwią się (chłopaki), że nie sprawdzałeś na Allegro. :)
Witam.A jak był sprawdzany na "sucho",gdzie podłączałeś zasilanie ? Bezpośrednio na stojan czy poprzez automat?
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
Ja stojan badam w taki sposób,że na autotransformatorze ustawiam niewielki napięcie i następnie podłączam obie cewki i sprawdzam czy biorą ten sam prąd. Jeżeli nie to stojan do wymiany. Co do wirników to zgadzam się z poprzednikami,że czasami nowy też może być wadliwy.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Sprawdziłem wszystkie podzespoły tj : hydrostat, grzałke, silnik, blokadę drzwi, elektrozawór. Wszystkie działają prawidłowo. Jak sprawdzałeś silnik? - czy sprawdziłeś prądnicę (czy pojawia się napięcie na wyjściu prądnicy przy obracaniu walkiem silnika)? - czy podłączałeś pod napięcie czy mierzyłeś oporność wirnika i stojana? Jak sprawdzałeś grzałkę? -...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Ten płaski element umieszczony na stojanie to opornik 3 omy . Aby wyjąc uzwojenie stojana , nalezy mechanicznie usunąc tą jak piszesz "masę " , następnie przeciąc uzwojenia na czołach i wyjąc delikatnie połówki uzwojenia ( można podgrzac ) , jednak zywice mocującą uzwojenie usuwamy uprzednio na zimno . Przejściami wyprowadzeń mozna się w momencie demontarzu...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
jedyne co mnie dziwi to to że jak sprawdzam opór na wirniku to nie ma przewodności między przeciwległymi polami komutatora a wydaje mi się że powinien być. Dodano po 1 sprawdziłem przewody, cewki stojana, --- Sprawdziłeś Wszystko? wraz z wtyczką i włącznikiem:) , ! - zabezpieczenie by nie włączyć przypadkiem. Jak po kolei sprawdzasz to trafisz na przerwę.
Mostek sprawdzasz w następujący sposób. Ustawiasz na symbolu diody i przykładasz po kolei na wszystkie możliwe kombinacje. W kierunku przewodzenia powinno pokazać 600-800 a w zaporowym poza skalą (zwykle 1). Jeśli będzie wartość bliska zeru to mostek ma zwarcie.
Czy zakupiłeś wirnik taki sam jak ten uszkodzony ?Z twojego opisu wynika że nie masz przejścia z jednej szczotki na komutator a właściwie ze szczotko-trzymacza do uzwojenia stojana.Podłącz omomierz na szczotko-trzymacze ( jeden przewód do jednego ,drugi do drugiego , oczywiście wirnik ma być zamontowany) i kręcąc wirnikiem sprawdzaj przejście.
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Nie ma przebicia na masę. Jesteś pewny ? Sprawdzałeś induktorem ? Obejrzyj dobrze uzwojenie stojana czy nie ma tam jakichś okopceń , przypaleń , to samo z wirnikiem . Silnik podłączyłem tak: N- do styku 3 L- do styku 6 mostek na 3 i 4 Z tym mostkiem to zrobiłeś babola , nie na 3-4 a 4-5 , poza tym dobrze , z tym że lepiej go sprawdzać na autotransformatorze...
Stan izolacji stojana do masy można sprawdzić przy pomocy żarówki 230V 15W podłączonej w szereg z uzwojeniem stojana i masą stojana.Jeśli żarówka zaświeci....jest przebicie.Natomiast zwarcie między zwojowe stojana sprawdzałem przy pomocy woltomierza prądu zmiennego podłączonego do zacisków fazowych stojana.Oczywiście przy odłączonym głownym mostku prostowniczym...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
sprawdzać stojanu nawinięcie stojanu magnes stojanu
rosja akumulatory wymiana kondensatorów zasilacz sprawdzenie silnika miele pralka
Renault Clio III – książka napraw po polsku, dostępność, AutoElektro, Haynes, Dialogys Webasto Star 266 DDR - natychmiastowe wyłączanie po wyłączeniu