Takie badanie jak zrobiłeś nie ma sensu to po pierwsze. Przed wyjęciem Alternatora z auta mogłeś sprawdzić ładowanie na wyjściu z niego. Jak jest +- 14,2 to problem jest w instalacji samochodu brak masy itp. No ale dobra jak już go masz w rękach wyjmij regulator napięcia to takie ustrojstwo ze szczotkami , zobaczysz komutator. Ustaw miernik na pikanie...
Witam! nic gdybać tylko działać. Na sam początek należy sprawdzić ładowanie przy akumulatorze a potem na alternatorze jeśli nie ma to alternator do wyciągnięcia i może być wiele przyczyn. Szczotki zbyt wytarte, uszkodzony wirnik, uszkodzone uzwojenie stojanu (rzadko, ale się zdarza), któraś dioda mogła paść (ale do wymiany cały zespół) to wszystko można...
Sprawdziłem czy wszystkie fazy dochodzą do silnika i dochodzą a poza tym gdyby nie było jednej fazy to silnik nie wszedł by na obroty. Następnie pomierzyłem uzwojenia, wszystkie mają identyczną rezystancje, niestety nie mam miernika izolacji. Następnie wyczyściłem mostki i całą puszkę. Włączam silnik: dźwięk normalny, postanowiłem zostawić go włączonego...
zmostkuj w regulatoze styk 15 z 67 przez jakaś kontrolke najlepiej zrobiona z H4 podłącz miernik i sprawdz ładowanie oprócz tego sprawdz czy na głównym zaśilaniu masz +z akumulatora tę śrubkę na kluczyk 10 na tylnej obudowie alternarora jeżeli jest to najprawdopodobniej masz uszkodzony stojan bo pisałeś że najpierw było 13v a po rozebraniu niemasz nic...
Podzielę się ciekawym opisem mierzenia diod w alternatorze zaobserwowanym przeze mnie w warsztacie samochodowym. Pan fachowiec na moich oczach nie urzywając multimetru ani żarówki samym prostownikiem do ładowania sprawdzał diody - w jedną przewodzi (zwarcie) w drugą nie (oczywiście krótkotrwałe podłaczenie diody) Potem odpowiedż diody prostownicze sprawne,...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
Za zwyczaj to jest objaw zepsutego silnika, wirniki ciężko się sprawdza omomierzem, poszukaj sobie filmików, niektórzy umieszczają je w polu magnetycznym i przykładają coś stalowego i patrzą co się dzieje. Ja tego nigdy nie robiłem, jak sypało iskrami i się szybko grzało - wyrzucałem do kosza.
Czy pakiety blach wirnika i stojanu znajdują się w polu , mogą być przesunięte. Nie było to sprawdzane, podejrzewam że przyczyna się znajdzie podczas przezwajania :cry:
Sprawdzałem przewody, do włącznika i od włącznika w kierunku silnika jest w porządku. Zauważyłem natomiast że do wewnątrz stojanu w kierunku wirnika wystaje cienki drut, co raczej nie powinno mieć miejsca. Zaznaczyłem go na zdjęciu niebieską strzałką: 1214528 Nie wygląda jak urwany, bardziej jak by wysunął się z połączenia przy wsuwce. Próbowałem też...
Dwie rzeczy -jak napisał mareczek sprawdz przewód łączący aku z pojazdem możesz to zrobić eksperymwntalnie łącząc klemę (- ) poprzez szelkę akumulatorową (przewód do awaryjnego odpalania z drugiego aku) do pewnej masy na silniku. - nie wiem jak i gdzie sprawdzałeś rozrusznik, ale może być "zmęczona izolacja na przewodach stojanu i efekt także może być...
Gdybym ja to sprawdzał to pokusiłbym się o zdjęcie jednak tego stojanu silnika i odlutowaniu przewodu od uzwojeń w celu zmierzenia ''u źródła''. Wygląda mi to na 2 rzeczy: albo padł przewód siłownika bo pomiary które wykonałeś nijak nie pasują nawet do uszkodzenia silnika albo faktycznie wysypał się silnik ale w taki sposób, którego jeszcze nie widziałem....
Ja bym sprawdził pierw czy pompa ma luzy, bo właśnie wszystko na to wskazuje, a jeśli nie ma to można próbować wyczyścić, o ile się da bo nie które pompy oś wirnika mają zgrzane na stałe z obudową ułożyskawienia a sprawdza się i rozbiera to tak: odkręcamy imbusowe śrubki, ściągamy korpus i delikatnie łapiąc za wirnik próbujemy go wyciągnąć z stojanu...
ok sprawdzam dzięki Dodano po 2 ok sprawdziłem, był upalony styk wychodzący ze stojanu który łączy się z przełącznikiem obrotów i dlatego to się działo przelutowałem i jest ok Dodano po 5 niestety to nie to wiertarka nadal pracuje tylko w jednej pozycji i po przechyleniu wyłącza się kabel jest na bank dobry
Żle podłączyłeś obwód obrotomierza (powinien być podłączony do jednej fazy alternatora). Sprawddź to (jest to na 100%). w stojanie sa 3 wyjscia przewodow i 4 zaizolowany,i z tego co sie dowiedzialem przy kupnie stojanu ze obrotomierz podlacza sie do tego zaizolowanego i tak podlaczylem,czyli wychodzi ze zle,bylem dowiedziec sie u elektromechanika,i...
Panowie narazie dziękuję za waszą pomoc wydrukowałem tacie wasze posty jutro je przeczyta. A widziałem że przewinął cewki i zaczął je wkładać w ramki stojanu więc jutro się wszystkiego dowiemy. Odnośnie sprawdzania wirnika to posiada on taki elektromagnes który nazywa zwieraczem i kładzie na niego wirnik i przykłada brzeszczot jak przyciąga to jest...
To była taka bajka: latem, w gorącej hali, temp. grubo ponad 30st.C, myjka pracowała kilka godzin non-stop. Dotknąłem okolicy pompy - pomimo chłodzenia wodnego - oparzyłem się. Po powrocie, mając nadmiar czasu i wentylatorów - założyłem 2 sztuki. Czy potrzebnie - nie wiem. Dobrze że to tylko bajka. Latem nie dość że woda w wężu zasilającym jest ciepła...
Witam chce zbudować sobie stanowisko do kontroli rozrusznika i alternatora a dokładniej każdego jej elementu. 1. Do badania stojanu i wirnika na razie mam induktorowy miernik izolacji ale to chyba za mało . Kiedyś widziałem u elektryka przyrząd ktróry sie składał z żarówki i jakiegoś brzęczyka i sprawdzał tym wirnik i stojan . Jakby ktoś wiedział o...
Witam, Kupiłem jakiś czas temu ze złomu pilarkę stołową (niestety nie znam modelu ani firmy). Pilarka nie miała ani szczotek w silniku ani trzymaczy, więc zamówiłem takie jakie by tu na oko pasowały. Dziś to wszystko zmontowałem ale przed włączeniem silnika sprawdziłem jeszcze opór na uzwojeniu wirnika. Omomierz załączyłem na przewody wychodzące z silnika...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Jeżeli nie wciąga zębatki to jedno z uzwojeń nie dostaje masy przez szczotki i uzwojenie rozrusznika a jeżeli wciąga a nie kręci to nie łączy styków na elektromagnesie no chyba że już tak są zużyte tulejki że wirnik klei się do stojanu. Tak jak Ci pisałem wcześniej, pierwsze szukaj napięcia ze stacyjki i podaj plus na rozrusznik omijając elektromagnes,...
Witam i pierwsze testowe dzieło ukończone oparte o patent sterowania polem magnetycznym flynna 1 O wiele mniejsze skoki 2 zamiast 30W mam 63W Jak to sprawdzam . by osiągnąć takie same zagęszczenie pola w rdzeniu cewki muszę zastosować o wiele silniejsze magnesy na rotorku gdy steruje polem magnetycznym istniejącym w stojanie i kieruje cale pole magnetyczne...
Panowie, aby wykluczyć ten impulsator z motorowera świdom jestem że wystarczy użyć drugiego "stojanu" ze sprawnym (nowym) impulsatorem, przerzucić swoją cewkę zapłonową, modół, cewkę butelkową i wszystko się wyjaśni.Chodziło mi tylko o to jak zdiagnozować najprościej czy jest rzeczywiście do "kitu", by go wyrzucić. Co do przyżądów pomiarowych to pisałem...
http://obrazki.elektroda.pl/2601155900_1... Z archiwum elektroniki - selsyny Część z forumowiczów zapewne pamięta układy oparte o selsyny, obecnie łącza selsynowe zostały praktycznie całkowicie wyparte przez nowoczesne rozwiązania. Wyobraź sobie, że dostajesz zadanie zaprojektowania układu przekazującego informacje o wychyleniu osi jednej...
Dwa dni temu stało się coś dziwnego. Wsiadam do auta, próbuję odpalić a kontrolki zapłonu itp. nawet nie drgnęły. Zero reakcji podczas próby włączenia zapłonu. W pierwszej kolejności maska w górę i sprawdzenie klem na akumulatorze itp. Wszystko ok, więc miernik w rękę i mierzymy. Miernik wskazał 0,2V czyli akumulator kompletnie martwy. Nie wiem dlaczego...
Tak samo jak sprawdzałeś termik i kondensator, masz ułatwione zadanie bo wyjścia stojana na wierzchu.
Witam. Podaję niezawodny sposób sprawdzania stojana silników szeregowych prądu zmiennego. Potrzebna jest duża śruba lub nakrętka by zamknąć obwód magnetyczny, źródło napięcia zmiennego ok. 24V, miernik uniwersalny. Rozmontowujemy silnik aby mieć sam stojan. W miejsce wirnika wkładamy wspomnianą śrubę lub nakrętkę w taki sposób by zmostkować nadbiegunniki...
Sprawdzasz mulitimetrem rezystancje stojana i wirnika(przykładasz sondy do szczotek)nie jest to dokłada metoda ale przy nie działającym w ogóle silniku powinna być skuteczna.
Chłopaki "donoszą", że widzieli wirniki po 85 zł, a stojany po 45 zł. Dziwią się (chłopaki), że nie sprawdzałeś na Allegro. :)
Witam.A jak był sprawdzany na "sucho",gdzie podłączałeś zasilanie ? Bezpośrednio na stojan czy poprzez automat?
Czy sprawdzałeś rezystancję induktorem do masy i między uzwojeniami faz? Czy pakiet wirnika nie przesunięty względem pakietu stojana?
Ja stojan badam w taki sposób,że na autotransformatorze ustawiam niewielki napięcie i następnie podłączam obie cewki i sprawdzam czy biorą ten sam prąd. Jeżeli nie to stojan do wymiany. Co do wirników to zgadzam się z poprzednikami,że czasami nowy też może być wadliwy.
Witam Ja to robię tak, rozbieram, sprawdzam stan komutatora/ szczotek, rezystancję uzwojeń wirnika i stojana (porównuję ze sprawnym), stan diod :P
Jak powiedział ci Marchewka do testów diody muszą być odseparowane od stojana. Tu masz na początek filmik poglądowy https://www.youtube.com/watch?v=UlavAPK_... .Jedyna uwaga to ja stosuję żarówkę reflektorową do sprawdzania diod . W tym alternatorze diody padają bardzo rzadko. Na twoim miejscu zainteresowałbym się stanem pierścieni ślizgowych wirnika...
To jest LUCAS Magneti to robi na licencji. Sprawdz po złozeniu przez otwory obudowy czy nie przywiera ci stojan do masy , żarówką to rób. Tam akurat łatwo mozna popełnic błąd. Mostek sprawdzaj tak jak pisałem 55W samochodową. Dobrze że umiesz drążyć temat ,powodzenia
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Sprawdziłem wszystkie podzespoły tj : hydrostat, grzałke, silnik, blokadę drzwi, elektrozawór. Wszystkie działają prawidłowo. Jak sprawdzałeś silnik? - czy sprawdziłeś prądnicę (czy pojawia się napięcie na wyjściu prądnicy przy obracaniu walkiem silnika)? - czy podłączałeś pod napięcie czy mierzyłeś oporność wirnika i stojana? Jak sprawdzałeś grzałkę? -...
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Mając miernik, możesz zmierzyć rezystancje obu cewek stojana, powinny wyjść takie same i być rzędu kilku Ohmów. Możesz także sprawdzić uzwojenie wirnika, mierząc rezystancję pomiędzy dwoma sąsiednimi wycinkami komutatora. Tutaj również, każdy pomiar powinien być zbliżony. I to tyle co możesz sprawdzić od strony elektrycznej. (Sprawdza się także zwarcia...
Ten płaski element umieszczony na stojanie to opornik 3 omy . Aby wyjąc uzwojenie stojana , nalezy mechanicznie usunąc tą jak piszesz "masę " , następnie przeciąc uzwojenia na czołach i wyjąc delikatnie połówki uzwojenia ( można podgrzac ) , jednak zywice mocującą uzwojenie usuwamy uprzednio na zimno . Przejściami wyprowadzeń mozna się w momencie demontarzu...
Wirnik ewidentnie do wymiany, żadne przetoczenie nie pomoże jeśli jedna z działek jest zwęglona, podniesiona czy wyłamana. Na zwarciowniku (urządzenie do sprawdzania wirników) może nie pokazać uszkodzenia bo to urządzenie pokazuje zwarcie między zwojowe. Stojan przemierz omomierzem i zakładaj wirnik. :)
jedyne co mnie dziwi to to że jak sprawdzam opór na wirniku to nie ma przewodności między przeciwległymi polami komutatora a wydaje mi się że powinien być. Dodano po 1 sprawdziłem przewody, cewki stojana, --- Sprawdziłeś Wszystko? wraz z wtyczką i włącznikiem:) , ! - zabezpieczenie by nie włączyć przypadkiem. Jak po kolei sprawdzasz to trafisz na przerwę.
Mostek sprawdzasz w następujący sposób. Ustawiasz na symbolu diody i przykładasz po kolei na wszystkie możliwe kombinacje. W kierunku przewodzenia powinno pokazać 600-800 a w zaporowym poza skalą (zwykle 1). Jeśli będzie wartość bliska zeru to mostek ma zwarcie.
Czy zakupiłeś wirnik taki sam jak ten uszkodzony ?Z twojego opisu wynika że nie masz przejścia z jednej szczotki na komutator a właściwie ze szczotko-trzymacza do uzwojenia stojana.Podłącz omomierz na szczotko-trzymacze ( jeden przewód do jednego ,drugi do drugiego , oczywiście wirnik ma być zamontowany) i kręcąc wirnikiem sprawdzaj przejście.
A kto Ci kazał sprawdzać wirnik? W gnieździe silnika masz 7 miejsc a w nich 6 przewodów. Dwa cienkie czerwone do tacho, dwa następne to zasilanie wirnika i to te masz sprawdzić! Pozostałe dwa to są do stojana i ich nie ruszasz. Miejsce siódme jest nieobsadzone, a pominięcie termika wymaga demontażu silnika. :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Mam stary agregat prądotwórczy Briggs-Stratton i był sprawny do czasu, gdy przez nieuwagę włożyłem wtyczkę do gniazdka na kilka sekund, gdy w sieci był prąd. Ta czynność spowodowała uszkodzenie. Teraz tylko trzeba stwierdzić co padło. Pisałeś że omomierzem sprawdzałeś uzwojenia stojana (są dwa i zakładam że sprawdziłeś obydwa) i że nie ma przerw, więc...
Na minusie, ale masa musi być dobra skoro iskra da radę "uderzyć" do stojana, inaczej by jej wgl nie było tak mi się wydaje. Czyli sprawdzać Ci się nie chce? Czyli ogólnie wszystko działa i nie ma co naprawiać.. ech. Jaką masz tam cewkę zapłonową?
Nie ma przebicia na masę. Jesteś pewny ? Sprawdzałeś induktorem ? Obejrzyj dobrze uzwojenie stojana czy nie ma tam jakichś okopceń , przypaleń , to samo z wirnikiem . Silnik podłączyłem tak: N- do styku 3 L- do styku 6 mostek na 3 i 4 Z tym mostkiem to zrobiłeś babola , nie na 3-4 a 4-5 , poza tym dobrze , z tym że lepiej go sprawdzać na autotransformatorze...
Stan izolacji stojana do masy można sprawdzić przy pomocy żarówki 230V 15W podłączonej w szereg z uzwojeniem stojana i masą stojana.Jeśli żarówka zaświeci....jest przebicie.Natomiast zwarcie między zwojowe stojana sprawdzałem przy pomocy woltomierza prądu zmiennego podłączonego do zacisków fazowych stojana.Oczywiście przy odłączonym głownym mostku prostowniczym...
W stojanach silników prądu stałego często zdarza się że bieguny magnetyczne są pomylone. Aby to sprawdzić robię to następująco: woltomierz napięcie stałe łącze z cewka np stycznika, cewkę kładę na nabiegunnik i sprawdzam w którą stronę wychyli się wskazówka w momencie załączenia napięcia (zawsze to robię za pomocą starego woltomierza) następny nabiegunnik...
Jeżeli jesteś doświadczonym użytkownikiem auta ( mam na myśli sprawdzanie instalacji elektrycznych z pominięciem niektórych elementów) to zobacz , czy rozrusznik kręci na "krótko" , jeżeli tak to doszukiwał bym się przerwania obwodu elektrycznego , jeżeli nie - jak wspomniałeś uszkodzona bądź zawieszona szczotka , przerwany (upalony) przewód od szczotki...
Jeśli bardzo iskrzył na starym stojanie, to jest możliwe, że wirnik się uszkodził, więc zamontowanie nowego stojana może być spóźnione Pozostaje sprawdzenie wirnika na urządzeniu do sprawdzania zwarć zwojowych w wirniku.
Sprawdziłbym możliwość ocierania wirnika o stojan. Może to być tylko przy włączonym zasilaniu. Wtedy są duże siły przyciągające nieobecne przy sprawdzaniu ręką.
Witam, Kupiłem jakiś czas temu jak twierdził właściciel złom, po warsztacie, który zajmował się naprawą wiertarek, szlifierek itp. Zaintrygowało mnie urządzenie o tajemniczej nazwie wt-3. Ustaliłem, że jest to przyrząd do sprawdzania wirników i stojanów na zwarcia międzyzwojne. Ale czy ktoś wytłumaczy mi jak tego używać? Jakie są inne funkcje tego ustrojstwa?...
Na diodzie D1 napięcie na zakresie DC multimetru pływa w granicach 2,31 ÷ 2,43 [V]. Czujnika jeszcze nie sprawdzałem (jestem w trakcie dobierania się do niego - jest na uzwojeniu stojana), ale sprawdzić go poprzez podgrzewanie go i sprawdzenie przy jakiej temperaturze się rozłączy?
sprawdziłem szczotki silnika są okej oraz Podłączyłem na chwilę pod gniazdko ale zaczął burczeć i poleciał dymek czy po prostu silnik ma jakoś biegunowość ? Ehhhh, Janusze....Skoro silnik ma szczotki i magnes trwały jako stojan, to jaki on jest ? Ten silnik nie jest przypadkiem na prąd stały? Nie przypadkiem, ale na pewno. Co najlepsze na zacisku idącym...
Czy drugi siłownik pracuje?.Sprawdzasz go na stole ,czy jest podłączony do centrali. Dodano po 9 silniki 1-fazowe mają jeden feler, mianowicie nie mogą być wybite gniazda łożyskowe,gdyż jeżeli nie posiadają idealnej szczeliny między wirnikiem a stojanem ,mimo że wirnik nie obciera o stojan,mogą mieć trudność z rozruchem(objawem jest właśnie buczenie).
Ja nim sprawdzam zwarcia w uzwojeniach stojanów alternatorów. Kolega Motronic pisze że sprawdzał stojany rozumiem że kształt rdzenia będzie inny. Jednak zastanawiam się jak była zamocowana lub przykładana blaszka brzęczyka oraz w którym miejscu.
nie trzeba było tego ruszać to jest masa cos jak silikon w wokół stojana zazwyczaj uważam jak już wypadnie a bardzo tego nie porozrywa wkradam s powrotem i szczeliny zalewam klejem loctite możne być 406 jak dla mię mi się to sprawdza
Kolega sprawdzał czy silnik chodzi? Wypiąć wszystkie przewody (zrobić zdjęcie żeby później nie pomylić) i po spięciu wirnika i stojana zasilić obniżonym napięciem np. 24 V. Nie podpinać nic do tacho, nie podpinać silnika do 230 V.
Można tez prościej , podłączyć całą wiertarkę w szereg z żarówką 100 W lub 200 W i obracając wrzecionem obserwować jasność świecenia . Gwałtowne rozjaśnienie żarówki świadczyć będzie o zwarciu między zwojowym wirnika . :|
Sprawdzałeś albo wymieniałeś już coś? Masz miernik? W MZtkach często uszkadzał się mechaniczny regulator napięcia, ale nie zaszkodzi sprawdzić: -diód w prostowniku(jest ich 9)-mają przewodzić w jedną stronę -wirnika- opór pomiędzy pierścieniami powinien wynosić kilka ohmów, wirnik nie może mieć zwarcia do masy -stojan- opór pomiędzy fazami powinien...
Jeśli szczelina pomiędzy stojanem a biegunami będzie miała 3mm to moc prądnicy będzie mizerna,tam szczelina powinna by możliwie najmniejsza,mniej niż 1mm. Chyba ze masz na myśli szczelinę pomiędzy samymi biegunami,tego nigdy nie sprawdzałem i nie przywiązywałem nigdy do tego uwagi. Ale nie kleiłem też nigdy węższego bieguna niż 15mm a zdarzało się nawet...
Spokojnie Możesz dać preszpan 0,2 + folia 0,25 zmieści Ci się w żłobku bez problemu ,albo preszpan 0,3 bez foli . Po wykonaniu uzwojenia wsypaniu do żłobków połączeniu zaklinowaniu i zasznurowaniu czół . Lekko podgrzać całość w stojanie zaimpregnować by dobrze się nasączyły uzwojenia wysuszyć . Wcześniej przed impregnacją sprawdzić czy silnik poprawnie...
Witam, postanowiłem naprawić starą szlifierkę kątową Makita 9049. Szlifierka miała zerwane uzwojenie wirnika i ogólnie był on w kiepskim stanie. Kupiłem nowy wirnik, wymieniłem szczotki, złożyłem całość i po włączeniu szlifierka rusza ostro i po ułamku sekundy rozłącza bezpiecznik. Stojan sprawdzałem jedynie miernikiem - porównałem rezystancję obu cewek...
Spróbujmy krok po kroku. Nie wszystko na raz! 1. Sprawdź stojan i wirnik wzrokowo. Czy uzwojenia nie są "przypalone", poprzecierane, uderzone itp. uszkodzenia mechaniczne. Powąchaj je czy nie czuć smrodu spalonej izolacji. To nie żart! 2. Zmierz rezystancje i podaj wyniki: a) między stykami XYZ parami XY XZ i ZY - zakres 200 Ohm lub mniej jak masz taki...
Nie odpowiem konkretnie na te pytania, bo alternator miałem rozebrany tylko jeden od poldka w którym padła jedna z diod od wzbudzenia i tam regulator napięcia nie był zintegrowany z alternatorem. Tak jak wcześniej pisałem sprawdzałem w kilku samochodach (do których miałem dostęp) napięcie ładowania na zimnym i gorącym alternatorze ze zintegrowanym regulatorem...
Na miejscu mam firmę co takie rzeczy robi. Zresztą to samo co wyżej. Co masz spalone. Stojan, wirnik czy wzbudnice. I czy ktoś coś sprawdzał bo to naprawdę bardzo dobra prądnice które nawet mocno przeciążone żyją.
A podłączałeś silnik bezpośrednio pod 230VAC? No nie. A co mi to da? Wykluczę tym awarię wirnika? Przecież żeby wirnik się kręcił również musi być napięcie na stojanie. Jak sprawdzałem miernikiem (nie szczegółowo), ale na blaszkach komutatora było napięcie jak prąd był na szczotkach.
Kolego,Archon816! Wybrałeś złą metodę diagnozowania problemu! Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność uzwojeń stojana i dostarczanie napięcia do tego uzwojenia. Sprawność kondensatora sprawdzana za pomocą woltomierza (patrz zdjęcie ). Jeśli kondensator stracił nawet 3/4 swojej pojemności, po włączeniu do sieci silnik będzie się obracał lub próbował...
Dzień dobry, zdecydowałem się na przezwojenie silnika. Trafiłem na uczciwego wykonawcę. Przy mnie sprawdził stan uzwojeń i okazało się, że wirnik jest dobry. Za przezwojenie cewki zapłaciłem 100 zł. Inni usługodawcy zażądali ode mnie bez sprawdzania silnika, jeden 350 zł., drugi 320 zł. . Uzwojenie stojana było wykonane przez chińczyków z drutu aluminiowego...
Przyczyn może być wiele. Bez zgadywania, trzeba rozkręcić obudowę, zacząć od oględzin wzrokowych, a później gdy nie widać konkretnej usterki, sprawdzać po kolei, zaczynając od wyłącznika i sprawdzać przewody do stojana, od stojana do szczotek itd.
Trzeba wydostać alternator, rozpołowić go, odlutować stojan, wykręcić mostek. Sprawdzenie diód miernikiem zda się na niewiele, bo będą mierzyły się dobrze. Diody w mostku sprawdzam zasilaczem regulowanym. I tak, diody mocy prądem np 10-15A i obserwujesz czy w miarę nagrzewania się diody, spadek napięcia na niej nie zmienia się rażąco (w granicach 0,5-0,8V,...
Oporność cewek stojana to 3 i 18 omów. Czy to znaczy że stojan nadaje się do przewinięcia. Czy przy takich oporach po podłączeniu do prądu nie powinna być jakaś reakcja (powoli startować) bo jak ją podłączę to niema żadnej reakcji. Jak będę sprawdzał oporność wirnika na komutatorze to mają być takie same wartości czy mogą się lekko wahać?
Hydrostat sprawdziłem - działa. Nawet kompresorem przeczyściłem wężyki. Jeszcze zacząłem dokładniej sprawdzać silnik omomierzem. Wirnik - wiadomo gdy szczotki jadą po komutatorze to skacze oporność, ale generalnie jest ciągłość. Natomiast nie bardzo jarzę jak ze stojanem. W momencie obracania potrafi mi zmieniać się oporność. Wiadomo - szczątkowy magnetyzm...
W silnikach komutatorowych najczęściej uszkodzeniu ulega wirnik.Chociaż zdarza się że uzwojenie stojana też może się spalić .Wszystko możemy sprawdzić omomierzem na niskim zakresie.Mierzymy opór na przeciwległych wycinkach komutatora przesuwając się co jedną działkę na całym obwodzie.Wskazania powinny być jednakowe - gdy niektóre wskazania będą znacznie...
A co się dzieje z altkiem? Diody żarówką 55W sprawdzaj.
Dzięki RychoT, juz to sprawdzałem. Wiem co to szukaj :) . Mi chodziło o podlączenie zmiany obrotów tego nie wiem jak zrobić.
1. Sprawdzasz czy napięcie wychodzi z zwijacza, jeżeli nie dochodzisz dlaczego, wtyczka, przełamany przewód, uszkodzony zwijak. 2. Sprawdzasz wyłącznik. 3. Sprawdzasz czy silnik ma przejście mierząc wejście do stojana( tam gdzie przyłączasz kabel). Jeżeli nie do sprawdzenia szczotki i stojan. Jeżeli jest regulacja mocy, do sprawdzenia zimne luty.
Czym sprawdzasz napięcie na szczotkach?
Mierzy się multimetrem rezystancję każdej z 2 cewek stojana powinna być zbliżona wartość kilku Ω. Sprawdza się także czy, któraś z cewek nie ma przebicia do metalowego rdzenia stojana.
a czy kolega sprawdzał czy masa jest dobra? czasami zdarza sie ze masa nie łaczy zbyt dobrze od rozrusznika i słabo kręci. sa dwa wyjscia A) mozna dac nowy kabel masowy B) oczyscic krawędzie w stojanie rozrusznika, krawedzie dekielka gdzie alczy sie z stojanem i to samo zrobić z głowiczką
Jak masz możliwość złap silnik imadłem. Ja tak przynajmniej robię ;) Prawie zawsze włączam złożony silnik wkręcony w imadło i sprawdzam czy wszystko jest dobrze. Docieranie na 24V jest kiepskie (za to łatwe do wykonania - bo transformatory na 24V są dość popularne w przeciwieństwie do autotransformatora). Sam tak kiedyś próbowałem, ale słabo to wychodzi...
Przewód, wyłącznik i szczotki sprawdzałem został jeszcze stojan
Sprawdzałeś stojan? Mierzyłeś rezystancję cewek na stojanie? To był orginalny wirnik czy zamiennik?
Nie sprawdzałem wyłącznika. A uzwojenia można sprawdzić, jaka jest rezystancja między początkiem a końcami uzwojeń? Wyślę później zdjęcie wiertarki i całego stojana z wirnikiem.
Witam wszystkich zainteresowanych. Do sprzedania zwornica WT3. Jak wiadomo, zwornica ta służy do sprawdzania wirników komutatorowych, polegającego na pomiarze poszczególnych wycinków komutatora, zwarcia międzyzwojowego wirnika i uzwojeń stojanów. Cena zwornicy 680zł https://obrazki.elektroda.pl/7001431900_... https://obrazki.elektroda.pl/6903242200_...
Kwestia szczotek i łożysk odpada, bo to elementy, które sprawdza się w pierwszej kolejności (jestem człowiekiem wiekowym i niejeden silnik komutatorowy już rozbierałam), poza tym, szczotki zostały wymienione na nowe w serwisie i przesuwają się lekko w szczotkotrzymaczach. Jeżeli chodzi o czas pracy - na nowym wirniku był włączany 4 razy, najdłuższy...
Metoda na brzęczyk jest do sprawdzania wirników .Sprawdzasz czy wirnik ma zwarcie międzyzwojowe.
Żeby wyjaśnić co do czego to trzeba by przedrukować instrukcję i do niej raczej zajrzyj. Natomiast przy pomocy samego multimetru sprawdzisz, lecz nie wszystko. Sprawdzisz tym ciągłość uzwojenia, zwarcie do masy, w stojanie to łatwiejsze, a w wirniku musisz znaleźć wycinki komutatora które odpowiadają uzwojeniu w żłobku. I tak obracając sprawdzasz kolejno...
To sprawdzałem. Stojan napewno uszkodzony lecz potrzebuję pewnej metody na sprawdzenie tego.
Jakbym miał tak wszystko sprawdzać i kupować to chyba lepiej nową kupić. Tutaj może być zepsute wszystko A po czym poznać że stojan jest do wymiany? Ten co mam w środku jest czarny cały i nie można go niczym wyczyścić. Zastanawiam się czy nie kupić nowego stojana. Koszt 50 zł. Odpowie mi ktoś konkretnie???
Przełącznik działa sprawdzałem, czyli co jednak wirnik?
W takim razie trzeba jeszcze raz posprawdzać, ale dokładnie. Stojan zdjąć, wykręć śrubkę 10 i sprawdzić uzwojenie stojana. Czy nie ma przerwy (oba uzwojenia powinny mieć przejście) i czy nie ma przebicia do obudowy stojana. Wirnik zaś trzeba dać na przyżąd do jego sprawdzania. Istnieje jeszcze taka możliwość, że gdy sprawdzałeś ją na akumulatorze podłączyłeś...
Pewnie przebicie między zwojami na stojanie lub wirniku, jak tylko przy wyższych obrotach daje napięcie.
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Do angielo. Jeśli przy podaniu 24v na wirnik na wyjściu masz 90V, to na 90% obstawiam wirnik (nawinięty drutem aluminiowym). Przewiń wirnik (drut 0,5mm2, po 700 zwojów na cewkę - tu masz 2 cewki). Po tym odpal agregat, podłącz 24v na szczotki wirnika i zmierz napięcie, jeśli będzie ok 220-230v, to jest ok. Podłącz regulator AVR (to czarne pudełeczko)...
Diody są ok stojan wyciągałem nie sprawdzałem w motorze.
# carrot: Rozumiem że demontuję płytkę, Akku podpinam zamiast uzwojeń stojana, żarówką sprawdzam gdzie się pojawi napięcie. Potem podpinam akku odwrotnie i sprawdzam kolejne diody. Dzięki!
Mam jedno pytanie . Znalazłem obudowę szlifierki Celma PRAs 175 z zamontowanym stojanem. Ze stojana wychodzą tylko dwa kabelki , pomiędzy nimi jest przerwa. Chciałbym zapytać czy dobrze sprawdzam ten stojan mierząc rezystancję miedzy kabelkami , a szczotkotrzymaczami. W takim przepadku rezystancja jest około 4-5 omów zarówno na jednym jak i drugim ....
Można mierzyć prąd pobierany przez cewkę testera (ja mam watomierz) i obracając badany wirnik sprawdzamy czy są zmiany pobieranego prądu przez cewkę.Stojan sprawdzam zasilając poszczególne cewki napięciem około 24V (obie cewki powinny pobierać prawie identyczny prąd). Pomiaru stojana dokonuje bez wirnika. Ten sam układ służy do sprawdzania stojanów...
sprawdza stojanu nawinięcie stojanu magnes stojanu
zakup tunera combo naruszenie ochrony pamięci kabel drzwi kierowca
ARPC_configuration.exe legitimacy, malware risk, vendor checks, digital signature verification Pompa wspomagania Renault Kangoo 1.2 16V 2006